8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 26-27 MEB Yayınları

Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27


8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 26-27 MEB Yayınları”

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 26-27


1. İklim, Dünya’nın herhangi bir bölgesinde uzun yıllar boyunca gözlemlenen tüm hava olaylarının ortalamasıdır. Buna göre iklim ile ilgili,

I. Günün belirli saatlerinde yapılan gözlem sonuçlarının yorumlanmasıdır.
II. Belirli bîr alanda kısa süre içerisinde etkili olan hava şartlarıdır.
III. Kısa zamanda değişmeyen kesin sonuçlardır.

ifadelerinden hangilerine ulaşılamaz?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I,II ve III

Cevap : A Şıkkı


2. Görsellerde havadaki su buharının hâl değişimi ile oluşan bazı hava olayları verilmiştir. Bu hava olayları ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) Gökyüzündeki su buharının yoguşarak küçük su damlacıklarına dönüşmesi İle kırağı oluşur.
B) Dolu sadece kış aylarında oluşan bîr yağış türüdür.
C) Bu olayların tamamı su buharının ısı vermesi sonucu meydana gelir.
D) Kırağı Oğlak Dönencesinde sadece aralık ve ocak ayları arasında oluşur.

Cevap : C Şıkkı


3. Özdeş mumlar kullanılarak aşağıdaki gibi bir düzenek hazırlanıyor. Bu düzeneğe göre aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A) K noktasına bîr mum daha konursa balon I yönünde hareket eder.
B) L noktasına bir mum eklenip K noktasındaki mum söndürülürse balon hareket etmez.
C) K noktasına iki mum, L noktasına bîr mum daha konursa balon II yönünde hareket eder.
D) L tarafında yanan mum söndürülürse balon II yönünde hareket eder.

Cevap : A Şıkkı


4. Fen bilimleri dersi için aşağıdaki “Yasak Kelime” oyun kartları hazırlanmıştır. Öğrenci; K, L ve M harfleri ile gruplandırılan hava olaylarını kartlarda yazılan kelimeleri kullanmadan arkadaşlarına anlatmalıdır.

Buna göre kartlardaki hava olayları ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?


A) Kartlardaki olaylar sadece kış ve ilkbahar aylarında görülen olaylardır.
B) Kartlardaki olayların oluşması için mutlaka hava sıcaklığı sıfırın altında olmalıdır.
C) Kartlarda yer alan olayların hepsi gökyüzünde oluşur.
D) K olayı, ülkemizde dört mevsimde de görülebilen bir hava olayıdır.

Cevap : D Şıkkı


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 27Cevapları


5. Aşağıdaki her biri özdeş yapboz parçalarında bazı hava olayları verilmiştir. Bu yapboz parçaları tahtadaki açıklamalar ile eşleştirilip uygun yerlere koyularak birleştirilecektir.

Verilenlerden hareketle aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


A) Yağmur ve kar olaylarının olduğu parçalar sırasıyla 1 ve 4 numaralı bölümlere yerleştirilmelidir.
B) Sis hava olayının olduğu parçayı 2 numaralı bölüme yerleştiren bir kişi hatalı eşleştirme yapar.
C) Kırağı ve çiy olaylarının olduğu parçalar sırasıyla 5 ve 6 numaralı bölümlere yerleştirilmelidir.
D) Dolu hava olayının olduğu parçayı 3 numaralı bölüme yerleştiren bir kişi doğru eşleştirme yapar.

Cevap : B Şıkkı


6. Fen bilimleri dersinde rüzgâr oluşumunu anlatmak İsteyen İpek, aşağıdaki deney düzeneğini hazırlamıştır. Düzenekte ispirto ocakları yakılarak masa üzerine yerleştirilmiştir. Metal levha ile ayrılan kısımlardan A bölümüne bir adet, B bölümüne İse üç adet ispirto ocağı koyulmuştur. Metal levha kaldırıldığında A bölümünde bulunan İspirto ocağı alevinin B bölümüne doğru yöneldiği gözlemlenmiştir.

İpek deney sonrası aşağıdaki çıkarımlarda bulunmuştur:

– A bölümündeki havanın yoğunluğu, B bölümündeki havanın yoğunluğundan azdır.
– B bölümündeki hava tanecikleri arasındaki mesafe, A bölümündeki hava tanecikleri arası mesafeden fazladır.
– A bölümü alçak basınç, B bölümü yüksek basınç bölgesidir.
– A bölümünden B bölümüne doğru hava akımı olur.
– Rüzgâr sıcak bölgeden soğuk bölgeye doğru eser.

İpek her doğru çıkarımından 20 puan alacak ve her yanlış çıkarımından 5 puan kaybedecektir. Buna göre İpek kaç puan almıştır?


A) 100
B) 75
C) 50
D)25

Cevap : D Şıkkı



 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 24-25 MEB Yayınları

Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25


8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 24-25 MEB Yayınları”

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 24-25


Denizler genellikle karalara göre geç ısınır, geç soğur. Bu nedenle gündüz karalar, denizlere göre daha sıcak olurken; gece ise denizler, karalara göre daha sıcak olur. Kara ve deniz bölgeleri arasında sıcaklık farkının oluştuğu bir bölgenin gece ve gündüz zaman dilimlerine ait görselleri aşağıda verilmiştir.

Soru : Buna göre aşağıda verilen diyagramlardaki ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” oku yönünde ilerlenecektir. Kutucuklarda verilen soruları cevaplayınız.


a) Bütün adımlarda hatasız ilerlenirse hangi çıkışa ulaşılır?

Cevap :  3. Çıkış


b) Bütün adımlarda hatasız Derlenirse hangi çıkışa ulaşılır?

Cevap : 4. Çıkış


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 25 Cevapları


Ahmet, öğretmeninin verdiği proje ödevi için aşağıdaki posteri hazırlamıştır. Ahmet’ posterinde küresel iklim değişikliğini tanımlamış ve bu olayın sebeplerine, sonuçlarına ve önlenme yollarına yer vermiştir.

Dünya genelinde yaşanan küresel ısınmanın beraberinde getireceği İklim değişiklikleri küresel iklim değişikliği olarak adlandırılır.

Soru : Buna göre Ahmet’in tabloda yer verdiği ifadeleri sınıflandırarak numaralarını aşağıdaki tabloya yazınız. 


Cevap :

Sebepleri : 8, 11, 13 , 16, 17 ve 18

Sonuçları : 2, 4, 6, 9, 14, ve 15

Önleme Yolları : 1, 3, 5, 7, 10 ve 12



 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 20-21-22-23 MEB Yayınları

Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23


8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 20-21-22-23 MEB Yayınları”

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 20-21-22-23


Soru : Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri kutucuk içinde verilen uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

Yeryüzündeki herhangi bir bölgede sıcaklığın yükselmesi ile havada bulunan moleküllerin hareketi artar. Artan hareketle bu moleküller birbirinden uzaklaşır. Uzaklaşan moleküllerin birbiri ile etkileşimleri azalır. Bu nedenle bu bölgede alçak basınç alanı oluşur. Bölgedeki sıcaklık düştüğünde ise havada bulunan moleküller birbirine yakınlaşır ve yüksek basınç alanı oluşur.

Yeryüzündeki suların buharlaşması ve canlıların terlemesi ile havadaki su buharı miktarı artar. Havadaki su buharına nem denir. Havadaki bazı etkenler nedeniyle hava olayları günden güne ve bölgeden bölgeye farklılık gösterir. Atmosferdeki hava olaylarının gelişimi, değişimi ve oluşumunu inceleyen bilim dalına meteoroloji denir.

Bu alanda çalışan bilim insanlarına ise meteoroloji denir. Sözü edilen bilim dalı dar bölgelerdeki hava olayları hakkında bilgi verir. Hava olayları günlük değişen atmosfer olaylarıdır ve hava olaylarında değişkenlik fazladır. Atmosferde kar, sis ve yağmur gibi hava olayları gerçekleşir. Basınç farkından dolayı yatay yönde hareket eden hava akımına rüzgâr denir. Hava olaylarının 35-40 yıl gibi uzun süre incelenmesi sonucunda bir bölgedeki sıcaklık, nem, basınç, rüzgâr vb. olayların ortalaması iklim olarak adlandırılır ve iklim bilimi (klimatoloji) bununla ilgilenen bilim dalıdır. Bu alanda çalışan bilim insanlarına ise iklim bilimci (klimatolog) denir.

Dünyamdaki insan faaliyetleri sonucunda iklimlerde değişiklikler oluşmaya başlamıştır. Atmosfere salınan karbondioksit ve metan gibi sera gazları hava sıcaklığının artmasına sebep olmaktadır. Böylece iklim değişikliği oluşmaktadır. Sonuç olarak küresel ısınma meydana gelmektedir. Bunu önlemek için yenilenebilir enerji kaynakları kullanılmalı, ağaçlandırma çalışmaları yapılmalı, geri dönüşüm ile doğal kaynakların kullanımı azaltılmalıdır.


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 21 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen ifadeleri “Doğru” ya da “Yanlış” olarak değerlendiriniz ve ifadeye ait uygun kutucuğu tarayınız.


Cevap :

(Yanlış)Ülkemizde ekvatoral iklim, Karadeniz İklimi ve karasal iklim görülür.

(Doğru) Bir yerin denize uzaklığı ve yükseltisi iklimi etkileyen faktörler arasındadır.

(Doğru) Higrometre havadaki nemi, barometre ise basıncı ölçerken kullanılan araçlardır.

(Doğru) Yüksek basınç alanında alçaltıcı hava hareketi, alçak basınç alanında yükseltici hava hareketi meydana gelir.

(Yanlış) Rüzgâr, yüksek basınç alanından alçak basınç alanına doğru oluşan düşey yönlü hava hareketidir.

(Doğru) Yağışın oluşmasında en büyük etken havadaki nemdir.

(Yanlış) Hava olayından bahsederken “yağışlı, soğuk, sıcak ve kurak…” gibi ifadeler kullanılır.

(Yanlış) Yeryüzü şekillerinin oluşmasında hava olaylarının etkisi yoktur.

(Yanlış) Yeryüzüne yakın bölgede havadaki su buharının sıvı hâle geçmeden buz kristallerine dönüşmesi dolu olayıdır.

(Yanlış) Küresel ısınmayı önlemek için binalara ısı yalıtımı yapılmasının hiçbir etkisi yoktur.

(Doğru) Küresel ısınma sonucunda buzullar erimekte ve deniz seviyelerinde artış meydana gelmektedir.

(Doğru) Sıcaklık, nem ve basınç hava olaylarını etkileyen faktörlerdendir.

(Doğru) Meteorologlar hava olayları İle İlgili yorum yapabilmek için farklı bölgelere kurulan İstasyon ve uydulardaki verileri kullanırlar.

(Yanlış) İklimde değişkenlik çok iken, hava olaylarında değişkenlik azdır.

(Yanlış) Soğuk havanın hâkim olduğu alanda hava yoğunluğu azdır.


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 22 Cevapları


Rüzgâr, alçak basınçla yüksek basınç bölgesi arasında oluşan hava akımıdır, daima yüksek basınç alanından alçak basınç alanına doğru hareket eder. İki bölge arasındaki basınç farkı ne kadar büyük olursa hava akımı da o kadar fazla olur. Birbirine komşu olan ve aralarında yükseklik farkı bulunmayan bazı bölgelerin günün aynı saatinde ölçülen sıcaklık değerleri aşağıda verilmiştir.

Soru : Verileri dikkate alarak aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

“8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 22 Cevapları”

8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 23 Cevapları


İklim ile ilgilenen bilim dalına klimatoloji, hava olayları ile ilgilenen bilim dalına ise meteoroloji denir. Klimatoloji ile ilgilenen bilim insanına klimatolog, meteoroloji ile ilgilenen bilim insanına meteorolog adı verilir. Bir televizyon programına katılan klimatolog ve meteorolog uzmanlık alanları ile ilgili aşağıdaki ifadeleri kullanmışlardır.

1. Biz geniş alanlardaki değişimlerle ilgileniriz.
2. Dar bölgelerle ilgili tahminlerde bulunuruz.
3. 35-40 yıllık verilere bakarak çıkarımlarda bulunuruz.
4. Tahminlerimiz genellikle saatlik, günlük veya haftalıktır.
5. Verilerimiz kesinlik taşır ve bu verilerin değişebilmesi için çok uzun yıllar gerekir.
6. Hesaba katamadığımız bazı değişkenler yüzünden tahminlerimiz gerçekleşmeyebilir.
7. Bugün öğle saatlerinde İstanbul’da yağış bekliyoruz.
8. Tespitlerimize göre İç Anadolu Bölgesi’nde kışlar soğuk ve yağışlı geçer.
9. Elde ettiğimiz verilerle görseldeki gibi haritalar hazırlarız.
10. Tablodaki gibi veriler bizim gözlem ve ölçümlerimiz sonucu oluşmaktadır.

Soru : Buna göre programa katılan klimatolog ve meteorolog tarafından kullanılabilecek ifadelerin numaralarını uygun konuşma balonlarına yerleştiriniz.


Cevap :

Klimatolog : 1, 3, 5, 8 ve 9

Meteorolog : 2, 4, 6, 7 ve 10



 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 18-19 MEB Yayınları

Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri Güçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19


8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Güçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 18-19 MEB Yayınları”

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 18-19


1. Güneş ve Dünya’nın belirli bir tarihteki konumu görselde verilmiştir. Buna göre,

I. Kuzey Yarım Küre’de kış mevsimi yaşanmaktadır.
II. Öğle vaktinde Oğlak Dönencesinde gölge boyu Yengeç Dönencesi’ndekinden daha kısadır.
III. Oğlak Dönencesinde gece süresi kısa, gündüz süresi uzundur.

ifadelerinden hangileri söylenebilir?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : D Şıkkı


2. Pelin, Burcu ve Orhan belli tarihlerde bulundukları ülkelerde çektirdikleri fotoğrafları paylaşmışlardır. Buna göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


A) Pelin’in bulunduğu ülke Güney Yarım Kürededir.
B) Pelin ve Burcu aynı yarım kürede, Orhan ise farklı yarım kürede yaşıyor olabilir.
C) Orhan’ın bulunduğu ülke Oğlak Dönencesi üzerinde olabilir.
D) Burcu’nun yaşadığı ülkede 10 Nisan tarihinde ilkbahar mevsimi yaşanır.

Cevap : B  Şıkkı


3. Dünya’nın Güneş çevresinde belirli tarihlerdeki konumu, görsel üzerinde numaralandırılmıştır. K ve L şehirlerinin Yengeç Dönencesinde, M ve N şehirlerinin ise Oğlak Dönencesi’nde olduğu biliniyor.

Buna göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?


A) I numaralı konumda K şehrinde en uzun gündüz yaşanır.
B) II numaralı konumda M şehrinde ilkbahar mevsimi başlar.
C) III numaralı konumda L şehrinde en kısa gece yaşanır.
D) IV numaralı konumda N şehrinde sonbahar mevsimi başlar.

Cevap : C  Şıkkı


4. Eksen eğikliğinin etkisiyle Dünya’nın farklı yarım küreleri aynı tarihlerde farklı şekilde aydınlanır. Farklı yarım kürelerde yaz ve kış mevsimlerinin başlangıç tarihlerine ilişkin görseller aşağıdaki gibidir. Buna göre,

I. X tarihinde Türkiye’de yaz mevsimi başlar.
II. Y tarihinde Türkiye’de gündüzler gecelerden daha kısadır.
III. X tarihînde Yengeç Dönencesi’ne, Y tarihînde Oğlak Dönencesi ’ne Güneş ışınları dik açıyla düşer.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : D  Şıkkı


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 19 Cevapları


5. X şehrinde Güneş’in doğuş ve batış saatleri verilen tarihlerde belirlenerek aşağıdaki tabloya kaydediliyor. Tablodaki veriler değerlendirilerek aşağıdaki yorumlar yapılıyor:

• X şehrinde en uzun gündüzün yaşandığı tarih 21 Aralık’tır.
• Tablodaki tarihlerde X şehrinde ilkbahar mevsimi yaşanmaktadır.
• X şehrinde en uzun gecenin yaşandığı tarih 21 Haziran’dır.
• X şehrinde gündüzler giderek kısalmaktadır.

Her doğru yorum için 2 puan verilirse yukarıdaki yorumlara toplam kaç puan verilmelidir?


A) 2
B) 4
C) 6
D) 8

Cevap : A  Şıkkı


6. Aşağıda Dünya’nın Güneş etrafındaki konumları ve Dünya haritası verilmiştir. Öğrenciler verilenlerden hareketle bir ülke seçecek ve yorum yapacaklardır. Ayşe ve Mehmet seçtikleri ülkeler ile İlgili aşağıdaki yorumları yaparlar:

Ayşe: Bu ülkede III numaralı ok sürecinde gece süreleri kısalmakta, gündüz süreleri uzamaktadır. Mehmet: Bu ülkede I numaralı ok yönünde birim yüzeye düşen enerji miktarı azalmaktadır.

Buna göre bu ülkelerle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A) Ayşe’nin seçtiği ülkede 23 Eylül ilkbahar mevsimi başlangıcıdır.
B) Mehmet’in bulunduğu ülke Oğlak Dönencesi üzerinde olabilir.
C) Ayşe’nin seçtiği ülkede 21 Haziran tarihînde Güneş ışınları dik açı île gelebilir.
D) Mehmet’in seçtiği ülke Avustralya’da, Ayşe’nin seçtiği ülke Güney Amerika’da olabilir.

Cevap : C  Şıkkı



 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 16-17 MEB Yayınları

Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17


8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 16-17 MEB Yayınları”

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 16-17


Soru : A bölgesinde gündüz süresi, B bölgesinde İse gece süresi ölçülerek aşağıdaki grafikler çiziliyor. Grafik verilerini dikkate alarak aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap :

1. X yerine 21 Mart yazılırsa, Y yerine 21 Haziran tarihi yazılmalıdır.

2. M yerine 23 Eylül yazılırsa, L yerine 21 Haziran tarihi yazılmalıdır.

3. Yyerine 21 Haziran yazılırsa A bölgesinin Yengeç Dönencesinde olduğu söylenebilir.

4. Y yerine 21 Aralık yazılırsa A bölgesinin Oğlak Dönencesinde olduğu söylenebilir.

5. Lyerîne21 Haziran yazılırsa B bölgesinin Yengeç Dönencesinde olduğu söylenebilir.

6. L yerine 21 Aralık yazılırsa B bölgesinin Oğlak Dönencesinde olduğu söylenebilir.

7. Y tarihi 21 Aralık ise L yerine 21 Aralık tarihi yazılırsa A ve B bölgelerinin aynı yarım kürede olduğu söylenebilir.


Soru : X ve Y bölgelerindeki düz zeminlere Güneş ışınlarının düşme açıları bir gün boyunca ölçülerek aşağıdaki grafikler çiziliyor. Grafik verilerini inceleyerek aşağıdaki ifadeler için yanlış olan kelimelerin üzerini çiziniz.


Cevap :

1. Ölçüm yapılan tarih 21 Aralık ise Y bölgesi, yıl içinde en kısa / uzun gündüzü yaşamaktadır.

2. Ölçüm yapılan tarih 21 Haziran ise X bölgesi Yengeç Dönencesinde / Oğlak Dönencesinde / Ekvator’da yer almaktadır.

3. Ölçüm yapılan tarihte X bölgesinde yaz / kış mevsimi yaşanmaktadır.

4. Ölçümler aynı tarihte yapılmış ise X ve Y bölgelerinin aynı / farklı yarım kürelerde olduğu söylenebilir.

5. Ölçüm tarihî 21 Haziran İse Y bölgesinde yıl İçinde en kısa / uzun gece yaşanacaktır.


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 17 Cevapları


Dünya, Güneş çevresinde görseldeki oklarla belirtilen yönde, yılda bir tur dolanma hareketi yapar. Bu hareket sırasında Dünya’da meydana gelen değişimler aşağıdaki tablolarda verilmiştir.

Soru : Buna göre görselde belirtilen 1 ve 2 numaralı yönlerde Kuzey ve Güney Yarım Küre’de gerçekleşen değişimler artmış ise yukarı yönde ok sembolü, azalmış ise aşağı yönde ok sembolü çiziniz.


Cevap :

“8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 17 Cevapları”


 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14-15 MEB Yayınları

Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15


8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14-15 MEB Yayınları”

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 12-13-14-15


Soru : Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri kutucuk içinde verilen uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesi sonucunda gece ve gündüz oluşur. Dünya’nın Güneş’e bakan tarafında gündüz, Güneş görmeyen tarafında ise gece yaşanır.

Dünya’yı iki eş parçaya böldüğü düşünülen hayalî çizgiye Ekvator çizgisi, bu çizginin oluşturduğu düzleme de Ekvator düzlemi denir. Dünya’nın, Güneş etrafındaki yörüngesinin oluşturduğu düzleme dolanma düzlemi adı verilir. Dünya’nın merkezinden geçerek kuzey ve güney kutup noktalarını birleştiren hayalî çizgiye dönme ekseni denir.
Dünya’nın Ekvator düzlemi ile dolanma (ekliptik) düzlemi arasında 23 derece 27 dakikalık bir açı vardır.

Dünya’nın Güneş etrafında dolanma hareketi ve eksen eğikliği mevsimlerin oluşmasını sağlar. Dünya’nın Güneş etrafında dolanma hareketine yıllık hareket de denir. Bu hareket sırasında Güneş ışınları bazı bölgelere dik, bazı bölgelere eğik açıyla düşer. Güneş ışınlarının dik olarak geldiği yerlerde sıcaklık yüksek (fazla) eğik olarak geldiği yerlerde sıcaklık düşük (az) olur. Eğik açı ile gelen ışınlar daha geniş (büyük) bir alana yayılırken dik açı ile gelen ışınlar ise daha dar (küçük) bir alana yayılır.

Dünya’nın 21 Haziran’daki konumu görselde II ile gösterilmiştir. Bu tarih Kuzey Yarım Küre’de Yaz mevsimi, Güney Yarım Küre’de ise Kış mevsimi başlangıcıdır.

Dünya’nın 21 Aralık’taki konumu görselde IV ile gösterilmiştir. Bu tarih Kuzey Yarım Küre’de Kış mevsimi, Güney Yarım Küre’de ise Yaz mevsimi başlangıcıdır.

Dünya’nın 21 Mart’taki konumu görselde ile gösterilmiştir. Bu tarih Kuzey Yarım Küre’de ilkbahar mevsimi, Güney Yarım Küre’de ise sonbahar mevsimi başlangıcıdır.

Dünya’nın 23 Eylül’deki konumu görselde III ile gösterilmiştir. Bu tarih Kuzey Yarım Küre’de sonbahar mevsimi, Güney Yarım Küre’de ise ilkbahar mevsimi başlangıcıdır.


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 13 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen ifadeleri “Doğru” ya da “Yanlış” olarak değerlendiriniz ve ifadeye ait uygun kutucuğu tarayınız.


Cevap :

(Yanlış) Dünya, kendi ekseni etrafında doğudan batıya doğru döner.

(Doğru)  Dünya, Güneş etrafında saat yönünün tersi yönde dolanır.

(Yanlış)  Dünya, Güneş etrafında dolanma hareketi yaparken Güneş’e yaklaşıp uzaklaşır. Bu durum mevsimlerin oluşmasını sağlar.

(Yanlış)  Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesi sonucu aynı tarihte farklı yarım kürelerde farklı mevsimler yaşanır.

(Doğru) Güneş ışığının yüzeyle yaptığı açı arttıkça yüzeydeki ısınma da artar.

(Doğru) Güneş ışığının yüzeyle yaptığı açının değişmesi farklı mevsimlerin yaşanmasına neden olur.

(Doğru) Güneş ışınlarının dik veya dike yakın bir açı ile düştüğü yarım kürede yaz mevsimi yaşanmaya başlar.

(Yanlış)  21 Mart ve 21 Haziran’da dönencelerde gece ve gündüz eşitliği yaşanır.

(Yanlış)  Güney Yarım Küre’de 21 Aralık’ta en uzun gece yaşanır.

(Yanlış)  2 Haziran’da Türkiye’de yaz mevsimi yaşanmaktadır.

(Yanlış)  30 Mart’ta Oğlak Dönencesinde ilkbahar mevsimi yaşanmaktadır.

(Doğru) 10 Mart’ta Yengeç Dönencesinde kış mevsimi yaşanmaktadır.


Soru : Dünya’nın Güneş çevresindeki hareketi sırasında geçtiği konumlardan biri yukarıdaki gibidir. Bu konum ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına “1”, yanlış olanların başına “0” koyarak bir kod oluşturunuz.


Cevap :

I- A şehrinde gündüzler gecelerden daha kısadır. (1)

II- B şehrinde yaz yaşanmaktadır. (1)

III- Özdeş cisimlerin öğle vakti ölçülen gölge boyu A şehrinde B şehrine göre daha uzundur. (1)

IV- Görseldeki konum 21 Mart tarihine ait olabilir. (0)

V- Öğle vakti Güneş ışınlarının B şehrine düşme açısı, A şehrine göre daha büyüktür. (1)

VI- B şehrinde geceler gündüzlerden daha kısadır. (1)

VII- A ve B şehirlerinde aynı tarihte aynı mevsimler yaşanır. (0)

VIII- A ve B şehirlerinde aynı anda gündüz yaşanabilir. (1)

IX- B şehrinde 12 saat gece, 12 saat gündüz yaşanmaktadır. (0)

X- Güney Yarım Küre’de aydınlanan alan, Kuzey Yarım Küre’dekinden daha fazladır. (1)


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 14 Cevapları


Soru : Bir boya ustası aşağıdaki numaralandırılmış ifadelerin doğruluk durumuna göre merdivenleri kullanarak hareket edecektir. Bu usta, 1 numaralı ifadeden başlayarak sırasıyla ifade doğru ise yukarı, yanlış ise aşağı yönde ilerleyecektir (Her merdiven yalnızca bir kez kullanılabilir.).

İfadeler:

1. 23 Eylül, Kuzey Yarım Küre’de sonbahar mevsiminin başlangıcıdır.
2. Mevsimlerin oluşmasında Dünya’nın Güneş etrafında dolanması etkilidir.
3. Kuzey ve Güney Yarım Küre’de aynı anda farklı mevsimler yaşanır.
4. 21 Aralık’ta Güneş ışınları Yengeç Dönencesi üzerine dik açı ile düşer.
5. Güneş ışınları, Ekvator çizgisi üzerindeki noktalara yılda sadece bir kez dik açı ile düşer.
6. 21 Haziran’da Güney Yarım Küre’de yaz mevsimi yaşanır.
7. Kuzey Yarım Küre’de 4 Temmuz’da geceler uzun iken gündüzler kısadır.
8. Bir bölgeye Güneş ışınları eğik açı ile gelirse o bölgede birim yüzeye düşen enerji miktarı daha fazla olur.
9. Dünya’nın ekseninin eğik olması, aynı anda iki ayrı yarım kürede farklı mevsimlerin oluşmasında etkilidir.
10. Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesi sonucu yıl boyunca gece gündüz sürelerinde farklılıklar oluşur.

Soru : Buna göre usta hangi harflerden geçer? Sırasıyla yazınız.


Cevap :

  • Z-O-N-F-M-Y-İ-H-G-L

8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı 15 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselde Dünya’nın Güneş etrafında dolanırken bulunduğu bazı konumlar verilmiştir. Görsel üzerinde boş bırakılan yerlere işaretli konumdaki mevsimleri ve bu mevsimlerin başlangıç tarihlerini yazınız.


Cevap :

“8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 12-13-14-15 Cevapları”

Soru : Aşağıdaki kutucuklarda çeşitli kavramlar ve bu kavramlara ait açıklamalar verilmiştir. Kavramları açıklamalarla eşleştiriniz.


Cevap :

“8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 15 Cevapları”


 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2024-2025

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Değerli öğrenciler; Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulunda göreceğiniz Fen Bilimleri dersi için “8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Cevapları” konusu siz değerli öğrencilerimiz  Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından sizlerin Fen Bilimleri dersinde başarılı olmanız amacıyla hazırlanmıştır.


“8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Cevapları” konusunda sizler için aşağıda metin etkinlik isimlerine tıklayarak ya da yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak Fen Bilgileri Çalışma Kitabı cevaplarına kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Değerli öğrencilerimiz “8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları sormak için en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorarak Fen Bilgileri öğretmenimizden hızlı ve güvenilir cevaplar alarak Fen Bilimleri dersinizdeki ödevinizi yapabilirsiniz.


8. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32.‘nin cevapları aşağıdadır. 


1. ÜNİTE : MEVSİMLER VE İKLİM


1. Bölüm: Mevsimlerin Oluşumu


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17


Güçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19


2. Bölüm: İklim ve Hava Hareketleri


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25


Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27


1. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80.‘nin cevapları aşağıdadır. 


2. ÜNİTE : DNA VE  GENETİK KOD


1. Bölüm: DNA ve Genetik Kod


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39


Güçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


2. Bölüm: Kalıtım


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49


Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51


3. Bölüm: Mutasyon ve Modifikasyon


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57


Güçlendiren Sorular-3 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


4. Bölüm: Adaptasyon (Çevreye Uyum)


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65


Güçlendiren Sorular-4 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


5. Bölüm: Biyoteknoloji


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


Güçlendiren Sorular-5 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75


2. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102.‘nin cevapları aşağıdadır. 


3. ÜNİTE : BASINÇ


1. Bölüm: Basınç


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87


Güçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89


Kazanım Temeli Etkinlikler-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93


Beceri Temeli Etkinlikler-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95


Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152.‘nin cevapları aşağıdadır. 


4. ÜNİTE : MADDE VE ENDÜSTRİ


1. Bölüm: Periyodik Sistem


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109


Güçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111


2. Bölüm: Fiziksel ve Kimyasal Değişimler


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114


Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117


3. Bölüm: Kimyasal Tepkimeler


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120


Güçlendiren Sorular-3 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123


4. Bölüm: Asit ve Bazlar


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 129, 130, 131


Güçlendiren Sorular-4 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133


5. Bölüm: Maddenin Isı ile Etkileşimi


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139


Güçlendiren Sorular-5 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141


6. Bölüm: Türkiye’de Kimya Endüstrisi


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144


Güçlendiren Sorular-6 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147


4. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151, 152


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176.‘nin cevapları aşağıdadır. 


5. ÜNİTE : BASİT MAKİNELER


1. Bölüm: Basit Makineler


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161


Güçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163


Kazanım Temeli Etkinlikler-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167


Beceri Temeli Etkinlikler-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 168, 169


Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


5. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175, 176


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210.‘nin cevapları aşağıdadır. 


6. ÜNİTE : ENERJİ DÖNÜŞÜMLERİ VE ÇEVRE BİLİMİ


1. Bölüm: Besin Zinciri ve Enerji Akışı


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180


Güçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183


2. Bölüm: Enerji Dönüşümleri


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186, 187


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189


Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191


3. Bölüm: Madde Döngüleri ve Çevre Sorunları


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193, 194, 195


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197


Güçlendiren Sorular-3 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199


4. Bölüm: Sürdürülebilir Kalkınma


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202


Güçlendiren Sorular-4 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 203, 204, 205


6. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210


8. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240.‘nin cevapları aşağıdadır. 


7. ÜNİTE : ELEKTRİK YÜKLERİ VE ELEKTRİK ENERJİSİ


1. Bölüm: Elektrik Yükleri ve Elektriklenme


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 216, 217


Güçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219


2. Bölüm: Elektrik Yüklü Cisimler


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 220, 221, 222, 223


Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 224, 225


Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 226, 227


3. Bölüm: Elektrik Enerjisinin Dönüşümü


Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228, 229, 230


Güçlendiren Sorular-3 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 231, 232, 233


7. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238



 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 91-92-93-94 ATA Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Fen Bilimleri Sıvı Basıncı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94


8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sıvı Basıncı Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 91-92-93-94 ATA Yayıncılık”

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 91-92-93-94


Soru : Peki sıvı basıncı nelere bağlıdır? Tahmin edelim.


Cevap :

Sıvı basıncı ; sıvıların derinliğine yani debisine bağlı olarak artmaktadır. Ne kadar derinlik fazla ise sıvı basıncı daha fazladır.


8. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Etkinlik Zamanı Sıvı Basıncı Nelere Bağlıdır? 


İhtiyacın Olacak  1,5 litrelik pet şişe (2 adet), toz şeker, gıda boyası, maket bıçağı, büyükçe bir kap, eldiven, su, cam kap.

Haydi Başlayalım 

1 Dörder kişilik gruplar oluşturalım. Grup arkadaşlarımız arasında adil bir görev dağılımı yapalım.
2 Eldivenimizi giyelim. Görsel 1’de görüldüğü gibi maket bıçağıyla pet şişelerin üst kısmından, orta kısmından ve alt kısmından özdeş delikler açalım. Bunu yaparken öğretmenimizden yardım isteyelim.
3 Şeker ve gıda boyasını cam bir kapta karıştıralım.
4 Pet şişelerdeki delikleri Görsel 2’deki gibi bantla kapatalım.
5 Şişelerden birini çeşme suyu, diğerini ise gıda boyası ve şeker karıştırılmış su ile dolduralım.
6 Boyalı suyun olduğu şişeyi genişçe bir kaba koyup bantları arkadaşlarımızın yardımıyla aynı anda açalım. Her bir delikten fışkıran suları gözlemleyelim (Görsel 3).
7 Aynı işlemi içinde su bulunan şişe için de uygulayalım (Görsel 4).

Sonuçları Yorumlayalım 


Soru : ● Deneyin 6. basamağında şişenin üzerindeki deliklerden hangisinden fışkıran su daha uzağa gitti? Neden?


Cevap :

Deneyin 6. basamağında şişenin üzerindeki deliklerden hangisinden fışkıran su daha uzağa gitmiştir. . Çünkü  suyun basıncı daha fazladır.


Soru : ● Deneyin 6. basamağında deliklerden fışkıran suların aldığı mesafeler ile deneyin 7. basamağında deliklerden fışkıran suların aldığı mesafeler arasında fark var mıdır? Neden?


Cevap :

Evet, fark vardır. Deneyin 7. basamağında sıvının içinde daha fazla potansiyel enerji vardır, bu nedenle deliklerden fışkıran su daha yükseğe ve daha uzaklara ulaşır.


8. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


Pekiştiren Soru


1. hipotez: Sıvı basıncı sıvı yoğunluğuna bağlıdır.
2. hipotez: Sıvı basıncı sıvının derinliğine bağlıdır.
3. hipotez: Sıvı basıncı kabın şekline bağlı değildir.

Kemal verilen hipotezleri ispatlamak için şekildeki K, L, M ve N düzeneklerinden uygun olanları kullanacaktır.

Soru : Buna göre Kemal 1, 2 ve 3. hipotezleri ispatlamak için hangi düzenekleri kullanmalıdır?


Cevap :

1. Hipotez: L ve M

2. Hipotez: K ve L

3. Hipotez: K ve M



 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 85-86-87-88-89-90 ATA Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Fen Bilimleri Katı Basıncı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88, 89, 90


8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Katı Basıncı Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 85-86-87-88-89-90 ATA Yayıncılık”

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 85-86-87-88-89-90


Soru : Neden bazı araçların tekerlek sayıları diğer araçlara göre daha fazladır?


Cevap :

  • Bazı araçların taşıdıkları yükler ve arazi şartları nedeniyle tekerlek sayıları daha fazladır.

Soru : Barajlar duvarlarının alt kısımları üst kısımlarına göre daha kalın olacak şekilde yapılır. Bunun sebebi nedir?


Cevap :

  • Barajlar duvarlarının alt kısımları üst kısımlarına göre daha kalın olacak şekilde yapılmasının temel nedeni, su basıncının alt tarafta daha fazla olmasından kaynaklanmaktadır.

8. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Tahtaya bir çiviyi çakarken, çekici çivinin geniş kısmına vururuz (Görsel 3.1). Çiviyi ters çevirirsek, geniş kısmını tahtaya yaslayıp çivinin sivri kısmına çekiçle vurursak sonuç ne olur? Tahmin edelim.


Cevap :

  • Çivi tahtaya geçemez ve eğirilerek bükülür.

Soru : Görsel 3.4’te anne ve çocuğun sahilde yürürken kumsala bıraktığı ayak izleri görülmektedir. Çocuğun ve annenin kumsalda bıraktığı izlerin farklı derinlikte olmasının sebebi kumsala uyguladıkları basınçların farklı olmasıdır. O hâlde katı basıncı nelere bağlıdır? Tahmin edelim.


Cevap :

  • Katı basıncı, yüzeye uygulanan kuvvetin yüzey alanına bölünmesi ile hesaplanmaktadır. Katı basıncının, uygulanan kuvvetin büyüklüğüne ve yüzey alanına bağlıdır. Yani aynı kuvveti daha küçük bir alana uygularsanız basınç artar.

8. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Etkinlik Zamanı Katı Basıncı Nelere Bağlıdır?


İhtiyacın Olacak  Özdeş sünger (2 adet), aynı kalınlıkta kitap (2 adet).

Haydi Başlayalım 

1 Kitaplardan birini önce geniş yüzeyi alta gelecek şekilde süngerin üzerine bırakalım (Görsel 1). Süngerdeki şekil değişikliğini gözlemleyelim. Aynı kitabı bu kez dar yüzeyi süngerin üzerine gelecek şekilde bırakalım (Görsel 2). Süngerdeki şekil değişikliğini gözlemleyelim.

2 Kitaplardan birini geniş yüzeyi alta gelecek şekilde süngerin üzerine bırakalım (Görsel 3). Daha sonra üzerine diğer kitabı koyalım (Görsel 4). Her iki durumda süngerdeki şekil değişikliğini gözlemleyelim.

Sonuçları Yorumlayalım 


Soru :  ● Görsel 1 ve Görsel 2’de kitabın süngere etkisinin farklı olmasının sebebi nedir? Bu görsellere bakarak basıncın neye bağlı olduğunu söyleyebiliriz?


Cevap :

Görsel 1 ve Görsel 2’deki farklı etkiler, kitapların sünger yüzeyine uyguladıkları basınç farkından kaynaklanır.

Görsel 2’deki kitap, daha dar bir alana basınç uygular, bu nedenle sünger daha fazla sıkışır ve daha fazla şekil değiştirir. Bu, basıncın uygulandığı yüzey alanı ile doğru orantılı olduğunu gösterir.


Soru : ● Görsel 3 ve Görsel 4’te kitabın süngere etkisinin farklı olmasının sebebi nedir? Bu görsellere bakarak basıncın neye bağlı olduğunu söyleyebiliriz?


Cevap :

Görsel 3 ve Görsel 4’teki farklı etkiler, kitap sayısının artmasının sünger üzerindeki toplam kuvveti artırmasından kaynaklanır.

Daha fazla kitap, daha fazla kuvvet uygular ve bu nedenle sünger daha fazla şekil değiştirir. Bu, basıncın uygulanan kuvvet ile doğru orantılı olduğunu gösterir.


8. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


Pekiştiren Soru


Eren yaptığı deneyde özdeş balonları eşit miktarda su ile dolduruyor. Daha sonra tek bir çiviyi tahta zemine çakarak oluşturduğu I. düzenekte içi su dolu balonu tahta zemine bırakıyor. Balonun patladığını ve içindeki suyun döküldüğünü gözlemliyor. Eren çok sayıda çiviyi tahtaya çakarak oluşturduğu II. düzenekte özdeş diğer balonu tahta zemine I. düzeneteki ile aynı yükseklikten bırakıyor. Balonun patlamadığını gözlemliyor (Düzeneklerdeki çiviler özdeştir.). Balonlar eşit yükseklikten bırakılıyor.

Buna göre Eren’in yaptığı deneyle ilgili olarak aşağıdaki soruları cevaplayalım. 


1. Balonlar özdeş olmasına rağmen neden I. düzenekteki balon patlarken II. düzenekteki balon patlamamıştır?


Cevap :

  • Yüzey alanı artmıştır.

2. Eren’in yaptığı deneyde bağımsız değişken nedir? 


Cevap :

  • Temas eden yüzey alanıdır.


 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47-48 ATA Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Fen Bilimleri DNA’nın Yapısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48


8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı DNA’nın Yapısı Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47-48 ATA Yayıncılık”

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47-48


Soru : Görsel 2.9’da DNA modeli gösterilmiştir. Modelde görüldüğü gibi DNA, çift zincirli ve sarmal yapıdadır. DNA’nın bu yapısını günlük hayatta hangi nesnelere benzetebiliriz? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

DNA’nın bu yapısını günlük hayatta ;

  • Merdiven Korkuluğu
  • Spiral Yay
  • Sarılı İplik

gibi nesnelere benzetebiliriz.


8. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Etkinlik Zamanı DNA Modeli Yapalım 


İhtiyacın Olacak Bakır tel, farklı renklerde pastel boya, tahta karıştırma çubuğu (8 adet), keçeli kalem, eldiven.

Haydi Başlayalım 

1 Eldivenlerimizi giyelim. Karıştırma çubuklarını bakır tele Görsel 1’deki gibi bağlayarak DNA modelinin 1. zincirini oluşturalım.
2 Karıştırma çubuklarının diğer uçlarını da Görsel 2’deki gibi bakır telle bağlayarak 2. zinciri de oluşturalım.
3 Keçeli kalemle çubuğun tel dışındaki kısmına P, telin iç kısmındaki bölgeye D yazalım.
4 Pastel boyaları kullanarak çubukları Görsel 3’teki gibi boyayalım. Boyama yaparken bir çubuğun yarısını mavi, diğer yarısını kırmızıya başka bir çubuğun yarısını mor, kalan kısmını da yeşile boyayabiliriz.
5 Hazırladığımız modeli Görsel 4’teki gibi bükerek sarmal hâle getirelim.


Sonuçları Yorumlayalım 

Soru : ● Modelde D ve P harfleri hangi molekülleri temsil eder?


Cevap :

  • Verilen modelde D harfi , deoksiribonükleik asidi (DNA) temsil ederken, P harfi  ise fosfat gruplarını temsil eder.

Soru : ● Modelde farklı renkteki pastel boyalar hangi molekülleri temsil eder?


Cevap :

  • Modelde nükleotidler adenin (A), timin (T), guanin (G) ve sitozin (C) molekülleri temsil eder.

Soru : ● Çubuklardaki boyaların farklı renkte olmaları ve belirli bir kurala göre boyanmalarının nedeni ne olabilir?


Cevap :

  • DNA’nın moleküler yapısını ifade etmek amacıyla farklı renkli boyamalar tercih edilmektedir.


 

Our Score
error: Content is protected !!