Ana Sayfa > 4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ > 4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 18-20-21-22-23-24-25 MEB Yay─▒nlar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1969
Cevaplar0

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ As─▒m’─▒n Nesli Kitap Dostudur Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ As─▒m’─▒n Nesli Kitap Dostudur Metni Etkinlik Cevaplar─▒


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 18-20-21-22-23-24-25


1. Okuman─▒n faydalar─▒ nelerdir?


K─▒sa Cevap : “Okuman─▒n faydalar─▒ nelerdir?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Kitap okuduk├ža konu┼čmam─▒z─▒n g├╝zelli─či artar. Daha tane tane daha anla┼č─▒l─▒r konu┼čuruz. Ayn─▒ zamanda olaylar─▒n farkl─▒ a├ž─▒lardan bakmay─▒ sa─člar. Kitapta okudu─čumuz karakterleri daha iyi anlayabildi─čimiz i├žin insanlarla empati kurma ├Âzelli─čimiz geli┼čir.

─░nsanlar─▒ anlad─▒k├ža farkl─▒ bak─▒┼č a├ž─▒lar─▒n─▒ tan─▒d─▒k├ža daha iyi bir arkada┼č oluruz. Kitapta bir├žok eski k├╝lt├╝r├╝ bak─▒┼č a├ž─▒s─▒n─▒ tan─▒d─▒k├ža ├žok k├╝lt├╝rl├╝ bir yap─▒m─▒z olur. Ayn─▒ zamanda hayal g├╝c├╝n├╝z artar her ┼čey daha farkl─▒ g├Ârebiliriz.


2. Kitap okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒m─▒z─▒ geli┼čtirmek i├žin neler yapabiliriz?


K─▒sa Cevap : “Kitap okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒m─▒z─▒ geli┼čtirmek i├žin neler yapabiliriz?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Kitap okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒m─▒z─▒ geli┼čtirmek i├žin kendimize kitap okuyabilece─čimiz dair bir hedef olu┼čturmal─▒y─▒z. G├╝nde yar─▒m saat kitap okuyaca─č─▒m veya g├╝nde bir saat kitap okuyaca─č─▒m gibi hedefler koymal─▒y─▒z.

E─čer kendimize kitap arkada┼č─▒ edinirsek kitap okumak i├žin daha hevesli oluruz. Okudu─čumuz kitab─▒ arkada┼č─▒m─▒zla tart─▒┼č─▒n olaylar ve karakterler hakk─▒nda konu┼čun. E─čer bunun i├žin arkada┼č─▒m─▒z yoksa YouTube’dan okudu─čumuz kitap hakk─▒nda yorum yapan youtuberlardan video dinleyebilirsiniz. D─▒┼čar─▒ ├ž─▒kt─▒─č─▒m─▒z zaman her zaman yan─▒m─▒zda bir kitap g├Ât├╝r├╝p bo┼č zamanlar─▒m─▒zda kitap okuyarak da kitap okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒m─▒z─▒ kazanabilirsiniz.

Kitap okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒ kazanmakta okudu─čumuz kitab─▒n t├╝r├╝ ve anla┼č─▒l─▒r d├╝zeyi ├žok ├Ânemlidir. Anla┼č─▒lmas─▒ bir g├╝├ž kitab─▒ okumak bizi zorlayacak ve hevesinizi k─▒racakt─▒r. Okdu─čunuz kitab─▒n t├╝r├╝ de bize uygun olmayabilir. Kimisi roman sever kimisi ┼čiir kimisi bilim kurgu.


ASIM’IN NESL─░ K─░TAP DOSTUDUR

Yemek i├žmek bedenin, okumak da beynin g─▒das─▒d─▒r. Okumak beyne canl─▒l─▒k kazand─▒ran en etkili egzersizdir. (…)

Sa─člam d├╝┼č├╝nmek, sa─čl─▒kl─▒ karar vermek, selim bir kalbe sahip olmak i├žin okumal─▒y─▒z. Neyi, ne zaman, nas─▒l okuyaca─č─▒m─▒z─▒ bilmeli, kitapla ba─č─▒m─▒z─▒ yak─▒n tutmal─▒y─▒z. (…)

Her okuma bir amaca y├Âneliktir. Okuman─▒n amac─▒ beyni d├╝┼č├╝nceye sevk etmektir. Anlamadan okunan kitap okunmam─▒┼č say─▒l─▒r. (…) ─░nsan anlayarak okumal─▒d─▒r. Her metnin bir anlam─▒ vard─▒r. (…)

Roman, hik├óye, ┼čiir, tiyatro gibi sanat metinlerinde kelimeler ger├žek anlamlar─▒n─▒n d─▒┼č─▒nda daha ├žok yan ve mecaz anlamlar─▒yla kullan─▒l─▒r. Bu y├╝zden sanat metinlerini anlayarak okumak ├Â─čretici metinlerden daha zordur.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 19 Cevaplar─▒


Ancak bu metinler, insanlar─▒n i├ž d├╝nyalar─▒n─▒ daha iyi tan─▒t─▒r bize. (…) Okuyan insan dik durur, hakikati savunur. (…) Ger├žekle yalan─▒ ay─▒rt eder. Okuyan─▒ bilgisi, inanc─▒ ve akl─▒ d─▒┼č─▒nda kimse y├Ânlendiremez. (…)

├ékif’in bo┼ča ge├žirecek zaman─▒ yoktu. O ya okurdu ya okuturdu; ya y├╝r├╝rd├╝ ya da sizi de birlikte y├╝r├╝t├╝rd├╝. (…) ├ékif i├žin cehalet bir t├╝r hastal─▒kt─▒. Toplum ancak okuyarak cehaletten uzakla┼čabilirdi. Bu y├╝zden ├ékif, gen├žlerin sistemli okumas─▒n─▒ ve kendilerini yeti┼čtirmelerini isterdi. (…) ├ékif, kalk─▒nman─▒n cehaletin yenilmesiyle m├╝mk├╝n olaca─č─▒na inan─▒rd─▒. ─░lkokul s─▒ralar─▒ndan ba┼člayarak ilme, fenne ve sanata ad─▒m at─▒lmas─▒n─▒ isterdi. (…)

Gen├ž dostum As─▒m, g├╝ne┼č d├╝nya i├žin neyse kitap da senin i├žin odur. Kitaplar ge├žmi┼čin birikimini g├╝n├╝m├╝ze ta┼č─▒r. Kitaplar asla vefas─▒zl─▒k etmez. (…) Okumak soylu bir davran─▒┼čt─▒r, sana da yak─▒┼čan budur. (…) Sadece g├Âz├╝nle de─čil beynini ve g├Ânl├╝n├╝ i┼čin i├žine katarak oku. ─░┼čte o zaman yar─▒n─▒m─▒z d├╝nden daha g├╝zel olacak, buna iman─▒m, sana g├╝venim tamd─▒r. Kitapla ba─č─▒n─▒ asla koparma…

Aziz ERDO─×AN (K─▒salt─▒lm─▒┼čt─▒r.)


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 20 Cevaplar─▒


1. ETK─░NL─░K


Soru : Kelimelerin anlamlar─▒n─▒ tahmin edip tahminlerinizin do─črulu─čunu s├Âzl├╝kten kontrol ediniz. Kelimelerle birer c├╝mle kurunuz. Kelimeleri s├Âzl├╝k defterinize ekleyiniz.


Cevap :

Egzersiz Kelimesi

Tahminim : Sa─čl─▒kl─▒ olmak i├žin yap─▒lan spor.

Anlam─▒ : Al─▒┼čt─▒rma

C├╝mlem : Bu s─▒cakta spor sahas─▒nda egzersiz yap─▒yordu.


Cehalet Kelimesi

Tahminim : Bir ┼čey bilmemesine ra─čmen her ┼čey bildi─čini iddia eden kimse.

Anlam─▒ : Bilmezlik, bilgisizlik, deneyimsizlik, toyluk.

C├╝mlem : Bunca cehalete ra─čmen hala kendisinin do─čru bildi─čini savunuyordu.


Kalk─▒nma Kelimesi

Tahminim : B├╝y├╝me, geli┼čme.

Anlam─▒ : Kalk─▒nmak eylemi. Bir ├╝lkenin, toplumsal ve ekonomik yap─▒s─▒n─▒ geli┼čtirme, geli┼čmi┼č ├ža─čda┼č ├╝lkelere yeti┼čme durumu.

C├╝mlem : ├ťlkenin kalk─▒nma projesi b├╝y├╝k bir h─▒zla ilerliyordu.


Vefa Kelimesi

Tahminim : Yumu┼čak kalpli, ┼čefkatli.

Anlam─▒ : Sevgide ba─čl─▒l─▒k.

C├╝mlem : Bu yapt─▒klar─▒ndan ├žok vefal─▒ birisi oldu─ču belliydi.


Hakikat Kelimesi

Tahminim : Ger├žek olan.

Anlam─▒ : Bir i┼čin do─črusu ger├žek, ger├žeklik.

C├╝mlem : Hakikati bulabilmek i├žin uzun bir yolculu─ča ├ž─▒km─▒┼čt─▒.


2. ETK─░NL─░K


Soru : Sorular─▒ metne g├Âre cevaplay─▒n─▒z.


1. Beynin g─▒das─▒ nedir?


Cevap : Beynin g─▒das─▒ okumakt─▒r.


2. Okuman─▒n amac─▒ nedir?


Cevap : Okuman─▒n amac─▒ beyni d├╝┼č├╝nceye y├Ânlendirmektir.


3. Roman, hik├óye, ┼čiir, tiyatro gibi sanat metinlerinin ├Â─čretici metinlerden fark─▒ nedir?


Cevap : Bu sanat metinleri ├Â─čretici metinlerden k─▒yasla i├žinde daha az bilgi i├žerir. ─░nsan─▒n duygular─▒n─▒ ve hayat─▒n─▒n temel alan bu sanat eserleri daha ├žok insanlar─▒ d├╝┼č├╝nd├╝r. Hayatlar─▒nda bir par├ža olmas─▒n─▒ ve estetik haz vermeyi ama├žlar. ├ľ─čretici metinlerde ise bilgi a─č─▒rl─▒kl─▒ olur. Okumas─▒ ve anlamas─▒ daha zordur.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 21 Cevaplar─▒


3. ETK─░NL─░K


Soru : : Yazar─▒n ÔÇťokumayaÔÇŁ bak─▒┼č a├ž─▒s─▒n─▒ de─čerlendirmeye y├Ânelik sorular─▒ cevaplay─▒n─▒z.


1. Yazar, bu metni kime y├Ânelik olarak yaz─▒yor?┬á


Cevap : Yazar bu metni okumay─▒ ├Ânemsemeyenlere yaz─▒yor.


2. Yazarın bu metni yazma amacı nedir? 


Cevap : Yazar─▒m bu metni yazmada amac─▒ okumay─▒ ├Ânemsemeyen ve bo┼č g├Âren ki┼čilere okuman─▒n ├Ânemini anlatmak.


3. Metnin mesajı nedir? 


Cevap : Yar─▒nlar─▒n d├╝nden daha g├╝zel olmas─▒ i├žin okumaya ├Ânem vermeliyiz. Okuyarak kendimizi bilgilendirmeli ve yar─▒nlar─▒ daha g├╝zel kurmal─▒y─▒z.


4. Bu metinde anlat─▒lanlar─▒n g├╝nl├╝k ya┼čam─▒n─▒zla ili┼čkisi nedir?┬á


Cevap : Netinde cehaletten bahsediliyor. G├╝n├╝m├╝zde ya┼čanan sorunlar─▒n ├žo─ču insanlar─▒n cehaletinden kaynaklan─▒yor. Okuyarak cehaletimizden kurtulabiliriz. Okuduk├ža cahil insanlar olmaktan kurtuluruz ve yar─▒nlar─▒ daha da g├╝zel in┼ča ederiz.


4. ETK─░NL─░K


Soru : : Verilen bilgilere g├Âre ÔÇťAs─▒mÔÇÖ─▒n Nesli Kitap DostudurÔÇŁ metni ile ÔÇťKitab─▒n B├╝y├╝s├╝ÔÇŁ metnini t├╝r bak─▒m─▒ndan kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒n─▒z.


Sanat de─čeri ta┼č─▒yan, insanda g├╝zel duygular uyand─▒ran yaz─▒lara ┼čiir denir. ┼×iirin her sat─▒r─▒na dize (m─▒sra) denir.

Toplumu bir konu ├╝zerinde bilgilendirmeyi ama├žlayan yaz─▒ t├╝rlerine bilgilendirici metin denir.┬á


Cevap :

ASIM’IN NESL─░ K─░TAP DOSTUDUR T├╝r : ├Â─čretici metin

K─░TABIN B├ťY├ťS├ť T├╝r : ┼čiir


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 22 Cevaplar─▒


5. ETK─░NL─░K


Soru : a. Kelimelerin e┼č anlaml─▒lar─▒n─▒ kar┼č─▒lar─▒na yaz─▒n─▒z.┬á


Cevap :

  • anlam = mana
  • zor = g├╝├ž
  • ak─▒l =┬á us
  • hakikat =┬á ger├žek
  • ama├ž =┬á maksat, gaye
  • cehalet =┬á cahillik
  • egzersiz =┬á al─▒┼čt─▒rma
  • zaman =┬á vakit
  • d├╝nya =┬á yery├╝z├╝, cihan

Soru : b. Kelimeleri farkl─▒ anlaml─▒lar─▒yla c├╝mle i├žinde kullan─▒n─▒z.


Cevap :

yan = Rafa koydu─ču kitap yan duruyordu.

yan = Kalabal─▒klar aras─▒nda beni g├Âr├╝nce h─▒zl─▒ca yan─▒ma geldi.

y├╝z = G├╝ne┼čin ─▒┼č─▒─č─▒ y├╝z├╝ne yans─▒yordu.

y├╝z = Arkada┼člar─▒ ile birlikte denizde y├╝zmeye gitti.


6. ETK─░NL─░K


Soru : Nokta i┼čaretini uygun yerlerde kullan─▒n─▒z.


Cevap :

ÔÇó Dr. Ahmet Bey ├žok kitap okur.

ÔÇó Kitapl─▒k 5. katta bulunuyor.

ÔÇó Yar─▒n 9.30 ÔÇśda okuma etkinli─či yap─▒lacak.

ÔÇó 20.02.2019 tarihinde k├╝t├╝phane a├ž─▒lacak.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 23 Cevaplar─▒


7. ETK─░NL─░K


Soru : Ak─▒ll─▒ i┼čaretleri anlamlar─▒yla e┼čle┼čtiriniz.

Ak─▒ll─▒ i┼čaretler televizyon yay─▒nlar─▒n─▒n i├žeri─čiyle ilgili bilgilendirici bir s─▒n─▒fland─▒rma sistemidir. Bir program─▒n ne t├╝r bir zararl─▒ i├žerik ta┼č─▒d─▒─č─▒n─▒ ve hangi ya┼č grubu i├žin ├Ânerildi─čini belirtmek i├žin semboller kullan─▒l─▒r. www.rtuk.gov.tr


Cevap :

“4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 18-20-21-22-23-24-25 MEB Yay─▒nlar─▒”


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 24 Cevaplar─▒


8. ETK─░NL─░K


Soru : Mehmet ├ékif Ersoy hakk─▒nda ├Â─črendiklerinizi arkada┼člar─▒n─▒zla payla┼č─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Mehmet ├ékif Ersoy hakk─▒nda ├Â─črendiklerinizi arkada┼člar─▒n─▒zla payla┼č─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Mehmet Akif Ersoy di─čer ad─▒yla Mehmet Ragif 20 Aral─▒k 1873 y─▒l─▒nda ─░stanbul’da do─čmu┼čtur. Babas─▒n─▒n ismi Mehmet Tahir Efendi. Annesinin ismi ise Emine Cemile han─▒md─▒r. Rag─▒f isminin s├Âylenmesi zor oldu─ču i├žin arkada┼člar─▒ ve annesi Cemile Han─▒m Mehmet Akif’i Akif diye ├ža─č─▒r─▒rlar. Babas─▒ ├Âlene kadar Ragif ismi s├Âylemi┼čtir.

Babas─▒ imand─▒r. 4 ya┼č─▒ndayken Fatih’te Emir burhani mahalle mektebine ba┼člam─▒┼čt─▒r. Burada 2 y─▒l e─čitim g├Ârm├╝┼č daha sonras─▒nda Fatih iddias─▒na mektebine ge├žmi┼čtir. Ayn─▒ y─▒l babas─▒ ona Arap├ža dersleri vermeye ba┼člam─▒┼čt─▒r. Ortaokulu ise mekteb-i m├╝lkiyede di─čer ad─▒yla siyasal Bilgiler fak├╝ltesinde okumu┼čtur fakat babas─▒n─▒ kaybettikten sonra Halkal─▒’daki Baytar Mektebi Ali yani veterinerlik fak├╝ltesine paras─▒z yat─▒l─▒ olarak girmi┼čtir. Buradaki okulunu birincilikle bitirmi┼čtir.

1893 y─▒l─▒nda Ziraat Bakanl─▒─č─▒nda veterinerlik g├Ârevine ba┼člam─▒┼čt─▒r. 1913 y─▒l─▒nda bu g├Ârevinden istifa etmi┼čtir. 1906 y─▒l─▒nda ├Â─čretmenlik hayat─▒na ba┼člam─▒┼čt─▒r. Osmanl─▒ edebiyat hocal─▒─č─▒nda g├Ârev alm─▒┼čt─▒r. Mehmet Akif Ersoy 1920 y─▒l─▒nda Burdur’da milletvekili se├žilmi┼čtir.

1921 y─▒l─▒nda milli mar┼č yar─▒┼čmas─▒nda para ├Âd├╝l├╝ almamak ko┼čuluyla kat─▒lmay─▒ kabul etti ve orduya ithafen yazd─▒─č─▒ ┼čiir 12 Mart 1921 g├╝n├╝ milli mar┼č olarak kabul edildi. Bu mar┼č ─░stiklal Mar┼č─▒ idi. ├ľd├╝l olarak verilen paray─▒ K─▒z─▒lay’a ve Dar├╝l Mesai vakf─▒na ba─č─▒┼člad─▒. 1923 y─▒l─▒nda M─▒s─▒r’a giderek orada T├╝rk├že ├Â─čretmenli─či yapt─▒. 27 Aral─▒k 1936 y─▒l─▒nda hayat─▒n─▒ kaybetti. Edirnekap─▒ mezarl─▒─č─▒na defnedildi.


9. ETK─░NL─░K


Soru : Bir metni olu┼čturan ├Âgeler tan─▒t─▒lm─▒┼čt─▒r. Buna g├Âre paragraflar─▒ ait oldu─ču b├Âl├╝mle e┼čle┼čtiriniz.

Bir metin giri┼č, geli┼čme ve sonu├ž b├Âl├╝mlerinden olu┼čur.
ÔÇó Giri┼č b├Âl├╝m├╝nde metindeki kahramanlar ve olay─▒n ge├žti─či yer tan─▒t─▒l─▒r.
ÔÇó Geli┼čme b├Âl├╝m├╝nde, konu ile ilgili ├Ârnekler, g├Âr├╝┼čler verilir.
ÔÇó Sonu├ž b├Âl├╝m├╝ duygular─▒n, d├╝┼č├╝ncelerin, g├Âr├╝┼člerin, olaylar─▒n toparlan─▒p bir sonuca ba─čland─▒─č─▒ b├Âl├╝md├╝r.
Giri┼č ve sonu├ž b├Âl├╝mleri k─▒sa, geli┼čme b├Âl├╝m├╝ ise daha ayr─▒nt─▒l─▒d─▒r


Cevap :

“4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 18-20-21-22-23-24-25 Cevaplar─▒”


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 25 Cevaplar─▒


10. ETK─░NL─░K


Soru : Defterinize ÔÇťKitaps─▒z b├╝y├╝yen ├žocuk susuz yeti┼čen a─čaca benzer.ÔÇŁ atas├Âz├╝n├╝ a├ž─▒klayan bir yaz─▒ yaz─▒n─▒z. Yaz─▒n─▒za uygun ba┼čl─▒k koyunuz. Yaz─▒n─▒z─▒ yazarken a┼ča─č─▒daki plandan faydalan─▒n─▒z.

Giri┼č B├Âl├╝m├╝: Kitap Nedir?

Geli┼čme B├Âl├╝m├╝: Kitap okuman─▒n ├Ânemi nedir?

Kitap okumak bizi nas─▒l geli┼čtirir?

├çocuk ve a─čac─▒n yeti┼čmesi aras─▒ndaki benzerlikler nelerdir?

Sonu├ž B├Âl├╝m├╝:
Yemek i├žmek bedenin, okumak da beynin g─▒das─▒d─▒r.


K─▒sa Cevap : “Defterinize ÔÇťKitaps─▒z b├╝y├╝yen ├žocuk susuz yeti┼čen a─čaca benzer.ÔÇŁ atas├Âz├╝n├╝ a├ž─▒klayan bir yaz─▒ yaz─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Kitap ├Â─čretici veya estetik amac─▒yla yaz─▒lm─▒┼č yaz─▒lard─▒r. Bu haz─▒lar─▒n ├╝st├╝ne ciltli kal─▒n kapaklarla korunur. Kitap okuman─▒n ├Ânemi ├žok b├╝y├╝kt├╝r. Kitap okumak konu┼čmam─▒z─▒ h─▒zland─▒r─▒r ve daha g├╝zel konu┼čmam─▒z─▒ sa─člar. Daha geni┼č d├╝┼č├╝nmemizi sa─člar. Daha ├žok kelime bildik├že farkl─▒ d├╝┼č├╝nmeyi ve d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m├╝z olaylar─▒ kafam─▒zda daha iyi canland─▒rmam─▒z─▒ sa─člar.

Kitap okuyan ki┼čiler daha k├╝lt├╝rl├╝ olurlar. Bir├žok bilgileri bilirler. Bu y├╝zden kitap okuyan bir arkada┼č her zaman en iyi arkada┼člar. Kitap okumak hayal g├╝c├╝n├╝z├╝ geni┼čletir. Her ┼čeyi daha farkl─▒ g├Âr├╝r. Farkl─▒ d├╝┼č├╝nceleri tan─▒r.

Farkl─▒ k├╝lt├╝rlere tan─▒r─▒z. ├çocuk ve a─čac─▒n yeti┼čmesi aras─▒ndaki benzerlik ikisini de beslenmeye ihtiya├ž duymas─▒d─▒r. Bizim de beslenmemiz okumakt─▒r. Yemek i├žmek bedeni okumak da beynimizin ve ruhumuzun g─▒das─▒d─▒r. beynimizi a├ž b─▒rakmamak i├žin bol bol kitap okuyal─▒m.


11. ETK─░NL─░K


Soru : ├ľrneklerdeki farkl─▒ yaz─▒ stillerini inceleyiniz. Yans─▒ma kelimeleri kendi yaz─▒ stilinize g├Âre yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Bu k─▒sm─▒ kendi el yaz─▒n─▒zla bo┼č alanlar─▒ doldurman─▒z gerekmektedir.


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : ─░lk k├╝t├╝phane hakk─▒nda ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “─░lk k├╝t├╝phane hakk─▒nda ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Bilinen en eski k├╝t├╝phane Asurbani Bal Pal k├╝t├╝phanesidir. ─░lk k├╝t├╝phane Asurlular taraf─▒ndan kurulmu┼čtur. Bu k├╝t├╝phane Nivie’de kurulmu┼čtur. Milattan ├Ânce 626 tarihinde kuruldu─ču tahmin edilmektedir.

Bu k├╝t├╝phanede 20 binden fazla Papir├╝s tomar─▒ oldu─ču d├╝┼č├╝n├╝lmektedir. Eski Yunan’da ise ilk k├╝t├╝phane milattan ├Ânce 540 y─▒llar─▒nda Pisistratus’un Atina b├Âlgesinde kurulmu┼čtur. Sonraki d├Ânemlerde tap─▒naklarla yan yana olan ├žok say─▒da k├╝t├╝phane kurulmu┼čtur.



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!