4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32 SÖZCÜ Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 1. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32 SÖZCÜ Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Sayfa 28-29-30-31-32


Soru : Yukarıdaki tabloda verilen kavramları aşağıdaki soruların cevapları olarak kullanalım. Her kutucuğun solundaki boşluğa, ilgili kelime hangi sorunun cevabı ise o sorunun numarasını yazalım. Bir kutucuğun birden fazla sorunun cevabı olabileceğini unutmayalım.


“4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 28 Cevapları”

1. Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri Dünya’mızın dışını kaplayan yapılardır?


Cevap: Maden, dağ, yer kabuğu, kayaç, deniz, taş ve taş kömürü.


2. Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri ekonomik değeri olan taşlardır?


Cevap: Maden, taş kömürü.


3. Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri ham madde olarak kullanılabilir?


Cevap: Maden, taş kömürü.


4. Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri eski canlı kalıntısıdır?


Cevap: Fosil ve dinozor fosili


5. Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri madenlerden üretilmiştir?


Cevap: Altın küpe, sofra tuzu ve tencere.


6. Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri yer kabuğunu oluşturur?


Cevap: Maden, dağ kayaç, taş ve taş kömürü.


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 29 Cevapları


Soru : Aşağıda kavram haritasında verilen boşlukları kutudaki uygun kelimelerle dolduralım.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Sayfa 28-29-30-31-32 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 30 Cevapları


1. Güneş’in gökyüzünde hareket ediyormuş gibi görünmesinin nedeni,

I. Dünya’nın kendi etrafında dönme hareketi yapmasıdır.
II. Güneş’in Dünya etrafında dolanma hareketi yapmasıdır.
III. Dünya’nın Güneş etrafında dolanma hareketi yapmasıdır.

ifadelerinden hangisi ya da hangileriyle açıklanabilir?


A. Yalnız I
B. Yalnız II
C. Yalnız III
D. I ve II

Cevap : C ŞIKKI


2. Aşağıdakilerden hangisi Dünya’mızın dışını kaplayan yapılardan biri değildir


A. Deniz
B. Fosil
C. Maden
D. Yer kabuğu

Cevap : B ŞIKKI


3. Mevsimlerin oluşum sebebi aşağıdakilerden hangisidir?


A. Bir yılın 365 gün 6 saat olmasıdır.
B. Dünya’nın kendi çevresinde batıdan doğuya doğru dönmesidir.
C. Dünya’nın büyüklüğüdür.
D. Dünya’nın Güneş etrafında dolanma hareketi yapmasıdır.

Cevap : D ŞIKKI


4. Dünyamız kendi çevresinde doğudan batıya doğru dönseydi Güneş hangi yönde batardı?


A. Batı
B. Doğu
C. Güney
D. Kuzey

Cevap : B ŞIKKI


5. Aşağıdakilerden hangisi madenlerin özelliklerinden biridir?


A. Eski canlı kalıntısıdır.
B. Ekonomik olarak değeri yoktur.
C. Ham madde olarak kullanılır.
D. Yer kabuğunda bulunmaz.

Cevap : C ŞIKKI


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 31 Cevapları


6. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A. Bir yıl 365 gün 6 saattir.
B. Dünya. Güneş etrafındaki dolanımını 24 saatte tamamlar.
C. Dünya kendi çevresinde batıdan doğuya doğru döner.
D. Dünya’nın kendi etrafında dönmesiyle gece ve gündüz oluşur.

Cevap : B ŞIKKI


7. Dünya’nın Güneş etrafında bir tam dolanma hareketi için geçen süre ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


A. 365 gün 6 saat
B. 12 ay
C. 45 saat
D. 52 hafta

Cevap : C ŞIKKI


8. I. Altın
II. Taş kömürü
III. Çakıl taşı

Yukarıda verilenlerden hangisi ya da hangileri ham madde olarak kullanılabilir?


A. Yalnız I
B. Yalnız II
C. I ve II
D. I, II ve III

Cevap : C ŞIKKI


9. I. Yazın gündüzler uzun, geceler kısadır.
II. Bir gün 24 saattir.
III. Güneş doğudan doğar, batıdan batar.

Yukarıdaki ifadelerden hangisi ya da hangileri Dünya’nın yıllık hareketi ile açıklanır?


A. Yalnız I
B. Yalnız II
C. I ve II
D. I, II ve III

Cevap : A ŞIKKI


10. Yandaki görselle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A. Dünya’nın yıllık hareketini anlatmaktadır.
B. Mevsimlerin oluşumu ile ilgilidir.
C. Gündüz süresinin geceden kısa olduğunu ifade eder.
D. Dünya’nın günlük hareketi ile ilgilidir.

Cevap : D ŞIKKI


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 32 Cevapları


11. Fosillerle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


A. Eski canlı kalıntısıdır.
B. Soyu tükenmiş türlere de soyu devam eden türlere de ait olabilir.
C. Ekonomik olarak değerli kayaçlardır.
D. Ölen canlının fosil oluşumu için hava ile temas etmemesi gerekir.

Cevap : C ŞIKKI


12. Selin, Dünya’nın yıllık hareketi ile ilgili bir ödev hazırlamaktadır. Aşağıdakilerden hangisi Selinin cevabını bulması gereken sorulardan biri değildir?


A. Mevsimler nasıl oluşur?
B. Bir gün neden 24 saattir?
C. Neden yazları gündüzler uzun olurken kışları geceler uzun olur?
D. Bir yıl neden 365 gün 6 saattir?

Cevap : B ŞIKKI


13. Aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur?


A. Kayaçlar, yer kabuğunun kara tabakasıdır.
B. Madenler, ham madde olarak kullanılamaz.
C. Ölen bir canlı 10 yıl içinde fosilleşebilir.
D. Kayaçların hepsi ekonomik olarak değersizdir.

Cevap : A ŞIKKI


14. Aşağıdakilerden hangisi Dünya’nın gece ve gündüzü oluşturan hareketi ile ilgilidir?


A. Güneş’in doğudan doğup batıdan batması.
B. Mevsimlerin oluşması.
C. Bir yılın 12 ay olması.
D. Kışın gündüzlerin kısa olması.

Cevap : A ŞIKKI


15. I. Gece ve gündüzün oluşması.
II. Mevsimlerin oluşması.
III. Yeryüzünün kara tabakası ve su tabakasının olması.

Yukarıdaki ifadelerden hangisi ya da hangileri Dünya’nın dönme ya da dolanma hareketiyle ilgili değildir?


A. Yalnız I
B. Yalnız II
C. Yalnız III
D. I ve II

Cevap : C ŞIKKI



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 82-83-84-85 ATA Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 82-83-84-85 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 82-83-84-85


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


A) Aşağıda verilen ifadeleri kutucuklardaki kavramlardan uygun olanıyla tamamlayalım. 


Cevap :

1. Mıknatıs parçalarının iki kutbu vardır.

2. Oyun hamuruna kuvvet uygulandığında şekli değişir.

3. Duran bir cisme kuvvet uygulandığında cisim hareket edebilir.

4. Hareketli bir cisme hareketi yönünde uygulanan kuvvet hızlandırıcı etki yapar.

5. Paket lastiği esnek bir cisimdir.

6. Mıknatısların aynı kutupları birbirine itme kuvveti uygular.

7. Buzdolabı süslerinde mıknatıs bulunur.

8. Mıknatısların kutupları N ve S harfleri ile gösterilir.


B) Aşağıdaki ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazalım. 


Cevap :

1. (DOĞRU) Kaydıraktan kayan çocuğa etki eden kuvvetin hızlandırıcı etkisi vardır. 

2. (DOĞRU) Kale direğine çarpan top, yön değiştirme hareketi yapar.

3. (YANLIŞ) Durağa yaklaşan otobüse etki eden kuvvetin hızlandırıcı etkisi vardır.

4. (DOĞRU) Duran bir cisme uygulanan kuvvet cismin şeklini değiştirebilir.

5. (YANLIŞ) Bir cisme kuvvet uygulandığında cisim kesinlikle hareket eder.

6. (DOĞRU) Mıknatısların zıt kutupları, birbirine çekme kuvveti uygular.

7. (YANLIŞ) Mıknatısın uyguladığı kuvvet, temas gerektiren kuvvettir.

8. (YANLIŞ) Bir mıknatıs kırılırsa tek kutuplu hâle gelir. 


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


C) Aşağıdaki kavramlarla açıklamaları ok kullanarak eşleştirelim. 


Cevap :

1) Temas gerektirmeyen kuvvet =  1. b, 

2) Mıknatıs = 2. ç, 

3) Şekil değişikliği = 3. a, 

4) Hızlandırıcı

5) İtme kuvveti = 5. d, 

6) Yön değiştirici = 6. c, 

7) Kuzey = 7. e


Ç) Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım. Cevapları noktalı yerlere yazalım. 


1. Kuvvet uygulanan durumlar hangileridir?


Cevap: Alarmı kapatırken, yataktan kalkarken, musluğu açarken, çaya şeker atarken, çayı karıştırırken, tel ve oyun hamuruyla model yaparken kuvvet uygulamıştır.


2. Hangi durumda kuvvetin şekil değiştirici etkisinden yararlanılmıştır?


Cevap: Oyun hamuru ve tel ile model yaparken kuvvetin şekil değiştirici etkisinden yararlanmıştır.


3. Uygulanan kuvvetlerden hangisinde kuvvetin yön değiştirici etkisinden yararlanılmıştır?


Cevap: Çayı karıştırmak kuvvetin yön değiştirici etkisine örnek verilebilir.


4. Hangi durumlarda kuvvetin yavaşlatıcı etkisinden yararlanılmıştır?


Cevap: Kırmızı ışıkta arabayı durdurmak kuvvetin yavaşlatıcı etkisinden yararlanmaya örnektir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


D) Soruların doğru cevabının bulunduğu seçeneği işaretleyelim.


1. Aşağıdakilerden hangisi kuvvet uygulandığında şekli değişen, kuvvet ortadan kalktığında ise eski hâline dönebilen bir maddedir?


Cevap : B ŞIKKI


2. Aşağıdaki oyuncak arabalardan hangisi yavaşlama hareketi yapar?


Cevap : A ŞIKKI


3. Kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerini söyleyiniz. Esra Öğretmen’in sorusuna öğrencilerin verdiği cevaplar aşağıdaki gibidir.

Çağla: Hareketli cisimlerde yavaşlatıcı etki yapabilir.
Kenan: Cisimlerde şekil değiştirici etki yapabilir.
Serdar: Hareketli cisimlerde yön değiştirici etki yapabilir.

Buna göre öğrencilerden hangileri doğru örnek vermiştir?


A) Çağla ve Kenan
B) Kenan ve Serdar
C) Çağla ve Serdar
D) Çağla, Kenan ve Serdar

Cevap : D ŞIKKI


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


4. Sibel, elindeki topu yukarı doğru attığında topun izlediği yol görseldeki gibidir. Buna göre,

1. Top aşağı doğru hareket ederken kuvvetin hızlandırıcı etkisindedir.
2. Sibel, hareket etmesi için topa kuvvet uygulamıştır.
3. Top, kuvvetin şekil değiştirici etkisindedir.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) 1 ve 2
B) 1 ve 3
C) 2 ve 3
D) 1, 2 ve 3

Cevap : A  ŞIKKI


5. Duran bir cisme ★ uygulanarak cisim hareket ettirilebilir. Hareketli cisimlere kuvvet uygulandığında cisimler .

Yukarıdaki ifadede ★ ve ■ yerine aşağıdakilerden hangileri yazılmalıdır?


A) hareket hızlanır
B) kuvvet renk değiştirebilir
C) kuvvet yön değiştirebilir
D) hareket yavaşlar

Cevap : C ŞIKKI


6. Yandaki sporcu kendine gelen topu fileden geçirerek karşı tarafa atacaktır.

Buna göre sporcunun uyguladığı kuvvetin etkisi aşağıdakilerden hangisidir?


A) Şekil değiştirici
B) Hızlandırıcı
C) Yön değiştirici
D) Yavaşlatıcı

Cevap : C ŞIKKI


7. Ok yönünde hareket eden K, L ve M araçlarından K ve L araçları arasındaki uzaklık azalırken L ve M araçları arasındaki uzaklık artmaktadır. Buna göre,

1. K, kuvvetin hızlandırıcı etkisindedir.
2. M, kuvvetin hızlandırıcı etkisindedir.
3. L, kuvvetin yavaşlatıcı etkisindedir.

ifadelerinden hangileri doğru olabilir?


A) 1 ve 2
B) 1 ve 3
C) 2 ve 3
D) 1, 2 ve 3

Cevap : D  ŞIKKI


8. Yukarıda oyuncak arabanın hareket yönü 1. görselde verilmiştir.

Bu arabaya ayrı ayrı 1, 2 ve 3 yönünde kuvvetler uygulandığında kuvvetlerin etkisi aşağıdakilerden hangisindeki gibi olur?


A) Hızlandırıcı Yavaşlatıcı Yön değiştirici
B) Hızlandırıcı Yön değiştirici Yavaşlatıcı
C) Yavaşlatıcı Yön değiştirici Hızlandırıcı
D) Yavaşlatıcı Hızlandırıcı Yön değiştirici

Cevap : B ŞIKKI



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 72-73 ATA Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mıknatısların Çekim Kuvveti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mıknatısların Çekim Kuvveti Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 72-73 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 72-73


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


Deney Yapalım Mıknatıs Her Şeyi Çeker mi?


Nelere İhtiyacımız Var?
• Mıknatıs
• Silgi
• Toplu iğne
• Ataş
• Bakır tel
• Anahtar
• Kâğıt
• Gazoz kapağı
• Plastik cetvel


Soru : • Öncelikle plastik cetvel, silgi, toplu iğne, ataş, bakır tel, anahtar, gazoz kapağı ve kâğıdın mıknatıs tarafından çekilip çekilmeyeceğini tahmin edelim. Tahminlerimizi aşağıdaki tabloya yazalım.


Cevap :

Plastik cetvel = Hayır.

Toplu iğne = Evet.

Ataş = Evet.

Bakır tel = Evet.

Anahtar =  Evet.

Gazoz kapağı = Evet.

Kâğıt = Hayır.

Silgi = Hayır.


Soru : • Daha sonra plastik cetvel, silgi, toplu iğne, ataş, bakır tel, anahtar, gazoz kapağı ve kâğıda mıknatısı yaklaştırıp mıknatısın bu cisimleri çekip çekmediğini gözlemleyelim. Sonucu aşağıdaki tabloya yazalım. Tahminimizle sonucu karşılaştıralım.


Cevap :

Plastik cetvel = Çekilmedi.

Toplu iğne = Çekildi.

Ataş = Çekildi.

Bakır tel = Çekildi.

Anahtar =  Çekildi.

Gazoz kapağı = Çekildi.

Kâğıt = Çekilmedi.

Silgi = Çekilmedi.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68 ATA Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları Sayfa 68


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68 Cevapları


1. Aşağıdakilerin hangisi bir kuvvetin etkisinde değildir?


A) Hareketli cismin hızının artması
B) Hareketli cismin durması
C) Duran cismin harekete başlaması
D) Hareketli cismin, hızının, şeklinin ve yönünün değişmemesi

Cevap : D ŞIKKI


2. Aşağıdakilerin hangisinde kuvvetin şekil değiştirici etkisi vardır?


A) Kaleye gelen topun kaleci tarafından uzaklaştırılması
B) Bakır telin bükülmesi
C) Yukarı doğru atılan topun yere düşmesi
D) Çocuğun kaydıraktan kayması

Cevap : B ŞIKKI


3. Yukarıdaki K topu P, R, S yolunun P noktasından bırakıldığında S noktasına kadar çıkabilmektedir. Buna göre,

1. K topu P-R yolu boyunca kuvvetin hızlandırıcı etkisindedir.
2. K topu R-S yolu boyunca kuvvetin yavaşlatıcı etkisindedir.
3. K topuna P-R-S yolu boyunca kuvvet etki etmemektedir.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) 1 ve 2
B) 1 ve 3
C) 2 ve 3
D) 1,2 ve 3

Cevap : C ŞIKKI


4. Yandaki görselde verilen oyuncak araba ok yönünde hareket etmektedir. Oyuncak arabaya arkasından hareket yönünde kuvvet uygulandığında oyuncak arabanın hareketinde aşağıdakilerden hangisi gözlemlenir?


A) Yavaşlar.
B) Durur.
C) Hızlanır.
D) Yön değiştirir.

Cevap : A ŞIKKI


5. Yukarıda oyuncak arabaların durumları ve oyuncak arabalara uygulanan kuvvetlerin etkileri verilmiştir. Buna göre aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi doğrudur?


A) 1 ➜ C
B) 2 ➜ B
C) 3 ➜ C
D) 2 ➜ A

Cevap : D ŞIKKI



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları SÖZCÜ Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Değerli velilerimiz ve öğrencilerimiz ; Yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimize derslerinde yardımcı olmak amacıyla Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından ödev sitemizde “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı SÖZCÜ Yayıncılık Cevapları” konusu Öğretmenlerimizden Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından sizler için özenle ödevlerinizi kontrol etmeniz amacıyla hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları SÖZCÜ Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmek için aşağıda yer alam mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklamanız veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde Fen Bilimleri ödevlerinizi kontrol edebilirsiniz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları SÖZCÜ Yayıncılık ” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorarak değerli Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından hızlı ve güvenilir cevaplara ulaşabilirsiniz. İyi dersler dileriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33.‘nin cevapları aşağıdadır. 


1. Ünite: Yer Kabuğu ve Dünya’mızın Hareketleri


1. Yer Kabuğunun Yapısı


Yer Kabuğunun Yapısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18


2. Dünya’mızın Hareketleri


Dünya’mızın Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23


1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27


1. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48.‘nin cevapları aşağıdadır. 


2. Ünite: Besinlerimiz 


Besinler ve Özellikleri


Sağlıklı Beslenme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36


Besinler Tüketilirken Dikkat Edilmesi Gerekenler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38


Dengeli Beslenme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42, 43


2. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 44, 45, 46


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64.‘nin cevapları aşağıdadır. 


3. Ünite: Kuvvetin Etkileri 


1. Kuvvetin Cisimler Üzerindeki Etkileri


Kuvvetin Cisimler Üzerindeki Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52


2. Mıknatısların Uyguladığı Kuvvet


Mıknatısların Uyguladığı Kuvvet  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54, 55, 56, 57, 58


3. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 59, 60, 61, 62, 63, 64


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118.‘nin cevapları aşağıdadır. 


4. Ünite: Maddenin Özellikleri


1. Maddeyi Niteleyen Özellikler


Madde Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71


2. Maddenin Ölçülebilir Özellikleri


Kütle ve Hacim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


3. Maddenin Hâlleri


Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


4. Maddenin Isı Etkisiyle Değişimi


Isınma ve Soğuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92


Hâl Değişimi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98


5. Saf Madde ve Karışım


Saf Madde ve Karışım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101


Karışımların Ayrılması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105, 106


Karışımların Ekonomik Değeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115


4. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 116, 117, 118


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156.‘nin cevapları aşağıdadır. 


5. Ünite: Aydınlatma ve Ses Teknolojileri 


1. Aydınlatma Teknolojileri


Geçmişten Günümüze Aydınlatma Teknolojileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124


2. Uygun Aydınlatma


Aydınlatma Araçlarının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126, 127, 128, 129


3. Işık Kirliliği


Işık Kirliliği ve Olumsuz Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135


4. Geçmişten Günümüze Ses Teknolojileri


Ses Teknolojileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143


5. Ses Kirliliği 


Ses Kirliliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151


5. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164.‘nin cevapları aşağıdadır. 


6. Ünite: İnsan ve Çevre


Bilinçli Tüketici 


Kaynakların Kullanımı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162


6. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 163, 164


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175.‘nin cevapları aşağıdadır. 


7. Ünite: Basit Elektrik Devreleri


Basit Elektrik Devreleri


Devre Elemanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172


7. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 173, 174, 175



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 65-66-67 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimlileri Kitabı İnsan Sağlığı ve Dengeli Beslenme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı İnsan Sağlığı ve Dengeli Beslenme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 65-66-67


Birlikte Keşfedelim Sağlıklı Beslenmek İçin Sabah, Öğle, Akşam Öğünleri Hazırlayalım


Malzemeler
• Çeşitli besinlere ait resimler
• Kâğıt
• Renkli kalemler
• Boyalar
• Yapıştırıcı
• Karton
• Makas

Önlem Alalım
Makas kullanırken dikkatli olalım.
Nasıl Bir Yol İzleyelim?
1. Çeşitli besin içeriklerine ait görselleri kaynaklardan bulalım ya da elimizdeki kâğıtlara çizerek boyayalım.
2. Bu görselleri kullanarak dengeli beslenmeye örnek olacak kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri için öğünler hazırlayalım.
3. Hazırladığınız öğünlerle ilgili resimleri kartona yapıştıralım.

Sabah kahvaltısı:

Öğle yemeği:

Akşam yemeği:


1. Okula gelmeden önce dengeli ve sağlıklı beslenmek için kahvaltı yapıyor musunuz?


Cevap :

Evet okula gelmeden önce dengeli ve sağlıklı beslenmek için kahvaltı yapıyorum Kahvaltı mı yaptıktan sonra daha zinde hissediyorum dersleri daha iyi anlıyor okulda daha canlı ve aktif bir şekilde derslerini dinliyor arkadaşlarımla vakit geçiriyorum


2. Dengeli ve sağlıklı beslenme neden önemlidir?


Kısa Cevap : “Dengeli ve sağlıklı beslenme neden önemlidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dengeli ve sağlıklı beslenme sağlığımız için özellikle gelişim çağındaki çocuklar için çok önemlidir. Dengeli ve sağlıklı beslenme bizi birçok rahatsızlıktan korur.

Boyumuzun uzamasını sağlar aynı zamanda ruh sağlığımızı koruyarak daha zinde olmamızı sağlar. Dengeli ve sağlıklı beslenen insanlar daha iyi kararlar alır. Bu yüzden dengeli ve sağlıklı beslenmeye özen göstermeliyiz.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


 Soru : Dengeli beslenmenin insan sağlığına etkileri nelerdir? Tartışalım.


Kısa Cevap : “Dengeli beslenmenin insan sağlığına etkileri nelerdir? Tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dengeli beslenmek insan hayatında büyük bir önem taşımaktadır. Dengeli beslenmezsek hızla kilo kaybı veya kilo alarak gibi vücudumuza etkileri olabilir. Dengeli beslenmezsek özellikle gelişim çağında çocukların gelişimini etkileyebilir.

Dengeli beslenmek birçok hastalığa karşı dirençli olmamızı sağlar. Vücudumuzda dengeli bir şekilde gerekli olan bütün vitaminleri ve mineralleri alırsak vücudumuz hastalıklara karşı adeta bir duvar desteği görecektir. Bu da sağlığımızı olumlu yönde etkileyecektir.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Diyetisyen ne iş yapar?


Kısa Cevap : “Diyetisyen ne iş yapar?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Diyetisyenler beslenme sorunu yaşayan kişiler sağlıklı beslenmek isteyen kişilere danışmanlık yaparlar. Onlara uygun diyet listesini hazırlayarak sağlıklı ve dengeli beslenmelerini sağlarlar.

Yediğimiz yemekleri vücut fonksiyonumuzda nasıl etkilediğini araştırırlar. Diyetisyenler gelecekte herhangi bir sağlık sorunumuz yaşamamak için dengeli sağlıklı bir program hazırlayarak bunun önüne geçerler.

Diyetisyenler hangi besinin ne kadar değer taşıdığını hangi besini ne şekilde tüketilmesi gerektiğini bilir ve bunları araştırırlar. Diyetisyenler toplumu sağlıklı beslenme ve kaynaklara doğru şekilde kullanımı konusunda bilgilendirir.


 Soru : Ekmekten tasarruf ederek neler yapabileceğini biliyor musun?


Kısa Cevap : “Ekmekten tasarruf ederek neler yapabileceğini biliyor musun?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ekmekten ederek kuruyan ekmekleri fırına atarak toz haline getirebilir ve galeta unu yaparak galeta ununun köftelere kullanabiliriz.

Bayatlamış ekmeklerden tost yaparak değerlendirebiliriz. Eğer yiyeceğimiz ekmek yiyemeyecek durumdaysa hayvanları olan bir tanıdığımıza verebiliriz.

Eğer her insan yiyebileceği kadar ekmek alıp ekmekten tasarruf ederse insanların ihtiyaç duyduğu hastane ve okul gibi birçok binalar inşa edilebilirdi. Şu anda ülkemizde bir yılda çöpe atılan ekmeğin parasal değeri ile 80 hastane 500 okul inşa edilebilirdi. Bu yüzden okyanusun bir damlası olsak bile ilk biz tasarruf ederek diğer insanlara örnek olabiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Alkol ve Sigaranın Zararları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Alkol ve Sigaranın Zararları Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72


Birlikte Keşfedelim Sigara ve Alkolün Zararlarını Anlatan Poster Hazırlayalım


Malzemeler
• 35x25cm boyutunda karton
• Kalem
• Yapıştırıcı
• Makas
• Sigara ve alkolün zararları ile ilgili görseller

Nasıl Bir Yol İzleyelim?
1. Sağlık kuruluşlarında sigara ve alkol ile ilgili posterleri inceleyelim.
2. Sigara ve alkol ile mücadele için uygun bir slogan bulalım.
3. Bulduğunuz bu sloganı destekleyen çeşitli yazılar ve görseller ekleyerek kendi posterimizi hazırlayalım.


1. Sigara ve alkolün zararlarını anlatmak için bulduğunuz sloganı ve niçin bu sloganı seçtiğinizi aşağıdaki boşluğa yazınız.


Kısa Cevap : “Sigara ve alkolün zararlarını anlatmak için bulduğunuz sloganı ve niçin bu sloganı seçtiğinizi aşağıdaki boşluğa yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En büyük hata bir kere denemekten bir şey olmaz ile başlar. Bu sloganın seçtim çünkü birçok insan bir sefer denemek için sigara ve alkole başvuruyor.

Sonrasında bir sefer birden çok sefere dönüşüyor ve hayatlarını bir parçası oluyor. Bir kere yapacağım derken bağımlı olup hayatının zorluklar içerisinde yaşamak zorunda kalıyor.

Birçok hastalığa sebebiyet veren bağımlılıklarla karşı karşıya kalıyorlar. Bu nedenle Bir kereden bir şey olmaz demeyeyim hiçbir zaman hayatımıza alkol ve sigarayı almalıyız. Hem sağlıklı hem de hiçbir şeye bağımlı olmadan hayatımıza devam ettiririz.


2. Sigara ve alkol gibi alışkanlıklar sağlığımıza ne gibi zararlar vermektedir?


Kısa Cevap : “Sigara ve alkol gibi alışkanlıklar sağlığımıza ne gibi zararlar vermektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sigara ve alkol sağlığımıza birçok zarar verir. Bu zararlardan bazıları ağız kokusu, damar sertliği. tat alma bozulması, beyin hücre ölümü, gastrit, sinüzit, pankreas kanseri, ilaçların etki etmemesi, burunda koku duyunun azalması, cilt kanseri, geçici hafıza kaybı  damar kireçlenmesi baş ağrıları kilo kaybı mide kanseri gibi hastalıklardır. Tabii ki en kötü hastalık bağımlı olup hayatımızı bir şeye bağımlı olarak geçirmektir.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


 Soru : Alkol ve sigaranın zararlarıyla ilgili neler söyleyebilirsiniz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Alkol ve sigaranın zararlarıyla ilgili neler söyleyebilirsiniz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Alkol ve sigaranın zararları saymakla bitmez. Hayatımızda bir şeye bağımlı olarak yaşayıp bağımlı olduğumuz şey bize zarar vermesi vereceğimiz en kötü kararlardan birisidir.

Sigara ve alkol birçok hastalığın riskini artırıp onları yakalanmamızı hızlandırır. Pankreas kanseri kalp ve damar hastalıkları depresyon ve benzeri birçok ciddi hastalığa sebep olmaktadır. Aynı zamanda sosyal hayatımıza olumsuz yönde etki eden bu bağımlılıklardan olabildiğince uzak durmalıyız.


Batuhan her hafta olduğu gibi dedesini ve babaannesini ziyarete gitti. Sabırsızlıkla zili çaldı.
Kapıyı açan babaannesinin boynuna sarıldı.

Batuhan: Ooo babaanne mis gibi börek kokuyor. Dedem nerede?

Babaanne: Hasta bir arkadaşını ziyarete gitti oğlum. (Tam bu sırada kapı zili çaldı ve dedesi geldi. Batuhan dedesine sarılarak)
Batuhan: Dede, arkadaşın iyileşmiş mi?

Dede: Oğlum, arkadaşım şimdilik iyi görünüyor ama daha önce yaptığı bazı hatalardan dolayı iyileşmesi zor olacak.

Batuhan: Arkadaşın neden hasta olmuş dede?

Dede: Mehmet amcan benim eski dostumdur. Uzun süredir alkol kullanır, çokça da sigara içerdi. Ondan dolayı bazı organları zarar gördü hem de bağışıklık sistemi zayıfladı.

Batuhan: Çok üzüldüm dedeciğim. Okulumuzda Yeşilay Kulübü bizlere alkol ve sigaranın zararlarını anlatan bir program hazırlamıştı. Sen de böyle anlatınca şimdi daha iyi anladım dedeciğim.

Dede: Sen de Yeşilay Kulübüne katılarak toplum yararına çalışmalar yapabilirsin .


Batuhan dedesini niçin ziyaret etti?


Cevap :

Batuhan okuldaki Yeşilay kulübünde üye olan bir öğrencidir. Dedesini ziyaret etmiştir çünkü alkol ve sigaranın zararlarını anlatan bir program üzerinde çalışıyordur. Dedesinden bilgi almak için  dedesini ziyaret etmiştir.


Bu konuşmalardan yola çıkarak alkol ve sigaranın zararlarına dair neler söylersiniz?


Cevap :

Konuşmadan yola çıkarak alkol ve sigaranın bağışıklık sistemimizi zayıflattığını ve vücudumuzdaki bazı organların zarar gördüğünü çıkarabiliriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


 Soru : Ailenizde ve yakın çevrenizde sigara kullanımının önlenmesi için ne gibi önlemler alınıyor? Tartışalım.


Kısa Cevap : “Ailenizde ve yakın çevrenizde sigara kullanımının önlenmesi için ne gibi önlemler alınıyor? Tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ailemle ve yakın çevremde sigara kullananlar uyarılıyor ve yaptıklarının sağlıklarına ve çevresine zarar verdiğini tek tek anlatılıyor. Bağımlılıklarına kendilerine esir düşürdüklerini anlatılıyor.

Sigarayı bırakmak için neler yapılması gerektiğini konusunda planlama yapılıyor. Zamanla sosyal çevrelerinde bile bağımlılıkları nedeniyle zayıflayacağı söyleniyor.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 53-54-55-56-57-58-59 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Canlı Yaşamı ve Besin İçerikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Canlı Yaşamı ve Besin İçerikleri Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 53-54-55-56-57-58-59


Birlikte Keşfedelim Mineralleri Gözlemleyelim 


Malzemeler
• Mercimek
• Bir avuç kadar toprak
• Peçete
• Bardak
• İki plastik kap

Nasıl Bir Yol İzleyelim?
1. Minerallerin bitki gelişimi açısından önemini değişik kaynaklardan araştıralım.
2. Araştırma sonucu elde ettiğimiz bilgilere dayanarak “Mineralli ortamda büyüyen bitkiler daha iyi gelişir.” şeklinde bir varsayımda bulunalım.
3. Bu varsayımı kanıtlamak için deney yapalım:
• Bir çorba kaşığı mercimeği gece boyunca bir bardak su içinde bekletelim.
• Bir kabın içine bir sıra pamuk parçaları yerleştirelim.
• Pamukların üzerine mercimekleri yayalım. Üzerlerini bir sıra pamuk ile örtelim. Biraz su dökelim.
• Mercimeklerin birkaç gün sonra çimlendiğini gözlemleyelim.
• Plastik kaplardan birine yarısına kadar toprak, diğerine de pamuk parçaları koyalım. Bunları biraz ıslatalım.
• Her kabın içine çimlendirdiğimiz beş adet mercimeği dikelim.
• İki hafta boyunca her gün mercimekleri biraz sulayalım.
• Gözlemlerimizi her gün gözlem defterimize not edelim.
• Gözlemlerimizi grafik ve tablo ile gösterelim.
4. Yapmış olduğumuz deneyin raporunu yazalım.
5. Arkadaşlarımıza, öğretmenlerimize ve ailemize çalışmamızın sunumunu yapalım.


1. Hangi kapta yetişen mercimekler daha çok gelişti? 


Cevap :

Yapsam mı deneyde pamuk olan kaptaki mercimekler daha çabuk filizlendi


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


 Soru : Araçların hareket etmesi için neye ihtiyaçları vardır?


Cevap :

Araçların hareket etmeleri için motora ihtiyaçları vardır motora enerji veren enerji kaynağında ihtiyaç duymaktadırlar


 Soru : Çocuklar enerjilerini hangi besin içeriklerinden sağlıyor olabilir?


Cevap :

Çocuklar enerjilerini yediklerin besinlerden alırlar. Bunlardan bazıları;  fındık, ceviz, nohut, zeytinyağı, tereyağı, bal, meyveler, sebzeler, yumurta, et ve süt ürünlerinden almaktadırlar.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


 Soru : Oyun oynarken ya da koşarken hiç düşüp yaralandınız mı? Bu küçük yaralar hiç iyileşmeseydi, sizce ne olurdu? Vücudumuzdaki yaraların onarılmasında görev yapan besinler nelerdir, hiç düşündünüz mü?


Cevap :

Evet. oyun oynarken ve koşarken de düşüp yaralandım. Bu yaralar zamanla kabuk bağlayarak iyileştiler. Eğer küçük yaralar iyileşmeseydi. Vücudum yara bere içinde kalacaktı.

Vücudumuzda yaraların onarılmasına görev yapan besinler protein yapı taşlı besinlerdir. Bunlardan bazıları;  kırmızı et, tavuk, deniz ürünleri, süt, bezelye, mercimek, keten tohumu, badem, fındık, peynir, kabak çekirdeği gibi protein zenginin besinlerdir.


 Soru : Proteinlerin fazla tüketilmesinin zararlarını gruplara ayrılarak tartışalım.


Kısa Cevap : “Proteinlerin fazla tüketilmesinin zararlarını gruplara ayrılarak tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her şeyin Fazlası zarar olduğu gibi protein ve fazlası zarardır. Fazla protein böbreğin erken yaşlanmasına, işlevinin bozulmasına neden olabilir.

Eklemlerde gut hastalığına neden olabilir. İdrardaki kalsiyum miktarını artırarak böbrekte taş oluşma riskini artırabilir. Aynı zamanda vücudumuzdaki fazla protein yağ çevrilerek yağ olarak depolanılır. Bu da obeziteye neden olabilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


 Soru : Karbonhidratları yeterince tüketmezsek sağlığımız açısından ne gibi olumsuz sonuçlar olabilir? Tartışalım.


Kısa Cevap : “Karbonhidratları yeterince tüketmezsek sağlığımız açısından ne gibi olumsuz sonuçlar olabilir? Tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karbonhidratın yetersiz tüketirsek kalp hastalıkları ve diyabet riski artar. Enerji miktarımız azalır. Vücut gelişmemiz yavaşlar.

Yeterlik glikojen almadığımız için kas olarak biriken glikojenlerimiz yıkıma uğrayarak vücut glikojen ihtiyacını karşılamaya çalışır.

Bu nedenle kas kütlemiz gittikçe azalır. Vücudumuzdaki su miktarı azalır. Aynı zamanda yorgunluk, bitkinlik, halsizlik gibi sorunlar ile uğraşabiliriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Birlikte Keşfedelim Besinlerde Gizlenmiş Yağları Bulalım


Malzemeler
• Kâğıt
• Kalem
• 2 adet kâğıt peçete
• Yarım bardak su
• Yarım bardak yağ
• Bir parça bisküvi
• Rendelenmiş az miktarda elma

Önlem Alalım
Rende kullanırken öğretmenimizden yardım alalım.
Nasıl Bir Yol İzleyelim?
1. Kâğıdı çizerek dört bölüme ayıralım.
2. Bölümlere su, yağ, bisküvi ve elma yazalım.
3. Peçeteyi su ve yağa batırarak kâğıttaki yerlerine sürtelim.
4. Aynı şekilde bisküvi ve elmaya batırdığımız peçeteyi kâğıttaki ilgili bölümlere sürtelim. Bisküvi kırıntılarını temizleyelim.
5. Kâğıdı birkaç dakika güneşte ya da kalorifer peteğinde kurutalım. Daha sonra ışığa doğru tutalım.


 Soru : 1. Hangi yiyecekler kâğıdı şeffaflaştırdı? Nedenini açıklayalım.


Cevap :

Yağ kağıdı yiyecekleri şeffaflaştırdı çünkü yağlardan dolayı kağıt ıslanarak arkasının gözükmesine neden olmuştur.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


 Soru : Soluk alıp verdiğimizde, burnumuz aktığında, terlediğimizde, ağladığımızda su kaybettiğimizi biliyor muydunuz? 


Cevap :

Evet biliyordum soluk alıp verdiğimizde Burnumuz hakkında terlediğimizde ağladığımızda su kaybettiğimiz için düzenli olarak su alarak vücudumuzdaki su dengesini sağlamalıyız


 Soru : Günlük su ihtiyacımızı nelerden karşılarız? Tartışalım.


Kısa Cevap : “Günlük su ihtiyacımızı nelerden karşılarız? Tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Aslında birçok besinde meyve ve sebzede belli bir miktarda su bulunmaktadır. Bunları yerken aslında vücudumuzda su depolamış oluruz ama bu su miktarı vücudumuz için yeterli gelmeyebilir.

Günde belirli bir miktarda su içerek vücudumuza su vermeli harcadığımız su miktarını ve dengesini sağlamalıyız. Böylelikle daha sağlıklı olarak yaşamımızı devam ettirebiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83


A) Aşağıda verilen ifadelerin yanına doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız. 


Cevap :

  1. ( Doğru ) Sigara içmediği hâlde dumandan etkilenen kişiye pasif içici denir.
  2. ( Yanlış ) Kızılay, alkol ve sigaranın zararlarını anlatan kurumdur.
  3. ( Doğru ) Alkol bağımlılık yapar.
  4. ( Doğru ) Sigara içenlerin akciğer kanseri olma riski artar.
  5. ( Doğru ) Sigarada nikotin denilen ve bağımlılık yapan madde bulunur.

B) Aşağıda verilen soruların cevaplarını altlarındaki boşluğa yazınız. 


Sigarada en çok hangi maddeler bulunur?


Kısa Cevap : “Sigarada en çok hangi maddeler bulunur?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sigaranın içinde baştan nikotin olmak üzere birçok zehirli madde vardır. Bu zehirli maddelerden bazıları katran, nikotin, karbonmonoksit, polonyum, rodon, metanol, solian, kadiminyum, hidrojen, siyanür, arsenik, amonyak gibi zehirli maddeler bulunmaktadır.


Sigara içen bir insanın hangi organları daha çok zarar görür?


 Kısa Cevap : “Sigara içen bir insanın hangi organları daha çok zarar görür?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sigara dumanından en hızlı ve yoğun bir şekilde eklenme organ akciğerlerdir. Soluduğumuz hava akciğerlere gittiği için sigara içerken kirli hava solumuş oluyoruz.

Bu nedenle en zarar gören organımız akciğer oluyor. Bu zararlı kimyasallardan oluşan duman katran yani akciğer dokusunda birikir ve zamanla bu dokularda zedelenmeye yol açar. Aynı zamanda böbreklerimize, kalbimize  damarlarımıza, cildinize, ağzınıza, yutağımıza, gırtlağımıza, dişlerimize, midemize, yemek borumuza, pankreas, idrar kesemize ve birçok organımıza zarar verir yani Sigara içmek kısaca vücudumuzu ölüme götürmek demektir.


Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklardan uzak durmak için neler yapmalıyız?


Kısa Cevap “Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklardan uzak durmak için neler yapmalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıktan uzak durmak için en önemli şey arkadaş çevremizi iyi seçmeliyiz çünkü atalarımızın dediği gibi üzüm üzüme baka baka kararır. Arkadaşlarımızın sigara ve alkol içtiği bir ortamda zamanla biz de içmeye başlarız ve bunu normal karşılarız veya arkadaşlarımızın ısrarına bir süre sonra dayanamayıp.

Bir kereden bir şey olmaz diyerek, aslında ömür boyu bir alışkanlığa temel atmış oluruz. Sigaranın ve alkolün zararlarını bilerek. Bunun hakkında önlemler alarak kendi irademize sahip çıkmalıyız. Spor ve egzersiz yaparak sağlıklı dengeli ve zinde olmalıyız. Böylelikle sağlıklı bir ruh halinde olarak zararlı alışkanlıkları hayatımıza dahil etmeyiz.

Zararlı olan bu alışkanlıklardan uzak durmak için en önemli şey bunların bize verdiği uzun vadeli zararları bilerek kendimizi bunlardan uzak tutmak için en doğru karar vermektir.


Alkol alan bir insanın hangi organları daha çok zarar görür?


Kısa Cevap : “Alkol alan bir insanın hangi organları daha çok zarar görür?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Alkol alan bir insan en çok karaciğer, mide, pankreas, sinir sistemini zarar görür. Aynı zamanda kalp, kemik, kan yapıcı organlar, bağışıklık sistemi, cilt hatta çeşitli hormonlar üreten bezler olumsuz yönde etkilenir.

Alkol aynı zamanda beyne de etki eder doğrudan mantıklı düşünme  karar verme hareket etmeye yetenekleri bozulur. Bu etkiler alkol alımın ardından hemen görülür bu durumlarda ciddi kazalar yaralanmalar hatta ölümler bile görülmektedir.


C) Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları kutucuklardaki uygun kavramlarla doldurunuz.


Cevap :

  1. Organlarımızın sorunsuz bir şekilde çalışabilmesi için gerekli enerjiyi besinlerden alırız.
  2. Karbonhidratlar fazla tüketilirse şişmanlamaya sebep olur.
  3. Tüm yiyeceklerde, kuru gibi görünseler de su bulunur.
  4. Kemiklerin gelişimi ve korunmasından kalsiyum minerali sorumludur.
  5. Her gıdada bulunan ve vücudumuzda düzenleyici olarak görev yapan besinler vitamin, su ve minerallerdir.
  6. Karbonhidratların yeterli olmadığı durumlarda enerji ihtiyacımızı yağlardan sağlarız.
  7. Besinleri bitkisel ve hayvansal kaynaklardan elde ederiz.
  8. Alışveriş yaparken besinlerin taze, doğal ve temiz olmasına dikkat etmeliyiz.
  9. Kurutma ve dondurma besinleri saklama yöntemlerinden bazılarıdır.
  10. Yeşilay alkol ve sigara bağımlılığına karşı halkı bilinçlendiren bir dernektir.

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


D) Aşağıda verilen besin içeriklerinin görevlerini karşılarına yazınız. 


Cevap :

Protein: Vücuttaki dokuların oluşumunda ve kasların oluşmasında önemli görevleri vardır. Kas ve dokuların oluşturduğu gibi korunma görevi proteinlere düşer. Gün içinde protein aldığımızda size enerji veren monitör rolü de bulunmaktadır. Hücre yenilerek vücudun gelişmesini ve onarılması üstlenir.

Su ve mineraller: Düzenli kullanımda vücutta biriken tüm toksinleri ve zararlı maddelere vücut dışlarına boşaltım ya da sindirim sistemi ile atılmasına olanak sağlar. Aynı zamanda su ve mineraller kemikler ve dişler için son derece önemli büyük olan rollere sahiptir.

Karbonhidrat: Karbonhidratların temel görevi vücudun enerji ihtiyacını karşılamaktır. Proteinin vücutta yapım ve onarımında kullanılmalarını sağlar. Yağların metabolizme eder. Karbonhidrat alınmadığında vücut enerji için yağları kullanmak zorunda kalır.

Yağlar: Enerji kaynağı olarak kullanılır. Hücre zarının yapısına katılırlar bazı hormonların yapısını oluştururlar. A D E K  vitaminlerinin emilini sağlarlar. Isı kaybını önlerler. Organları vücudunun ve kendi etkilerden korur. Göç eden kış uykusuna yatan canların besin metabolik su kaynağıdır.

Vitaminler: Cilt hastalıklarının giderilmesinde. Metabolizmanın düzelmesinde. Kan hücrelerinin yapımında. Kemik gelişimine kadar vücudun pek çok alanında görevi vardır.


E) Aşağıdaki tabloda verilen boşlukları doldurunuz. 


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83 MEB Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


F) Aşağıdaki soruları görsellere göre cevaplayınız. 


1. Hangileri karbonhidrat yönünden zengindir?

Cevap : Tahıl.


2. Hangileri protein bakımından zengindir?

Cevap : Et, süt, yumurta.


3. Hangileri vitaminler bakımından zengindir?

Cevap : Meyve ve sebze.


4. Hangileri hayvansal besinlerdir?

Cevap : Et, süt, yumurta.


5. Hangileri bitkisel besinlerdir?

Cevap : Tahıl, kuru yemiş, baklagilller, meye ve sebze.


6. Hangilerini saklamak için derin dondurucu kullanırız?

Cevap :  Et, süt, yumurta.


7. Hangilerinde su bulunur?

Cevap : Hepsinde su bulunur.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


G) Aşağıdaki bulmacayı çözünüz. 


Cevap :

  1. ( PROTEİN ) Yapıcı ve onarıcı görev yapan besin içeriğidir.
  2. ( NİKOTİN ) Sigaradaki bağımlılık yapan maddenin adıdır.
  3. ( YEŞİLAY ) Alkol ve sigaranın zararlarını anlatan sivil toplum kuruluşunun adıdır.
    (  ) Besinlerin bozulmaması için kullandığımız bir saklama yöntemidir.
  4. (DENGELİ BESLENME ) Vücudumuzun ihtiyacı olan besinlerin düzenli ve yeterli miktarda alınmasına denir.
  5. ( YAĞ  ) Besin piramidinin en üst basamağında bulunan bir besindir.
  6. (AKCİĞER  ) Sigaranın en çok zarar verdiği organdır.

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


H) Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları kutucuklardaki uygun ifadelerle doldurunuz.


Cevap :

  1. Vücudumuzda protein yapıcı ve onarıcı görev yapar.
  2. Vücudumuzun ihtiyacı olan enerjiyi karbonhidrat sağlar.
  3. Vücudun sıcak tutulmasını yağlar sağlar.
  4. Vücudumuzun hastalıklara karşı korunmasını vitaminler sağlar.
  5. Vücudumuzun ihtiyacı olan besinlerin düzenli ve yeterli miktarda alınmasına dengeli beslenme denir.
  6. Üretilen gıdanın tüketilmeden önce atığa dönüşmesine gıda israfı denir.
  7. Dünyada ve ülkemizde obezite önemli bir halk sağlığı sorunudur.

I) Aşağıdaki çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz. 


I. Proteinler II. Yağlar III. Karbonhidratlar

1. Yukarıdaki besin türlerinden hangisi ya da hangileri vücudumuzda yapıcı ve onarıcı görevi yapar?


Cevap :

A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III D) I, II ve III


2. Ülkemizde kapalı ortamlarda kullanılması yasak olan zararlı madde aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) Hamburger B) Sigara C) Cips D) Gazlı içecekler


3. Gıda israfı, üretilen gıdanın tüketilmeden önce atığa dönüşmesi anlamına gelir. Bu bilgiden yola çıkarak aşağıdakilerden hangisi gıda israfıdır ?


Cevap :

A) Geri dönüşüm kutusuna atılan şişe
B) Gereksiz yere kullanılan kâğıt
C) Gereğinden fazla alınan gıdanın bozulması
D) Açık bırakılan lambalar


4. Ülkemizde alkol ve sigaranın zararlarına dair kampanyalar yürüten öncü kuruluşumuz hangisidir?


Cevap :

A) Kızılay B) Yeşilay C) TÜBİTAK D) Astronomi Derneği


5. Çınar, günde yaklaşık sekiz bin adım yürür. Dengeli ve düzenli beslenmeye dikkat eder. Buna göre Çınar’ın aşağıdakilerden hangisini tükettiği söylenemez? 


Cevap :

A) Doğal ürünler B) Sebzeli yemekler C) Asitli içecekler D) Su


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


6. Yeşim sokakta oynarken düştü ve kolunu kırdı. Kolunun en kısa sürede iyileşmesini isteyen Yeşim hangi besin içeriğini daha çok tüketmelidir?


Cevap :

A) Vitamin B) Karbonhidrat C) Yağ D) Protein 


7. Ulaş, beden eğitimi derslerinde çabuk yorulduğunu ve enerjisinin kalmadığını söyler. Ulaş hangi besin içeriğini daha çok tüketmelidir?


Cevap :

A) Karbonhidrat B) Yağ C) Vitamin D) Protein


8. Canlıların yaşamsal faaliyetlerini sürdürebilmesi, büyüyüp gelişebilmesi için tükettikleri yiyecek ve içeceklere ne ad verilir?


Cevap :

A) Vitamin B) Beslenme C) Besin D) Yağ


9. Vücudumuzda düzenleyici görevini üstlenen besin içeriği hangisidir? 


Cevap :

A) Protein B) Yağ C) Karbonhidrat D) Vitamin


10. Öğretmen, öğrencilerine doğal besinlerle beslenmenin önemini anlatır. Aşağıdakilerden hangisi doğal besine örnektir?


Cevap :

A) Cips B) Yumurta C) Çikolata D) Pasta


11. Annesi, Yağmur’a her zaman doğal besinlerin yenilmesi gerektiğini söylüyor. Buna göre Yağmur, aşağıdakilerden hangisini yememelidir?


Cevap :

A) Muz B) Yumurta C) Peynir D) Çikolata


12. Aşağıdaki yiyeceklerden hangisi besin içeriği açısından diğerlerinden farklıdır?


Cevap :

A) Ekmek B) Bisküvi C) Yumurta D) Pasta


I. Tazeliğine dikkat etmek
II. İçerdiği katkı maddelerine bakmak
III. Son kullanma tarihine bakmak
IV. Temiz ve doğal olmasına dikkat etmek

13. Besin maddelerini tüketirken yukarıda yer alan ifadelerden hangisi ya da hangilerine dikkat etmek gerekir?


Cevap :

A) I, II, III, IV B) Yalnız II C) I ve III D) Yalnız I



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Yer Kabuğunun Yapısı  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Yer Kabuğunun Yapısı  Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30


Soru : Pamukkale Travertenleri’nin nasıl oluştuğunu hiç düşündünüz mü? 


Kısa Cevap : “Pamukkale Travertenleri’nin nasıl oluştuğunu hiç düşündünüz mü?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evet, travertenlerin nasıl oluştuğunu merak ettim ve bu konu hakkında bir araştırma yaptım. Araştırmamı sizinle paylaşmak istiyorum. Travertenler bir çeşit kaya çeşididir. travertenlerin oluşumu Termal sulardan kaynaklanıyor. Bölgede 33-100 Derece sıcaklığında aralığında yaklaşık olarak 17 adet sıcak su kaynağı bulunuyor.

Termal su kaynağından çıktıktan sonra travertenlerin bulunduğu bölgeye kadar gelir. Kaynak suyu travertenlerin katlarda çökünmeye neden olur. Suyun içinde yer alan bol miktarda kalsiyum hidrokarbonat kaynaktan çıktıktan sonra oksijen ile temas ederek çözülmeye başlar.

Tema sırasında karbonoksit ve karbonmonoksit buharlaşırken geriye kalan kalsiyum karbonat ise çökerek zaman içinde kaya formuna girer. Böylelikle görselliği ile kalbimizi süsleyen travertenler oluşur.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Birlikte Keşfedelim Taşları Doğal Ortamda Gözlemleyelim 


Malzemeler
• Büyüteç
• Not defteri
• Kalem
• Yapışkanlı etiket
• Gazete
• Yumurta kutusu
• Poşet

Önlem Alalım

Taş örnekleri toplarken dikkatli olalım.

Nasıl Bir Yol İzleyelim?
1. Taş gözlemi için okulumuzun bahçesini ya da yakın çevresini sınıfça gezelim.
2. Taş parçalarından örnekler alalım.
3. Bulduğumuz örneklere hemen bir etiket yapıştıralım.
4. Örneklerin numarasını ve taşın bulunduğu yerin ismini etikete yazalım.
5. Bulduğumuz örnekleri zarar görmemesi için gazete parçasıyla sarıp poşetlere koyalım.
6. Büyüteç yardımıyla incelediğimiz taşın fiziksel özelliklerini (renk, pürüzlü, pürüzsüz, parlaklık, matlık) defterimize yazalım.
7. Taşları, yumurta kutusuna fiziksel özelliklerine bakarak yerleştirelim.
8. Hazırladığımız çalışmayı, sene sonu sergisi için uygun bir yerde muhafaza edelim.


1. Taşları hangi özelliklerine göre sınıflandırdınız?


Cevap :

Taşları sertliklerine  yüzey pürüzlerine, renklerine, büyüklüklerine, şekillerine  parlaklığına ve nerede bulduğuma göre sınıflandırırdım.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Turuncu renkteki akıcı maddenin adını biliyor musunuz?


Cevap :

Turuncu renkteki akıcı maddenin adı : Lav


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Tarih öncesi dönemlerde, günümüzde kullandığımız araç ve gereçlerin olmadığını düşünürsek madenciler, tünelleri nasıl kazmış olabilirler?


Kısa Cevap : “Tarih öncesi dönemlerde, günümüzde kullandığımız araç ve gereçlerin olmadığını düşünürsek madenciler, tünelleri nasıl kazmış olabilirler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence tarih öncesi dönemlerde madenler için tünel kazma diye bir şey yoktur. Çünkü maden o kadar büyük bir öneme sahip değildi. Günümüzde sanayileşen dünyada ham madde için madenler önem kazanmıştır.

Tarih öncesi dönemlerde lavlar yer altındaki madenleri ortaya çıkarırdı. Seller ve şiddetli yağmurlar toprağı aşındırarak madenlerin gün yüzünü ortaya çıkarmıştır. Tarih öncesinde insanlar bu madenleri çeşitli amaçlar için kullanmaya başlamışlardır daha sonra bu madenleri birçok amaçla kullandılar. Daha fazla bulmanın yollarını aramışlardır.

Bu sayede kürek kazma gibi ilkel aletler yapıp bunlarla madenleri bulmak için çabalamışlardır özellikle sanayileşme döneminden sonra madenler enerji ihtiyacını karşılaştırmak için yani ham madde olarak kullanılmaya başladıktan sonra madenleri daha fazla erişim kazanılmak istenmiştir. Bu nedenle tüneller kazalım maden işçileri tünellerde hammadde arayışına başlamışlardır.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Ham madde kaynağı olarak kayaçların önemi nedir? Tartışalım.


Kısa Cevap : “Ham madde kaynağı olarak kayaçların önemi nedir? Tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hammadde kaynağı olarak kayaçların önemi çok büyüktür. Hammade kaynağı olarak madenlere örnek verecek olursam demir, bakır, altın, gümüş gibi madenlerdir. Bu madenler kayaçlar içinde bulunur.

Bu madenlere baktığımız zaman günlük hayatımızda birçok yerinde kullandığımız hammaddelerdir. Bunlar olmazsa hayatımızın birçok yerinde aksaklıklar yaşayacağız. Kullandığımız bilgisayarlar, telefonlar, oturduğumuz ev, sınıfımızda bulunan akıllı tahtalar ve daha sayabileceğimiz birçok şey ham maddesi bu kaynaklardan oluşmaktadır.


Altın, astronotların kasklarının yüz siperliğinde de kullanılır. Kasklarda kullanılan altın madeni, astronotları güneşin zararlı ışınlarından korur.

Soru : Altın başka nerelerde kullanılır?


Kısa Cevap : “Altın başka nerelerde kullanılır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Altın birçok alanda kullanılmaktadır. Bu alanlar neredeyse hepimizin bildiği kuyumculuk, elektrik, elektronik, diş hekimliği, dekorasyon, özelikle eski dönemlerde para birimi, uzay ve havacılık, makine mühendisliği, kimya endüstrisi, tekstil sektörü, yatırım amaçlı ekonomi alanında, tıp, ilaç sektöründe, yiyecek sektöründe, bilişim sektöründe, inşaat sektöründe, potansiyometrede, terminallerin baskı devrelerinin transitörlerin ve yarı iletken sistemlerinin kaplamasında kullanılmaktadır.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Yaşadığımız bölgede hangi madenler çıkarılmaktadır? Araştıralım.


Kısa Cevap : “Yaşadığımız bölgede hangi madenler çıkarılmaktadır? Araştıralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Akdeniz Bölgesi’nde çıkarılan madenler krom, boksit, demir, linyit, alüminyum. barit, kum, çakıl, manganez, kurşun, çinko, volfram, bakır gibi madenler çıkmaktadır.

Ege Bölgesi’nde çıkarılan madenler bakır, kurşun, çinko, boksit, demir, altın, dolimit, kükürt, mermer, mangonez, asbest, bor, diatomit, grafit, antimulan, uranyum gibi madenlerdir.

Karadeniz Bölgesi’nde çıkan madenler altın, uranyum, bakır, linyit, çinko, betonit, demir, mermer, taş kömürü, manganez, kurşun madenler çıkmaktadır.

Marmara Bölgesi’nde çıkarılan madenler mermer, bor, linyit, volfram, demir gibi madenler çıkmaktadır.

İç Anadolu Bölgesi’nde çıkarılan madenler demir, manganez, linyit, çinko, krom, lületaşı, bor, cıva, kaya tuzu çıkmaktadır.

Doğu Anadolu Bölgesi’nde çıkarılan madenler linyit, demir, krom, bakır, gümüş, bor, kurşun, oltu taşı, kaya tuzu, fosfat gibi madenler çıkmaktadır.

Yaşadığınız bölgeye göre cevabı yazmanız gerekmektedir.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Birlikte Keşfedelim Fosilimizi Yapalım


Malzemeler
• Deniz kabukları veya belirgin damarları olan sert yapraklar
• Bir parça yumuşak model kili (oyun hamuru da olabilir)
• Küçük bir merdane
• Toz alçı
• Su
• Sıvı yağ

Nasıl Bir Yol İzleyelim?
1. Yumuşak model kilini düz ve pürüzsüz hâle gelinceye kadar merdaneyle açalım. Üzerine deniz kabuğunu ya da yaprağı dikkatlice bastıralım.
2. Bastırdığımız kabuk veya yaprağı dikkatlice kaldıralım.
3. Oluşan şeklin üzerine biraz sıvı yağ sürerek yapışmayan bir yüzey elde edelim. Daha sonra iki ölçek alçı ve bir ölçek su koyarak sıvı alçı karışımını hazırlayalım.
4. Alçıyı çukurun üzerinde en az bir santimetre kalınlık oluşturacak şekilde dökelim.
5. Kalıbı öylece bırakarak alçının bir gece boyunca kurumasını bekleyelim.
6. Yumuşak model kilini kalıbın üzerinden kaldıralım.


1. Bu etkinlikte kullandığımız araç-gereçler, gerçekte hangi kavram ve olayları temsil ediyor? 


Cevap :

Oyun hamuru :Şeklin daha sağlam olması

Kabuğu bastırıp tekrar yerinden çıkarmamız :Kalıp oluşturması.

Alçı kalıbı oluşturmamız :Şeklin daha sağlam olması


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Fosillerle ilgili neler biliyorsunuz? Fosiller bize hangi konular hakkında bilgiler verir?


Kısa Cevap “Fosillerle ilgili neler biliyorsunuz? Fosiller bize hangi konular hakkında bilgiler verir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Fosiller şimdiki yaşayan veya önceden yaşayıp nesli tükenmiş canlılar olabilirler. Eski dönemlerde yaşayan canlılar hakkında bilgiler elde etmemiz için Fosiller büyük bir önem taşımaktadır. Ölen canlılar organik maddelerden oluşurlar. Yumuşak dokular yani et gibi dokular zamanla çürür kimyasal olarak parçalanırlar.

Kemikler inorganik maddelerden oluştuğu için çürümez içinde boşluklar oluşur. Bazı organizmalar bu boşluklara girerek kemik ve kabukları katılaştırırlar ve kristalleşirler. Yeraltı sularında çözülmüş halde bulunan kalsiyum demir ve silisyum gibi mineraller bu organizmalara örnek verilebilir. Bu organizmalar kristalleştikten sonra hayran kaldığımız fosiller oluşur.



 

Our Score
error: Content is protected !!