4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 34-35-36 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı İnsan Hakları ve Etik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı İnsan Hakları ve Etik Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 34-35-36


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 34-35-36 ATA Yayıncılık”

Hazırlık Çalışması


Soru: Aşağıda verilen Nasrettin Hoca fıkrasını okuyunuz. Fıkradan hareketle insanların ortaya koyduğu davranışlarda ilkeli olmalarının önemi üzerine sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.


FİL

Bir fil vermiş Timur, Akşehirlilere. Bakın besleyin diye. Fil bu ne versen yer ne sunsan içermiş. Kalmamış Akşehirlilerde Ne sap ne sapan Ne ot ne çöp. “Aman!” demişler, “Aman!” Bir filin elinden; Doluyduk, taştık Yok yoksul düştük. Yitirdik her şeyimizi, Kurtarsa kurtarsa Bu beladan bizi Hoca kurtarır. Varalım gönderelim onu Timur’a, Savsın bu belayı başımızdan.” Hoca da, “Peki, gidelim Timur’a.” demiş. “Düşün ardıma.” Beş on kişi Düşmüşler ardına bizimkinin. Ama yaklaştıkça Timur’un Göğe direk vermiş çadırına, Sıvışmaya başlamışlar Birer ikişer. Farkına varmamış hiçbir şeyin Bizimki. Çıkmış Timur’un karşısına. “Al şu filini bizden!” Diyecekken, Dönmüş bir de bakmış ki arkasına Yok kimsecikler, Kalmış tek başına. “Söyle bakalım Hoca, Nedir derdin?” deyince de Timur, “Sultanım” demiş. “Bizim Akşehirliler Öyle çok sevdiler ki fili, Zavallı hayvan Yalnız kalmasın diye Bir de dişisini istediler.”

Ali Püsküllüoğlu


Kısa Cevap : “İnsanların ortaya koyduğu davranışlarda ilkeli olmalarının önemi üzerine sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bu fıkrada bir sorunun çözümü esnasında insanların sözlerine sadık ve sözünün arkalarında olmalarının öneminden bahsedilmiştir.

Bir şeyden rahatsızlık duyuluyorsa ve insanlar bunu değişmesini istiyorsa el ele vermeli ve çözüm sürecinde öne çıkardıkları kişiye asla yalnız bırakmamalıdırlar.

İnsanlar söz verdikleri işte akıllı bir mantıklı hareket etmeli, cesaretlerini kontrol etmeli ve eğer bir işe girişmişlerse sonuna kadar o işi sürdürülmelidirler.

Diğer bir insanın yarı yolda bırakmak ve onu tek başına bırakarak zor duruma koymak insanlık onuruna yakışır bir davranış değildir.


Etkinlik


Soru: Aşağıda verilen metni okuyunuz. Metindeki düşüncelerden yola çıkarak çevrenizde etik değerlere uygun davranışlar sergilenip sergilenmediği hakkında arkadaşlarınızla sınıfta tartışınız.


ETİK DEĞERLERİN İNSAN YAŞAMINDAKİ YERİ

Etik değerler insanların ortaya koyduğu davranışlarla ilgilidir. Etik davranışlara biçim veren ilkelerin oluşumunda değişik kaynaklar rol oynar. Bu kaynaklar iç ve dış kaynaklar olmak üzere ikiye ayrılır. Kültürel değerler, töre, hukuk kuralları gibi ölçütler dış kaynağı oluşturur. Vicdan, sorumluluk, kurallara uygun hareket etme bilinci, duygu ve düşüncelerimiz ise iç kaynağı oluşturur.

Etik konuları tartışan gerek felsefe kitapları gerekse dinî kaynaklar, bu konunun gereği olarak özgürlük ve zorunluluk kavramını da uzun uzun tartışır.

İnsanın bedensel yapısından kaynaklanan dürtülere ve arzulara doğrudan bağlı olmayan etik davranışlarda aklın hükümleri de işin içerisine girer. Akıl sahibi olmayan canlıların etik sorunları yoktur. Diğer taraftan irrasyonel dürtülerden arınmış saf akıldan oluşan bir varlığın da etik sorunu olmaz. Etik sorunlar; doğasında hem dürtüleri hem de aklı bulunduran, başka bir deyişle hem kötülük hem de iyilik unsurları taşıyan bir canlıda ortaya çıkabilir. Bu canlı ise insandır.

Doğruluk, dürüstlük, diğerkâmlık, adalet, cesaret, bilgelik, ihtiyatlı olmak gibi birçok erdemden oluşan etik değerleri, toplumsal yaşamda korumayı ve savunmayı, insanlık tarihinde bazı kurumlar üstlenmiştir. Gelenekler, din, hukuk ve eğitim sistemleri bu kurumların en önemlileridir.

Prof. Dr. Yasin Ceylan


Kısa Cevap : “Çevrenizde etik değerlere uygun davranışlar sergilenip sergilenmediği hakkında tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Metindeki düşüncelerden Yola çıktığım zaman çevremde hem etik hem de etik olmayan  davranışlar sergilendiğini görüyorum.

Çevremde doğruluk, savunma, yardımlaşma, merhamet, iyi ve kötü günde yanında olmak gibi insanlığın gereği olan etik davranışları görmekteyim.

Bu davranışlarının yanı sıra alan, ihanet, hakka girme, ağlatma gibi etik olmayan birçok davranışlarında sergilendiğini görüyorum.

İnsanlar empati ile yetiştirilmeli ve bu empatinin doğrultusunda etik değerlere saygı duyarak ve uygulayarak hayatına devam etmelidir.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Etkinlik


Soru: Verilen bilgilerden hareketle, ülkemizde yaşanan olayları da dikkate alarak insan hakları ve etik değerler konusunu içeren iki slogan yazınız.


Kısa Cevap : “Ülkemizde yaşanan olayları da dikkate alarak insan hakları ve etik değerler konusunu içeren iki slogan yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  1. İnsanlar onurları ile vardır ve onurlu yaşamak haklarıdır.
  2. İnsanın köle doğduğu görülmemiştir ama köle yapıldığı çok görülmüştür.

Etkinlik


Soru: Etik değerlerin yok olmaya yüz tuttuğu bir toplumda ne tür sorunlar meydana gelebilir? Örnekler vererek yazınız.


Kısa Cevap : “Etik değerlerin yok olmaya yüz tuttuğu bir toplumda ne tür sorunlar meydana gelebilir? Örnekler vererek yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Etik değerler, kanunlar tarafından sınırları belirlenmiş davranışların dışında kişinin topluma uygun ahlaki davranışları ve değerleridir.

Yasalar ne kadar kuvvetli olursa olsun insanı yasaların görmediği yerlerde de vicdanlı olmaya sevk eden ve yardımlaşma gibi zorunlu olmayan durumlarda da insanlık gereği yardıma sevk eden değerlerdir.

Etik değerlere sahip olan bir insan farklı fikir ve statüde olan insanları küçümsemez. Ona duygusal manipülasyon yapmaz ve insana sırf insan olduğu için değer verir.

Dolayısıyla etik değerler yazılı olmayan insani kurallardır diyebiliriz.

Etik değerlerin yok olmaya yüz tuttuğu bir toplumda güçlü olanın zayıf olanı ezdiğini, ihanet, adam kayırma, yalan güven ve güvensizlik ortamının had safhaya ulaştığını görürüz.

Bu durumda yaşanılması güç bir toplum meydana gelir.


DEĞERLENDİRME


1.Bir toplumdaki temel etik değerler nelerdir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Bir toplumdaki temel etik değerler nelerdir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir toplumdaki temel etik değerler

  • Dürüst olmak ve doğruluktan ayrılmamak
  • İnsan haklarına saygılı olmak
  • Sabırlı ve anlayışlı olmaya çalışmak
  • Duyarlı bir insan olmak
  • Hoşgörülü olmak
  • Adaletli olmak
  • Uyumlu ve paylaşımcı olmak
  • Şeffaf ve açık sözlü olmak
  • Cesaretli olmak
  • Kendisine verilen işi en iyi şekilde yerine getirmeye çalışmak
  • Devletin belirlediği yasalara uymak
  • İnsanlar arasında dil, din, ırk ve cinsiyet gibi hangi konuda fikir ayrılığı olursa olsun saygı duymak
  • Tarafsız olmak

2.İnsan hakları ile etik değerler arasında nasıl bir ilişki vardır? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “İnsan hakları ile etik değerler arasında nasıl bir ilişki vardır? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsan hakları ve etik değerler arasında büyük bir ilişki vardır. Hatta bu ilişki birbirini tamamlayan iki parça gibi düşünülebilir.

Etik değerlerin yerleştiği bir insanda ve toplumda insan hakları da uygulanabilirdir.

Etik değerler zaten olgun ahlaki davranışlardır. Kişiye kazandırmış olduğu saygı, dürüstlük, ayrımcılık yapmama, adaletli olma gibi bütün ahlaki kazanımlar insanların haklarını özgürce yaşamalarına yardımcı olur.

Etik değerlere sahip olan toplumlar eğer bu değerleri sindirebilmişse insan haklarının en rahat yaşandığı yerlerdir.

Etik değerlere sahip olmayan toplumlarda ise insan hakları tam olarak uygulanamayacak ve insanların kaybetmiş olduğu bu ahlaki değerler sebebiyle haksızlıklar meydana gelecektir.

Bu yüzden etik değerler ve insan hakları beraber kazanılmaya çalışılmalı ve beraber düşünülmelidir.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 34-35-36 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 31-32-33 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Ben Bir İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Ben Bir İnsanım Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 31-32-33


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 31-32-33 ATA Yayıncılık”

Hazırlık Çalışması


Soru: Magna Carta Libertatum hakkında aşağıda verilen bilgileri okuyarak insanlık tarihinde hak ve özgürlükler konusunda önemli yer tutan belgeleri araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


MAGNA CARTA

Tarihe “Büyük Hürriyet Fermanı” olarak geçen Magna Carta, 1215 yılında İngiltere Kralı John (Can) ile baronların karşılıklı görev ve yetkilerini belirtmek üzere imzalanmış bir anlaşmadır. Bu anlaşmayla halka kısıtlı da olsa bazı hak ve özgürlükler tanınmıştır. Kralın yetkileri ilk kez bu anlaşma sonucunda sınırlandırılmıştır. Bu anlaşma ile insanların yargılanmadan tutuklanamayacağı, mal ve mülklerinden yoksun bırakılamayacağı ve sürgün edilemeyeceği kararı alınmıştır.


Kısa Cevap : “İnsanlık tarihinde hak ve özgürlükler konusunda önemli yer tutan belgeleri araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlık tarihinde hak ve özgürlükler konusunda önemli yer tutan belgeler

  • İngiltere’nin Özgür Halkının İlk Anlaşması, (Birinci Leveller Bildirgesi) (1647)
  • İngiltere’nin Özgür Halkının Anlaşması, (Leveller Sonuç Bildirgesi) (1 Mayıs 1649)
  • Habeas Corpus Bildirgesi (1679)
  • İngiliz İnsan Hakları Bildirgesi (Bill of Rights) (1689)
  • Pul Kanunu Kongresi Bildirgesi (19 Ekim 1765)
  • Kolonilerin İlk Kongre Bildirgesi (14 Ekim 1774)
  • Virginia İnsan Hakları Bildirgesi (12 Haziran 1776)
  • ABD Bağımsızlık Bildirgesi (14 Temmuz 1776)
  • Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirgesi (26 Ağustos 1789 )
  • Kadın ve Yurttaş Hakları Bildirisi Metni (1791)
  • Amerikan Haklar Bildirgesi (15 Aralık 1791)
  • Senedi İttifak 29 Eylül 1808
  • İspanyol Halkının Politik Anayasası ( 1812)
  • Halkın Sözleşmesi (Çartizm Bildirgesi) (1848)
  • Alman Halkının Temel Hakları, Alman İmparatorluğu Anayasası (1849)
  • Emek Şovalyelerinin Anayasası (1878)
  • Erfurt Programı (Alman Sosyal Demokrat Partisi Programı) (20 Ekim 1891) Çocuk Hakları Beyannamesi ( 1924)
  • Filedelfiya Bildirisi (10 .05.1944)
  • İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi (10 Aralık 1948 )
  • Dünya Tıp Birliği Helsinki Bildirgesi (1964)
  • Birleşmiş Milletler İnsan Çevresi Konferansı Stockholm Deklarasyonu (6 Haziran 1972)
  • Birleşmiş Milletler, Kitle İletişim Araçlarının Barışın ve Uluslararası Anlayışın Güçlendirilmesine; İnsan Haklarının Geliştirilmesine ve Irkçılık, Apartheid ve Savaş Kışkırtıcılığı ile Mücadele Edilmesine Katkıda Bulunması ile İlgili Temel Prensipler Bildirgesi – Halkların Barış Hakkına Dair Bildiri (12 Kasım 1984 )
  • Ulusal ya da Etnik, Dinsel ve Dinsel Azınlıklara Mensup Kişilerin Hakları Bildirgesi
  • Birleşmiş Milletler Çevre ve Kalkınma Rio Deklarasyonu (1992)
  • Kadınlara karşı Her Türlü Ayrımcılığın Tasfiye edilmesine Dair Bildiri (20 Aralık 1993 )
  • BİRLEŞMİŞ MİLLETLER PEKİN DEKLARASYONU (Dünya Kadın Konferansı) (1995)
  • Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Savunucularının Korunması Belgesi -3 Nisan 1998
  • Avrupa Birliği Temel Haklar Bildirgesi (13-14 Ekim 2000) Medyada Siyasi Tartışma Özgürlüğü Bildirisi (12 Şubat 2004 )

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Etkinlik


“İstanbul – Ankara kara yolunda meydana gelen trafik kazasında, beş kişi yaşamını yitirirken üç kişi yaralandı. Kaza yapan araçlar kullanılamaz hâle geldi.”


Soru: Bu ve bunun gibi olayların medyada haber niteliğinde sunulması insan hakları ihlalleri arasında değerlendirilebilir mi? Arkadaşlarınızla tartışarak ulaştığınız sonuçları yazınız.


Cevap :

Bu ve bunun gibi olayların medyada haber niteliğinde sunulması insan hakları ihlalleri arasında değerlendirilemeyeceğini düşünüyorum. Çünkü kişilerin özel hayatlarına dair isim veya fotoğraf gibi bilgiler paylaşılmamış sadece kaza hakkında bilgi verilmiştir.

Bu ve bunun gibi olayların medyada haber niteliğinde sunulması bence insan hakları ihlalleri arasına girdirilemez. Kişilerin mahrem sayılabilecek isim, fotoğraf veya yakınlarını üzecek bilgiler paylaşılmadığı sürece bu haberlerin hak ihlaline girdiğini düşünmüyorum.

Ancak ne yazık ki bu hassasiyete dikkat etmeyen bazı haber kanalları kişilerin mahremiyetini ihlal edecek fotoğraf, bilgi gibi şeyleri paylaşarak kişileri ve yakınlarını üzebilmektedirler. Bu gibi hassas noktalara dikkat edilmelidir.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Etkinlik


Soru: İnsan hak ve özgürlüklerinin dil, din, ırk, cinsiyet, sosyoekonomik düzey ve kültürel farklılıklar gözetilmeksizin herkes için geçerli ve vazgeçilmez olduğunu anlatan bir kompozisyon yazarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “İnsan hak ve özgürlüklerinin dil, din, ırk, cinsiyet, sosyoekonomik düzey ve kültürel farklılıklar gözetilmeksizin herkes için geçerli ve vazgeçilmez olduğunu anlatan bir kompozisyon yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Eşitlik ve adalet toplum içerisindeki bulunan insanların eşit haklara sahip olması ve sadece insan oldukları için bile değerli olmalarıdır.

Eşitlik her insan içindir ve her insanın doğuştan sahip olduğu bir haktır.

Her insan toplum içerisinde hak ve adalet görmeye Saygın davranılmaya layıktır.

Eşitliğin ve adaletin olduğu bir millette insanlar huzurlu, rahat ve refah içerisinde yaşayabilirler.

Toplum içerisindeki farklılıklar her alanda başarıları ve insanın her alanda duymuş olduğu hayat ihtiyaçlarını karşılamasına yardımcı olur.

Bir toplum içerisinde meslek ve düşünce yapısı olarak her insan aynı seviyede olsaydı farklı alanlar ortaya çıkmaz ve insanlar bütün alanlardaki ihtiyaçlarını karşılayamazdı.

Çünkü bütün insanlar aynı mesleğe veya aynı ilgi alanına yönelir böylece diğer alanlarda olan ihtiyaç açığı karşılanamaz hale gelirdi.

Bu yüzden dili, dine, ırkı, cinsiyeti, sosyoekonomik düzey ve kültürel farklılıkları ne olursa olsun her insan insan olduğu için değerlidir.

Bizler de bu bilinç ile yetişip toplumun böyle güzel bir hale getirirsek Dünya çok daha yaşanılır güzel bir hale gelecektir.


DEĞERLENDİRME


1. İnsan haklarının en temel özelliklerini yazınız.


Kısa Cevap : “İnsan haklarının en temel özelliklerini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar sırf insan oldukları için doğuştan belirli haklara sahiptirler. İnsan haklarının en önce sıradaki Hakkı yaşama hakkıdır . Her insanın güven içerisinde ve sağlıklı bir şekilde yaşamaya hakkı vardır.

Ayrıca insan haklarından olan işkence ve kötü muamele yasağı Hakkı da her insanı rahat ve güvenilir bir alanda yaşama hakkıdır.

Düşünce ve ifade özgürlüğü , din ve vicdan özgürlüğü gibi kavramlar insanın inanmak istemiş olduğu şeye rahatça inanması ve herkesin dilediği dine inanmasına olanak tanır.

İnsanın haklarından bir başkası ise adil yargılanma hakkı, mülkiyet hakkı bir gösterim ve seçilme hakkıdır.

Ayrıca insanların sağlık hakkı, eğitim hakkı, kanun önünde eşit olma hakkı, beslenme ve barınma hakkı gibi birçok Hakkı da bulunmaktadır.

Bu haklarda esas olan toplumun düzenini sağlamak ve insanların hak ettiği şekilde güven içerisinde yaşamalarına olanak sağlamaktır.

Bütün insan haklarının en temel özellikleri insanları rahat ettirmek ve güvende tutmaktır.


2. İnsan hak ve özgürlüklerinin uluslararası düzeyde korunmasının amacı nedir? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “İnsan hak ve özgürlüklerinin uluslararası düzeyde korunmasının amacı nedir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

2. Dünya Savaşı’ndan sonra uluslararası barış ve güvenliği sağlama amacıyla insan haklarının korunması ve geliştirilmesi gerektiği düşünülmüş ve 1945 yılında Birleşmiş Milletler BM kurulmuştur.

Birçok yasa ile insan hakları güvence altına alınmış ve ihlaller durumunda devletlerin kararıyla gerekli çalışmalar sürdürülmüştür.

İnsan hak ve özgürlüklerinin uluslararası düzeyde korunmasının amacı bütün devletlerin kabul edeceği yasalarla insan haklarını korumak ve güvence altına almaktır.


3. Ülkemizde insan hakları ihlallerinin önlenmesi için çalışan resmî kurumları ve sivil toplum kuruluşlarını araştırınız. Bu kuruluşların yaptıkları bazı çalışmaları yazınız.


Kısa Cevap : “Ülkemizde insan hakları ihlallerinin önlenmesi için çalışan resmî kurumları ve sivil toplum kuruluşlarını araştırınız. Bu kuruluşların yaptıkları bazı çalışmaları yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde insan hakları ihlallerinin önlenmesi için çalışan resmî kurumları ve sivil toplum kuruluşları

Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu, 20/04/2016 tarihli ve 29690 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 6701 sayılı Kanun ile kurulmuştur. İkinci Dünya Savaşı sonrası insan haklarının uluslararası alanda korunmasına yönelik adımlar atılmaya başlanmıştır.

  • Fişek Enstitüsü Çalişan Çocuklar Bilim ve Eylem Merkezi Vakfi
  • Greenpeace Türkiye Ofisi
  • İnsan Hakları Derneği (İHD)
  • İnsan Hakları Ortak Platformu (İHOP)
  • İnsan Hakları ve Mazlumlar için Dayanışma Derneği (Mazlum-Der)
  • Kadın Merkezi (KAMER)
  • Kuçuradi Felsefe ve İnsan Hakları Vakfı
  • Mor Çatı Kadın Sığınma Vakfı (MOR ÇATI)
  • Mültecilerle Dayanışma Derneği (Mülteci-Der)
  • Özgürlüğünden Yoksun Gençlerle Dayannışma Derneği (Öz-Ge Der)
  • Sivil Toplum Geliştirme Merkezi (STGM)
  • Türkiye Çocuklara Yeniden Özgürlük Vakfi
  • Türkiye İnsan Hakları Vakfı (TİHV)
  • Uluslararası Af Örgütü Türkiye Şubesi
  • Uluslararasi Çocuk Merkezi (ICC)

Mor Çatı Kadın Sığınma Vakfı (MOR ÇATI) kadınların zor durumlarında onlara sahip çıkmış, sığınma evleri oluşturmuştur. Mağdur olan kadınların güvenli bir şekilde hayata tutunmalarına yardımcı olmuştur. Diğer kuruluşlarında bir çok çalışması ve yardımı vardır.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 31-32-33 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 30 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 30


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 30 Cevapları


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 30 ATA Yayıncılık”

Hazırlık Çalışmaları


1. Hak ve özgürlük kavramlarının anlamlarını araştırınız. Bu kavramların neden evrensel olduğu hakkında düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Hak ve özgürlük kavramlarının anlamlarını araştırınız. Bu kavramların neden evrensel olduğu hakkında düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Özgürlük: Herhangi bir koşula sınırlanmama, zorlamaya kısıtlamaya bağlı olmaksızın düşünme ve davranma durumu. İnsanın her türlü dış etkenden bağımsız olarak kendi istenince kendi düşüncesine karar vermesi durumu.

Hak:  hukukça uygunluk, adalet. Hukukun, adaletin gerektiği ve birine ayrıldığı şey, kazanım, kazanç.

Bu kavramlar evrenseldir çünkü insanlar hiç kimsenin baskısı altında olmamalıdır. Kendi istediklerini düşünmeli, karar vermeli ve öyle davranmalarıdır.

Haklarımız da evrensel olarak güvence altına alınmalıdır çünkü yemek yeme  yaşama, eğitim  sağlık gibi haklarımız olmalıdır. İnsan gibi yaşamak için bu haklara ihtiyaç duyarız. Bu haklara sahip oldukça özgürlüğümüzü daha iyi kullanarak daha iyi bir hayata sahip oluruz.


2.Günümüzde insan hakları ihlalleri dünyanın en çok hangi bölgelerinde yaşanmaktadır? Nedenleriyle birlikte yazınız.


Kısa Cevap : “Günümüzde insan hakları ihlalleri dünyanın en çok hangi bölgelerinde yaşanmaktadır? Nedenleriyle birlikte yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günümüzde insan hakları ihlali genellikle savaş olan yerlerde ve ekonomik durumu çok kötü olan yerlerde görülmektedir. Savaşları örnek verecek olursak savaşlarda insanların yaşama hakkı bile elinden almış olur. Savaş beraberinde yiyecek sorunu ve ekonomik sıkıntıları beraberinde getirir. İnsanlar en önemli hakkını yani yaşama hakkını kaybeder. İşkence ve kötü muameleye maruz kalırlar. Düşüncelerini özgürce ifade edemezler. İfade ettikleri zaman ölüme kadar giden işkenceler yaşayabilirler. Savaşın getireceği kıtlık insanları aç bırakacaktır.

İnsanlar günlerini her an öleceğim korkusuyla yaşayacaklardır. Ekonomik durumu çok kötü olan yerlerde ise insanların birbirinden güveni olmamaktadır. Küçük çocuklar ekonomik nedenlerden ötürü eğitim hakkından yararlanamamaktadır. Ekonomik sıkıntılar iyi sağlıklı yiyecek bulmayı da zorlaştıracaktır. Birçok sağlık sorunu oluşacak ama bu sağlık sorunlarını tedavi edecek sağlık kuruluşlarına erişim olmayacaktır. Bunlar birçok insan haklarını ihlaline sebep olacaktır.


3.Ülkemizde insan hakları ve özgürlükleri kapsamında gerçekleştirilen olumlu güncel olayları araştırarak sizi en çok etkileyen gelişmeyi yazınız.


Kısa Cevap : “Ülkemizde insan hakları ve özgürlükleri kapsamında gerçekleştirilen olumlu güncel olayları araştırarak sizi en çok etkileyen gelişmeyi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde insan hakları ve özgürlüğü kapsamında gerçekleştirilen ve beni en çok etkileyen çalışma insan hakları eğitimi çünkü bu konuyu araştırıyorsam ve bilgi ediniyorsan bu çalışma sayesinde. İlköğretim müfredatına eklendiği için insan haklarını öğrenebiliyorum.

Liselerde seçmeli ders olarak çeşitli üniversitelerde insan hakları merkezleri açıldı. Polis akademisinde ve memur adaylarının hazırlıklarında insan hakları öğretiliyor. Emniyet ve yargı mensupları da bunları öğrenmektedir. İnsan hakları ne kadar öğrenilirse o kadar uygulanması kolay olur. Nu yüzden beni en çok etkileyen çalışma insan hakları eğitimidir.


4.Günümüzde insan hakları ve özgürlükleri için mücadele eden bir sivil toplum kuruluşu belirleyiniz. Belirlediğiniz kuruluşun hangi konularda faaliyet gösterdiğini araştırarak yazınız.


Kısa Cevap : “Günümüzde insan hakları ve özgürlükleri için mücadele eden bir sivil toplum kuruluşu belirleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben günümüzde insan hakları ve özgürlükleri için mücadele eden sivil toplum kuruluşu olarak insan hakları ve mazlumlar için dayanışma derneği Mazlumder’i seçtim Mazlumder’in çalışmaları: Türkiye ve dünyada insan hak ve özgürlüklerinin korunması, insanların bilinçlendirilmesi ve insan hakları ihlalinin son bulması için çalışmalar yapar.

Mazlumder anlayışında kim olursa olsun zalime karşı mazlumdan yana olmayı temel ilke edinmiştir. İnsan hakları ihlal edenin kimlik farklarından bakmazlar. “mazluma kimliğini sorulmaz” kim tarafından hangi amaçla yapılmış olursa olsun “zulme rıza zulümdür” Kısaca Mazlumder insan hakları ve özgürlüklerini geliştirilmesi ve korunması için insanlara bilinçlendirmeyi temel almaktadır. Bunun için yazılı sesli görüntülü yayın faaliyetlerinde bulunmaktadır. Seminerler ve konferanslar düzenlemektedirler.


5.Bireyin devlete, devletin bireye karşı hak ve sorumlulukları nelerdir, araştırınız. Edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Bireyin devlete, devletin bireye karşı hak ve sorumlulukları nelerdir, araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  1. Seçme ve Seçilme Hakkı: Milletvekilleri, belediye başkanları, muhtar diğer temsilcileri 18 yaşına dolduran her Türk vatandaşı seçme hakkına sahiptir. Kriterleri sağlıyorsa seçilme yani yönetici olma haklarını da sahiplerdir.
  2. Kanunlara Uymak: toplum düzenini sağlamak için kanunlar önemlidir. Kanunlar toplumun dengeli ve mutlu olmasını sağlar. Vatandaş olarak kanunlara uyarak devletimize görevimizi yapmış oluruz.
  3. Vergi Vermek: Vergiler devletle vatandaşın arasında alışveriştir. Verdiğimiz vergiler okul hastane yol köprü gibi uygulamalarla bize geri döner.
  4. Askerlik Yapmak: Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan sağlıklı 20 yaşına geçmiş her erkek vatandaş askerlik yapmaktadır.
  5. Sosyal Haklar: Devlet ailelerin korunmasını sağlamaktadır. Aile toplumun temelini oluşturmaktadır. Ailenin refahını ve huzurunu sağlamak ve onları korumak toplumun yapı taşını sağlam tutmaya yarayacaktır. Eğitim ve öğretimin devlet tarafından yapılması gerekmektedir. Eğitimler okumakla kalmaz halk eğitim merkezlerinde farklı eğitimler ücretsiz bir şekilde öğretilmektedir. Ülkemizde 8 yıllık eğitim tüm vatandaşlar için zorunludur. Devlet hiçbir vatandaşın ayrım gözükmeksizin çağdaş eğitim koşulları altında parasız olarak temel eğitimi vermektedir. Devlet maddi imkanları olmayan çocukların okumasını sağlamak için burs ve maddi yardım yapmaktadır.
  6. Çevre Sağlık ve Konut Hakkı: Devlet vatandaşlarının yaşayacağı temiz ve düzenli bir ortam sağlamakta görevlidir. Devlet vatandaşların sağlığı hakkında görevlidir. Sağlık koşulları ile ilgilenmek, hastaneler açmak, salgın hastalıklarda gerekli önlemleri almak, bulaşıcı hastalıklar için parasız aşı sağlamalıdır.

“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 30 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 28 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 1. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 28


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 1. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 28 Cevapları


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 28 ATA Yayıncılık”

TEMA SONU DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI


A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


1. hukukun üstünlüğü devlet organlarının eylem ve işlemlerinde hukuka uygun davranması, eylem ve işlemlerinin yargı denetimine tabi tutulmasıdır.
2. meclis hükûmeti sisteminde, meclisin bakanlar kurulunun aldığı kararları değiştirme ya da geçersiz sayma gibi yetkileri vardır.
3. Seçme hakkının temelinde genel ve eşit oy ilkesi yatmaktadır.


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.


1. Türkiye’de uygulanan Cumhurbaşkanlığı Hükûmet Sistemi ile ilgili,
I. Bakanlar, Meclis dışından da atanabilir.
II. Başbakan’ı atama yetkisi TBMM’dedir.
III. Yürütmenin başı Cumhurbaşkanı’dır.
yargılarından hangileri doğrudur?


A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II   D) I ve III E) I, II ve III


2. Demokratik devletlerde yasama, yürütme, yargı görevlerinin birbirinden ayrılmasına kuvvetler ayrılığı denir. Aşağıdakilerden hangisi, kuvvetler ayrılığı ilkesine aykırıdır?


A) Yasama görevi için milletvekillerinin seçilmesi
B) Yürütme yetkisinin meclis tarafından kullanılması
C) Başbakanın bakanları belirlemesi
D) Başbakanın cumhurbaşkanınca atanması
E) Mahkemelerin bağımsız kararlar vermesi


3. Hiçbir ayrım olmaksızın herkesin kanun karşısında aynı haklara sahip olması demokrasinin eşitlik ilkesiyle açıklanan bir durumdur. Verilen bu bilgiye göre aşağıdakilerden hangisi eşitlik ilkesiyle açıklanamaz?


A) Eğitimde kız ve erkek çocukların aynı haklara sahip olması
B) Seçimlerde herkesin bir oy hakkının olması
C) Vatandaşların eğitim düzeyine göre meslek sahibi olması
D) Her vatandaşın bilgi edinme hakkına sahip olması
E) Herkesin dilekçe verme hakkının olması


4. Vatandaş olabilmenin en önemli koşulu bireylerin, haklarının ve sorumluluklarının farkında olabilmeleridir.
Buna göre;
I. seçimlere katılmak,
II. askerlik yapmak,
III. vergi vermek,
IV. yasalara uymak,
V. meslek sahibi olmak
durumlarından hangisi hem vatandaşlık ödevi hem de siyasal bir hak niteliği taşır?


A) I B) II C) III
D) IV E) V


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 28 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokrasi ve Cumhuriyet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokrasi ve Cumhuriyet Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27 ATA Yayıncılık”

Hazırlık Çalışması


1. Demokrasinin farklı uygulanış biçimlerini araştırarak elde ettiğiniz bilgileri yazınız.


Kısa Cevap : “Demokrasinin farklı uygulanış biçimlerini araştırarak elde ettiğiniz bilgileri yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Demokrasi farklı uygulanış biçimleri olarak üçe ayrılmaktadır. Doğrudan demokrasi, temsili demokrasi ve yarı doğrudan demokrasidir. Doğrudan demokrasi halkın kendi kendisini yönetmesidir. Devletin aldığı kararlar hakkında halka sormasıdır. Halk verilen kararlar hakkında bilgi sahibidir devletin seçeceği kararları bizzat kendileri seçmektedirler.

Doğrudan demokrasi antik çağda Yunan site devletlerinde yapılmaktaydı. Temsili demokrasi halkı kendisini yönetmesini istediği kişiyi seçmesine denir. Halk bu demokrasi çeşidine göre bir veya birden fazla kişiyi seçer ve o kişinin verdiği kurallara saygı duyar. Yarı doğrudan demokrasi ise temsili demokrasi ve doğrudan demokrasinin karışımıdır diyebiliriz. Halk kendini temsil etmesi için bir veya birkaç seçer. Bazı durumlarda halk yönetime katılarak devletin verdiği kararlara yardımcı olur. Bazı kararlarda ise halk kararları verir.


2. Türkiye’de demokratik sistem nasıl işlemektedir? Araştırıp edindiğiniz bilgileri yazınız.


Kısa Cevap : “Türkiye’de demokratik sistem nasıl işlemektedir? Araştırıp edindiğiniz bilgileri yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Türkiye temsili demokrasi ile yönetilmektedir. Temsili demokraside vatandaşlar istediği temsilciyi hiçbir baskı kalmadan oy kullanarak seçerler. Ülkemizde de böyledir. Her vatandaş eşit oy hakkına sahiptir. 18 yaşını doldurmuş her Türk vatandaşı oy kullanabilmektedir. Ülkemizin yönetim şekli ve devletimizin yapısı anayasamız ile güvence altındadır.

Devletimizin verdiği kararlarda başı cumhurbaşkanımızdır. Ona yardımcı olacak ve devletimizin vereceği kararlarda yetki sahibi olan başbakan ve bakanlar kurulu bulunmaktadır. Yasama yetkisi Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından yapılır. Yargı bağımsız mahkemeler tarafından ele alınır. Yargı yasama gibi olayları yönetirler.


3. Dünyada cumhuriyetle yönetilen fakat demokratik olmayan ülkeler hakkında bilgi toplayıp kısaca yazınız.


Kısa Cevap : “Dünyada cumhuriyetle yönetilen fakat demokratik olmayan ülkeler hakkında bilgi toplayıp kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

19. yüzyıl itibari ile insanlar çağa uydurmak nedeniyle monarşiden cumhuriyete doğru geçiş yapmışlardır. İnsan hak ve özgürlüklerinin verilmesi, insana verilen önemin artması nedeniyle cumhuriyet dünyada popüler yönetim şekli olmaya başlamıştır. Bazı ülkeler cumhuriyet layıkıyla uygulamamışlar.

Cumhuriyete farklı kılıflar uydurarak Cumhuriyet adı altında farklı yönetim şeklini sergileyebilmektedir. Cumhuriyet adı altında şeriat hükümlerine göre yönetilen ülkeler İran, Suudi Arabistan  Pakistan Afganistan’dır. Baskıcı ve otoriter rejim ve sosyalist devletler de vardır. Bunların günümüzdeki örnekleri Kuzey Kore ve Çin Halk Cumhuriyetidir.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Etkinlik


Soru: Günümüzde demokratik cumhuriyetle yönetilen ülkeleri araştırınız. Bu ülkelerde demokrasinin uygulanışında görülen farklılıkları maddeler hâlinde defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Günümüzde demokratik cumhuriyetle yönetilen ülkeleri araştırınız. Bu ülkelerde demokrasinin uygulanışında görülen farklılıkları maddeler hâlinde defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Almanya Cumhuriyeti, Avustralya Cumhuriyeti, Azerbaycan Cumhuriyeti, Bosna Hersek Cumhuriyeti, Brezilya federal Cumhuriyeti, Bulgaristan Cumhuriyeti, Çek Cumhuriyeti gibi. Bu ülkelerin farklılıkları burjuvazi ve sosyalizm gibi anlayışlar uygulanıyor olmasıdır. Bu anlayışlar ülkenin demokratik cumhuriyeti’ne farklılıklar yaratmaktadır.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Etkinlik


Soru: 25, 26 ve 27. sayfalardaki “Demokrasinin Uygulanış Biçimleri” başlığı altında verilen anlatımları dikkate alarak ülkemizde uygulanan demokratik sistemle diğer ülkelerde uygulanmakta olan demokratik sistemler arasındaki benzer ve farklı yönleri arkadaşlarınızla tartışınız.


Kısa Cevap : “Ülkemizde uygulanan demokratik sistemle diğer ülkelerde uygulanmakta olan demokratik sistemler arasındaki benzer ve farklı yönleri arkadaşlarınızla tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İsviçre kantoları ve İtalya gibi bazı bölgelerde ise halk bazen yönetime katılmaktadır. Ülkemizde ise temsili demokrasi ile yönetildiği için halk yönetimi temsilciyi seçerek katılmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri, Hollanda, Almanya gibi ülkeler bizim gibi temsili demokrasi ile yönetilmektedir. Bunlar genellikle nüfusu çok olan ülkelerdir.

İngiltere ve Almanya parlamenter sistem ile yönetilmektedir. Bu sistem ne seçmenler önce parlamentoyu oluşturacak vekilleri seçer ülkemizde ise milletvekilleri seçili,r. Amerika Birleşik Devletleri, Brezilya Arjantin, Meksika başkanlık sistemini uygulamaktadır. Burada halk doğrudan başkanı seçer. Bu durum ülkemizle benzerlik göstermektedir. Yarı başkanlık sisteminde ise Fransa, Avustralya, Rusya ve Finlandiya örnek verebiliriz. Bu sistemde cumhurbaşkanının yetkileri sembolik değildir. Yetki cumhurbaşkanı ile hükümet arasındadır. Bizim ülkemizde ise bu durum böyle değildir.


DEĞERLENDİRME


1. Cumhuriyet ile demokrasi arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Cumhuriyet ile demokrasi arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Cumhuriyet ve demokrasinin arasındaki ilişkiyi öğrenmek için ilk önce kelimelerin anlamlarını bakmak bizim anlamamızı kolaylaştıracaktır.

Cumhuriyet: Ulusun, egemenliğini kendi elinde tuttuğu bunu belirli süreler için seçtiği milletvekilleri aracıyla kullandığı devlet biçimi. Demokrasi: Siyasal denetimin doğrudan doğruya halkın ya da düzenli aralıklarla halkın özgürce seçtiği temsilcilerin elinde bulunduğu, toplumsal ve ekonomik durumu ne olursa olsun tüm yurttaşların eşit sayıldığı yönetim biçimi. Buradan anladığımız cumhuriyetin yönetim şekli olduğu demokrasinin ise halkın eşit olmasına olanak sağladığını görüyoruz.

Halk demokraside kendisine nasıl davranacağını belirler. Demokrasi ve cumhuriyetin aralarında çok büyük bir bağ olduğunu fark ediyoruz.


2. Doğrudan demokrasi ile temsilî demokrasi arasındaki farkları açıklayınız.


Kısa Cevap : “Doğrudan demokrasi ile temsilî demokrasi arasındaki farkları açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler halinden doğrudan demokrasi ile temsili demokrasi arasındaki farklılıklar:

  • Doğrudan demokraside halk kamu görevlisi adaylarını belirlemede belirli konularla ilgili yasalar önerebilirler. Temsili demokraside ise bunları temsili olarak seçtiğimiz bir grup vekil yapmaktadır.
  • Doğrudan demokraside kanunlara halk belirler. Temsili demokraside ise seçilen temsilci kanunları belirler.
  • Doğrudan Demokraside halk yönetimde söz sahibi iken temsili demokraside doğrudan söz sahibi değildir.
  • Doğrudan demokrasi nüfusun az olduğu bölgelerde daha iyi çalışırken, temsili demokrasi nüfusun çok olduğu yerlerde daha etkili olmaktadır.

3. Yarı başkanlık sistemi ile başkanlık sistemi arasındaki temel farkları açıklayınız.


Kısa Cevap : “Yarı başkanlık sistemi ile başkanlık sistemi arasındaki temel farkları açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Başkanlık sisteminde halk başkanı doğrudan kendisi seçmektedir. Meclis üyelerinde seçmektedirler. Yasama ve yürütme başkanlık sisteminde birbirinden bağımsızdır. Yarı başkanlık sisteminde ise cumhurbaşkanı sembolik olarak yer almamaktadır. Devletin karar alma yetkisi cumhurbaşkanı ve hükümet arasında paylaştırılmıştır.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 21-22 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokratik Vatandaşlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokratik Vatandaşlık Metni Etkinlik Cevapları 


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 21-22


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 21-22 ATA Yayıncılık”

Hazırlık Çalışması


Soru: Toplumdaki demokratik olmayan olay ve davranışları önlemek için neler yapabileceğinizi arkadaşlarınızla tartışınız.


Kısa Cevap : “Toplumdaki demokratik olmayan olay ve davranışları önlemek için neler yapabileceğinizi arkadaşlarınızla tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kanunlar ve yasalar olmasına rağmen ne yazık ki bütün toplumlarda demokratik olmayan olay ve davranışlar görülebilmektedir.

Devletin birinci vazifelerinden biri vatandaşı korumak ve güvenliğini sağlamaktır.

Toplumdaki yaşanan demokratik olmayan olay ve davranışları önlemek için halk bu konuda bilinçlendirilmeli gerekirse broşür dağıtmak, TV ,afiş veya sosyal medya gibi kuruşlarda halka en çok ulaşabilecek yerlerde toplumu bilinçlendirmek lazımdır.

Kanun ve yasaların buna göre düzenlenmesi ve yetkili olan kişilerin bu konuda daha hassas ve dikkatli davranarak bu olayları engellemeye ve önlem almaya çalışmaları gerekmektedir.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Etkinlik


Soru: Sınıfınızda üçer kişilik gruplar oluşturup her gruptan bir kişiyi grup sözcüsü seçiniz. Aşağıdaki haberde yer alan hak ve özgürlüklerini bilme, görev ve sorumlulukların gereğini yapma, aktif olma, özgür ve bağımsız davranabilme kavramlarının içerisinde hangi eylemin/eylemlerin değerlendirileceğini tartışınız.


Hakkını aradı, “bilinçli tüketici” ödülünü kazandı…

Sinoplu kuaför Canan Akın, annesinin gönderdiği ve içindeki çikolataları farelerin yediği kargo paketinin delik kısmı gizlenerek kendisine teslim edildiğini anlayınca başlattığı hak arama mücadelesini kazanarak ”Bilinçli Tüketici Ödülü”ne layık görüldü.

Edinilen bilgiye göre, Sinop’ta kuaförlük yapan Canan Akın, Ereğli’de oturan annesi tarafından 9 yaşındaki oğluna gönderilen kargo paketindeki çikolata ve şekerlemelerin fareler tarafından yendiğini ve paketin delik kısımlarının kapatılarak kendisine teslim edildiğini anlayınca, olayı söz konusu kargo şirketine iletti.

Ancak, durumu kabul etmeyen kargo şirketine yaptığı başvurudan sonuç alamayan Akın, Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne şikâyette bulunarak, zararın tazmini için girişimlere başladı.

Sonuçta haklılığını kanıtlayan Akın, tazmin hakkını elde ederken, bu yasal çabası sonucundaki örnek başarısı da kendisine ”Bilinçli Tüketici Ödülü” getirdi.

Başlattığı haklı mücadelesinin başarıyla sonuçlanmasından ötürü mutlu olduğunu belirten Canan Akın, maddi tazminden çok olası benzer olaylar için örnek teşkil etmesi açısından böylesi bir çabanın içine girdiğini söyledi.

Kargo şirketine gittiğinde kendisine ısrarla paketin sağlam teslim edildiğinin söylendiğini ve sorumluluk kabul etmediklerini anlatan Akın, ”Haklılığım ortaya çıkınca özür dilediler.” dedi. Canan Akın, tüketici olarak herkese, haklarını arama tavsiyesinde de bulundu.


Cevap :

Buradaki haberde yer alan hak tüketici hakkı ve mağdur olduğunda kişinin kendini hukuksal yönden savunabilme hakkıdır. Kişinin özgürlüklerini bilerek görevi olan şikayetini yapmış aktif bir vatandaş olarak bağımsız davranarak şikayette bulunmuştur.

Kişinin bir vatandaş ve tüketici olarak haklarını bilmesi mağduriyetinin giderilmesi açısından önemlidir. Kişi kendi hakkını savunduğunda aynı şeyden mağdur olan kimselerin de sesi olmuş olur.

Buradaki kişi de tüketici haklarını bilerek hakkını aramış ve sorumluluğuna düşen şeyleri üstlenerek soruşturma başlatmıştır. Kargo çalışanları kendilerine düşen görev ve sorumluluğu gereği şekilde yerine getirmeyerek hatalı davranmıştır. Bu şekilde davranması diğer mağdur olan insanların da sesi olmuş, bunu yapmak isteyenlerin cesaretini kırmıştır.


DEĞERLENDİRME


1. Demokratik vatandaşlık nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Demokratik vatandaşlık nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Demokratik vatandaşlık bilincinin yüksek olduğu toplumlarda herkes başkasının hakkına saygı gösterir, görev ve sorumluluklarını yerine getirmeye çalışır, başkalarına karşı toleranslı olur, çevreyi korur ve yaşanan sorunları çözmek için katkıda bulunur.

Demokratik vatandaşın görevleri devletin koymuş olduğu kurallara uyarak aynı zamanda haklarını bilmek ve başkalarının haklarına saygı duyarak hayatını bilinçli ve aktif bir şekilde devam ettirmektir.

Demokratik vatandaş aktif bir şekilde hayatta rol alır ve bireylerin içinde yaşadıkları sorunları belirleme, bunlarla mücadele etme ve yaşam kalitesini artırmak konusunda katılımda bulunarak elinden geleni yapar.

Demokratik vatandaş bilinçlidir ve herkesin bu bilinci sahip olması durumunda toplum çok daha yaşanılabilir ve güvenli olur.


2. Demokratik vatandaş olarak demokratik sürece katkılarınız nelerdir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Demokratik vatandaş olarak demokratik sürece katkılarınız nelerdir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Demokratik vatandaş olarak ben de demokratik sürece katkıda bulunmaya çalışıyorum.

Çocuk olmam sebebi ile her ne kadar bu süreç içerisinde daha kısıtlı bir alanda var olsak da geleceğe hazırlık yapıyoruz.

Kendim ve başkalarının haklarını bilerek, insanların haklarına saygı duyarak daha yaşanılabilir bir toplumun oluşabilmesi için fikirler sunuyor ve dilekçe vermek gibi yapabileceğim şeyleri yapmaya çalışıyorum.

İleride topluma Daha yararlı işler bırakabileceğimi düşünüyorum ve bu konuda aktif rol alabileceğimi düşünüyorum.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 21-22 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokrasi Kültürü ve Demokratik Sistem Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokrasi Kültürü ve Demokratik Sistem Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 ATA Yayıncılık”

Hazırlık Çalışması


Soru: Basından alınan aşağıdaki haberde belirtilen uygulamanın dışında, ülkemizde demokrasi kültürünün yerleşmesinin önündeki engeller ve bu engellerin kaldırılması için neler yapılabileceği konusunda arkadaşlarınızla tartışınız.


Demokrasi kültürü için müfredat taraması

Okullarda demokrasi kültürünün yerleşmesi ve öğrencilerin bu sürece aktif olarak dâhil edilebilmesi amacıyla ders programları taranarak içeriklerde düzenlemeler yapılmaktadır.

Millî Eğitim Bakanlığının okullara demokrasi kültürünü yerleştirmek ve öğrencileri bu sürece aktif olarak dâhil edebilmek amacıyla yürüttüğü AB hibeli proje kapsamında, ders programları taranarak içeriklerde düzenlemeler yapılıyor.

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Emin Karip, proje kapsamında çalışma grupları oluşturduklarını belirterek şunları söyledi:

“Mevzuat tarama çalışma grubu, yürürlükteki eğitim mevzuatını demokratik vatandaşlık ve insan hakları açısından inceliyor. Güncel ya da çok eskide kalmış olsa da yürürlükte olan mevzuatlarla ilgili tarama yaparak bunları imza atılan uluslararası sözleşmelerle örtüştürmeye çalışıyor. Bütün eğitim programlarının güçlendirilmesinden sorumlu olan program tarama çalışma grubu, bütün derslerin müfredatını tarıyor ve ders programlarında demokratik vatandaşlık ve insan hakları eğitimi konusuna ters ya da paralel neler olduğu ve bunların nasıl güçlendirilebileceği üzerinde çalışıyor.’’


Kısa Cevap : “Ülkemizde demokrasi kültürünün yerleşmesinin önündeki engeller ve bu engellerin kaldırılması için neler yapılabileceği konusunda tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Basından alınan aşağıdaki haberde belirtilen uygulamanın dışında, ülkemizde demokrasi kültürünün yerleşmesinin önündeki engeller ve bu engellerin kaldırılması için sosyal medya, tv , program, haber kanalları gibi kanallarda halk bilir kişiler tarafından bilinçlendirilmelidir.

Bölücülük olmayacak şekilde, hoşgörü ile hak aranma yöntemleri konuşulmalıdır.


Etkinlik


Soru: Ailede, okulda ve toplumsal çevrede (hastane, park, toplu taşıma aracı vb.) demokrasi kültürünün yerleşmesi için yapılması gerekenleri araştırmak amacıyla gruplar oluşturunuz. Araştırma sonuçlarını, sınıf ortamında arkadaşlarınıza sununuz. Her gruptan bir temsilci seçerek araştırma sonuçlarını rapor hâline getiriniz. Hazırladığınız raporu sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.


Kısa Cevap : “Ailede, okulda ve toplumsal çevrede (hastane, park, toplu taşıma aracı vb.) demokrasi kültürünün yerleşmesi için yapılması gerekenleri araştırmak amacıyla gruplar oluşturunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ailede, okulda ve toplumsal çevrede (hastane, park, toplu taşıma aracı vb.) demokrasi kültürünün yerleşmesi için yapılması gerekenler yetkili kişiler tarafından kısa bilgilendirmeler yapılabilir. Broşür dağıtma, afiş asma gibi çalışmalar yapılabilir. Halkın bilinçlenmesi demokrasinin yerleşmesi açısından öncelik şarttır.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Etkinlik


Soru: Yunus Emre’ye ait aşağıdaki dizelerden yola çıkarak Yunus Emre’nin müsamaha anlayışı ile kendi düşüncelerinizi karşılaştırıp sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Biz kimseye kin tutmayız, ağyar dahi dosttur bize.
Kanda ıssızlık var ise, mahalle vü şardır bize.
Adımız miskindir bizim, düşmanımız kindir bizim.
Biz kimseye kin tutmayız, kamu âlem birdir bize.

Yunus Emre Divanı

ağyar: Başkaları, eller, yabancılar.
kanda: Nerede?
kamu âlem: Hep, bütün.
şar: Şehir, belde, kent.


Kısa Cevap :

Yunus Emre insanlara kin tutulması gerektiğini, yabancı kişilerin bile insan oldukları için değerli olduğunu belirtmiştir. Herkesi ayırmadan bir görmek gerektiğini ifade etmiştir. Bende bu ilkelere göre yaşamaya çalışıyorum.

Yunus Emre kimseye kin tutmadan yaşamamız gerektiğini söylemiştir. Yabancı insanları bile dost görmek gerektiğinden bahsetmiştir. Tek düşmanın kin olduğunu,  herkesi insan olduğu için bile bir görmek gerektiği vurgulanmıştır.

Bence de vatana hainlik gibi kötü insanlar dışında kimseye kin tutulmaması gerektiğini düşünüyorum. Benim içinde ırkı, dini, dili ve cinsiyeti ne olursa olsun insanlar birdir ve insan olduğu için kıymetlidir.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Etkinlik


• Okulda, karar alma süreçlerine katılıyor musunuz?


Kısa Cevap : “Okulda, karar alma süreçlerine katılıyor musunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda , okul ve sınıf başkanı gibi bizleri ilgilendiren ve yaşımıza uygun kararlara katılıyoruz. Şikayetimiz  olduğu zaman öğretmenlerimiz, müdürlerimiz gibi büyüklerimize başvurabiliyoruz. Bir sorunumuz olduğu zaman bizleri dinliyorlar.


• Karar alma süreçlerinde hangi tavırlar ve tutumlar sergilenmektedir?


Kısa Cevap : “Karar alma süreçlerinde hangi tavırlar ve tutumlar sergilenmektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karar alma süreçlerinde fikir sorma, fikirlere saygı duyma, iyi düşünmek ve çözüm önerileri sunmak gerekmektedir. Kara alma süreçlerinde gergin ve endişeli olunabilir. Ancak yine de demokrasi elden bırakılmamalıdır.


• Bu süreçlere katılmadıysanız bunun nedenlerini sınıf ortamında paylaşınız.


Cevap :

Beni de ilgilendiren konularda karar alma süreçlerine katıldım. Bende fikirlerimi söyledim ve çoğunluğa göre hareket edildi.

Beni ilgilendirse de bazen kendi isteğimle ,bazen ne yazık ki bana sorulmadığı için herhangi bir konuda karar alma işlemlerine katılmadığım oluyor. Böylece sonuca kararımı söylemeden dahil olmak zorunda kalıyorum. Bu bazen üzücü olabiliyor.


Etkinlik


Soru: Aşağıdaki sorular, Cumhurbaşkanlığı resmî web sitesinden, yazıldığı hâliyle alınmıştır. Soruları soran kişiler halktan kişiler olup soruların muhatabı cumhurbaşkanlığıdır. Siz de Cumhurbaşkanlığına sormak üzere toplumsal yaşamdaki sorunlardan birkaçını tespit ediniz, bunları aşağıya yazınız.


“Başta servis araçları olmak üzere toplu taşıma araçları hız ihlalini sıkça yapıyor. Yollardaki levha ve elektronik hız kontrol sistemleri geçildikten sonra tüm araçlar kaldığı yerden ihlale devam ediyor. Günümüzde kullanılan GPS sistemiyle uydu üzerinden araçların hız kontrolü neden sağlanmıyor?”


“Bildiğiniz üzere geçtiğimiz günlerde nüfusunun %62’si obez olan Şili’de, fast food yiyecek satan firmaların çocuk menülerine oyuncak eklemelerini yasaklayan bir kanun çıktı. Bu kanun dondurma ve mısır gevreklerini de kapsıyor. Bu kanunun bir benzeri bizim ülkemizde de çıkarılabilir mi? Teşekkür ederim.”


Kısa Cevap : “Siz de Cumhurbaşkanlığına sormak üzere toplumsal yaşamdaki sorunlardan birkaçını tespit ediniz, bunları aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Uysal köpekler  çok sevimli olsa da özellikle mahallerimizin bazı yerlerinde toplu halde duran ve erken , geç saatlerde saldırganlaşan köpekler var. Bunlardan çok tedirgin oluyoruz. Korktuğumuz için bazen aniden caddeye çıkabiliyor, yada araçları görmeyebiliyoruz. Köpeklerin rahat edecekleri yuvalara kavuşmaları hem de soğuk , açlık gibi durumlardan korunarak bizlerinde daha emniyetli olması için bir şeyler yapabilir misiniz?”


DEĞERLENDİRME


1.Demokrasinin temel değerleri nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Demokrasinin temel değerleri nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Demokrasinin temel değerleri

1- Milli Egemenlik: Demokrasilerde egemenlik millete aittir. Millet bu hakkını seçtiği milletvekilleri ile yapar.

2- Özgürlük: İnsanın doğuştan sahip olduğu temel haklarından biri ve dokunulmaz olanı özgürlüktür. Özgürlük, bireyin başkalarına zarar vermeden istediği her şeyi yapabilmesi hakkına denmektedir. Her birey belirli yasalar içerisinde özgürdür.

3- Eşitlik: Tüm insanlar kanunlar önünde eşit olmasıdır. Yasalar din, inanç, cinsiyet ayrımı olmadan herkes için aynıdır.

4- Çoğulculuk: Demokrasilerde farklı görüşlerin, farklı siyasi partiler ile temsil edilmesine çoğulculuk ilkesi denmektedir. Çok partili siyasal düzenle çoğulculuk uygulanmaktadır. Çoğunluğun seçtiği başa geçmektedir.

5- İnsan Haklarına Saygı: Demokratik sistemler insan haklarına saygılıdır. Temel hak ve özgürlükler anayasa ile güvence altına alınmıştır.

6- Katılımcılık: Yurttaşlar ülke yönetimine farklı yollarla katılma hakkına sahiptirler, sivil toplum kuruluşları kurabilirler.


2.Demokrasi kültürünün yerleşmesi ve gelişmesi hangi kurumda başlar? Nedenleriyle birlikte yazınız.


Kısa Cevap : “Demokrasi kültürünün yerleşmesi ve gelişmesi hangi kurumda başlar? Nedenleriyle birlikte yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Demokrasi kültürünün yerleşmesi ve gelişmesi Türkiye Büyük Millet Meclisi’ nde başlar.

Demokrasi kültürünün yerleşmesi ve gelişmesi için yapılacak olan yasalar ve çalışmalar burada karara bağlanır.

Bu yüzden en yetkili ve ilk merci burasıdır.

Burada kararlar alındıktan ve yasalar çıkarıldıktan sonra halka sunularak gerekli çalışmalar yapılır.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13-14-15 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokrasi ve Yaşam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 1. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13-14-15


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13-14-15 ATA Yayıncılık”

Soru : Aşağıda verilen görseli inceleyiniz. Demokrasi kavramının sizin için ne anlama geldiğini görselin yanına yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Demokrasi kavramı benim için özgürlük demektir. Halkın kendi kendini yönetebilmesi , seçme seçilme hakkı gibi her vatandaşın her alanda olabilmesi anlamına gelir.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Soru : Aşağıda, ülkelerinde yaşanan iç savaştan dolayı Türkiye’ye sığınmacı olarak gelmiş olan Suriyeli vatandaşlarla ilgili bir gazete haberi yer almaktadır.

Bu haberden yola çıkarak Türkiye’nin Suriyeli sığınmacılara hangi insani yardımları yapmış olabileceğini düşünüyorsunuz? Sizce Suriye’de insan hakları konusunda ne tür aksaklıklar yaşanmış olabilir? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.


Birleşmiş Milletler (BM) Suriye Özel Temsilcisi Geir Pedersen, Suriye’deki son gelişmelere ilişkin basın toplantısı düzenledi.

Pedersen, “Sığınmacılar meselesi konusunda, Türkiye’nin önemini anlıyor ve takdir ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Suriyeli sığınmacılara ev sahipliği yapma konusunda hepimiz Türkiye’nin önemini anlıyor ve takdir ediyoruz. BM ailesinin de yaptıkları için Türkiye’ye minnettarlığını ifade ettiğini biliyorum.


Cevap :

Bu haberden yola çıkarak Türkiye’ nin Suriyeli sığınmacılara barınma, beslenme , sağlık ve eğitim alanında insani yardımlar yapmış olabileceğini düşünüyorum. Sizce Suriye’de insan hakları konusunda her tür alanında aksaklıklar yaşanmıştır. Yaşama, sağlık, eğitim gibi temel hakları ellerinden alınmıştır. Güven olmayan bir ortamda ve zor şartlar altında kalmışlardır.


DEĞERLENDİRME


1. Demokrasinin temel ilkelerinden biri olan hukukun üstünlüğü ilkesini açıklayınız. Bu ilkenin önemiyle ilgili görüşlerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Demokrasinin temel ilkelerinden biri olan hukukun üstünlüğü ilkesini açıklayınız. Bu ilkenin önemiyle ilgili görüşlerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Demokrasinin temel ilkelerinden biri olan hukukun üstünlüğü ,makamları, zenginlikleri veya konumları ne olursa olsun tüm insanların aynı yasa ve konumlara tabi olmasını sağlar.
Hukukun üstünlüğü, hukuk kurallarının ve toplumsal çıkarların kişisel çıkarların ve diğer her şeyin üstünde tutulması demektir.

Hukukun üstünlüğünde her birey hukuk önünde eşit sayılır. Yöneticiler de kurallara ve yasalara uymalıdır. Aksi halde cezalandırılabilmelidir.


2. Size göre, devlet yönetiminde demokrasinin temel ilkelerinin tam uygulanması için sivil toplum kuruluşlarına ve bireylere düşen görevler nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Size göre, devlet yönetiminde demokrasinin temel ilkelerinin tam uygulanması için sivil toplum kuruluşlarına ve bireylere düşen görevler nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bana göre, devlet yönetiminde demokrasinin temel ilkelerinin tam uygulanması için sivil toplum kuruluşlarına ve bireylere düşen birçok görev vardır. Bu görevlerin en büyüğü kendilerinin ve halkın demokrasi hakkında bilinçlenmesidir. Halkın demokrasiyi anlaması ve haklarını bilerek hareket etmelidir.

Demokrasi ilkelerine ters bir şey görüldüğü zaman itiraz etmeli , yasalara uygun şekilde itiraz haklarını kullanmalıdır.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13-14-15 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 11 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 1. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 11


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 1. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 11 Cevapları


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 11 ATA Yayıncılık”

1. Ülkemizde demokratik sistemin işleyişine örnekler vererek düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Ülkemizde demokratik sistemin işleyişine örnekler vererek düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Demokratik sistemde egemenlik halktadır. Her vatandaşın seçme ve seçilme hakkı vardır. Her yurttaşın seçme ve seçilme hakkı bulunmaktadır., Yargı yetkisi bağımsız mahkemeler tarafından yönetilir. Yasama yetkisi halkın temsilcileri olan milletvekilleri tarafından kullanılıp, muhalefete iktidara gelebilmek için yasal olanaklar tanınır. Demokratik sistemde vatandaşın hak ve özgürlükleri  yasalarla güvence altına alınmıştır.

Bu maddelere baktığımızda ülkemizde hepsinin işleyişini görmekteyiz. Hepimiz hem parti kurabilir, siyasete girebilir hemde istediğimiz kişiye oy verebiliriz. Bir sorun olduğu zaman bunu mahkemelerle çözebiliriz. Haklarımız yasalarla korunur ve polis, asker gibi güvenlik birimleri tarafından korunuruz.


2. Yaşadığınız çevrede demokrasi kültürünün yerleşip yerleşmediğini örnekler vererek açıklayınız. 


Kısa Cevap : “Yaşadığınız çevrede demokrasi kültürünün yerleşip yerleşmediğini örnekler vererek açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yaşadığım çevrede demokrasi kültürünün bazı yerlerde yerleştiğini bazı yerlerde ise hala tam olarak yerleşmediğini düşünüyorum. İnsanlar seçme seçilme haklarının olduğunun , haklarının korunduğunu bilmekteler.

Ancak insanların haklarına tam olarak saygı duymak ve kimseye haksızlık yapmamak konusunda tam bir ahlaki yapı yerleşmiş değildir. Ne yazık ki insanların bazıları yasalar yerine kendi haklarını kendileri savunmaya çalışıyor yada herkes  haklarını tam olarak savunabileceğini bilmiyor.


3. Demokrasi kültürünün gelişmesi için bireylere düşen görevler nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Demokrasi kültürünün gelişmesi için bireylere düşen görevler nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Demokrasi kültürünün gelişmesi için bireylere düşen birçok görev vardır. Devlet kendi üzerine düşen görevleri yerine getirmelidir. Ancak halkta bu konuda bilinçlenmeli ve haklarını yasal yoldan savunmaya çalışmalıdır. Her vatandaş hakları hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Seçme ve seçilme hakkını bilinçli ve özgür iradesi kullanmalıdır. İnsanlar birbirlerine karşı saygılı ve anlayışlı olmalıdırlar.


4.  “Demokrasi ilkesinin en çağdaş ve mantıki uygulamasını sağlayan hükûmet şekli, cumhuriyettir.” Atatürk’ün bu sözünü demokrasinin gelişmesi için gerçekleştirdiği yenilikler açısından değerlendiriniz.


Kısa Cevap : “”Demokrasi ilkesinin en çağdaş ve mantıki uygulamasını sağlayan hükûmet şekli, cumhuriyettir.” Atatürk’ün bu sözünü demokrasinin gelişmesi için gerçekleştirdiği yenilikler açısından değerlendiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Demokrasi ilkesinin en çağdaş ve mantıki uygulamasını sağlayan hükûmet şekli, cumhuriyettir.” Atatürk’ün bu sözünü demokrasinin gelişmesi için birçok yenilik yapılmıştır.

Atatürk her alanda olduğu gibi demokrasi alanında da yenilikler yapmıştır. Yeni yasaların konulması, çok partili dönem denemeleri ve herkese seçme seçilme hakkı verilmesi buna örnektir.

Günümüze kadar demokratik sistem gelişerek devam etmiştir.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 11 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Cevapları ATA Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Demokrasi İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Değerli öğrencilerimiz, Yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimiz ve velilerimiz için “4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Cevapları ATA Yayıncılık” konusu ödevlerinizi kontrol etmeniz amacıyla İnsan Hakları ve Yurttaşlık Öğretmenimiz tarafından cevaplar aşağıda sizler için hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Cevapları ATA Yayıncılık”

İlkokul “4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Ders Kitabı Cevapları” konusunda aşağıda mavi renkli olanlarda İnsan Hakları kitabının metin etkinlik cevaplarını ve yeşil renkli olanlarda ise Demokrasi ve İnsan Hakları kitabının sayfa cevaplarını bulabilirsiniz.

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Cevapları ATA Yayıncılık” konusunda aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorabilirsiniz. Demokrasi ve İnsan Hakları Öğretmenimizden en güvenilir ve en hızlı cevapları elde edebilirsiniz. İyi dersler dileriz.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28. sayfa cevapları yer almaktadır.


1. ÜNİTE: DEMOKRATİK SİSTEM VE YAŞAYAN DEMOKRASİ


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 1. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 11


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokrasi ve Yaşam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokrasi Kültürü ve Demokratik Sistem Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokratik Vatandaşlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokrasi ve Cumhuriyet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 1. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 28


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55. sayfa cevapları yer almaktadır.


2. ÜNİTE: İNSAN HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 30


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Ben Bir İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı İnsan Hakları ve Etik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Evrensel İnsan Hakları ve Toplumsal Yaşam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38, 39, 40


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı İnsan Hak ve Özgürlükleri ile İlgili Güncel Olaylar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Toplumsal Yaşam İçerisinde İnsan Hak ve Özgürlükleri  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Benim Özgürlüğüm, Başkasının Özgürlüğü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Karşılıklı Sorumluluklar ve Demokrasi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 55


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88. sayfa cevapları yer almaktadır.


3. ÜNİTE: DEMOKRASİYİ YAŞAMAK


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 57


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Özgür Birey – Özerk Birey Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlükleri Kullanmak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Beni İlgilendiren Konular Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Aktif Vatandaşlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Bilinçli Tüketici Olmak İçin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Doğal Çevre, İnsan Sağlığı ve Ekolojik Denge Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Doğaya Sahip Çıkmak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Teknolojiyi Etik İlkeler Doğrultusunda Kullanmak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 88


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111. sayfa cevapları yer almaktadır.


4. ÜNİTE: ÇEŞİTLİLİĞE ÇOĞULCU BAKIŞ


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 4. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 90


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Kültürel Farklılıklar ve Zenginlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Çeşitlilik ve Milli Kültü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95, 96, 97, 98


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Ortak Değerler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Sağlanmasında Sorumluluk Üstlenmek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Barış İçinde Yaşasın Çeşitlilik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106, 107


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Toplumsal Yaşam İçerisinde Farklılıklarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 111


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130. sayfa cevapları yer almaktadır.


5. ÜNİTE: BARIŞ VE UZLAŞMA


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 113


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Herkesle Barışık Olmak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Şiddet Olaylarına Çözüm Üretmek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Şiddete Hayır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Barış, Her Yerde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Dünya Barışı İçin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa  130


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Cevapları ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!