4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 47-48-49-50-51. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51


Öğrencilerin Dünya’nın hareketlerini pekiştirmesi için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 47-48-49-50-51 Sayfa Cevapları” oldukça önemlidir. Bu sayfalardaki etkinlikler, Dünya’nın dönme ve dolanma hareketlerini anlamalarına yardımcı olur ve kavramların günlük yaşamla bağlantısını kurmalarını sağlar. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz bir şekilde tamamlamasına destek olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 47-48-49-50-51. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 2. BÖLÜM: DÜNYA’MIZIN HAREKETLERİ : 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki soruları çözerek öğrendiklerini pekiştirmelerini sağlar. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 47, 48, 49, 50, 51 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin kendi çözümlerini kontrol etmelerine ve eksiklerini görerek öğrenme süreçlerini güçlendirmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


1. Aşağıda verilen görsellerdeki varlıkların dönme hareketi yapanların altındaki kutucuğu kırmızıya, dolanma hareketi yapanların altındaki kutucuğu ise maviye boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


2. Aşağıdaki soruların cevaplarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  1. Dünya’nın kendi etrafında yaptığı hareket ile ne meydana gelir? = Gece ve gündüz

  2. Dünya’nın kendi etrafındaki bir tam dönüşü ile geçen süreye ne ad verilir? = gün

  3. Dünya’nın Güneş etrafındaki hareketi ile ne meydana gelir? = Mevsimler

  4. Dünya’nın Güneş etrafında yaptığı hareket nedir? = Dolanma

  5. Dünya’nın kendi etrafında yaptığı hareket nedir? = Dönme 

  6. Dünya’nın, Güneş’in etrafını bir kere dolanması ile geçen süreye ne ad verilir? = Yıl


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


3. Aşağıdaki kutucuklara, belirtilen mevsimleri anlatan görseller çiziniz. Mevsimlerin nasıl oluştuğunu aşağıdaki noktalı yerlere kısaca yazınız.


Cevap :

İlkbahar Oluşumu: Dünya, Güneş etrafında dolanırken Kuzey Yarımküre, Güneş ışınlarını daha dik alır ve hava ılımanlaşır.

Yaz Oluşumu: Dünya, Güneş etrafında dolanırken Kuzey Yarımküre, Güneş ışınlarını en dik alır; sıcaklık artar ve yaz mevsimi başlar.

Sonbahar Oluşumu: Dünya, Güneş etrafında dolanırken Güneş ışınları daha eğik gelir; sıcaklık azalır ve yapraklar dökülür.

Kış Oluşumu: Dünya, Güneş etrafında dolanırken Kuzey Yarımküre, Güneş ışınlarını en eğik alır; hava soğur ve kış mevsimi oluşur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

MÜHENDİSLİK TASARIM BASAMAKLARI – Konu: Fosiller

PROBLEMİN TANIMI = Geçmişte yaşamış canlıların izlerini günümüzde gözlemleyebilmek için fosil örnekleri oluşturmak.

ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA) = Fosillerin nasıl oluştuğunu ve hangi malzemelerle model fosil yapılabileceğini araştırmak; kitap, internet ve ders notlarından bilgi toplamak.

HAYAL ETME VE BULUŞ = Fosil oluşturmak için kullanılacak yöntemleri ve malzemeleri hayal etmek; canlı kalıntısının izini alacak bir yöntem geliştirmek.

TASARIM YAPMA / PLANLAMA = Oyun hamuru ve alçı kullanarak fosil hazırlama adımlarını planlamak; hangi sırayla işlemleri yapacağını belirlemek.

UYGULAMA = Planlanan adımları izleyerek canlı kalıntısının izini oyun hamuruna bastırmak, alçı dökerek fosil elde etmek.

TEST ETME VE GELİŞTİRME = Oluşan fosili inceleyip, izlerin netliğini ve fosilin dayanıklılığını test etmek; gerekirse yöntemi geliştirmek.

DEĞERLENDİRME = Hazırlanan fosil örneğinin kalitesini ve elde edilen bilgileri değerlendirmek; deneyimlerden çıkarımlar yapmak.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız. 


Cevap :

Fosiller Hakkında Tanıtım Metni

Fosiller, geçmişte yaşamış canlıların taşlaşmış kalıntıları veya izleridir. Bitkiler, hayvanlar ve deniz canlılarının kalıntıları milyonlarca yıl boyunca toprak ve kaya katmanları arasında korunarak günümüze ulaşır. Fosiller, bilim insanlarına geçmiş canlılar, yaşam ortamları ve iklim koşulları hakkında önemli bilgiler sunar.

Fosiller, doğada genellikle kayaçlar içinde bulunur ve büyüteç gibi araçlarla incelenir. Çeşitli fosil türleri vardır; örneğin kemik fosilleri, kabuk fosilleri veya yaprak izleri gibi. Fosil çalışmaları, paleontoloji biliminin temelini oluşturur ve geçmiş yaşamı anlamamıza yardımcı olur.

Fosiller, sadece bilimsel araştırmalar için değil, aynı zamanda eğitim ve müzecilik alanlarında da büyük öneme sahiptir. Geçmişi öğrenmek ve canlıların evrimini anlamak için fosiller vazgeçilmez kaynaklardır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketlerinin Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46


Öğrencilerin Romen rakamlarını öğrenmeleri için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları” önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, Romen rakamlarının nasıl yazıldığını ve okunduğunu anlamaya yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğrencilerin soruları doğru çözmesini ve konuyu pekiştirmesini sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Romen Rakamları Metni Etkinlik Cevapları”, Romen rakamlarının günlük yaşamda ve matematik problemlerinde kullanımını öğretir. Bunun yanı sıra “3. Sınıf Matematik Kitabı 42, 43, 44, 45, 46, 47 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri eksiksiz tamamlamalarına ve öğrendiklerini kontrol etmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketlerinin Sonuçları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


Soru : “Güneş doğdu.” veya “Güneş battı.” sözlerini duymuşsunuzdur. Bu sözler ile anlatılmak istenen nedir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bu sözlerle, Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesi sonucu gündüz ve gece oluştuğu anlatılmak istenir.


Soru : Görsel 1.29 ve 1.30’da aynı yer, hem aydınlık hem karanlık şekilde görülmektedir. Görseller günün hangi zaman dilimlerine ait olabilir?


Cevap : Aydınlık olan gündüz vaktine aitken, karanlık olan gece vaktine ait olduğunu ifade edebiliriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Şimdi gece ve gündüzün oluşumunu bir etkinlik yaparak model ile gösterelim. 

GECE VE GÜNDÜZ 

Kullanılacak Malzemeler
■ Işık kaynağı ■ Yerküre modeli
Etkinliği Yapalım
▲ Etkinlik öncesi ortamın karanlık olmasını sağlayınız.
▲ Yerküre modelini masaya koyunuz.
▲ Bir arkadaşınızdan ışık kaynağı ile yerküre modelini aydınlatmasını isteyiniz.
▲ Başka bir arkadaşınızdan yerküre modelini yavaş yavaş çevirmesini isteyiniz.
▲ Yerküre üzerinde hangi yerlerin ışık kaynağı ile aydınlandığını dikkatlice gözlemleyiniz.


● Etkinlikte kullandığımız ışık kaynağı neyi modellemektedir?


Cevap : Etkinlikte kullandığımız ışık kaynağı, Güneş’i modellemektedir.


● Sizce yerküre modelinin ışık aldığı ve almadığı bölgelerde günün hangi zaman dilimleri yaşanıyor olabilir?


Cevap : Yerküre modelinin ışık aldığı bölgelerde gündüz, ışık almayan bölgelerde gece yaşanmaktadır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru :  Aşağıdaki noktalı yerlere görselin ait olduğu mevsimin özelliklerini kısaca yazınız. 


Cevap :

İlkbahar Mevsiminin Özellikleri :

  • Hava ılımandır
  • Bitkiler çiçek açar
  • Ağaçlar yapraklanır
  • Kuşlar yuva yapar
  • Yağmur yağışı artar
  • Günler uzamaya başlar

Yaz Mevsiminin Özellikleri :

  • Hava sıcak olur
  • Güneşli günler fazladır
  • İnsanlar tatil yapar
  • Meyve ve sebzeler olgunlaşır
  • Denize girilir
  • Günler uzun olur

Sonbahar Mevsiminin Özellikleri :

  • Yapraklar sararır ve dökülür
  • Hava serinler
  • Hasat yapılır
  • Günler kısalmaya başlar
  • Yağmur artar
  • Hayvanlar kış hazırlığı yapar

Kış Mevsiminin Özellikleri :

  • Hava soğuk olur
  • Kar yağışı görülür
  • Bitkiler yapraksızdır
  • Hayvanlar kış uykusuna yatar
  • Günler kısa olur
  • İnsanlar kalın giyinir


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 39-40-41. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41


Öğrencilerin Dünya’nın hareketlerini anlamaları için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 39-40-41 Sayfa Cevapları” önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda, Dünya’nın dönme ve dolanma hareketlerinin nedenlerini ve sonuçlarını keşfetmeleri için çeşitli etkinlikler yer almaktadır. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde yapmalarına ve kavramları pekiştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 39-40-41. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 2. BÖLÜM: DÜNYA’MIZIN HAREKETLERİ : Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin Dünya’nın hareketlerini daha iyi anlamalarını sağlar. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 39, 40, 41 Sayfa Cevapları”, ders kitabındaki soruların çözümlerini göstererek öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini kontrol etmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 39-40-41


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Soru : Dünya, hangi hareketleri yapıyor olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Cevap :  Dünya, kendi etrafında dönme hareketi ve Güneş’in etrafında dolanma hareketi yapmaktadır. Bu hareketler gece-gündüz ve mevsimlerin oluşmasına sebep olur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


Soru : Görsel 1.25’te yağ satarım bal satarım oyunu oynayan çocuklar görülmektedir. Çember şeklinde sıralanan çocuklar yerde otururken elinde mendil olan ebe, arkadaşlarının etrafında dolanmaktadır. Sizce oyunun devamı nasıl oynanmaktadır? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Ebe, çemberde oturan çocukların etrafında dolaşırken bir çocuğun arkasına mendili bırakır. Mendili fark eden çocuk, ebeyi yakalamak için ayağa kalkar ve koşar. Eğer ebe çocuğu yakalayamazsa, mendili bıraktığı çocuk yeni ebe olur ve oyun bu şekilde devam eder.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Çok eski zamanlardan beri gerçekleştirilen sema gösterilerinde semazenlerin yaptıkları hareketler nelerdir? Sema gösterisinin anlamı ne olabilir? Bu konuda bir araştırma yapınız. Araştırmanız sonucunda elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Semazenler, ellerini dua eder gibi açarak dönme hareketi yaparlar ve bu dönüş sırasında bir ayak sabit kalırken diğer ayaklarıyla dönerek sema ederler. Sema gösterisi, insanın dünyevi benliğinden uzaklaşıp Allah’a yakınlaşmasını simgeler ve manevi bir yolculuğu temsil eder.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 37-38. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38


Öğrencilerin yer kabuğu konusunu pekiştirmesi için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 37-38 Sayfa Cevapları” büyük bir öneme sahiptir. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin kara tabakası, kayaçlar, madenler ve fosiller hakkında öğrendiklerini uygulamalarına olanak tanır. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin etkinliklerde doğru çözümler bulmalarına ve bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 37-38 Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 1. BÖLÜM: YER KABUĞUNUN YAPISI : 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri uygulayarak konuyu daha iyi anlamalarını sağlar. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 37, 38 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin kendi çözümlerini kontrol etmelerine ve eksiklerini görerek öğrenme sürecini güçlendirmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 37-38


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1. Aşağıdaki bulmacada karışık olarak verilen kavramları soldan sağa ve yukarıdan aşağıya doğru ilerleyerek bulunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


2. Aşağıda verilen görsellerin numaralarını ait oldukları madenin bulunduğu kutucuğa yazınız.


Cevap :

Mermer = 3 ve 6

Altın = 1, 5 ve 8

Gümüş = 2 ve 4

Taş kömürü = 7



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 34-35-36. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Fosiller Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36


Fen bilimleri dersinde yer kabuğunun sırlarını öğrenmek isteyen öğrenciler için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 34-35-36 Sayfa Cevapları” oldukça faydalıdır. Bu bölümde, fosillerin nasıl oluştuğu ve geçmiş yaşam biçimleri hakkında hangi bilgileri sunduğu üzerinde durulur. Öğrenciler, “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları” yardımıyla hem etkinlikleri doğru bir şekilde çözer hem de bilgilerini pekiştirirler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 34-35-36. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 1. BÖLÜM: YER KABUĞUNUN YAPISI : Fosiller Metni Etkinlik Cevapları”, fosillerin yer kabuğunun yapısını anlamada ne kadar önemli olduğunu ortaya koyar. Öğrenciler için hazırlanan “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 34, 35, 36 Sayfa Cevapları”, etkinliklerde karşılaştıkları soruları çözmelerine destek olur ve fosillerin bilimsel araştırmalardaki yerini daha iyi anlamalarını sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Fosiller Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 34-35-36 


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru :  Geçmişte yaşamış bazı canlılara günümüzde rastlanmamaktadır. Nesli tükenen bu canlıların varlığını nasıl biliyor olabiliriz? Bilim insanları nesli tükenen bu canlılar hakkında nasıl bilgi topluyor olabilir? Bu soruların cevaplarını arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :  Nesli tükenen canlıların varlığını fosiller sayesinde biliyoruz. Bilim insanları bu canlılar hakkında bilgileri, kazılar yaparak buldukları fosilleri inceleyip onların yaşadığı dönem, özellikleri ve yaşam biçimleri hakkında araştırma yaparak topluyor.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Şimdi fosillerin nasıl oluştuğunu keşfetmek için aşağıdaki etkinliği yapalım.

FOSİL YAPALIM 

Kullanılacak Malzemeler
■ İmkânlar dâhilinde canlı kalıntısı veya parçası (Ağaç dalı veya yaprağı, deniz kabuğu, midye, çam kozalağı vb.) ■ Leğen ■ Oyun hamuru ■ Su ■ Alçı ■ Büyüteç ■ Kürek ■ Fırça

UYARI: Etkinliği öğretmeninizin yardımı ve gözetiminde gerçekleştiriniz.

Etkinliği Yapalım
▲ Oyun hamurunu düz bir hâle getiriniz. Canlı kalıntısını veya parçasını oyun hamurunun üzerine iz bırakacak şekilde hafifçe bastırıp geri çekiniz.
▲ Bu işlemi, getirdiğiniz tüm canlı kalıntıları veya parçaları için farklı oyun hamurları ile tekrar ediniz.
▲ Leğenin içerisine iki avuç kadar alçı koyunuz. Alçının üzerine su döküp karıştırınız.
▲ Hazırladığınız alçıyı oyun hamuru üzerindeki izin olduğu yerlere dökünüz. Alçının bir gün boyunca kurumasını bekleyiniz.
▲ Donan alçıyı oyun hamurundan çıkarınız.
▲ Çıkan alçıyı okul bahçesinde kürek ile kazdığınız (fazla derin olmayacak) yere gömünüz ve bir işaret ile bu alanın yerini belli ediniz.
▲ On beş gün bekledikten sonra toprağı kürek ile kazarak yaptığınız fosili dikkatlice çıkarınız.
▲ Fırça ile temizlediğiniz fosili büyüteç ile inceleyiniz.


● Yaptığınız fosil ile ilgili hangi bilgilere ulaşabilirsiniz? Arkadaşlarınızla tartışınız. 


Cevap : Yaptığımız fosilden, izini bırakan canlının şekli, büyüklüğü ve bazı dış özellikleri hakkında bilgi edinebiliriz. Canlının o dönemde yaşadığını, yaprak, kabuk veya dal gibi hangi parçaya ait olduğunu da öğrenebiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 27-28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Kayaç Maden ilişkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33


Fen Bilimleri dersinde öğrencilerin yer kabuğunun yapısını öğrenmeleri için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 27-28-29-30-31-32-33 Sayfa Cevapları” büyük önem taşır. Bu sayfalardaki etkinlikler, kayaçların ve madenlerin özelliklerini keşfetmeye yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları” sayesinde öğrenciler, konuları doğru bir şekilde öğrenip kavrayarak günlük yaşamda doğa ile bağlantı kurabilirler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 27-28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 1. BÖLÜM: YER KABUĞUNUN YAPISI : Kayaç Maden ilişkisi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin kayaç ve madenlerin nasıl ilişkili olduğunu kavramalarına yardımcı olur. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabında karşılaştıkları etkinlikleri doğru çözümlerle tamamlamalarını ve konuyu pekiştirmelerini sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kayaç Maden ilişkisi Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32-33


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Altın, bor, mermer, linyit, bakır, taş kömürü ve gümüş önemli madenlere örnek olarak verilebilir (Görsel 1.4).

Soru : Yukarıdaki örneklerin dışında farklı maden türleri biliyor musunuz? Örnekler veriniz. 


Cevap :  Altın, gümüş, kömür, demir, bakır, krom, bor, mermer gibi madenler vardır.


Soru : Madenler ham madde olarak neden önemlidir? Arkadaşlarınızla tartışınız. 


Cevap :  Madenler ham madde olarak sanayide eşya, araç-gereç, enerji ve teknoloji üretiminde kullanıldığı için çok önemlidir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru :  Bazı maden örneklerini incelemek için aşağıdaki etkinliği yapınız. 

Kullanılacak Malzemeler
■ Maden örnekleri (İmkânlar dâhilinde alüminyum, gümüş, bakır, taş kömürü, linyit, mermer vb. maden örnekleri sınıfa getirilebilir.)
■ Büyüteç

Etkinliği Yapalım
▲ Sınıfa getirilen maden örneklerini büyüteç yardımıyla dikkatlice inceleyiniz.


▲ İncelediğiniz maden örneklerinin ekonomik değerinin olmasının nedenini arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap : Madenlerin ekonomik değerinin olmasının nedeni, günlük yaşamda ve sanayide birçok alanda kullanılmasıdır.


● Maden örneklerinden hangilerini tanıdınız?


Cevap : Kömür, mermer, bakır ve alüminyumu tanıdım.


● İncelediğiniz maden örnekleri ham madde olarak hangi alanlarda kullanılıyor?


Cevap : Kömür enerji üretiminde, mermer inşaat ve süsleme işlerinde, bakır elektrik kablolarında, alüminyum ise mutfak eşyaları ve ulaşım araçlarında kullanılıyor.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


Soru :  Sizler de mermer kullanılan yerlere çevrenizden örnekler veriniz. 


Cevap : Mermer kullanılan yerlere örnek olarak evlerde mutfak tezgâhları, banyolar, cami ve okul zeminleri, anıtlar ve mezar taşları verilebilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Soru : Siz de bakırın farklı kullanım alanlarına örnekler veriniz. 


Cevap :  Bakır; elektrik kablolarında, tencere ve tava gibi mutfak eşyalarında, süs eşyalarında ve sanayi makinelerinde kullanılır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : Sizler de çevrenizden gümüş madeninin kullanım alanlarına örnekler veriniz.


Cevap :  Gümüş; takı ve süs eşyalarında, para ve madalya yapımında, aynalarda ve bazı elektronik eşyalarda kullanılır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 24-25-26. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Kara Tabakası Nelerden Oluşur? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26


Öğrencilerin yer kabuğunun yapısı konusunu kavramaları için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 24-25-26 Sayfa Cevapları” oldukça faydalıdır. Bu bölümde yer alan etkinlikler, doğadaki kara tabakasının hangi unsurlardan meydana geldiğini anlamaya yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları” ile öğrenciler, kitapta verilen soruların doğru çözümlerine ulaşarak bilgilerini pekiştirme imkânı bulur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 24-25-26. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 1. BÖLÜM: YER KABUĞUNUN YAPISI : Kara Tabakası Nelerden Oluşur? Metni Etkinlik Cevapları”, konunun daha iyi anlaşılması için yol gösterici bir kaynaktır. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 24, 25, 26 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabında yer alan etkinlikleri doğru şekilde tamamlamasına ve konuyu kalıcı şekilde öğrenmesine katkı sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kara Tabakası Nelerden Oluşur? Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 24-25-26


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Yukarıdaki fotoğrafta yer kabuğunun iç kısımlarından değerli kayaçların çıkarıldığı bir maden ocağı görülmektedir. Yer kabuğu kazılarak ne elde edilmeye çalışılıyor olabilir? Bu soruyu arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :  Yer kabuğu kazılarak kömür, demir, bakır, altın, gümüş gibi madenler veya mermer gibi değerli kayaçlar elde edilmeye çalışılıyor olabilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : 3. sınıfta fen bilimleri dersinde yer alan “Gezegenimizi Tanıyalım” ünitesini hatırlayınız. Dünya’mızın kara, su ve hava katmanı olmak üzere gözlemlenebilir üç katmanı vardır (Görsel 1.1). Bu katmanlardan kara katmanında neler bulunur? Çevrenizi gözlemleyerek bu soruyu cevaplayınız.


Cevap :  Kara katmanında dağlar, ovalar, platolar, ormanlar, tarlalar, yollar, evler, kayaçlar ve toprak bulunur.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 133-134-135 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 133, 134, 135


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 133, 134, 135 Cevapları” ile öğrenciler, “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” üzerinden edindikleri bilgileri tekrar gözden geçirerek pekiştirme yapabilirler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 133-134-135 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, ders konularını daha iyi anlamalarına yardımcı olacak ve öğrenme sürecini pekiştirmelerine olanak tanıyacaktır. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 133-134-135 SDR İpekyolu Yayıncılık” etkinlikleri, öğrencilerin Din Kültürü dersindeki bilgilerini değerlendirmeleri için iyi bir fırsat sunar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 133-134-135


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : İslam dininin temizliğe verdiği önemi anlatınız.


Cevap : İslam dini, temizliği imanın bir parçası olarak kabul eder ve bedenin, giysilerin, çevrenin ve kalbin temizliğine büyük önem verir. Abdest ve gusül gibi ibadetlerin yanı sıra temizlik kurallarına uymayı Müslümanların günlük hayatında bir zorunluluk olarak görür.


Soru : Bedenimizin temizliğine neden özen göstermeliyiz? Açıklayınız.


Cevap : Beden temizliği, hem sağlık açısından hem de ibadetlerin kabul edilmesi için önemlidir. Temiz bir beden, mikroplardan korunmamızı sağlar ve çevremizde olumlu bir izlenim bırakır.


Soru : Ağız ve diş sağlığımız için yapmamız gerekenler nelerdir? Belirtiniz.


Cevap : Ağız ve diş sağlığı için dişleri düzenli olarak fırçalamalı, yemeklerden sonra ağız çalkalanmalı ve sağlıklı beslenmeye dikkat etmeliyiz. Ayrıca, diş hekimine düzenli kontroller de ağız sağlığını korumak için gereklidir.


Soru : Elbiselerimizin temizliği neden önemlidir ve bunun için nelere dikkat etmeliyiz? Söyleyiniz.


Cevap : Elbiselerin temizliği, hijyen açısından önemlidir ve ibadetlerin kabulü için de gereklidir. Elbiselerimizi sık sık yıkamalı, temiz giysiler giymeye özen göstermeli ve giysilerimizin yıpranmış ya da kirli olmamasına dikkat etmeliyiz.


Soru : . Evimizin temiz ve düzenli olması için nelere özen göstermeliyiz? Belirtiniz.


Cevap : Evin temiz ve düzenli olması için her gün süpürmeli, toz almalıyız. Ayrıca mutfak, banyo gibi alanları temiz tutarak mikropların yayılmasını engellemeli ve eşyalarımızı düzenli bir şekilde yerleştirmeliyiz.


B. Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz.


1. Dinimiz her yönden temiz olmamızı ister. Dış temizliğe olduğu gibi güzel ahlaklı olmaya da önem vermemiz gerektiğini bildirir. Bunu bilen Müslüman her zaman doğru sözlü olur. Emanetleri korur, verdiği sözleri yerine getirir. Hiç kimseye karşı kin ve düşmanlık duygularıyla yaklaşmaz. Başkalarını kıskanmaz, onlara karşı kötülük düşünmez.

Yukarıda üzerinde durulan, güzel ahlaklı olmayı esas alan temizlik türü aşağıdakilerden hangisiyle nitelendirilemez?


A) Kalp temizliği B) Çevre temizliği C) Manevi temizlik D) İç temizlik

Cevap : B) Çevre temizliği

Açıklama: Yukarıda bahsedilen temizlik, güzel ahlakla ve manevi temizlikle ilgilidir. Çevre temizliği fiziksel temizlikle ilgilidir, bu nedenle diğer seçenekler (kalp temizliği, manevi temizlik, iç temizlik) ile nitelendirilemez.


2. “Ey iman edenler! Namaza kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi ve -başlarınıza mesh edip- her iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın… Allah size herhangi bir güçlük çıkarmak istemez. Fakat O sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz.” (Maide suresi, 6. ayet.)

Yukarıdaki ayetin konusu nedir?


A) Abdestin alınışı B) Namazın kılınışı C) Orucun tutuluşu D) Haccın yapılışı

Cevap : A) Abdestin alınışı

Açıklama: Maide suresi, abdestin nasıl alınacağını anlatan bir ayettir. Burada, yüz, eller, baş ve ayakların yıkanması gerektiği belirtilmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı Sayfa 134 Cevapları


3. “Bir Müslüman, bir ağaç diker veya ekin eker de ondan bir kuş, insan veya herhangi bir hayvan yerse bu, onun için sadaka sayılır.” (Buhari, Edeb, 27.)

Yukarıdaki hadiste verilmek istenen mesaj nedir?


A) Helal olan yiyecekleri tüketmemiz gerektiği
B) Zekâtın zengin Müslümanlara farz olduğu
C) Maddi ve manevi temizliğin bir bütün olduğu
D) Çevrenin korunması ve güzelleştirilmesi

Cevap : D) Çevrenin korunması ve güzelleştirilmesi

Açıklama: Hadis, çevrenin korunması ve doğaya zarar vermemek gerektiğini ifade etmektedir. Ağaç dikmek veya ekin ekmek, hayvanların ve insanlarının faydalanacağı bir şey olduğu için sadaka sayılır.


4. I. Dişleri fırçalamak
II. Tırnakları kesmek
III. Yerlere çöp atmamak
IV. Banyo yapmak

Yukarıdakilerden hangisi, diğerlerinden farklı bir temizlik türüne işaret etmektedir?


A) I B) II C) III D) IV

Cevap : C) III

Açıklama: Diğer seçenekler (diş fırçalamak, tırnak kesmek, banyo yapmak) kişisel temizlikle ilgilidir. “Yerlere çöp atmamak” ise çevre temizliği ile ilgilidir, bu nedenle diğerlerinden farklıdır.


C. Aşağıdaki ayet ve hadislerde boş bırakılan bölümleri, verilen ifadelerle doğru biçimde tamamlayınız.


Cevap :

➜ “Gerçekten biz, her şeyi bir ölçü ve dengede yarattık.” (Kamer suresi, 49. ayet.)

➜ “Elbiseni tertemiz tut.” (Müddessir suresi, 4. ayet.)

➜ “Cennetin anahtarı namaz, namazın anahtarı da abdesttir.” (Tirmizi, Taharet, 1.)

➜ “Temizlik imanın yarısıdır.” (Tirmizi, Daavat, 86.)

➜ “Yemeğin bereketi, yemekten önce ve sonra elleri yıkamaktadır.” (Ebu Davud, Et’ime, 11.)

➜ “Her yedi günde bir saçını ve bedenini yıkayarak banyo yapması, Allah’ın bütün Müslümanlar üzerindeki bir hakkıdır.” (Buhari, Cuma, 12; Müslim, Cuma, 9.)


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


Ç. Aşağıdaki bulmacayı çözünüz.


Cevap :

Soldan Sağa:

  1. Namaz kılmak ve Kâbe’yi ziyaret etmek gibi ibadetlerin ön şartı = abdesttir.
  2. Peygamberimizin (sav), “cennetin anahtarı” olarak nitelendirdiği ibadet = namazdır.
  3. Abdest alınırken ilk yıkanan organlar = ellerdir.
  4. Abdest alınırken en son yıkanan organlar = ayaklardır.
  5. İnsanın görünen ve görünmeyen her türlü kirden arınması = taharettir.
  6. Beden temizliğinin bir parçası olan temizlik çeşidi = misvaktır.
  7. İnsanın içinin, kalbinin temiz, ahlakının güzel olması = güzel ahlaktır.

Yukarıdan Aşağıya:

  1. Temiz tutmamız gereken, günümüzün büyük bölümünü geçirdiğimiz yer = evdir.
  2. İnsanın görünen kirlerden arınması = vücuttur.
  3. İslam kültüründe temizlik yerine kullanılan kavram = taharettir.
  4. Peygamberimizin (sav), dişlerini temizlemek için kullandığı ağaç parçası = misvaktır.
  5. İçinde yaşadığımız, bizi her an etkisi altında bulunduran ortam = çevredir.
  6. Abdeste başlarken ilk yapılan şey = yüzdür.


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130, 131, 132


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 127, 128, 129, 130, 131, 132 Cevapları” ile öğrenciler, “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Çevremi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları” üzerinden çevre temizliğinin ve doğaya saygının dini boyutunu keşfederler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131-132 SDR İpekyolu Yayıncılık”

Bu etkinlikler, “4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile çocukların sorumluluk bilinci kazanmasına yardımcı olur. Ayrıca “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131-132 SDR İpekyolu Yayıncılık” sayesinde öğrenciler, çevre temizliği konusunda bilinçlenir ve günlük yaşamlarında uygulayabilecekleri pratik bilgileri öğrenirler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131-132


Soru : Çevre temizliğine neden önem vermemiz gerekir?


Cevap :

Çevre temizliğine önem vermek, hem sağlığımız hem de doğanın korunması açısından çok önemlidir. Temiz bir çevre, insanların hastalıklardan korunmasına yardımcı olur çünkü kirli ortamlar, bakteriler ve virüslerin çoğalmasına neden olabilir. Ayrıca, doğanın temiz tutulması, hayvanların ve bitkilerin yaşam alanlarının korunmasına yardımcı olur. Çevreyi temiz tutarak, doğal kaynakların daha verimli kullanılmasını sağlayabiliriz. Bu, sürdürülebilir bir dünya için önemli bir adımdır.

Çevre kirliliği, hava, su ve toprak kirliliğine yol açarak ekosistemi bozabilir ve doğal felaketlere neden olabilir. Bu nedenle, çevremizi temiz tutarak sadece kendimize değil, gelecek nesillere de daha sağlıklı bir dünya bırakmış oluruz.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


Soru : Çevre temizliği konusuyla ilgili olarak hazırlanmış olan aşağıdaki tablonun size uygun olan sütununa (✓) işareti koyunuz. Böylece çevre temizliği konusundaki duyarlılığınızı değerlendiriniz.


Cevap :

Çöpleri çöp kutusuna atarım.
Atık pilleri geri dönüşüm kutularına atarım.
Plastik şişeleri, bu maddeler için ayrılmış çöp kutularına atarım.
Atık kâğıtları geri dönüşüm kutusuna atarım.
Yere çöp atan birini görürsem güzel bir dille uyarırım.
Yolda insanlara zarar verecek bir şey görürsem kenara koyarım.
Pikniğe gittiğimde dönüşte mutlaka bulunduğum yeri temizlerim.
Okulda temizlik için yapılan etkinliklere katılır ve destek veririm.
Akarsulara ve denizlere çöp atmam.
Ağaçlandırma ve yeşillendirme faaliyetlerine destek olurum.
Ağaçlık yerlerde, ormanlarda ateş yakmamaya dikkat ederim.

Cevap : Hepsi Evet olarak işaretlemenizi tavsiye ederiz.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 125-126 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 125, 126 Cevapları” ile öğrenciler, “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları” kapsamında, temizlik ve düzenin önemini kavrayarak sorumluluk bilinci geliştirirler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 125-126 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” sayesinde, temizlik alışkanlıklarının dini açıdan da nasıl değerlendirildiğini öğrenirler. Ayrıca, “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 125-126 SDR İpekyolu Yayıncılık” etkinlikleriyle, bireysel ve çevresel temizlik üzerine pratik bilgiler edinir, daha sağlıklı ve düzenli bir yaşam tarzı benimserler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 125-126


Soru : Okulunuzun temiz olması neden önemlidir?


Cevap : Okulun temiz olması, hem sağlık açısından hem de psikolojik olarak çok önemlidir. Temiz bir okul, öğrencilerin daha sağlıklı bir ortamda eğitim almasını sağlar. Aynı zamanda düzenli ve temiz bir okul, öğrencilerin motivasyonunu artırır ve öğrenmeye daha fazla odaklanmalarını sağlar. Okulda hijyenik koşullar sağlandığında, hastalıkların yayılması da engellenmiş olur. Ayrıca temiz bir okul, okulun değerini ve ciddiyetini gösterir, öğrencilere çevrelerine saygı duymayı öğretir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


Soru : Okulunuzun temiz ve düzenli olması için neler yapıyor, nelere dikkat ediyorsunuz? Örneklerden de yararlanarak şemayı tamamlayınız.


Cevap :

  • Atıkları Geri Dönüştürme: Çöpleri doğru şekilde ayırarak geri dönüşüm kutularına atıyoruz.
  • Sınıfı Düzenli Tutma: Sınıfta masa ve sandalyelerimizi düzgün bir şekilde yerleştiriyor ve yerleri düzenli tutuyoruz.
  • Koridorları Temiz Tutma: Okul koridorlarında dolaşırken çöpleri yerlerde bırakmıyoruz ve herkesin temizliğine dikkat etmesine özen gösteriyoruz.
  • Tuvaletleri Temiz Kullanma: Tuvaletleri kullandıktan sonra temiz bırakıyoruz ve hijyen kurallarına dikkat ediyoruz.
  • Yerlere Çöpler Atmama: Okul bahçesinde veya sınıfta çöpleri yerlere atmıyor, her zaman çöp kutusuna atıyoruz.
  • Okul Eşyalarına Saygı Gösterme: Okul malzemelerini ve eşyalarını düzgün bir şekilde kullanıyoruz, kırıp dökmeden kullanmaya özen gösteriyoruz.
  • Duvarları Temiz Tutma: Sınıfın duvarlarına herhangi bir şey yazmıyor veya çizmiyoruz, duvarları temiz tutuyoruz.


 

Our Score
error: Content is protected !!