5. Sınıf İngilizce Kitabı Games and Hobbies Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45
5. Sınıf İngilizce Kitabı 3. Ünite Games and Hobbies Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 44-45 Başak Yayıncılık”
5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 44-45
3a Read Duygu’s dreams and fill in the gaps with can or can’t.
3a Duygu’nun rüyalarını okuyun ve boşlukları can veya can’t ile doldurun.
Cevap:
1. No, but I can play checkers and hangman.
2. I am sorry, but I can’t play chess. I can go fishing.
3. No, I can’t, but I can play hopscotch and tag.
4. Yes, I can . Let’s play it after school.
5. Duygu, Duygu! Come on, wake up!
5. Sınıf İngilizce Başak Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
3b Mark the sentences as True (T) or False (F).
3b Cümleleri Doğru (T) veya Yanlış (F) olarak işaretleyin.
Cevap:
1. Helena can play checkers. = True (T).
2. Helena can play chess. = True (T).
3. Satoshi can go hiking. = False (F).
4. Satoshi can go fishing. = True (T).
5. Satoshi can’t play chess. = True (T).
6. Larry can play hopscotch. = True (T).
7. Larry can’t play chess. = True (T).
8. Giselle can’t play chess.= False (F).
9. Duygu can play chess. = True (T).
10.Two people can play chess. = True (T).
3c Ask questions for the answers below.
3c Aşağıdaki yanıtlar için sorular sorun.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 44-45 Cevapları”
Make a poster about your hobbies and favourite games and write their names.
Hobileriniz ve sevdiğiniz oyunlar hakkında bir poster yapın ve isimlerini yazın.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce Başak Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları”
5. Sınıf İngilizce Kitabı Game And Hobbies Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59
5. Sınıf İngilizce Kitabı 3. Ünite Game And Hobbies Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 56-57-58-59 MEB Yayınları”
5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 56-57-58-59
Activity 1. Match the pictures with the activities.
Etkinlik 1. Resimleri etkinliklerle eşleştirin.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları”
5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
Activity 2. Circle the correct word.
Etkinlik 2. Doğru kelimeyi daire içine alın.
Cevap:
1. Ride a bike
2. Do puzzles
3. Play marbles
4. Go fishing
Activity 3. Read the dialogue and write “True” or “False”.
Etkinlik 3. Diyaloğu okuyun ve “Doğru” veya “Yanlış” yazın.
Buse : Do you play computer games?
Linda : No, but I love checkers. What about you?
Buse : Well, I enjoy doing puzzles, but skipping rope is my favorite.
Linda : Can you climb mountains?
Buse : No, I can’t. But I can swim well.
Linda : Me, too. Let’s go swimming, then.
Buse : Good idea.
Cevap:
1. Linda doesn’t play computer games. TRUE
2. Buse hates skipping rope. FALSE
3. Buse can’t climb mountains. TRUE
4. Linda can swim well. TRUE
5. Linda loves checkers. TRUE
5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
Activity 4. Match the speech bubbles.
Etkinlik 4. Konuşma balonlarını eşleştirin.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Cevapları”
5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
Activity 5. a) Find the hobbies and games.
Etkinlik 5. a) Hobileri ve oyunları bulun.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Cevapları”
b) Write the extra letters and find the hidden sentence.
b) Fazladan harfleri yazın ve gizli cümleyi bulun.
Cevap:
Skiping rope is fun
Activity 6. Talk about the games / hobbies you like and dislike.
Etkinlik 6. Sevdiğiniz ve sevmediğiniz oyunlar/hobiler hakkında konuşun.
Cevap:
I like playing hide and seek/doing origami/playingcheckersetc.
I don’t like swimming/playing hopscotch/blind man’s buff etc.
5. Sınıf İngilizce Kitabı Game And Hobbies Project Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55
5. Sınıf İngilizce Kitabı 3. Ünite Game And Hobbies Project Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 54-55 MEB Yayınları”
5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 54-55
Listen and sing the song.
Dinle ve şarkıyı söyle.
Cevap:
Run! Run! Run!
Playing tag is fun .
Jump! Jump! Jump !
Try to touch the lamp.
Hide! Hide! Hide!
Take the bike and ride.
Climb! Climb! Climb!
Catch the friend you find.
Quiet! Quiet!
Whisper to the right.
Hop! Hop! Hop!
Gently skip your rope.
5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları
Prepare a poster about a popular game in your country. Pay attention to the questions below.
Ülkenizde popüler bir oyun hakkında bir poster hazırlayın. Aşağıdaki sorulara dikkat edin.
Cevap:
1. Is it an outdoor or indoor game?
İt is an outdoor game.
2. How many people can play?
It can play with five people.
3. What are the rules of the game?
Basketball 10 minutes of gameplay with 4 opposing teams of eleven players.
4. Where can you play it?
Played on the carpet.
5. Why is it popular?
It is a sport loved by men.
“5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54-55 Cevapları”
5. Sınıf İngilizce Kitabı Game And Hobbies Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
5. Sınıf İngilizce Kitabı 3. Ünite Game And Hobbies Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53 MEB Yayınları”
5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53
1. a) Answer the questions.
1. a) Soruları cevaplayın.
Do you know these activities?
Cevap: Yes, I do.
Which ones do you like?
Cevap: I do like ride a bike, play Chinese whispers, play Chinese whispers.
b) Listen to the sounds and tick the ones you hear.
b) Sesleri dinleyin ve duyduklarınızı işaretleyin.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları”
5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları
2. a) Look at the activities below. Do you like them? Why/ Why not?
2. a) Aşağıdaki etkinliklere bakın. Onları seviyor musun? Neden / Neden olmasın?
Cevap:
Yes, I do. I do like hide and seek and blind man’s buff .Because I know how to play.
No I don’t. I dont like camping and origami. Because I do not know.
b) Listen to the people and write their favorite activities.
b) İnsanları dinleyin ve en sevdikleri etkinlikleri yazın.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları”
c) Listen to the recording again and complete the table.
c) Kaydı tekrar dinleyin ve tabloyu tamamlayın.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53 Cevapları”
5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları
3. a) Read the speech bubbles and put a tick (√) for the activities the children like or a cross (x) for the ones they dislike.
a) Konuşma balonlarını okuyun ve çocukların sevdiği etkinliklerin yanına (√) işareti, hoşlanmadıkları etkinliklerin yanına ise çarpı işareti (x) koyun.
Hi! I’m Leo. My hobbies are collecting stamps and sculpting but I dislike swimming.
Hello! I’m Carla. I love ice skating. I can swim well but I hate sculpting.
Hello! This is Kerem. I love doing origami, but I don’t like skating.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları”
5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları
b) Walk around the class and find someone who likes or dislikes the activities in the table.
b) Sınıfı dolaşın ve masadaki etkinlikleri seven veya sevmeyen birini bulun.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları”
c) Talk about your friends.
c) Arkadaşların hakkında konuş.
Cevap:
Emir likes chess, but he doesn’t like soccer.
Rick dislikes sculpting but he loves swimming.
5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
4. Match the statements with the activities.
4. İfadeleri etkinliklerle eşleştirin.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları”
5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları
5. a) Match the activities with the pictures.
5.a) Etkinlikleri resimlerle eşleştirin.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları”
b) Complete the sentences about your hobbies.
b) Hobilerinizle ilgili cümleleri tamamlayın.
Cevap:
I like _playing football, chess, basketball, hide and seek etc._.
I don’t like _playing football, hopscotch, tic-tac-toc etc._.
I am good at _playing checkers,voleyball, chess etc._.
I am bad at _playing football,basketball, hide and seek etc._.
5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
6. a) Listen to the people and choose the correct words.
6. a) İnsanları dinleyin ve doğru kelimeleri seçin.
Cevap:
Hi ! I’m Akira.
I live in Japan / Ireland.
I like / don’t like chess, but I can’t
do sculpting / origami.
This is Julia. I live in Poland. I enjoy playing blind man’s buff / dodgeball but I can / can’t skip rope.
b) Complete the dialogues with suitable questions.
b) Diyalogları uygun sorularla tamamlayın.
Cevap:
“5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları”
5. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
7. a) Read the picture story and act out.
7. a) Resimli hikayeyi okuyun ve canlandırın.
Cevap:
Bu kısmı sınıf arkadaşlarınızla birlikte canlandırarak gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
Hayır, Güneş’in, Dünya’nın ve Ay’ın kendi çevrelerinde dönme yönleri tam olarak aynı değildir.
Güneş: Güneş’in dönme yönü, genellikle batıdan doğuya doğrudur.
Dünya: Dünya da batıdan doğuya doğru döner.
Ay: Ay, Dünya etrafında dönerken ve kendi ekseni etrafında dönerken aynı yönde hareket eder; bu da batıdan doğuya doğrudur.
Ancak, Ay’ın kendi ekseni etrafında dönüş süresi Dünya’ya göre aynı olduğu için, Dünya’ya hep aynı yüzünü gösterir. Dolayısıyla, Dünya ve Ay’ın dönme yönleri aynı yöndedir.
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
Güneş’in doğup (Görsel 1.22), batması Dünya’nın hareketi sonucunda; Ay’ın çeşitli şekillerde görünmesi ise Ay’ın hareketi sonucunda gözlemlenir.
Soru : Peki, Dünya’nın, Güneş’in ve Ay’ın hareketleri aynı mıdır? Bu hareketler hangi yönde gerçekleşir?
Cevap:
Evet, Dünya, Güneş ve Ay’ın dönme ve yörünge hareketleri genellikle aynı yöndedir. Hepsi batıdan doğuya doğru hareket eder. Bu yön, saat yönünün tersine (anti-saat yönü) doğru bir harekettir.
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları
Fen ve Mühendislik Uygulamaları Güneş, Dünya ve Ay Modeli
Gerekli Malzemeler
Strafor toplar
Tel
Tahta parçaları
Yapıştırıcı
Tasarım Döngü Basamakları
Güneş’in, Dünya’nın ve Ay’ın büyüklüklerini dikkate alarak kolay bulabileceğimiz malzemeler kullanıp görseldeki gibi bir model hazırlayalım.
Dünya, Güneş ve Ay’ın büyüklükleri ile ilgili öğrenmelerimizi gözden geçirelim.
Edinmiş olduğunuz bilgiler doğrultusunda görseldeki gibi bir model tasarlayalım.
Tasarımımızı defterimize çizelim.
Gerekli olan malzemeleri alalım ve tasarımımızı oluşturalım.
Tasarımımızı test edelim. Geliştirilebilecek yanları var ise geliştirerek modelimizi arkadaşlarımız ile paylaşalım.
Modelimizin bilim şenliği, okul sergisi, okul gazetesi ve Genel Ağ gibi alanlarda tanıtımını yapalım.
Soru : Güneş’in, Dünya’nın ve Ay’ın hareketleri için neler söyleyebiliriz? Açıklayalım.
Maddeler Halinde Güneş, Dünya ve Ay’ın hareketleri hakkında özet madde madde açıklamalar:
Güneş
Dönme Hareketi:
Güneş, kendi ekseni etrafında batıdan doğuya doğru döner.
Bu dönüş, ekvator bölgesinde yaklaşık 25 gün sürerken, kutuplara doğru bu süre artar.
Yörünge Hareketi:
Güneş, Samanyolu galaksisi içinde, galaksinin merkezine doğru saatte yaklaşık 220 km hızla dönerek hareket eder.
Bu hareket, yaklaşık 225-250 milyon yıl süren bir devri tamamlar (Galaktik Yörünge).
Dünya
Dönme Hareketi:
Dünya, kendi ekseni etrafında batıdan doğuya doğru döner ve bu dönüş yaklaşık 24 saat sürer. Bu hareket, gece ve gündüzün oluşumunu sağlar.
Ekvator bölgesinde dönüş hızı en yüksek, kutuplara doğru azalır.
Yörünge Hareketi:
Dünya, Güneş etrafında elips şeklinde bir yörüngede döner. Bu hareketin tamamlanma süresi yaklaşık 365.25 gündür.
Bu yörünge hareketi, mevsimlerin oluşumuna neden olur.
Ay
Dönme Hareketi:
Ay, kendi ekseni etrafında batıdan doğuya doğru döner ve bu dönüş süresi, Dünya etrafındaki dönüş süresiyle aynıdır (yaklaşık 27.3 gün). Bu duruma “kendi ekseni etrafında senkron dönüş” denir, bu yüzden Ay’ın hep aynı yüzü Dünya’ya dönüktür.
Yörünge Hareketi:
Ay, Dünya etrafında batıdan doğuya doğru eliptik bir yörüngede döner ve bu hareket yaklaşık 27.3 gün sürer.
Ay’ın bu yörüngesi, Dünya’nın yerçekimi etkisi altında şekillenir ve Ay’ın kendi ekseni etrafında dönüşüyle senkronize olmuştur.
Bu hareketler, gezegenlerin ve doğal uyduların genel davranışlarını anlamamıza yardımcı olur ve birçok doğal olayı şekillendirir.
Kendimizi Değerlendirelim 4
Soru : Aşağıda Güneş, Dünya ve Ay modelleri verilmiştir. Modeller üzerine Güneş’in, Dünya’nın ve Ay’ın dönüş yönlerini çizelim.
Cevap:
“5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları”
– Güneş, Güneş Sistemi’nin merkezi yıldızıdır.
– Yaklaşık 4.6 milyar yıl yaşındadır.
– Çapı yaklaşık 1.39 milyon kilometredir.
– Kütlesi yaklaşık 1.989 x 10^30 kilogramdır.
– Hidrojen ve helyum gazlarından oluşur.
– Çekirdeğinde nükleer füzyon reaksiyonları gerçekleşir.
– Bu reaksiyonlar, hidrojenin helyuma dönüşmesini sağlar.
– Üretilen enerji, ışık ve ısı olarak yayılır.
– Yüzey sıcaklığı yaklaşık 5,500 santigrat derecedir.
– Çekirdek sıcaklığı yaklaşık 15 milyon santigrat derecedir.
– Güneş ışığı Dünya’ya yaklaşık 8 dakikada ulaşır.
– Güneş’in manyetik alanı güneş lekelerine ve güneş patlamalarına neden olur.
– Güneş, galaksimiz Samanyolu’nun merkezinin etrafında döner.
– Güneş’in yaşam süresi yaklaşık 10 milyar yıl olarak tahmin edilmektedir.
Maddeler Halinde Güneş ve Dünya’nın büyüklüğü arasındaki farklar şunlardır:
Çap: Güneş’in çapı yaklaşık 1.39 milyon kilometre iken, Dünya’nın çapı yaklaşık 12,742 kilometredir. Bu, Güneş’in çapının yaklaşık 109 katı büyüklüğünde olduğunu gösterir.
Hacim: Güneş’in hacmi, Dünya’nın hacminin yaklaşık 1.3 milyon katıdır.
Kütle: Güneş, Dünya’nın yaklaşık 330,000 katı kütleye sahiptir. Bu farklar, Güneş’in Dünya’dan çok daha büyük ve ağır olduğunu açıkça ortaya koyar.
3. Çevrenizdeki araç gereçleri inceleyiniz. Güneş ile Dünya arasındaki büyüklük ilişkisini göstermek için çevrenizdeki hangi araç ve gereçler kullanılabilir? Örnekler yazınız.
Çevremizde gördüğümüz canlılara örnekler, yaşadığımız ortama bağlı olarak büyük çeşitlilik gösterebilir. İşte farklı ortamlardan canlı örnekleri:
Ev Ortamında
Evcil Hayvanlar:
Kedi
Köpek
Balık
Kuş (örneğin muhabbet kuşu, kanarya)
Ev Bitkileri:
Saksı bitkileri (örneğin sukulent, aloe vera)
Çiçekler (örneğin orkide, sardunya)
Bahçe ve Parklarda
Bitkiler:
Çim
Çiçekler (örneğin gül, lale)
Ağaçlar (örneğin meşe, çam)
Hayvanlar:
Kuşlar (örneğin serçe, güvercin)
Böcekler (örneğin karınca, arı)
Sincap
Kirpi
Doğal Alanlarda
Orman:
Ağaçlar (örneğin çam, köknar)
Yaban hayvanları (örneğin geyik, tilki, ayı)
Kuşlar (örneğin baykuş, ağaçkakan)
Deniz ve Göl:
Balıklar (örneğin levrek, sazan)
Deniz kabukluları (örneğin midye, yengeç)
Su bitkileri (örneğin su yosunu, nilüfer)
Dağ:
Yüksek rakımlı bitkiler (örneğin alpin çiçekler)
Yaban hayvanları (örneğin dağ keçisi, kartal)
Çevremizdeki canlılar bulundukları ekosistemlere göre çeşitlenir ve her birinin ekosisteme katkıları vardır. Bu canlıların farkında olmak, doğaya ve çevreye olan duyarlılığımızı artırır.
2. Canlıları, benzer ve farklı yönlerine göre sınıflandırmak isteseydiniz kaç grup oluştururdunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Canlıları benzer ve farklı yönlerine göre sınıflandırmak için genellikle birkaç temel grup oluşturabiliriz. Bu gruplar genellikle biyolojik sınıflandırma sistemine dayandırılır. İşte canlıları sınıflandırmak için oluşturabileceğimiz ana gruplar:
Tek hücreli organizmalar: Amipler, öglena, paramesyum.
Bakteriler (Bacteria)
Çeşitli bakteriler (örneğin, E. coli, Streptococcus).
Archaea
Ekstremofiller: Termofiller, halofiller.
Örnek Gruplar ve Karakteristikleri
Hayvanlar
Benzerlikler: Heterotrof beslenme, hareket kabiliyeti, sinir sistemi.
Farklılıklar: Omurgalı ve omurgasız olarak ayrılmaları, karada ve suda yaşama yetenekleri.
Bitkiler
Benzerlikler: Fotosentez yapma yeteneği, sabit konumda yaşam.
Farklılıklar: Tohumlu ve tohumsuz olarak ayrılmaları, yaprak, kök ve gövde yapılarının çeşitliliği.
Mantarlar
Benzerlikler: Heterotrof beslenme, hücre duvarı varlığı.
Farklılıklar: Tek hücreli ve çok hücreli olmaları, mikroskobik ve makroskobik çeşitlilik.
Protistler
Benzerlikler: Genellikle tek hücreli organizmalar.
Farklılıklar: Heterotrof ve ototrof beslenme şekilleri, hareket kabiliyetleri (kamçı, siller, yalancı ayaklar).
Bakteriler
Benzerlikler: Prokaryotik hücre yapısı.
Farklılıklar: Metabolik çeşitlilikleri, çevre koşullarına adaptasyon yetenekleri.
Archaea
Benzerlikler: Prokaryotik hücre yapısı, ekstrem koşullarda yaşam.
Farklılıklar: Hücre zarlarının kimyasal yapısı, genetik ve biyokimyasal farklılıklar.
Bu sınıflandırma sistemi, canlıların biyolojik özelliklerine göre gruplandırılmasını sağlar ve her grubun kendi içinde benzerlik ve farklılıkları vardır.