Ana Sayfa > 4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ > 4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ 4. ├ťnite Tema De─čerlendirme ├çal─▒┼čmalar─▒ Cevaplar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1965
Cevaplar0

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ 4. ├ťnite Tema De─čerlendirme ├çal─▒┼čmalar─▒ Cevaplar─▒ Sayfa 133, 134, 135, 136


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ 4. ├ťnite Tema De─čerlendirme ├çal─▒┼čmalar─▒ Cevaplar─▒


“4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ 4. ├ťnite Tema De─čerlendirme ├çal─▒┼čmalar─▒ Cevaplar─▒”


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 133-134-135-136


Tema De─čerlendirme ├çal─▒┼čmalar─▒


ANADOLU SEVG─░S─░

Sen bizim da─člar─▒ bilmezsin g├╝l├╝m,
Hele boz dumanlar ├žekilsin de g├Âr.
Her haftas─▒ bayram, her g├╝n├╝ d├╝─č├╝n,
Hele yaylalara ├ž─▒k─▒ls─▒n da g├Âr.

Bilmezsin ovalar nas─▒ld─▒r bizde;
Ka─čn─▒lar yollarda, yoncalar dizdeÔÇŽ
Sayd─▒klar─▒m damla de─čil denizde,
Hele bir ekinler ekilsin de g├Âr.

G├Ârmedin sen bizim mavi sular─▒,
Karlar eriyince k─▒rar yular─▒ÔÇŽ
K├Âp├╝k olur beyaz, sel olur sar─▒;
Hele ta┼čtan ta┼ča d├Âk├╝ls├╝n de g├Âr.

Sen bizim k├Âyleri g├Ârmedin ki hi├ž,
Yollar─▒ toz, ├žamur, evleri kerpi├ž.
O kirli kabukta, o en temiz i├ž;
Hele bir yak─▒ndan bak─▒ls─▒n da g├Âr.

Anlamaz, bilmezsin sen bizim halk─▒,
Sevgiyi bulas─▒n, yak─▒na gel kiÔÇŽ
Kal─▒plar ger├že─či g├Âstermez belki
G├Ân├╝l perdeleri s├Âk├╝ls├╝n de g├Âr.

Abdürrahim KARAKOÇ


1 – 3. sorular─▒ metne g├Âre cevaplay─▒n─▒z.


1. ┼×iirin ikinci d├Ârtl├╝─č├╝nde ovalar─▒m─▒z─▒n g├╝zelli─či i├žin hangi zaman ├Âzellikle vurgulan─▒yor?


A. Karlar─▒n ya─čd─▒─č─▒ zaman B. Ekinlerin ekildi─či d├Ânem
C. S─▒cak yaz g├╝nleri D. Ya─čmurun bol oldu─ču d├Ânem


2. ┼×air, ┼čiirin son d├Ârtl├╝─č├╝nde halk─▒m─▒z─▒n hangi ├Âzelli─čini vurgulamak istemi┼čtir?


A. Geleneklerine ba─čl─▒l─▒─č─▒n─▒ B. Misafirleri ├žok sevdi─čini
C. Sevgi dolu bir halk oldu─čunu D. ├çok ├žal─▒┼čkan oldu─čunu


3. ┼×iirin ana duygusunu en iyi yans─▒tan se├ženek hangisidir?


A. AnadoluÔÇÖnun co─črafi g├╝zellikleri fark edilmelidir.
B. Anadolu sevgisi onu g├Âren herkeste vard─▒r.
C. Anadolu ba┼čtan ba┼ča g├╝zellik doludur.
D. Anadolu tarihin en eski yerle┼čim yerlerindendir.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 134 Cevaplar─▒


4. A┼ča─č─▒daki c├╝mlelerin hangisinde peki┼čtirme yoktur?


A. Ali, karde┼čine s─▒ms─▒cak sar─▒ld─▒.
B. AnadoluÔÇÖnun sapsar─▒ ovalar─▒ uzan─▒yordu.
C. O her zaman tertemiz giyinirdi.
D. Zeynep gece g├╝nd├╝z demeden ├žal─▒┼čt─▒.


5. A┼ča─č─▒daki c├╝mlelerin hangisinde ├╝nlem i┼čareti (!) yanl─▒┼č kullan─▒lm─▒┼čt─▒r?


A. Sonunda onu g├Ârebildi─čime sevindim!
B. Hay─▒r! Bundan sonra asla b├Âyle olmayacak!
C. Ko┼čun, sular iyice y├╝kselmeye ba┼člad─▒!
D. Derh├ól bu i┼či bitir!


6. A┼ča─č─▒daki g├Ârselleri inceleyiniz. Geleneksel T├╝rk m├╝zik aletlerini i┼čaretleyiniz.


Cevap :

2, 3 , 4 ve sonuncuyu i┼čaretleyiniz.


7. C├╝mleleri, a┼ča─č─▒daki kelimelere uygun ekleri getirerek tamamlay─▒n─▒z.


(t├╝rk├╝-f─▒kra-H─▒d─▒rellez-zurna-bayrak )


Nasrettin Hoca f─▒kralar─▒ bizi hem g├╝ld├╝r├╝r hem de d├╝┼č├╝nd├╝r├╝r.
Her y─▒l 6 May─▒sÔÇÖta┬á H─▒d─▒rellez’ i ┬ákutlar─▒z.
T├╝rk├╝ k├╝lt├╝r├╝m├╝z├╝n ├Ânemli de─čerlerindendir.
Zurna, geleneksel m├╝zik aletlerimizdendir.
Ba─č─▒ms─▒zl─▒k sembollerimizden biri de┬ábayrakt─▒r.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 135 Cevaplar─▒


8. A┼ča─č─▒daki c├╝mleleri inceleyiniz. Bu c├╝mlelerde ÔÇťdeÔÇŁ, ÔÇťkiÔÇŁ ba─čla├žlar─▒ ya da ÔÇť-deÔÇŁ ÔÇť-kiÔÇŁ ek – leri do─čru yaz─▒lm─▒┼čsa c├╝mlelerin sonundaki kutucu─ča ÔÇťDÔÇŁ yaz─▒n─▒z. Bu ba─čla├ž ve eklerin yanl─▒┼č yaz─▒ld─▒─č─▒ c├╝mlelerin sonundaki kutucuklara ÔÇťYÔÇŁ yaz─▒n─▒z.


Bayrakki bir ├╝lkenin en ├Ânemli ba─č─▒ms─▒zl─▒k sembol├╝d├╝r. Y
Ya┼čar Kemal de Ahmet Hamdi Tanp─▒nar da b├╝y├╝k yazarlar─▒m─▒zdand─▒r. D
Sendeki bu yetenek bende olsayd─▒, neler yapard─▒m, nelerÔÇŽ Y
─░stanbulÔÇÖun tarih├« yerleri de ├žok fazlad─▒r.D
Benide yan─▒nda g├Ât├╝rsen ne g├╝zel olur.Y
Ahmetki ba─člamay─▒ hepimizden iyi ├žalar, o bile konserde heyecanland─▒.D


9. ÔÇťMill├« K├╝lt├╝r├╝m├╝zÔÇŁ temas─▒nda en sevdi─činiz metin hangisidir? Neden? A┼ča─č─▒ya a├ž─▒klayarak yaz─▒n─▒z.


Cevap :

ÔÇťMill├« K├╝lt├╝r├╝m├╝zÔÇŁ temas─▒nda en sevdi─čim metin “Bayrak” metnidir. ├ç├╝nk├╝ ben ┼čiirleri ├žok severim. “Bayrak” ┼čiiri de ├žok g├╝zel bir ┼čiirdir.


10.ÔÇťMill├« K├╝lt├╝r├╝m├╝zÔÇŁ temas─▒ndaki yazma s├╝recinde uydu─čunuz kurallar─▒ maddeler h├ólinde yaz─▒n─▒z.


Cevap :

ÔÇťMill├« K├╝lt├╝r├╝m├╝zÔÇŁ temas─▒ndaki yazma s├╝recinde uydu─čumuz kurallar

  • C├╝mlelere b├╝y├╝k harfle ba┼člamak
  • ├ľzel isimlerden sonra ek gelmi┼čse kesme i┼čareti kullanmak
  • Ba─čla├žlar─▒ ayr─▒ yazmak

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 136 Cevaplar─▒


11. Konu┼čma ve dinleme etkinlikleri ile ilgili a┼ča─č─▒daki ├Âl├ž├╝tleri okuyunuz. Uydu─čunuz ├Âl├ž├╝tler i├žin ÔÇťEvetÔÇŁi, uymad─▒─č─▒n─▒z ├Âl├ž├╝tler i├žin ÔÇťHay─▒rÔÇŁ─▒, bazen uydu─čunuz ├Âl├ž├╝tler i├žin de ÔÇťBazenÔÇŁi i┼čaretleyiniz. ÔÇťHay─▒rÔÇŁ cevaplar─▒n─▒z i├žin arkada┼člar─▒n─▒zla g├Âr├╝┼č al─▒┼čveri┼činde bulunarak bunlar─▒ olumluya ├ževirmek i├žin yapman─▒z gereken ├žal─▒┼čmalar─▒ a├ž─▒klay─▒n─▒z.


Her t├╝rl├╝ konu┼čmamda dinleyicilerle g├Âz temas─▒ kurar─▒m. Evet
─░┼čitilebilir bir sesle konu┼čurum.Evet
Okul i├ži ve d─▒┼č─▒ndaki her t├╝rl├╝ konu┼čma etkinli─činde, konu┼čmac─▒ ve dinleyicilere uygun hitap ifadelerini kullan─▒r─▒m. Evet
Konu┼čmamda tonlama ve vurgulara dikkat ederim. Evet
Konu┼čurken ak─▒c─▒ ve anla┼č─▒l─▒r bir dil kullan─▒r─▒m. Evet
Konu┼čman─▒n ak─▒┼č─▒ i├žinde sorular sorar ve bana sorulan sorulara cevaplar veririm. Evet
Konu┼čmada veya tart─▒┼čmada ifade edilen fikirleri toparlar, bunlardan ne anlad─▒─č─▒m─▒ kendi d├╝┼č├╝ncelerimle ifade ederim. Evet
Baz─▒ konu┼čmalar─▒m i├žin haz─▒rl─▒k yapar─▒m. Evet
Konu┼čmamda bilgileri daha net bir ┼čekilde aktarabilmek i├žin grafikler, g├Ârseller veya ├žoklu medya ara├žlar─▒n─▒ kullan─▒r─▒m. Evet
Konu┼čmam─▒ konuya, ortama ve dinleyicilere g├Âre ayarlar─▒m. Evet


12. A┼ča─č─▒daki bilgileri ÔÇťMill├« K├╝lt├╝r├╝m├╝zÔÇŁ temas─▒nda okudu─čunuz bir metne g├Âre tamamlay─▒n─▒z.┬á


Metnin ad─▒ : Bayrak
Metnin yazar─▒ : Melisa G├ťRPINAR
Metnin konusu : Bayra─č─▒m─▒z
Metnin ana fikri ve ana duygusu : Bayrak sevgisi
Metinde ge├žen olay veya olaylar : Bayra─č─▒m─▒z─▒n ki┼čiselle┼čtirerek konu edilmesi
Metinde varsa yer alan kahramanlar : Bayrak


Sonraki Derse Haz─▒rl─▒k


Soru: Ormanlar─▒n ve topra─č─▒n korunmas─▒nda faaliyet g├Âsteren kurulu┼člar─▒ ve bu konuda haz─▒rlanm─▒┼č afi┼čleri ara┼čt─▒r─▒n─▒z. Ara┼čt─▒rma sonucunda edindi─činiz bilgileri ├Âzetleyerek defterinize yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Ormanlar─▒n ve topra─č─▒n korunmas─▒nda faaliyet g├Âsteren kurulu┼člar

  • Tabiat Varl─▒klar─▒n─▒ Koruma Genel M├╝d├╝rl├╝─č├╝
  • TEMA
  • EKAD (Ekolojik Ara┼čt─▒rmalar Derne─či)
  • FETAV (Fethiye Turizm Tan─▒t─▒m E─čitim K├╝lt├╝r ve ├çevre Vakf─▒)
  • Do─ča Ara┼čt─▒rmalar─▒ Derne─či.
  • SAD (Sualt─▒ Ara┼čt─▒rmalar Derne─či)
  • TAKVA (Tar─▒msal Kalk─▒nma Vakf─▒)
  • WWF (Do─čal Hayat─▒ Koruma Vakf─▒)
  • Do─ča Derne─či.
  • T├╝rkiye ├çevre Koruma Vakf─▒



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!