3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları doğru anlamaları için oldukça faydalıdır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının anlaşılmasını ve eksiklerin görülmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 38, 39, 40, 41 Sayfa Cevapları, ödevlerde ve tekrar çalışmalarında öğrenciler için rehber niteliğindedir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite DeÄŸerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 38-39-40-41


1. Dünya’nın şekline benzeyen varlıkların kutularını boyayınız. Boyadığınız kutuların altındaki harfleri sırayla yazarak şifreyi oluşturunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

2. Cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle tamamlayınız. 


Cevap :

a. Dünya yanlardan şişkin, alt ve üst kısımlardan basık bir KÜRE şeklindedir.

b. Limana doğru yaklaşan bir geminin önce direği görülür

c. Dünya’nın şekli ile ilgili çalışmalar teknolojinin gelişmesi ile kolaylaşmıştır.

ç. Dünya’nın şekli ile ilgili eski görüşlerden biri Dünya’nın tabağa benzediğidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


3. Esra, elindeki malzemelerle bir Dünya modeli yapmak istedi. Dünya’nın çekirdek katmanı olarak şeftali çekirdeğini kullandı. Çekirdeğin üzerine kara katmanını, mantoyu, su ve hava katmanını oyun hamuru kullanarak sırasıyla oluşturdu.


a. Esra, hazırladığı Dünya modelinde bir hata yapmıştır. Bu hatayı düzeltmek için hangi katmanların yerini değiştirmelidir?


Cevap : Kara katmanı ile mantonun yerini değiştirmelidir; manto çekirdek ile kara katmanı arasında olmalıdır.


b. Dünya’nın katmanları Esra’nın hazırladığı modeldeki gibi sıralansaydı neler olurdu?


Cevap : Katmanlar yanlış sıradaysa Dünya’nın yapısı gerçekçi olmaz, yer kabuğu ve magma hareketleri yanlış olur, depremler ve volkanik olaylar doğru şekilde gerçekleşmez.


c. Dünya modelinin doğrusunu aşağıya çiziniz. Katmanların isimlerini yazarak gösteriniz.


Cevap :

(İçten dışa doğru sıralama):

  1. Çekirdek
  2. Manto
  3. Kara katmanı (Yer kabuğu)
  4. Su katmanı
  5. Hava katmanı

4. Uçurtmanın uçması, Dünya’nın hangi katmanında gerçekleşir? Bu katmanın özelliklerini açıklayınız. 


Cevap : Uçurtmanın uçması, Dünya’nın hava katmanında gerçekleşir; bu katmanda rüzgâr ve hava hareketleri vardır, canlılar nefes alabilir ve uçurtmalar havada süzülebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


5. Numaralandırılmış kutularda Dünya’nın katmanlarının isimleri verilmiştir. İfadelerin altına ilgili kutuların numaralarını yazınız. Bir ifadenin ilgili olduğu birden fazla kutu olabilir.


Cevap :

a. Gözlemlenebilen katmandır. =  (1, 3, 5)
b. Gözlemlenemeyen katmandır. =  (2, 4)
c. En sıcak katmandır. İki kısımdan oluşur. =  (2)
ç. Diğer adı magma olan katmandır. =  (4)
d. Göl, akarsu ve denizlerin bulunduğu katmandır. =  (3)
e. Heyelan, çığ gibi doğa kaynaklı afetlerin gerçekleştiği katmandır.  =  (5)
f. Uçakların uçtuğu katmandır.  =  (1)
g. Gemilerin temas ettiği katmandır. = (1, 3)
ğ. Yağmur, kar, dolu gibi hava olaylarının yaşandığı katmandır. = (1)
h. Birbirleri ile sürekli temas hâlinde olan katmanlardır. = (1, 3, 5) 


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


6. Kuzey, Hande ve Orhan, oyun hamuru kullanarak Dünya modeli hazırlamaya karar verdiler. Malzemeleri kendi aralarında paylaştılar. Kara ve su katmanı için gereken renklerin miktarı ile ilgili farklı görüşler söylediler. 

Kuzey : Üç kutu mavi, bir kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.

Hande : İki kutu mavi, iki kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.

Orhan : Bir kutu mavi, üç kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.


Çocuklardan hangisinin görüşü doğrudur? Neden? 


Cevap : Doğru görüş Kuzey’in görüşüdür; çünkü Dünya’nın yüzeyinin çoğu suyla kaplıdır, bu yüzden mavi (su) oyun hamurunun miktarı kahverengiden (kara) daha fazla olmalıdır.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!