İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf Ders Notları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ders Notları, 2. Sınıf Matematik Kitabı Ders Notları, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Ders Notları, 2. Sınıf İngilizce Kitabı Ders Notları için ziyaret ediniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ata sporlarımız hakkında araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Ata sporlarımız hakkında araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız.”
“Ata sporlarımız hakkında araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Ata sporlarımızın başlıca olanları yağlı güreş, cirit atma okçuluk ve biniciliktir.
Yağlı güreş ata sporlarımızdandır. Vücutlarına zeytinyağı sürdükleri için bu ismi almıştır. Zeytinyağı sürüldüğü için elleri kayar büyük güç ve ustalık gerektirir. Oyuncunun rakibini yere düşürerek sırtını yere değdirmesi ile kazanmış olur.
Cirit at üzerinde oynanan Ata sporlarımızdandır. Diğer oyunlardan farklı olarak rakibini affetme durumlarında puan kazanma söz konusudur.
Ata sporlarımızdan biri de okçuluktur. Okçuluk yayla beraber okları istenilen hedefe atmak veya okları en uzak yere atma şeklinde oynanır.
Ata sporlarımızdan bir tanesi de biniciliktir.
Dünya tarihine baktığımız zaman Ata ilk evcilleştiren ve binen kişilerin Türkler olduğunu görmekteyiz.
“Ata sporlarımız hakkında araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Yağlı Güreş
Yağlı güreş ata sporlarımızdandır ve geleneksel bir Türk sporudur.
Güreşçiler vücutlarına yağ sürerek bu oyunu oynadıkları için bu isimle anılmıştır.
Yağlı güreş “er meydanı tırnak işaretlerinden genellikle yeşillikli alanlarda yapılır.
Yalanım vücutları tutmak zor olduğu için büyük güç ve ustalık gerekir.
Resmi kaynaklara göre Türklerin Anadolu’dan Rumeli’ye geçtikleri tarihten beri bu spor yapılmaktadır.
Yağlı güreş sporu düğünlerde, panayırlarda, mola veren askeri birliklerde eğlence unsuru olarak yapılmaya devam edilmiştir.
Osmanlı devleti zamanında da özellikle Ramazan ayında düğün ve Ramazan güreşçileri adı altında müsabakalar düzenlemişlerdir.
Yağlı güreşlerde genellikle müsabakalar 40 dakika sürmektedir.
Bu süre içerisinde biri kazanamazsa süresiz atmaya gidilir ve ilk puanı alan güreşçi kazanmış olur.
Cirit
At üzerinde oynanan Ata sporlarımızdan bir tanesidir.
At üzerinde olan sporcunun ciritini rakibe karşı isabetli bir şekilde atması ve rakibine üstün gelmesini amaçlayan bir spordur.
Günümüzde genellikle kar, Bayburt, Ardahan, Uşak ve Erzurum’da oynanır.
Ata sporumuz olan cirit Türklerin Orta Asya’dan Anadolu’ya geldikleri dönemden beri oynadığı düşünülmektedir.
Aslında bu bir savaş oyunudur
Müsabakalarda yaşanan hayati tehlike nedeniyle ülkücü Mahmut döneminde oyun yasaklanmış daha sonra bu oyun tekrar Anadolu’da oynamaya başlanmıştır.
Oyunda müsabakaların ana konusu güçlü olanın galibiyeti ve savaşta düşmanı takım halinde alt etmeye olan çabadır.
Diğer sporlarda olmamasına rağmen Bu sporda karşı tarafa affetme puan kazandırmaktadır.
Okçuluk
Okçuluk ata sporlarımızdan bir tanesidir.
Osmanlı’da spor maksatlı okçuluk yarışmalarında birkaç çeşit bulunmaktaydı.
Bunlardan bir tanesi uzun mesafe atışlarıydı. Bu müsabakalara büyük rekorlar girmiştir.
2. yarışma ise hedef atışlarıydı. Hedeflenen bölgeye oklar vurmaya çalışılır ve yarışmalar bu şekilde düzenlenirdi.
Genelde günümüzde kullanılan zeytin çekirdeği formundaki metal uçlar kullanılırdı.
Diğer yapılan gösteriler ve yarışmalar ise sert cisimleri delme ve atlı okçuluk disiplinleriydi.
Bu yarışmalarda ve müsabakalarda ucu sertleştirilmiş Çelik uçlarla kalın ağaç kütüklerini veya sert maden levhaları delmek üst üste konmuş birkaç maden levhayı kolaylıkla delebilmeye çalışılırdı.
Binicilik
Binicilik sporu ata binme becerisi ve at kullanma sanatıdır.
Tarihe baktığımız zaman birincilik sporu ilk olarak Türklerde görülmektedir.
Ata binen ilk kavim Türklerdir ve atlar ilk kez Türkler tarafından evcilleştirilmiştir.
Tarihimiz boyunca engelli veya engelsiz olarak at üzerinde gösterirler ve yarışmalar yapılmıştır.
“Ata sporlarımız hakkında araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Bilinçli bir tüketici nelere dikkat eder? Aşağıya kısaca yazınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Bilinçli bir tüketici nelere dikkat eder”
“Bilinçli bir tüketici nelere dikkat eder? Aşağıya kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Bilinçli tüketici istediği malı kaliteli ve en uygun fiyatı almaya, ürün almadan önce iyice incelemeye ve düşünmeye ürünü alırken dikkat etmeye , aldıktan sonra garantisi varsa yaptırmaya ve önünde bir ayıp olması durumunda hakkını aramaya dikkat eder.
“Bilinçli bir tüketici nelere dikkat eder? Aşağıya kısaca yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Alacağı ürünü olursa olsun dikkatli ve hassastır.
İlk önce almış olduğu ürünün bir ihtiyaç mı yoksa bir istek mi olduğuna karar verir.
Alacağın ne gerçekten ihtiyacı olduğunu düşünüyorsa veya ihtiyaçlarını aldıktan sonra elinde birikimi varsa ürünü kaliteli ve en uygun fiyata almak için araştırma yapar.
Alacağı ürünün özelliklerine bakıp karar verdikten sonra üründe herhangi bir ayıp olmamasına dikkat eder.
Ürünü aldıktan sonra faturası ve fişini alarak eğer garantisi varsa garantisini yaptırır ve elektronik ürün ise çalışıp çalışmadığını kontrol eder.
Üründe veya kargolanmasında veya kargolanmasında herhangi bir sıkıntı oluştuysa veya ürün çalışmıyorsa müşteri hizmetlerini arayarak hakkını savunur.
Mağdur edilmeye çalışıldığı durumda ise çiçek alet etmesine ve gerekirse dava açarak hakkını savunmasını bilir.
“Bilinçli bir tüketici nelere dikkat eder? Aşağıya kısaca yazınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ekmek israfını önlemek için evinizde hangi önlemleri alıyorsunuz? Sizce aldığınız önlemler yeterli mi? konusunu kısaca ele alacağız.
“Ekmek israfını önlemek için evinizde hangi önlemleri alıyorsunuz”
“Ekmek israfını önlemek için evinizde hangi önlemleri alıyorsunuz? Sizce aldığınız önlemler yeterli mi?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Ekmek israfını önlemek için yeteri miktarda ekmek almaya dikkat ediyoruz.
Ekmekleri yiyebileceğimiz kadar bölüyor ve artık küçük parçalar yapmamaya önem gösteriyoruz.
Kalan ekmekleri daha sonra ısıtarak veya diğer öğünde tüketiyoruz.
Bayat ekmekleri farklı tariflerle değerlendirip yiyoruz.
Bence aldığımız önlemler yeterli.
“Ekmek israfını önlemek için evinizde hangi önlemleri alıyorsunuz? Sizce aldığınız önlemler yeterli mi?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Yemeğin çeşidine göre yiyebileceğimiz miktarda ekmek almaya dikkat ediyoruz.
Eğer ekmek fazla geldiyse poşetini iyice kapattıktan sonra dolaba koyuyor ve eskimesini önlemeye çalışıyoruz.
Eski ekmekleri ısıtarak veya ısıtmadan diğer önünde tüketiyor ,fazla yeni ekmek almıyoruz.
Kalan bayat ekmekleri farklı tariflerle değerlendirerek kullanıyoruz.
Annem falan da ekmeklerden tatlı veya galeta unu gibi değerlendirmeler yapıyor.
Aldığımız önlemlerin yeterli olduğunu düşünmüyorum.
Çünkü bazen düşünmeyerek çok fazla ekmek alabiliyor ve israfta bulunmuş oluyoruz.
Özellikle fazla kopardığımız ekmekler ziyan oluyor.
Onları da hayvanlara vermeye çalışıyoruz.
“Ekmek israfını önlemek için evinizde hangi önlemleri alıyorsunuz? Sizce aldığınız önlemler yeterli mi?” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ekmeğin üretim aşamalarını genel ağdan araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Ekmeğin üretim aşamalarını genel ağdan araştırınız”
“Ekmeğin üretim aşamalarını genel ağdan araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Ekmek yaparken ilk önce ölçekleme işlemi yapılır ardından ön yoğurma ve dinlendirerek son yoğurma işlemi gerçekleştirildikten sonra katlanır, porsiyonlara ayrılır, ön ve son şekillendirme yapılarak pişirilmeye gönderilir.
“Ekmeğin üretim aşamalarını genel ağdan araştırınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Ekmekler çeşidine göre farklı şekillerde pişirilirler.
Genel olarak bir ekmeği üretmek için buğday tohumları toplanır öğütülür ve un haline getirilir.
Un, Maya, su ve tuz gibi malzemeler karıştırılarak yorulur ve şekillendirilerek Maya dinlenip mayalanması için bekletilir.
Bir ekmeğin mayalanma süresi ekmeğin çeşidine ve koşullara göre değişebilir.
Ardından ekmeğin çeşidine göre şekil verdikten sonra gerekirse tepsi mayası yapılır ve hamur fırına verilerek pişirilir.
Ekmeğin hamur kısmı kalmadan yüzeyi kızarır ve kabarıklığı artınca fırından alınarak soğutulur ve ardından dilimlenir.
“Ekmeğin üretim aşamalarını genel ağdan araştırınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı “Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” sözünden anladıklarınızı kısaca aşağıya yazınız. konusunu kısaca ele alacağız.
““Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” sözünden anladıklarınızı kısaca aşağıya yazınız.”
““Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” sözünden anladıklarınızı kısaca aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
“Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” Sözünden anladığım içindeki insanın hayatını ve sağlığını önemseyerek yolda ambulanslara yol vermesi verilmesi gerektiğidir.
““Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” sözünden anladıklarınızı kısaca aşağıya yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
“Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” Sözünden anladığım yollarda mutlaka ambulansları yol verilmesi gerektiğidir.
Kişi ambulansa yol verdiği zaman ambulansın içerisinde bulunan hastanın sağlığını korumasına yardımcı olacak ve belki de onun hayatta tutunmasına yol açmış olacaktır.
Bizim ve sevdiklerimizin de bir gün ambulansta olabileceğini düşünerek mutlaka ambulansa yol vermeli ve ambulansa yol vermenin hayatı önem taşıdığının bilincinde olmalıyız.
““Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” sözünden anladıklarınızı kısaca aşağıya yazınız.” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.