İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Ailecek bir araya gelerek kutladığımız bayramlar hangileridir? konusunu kısaca ele alacağız.
“Ailecek bir araya gelerek kutladığımız bayramlar hangileridir?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Ailecek bir araya gelerek kutladığımız bayramlar Kurban ve Ramazan Bayramıdır. Aileler bir araya gelince çok mutlu olurlar ve eğlenmeye başlarlar bu ise çok güzel bir durumdur.
“Ailecek bir araya gelerek kutladığımız bayramlar hangileridir?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Biz ailecek Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramında bir araya geliriz. Ailecek bu bayramlarda bir araya geldiğimiz zaman çok seviniriz ve içimiz neşe, mutluluk dolar. Ailecek bu bayramlarda bir araya geldiğimiz zaman yemekler ve tatlılar yapılır.
Bir araya gelerek yemekleri afiyetle yeriz. Ailecek bir araya geldiğimiz zaman insanların içini mutluluk ısıtır ve birlikte çok güzel ve eğlenceli zamanlar geçiririz. İnsanlar ailelerinin bir bütünüdür. Ailemizin değerini bilmek çok önemlidir. Ailemize her zaman sevgi sunmalıyız ve her zaman iyi günde kötü günde onların yanında olmalıyız.
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Evinizde bayram için ne gibi hazırlıklar yapılıyor? konusunu kısaca ele alacağız.
“Evinizde bayram için ne gibi hazırlıklar yapılıyor?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Bayramlar milletimiz için çok önemli ve çok değerlidir. Milletimiz her zaman bayramlarımıza sahip çıkmıştır ve sahip çıkmaya da devam edecektir. Bayramlarımız bizim için çok önemlidir ve bizim için çok önemli bir yer taşır.
“Evinizde bayram için ne gibi hazırlıklar yapılıyor?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Evimde bayramdan önce evde hazırlıklar hemen başlar. Yemek, tatlılar, atıştırmalıklar özenle ve sevilerek hazırlanır. Bayramda büyükler ve çocuklar çok ama çok neşelenirler. Bayramdan önce insanların içini mutluluk, heyecan ve sevinç sarar. Bayram gününün hemen gelmesini isterler ve neşe içinde geçmesini de çok isterler.
Bayram günü ise küçükler büyüklerin ellerini öperler. Büyükler ise küçüklerine şeker ve para hediye ederler. Küçükler ise bu duruma çok sevinirler. Bayram günü misafirler gelince misafirler hoş bir şekilde karşılanır. Misafirlere kolonya, şeker, yemek ve tatlı ikram edilir. Bayram günü bu şekilde çok eğlenceli ve sevinçli geçer. İnsanlar her yıl bayramların gelmesini çok büyük bir heyecan ile beklerler.
Astronot : Uzaygemisini uzayda yöneten, uzayda araştırmalar yapan yıldızlararası uzay yolcusu gibi anlamlara gelmektedir.
Gezegen : Güneş’in çevresinde dolanan, kendi ışıkları bulunmayan, Güneş’ten aldıkları ışığı yansıtan gökcisimlerinin ortak adı gibi anlamlara gelmektedir.
Ay : Ay, büyüklük ve kütle bakımından Güneş Sistemi’nin beşinci en büyük doğal uydusudur ve gezegen kütleli uydulardan biri olarak kategorize edilebilir gibi anlamlara gelmektedir.
Soru : Kelimeleri kullanarak cümleleri yazınız.
Cevap:
Astronot : Arkadaşım Ali büyüyünce astronot olmak istiyormuş.
Gezegen : Gezegenlerin özelliklerinin hepsi birbirinden farklı ve ayrıdır.
Ay : Hava kararınca ay belirmeye başlamıştı.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 85 Cevapları
Soru : Soruları “Dünya’mız’1 metnine göre cevaplayınız.
1. Güneşe en yakın üçüncü gezegen hangisidir?
Cevap: Güneşe en yakın üçüncü gezegen Dünya’dır.
2. Dünyanın uydusunun adı nedir?
Cevap: Dünyanın uydusunun adı uydudur.
3. Astronotlar Ay’a ilk kez ne zaman ayak basmışlardır?
Cevap: Astronotlar Ay’a ilk kez 1969 yılında ayak basmışlardır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 86 Cevapları
Soru : Araçların hangi gezegene gittiğini bulunuz. Resmi boyayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları”
“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 86 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 87 Cevapları
Her atık çöp değildir. Evimizde ve çevremizde kullandığımız pek çok ürün değiştirilip dönüştürülerek tekrar kullanılabilir. Atıklar, yeniden kullanılmak üzere geri dönüşüm kutularına atılmalıdır. Bu durum, hem ev hem ülke ekonomisine katkı sağlar.
Soru : Atıkların altına, atılması gereken dönüşüm kutusunun numarasını yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89-90-91-92-93 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 88 Cevapları
Soru : Çevrenizde ve evinizde bulunan atık malzemelerle bir oyuncak tasarlayınız. Oyuncağın yapım aşamalarını yazınız. Oyuncağınızı sınıfta sergileyiniz.
Mesela biriktirmiş olduğumuz çokça şişeyi güzelce koli bandı ile bağlayalım daha sonra bağladığımız şişelerin üstünü karton ile de bantladıktan sonra üstüne bir kumaş dikelim ve bir oturma koltuğu elde edelim.
Geri dönüşüm yapmak çok güzel ve eğlenceli, yararlı bir şeydir. Geri dönüşüm yapmanın hem çevremize hem de dünyamıza hem de geleceğimize katkısı bulunmaktadır. Bu yüzden de elimizden geldiğince geri dönüşüm yaparak dünyaya ve çevremize katkıda bulunmaya çalışalım.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 89 Cevapları
Soru : Oyuncağınızı resimleyiniz.
Cevap:
Bu etkinliği kendinize göre yapınız.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 90 Cevapları
Soru : Soruları cevaplayarak anlamlı ve kurallı cümleler yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89-90-91-92-93 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 91 Cevapları
Soru : Cümlelerdeki özel adları bularak yazınız.
Cevap:
Kadir, Edremit
İzmir, Manisa, Denizli
İstiklal Marşı, Mehmet Akif Ersoy
Atatürk
Ebrar
Aydın
Murat
İstanbul, Kars
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 92 Cevapları
Soru : Cihazları tanımlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
(6) Bilgisayar ekranındaki görüntüyü duvara ya da perdeye yansıtmayı sağlayan araç.
(5) Televizyon gibi elektronik cihazları uzaktan açıp kapamada, kanal değiştirmede kullanılan araç.
(3) Birbirinden uzakta bulunan kişilerin konuşmasını sağlayan aygıt.
(1) Görüntülerin filme alınmasını sağlayan cihaz.
(2) Elektrik akımı etkisiyle sesi, uzakta bulunan alıcıya ulaştıran araç.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları
Soru : Sen olmasaydın diye başlayan cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
2. resimde Sen olmasaydın ; nasıl şarkı söylerdik.
3. resimde Sen olmasaydın ; nasıl iletişim kurar, araştırma yapardık.
4. resimde Sen olmasaydın ; nasıl film izlerdik.
5. resimde Sen olmasaydın ; nasıl araştırma yapardık.
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Çevrenizde ve evinizde bulunan atık malzemelerle bir oyuncak tasarlayınız. Oyuncağın yapım aşamalarını yazınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Çevrenizde ve evinizde bulunan atık malzemelerle bir oyuncak tasarlayınız. Oyuncağın yapım aşamalarını yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Örneğin pet şişenin alt tarafını keserek boyayınız. Daha sonra ise boyadığınız şişenin üstünü süsleyin ve bir şeyler çizebilirsiniz. Daha sonra ise tamamladığınız şişenin içine bitki veya çiçek dikebilirsiniz.
“Çevrenizde ve evinizde bulunan atık malzemelerle bir oyuncak tasarlayınız. Oyuncağın yapım aşamalarını yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Mesela biriktirmiş olduğumuz çokça şişeyi güzelce koli bandı ile bağlayalım daha sonra bağladığımız şişelerin üstünü karton ile de bantladıktan sonra üstüne bir kumaş dikelim ve bir oturma koltuğu elde edelim.
Geri dönüşüm yapmak çok güzel ve eğlenceli, yararlı bir şeydir. Geri dönüşüm yapmanın hem çevremize hem de dünyamıza hem de geleceğimize katkısı bulunmaktadır. Bu yüzden de elimizden geldiğince geri dönüşüm yaparak dünyaya ve çevremize katkıda bulunmaya çalışalım.
Şekerleme : Şeker şerbeti içinde kaynatılarak üzeri şekerle kaplanmış olan meyve vb gibi anlamlara gelmektedir.
Misafir : Konuk gibi anlamlara gelmektedir.
Şekerlik : İçine şeker, şekerleme konulan kap gibi anlamlara gelmektedir.
Soru : Kelimeleri kullanarak cümleler yazınız.
Cevap:
Şekerleme : Bayramda yediğim şekerlemeler çok lezzetliydi.
Misafir : Misafirlere tatlı ve yemek ikram ettik, çok beğeniler.
Şekerlik : Babam yeni bir mavi şekerlik almıştı.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları
Soru : Soruları Şekerleme metnine göre cevaplayınız.
1. Annesi çocuğuna ne vermiş?
Cevap: Annesi çocuğuna şekerleme vermiş.
2. Eve kimler gelmiş?
Cevap: Eve komşu teyzeler misafir olarak gelmiştir.
3. Şekerlemeler ne zaman yere dökülmüş?
Cevap: Komşu, çocuğun cebine şeker koymak isteyince şekerlemeler yere dökülmüş.
4. Çocuk ceplerinde ne biriktirmiş?
Cevap: Çocuk ceplerinde şekerleme biriktirmiş.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 68 Cevapları
Soru : Şekerleme metninde anlatılanları yazınız.
Cevap:
Şekerleme metninde annesi çocuğa şekerleme vermiştir. Eve komşu teyzeler misafir olarak gelmiştir. Komşu çocuğun cebine şeker koymak isteyince şekerlemeler yere dökülmüş. Çocuk cebinde şekerleme biriktirmiş.
Soru : Bilmeceleri resimlerle eşleştiriniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 69 Cevapları
Soru : Resimlerdeki varlıkların adlarını yazınız. Kelimeleri sözlük sırasına göre numaralandırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları
Ben sabah kalkarım. Ellerimi ve yüzümü yıkarım. Kahvaltı ederim. Duş alırım. İşlerimi tamamlarım. Öğle yemeğini yerim. Kitap okurum. Bitkileri sularım. Akşam yemeği yerim ve uyurum.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 68 Cevapları
Zamanımız elmas değerindedir. Zamanımızı iyi planlamak ve kullanmak bize çok şey katacaktır. Bu yüzden de elimizden geldiğince zamanımızı düzgün bir şekilde planlamalı ve zamanımızı düzgün bir şekilde kullanmalıyız.
Zamanımızı boş yere asla harcamamalıyız. Boş yere harcadığımız zaman bir daha geri dönmeyecektir. Bu yüzden de zamanımızı planlı bir şekilde kullanmak en iyisi ve en mantıklısı olacaktır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 69 Cevapları
Soru : Aşağıdaki “Bir Günüm” tablosuna gün içinde yapmayı planladıklarınızı yazınız.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Aşağıdaki “Bir Günüm” tablosuna gün içinde yapmayı planladıklarınızı yazınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Aşağıdaki “Bir Günüm” tablosuna gün içinde yapmayı planladıklarınızı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Zamanımızı planlamak ve zamanımızı düzgün kullanmak çok önemli bir şeydir. Bu yüzden de elimizden geldiğince zamanımızı düzgün kullanmalı ve planlı bir şekilde hareket ettirmeliyiz.
“Aşağıdaki “Bir Günüm” tablosuna gün içinde yapmayı planladıklarınızı yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Zamanı planlamanın faydalarını söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız.
“Zamanı planlamanın faydalarını söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Zaman bizim için çok önemli ve gerekli bir kavramdır. Zamanımızı hiç bir zaman boş yere ve boşuna harcamamalıyız.
“Zamanı planlamanın faydalarını söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Zamanımız elmas değerindedir. Zamanımızı iyi planlamak ve kullanmak bize çok şey katacaktır. Bu yüzden de elimizden geldiğince zamanımızı düzgün bir şekilde planlamalı ve zamanımızı düzgün bir şekilde kullanmalıyız.
Zamanımızı boş yere asla harcamamalıyız. Boş yere harcadığımız zaman bir daha geri dönmeyecektir. Bu yüzden de zamanımızı planlı bir şekilde kullanmak en iyisi ve en mantıklısı olacaktır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bir gününüz nasıl geçiyor? Anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Bir gününüz nasıl geçiyor? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Her insanın gün içinde oluşturmuş olduğu bir plan bulunmaktadır. İnsanlar gün içinde olan planlarını sırayla gerçekleştirirler.
“Bir gününüz nasıl geçiyor? Anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Ben sabah kalkarım. Ellerimi ve yüzümü yıkarım. Kahvaltı ederim. Duş alırım. İşlerimi tamamlarım. Öğle yemeğini yerim. Kitap okurum. Bitkileri sularım. Akşam yemeği yerim ve uyurum.