İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yeni Bir Arkadaş metnin konusunu yazınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Yeni Bir Arkadaş metnin konusunu yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Bir okulda bir sınıfı Yılmaz adında bir öğrenci gelmiştir. Yılmaz küçükken geçirmiş olduğu bir hastalıktan dolayı iki yana yalpalayıp, kolları kaldırmakta ve parmaklarını kullanamamaktadır.
Konuşurken zorluk çekmektedir. Fakat Yılmaz geçirmiş olduğu bu hastalığa rağmen dersleri çok iyimiş. Bu başarısından dolayı sınıftaki bir çocukla yakınlaşıp arkadaş olmuştur.
2. Sınıf Türkçe Çalışma KitabıYeni Bir Arkadaş Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Yeni Bir Arkadaş Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25
Soru : Kelimelerin anlamları tahmin ederek yazınız. Sonra kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazınız. Kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Gülüş Kelimesi
Tahmin: Gülmek
Anlam: Gülme eylemi veya gülme biçimi
Cümle: Gülmek ona çok yakışıyordu.
Gölge Kelimesi
Tahmin: Bir şeyin ışık geçirmemesi sonucu oluşan karanlık kısım
Anlam: Işık geçirmeyen bir cismin ışığı engellemesi nedeniyle, aydınlık bir yerde oluşan karanlık.
Cümle: Gölgesi bir deve benziyordu.
Kurabiye Kelimesi
Tahmin: Un, yumurta ve şeker gibi malzemelerden yapılan pişirilen bir tür el işi
Anlam: Un, yağ, şeker, badem, fıstık vb. ile yapılan, şekerli küçük çörek.
Cümle: Annemin kurabiyeleri çok nefistir.
Sunmak Kelimesi
Tahmin: Bir şeyi başka birine vermek
Anlam: (bir büyüğe ya da büyük makama) bir şeyi göstermek, göndermek, iletmek, yollamak, vermek vb.
Cümle: Kurban bayramında Allah c.c. rızası için kurbanlar sunuldu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 15 Cevapları
Soru : Soruları “Yeni Bir Arkadaş” metnine göre cevaplayınız.
1. Metne farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Yılmaz Arkadaş.
2. Öğretmen, sınıfa yeni bir öğrenci geldiğinde ne demiştir?
Cevap: Sizlerle okuyacak çocuklar!” demiştir.
3. Yılmaz nasıl bir çocuktur?
Cevap: Yılmaz garip bir çocukmuş, iki yana yalpalıyormuş, kolları kasılıyormuş, parmaklarını kullanamıyor, konuşurken zorluk çekmiş bir çocuktur.
4. Çocuk, hangi olaydan sonra Yılmaza ısınmıştır?
Cevap: Çocuk Yılmaz’ın derslerindeki başarısından dolayı Yılmaz’a ısınmıştır.
5. Yılmazı bu hâle getiren nedir?
Cevap: Yılmaz geçirmiş olduğu bir hastalıktan dolayı bu haldeymiş.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları
Soru : Yeni Bir Arkadaş metnin konusunu yazınız.
Cevap:
Bir okulda bir sınıfı Yılmaz adında bir öğrenci gelmiştir. Yılmaz küçükken geçirmiş olduğu bir hastalıktan dolayı iki yana yalpalayıp, kolları kaldırmakta ve parmaklarını kullanamamaktadır.
Konuşurken zorluk çekmektedir. Fakat Yılmaz geçirmiş olduğu bu hastalığa rağmen dersleri çok iyimiş. Bu başarısından dolayı sınıftaki bir çocukla yakınlaşıp arkadaş olmuştur.
Sınıfımıza özel gereksimli bir birey gelseydi ; onun hayatını kolaylaştırmak için sosyal bir ortama girmesi gerekir. İşte bu nedenle onunla tanışarak arkadaş olurdum. Ardından onu diğer arkadaşlarımla tanıştırır ve mutlu olmasını sağlardım.
Arkadaşlarımızla sınıfımıza gelen özel gereksimli birey için oyunlar bulmaya çalışırdık. Onun bu oyunlarla eksikliklerini unutması ve bize katılmasını bu sayede sağlardık.
Dersler konusunda ona yardım ederdim. Anlamadığı konular hakkında bilgiler ve notlar paylaşırdım.
“2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25 MEB Yayınları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : Formu doldurunuz. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Adım: Ümran
Soyadım: Aydın
Doğum yerim: Fatih
Doğum tarihim: 2012
Boyum: 1,30
Kilom: 40
Ten rengim: Sarışın
Göz rengim: Yeşil
Saç rengim: Sarı
En sevdiğim arkadaşım: Pelin
En sevdiğim oyuncağım: Tablet
En sevdiğim ders: Matematik
En sevdiğim oyun: Saklambaç
En sevdiğim spor: Basketbol
En sevdiğim renk: Pembe
En sevdiğim yemek: Mangal
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları
Soru : Bir önceki kelimenin son harfi ile başlayan yeni kelimeler oluşturup yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 20 Cevapları
Bu gün günlerden 23 Nisan. Sınıfımızda ve okulumuzda süslemeler yaptık. 23 Nisan ile ilgili olarak şiirler ve düz yazılar yazarak ne kadar önemli bir gün olduğunu anlattık.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları
Soru : Resimleri inceleyiniz. Resimlerde anlatılanları oluş sırasına göre yazınız.
Cevap:
Birinci resimde : Bir çocuk parka geliyor. Parkın kirli olduğunu fark ediyor.
İkinci resimde : Daha sonra arkadaşlarıyla bu durumu konuşuyor. Parkın ne kadar kirli olduğu ve çöplerin temizlenme gerektiğini anlatıyor .
Üçüncü resimde :Arkadaşlarıyla daha sonra parka gidiyor. Parkın temizliğini yapıp parkı temizliyorlar.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları
Soru : Tablodaki harflerle başlayan kelimeler yazınız.
Cevap:
M = Masa
S = Sıra
E = Elbise
T = Toka
K = Kalemlik
G = Gazete
A = Askı
R = Ranza
Y = Yorgun
O = Oya
Ç = Çatal
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları
Soru : Verilen ifadelerden doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazılı daireleri boyayınız.
Cevap:
Yanlış – Doğru – Doğru olarak işaretlemeyi yapınız.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : Aşağıda ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Ayşeler 3(.) katta oturuyormuş(.)
Sevgili Dedeciğim(,)
Ecemle saat 19(‘)30’da ders çalışacağız(.)
Manavdan portakal(,) kivi ve muz aldım(.)
Annem misafirler için börek yapmış(.)
Doruk(,) Uygar ve Pınar fidan diktiler(.)
Bugün teyzem(,) halam ve dayım bize gelecekler(.)
Ece(,) Emir ve Ege huzurevine ziyarete gittiler(.)
Sevgili Ayla(,)
Çiçekleri her gün sularım(.)
Resim yarışmasında 2(.) oldum(.)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 25 Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi KitabıAcil Durum Telefonunu Bilirim Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116
2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Acil Durum Telefonunu Bilirim Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116
Soru : Acil durum denilince ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Kısa Cevap:
Acil durum denilince öncelikle özel bir durumda olduğumuzu bilmeliyiz. Acil durumlarda sakin olmalı, özenle ve dikkatli konuşmalıyız. Acil durumlarda olası bir kaza, yaralanma, güvenlik sorunu veya çeşitli sağlık durumları gelmektedir .Acil durumda acil telefon numaralarını ezbere bilmek önemlidir. Acil durumlarda yardım istemek ve ilk yardım öğrenmek ve uygulamak oldukça önemli bir bilgidir.
Uzun Cevap:
Acil telefon numaralarını ezbere bildiğimiz zaman ulaşabileceğimiz acil telefon numaralarını hemen ulaşabilir ve bu şekilde sorunlarımızı hemen gidere ilimiz. 112 Acil Servis 155 polis imdat ve 110 itfaiyeyi arayarak olası bir yangın, doğal afet, yaralanma, güvenlik ,sağlık sorunu gibi temel sorunların çözümünü bu gibi acil telefon numaralarından karşılayabiliriz.
Acil durumlarda özenli ve dikkatli davranmak , sakin davranmak da önemlidir .Konuya hakim olmak ,telaşlı olmamakve panik yapmamak olası Acil durumlarda yapılacak ve önerilecek davranışlarda ve bilgilere sahip olmak da acil durum sırasında kaza ve yaralanmaları sağlık sorunları ve güvenlik sorunlarını en aza indirebilir.
Soru : Acil durum telefonu kaçtır? Belirtiniz.
Kısa Cevap:
122 Alo Afad acil durum telefonudur. Bu bir acil durum telefon numarasıdır. Acil Durum telefon numaralarını sadece ihtiyacımız olduğu zaman kullanmamız gerekmektedir. İhtiyacımız olmadığı zamanlarda asla kullanmamız gerekmektedir.
Uzun Cevap:
Acil durum numarası 122 Afad acil durum numarasıdır. Sadece ihtiyacımız olduğunda ve gerekli durumlarda aramalıyız. Boş yere acil durum numaralarını arayarak kesinlikle ama kesinlikle o şekilde numaraları rahatsız etmemeliyiz.
Bu durum gerçekten de çok önemli bir durumdur. İnsanların bu durumda bilinçli olması kesinlikle önemli ve doğru olacaktır. Bu gibi durumlarda insanları uyarmalı ve bu durumun önemli bir şey olduğunu söylememiz gerekmektedir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 113 Cevapları
Soru : Resimde gördüğünüz çocuk, hangi numarayı arayarak görevlilerden yardım istemiş olabilir? Söyleyiniz.
Cevap:
Resimde gördüğüm çocuk, 112 acil numarayı arayarak görevlilerden yardım istemiş olabilir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 114 Cevapları
Soru : Resimdeki olumsuz durum nedir? Bu olumsuz durumun sonuçları neler olabilir? Açıklayınız.
Cevap:
Resimdeki kız öğrenci Acil telefon numarası 112’yi ödevi için yardım isteyerek gereksiz yere meşgul etmiş ve daha acil bir duruma erken müdahale edilmesini engellemiştir.
Soru : Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz.
Aile, Kadın, Çocuk, Yaşlı ve Engelli Sosyal Destek hattı Alo 1-8-3’tür. Psikolojik desteğe ihtiyacınız olduğunda, size veya tanıdığınız birine zarar vermek isteyenler ya da zarar verenler varsa bu hattı arayabilirsiniz.
Korktuğunuz veya utandığınız için kimseyle paylaşamadığınız sorunlarınızı bu hattın ucundaki uzmanlara mutlaka anlatınız.
✦ Alo 1-8-3’ü hangi durumlarda arayabilirsiniz? Söyleyiniz.
Cevap:
Psikolojik durumlarda bu numarayı aramamız gerekmektedir. Korktuğumuzda veya herhangi birine sorunumuzu anlatmaya çekindiğimizde bu numarayı aramamız gerekmektedir. Psikolojik destek almak istersek bu numaraya ulaşmamız gerekmektedir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 115 Cevapları
Soru : Yanınızda yakınlarınıza ait telefon numarası bulundurmanızın size faydası nedir? Açıklayınız.
Kısa Cevap:
Yanınızda yakınlarımıza ait telefon numarası bulundurmak gerçekten de çok önemli ve gerekli olacaktır.
Uzun Cevap:
Zor durumda kalabiliriz, kaybolabiliriz ya da başka çeşitli bir zor durum da olabilir. Böyle durumlarda da yakınlarımızın numarasını bulundurmak bize büyük bir katkı sağlayacaktır. Herhangi bir zor durum başımıza gelebilir ya da herhangi kötü bir şey yaşayabiliriz. Bu yüzden de yanımızda tanıdığımız kişilerin telefon numarasını bulundurmak işimize yarayan bir konu olabilir.
Soru : Sınıfta, acil durum telefon numarasını arayarak bir kaza bilgisi veren kişi rolünü canlandırınız.
Cevap:
Bu canlandırmayı sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapınız.
Soru : Asılsız ihbar nedir? Yol açtığı zararlar nelerdir? Açıklayınız.
Kısa Cevap:
Asılsız ihbar acil durum numaralarını boş yere meşgul etmektir. Bu gerçekten de çok ciddi bir durumdur. Bu gibi durumlarda dikkatli olmalıyız. Yakınlarımızı gerektiği zaman da bu gibi durumlarda uyarmamız gerekmektedir.
Uzun Cevap:
Asılsız cevap acil durum numaralarını boş yere arayıp meşgul etmektir. Bu gibi durumlarda ciddi olmak gerçekten de çok önemli bir konu olacaktır. Bu yüzden de elimizden geldiğince sadece önemli ve gerekli konularda acil durum numaralarını aramamız gerekmektedir.
Boş yere acil durum numaralarını aradığımız zaman gerçekten de zor durumda olan insanlar bekler ve onları çok daha zor duruma sokmuş oluruz. Bu gibi konular insan hayatını etkiler. Bu yüzden de bu konularda dikkatli olmak her insan için geçerli olmalıdır.
Soru : Acil durumlarda aramamız gereken telefon numarasını söyleyiniz.
Kısa Cevap:
Acil durumlarda aramamız gereken numaralar bulunmaktadır. 110 Yangın İhbar, 112 Hızır Acil, 122 Alo Afad, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 117 Orman Yangını İhbar, 158 Sahil Güvenlik. Bu gibi numaralar acil durum numaralarıdır. Bu gibi numaraları sadece ihtiyacımız olduğu zaman kullanmamız gerekmektedir.
Uzun Cevap:
110 Yangın İhbar, 112 Hızır Acil, 122 Alo Afad, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 117 Orman Yangını İhbar, 158 Sahil Güvenlik. Bu gibi numarlar acil durum olduğu zamanlarda ihtiyacımız olan numaralardır. Zor durumda yani acil durumlar olduğu zamanlarda kullanmamız gerekmektedir.
Gerekli olmadığı durumlarda kesinlikle bu gibi numaraları kullanmamız ve aramamız gerekmektedir. İnsanların bu gibi durumlarda bilinçli olması çok güzel ve iyi bir durum olur. Bu yüzden de elimizden geldiğince insanları bu gibi durumların önemi için uyarmalı ve bu konunun gerçekten de çok önemli olduğunu belirterek söylememiz gerekmektedir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 116 Cevapları
Soru : Aşağıdaki acil durumları, bu durumlarda yardım alabileceğimiz kişi ve kurumlarla eşleştiriniz.
Cevap:
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116 ATA Yayıncılık”
2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı6. Ünite Neler Öğrendim Etkinlik CevaplarıSayfa 199, 200
2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendim Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 199-200
A) Aşağıdaki soruların doğru yanıtlarını işaretleyiniz.
1. a. Isı b. Işık c. Su
Yukarıdakilerden hangileri tohumun çimlenmesi için gereklidir?
A) Yalnız a B) a ve b C) a, b ve c
2. Tohum çimlenirken ilk önce aşağıdakilerden hangisi gerçekleşir?
A) Bitki gövdesinin oluşması B) Bitki köklerinin çıkması
C) Bitkinin çiçeklenmesi
3. Aşağıdakilerden hangisi rüzgârın sebep olduğu doğal afetlerden biri değildir?
A) DepremB) Fırtına C) Hortum
4. Aşağıdakilerden hangisi geri dönüşüm sembolüdür?
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 199-200 ATA Yayıncılık”
5. Sağ kolumuzu güneşin doğduğu yöne uzatırsak arkamız hangi yöne dönük olur?
A) Güney B) Kuzey C) Batı
6. Deprem sırasında aşağıdakilerden hangisini yapmak yanlıştır?
A) Çök, kapan, tutun yöntemini uygulamak
B) Pencere, balkon ve merdivenlerden uzak durmak C) Asansörle binayı terketmek
2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 200 Cevapları
7. Geri dönüşümle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Geri dönüşümü yapılabilen atıklar fabrikalarda işlenerek tekrar kullanılabilir.
B) Evlerimizde ve okullarımızda çıkan çöpler ayrıştırılmadan çöp kutularına atılmalıdır.
C) Lavabolara dökülen yağlar; akarsu, deniz ve göllere zarar vermez.
8. Aşağıdakilerden hangisi heyelan ile ilgilidir?
A) Aşırı yağan yağmurlar sonucu akarsuların taşması B) Eğimli arazilerde toprak ve taşların koparak düşmesi
C) Kar kütlelerinin yuvarlanarak düşmesi
B) Aşağıdaki cümleler doğru ise cümlelerin başına “D” yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:
( Doğru ) İnsanların bazı davranışları çevre kirliliğine neden olur.
( Doğru ) Doğayı kirletmemek için geri dönüşüme katkı sağlanmalıdır.
( Yanlış )Yer kabuğunda görülen sarsıntılara hortum denir. (Deprem)
( Doğru ) Ormanların yok olması doğal dengeyi bozar.
( Yanlış )Kış mevsiminde kısa kollu tişörtler giyilir. (Uzun)
( Doğru ) İlkbahar mevsiminde çiçekler açar.
( Yanlış )Dünya kendi etrafındaki dönüşünü 12 ayda tamamlar. (1 Günde)
( Doğru ) Yaz mevsiminde denize girilir.
( Doğru ) Güneş’in battığı yöne batı denir.
( Yanlış )Karada yaşayan hayvanların hepsi solungaçları ile solunum yapar.
( Doğru ) Ağaç dikmek, doğal dengenin korunmasına katkı sağlar.
( Doğru ) Ağaçlardan kâğıt yapımında faydalanılır.