2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 235-238-239-240-241-242 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ufacık Vidacık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ufacık Vidacık Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 235-238-239-240-241-242


Soru : Çalışanlar görevlerini tam yapmazlarsa ne olur?


Kısa Cevap : “Çalışanlar görevlerini tam yapmazlarsa ne olur?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çalışanlar görevlerini tam yapmazlarsa düzen bozulacaktır.

Çalışanların bulunduğu ortam huzursuz ve mutsuz bir ortam olacaktır. Bununla birlikte işlemler yapılmayacağından dolayı müşteriler mutsuz olacak ve birçok sorunla karşı karşıya kalacaklardır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 238 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Metinle ilgili resimlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


Birinci resimde çocuk ne yapıyor?


Cevap : Birinci resimde çocuk annesinin mesleğini endişeli bir şekilde hayal ediyor.


Resimdeki tabelada ne yazıyor?


Cevap : Röntgen


Resimdeki hanım ne yapıyor?


Cevap : Yerleri temizliyor.


İkinci resimdekiler kim olabilir?


Cevap : İkinci resimdeki kişiler Aslı annesi ve babası olabilir.


Çocuk, yüzünün ifadesine göre ne hissediyor?


Cevap : Çocuk yüzünün ifadesine göre kötü hissediyor olabilir.


Büyükler, beden diline göre ne yapıyorlar?


Cevap : Büyükler beden diline göre birbirleriyle sohbet ediyor olabilir.


Son resimde çocuk ne yapıyor?


Cevap : Son resimde çocuk annesinin mesleği ile ilgili yazdıklarını sınıf arkadaşlarına okuyor olabilir.


Çocuğun okuduğu metin size ne hissettirdi?


Cevap : Çocuğun okuduğum Metin bizlere başta mısın mesleğinden utandığı için çok üzüldüğünü daha sonra onu kabul edip utanmaması gurur duyması beni mutlu etti.


Soru : Siz de izleyip beğendiğiniz bir çizgi filmi, belgeseli ya da çocuk tiyatrosundaki oyunu arkadaşlarınıza anlatınız.


Kısa Cevap : “Siz de izleyip beğendiğiniz bir çizgi filmi, belgeseli ya da çocuk tiyatrosundaki oyunu arkadaşlarınıza anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sevgili arkadaşlar ;

Ailemle beraber izlemiş olduğum peygamber efendimiz Hz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellemin animasyonunu sizlere anlatacağım.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem Mekke’de bir nur olarak doğmuş. Karanlık Mekke şehrine Bir Güneş gibi aydınlatmıştır.

Çocukluğundan belli Emin ve güvenilir bir kişiliğe sahipti. İslam’ın ilanı ile beraber herkesin Müslümanlığa davet etmiş ve insanları kurtuluşa erdirmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 239 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki olayları oluş sırasına göre eşleştiriniz.


Cevap :

  • (4) Öğretmen, filmden ne anladıklarını yazmalarını istedi.
  • (2) Başhemşire, hastane atıklarını kırmızı özel torbalara koyduğunu görünce beğendi.
  • (1) Aslı’nın annesi bu ay çalışmaya başladı. Aslı hiç hoşlanmıyor annesinin çalışmasından.
  • (3) Okulda, “Küçük Vida” adlı bir çizgi film gösterildi.

3. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metinden ne anladınız? Soruları cevaplayarak belirtiniz.


Aslı, niçin babasının işiyle övünüyormuş?


Cevap : Aslı babası sağlıkçı olduğu ve sağlık alanında büyük hizmetler verdiği için babasının işiyle övünüyormuş.


Aslı’nın annesi hastanede ne iş yapıyormuş?


Cevap : Aslı’nın annesi hastanede temizlik işi yapıyormuş.


Öğretmeni Aslı’nın durumunu fark edince ne yapmış?


Cevap : Öğretmeni Aslı’nın durumunu fark edince rehberlik öğretmeni Şile ile konuşarak okulda “Küçük Vida” adlı bir çizgi film gösterisi izletmiştir.


“Küçük Vida” filminde ne anlatılıyormuş?


Cevap : “Küçük Vida” filminde küçük ve önemsiz gibi görünen vidanın gevşemesi ile sarsılan gemiye anlatıyormuş.


Aslı’nın ödevi niçin çok beğenilmiş?


Cevap : Aslı’nın ödevi annesini ne kadar önemli bir iş yaptığını sevgisini katarak arkadaşlarına anlattığı için beğenilmiş.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 240 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki resimler hangi kelimelerle ilgili olabilir? İlgili kelimeleri resimlerin altına yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 235-238-239-240-241-242 Ada Yayıncılık”

5. Etkinlik


Soru : Aslı, aşağıdaki sözüyle ne anlatmak istemiş? Yazınız.

Yapılmayan bir görev, toplumun düzenini aksatır.


Kısa Cevap : “Aslı, aşağıdaki sözüyle ne anlatmak istemiş? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her meslek toplumda düzeni işleyişini sağlayan bir mekanizmadır.

Her iş yapıldığı zaman içerisinde bir iş bile yarım yapıldığında toplumdaki düzen bozulmaya başlar.

Sonuç olarak herkes kendi görevini en iyi şekilde yerine getirmesi ve toplum içerisindeki düzenin ilerlemesi gerekir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 241 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aslı’nın annesi hastane atıklarını yandaki kırmızı özel çöp torbalarına koyuyor. Bunların atıldığı yere niçin “DİKKAT” yazıldığını arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Bu atıklar kimyasal atıklardır. Atıkların özenli bir şekilde poşetlenip bu şekilde atılması gerekir.


Soru : Günlük yaşantımızda birçok şekil, sembol ve işaret görürüz. Bu işaretler ne amaçla kullanılır? Gözlemlerinize göre açıklayınız.


Kısa Cevap : “Günlük yaşantımızda birçok şekil, sembol ve işaret görürüz. Bu işaretler ne amaçla kullanılır? Gözlemlerinize göre açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günlük yaşantımızda birçok şekil sembol ve işaret hayatımızda yer almaktadır.

Bu işaretler bizlerin yaya olarak öğrenci olarak sürücü olarak nasıl hareket etmemiz ve nelere dikkat etmemiz gerektiğini ifade eder.

Günlük hayatımızdaki şekil sembol ve işaretlerle beraber bizlerin tehlikeli bölgelerden korunması tehlikeleri nasıl gerçekleşebileceği hakkında bilgiler verir.

Sonuç olarak hayatımızda yer alan şekil sembol ve işaretlere dikkat ederek yaralanmalara ve kazalara engel olabiliriz. Bizlere uyarılarda bulunan ve koruyan bu işaret ve sembolleri dikkat etmeliyiz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 242 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Evinizde ve okulda hangi maddeleri çöpe, hangilerini geri dönüşüm kutularına atıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Evinizde ve okulda hangi maddeleri çöpe, hangilerini geri dönüşüm kutularına atıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evimizde ve okulumuzda çöpe atılan maddelerle ilgili yiyecek maddeleri yani geri dönüşülmeyen maddeler olarak ifade edilebilir.

Ülke ekonomisine geri kazandırılan atıklara örnek vermek gerekirse kağıtlar defterler kitaplar cam maddeler cam şişeler poşetler plastikler pet şişeler ve piller geri dönüşüm kutularına atıyoruz.



 

Our Score

Evinizde ve okulda hangi maddeleri çöpe, hangilerini geri dönüşüm kutularına atıyorsunuz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Evinizde ve okulda hangi maddeleri çöpe, hangilerini geri dönüşüm kutularına atıyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Evinizde ve okulda hangi maddeleri çöpe, hangilerini geri dönüşüm kutularına atıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Evimizde ve okulumuzda genel olarak çöpe yiyecek maddelerini atıyoruz.

Geri dönüşüm kurtlarına ise kağıt plastik cam ve pilleri atmalıyız.


“Evinizde ve okulda hangi maddeleri çöpe, hangilerini geri dönüşüm kutularına atıyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Evimizde ve okulumuzda çöpe atılan maddelerle ilgili yiyecek maddeleri yani geri dönüşülmeyen maddeler olarak ifade edilebilir.

Ülke ekonomisine geri kazandırılan atıklara örnek vermek gerekirse kağıtlar defterler kitaplar cam maddeler cam şişeler poşetler plastikler pet şişeler ve piller geri dönüşüm kutularına atıyoruz.



 

Our Score

Günlük yaşantımızda birçok şekil, sembol ve işaret görürüz. Bu işaretler ne amaçla kullanılır? Gözlemlerinize göre açıklayınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Günlük yaşantımızda birçok şekil, sembol ve işaret görürüz. Bu işaretler ne amaçla kullanılır? Gözlemlerinize göre açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Günlük yaşantımızda birçok şekil, sembol ve işaret görürüz. Bu işaretler ne amaçla kullanılır? Gözlemlerinize göre açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Günlük yaşantımızda görmüş olduğumuz şekil sembol ve işaretler bizlerin hayatını kolaylaştırmak amacıyla kullanılmaktadır.

Bu işaretler sayesinde nasıl hareket etmemiz hangi tehlikelerle karşı karşıya kalabileceğimiz bizlere anlatılıyor.


“Günlük yaşantımızda birçok şekil, sembol ve işaret görürüz. Bu işaretler ne amaçla kullanılır? Gözlemlerinize göre açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Günlük yaşantımızda birçok şekil sembol ve işaret hayatımızda yer almaktadır.

Bu işaretler bizlerin yaya olarak öğrenci olarak sürücü olarak nasıl hareket etmemiz ve nelere dikkat etmemiz gerektiğini ifade eder.

Günlük hayatımızdaki şekil sembol ve işaretlerle beraber bizlerin tehlikeli bölgelerden korunması tehlikeleri nasıl gerçekleşebileceği hakkında bilgiler verir.

Sonuç olarak hayatımızda yer alan şekil sembol ve işaretlere dikkat ederek yaralanmalara ve kazalara engel olabiliriz. Bizlere uyarılarda bulunan ve koruyan bu işaret ve sembolleri dikkat etmeliyiz.



 

Our Score

Aslı, aşağıdaki sözüyle ne anlatmak istemiş? Yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Aslı, aşağıdaki sözüyle ne anlatmak istemiş? Yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Aslı, aşağıdaki sözüyle ne anlatmak istemiş? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bütün meslek gruplarında grup çalışmasıyla yapılan görevler olduğu için yapılmayan bir görev toplumun düzenini bozar.

İşte bu nedenle bu söz bizlere düzgün bir şekilde herkesin görevini yapması gerektiğini ifade eder.


“Aslı, aşağıdaki sözüyle ne anlatmak istemiş? Yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Her meslek toplumda düzeni işleyişini sağlayan bir mekanizmadır.

Her iş yapıldığı zaman içerisinde bir iş bile yarım yapıldığında toplumdaki düzen bozulmaya başlar.

Sonuç olarak herkes kendi görevini en iyi şekilde yerine getirmesi ve toplum içerisindeki düzenin ilerlemesi gerekir.



 

Our Score

Siz de izleyip beğendiğiniz bir çizgi filmi, belgeseli ya da çocuk tiyatrosundaki oyunu arkadaşlarınıza anlatınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Siz de izleyip beğendiğiniz bir çizgi filmi, belgeseli ya da çocuk tiyatrosundaki oyunu arkadaşlarınıza anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Siz de izleyip beğendiğiniz bir çizgi filmi, belgeseli ya da çocuk tiyatrosundaki oyunu arkadaşlarınıza anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sevgili arkadaşlar ;

Sizlere ailemle beraber izlemiş olduğum bir animasyon filmini anlatacağım.

Bu animasyon Pinokyo’dur. Bir tahta oymacısının yapmış olduğu Pinokyo ile geçirmiş olduğu bir hayata anlatmaktadır.

Pinokyo’nun yalan söylediği zaman burnu uzamaktadır. Bizlere yalan söylemenin doğru olmadığını anlatan güzel bir animasyondur.


“Siz de izleyip beğendiğiniz bir çizgi filmi, belgeseli ya da çocuk tiyatrosundaki oyunu arkadaşlarınıza anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Sevgili arkadaşlar ;

Ailemle beraber izlemiş olduğum peygamber efendimiz Hz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellemin animasyonunu sizlere anlatacağım.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem Mekke’de bir nur olarak doğmuş. Karanlık Mekke şehrine Bir Güneş gibi aydınlatmıştır.

Çocukluğundan belli Emin ve güvenilir bir kişiliğe sahipti. İslam’ın ilanı ile beraber herkesin Müslümanlığa davet etmiş ve insanları kurtuluşa erdirmiştir.



 

Our Score

Çalışanlar görevlerini tam yapmazlarsa ne olur?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Çalışanlar görevlerini tam yapmazlarsa ne olur? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Çalışanlar görevlerini tam yapmazlarsa ne olur?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Çalışanlar görevlerini tam yapmazsalar aksayacağından ve bozulacağından dolayı bütün düzen bozulur.


“Çalışanlar görevlerini tam yapmazlarsa ne olur?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Çalışanlar görevlerini tam yapmazlarsa düzen bozulacaktır.

Çalışanların bulunduğu ortam huzursuz ve mutsuz bir ortam olacaktır. Bununla birlikte işlemler yapılmayacağından dolayı müşteriler mutsuz olacak ve birçok sorunla karşı karşıya kalacaklardır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 198-199-200-201-202 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Ne Zaman Doğdum? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201, 202


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Ne Zaman Doğdum Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 198-199-200-201-202


Soru : Kaç yaşındasınız? Bunu neye göre hesaplıyorsunuz?


Cevap :

8 yaşındayım. Bunu doğum günümden ve şimdiki tarihten çıkararak hesaplıyorum.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 199 Cevapları


Soru : Sıranızda rahat oturup başka şeylerle ilgilenmeyiniz. Kitabınızdaki resmi inceleyerek metnin konusunu tahmin etmeye çalışınız.


Cevap :

Kitabımızdaki resmi inceleyerek yumurtadan çıkan yavru kuşu gören çocuğun kendisinin ne zaman doğduğunu sorgulaması metnin konusu olabilir.


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruyu, metni dinlemeye ara verince cevaplayınız.


Memo, Tombiş’e, “Bil bakalım ben ne zaman doğdum?” diyor. Tombiş, Memo’ ya ne cevap vermiş olabilir? Tahmininizi yazınız.


Cevap :

Ben 1 yaşındayken sen doğdun demiş olabilir.


Metni dinlediniz. Tombiş, Memo’ya ne söylemiş? Yazınız.


Cevap :

6 nisan 2010’da doğdum demiş.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 200 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metnin konusunu yazınız.


Cevap :

Dinlediğiniz metnin konusu Memo adındaki bir çocuğun bir kuş yuvasının başında bekliyor.

Yumurtada yer alan kuş yumurtayı kırıp içinden çıkar. Memo çıkan yavruyu gördükten sonra kendi doğum gününü merak ederek araştırmasını anlatmaktadır.


Soru : Memo’nun hangi gün, ay ve tarihte doğduğunu öğrendiniz. Siz hangi tarihte doğdunuz? Doğum gününüzü ne zaman kutluyorsunuz?


Cevap :

20.11.2014 tarihinde doğmuşum.

Doğum günümü doğduğum günün akşamı kutluyoruz.


Soru : Bir doğum günü anınızı arkadaşlarınıza anlatınız.


Kısa Cevap : “Bir doğum günü anınızı arkadaşlarınıza anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Doğum günüm tatil gününe denk gelmişti. Anneme babam kahvaltı yapıyor ve zaman geçiriyorlardı. Sanki benim doğum günümü unutmuş gibilerde.

Ailem beni ekmek almak için bakkala gönderdi. Döndüğümde ise gözlerime inanamadım.

Süslemeler yapılmış pastalar konulmuş ve en sevdiğim almak istediğim tableti almış bana çok güzel bir doğum günü yaşatmışlardı.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 201 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


Yumurta nerede duruyormuş?


Cevap :

Yumurta pencerenin önünde duruyormuş.


Doğum gününü kim unutmuş? 


Cevap :

Doğum gününün Memo unutmuş.


Babaannesine göre Memo ne zaman doğmuş? 


Cevap :

Babaannesine göre Memo masanın üstündeki dantelleri örerken doğmuş.


Abisi ne yapıyormuş? 


Cevap :

Abisi bisiklet sürüyormuş.


Memo hangi mevsimde, ne zaman doğmuş?


Cevap :

İlkbahar mevsiminde sabaha karşı doğmuş.


Doğum günü tarih belirtilerek söylendiğinde Memo ne hissediyor?


Cevap :

Şaşırıyor. Bu hoşuna gitmiyor.


4. Etkinlik


Soru : Doğum tarihinizi, aşağıdaki örnekteki gibi farklı şekillerde yazınız. Büyük harfin kullanıldığı yere dikkat ediniz.


Cevap :

15 Ekim 2014

15 Ekim iki bin on dört


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 202 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki formu, kimlik bilgilerinizi belirterek doldurunuz.


Cevap :

KİMLİK FORMU

Adı, soyadı: Ümran Aydın

Doğum yeri: Adana

Doğum tarihi: 25.12.2014

Anne adı: Betül

Baba adı: Muhammed

Okulu: Doğa Koleji

Sınıfı: 2/D

Numarası: 764

Ev adresi: Cumhuriyet Mahallesi 49 sokak no 76



 

Our Score

Bir doğum günü anınızı arkadaşlarınıza anlatınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bir doğum günü anınızı arkadaşlarınıza anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Bir doğum günü anınızı arkadaşlarınıza anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Doğum gününden bir gün gene okula giderek vakit geçiriyordum. Evde öyle bir hareketsizlik vardı ki doğum gününü unuttuklarını sanmıştım.

Okul çıkışı anne ve babam güzel bir şekilde giyinerek yanıma geldi. Doğum günümü kutlayarak hediyelerimi verdiler ve beni lunaparka götürerek harika bir doğum günü olmasını sağladılar.


“Bir doğum günü anınızı arkadaşlarınıza anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Doğum günüm tatil gününe denk gelmişti. Anneme babam kahvaltı yapıyor ve zaman geçiriyorlardı. Sanki benim doğum günümü unutmuş gibilerde.

Ailem beni ekmek almak için bakkala gönderdi. Döndüğümde ise gözlerime inanamadım.

Süslemeler yapılmış pastalar konulmuş ve en sevdiğim almak istediğim tableti almış bana çok güzel bir doğum günü yaşatmışlardı.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-208-209-210-211-212 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Gülibik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212


2. Sınıf Türkçe Kitabı Gülibik Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 203-208-209-210-211-212


Soru : Hangi hayvanların yavrularına civciv denir?


 Cevap :

Tavuk ve hayvanların yavrularına civciv denir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 208 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Metnin görsellerini incelediniz. Bu metnin konusu ne olabilir? Tahmininizi yazınız.


Cevap :

Bence bu metinde ; bir çocuğun sahip olduğu tavuğun yumurtlaması ve civciv yapması hikaye konusu olabilir.


2. Etkinlik


Soru : Kelime kartlarını inceleyiniz. Bu kelimelerin anlamını sözlükten de araştırıp birer cümlede kullanınız.


Cevap :

İbik Kelimesi

Anlamı : Horoz şimdi benzeri hayvanların tepesindeki kırmızı renkli et parçasına denir.

Cümle : İbiği kızaran horoz büyümüş kabul edilir.


Saman Kelimesi

Anlamı : Baklagiller ve buğdaygillerden kurutulmuş sap yiyecek anlamına gelir.

Cümle : Kış aylarında samanla beraber buğday da hayvanlara verilmelidir


Kuluçka Kelimesi

Anlamı : Civciv çıkarmak amacıyla tavuğun yumurtalar üzerinde belli bir bölgede oturmasına denir.

Cümle : Kuluçka içerisinden rengarenk civcivler çıktı.


Yalak Kelimesi

Anlamı : Hayvanların içerisinden su içtiği tahtadan ve taştan olan kap.

Cümle : Yalak içerisinde dağdan gelen su hayvanların çok hoşuna giderdi.


Ahır Kelimesi

Anlamı : Evcil hayvanların barındığı yer.

Cümle : Kış ayı için ahırda tadilat vardı.


Gökkuşağı Kelimesi

Anlamı : Güneş ışınlarının Yağmur damlalarında veya sis bulutlarına yansıması mı kırılması sonucunda meydana gelen ışık olayıdır.

Cümle : Yağmur sonrası çıkan gökkuşağı insanları mutlu etti.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 209 Cevapları


3. Etkinlik


Soru :  Soruları, okuduğunuz hikâyeye göre cevaplayınız. 


Gülibik nasıl bir horozmuş?


Cevap :

Gülibik ibi kart kan kırmızısı tüyleri kızıl siyahı gökkuşağı gibi renkleri olan bir horozmuş.


Çocuk, Gülibik’in doğduğu günle ilgili neler anımsıyor?


Cevap :

Gülibik’in doğduğu günü bugün gibi anımsıyormuş.


Kınalı, çocuğu niçin yumurtalardan uzaklaştırıyor olabilir?


Cevap :

Kınalı çocuğu yumurtalarına zarar geleceğini düşündüğünden uzaklaştırıyor olabilir.


Çocuk, ertesi gün gördüğü civcivleri neye benzetiyor?


Cevap :

Çocuk ertesi gün gördüğü civcivleri canlı bir yumurtaya benzetiyor.


Sürmegöz, niçin anırmaya başlamış?


Cevap :

Sürmegöz susadığını hissettiği için anırmaya başlamış.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 210 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Metinde hangi hayvanların adı geçiyor? Resimleriyle eşleştirip adı geçmeyen hayvanı “x” ile işaretleyiniz. Bu hayvanlar nasıl ses çıkarır? Sınıfta canlandırınız.


Cevap : Metinde koyun yoktur.

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 203-208-209-210-211-212”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 211 Cevapları


Soru : Okuduğunuz hikâyede “Gülibik”, “Kınalı” ve “Sürmegöz” adları geçiyor. Bu adlar hangi hayvanlara verilmiş? Cümle içinde niçin büyük harfle başlatılarak yazılmış? Sonundaki ek niçin kesme işareti ( ’ ) ile ayrılmış?


Cevap :

Gülibik horoza

Kınalı tavuğa

Sürmegöz eşeğe


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde hangi kelimeler arasına virgül konulmalı? Yazınız.


Cevap :

Koyunların etinden sütünden yününden yararlanırız, Elif Ediz Öykü Buğra ve ben çiftliğe gittik. bu cümlede özel isimlerin arasında virgül konulmalıdır. Elif, Ediz, Öykü, Buğra şeklinde olmalıdır.

Bir başka cümlemiz ise “Çiftlikte iki inek üç eşek beş tavuk bir horoz vardı.” dır. Bu cümlede de iki inek, üç eşek, beş tavuk şeklinde olmalıdır. Çünkü virgül cümle içinde aynı türden kelimeleri ayırmak için kullanılır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 212 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Size ya da bir yakınınıza ait, sevdiğiniz bir hayvanla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız. Başlık olarak bu hayvana verilen adı yazınız.


Kısa Cevap : “Size ya da bir yakınınıza ait, sevdiğiniz bir hayvanla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Köpek

Köpekler bizlerin en iyi arkadaşlarından bir tanesidir.

Köpekler bizleri tehlikelerden korur. Bizlere sürekli olarak sahip çıkar. Evimizi koruduğu gibi aile fertlerin de kendi canından biri sayarak korur.



 

Our Score

Size ya da bir yakınınıza ait, sevdiğiniz bir hayvanla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Size ya da bir yakınınıza ait, sevdiğiniz bir hayvanla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Size ya da bir yakınınıza ait, sevdiğiniz bir hayvanla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kedi

Kediler çevremizde en sevimli ve en temiz hayvanlardan bir tanesidir.

Kediler duyguları iyi olan insanlara yaklaşır ve kendini sevdirmeye çalışır. Kedi beslemek sünnet olduğundan dolayı kedileri de çok seviyorum.


“Size ya da bir yakınınıza ait, sevdiğiniz bir hayvanla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Köpek

Köpekler bizlerin en iyi arkadaşlarından bir tanesidir.

Köpekler bizleri tehlikelerden korur. Bizlere sürekli olarak sahip çıkar. Evimizi koruduğu gibi aile fertlerin de kendi canından biri sayarak korur.



 

Our Score
error: Content is protected !!