2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-249-250-251-252 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Işıltılı Reklamlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252


2. Sınıf Türkçe Kitabı Işıltılı Reklamlar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 248-249-250-251-252


Soru : Gördüğü her şeyi almak isteyen birine ne söylemek isterdiniz?


Kısa Cevap : “Gördüğü her şeyi almak isteyen birine ne söylemek isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gördüğü her şeyi almak isteyen bir kişi gördüğümüz zaman ona ihtiyaçlarını öncelik vermesi gerektiğini söyleriz.

Ayrıca gördüğü her şeyi almak isteyen bir kişi ailenin maddi durumunu düşünmeden hareket etmiş olur.

Bununla beraber ilk olarak ihtiyaçlar ardından istekler tercih edilmelidir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 249 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Resimleri verilen ürünleri inceleyiniz. Bilinçli bir tüketici olarak bunlardan hangilerinin ihtiyaç, hangilerinin istek olduğunu arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz. İlgili başlık altına adlarını yazınız.


Cevap :

İhtiyacımız olan ürünler = Peynir, meyve, kalem, el feneri

İsteğimiz olan ürünler = Balon, masal kitabı, maske, lolipop


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 250 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.


1. Işıtılı reklamlar çocuğu nasıl etkiliyor?


Cevap :

Işıklı reklamlar çocuğunun aklını karıştırıp iştahını kabartıyor.


2. Aklı karışan çocuk kendine neler soruyor?


Cevap :

Aklı karışan çocuk kendine çikolata mı alsam yoksa şeker mi oyuncak mı alsam yoksa hepsini mi diye sorular soruyor.


3. Çocuk, en iyisinin ne olduğuna karar veriyor?


Cevap :

Çocuk en iyisinin tuzaklara düşmeden gerektiği kadarını almaya karar veriyor.


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki sözcüklerin anlamını sözlükten araştırınız. Birer cümlede kullanıp yazınız.


Cevap :

Reklam Kelimesi

Anlamı : Bir şeyim geniş kitlelere ulaşmasını sağlanması onun benimsenmesi ve satın alınmasını sağlamak amacıyla düzenlenmiş olan söz ve yazı araçlarıyla yapılan bir tür tanıtım.

Cümle : Ürünleri reklam yaparak hızlı bir şekilde sattı.


İştah Kelimesi

Anlamı : Yemek yeme istediği

Cümle : Annesinin güzel yemekleriyle iştahı açıldı.


Raf Kelimesi

Anlamı : Ürünleri dizmek amacıyla tahtadan veya demirden yapılmış olan kat kat oluşan bölmeli levhalar

Cümle : Ürünleri rafa büyükten küçüğe doğru sıraladı.


İhtiyaç Kelimesi

Anlamı : Gereksinim, istek

Cümle : Alışverişlerde ilk olarak ihtiyaçlarımızı almalıyız.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 251 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıya, satışa yeni çıkarılan bir kalemle ilgili reklam hazırlayınız. Bu kalemle yazılan yazıların iz bırakmadan kolayca silindiğini belirtiniz.


Kısa Cevap : “Aşağıya, satışa yeni çıkarılan bir kalemle ilgili reklam hazırlayınız. Bu kalemle yazılan yazıların iz bırakmadan kolayca silindiğini belirtiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yazı Uçar İzi Kalmaz

Her kalemiz bırakır ama bizimki asla.

İstediğin kadar yaz çiz kolaylıkla sil defter kitap aynı gönlün kadar temiz.


“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 248-249-250-251-252 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 252 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz şiiri, kitabınıza bakarak aşağıya yazınız.


Kısa Cevap :

IŞILTILI REKLAMLAR

Aklımı karıştırıyor
Işıltılı reklamlar.
İştahımı kabartıyor
Çerezle dolu raflar.

Soruyorum kendime:

Çikolata mı alsam,
Yoksa şeker mi?
Oyuncak mı alsam,
Yoksa hepsini mi?

En iyisi…

Gereği kadar almalı,
Tuzaklara düşmeden.
Kendi kendine sormalı,
İhtiyaç mı gerçekten?

Nursel ÇETİN Eşref KARADAĞ



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 213-214-215-216-217 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Mevsimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 213, 214, 215, 216, 217


2. Sınıf Türkçe Kitabı Mevsimler Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 213-214-215-216-217


Soru : Şu an hangi ayda ve mevsimdeyiz?


Cevap :

  • İlkbahar ve Nisan ayındayız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 215 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu yazınız.


Cevap :

Okudunuz metnin konusu mevsimler ve zaman olarak ifade edebiliriz.


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki resimli bulmacayı çözünüz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 213-214-215-216-217 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 216 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Dünya’nın hareketleri sonucu oluşan zaman dilimlerine ne denir?


Cevap :

Dünya, kendi çevresinde bir kez dönünce 1 gün geçer.

Dünya, Güneş’in çevresinde bir kez dolanınca 1 yıl geçer.


4. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz metne göre cevaplayınız. 


Bir gün kaç saatten oluşur?


Cevap : Bir gün 24 saatten oluşur


Yeni bir gün ne zaman başlar?


Cevap : Gece yarısından sonra yeni bir gün başlar


Haftanın günleri neler?


Cevap : Pazartesi salı çarşamba perşembe cuma cumartesi pazar haftanın günleridir.


Bir yılda kaç ay var?


Cevap : Bir yılda 12 ay vardır.


Ayların adları nelerdir?


Cevap : Ocak şubat mart nisan mayıs haziran temmuz ağustos eylül ekim kasım ve Aralık ayların adlarıdır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 217 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını bulup noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • var = yok
  • açık  = kapalı
  • gece = gündüz
  • sıcak = soğuk
  • yeni = eski
  • kısa = uzun
  • yaz = kış
  • gelir = gider

Soru : Bu kelimelerden birini, zıt anlamıyla birlikte bir cümlede kullanınız.


Cevap :

Yok : Evde şeker yok.

Kapalı : Soğuk havalarda pencere kapalı kalmalıdır.

Gündüz : Gündüzleri sıcak olur.

Soğuk : Kış aylarında hava soğuk olur.

Eski : Eski tableti yerine yeni tablet aldı.

Uzun : Uzun bir sınav sürecine girdi.

Kış : Kışın evlerimizde ısınmak için yakıt yakarız.

Gider : Giderleri karşılamak için babam işe gider.


6. Etkinlik


Soru : Hangi mevsimi, niçin seversiniz? Duygu ve düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Hangi mevsimi, niçin seversiniz? Duygu ve düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En çok sevdiğim mevsim kış mevsimidir.

Kış mevsiminde havalar ne kadar soğuk olursa olsun karla oynamak etrafım bembeyaza bürünmesi en çok sevdiğim durumdur.

En çok sevdiğim mevsim ilkbahar mevsimidir.

İlkbahar mevsiminde doğa uyanmaya başlar ve her yer çeşit çeşit çiçeklerle donatılmış olur.

Etrafın rengarenk çeşitli çiçeklerle dolması kuşların cıvıldaması ve doğanın tekrar canlanması Bu mevsime eşsiz kılar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 213-214-215-216-217 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-219-220-221-222-223-224 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Üç Güneş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224


2. Sınıf Türkçe Kitabı Üç Güneş Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-219-220-221-222-223-224


Soru : “Güneş, ısı ve ışık kaynağımızdır.” diyen biri ne söylemek istiyor?


Kısa Cevap : ““Güneş, ısı ve ışık kaynağımızdır.” diyen biri ne söylemek istiyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Güneş ısı ve ışık kaynağımızdır diyen bir kişi;

Güneşin bizleri ısıttığı ve sıcaklık kaynağı olduğunu

Güneşin çevremizi görmemizi sağladığını söylemek istiyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 220 Cevapları


Soru : Şiirle ilgili resmi inceleyiniz. Sizce çocuk ne düşünüyor olabilir?


Cevap :

Şiirle ilgili resim incelendiği zaman çocuk portakalların güneşe benzediğini düşünüyor olabilir.


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelime kartlarını inceleyiniz. Bu kelimelerin anlamlarını sözlükten de araştırınız. Birer cümlede kullanıp yazınız.


Cevap :

Palto Kelimesi

Anlamı : Hava soğuk olduğu zaman giysilerin üstüne giyilen giysi

Cümle : Kışın kendisine üşümemek için palto aldı.


Yakıt Kelimesi

Anlamı : Enerji elde etmek için kullanılan yakıt

Cümle :Kkış ayları sıcak geçmesi için bütün daireler apartmana yakıt aldılar.


Eldiven Kelimesi

Anlamı : Soğuktan korunmak için ele giyilen pamuksu yiyecek.

Cümle : Kar yağınca en kalın eldivenlerini seçerek giydi.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 221 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : “Güneş” kelimesi size neleri çağrıştırıyor? Kelime haritasına yazarak belirtiniz. 


Cevap :

Maddeler halinde güneş kelimesinin bizlere çağrıştırdığı kelimeler şunlardır;

  1. Sarı rengi
  2. Turuncu rengi
  3. Isı
  4. Yaz mevsimi
  5. Kızarmak
  6. Terlemek
  7. Bronzlaşmak
  8. Doğanın canlanması
  9. Sabah
  10. Gün batımı
  11. Susamak
  12. Yüzmek
  13. Şort
  14. Yazlık elbiseler
  15. Deniz

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 222 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.


Çocuk, gökyüzüne niçin portakal fırlatmak istiyor?


Cevap :

Çocuk gökyüzüne güneşi üçe çıkarmak için portakal fırlatmak istiyor.


Çocuk, portakalı niçin Güneş’e benzetiyor? Görselleri boyayarak açıklayınız.


Cevap :

Çocuk portakalı şekli ve rengine benzediği için güneşe benzetiyor.


Çocuk, hangi mevsimde Güneş’in üç tane olmasını istiyor?


Cevap :

Çocuk kış mevsiminde güneşe 3 tane olmasını istiyor.


Çocuk, Güneşlerin sayısı artınca hangi sorunların biteceğini düşünüyor?


Cevap :

Çocuk güneşlerin sayısı artınca yakıt derdinin ve giyim derdinin biteceğini düşünüyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 223 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Güneş’in doğuşunu, oluş sırasına göre yazınız.


“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 218-219-220-221-222-223-224 Cevapları”

Cevap :

Görselde birinci resimde Güneş henüz doğmamıştır. Hava karanlıktır.

Görselde ikinci resimde ise doğmaya başlayınca hava aydınlanmaya ve ısınmaya başladığını görürüz.

Görselde  üçüncü resimde ise ölene varmadan Güneş kafasını dağların ardından çıkarır.

Görselde  dördüncü resimde ise öğlen vaktinde tam tepede olduğunu görebiliriz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 224 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıya, sevdiğiniz bir şiirin dizelerini yazınız. 

Yazınız bitince kontrol ediniz. Yazınızda harf hatası, hece eksikliği varsa düzeltiniz.


Cevap :

Nazım Hikmet’ten Dünyayı Verelim Çocuklara Şiiri

Dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne

Allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar

Oynasınlar türküler söyleyerek yıldızların arasında

Dünyayı çocuklara verelim

Kocaman bir elma gibi verelim

Sıcacık bir ekmek somunu gibi

Hiç değilse bir günlüğüne doysunlar

Dünyayı çocuklara verelim

Bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı

Çocuklar dünyayı alacak elimizden

Ölümsüz ağaçlar dikecekler



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 70 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Eğlenirken Öğreniyoruz Metni Cevapları Sayfa 70


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Mevsimine Göre Besleniyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 70


Soru : Aşağıda verilen oyunu yönergelere göre oynayınız.


Cevap :

Mevsimine Uygun Beslenme Oyunu

1. Bu oyunu 2 veya 4 kişi oynayabilirsiniz.
2. Ek 9’daki (sayfa 145) mevsim kartlarını ve Ek 10’daki (sayfa 147) meyve, sebze görsellerini kesiniz.
3. Mevsim kartlarını kişi sayısına göre paylaşınız.
4. Meyve ve sebze görsellerini ters çevirerek üst üste sıranın üzerine koyunuz.
5. Meyve ve sebze kartlarından sırayla birer kart açınız.
6. Açılan karttaki meyve, sebze görselinin elinizdeki mevsim kartında bulunup bulunmadığını kontrol ediniz. Bulunuyorsa kartınıza işaret koyunuz.
7. Mevsim kartındaki görselleri önce tamamlayan kişi oyunu kazanır.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 68-69 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Mevsimine Göre Besleniyoruz Metni Cevapları Sayfa 68, 69


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Mevsimine Göre Besleniyoruz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 68-69


Soru : Aşağıdaki görselde yer alan meyve ve sebzelerden en sevdiklerinizi işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 68-69 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Tablodaki meyve ve sebzelerin hangi mevsimde tüketilmesi en uygundur? Doğru mevsimin bulunduğu kutuyu, yan sayfadaki görselden yararlanarak örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 68-69 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 66-67 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sağlığımız İçin Çalışanlar Metni Cevapları Sayfa 66, 67


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sağlığımız İçin Çalışanlar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 66-67


Soru :  Aşağıdaki açıklamaların hangi meslek ile ilgili olduğunu altlarına yazınız. Açıklamaların numarasını ilgili görselin yanına yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 66-67 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 65 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sağlık Kurumlarımız Metni Cevapları Sayfa 65


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sağlık Kurumlarımız Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 65


Soru : Aşağıda sağlığımızla ilgili durumlar verilmiştir. Bu durumlarda gideceğiniz kurumun numarasını yanına yazınız.


Cevap :

  • (4) Bir yaşındaki kardeşime aşı yapılması gerekiyor.
  • (1) Doktorun yazdığı reçetedeki ilaçları almamız gerekiyor.
  • (2) Diş ve ağız sağlığı kontrolü yaptırmam gerekiyor.
  • (3) Ev kazalarına bağlı yaralanmalarda ilk yardım yapılması gerekiyor.
  • (3-4) Evde hasta ve yaşlı bakım hizmeti almak için başvuru yapılması gerekiyor.


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 64 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sağlıklı Yaşam Davranışlarımız Metni Cevapları Sayfa 64


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sağlıklı Yaşam Davranışlarımız Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 64


Soru : Aşağıdaki öz değerlendirme formunu doldurunuz. Sonuca göre Ek 8’deki (sayfa 143) rozetleri alınız.


Cevap : Hepsi EVET olacak.

  1. Dişlerimi günde iki kere fırçalarım.
  2. Tuvaletten sonra ellerimi sabunla yıkarım.
  3. Kirli kıyafetlerle dolaşmam.
  4. Haftada en az bir kere banyo yaparım.
  5. Saçlarımı her gün tararım.
  6. Tırnaklarımı keserim.
  7. Yemekten önce ve sonra ellerimi yıkarım.
  8. Tuvaleti kullandıktan sonra temiz bırakırım.
  9. Yemek yediğim alanları temiz bırakırım.
  10. Çöplerimi çöp kutusuna atarım.
  11. Erken yatar, erken kalkarım.
  12. Spor yaparım.
  13. Öksürürken ve hapşırırken ağzımı kapatırım.


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 62-63 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sağlıklı Yaşam Çizelgemiz Metni Cevapları Sayfa 62, 63


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sağlıklı Yaşam Çizelgemiz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 62-63


Soru : Aşağıdaki sağlıklı yaşam davranışlarını inceleyiniz. Sağlıklı yaşam davranışlarını yaptığınız günleri yeşil ile yapmadığınız günleri mavi ile boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 62-63 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62-63 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 61 MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sağlığımız İçin Temizlik Metni Cevapları Sayfa 61


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sağlığımız İçin Temizlik Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 61


Soru : Aşağıda kişisel temizliğimiz ve çevre temizliği ile ilgili cümleler verilmiştir. Bu cümleleri uygun görseller ile eşleştiriniz. Görsellerin yanındaki harfleri cümlelerin yanına yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları”


 

Our Score
error: Content is protected !!