2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 241-242-243 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 241, 242, 243


2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 241-242-243


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 241-242-243 MEB Yayınları”

OKUYALIM

Okumaya kuvveti var;
Okumalı genç, ihtiyar.
Bilginin faydası çoktur,
Okumanın yaşı yoktur.

Sanatını ilerletmek,
Yeni bilgiler öğrenmek,
Her işin sırrını bilmek,
Ancak okumayla olur.
İlmini alanlar bulur.

Başladı uzayın çağı,
Bilenler aşıyor dağı,
Fenle füzeyi, uçağı,
Yeni yeni buluşların,

Sahibi onlardır yarın,
Ne olursa olsun yaşın,
Kitap olsun arkadaşın.

Osman YILDIZ


1 ve 2. soruları şiire göre cevaplayalım. 


1. Şiire göre kimler kitap okumalıdır? 


Cevap :

Şiire göre genç, ihtiyar herkes kitap okumalıdır.


2. Şiire göre niçin kitap okumalıyız? 


Cevap :

Şiire göre sanatı ilerletmek, yeni bilgiler öğrenmek, her işin sırrını bilmek ve ilim almak için kitap okumalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 242 Cevapları


3. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını bulalım. Kelimeleri aynı cümle içinde örnekteki gibi kullanalım. 


sağlam : çürük

Cümlem :

  • Pazardan aldığım meyveler çürük çıktı.
  • Meyvelerin çürük olan yerlerini ayıklayarak sağlam olan taraflarını yedi.
  • Aldığım masa çok çürük çıktı.
  • Dişim çürüdüğü için bu kadar acı çekiyorum.

kalın : ince

Cümlem :

  • Havalar ısındığı için daha ince olan kıyafetlerimizi tercih etmeliyiz.
  • Serçe parmağımız diğer parmaklarımızdan daha incedir.
  • Onun parmakları benimkinden ince olduğu için yüzük elini olmadı.
  • İnce bir bez parçası ile sorunu çözebiliriz.

giriş : çıkış

Cümlem :

  • Annem okulun çıkış vakti gelmeden kapıda olurdu.
  • Okul çıkışında parka gider güzelce eğlenirdik.
  • Annem iş çıkışında alışverişe gideceğimizi söyledi.
  • Babam iş çıkışında istediğim oyuncağı almaya götürecek.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 243 Cevapları


4. Yukarıda verilen kelimelerin eş anlamlılarını bulmacada bulup boyayalım. Kalan harfleri sırasıyla yazarak şifreyi bulalım.

sonbahar – kent – ıslak – kafa – pis – konut – çağrı – defa – ıssız – tamir – rüzgâr – dil – cümle 


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 241-242-243 Cevapları”

5. Bu tema içinde işlediğimiz metinlerin adlarını yazalım. 


Cevap :

Bu tema içinde işlediğimiz metinler

Kütüphane
Pastaların Dilinden Kim Anlar?
Bizim Gazete (Dinleme Metni)
Sevgili Günlük (Serbest Okuma Metni)

İşlediğimiz metinlerden en çok “Pastaların Dilinden Kim Anlar? ” metnini beğendim. Çünkü çok farklı ve güzel bir metindi.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 241-242-243 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sevgili Günlük Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 240


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sevgili Günlük Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240 Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240 MEB Yayınları”

SEVGİLİ GÜNLÜK

Heyyy dedim,
Hatırlattığın için
Sevgili günlük
Üç yıl önceyi bana.

Sayfaları karıştırdıkça
Bakıyorum da neler yaşamışım:
Mesela şu derede yüzmüşüm,
Şurada koca bir
Balıktan kaçmış,
Şu kayadan atlarken
Dizimi yaralamışım.

Yazmasaydım eğer bunları
Hatırlayamazdım neler yaptığımı.
Lütfen bana öyle bakmayın,
Ağaç altında pinekleyen
Sayın kaplumbağa.
Eğer günlüğünüz hiç olmadıysa
Lütfen kendinize, gidin
Bir günlük alın.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bizim Gazete Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239


2. Sınıf Türkçe Kitabı Bizim Gazete Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Gazetelerde en çok yazılar mı resimler mi dikkatinizi çeker? Niçin?


Cevap :

Gazetelerde en çok resimler dikkatimi çeker. Sanırım göze hitap ettiği için böyle oluyor.

Kitap okurken de resimler çok dikkatimi çekerler.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : “Bizim Gazete“ adlı şiirin görselinden hareketle metnin konusunu tahmin edip yazalım.


Cevap :

“Bizim Gazete” adlı şiirin görselinden hareketle metnin konusunun çocukların yapmış olduğu okul gazetesi olduğunu düşünüyorum.


2. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz şiire farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

  • Yeni Nesil Gazete
  • Küçük Çınar
  • Bilge Küçükler

3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Şiire göre gazeteyi kimler çıkarıyor? 


Cevap :

Sınıfça yazılarak çıkarılıyor, yani tüm sınıf öğrencileri tarafından çıkarılıyor.


2. Çıkarılan gazetede neler yer alıyor? 


Cevap :

Gazetede haberler, resimler, fotoğraflar, fıkralar, bilmeceler, karikatürler, öyküler ve tekerlemeler yer alıyor.


3. Öğretmen gazetede ayrıca neyin yer almasını istiyor? 


Cevap :

Öğretmen gazetede ayrıca şiirlerin de yer almasını istiyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Seçtiğimiz bir mesleği beden dilimizi kullanarak tanıtmaya çalışıp arkadaşlarımızdan tahmin etmelerini isteyelim.


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla bir arada yaparak etkinliği değerlendiriniz.


Soru : b) Konuşmacının beden diliyle verdiği mesajlar nelerdir?


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla bir arada yapmış olduğunuz çalışma sonucunda doldurmanız gerekmektedir.


5. Etkinlik 


Soru : Nasıl bir gazete çıkarmak isterdiniz? Bu gazetenin özelliklerini aşağıdaki boşluklara yazalım. Yazımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Nasıl bir gazete çıkarmak isterdiniz? Bu gazetenin özelliklerini yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir gazete çıkaracak olsaydım ona sınıfımızın ismini verirdim. Gazetemizde müdürümüz, öğretmenlerimiz ve arkadaşlarımızla yaptıklarımız röportajlara, dilek ve şikayetlere, fıkralara, güncel haberlere yer verirdim.

Gelen özel günler ile ilgili kompozisyon, şiir ve resimler koyardım.

Bu gazeteyi öğretmenlerin ve arkadaşlarınla beraber çıkarırdık.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Nasıl bir gazete çıkarmak isterdiniz? Bu gazetenin özelliklerini yazalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Nasıl bir gazete çıkarmak isterdiniz? Bu gazetenin özelliklerini yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Nasıl bir gazete çıkarmak isterdiniz? Bu gazetenin özelliklerini yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Gazetemin adı “Sınıfımızın Sesi ” olurdu. Sayfalarında okulumuz, sınıfımız ve arkadaşlarımızın başarılarına yer verirdim.

Bu gazeteyi arkadaşlarım Mehmet ve Selvi ile birlikte çıkarırdık.


“Nasıl bir gazete çıkarmak isterdiniz? Bu gazetenin özelliklerini yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bir gazete çıkaracak olsaydım ona sınıfımızın ismini verirdim. Gazetemizde müdürümüz, öğretmenlerimiz ve arkadaşlarımızla yaptıklarımız röportajlara, dilek ve şikayetlere, fıkralara, güncel haberlere yer verirdim.

Gelen özel günler ile ilgili kompozisyon, şiir ve resimler koyardım.

Bu gazeteyi öğretmenlerin ve arkadaşlarınla beraber çıkarırdık.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplarıma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplarıma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : En son okuduğunuz kitabın adı nedir?


Cevap :

En son okuduğum kitabın adı “Ömer Seyfettin’in yalnız Efe”dir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Şiirin görsellerinden hareketle konusunu tahmin edip yazalım.


Cevap :

Şiirin görsellerinden hareketle konusu tahminimce kitapların insanlara vermiş olduğu bilgiler ve insanları bambaşka hayal dünyalarına alıp götürmesidir.


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire gör cevaplayalım.


1. Şaire göre kitapların içerisinde neler yer almaktadır? 


Cevap :

Şiire göre kitapların içerisinde hayvanlar, uçaklar, gemiler, yazılar, öğütler ve bilgiler yazar.


2. Şair, kitaplarını korumak için neler yapıyor? 


Cevap :

Şair , kitaplarını korumak için çantasında taşıyor, üstlerini örtüyor ve adını yazıyor.


3. Şair, kitaplardan öğrendiklerini nerede tutmaktadır? 


Cevap :

Şair, kitaplardan öğrendiklerini aklının içinde tutmaktadır.


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz şiire farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Okuduğumuz şiire farklı başlıklar

  • Değerli Kitaplarım
  • Kitaplar
  • Değerli Kitaplarım

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Verilen kelimelerin eş anlamlılarını yazarak örnekteki gibi cümle içinde kullanalım. 


kalp = yürek

Cümlem :

  • Bu sözleri yüreğimin en içten duyguları ile söylüyorum.
  • Yüreğimin en derinliğinde kendini bulacaksın.

doktor = hekim

Cümlem :

  • Hekim çocuğun iyi olması için elinden geleni yapıyordu.
  • Hekim, yeni ilaçlar yazarak hastanın düzenli olarak takip edilmesini istedi.

mektep = okul

Cümlem :

  • Okulumu ve öğretmenimi çok seviyorum.
  • Okuldaki ilk günüm olduğu için çok heyecanlıydım.

önder = lider

Cümlem :

  • Liderler cesur, merhametli ve kararlı olmalıdır.
  • Liderlerde ileri görüşlülük olmazsa olmazdır.

5. Etkinlik 


Soru : En çok hangi kitapları okumayı seviyorsunuz? Bu kitaplarda neler ilginizi çekiyor? Arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “En çok hangi kitapları okumayı seviyorsunuz? Bu kitaplarda neler ilginizi çekiyor? Arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En çok masal kitapları okumayı seviyorum.

Masal kitaplarındaki olağanüstü kişilikler ve olaylar dikkatimi çok çekiyor.

Masal kitaplarını okuyunca kendimi bambaşka bir dünyada gibi hissediyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : “Kitap Sevgisi“ konulu bir şiir yazalım. Şiirimizi harf hatası, hece eksikliği, yazım ve noktalama kuralları açısından düzenleyip arkadaşlarımızla paylaşalım. Şiirimize uygun bir resim çizelim.


Kısa Cevap : ““Kitap Sevgisi“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kitap Hayattır

Kitap oku hayat bul

Yepyeni dünyalar bul

Denizin derinliklerinde

İnciler mercanlar bul

Gel kitap okuyalım

Kültürlerle dolalım

Hangi dünyayı istersen

Onunla donanalım


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Verilen kelimeleri kullanarak ve olayların oluş sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım. Yazımızı harf hatası, hece eksikliği, yazım ve noktalama kuralları açısından düzenleyip arkadaşlarımızla paylaşalım.

orman / kitap / çocuk / masal 


Kısa Cevap : “Orman kitap çocuk masal kelimeleri kullanarak ve olayların oluş sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çocuklar eğer sevdirilirse masallar ve kitaplarla bütünleşebilir ve o rengarenk dünyalarda yepyeni bilgiler elde edebilirler.

Ormanlarda yeni şeyler keşfeder gibi dünyaları keşfedebilir masalların verdiği güzel öğütler ile eğlenerek öğrenebilirler.

Kitapların çocuklara sevdirmenin ilk yolu masallardır.

Masallar çocukların renkli hayallerine eşlik eder ve onları masal oyunları içerisinde alarak harika bir bütünlük ve beraberlik elde ederler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Orman kitap çocuk masal kelimeleri kullanarak ve olayların oluş sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Orman kitap çocuk masal kelimeleri kullanarak ve olayların oluş sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Orman kitap çocuk masal kelimeleri kullanarak ve olayların oluş sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Çocuklar masal okuyarak kitap dünyasına yolculuk etmeye başlarlar.

Bu dünyada rengarenk şiirler, masallar ve olağanüstü hikayelerle coşarlar.

Esrarengiz ormanlardan okyanuslara, deniz kızlarından devlere kadar birbirinden farklı bir esrarengiz hikayeler dinlerler.

Bunun için masal çocuklar için kitap dünyasına açılan bir kapı ve çocukların dünyasını zenginleştiren en güzel oyuncaktır.


“Orman kitap çocuk masal kelimeleri kullanarak ve olayların oluş sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Çocuklar eğer sevdirilirse masallar ve kitaplarla bütünleşebilir ve o rengarenk dünyalarda yepyeni bilgiler elde edebilirler.

Ormanlarda yeni şeyler keşfeder gibi dünyaları keşfedebilir masalların verdiği güzel öğütler ile eğlenerek öğrenebilirler.

Kitapların çocuklara sevdirmenin ilk yolu masallardır.

Masallar çocukların renkli hayallerine eşlik eder ve onları masal oyunları içerisinde alarak harika bir bütünlük ve beraberlik elde ederler.



 

Our Score

“Kitap Sevgisi“ konulu bir şiir yazalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı “Kitap Sevgisi“ konulu bir şiir yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Kitap Sevgisi“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kitap 

Her sayfam bilgi dolu

Ben başka bir dünyadır

Senin dünyan apaydınlık

Güven veren bir alandır

Okudukça öğreten

Öğrendikçe okumaya sevk eden

Sensin güzel kitabım.


““Kitap Sevgisi“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kitap Hayattır

Kitap oku hayat bul

Yepyeni dünyalar bul

Denizin derinliklerinde

İnciler mercanlar bul

Gel kitap okuyalım

Kültürlerle dolalım

Hangi dünyayı istersen

Onunla donanalım


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 Cevapları”


 

Our Score

En çok hangi kitapları okumayı seviyorsunuz? Bu kitaplarda neler ilginizi çekiyor?

2. Sınıf Türkçe Kitabı En çok hangi kitapları okumayı seviyorsunuz? Bu kitaplarda neler ilginizi çekiyor? Arkadaşlarımıza anlatalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“En çok hangi kitapları okumayı seviyorsunuz? Bu kitaplarda neler ilginizi çekiyor? Arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

En çok macera ve komedi kitaplarını okumayı seviyorum.

Bu kitaplarda olan olaylar, aksiyon ve komik şeyler ilgimi çekiyor.


“En çok hangi kitapları okumayı seviyorsunuz? Bu kitaplarda neler ilginizi çekiyor? Arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

En çok masal kitapları okumayı seviyorum.

Masal kitaplarındaki olağanüstü kişilikler ve olaylar dikkatimi çok çekiyor.

Masal kitaplarını okuyunca kendimi bambaşka bir dünyada gibi hissediyorum.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-229-230-231 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Pastaların Dilinden Kim Anlar? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 226, 227, 228, 229, 230, 231


2. Sınıf Türkçe Kitabı Pastaların Dilinden Kim Anlar? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-229-230-231


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-229-230-231 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Okuduğumuz kitapları arkadaşımızın kitabıyla değiştirmenin faydaları nelerdir?


Kısa Cevap : “Okuduğumuz kitapları arkadaşımızın kitabıyla değiştirmenin faydaları nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okuduğumuz kitapları arkadaşımızın kitabı ile değiştirmek bize büyük faydalar sağlar.

Bilgi paylaşımını, eşyalarımızı vermenin güzelliğini ve aynı zamanda yeni bir kitap almadan bile farklı kitaplar okuyabilmenin zevkine varırız.

Birbirimizle kitap hakkında analizlerde bulunur ve kitap hakkında konuşarak bilgi dolu konuşma ortamları meydana getiririz.

Bu bize kitap okumayı sevdirecek ve kitap okuma konusunda bize heveslendirecektir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım. 


Cevap :

Deniz Paleti Kelimesi

Sözlük Anlamı : diğer adı ile de yüzme paleti, daha az ayak ve bacak hareketi ile daha uzun mesafelerde yüzmeyi sağlayan bir araçtır.
Tahminim : denizde yüzerken ayaklara takılan bir nesne


Ekler Pasta Kelimesi

Sözlük Anlamı : yumuşak, hamurlu bir tatlı

Tahminim : bir tatlı


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Kerem ve annesi nereye gittiler? 


Cevap :

Kerem ve annesi büyük alışveriş merkezine gidiyorlar.


2. Kerem oyuncak, gofret ve bisküvi yerine neyi tercih etti? 


Cevap :

Kerem oyuncak, gofret ve bisküvi yerine kitapları tercih etti.


3. Annesi Kerem’i nasıl ödüllendirdi? 


Cevap :

Annesi Kerem’i aldığı ekler pasta ile ödüllendirdi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metne farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Kerem Alışveriş Merkezi’nde

Büyük Alışveriş Merkezi

Ne Alsam?

Kitaplar mı Oyuncak mı Pasta mı?


4. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını birer cümlede kullanalım.


Fırından iki tane ekmek aldım.

Cevap :

Üç adet kalem satın almamız gerekiyor.


Al bayrağım gökyüzünde dalgalanıyor

Cevap :

Kırmızı rengini o kadar severim ki.


Köyümüzün yanından geçen derenin suyu çok berrak.

Cevap :

Duru bir rengi vardı, o kadar sakinleştiriciydi ki.


Sınıftaki olaya herkes şahit oldu.

Cevap :

Tanıklar sözlerini bitirmeden avukat araya girdi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Okuyup etkilendiğimiz bir kitabı arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “Okuyup etkilendiğimiz bir kitabı arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Nasrettin Hoca Hikayeleri Derleme kitabını herkese tavsiye ederim. Nasreddin Hoca’ yı çok seviyorum.

Çizgi filmlerini de izlediğim için ona karşı ayrı bir sevgim oluştu. Bu kitapta hem gülüyor hemde yeni bilgiler öğreniyoruz. Hocanın güldürerek verdikleri öğütler akılda kalıcı ve eğlendirici oluyor.


6. Etkinlik 


Soru : Çok kitap okuyan bir arkadaşımızı tebrik etmek için kart yazalım.


Kısa Cevap : “Çok kitap okuyan bir arkadaşımızı tebrik etmek için kart yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kitap kurdu Arkadaşım,

Sevgili arkadaşım. Bu kartı seni tebrik etmek için yazıyorum. Kitap okuma aşkını ve bu becerini her zaman takdir etmişimdir.

Senin gerçekten bir kitap kurdu olduğunu düşünüyorum. Seni örnek alıyorum. Sayende bende kitap okumaktan keyif almaya başladım. Sana bir kitap hediye etmek istiyorum. Belki daha sonra beraber kitaplarımızı değiş tokuş yapar, haklarında beraber sohbetler ederiz.


7. Etkinlik 


Soru : Derse getirdiğimiz renkli kâğıt, makas( dikkatli kullanalım!), dondurma çubuğu, boya kalemi ve yapıştırıcı ile kitap ayıraç yapacağız.


Cevap :

Yapılışı

* İstediğiniz renkteki kağıtları ince şeritler halinde kesin.
* Oluşan şeritlerin bir yüzüne yapıştırıcı sürün.
* Yapışkan yüzünü dondurma çubuğuna isteğiniz yönde sarın.
* Diğer renkteki şeritlere de aynı işlemi uygulayın.
* Çubuğun kurumasını bekleyin. Şimdi kitap ayracınız hazır!


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-229-230-231 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Çok kitap okuyan bir arkadaşımızı tebrik etmek için kart yazalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Çok kitap okuyan bir arkadaşımızı tebrik etmek için kart yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Çok kitap okuyan bir arkadaşımızı tebrik etmek için kart yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sevgili Arkadaşım,

Kitaplara olan merakını ve sevgini her zaman takdir etmişimdir. Sana ne kadar imrendiğimi bir bilsen. Umarım kitaplara olan ilgin her zaman böyle devam eder ve ileride çok bilgili birisi olursun.


“Çok kitap okuyan bir arkadaşımızı tebrik etmek için kart yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kitap kurdu Arkadaşım,

Sevgili arkadaşım. Bu kartı seni tebrik etmek için yazıyorum. Kitap okuma aşkını ve bu becerini her zaman takdir etmişimdir.

Senin gerçekten bir kitap kurdu olduğunu düşünüyorum. Seni örnek alıyorum. Sayende bende kitap okumaktan keyif almaya başladım. Sana bir kitap hediye etmek istiyorum. Belki daha sonra beraber kitaplarımızı değiş tokuş yapar, haklarında beraber sohbetler ederiz.



 

Our Score
error: Content is protected !!