Fatih Sultan Mehmet’in hayatıyla ilgili sizi en çok etkileyen olay nedir? Anlatalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Fatih Sultan Mehmet’in hayatıyla ilgili sizi en çok etkileyen olay nedir? Anlatalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Fatih Sultan Mehmet’in hayatıyla ilgili sizi en çok etkileyen olay nedir? Anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Fatih Sultan Mehmet’in hayatı ile ilgili beni en çok etkileyen olay İstanbul’un fethi konusundaki mücadelesi ve başarısıdır.


“Fatih Sultan Mehmet’in hayatıyla ilgili sizi en çok etkileyen olay nedir? Anlatalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Fatih Sultan Mehmet’in hayatı ile ilgili beni en çok etkileyen olay ekası, İstanbul fethi sırasındaki çözüm yolları ve imkansızlıklar içerisinde olmasına rağmen başarmasıdır.



 

Our Score

İstanbul hakkında neler biliyorsunuz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı İstanbul hakkında neler biliyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“İstanbul hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İstanbul’un içinden deniz geçen bir şehir olduğunu, tüm insanlığa hitap ettiğini, doğal ve tarihi güzellikleri ile ülkemizin sembolü olduğunu, dünyanın iki kıtayı birbirine bağlayan tek şehri olduğunu ve ülkemizin en kalabalık şehri olduğunu biliyorum.


“İstanbul hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İstanbul ülkemizin en güzel şehirlerinden bir tanesidir.

Tarihi mimarisi ve güzelliği ile geçmiş tarihlerden beri herkesin ilgi odağı olmuştur.

Asya ve Avrupa kıtalarını birbirine bağlamakta şehrin içinden deniz geçmekle bilinmektedir.

Birçok imparatorluğa ev sahipliği yapmış bu şehir en kalabalık ve en çok göç alan şehrimizdir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 206-207-208-209 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Yirmi Üç Nisan Günü  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209


2. Sınıf Türkçe Kitabı Yirmi Üç Nisan Günü Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 206-207-208-209


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 206-207-208-209 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulunuzda nasıl kutlanır?


Kısa Cevap : “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulunuzda nasıl kutlanır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı tüm okullarda olduğu gibi Bizim okulumuzda da neşe ile kutlanır.

Sınıfımızı süsleyerek günün anlam ve önemi hakkında konuşmalar yaparız.

Öğretmenlerimiz yarışmalar düzenleyerek dereceye giren arkadaşlarımıza hediyeler verirler.

Bazı sınıflardaki arkadaşlarımız gösteriler yaparak bayram havasında bir kutlama yapılır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-207-208-209 Cevapları”

2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayalım.


1. 23 Nisan’da çocuklar neden sevinçlidir? 


Cevap :

23 Nisan’da çocuklar bayramları oldukları için sevinçlidir.


2. Büyük Millet Meclisi ne zaman açıldı? 


Cevap :

Büyük Millet meclisi 1920’de açıldı.


3. Şiire göre milleti sevindiren nedir? 


Cevap :

Şiire göre milleti sevindiren yeni bir Türk devleti ilan edilmesidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Arkadaşımıza 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlamak için bir kartpostal yazalım.


Cevap :

Canım arkadaşım,

Bugün bayramımız olan 23 Nisan’ı büyük bir coşkuyla kutladık. Umarım sen de bu güzel günü Neşe ve mutluluk içerisinde geçirmiş çok eğlenmişsindir.

Gazi Mahallesi Fındık Caddesi Sevgi Apartmanı Kat 2 Daire No:4 İstanbul/Şişli


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki zarfa ev adresimizi yazalım.


Cevap :

Bu kısma kendi ev adresinizi yazmanız gerekmektedir.


Soru : b) Yazım yanlışı olan cümlelerin başındaki kutuları işaretleyelim.


Cevap :

( ✓) Şair, lale Sokaktaki mavi boyalı evde doğmuş.

( ✓) Cumhuriyet bayramı kutlamalarında şiir okudum.

( ✓) Kuyumcular mahallesi buraya çok yakın.

( ✓) Değirmen sokak buranın en sakin sokağıdır.

( ) Haziran ayında doğum gününü ailesiyle kutlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 206-207-208-209 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulunuzda nasıl kutlanır?

2. Sınıf Türkçe Kitabı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulunuzda nasıl kutlanır? konusunu kısaca ele alacağız. 


“23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulunuzda nasıl kutlanır?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulumuzda coşku ile kutlanır.

Şiir, kompozisyon yarışmaları yapılarak sınıflar süslenir günün anlam ve önemine dair konuşmalar yapılarak kutlama yapılır.


“23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulunuzda nasıl kutlanır?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı tüm okullarda olduğu gibi Bizim okulumuzda da neşe ile kutlanır.

Sınıfımızı süsleyerek günün anlam ve önemi hakkında konuşmalar yaparız.

Öğretmenlerimiz yarışmalar düzenleyerek dereceye giren arkadaşlarımıza hediyeler verirler.

Bazı sınıflardaki arkadaşlarımız gösteriler yaparak bayram havasında bir kutlama yapılır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Truva Atı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205


2. Sınıf Türkçe Kitabı Truva Atı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Şu ana kadar ülkemizde hangi şehirleri gördünüz? 


Cevap :

Şu ana kadar ülkemizde sadece Ankara’yı görme imkanı buldum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım.


Cevap :

Seyahat Kelimesi

Sözlük Anlamı : yolculuk, gezi

Tahminim : gezmek


Kale Kelimesi

Sözlük Anlamı : Düşmanın gelmesi beklenilen yollar üzerinde, askeri önem taşıyan şehirlerde, geçit ve dar boğazlarda güvenliği sağlamak için yapılan

Tahminim : Şehirlerin korunması için yapılan büyük yapılar.


2. Etkinlik 


Soru : Görselde neler görüyorsunuz? Bunlar size ülkemizle ilgili neleri hatırlatıyor? Anlatalım.


Cevap :

Görselde Nasrettin Hoca’yı ve ters bindiği eşeğini görüyorum.

Bunlar bana ülkemiz ile ilgili Akşehir’i hatırlatıyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Gezilen yerlerle ilgili bilgileri çocuklara kim verdi? 


Cevap :

Gezilen yerlerle ilgili bilgileri çocuklara babaannesi veriyor.


2. Truva atı nerededir? 


Cevap :

Truva atı Biga’ dadır.


3. Tahta atın içinde ne vardı? 


Cevap :

Tahta hatun içinde en cesur askerler vardı.


4. Çocukların gördüğü tahta at neden çürümemişti? 


Cevap :

Çocukların gördüğü tahta at o zamanlar yapılmış at olmayıp benzeri olduğu için çürümemişti.


4. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metne farklı başlıklar belirleyelim.


Cevap :

Okuduğumuz metne farklı başlıklar

  • Babaannemle Gezmek
  • Truva Atı Efsanesi

5. Etkinlik 


Soru : Belirlediğimiz bir Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarımıza anlatalım.


Kısa Cevap : “Belirlediğimiz bir Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Nasrettin Hoca namaz vaktini beklerken telaşlı bir şekilde kapısının tokmağına vurulduğunu işitir ve kapıyı açınca komşusunu görür.

Komşunun telaşını sorunca komşusu karısıyla baldızının saç saça dövüştüğünü söyler.

Hoca ayırdın mı diye sorunca komşu yanlarına bile yaklaşamadıklarını söyler.

Neden kavga ettiklerini sorunca adam bilmediğini söyler. Bu defa Hoca “sakın, “sen yaşlısın , ben yaşlıyım ” diye kavga etmesinler? ” diye sorar.

Komşu başka bir konudan kavga ettiklerini düşündüğünü söyleyince Hoca”o zaman telaşa gerek yok belki şimdiye barışmışlardır bile” diye cevap verir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : a) Gezip gördüğümüz yerlerden birini seçelim. Aşağıdaki soruları gezdiğimiz bu yeri düşünerek cevaplayalım.


1. Gezdiğiniz yer ülkemizin hangi şehrindedir?

Cevap :

Gezdiğimiz yer ülkemizin İstanbul şehrindedir.


2. Kimlerle oraya gittiniz?

Cevap :

Oraya ailemle beraber gittim.


3. Buraya hangi araçla gittiniz?

Cevap :

Buraya otobüs ile gittim.


4. Yollarda neler gördünüz?

Cevap :

Yollarda birçok yapıt, köprüler gördüm.


5. Molada ne gördünüz, ne yediniz?

Cevap :

Molada birçok insan, süs ve sanat eşyaları gördüm. Ailemle beraber kebap yedik.


6. Nerede kaldınız? Nasıl bir yerdi?

Cevap :

Aile yakınımızda kaldık. Bizlere çok sıcak ve samimi davrandılar.


7. Nereleri gezdiniz? En çok ilginizi ne çekti?

Cevap :

Birçok tarihi eseri gezdik ve denizi izledik. En çok ilgimi çeken Ayasofya Camii idi.


8. Buradan ayrılırken hangi duyguları yaşadınız?

Cevap :

Buradan ayrılırken bu şehri çok sevdiğimi düşündüm ve büyüyünce burada yaşamak istedim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları


Soru : b) Sorulara verdiğimiz cevaplardan hareketle bir günlük yazalım.


Cevap :

Sevgili günlüğüm,

Bugün ailemle beraber İstanbul’u ziyaret etmek için yolculuğa çıktık.

Uzun zamandan beri annem ve babam İstanbul hakkında konuşuyor gezilecek yerler konusunda birbirleriyle fikir alışverişinde bulunuyorlardı.

Kendisinde kaldığımız akrabamız bizi samimi bir şekilde karşıladı. Yaptığı güzel yemekleri yedikten sonra deniz kenarına çıktık ve orada çay içtik.

Diğer gün erkenden kalkıp gezilecek yerleri gezdik ve harika bir gün geçirdik.


Gelecek Derse Hazırlık 


Soru : Ev adresimizi bir büyüğümüzden öğrenelim.


Cevap :

Bu kısımda yer alan etkinliği kendi ev adresinize göre yapmanız gerekmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 199-202-203-204-205 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Belirlediğimiz bir Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarımıza anlatalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Belirlediğimiz bir Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarımıza anlatalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Belirlediğimiz bir Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Nasrettin Hoca’nın hemşireleri bazen samimi bazen sahte olarak saygı göstermektedir.

Günün birinde sahte saygı gösterenlerden biri Hocayı evine davet eder ve Hoca da konumu gereği davete gider.

Gider ancak eve yaklaşınca ev sahibinin başını pencereden içeriye doğru çektiğini görür. Hiçbir şey olmamış gibi evin kapısını çalan Hoca ev sahibinin az önce gittiğini söyleyen bir ses duyar.

Hoca bu duruma sinirlenir ve “Ev sahibine söyleyin bir daha bir yere giderken başına pencereden unutmasın. ” der


“Belirlediğimiz bir Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Nasrettin Hoca namaz vaktini beklerken telaşlı bir şekilde kapısının tokmağına vurulduğunu işitir ve kapıyı açınca komşusunu görür.

Komşunun telaşını sorunca komşusu karısıyla baldızının saç saça dövüştüğünü söyler.

Hoca ayırdın mı diye sorunca komşu yanlarına bile yaklaşamadıklarını söyler.

Neden kavga ettiklerini sorunca adam bilmediğini söyler. Bu defa Hoca “sakın, “sen yaşlısın , ben yaşlıyım ” diye kavga etmesinler? ” diye sorar.

Komşu başka bir konudan kavga ettiklerini düşündüğünü söyleyince Hoca”o zaman telaşa gerek yok belki şimdiye barışmışlardır bile” diye cevap verir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Mektup Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198


2. Sınıf Türkçe Kitabı Mektup Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Karagöz ile Hacivat hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Karagöz ile Hacivat hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz ve Hacivat’ın eskiden yaşayan iki insan oldukları düşünülmektedir.

Perde ile oynanan bir gölge oyunudur.

Yardımcı oyuncular olmakla beraber başrol oyuncular Karagöz ve Hacivat’ tır.

Karagöz öğrenim görmemiş zeki bir tiptir.

Hacivat ise öğrenim görmüş, gösteriş meraklısı ayrı bir tiptir.

Bu oyun içerisinde komedi katılarak daha ilginç ve komik hale gelmiş seyircilerin daha çok dikkatini çekmiştir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Metnin bir bölümünü arkadaşımızla birlikte okuyalım. Okumamızı aşağıdaki tabloya göre değerlendirelim.


Cevap :

Bu kısmı sınıf arkadaşlarınızla birlikte doldurmanız gerekmektedir.


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Karagöz Hacivat’ı niçin aramaktadır? 


Cevap :

Karagöz, Hacivat’ı gelen mektubu okutmak için arıyormuş.


2. Mektup zarfının üzerinde neler olmalıdır? 


Cevap :

Mektup zarfının üzerinde pul ve tarih olmalıdır


3. Karagöz’e mektubu kim göndermiştir? 


Cevap :

Karagöz’e mektubu kimse göndermemiştir. Mektubu amcasına gönderecekken pul ve tarihi eksik olduğu için mektup gitmemiş kendisi de mektubu kendine geldi sanmıştır.


4. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Okuduğumuz metnin konusu Hacivat ve Karagöz gölge oyunudur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlarını yazalım.


Cevap :

  • kolay : zor
  • : dış
  • güzel : çirkin
  • sağlam : çürük
  • gülmek : ağlamak
  • doldurmak : boşaltmak
  • boş : dolu
  • cevap : soru

6. Etkinlik 


Soru : Araştırdığımız Karagöz oyunundaki karakterleri arkadaşlarımıza tanıtalım.


Cevap :

Araştırdığım Karagöz oyunundaki karakterler Hacivat ve Karagöz dışında Laz, Ermeni ve Çelebidir.

Araştırdığım karagöz oyunundaki karakterler Hacivat ve Karagöz dışında oğlu, eşi ve Laz’dır.


7. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

( _) Yaz tatilinde nereye gittiniz (? )
( _) İstanbul ( ‘) a gittik ( .)
( _) Nereleri gördünüz (? )
( _) Sultan Ahmet Camii ( ‘) ni ( ,) Topkapı Sarayı ve
Beylerbeyi Sarayı (‘ ) nı gördük (. )
( _) Peki (, ) ya Kız Kulesi (? )
(_ ) Oraya gitmeye zamanımız olmadı (. )


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : Metinden alınan bölümü aşağıdaki alana bakarak yazalım. Yazdıklarımızı harf hatası, hece eksikliği, yazım ve noktalama işaretlerine göre düzenleyelim.


Cevap :

KARAGÖZ — Ne istiyorsun?

HACİVAT — Mektubu versene! Nedir bu dalgınlığın canım?

KARAGÖZ — Benim kimseyle dargınlığım falan yok! Sen mektubu oku!..

HACİVAT — Vermiyorsun ki okuyayım! Bak ceplerine…

KARAGÖZ — Bende mektup yok…Nerede?

HACİVAT — Pekalâ, yolda postacı mı verdi?

KARAGÖZ — Yalıda pastacı vermedi. Oğlum masanın üstüne bırakmış… Çok merak ediyorum, kimden geliyor, ne yazıyor?


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-195-196-197-198 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Karagöz ile Hacivat hakkında neler biliyorsunuz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Karagöz ile Hacivat hakkında neler biliyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Karagöz ile Hacivat hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Karagöz ile Hacivat’ın gölge oyunu karakterleri olduğunu ve eskiden çok meşhur oyunlar olduklarını biliyorum.  Karagöz ile Hacivat, karşılıklı konuşmalar içeren bir gölge oyunudur.


“Karagöz ile Hacivat hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Karagöz ve Hacivat’ın eskiden yaşayan iki insan oldukları düşünülmektedir.

Perde ile oynanan bir gölge oyunudur.

Yardımcı oyuncular olmakla beraber başrol oyuncular Karagöz ve Hacivat’ tır.

Karagöz öğrenim görmemiş zeki bir tiptir.

Hacivat ise öğrenim görmüş, gösteriş meraklısı ayrı bir tiptir.

Bu oyun içerisinde komedi katılarak daha ilginç ve komik hale gelmiş seyircilerin daha çok dikkatini çekmiştir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 188, 189, 190


2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190 MEB Yayınları”

SANAL GERÇEKLİK KASKLARI SADECE EĞLENDİRİR Mİ?

Bir sanal gerçeklik kaskı taktığınızda, korkunç bir kaleyi keşfedebilir ya da uzayın derinliklerine dalabilirsiniz.

Bir bilgisayar, farklı bir yere yolculuk yapmışsınız gibi görmenizi sağlar. Ayrıca sanal gerçeklik kaskları, insanlara nasıl araba kullanmaları gerektiğini öğretmede veya tıp okuyan öğrencilerin kimseye zarar vermeden ameliyat alıştırmaları yapmalarında kullanılabilir. (…)

Mimarlar tasarladıkları bir binanın içinde sanal gerçeklik kaskı takarak dolaşabilirler. Hem de bina daha inşa edilmeden!

Richard MEAD ( Riçırt Mit)
Çeviren: Bora Denker


1, ve 2. soruları metne göre cevaplayalım. 


1. Sanal gerçeklik kaskları ile neler yapılabilir? 


Cevap :

Sanal gerçeklik kaskları ile farklı bir yere yolculuk yapmış gibi görürüz.

Yeni araba sürmeye başlayan kişilerin nasıl araba kullanmaları gerektiği veya tıp okuyan öğrencilerin kimseye zarar vermeden ameliyat alıştırmaları bu kasklarla yapılabilir.


2. Sanal gerçeklik kaskları ile çevremizi nasıl algılarız? 


Cevap :

Sanal gerçeklik kaskları ile çevremizi gerçekmiş gibi algılarız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları


Ben de büyüyünce bilim insanı olmak istiyorum. Yurdum ve insanlık için yeni icatlar yapmayı düşünüyorum. Bunun için şimdiden vaktimi boşa harcamayıp planlı çalışıyorum.

3. Metinde geçen eş anlamlı kelimelerin altını çizelim. Bu kelimelerin eş anlamlılarını kullanarak metni yeniden yazalım. 


Cevap :

Ben de kocaman olunca bilim adamı olmak talep ediyorum.

Vatanım ve insanlık için yeni buluşlar yapmayı muhakeme ediyorum.

Bunun için şimdiden zamanımı boşa sarf etmemek için planlı çalışıyorum.


4. Aşağıdaki noktalı yerlere tarih ve günleri doğru yazarak cümleleri tamamlayalım. 


Cevap :

• Okullar ………… 11 Eylül 2023…………………….. tarihinde açıldı.

• Mahallemize her ……………….. Cuma………………. günü pazar kurulur.

• Ben ………………. 4 kasım 2015………………. tarihinde doğdum.

• ………Mart……… , ………….Nisan………….. , …………. Mayıs……………. ilkbahar aylarıdır.

• Her …..10…. ……. Kasım……….. günü Atatürk’ü anarız.

• Karneleri ……… Haziran …………… ayında alacağız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları


5. Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

Bugün bize ders çalışmaya gelecek misin ( ?)
En çok doğayı ( ,) bitkileri (, ) hayvanları anlatan kitapları
seviyorum (. )
Eyvah (, ) defterimi bulamıyorum ( !)
Şimdi ne yapacağım (? )
Büyüklerimizi saymalı (, ) küçüklerimizi korumalıyız ( .)
Bayat ekmekleri martılara (, ) serçelere veya balıklara
verebiliriz ( .)


6. Bu tema içinde işlediğimiz metinlerin adlarını yazalım. 


Cevap :

Bu tema içinde işlediğimiz metinlerin adları

  • Aleksander Graham Bell
  • İletişim Dünyası
  • Roket
  • İnterneti Nasıl Kullanmalıyım?
  • İnatçı Gölgeler

6. Bu tema içinde işlediğimiz metinlerin adlarını yazalım. 


Cevap :

İşlediğimiz metinlerden en çok …..” Aleksander Graham Bell” metnini.…… beğendim. Çünkü  ………..çok farklı ve ilgi çekici bir metindi.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187 MEB Yayınları”

İNATÇI GÖLGELER
*
Bahar güneşi kırları tazeliyordu. (…) Fizi ve Çekirdek güle eğlene güneşin altında dolaşıyorlardı. Her hareketlerini taklit eden gölgeleriyse, önlerine düşmüş, onlarla birlikte yol alıyorlardı. Fizi onları merakla izledi.

Bir süre sonra ise “Of, sıkıldım artık bu gölgelerden! Ne yapsam aynısını yapıyorlar!” diye homurdanmaya başladı. Yerinde zıpladı, etrafında döndü. Gölgesinden kurtulmaya çalıştı. Çekirdek de burnunu sallayarak Fizi’yi taklit etti. O da yerinde zıpladı, etrafında döndü. Sonra da koşarak bir ağacın arkasına saklandı. Her ikisi de ne yaptılarsa gölgelerini atlatmayı başaramadılar. Sonunda hayal kırıklığına uğramış bir hâlde sessiz sessiz dolaşmayı sürdürdüler.

Yürürlerken birdenbire serin, sert bir rüzgâr çıktı. Fizi adımlarını hızlandırdı. Çekirdek peşinden yetişmekte zorlanmaya başladı. Esmekte olan rüzgâr o kadar sertleşmişti ki zavallı Çekirdek’in dikenleri bile titremeye başladı. Bir bulut Güneş’e doğru yaklaşıp önüne geçerken gölgeler de yavaş yavaş ortadan kayboldu. Fizi gözlerini hemen gökyüzüne dikti.
“Bir sorunumuz daha var şimdi. Gölgeler. Yeniden ortaya kmadan önce bu gölge meselesini çözmemiz lazım!” dedi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


Çekirdek! kucakladığı gibi koşmaya başladı. Fakat geç kalmışlardı çünkü rüzgâr Güneş’in önündeki bulutları savurmuş ve gölgeler yeniden ortaya çıkmışlardı. Fizi “İnanamıyorum, bu gölgelerden kurtulmak mümkün değil! Onları görünmez kılmak için bir an önce bir formül bulmam lazım.” diye söylendi. Bir süre daha yürümeye devam ettiler. Sonra Fizi aniden durdu ve “Evet, elbette!” diye haykırdı. Çekirdek şaşırarak yerinden sıçradı.

“Neden gölgemiz var Çekirdek biliyor musun?” diye sorarak konuşmasına devam etti. Sonra da kendi sorusunu yanıtladı: “Çünkü bizler arkamızdan gelen güneş ışığının geçmesi için engel oluşturuyoruz! Işınlar geçemiyorlar ve bu nedenle gölge, yani diğer bir deyişle ışığın yokluğu, önümüzde beliriyor!” Bunları duyan Çekirdek şaşkın şaşkın baktı. (…)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!