3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Sıvı Ölçüleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 259, 260, 261, 262, 263


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 259-260-261-262-263. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin sıvı ölçüleri konusunu öğrenmelerine yönelik etkinlikleri içerir. Bu sayfalardaki alıştırmalar, litre ve mililitre gibi ölçü birimlerini doğru kullanmayı ve sıvı miktarlarını hesaplamayı öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ile öğrenciler, kendi çözümlerini kontrol ederek bilgilerini pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Sıvı Ölçüleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri sıvı ölçümlerini günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259, 260, 261, 262, 263 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir kaynak olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Sıvı Ölçüleri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 259 Cevapları


Etkinlik Yapalım 

Araç ve Gereçler: aynı büyüklükte iki cam kap, çay ve su bardağı, su.

z Cam kaplardan birine 8 çay bardağı, diğerine 8 su bardağı su koyalım.


Kapların her ikisinde de kaçar bardak su vardır?


Cevap : Cam kaplardan birine 8 çay bardağı, diğerine 8 su bardağı vardır.


Kaplarda aynı miktarda su var mıdır?


Cevap : Hayır aynı miktarda su yoktur.


8 bardak su denince herkes aynı miktarda su mu algılar?


Cevap : Hayır algılamaz. Çünkü bardağın büyüklüğüne göre suyun miktarı da değişmektedir.


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları


Etkinlik Yapalım 

Araç ve Gereçler: 1 litre su, 2 tane dereceli kap.

Bir litre suyu dereceli kaba boşaltalım. Kaptaki suyun seviyesini işaretleyelim.

Bu ölçü, bir litre sıvının ölçüsüdür.

Kaptaki suyun yarısını diğer dereceli kaba boşaltalım. Kaplardaki suların seviyesini belirleyelim.

Bu ölçü, yarım litre sıvının ölçüsüdür.


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte bir arada etkinliği yapabilirsiniz.


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Aşağıda verilen kaplardaki sıvıların miktarını litre veya yarım litre birimiyle ifade ediniz.


Cevap :

Portakal Suyu = Litre

Kolonya = Yarım litre

Çamaşır Suyu =  Litre

Sabun =  Yarım litre

Şalgam Suyu = Yarım  Litre


2. Aşağıdaki kapları inceleyiniz. Kapların içindeki sıvıların miktarını tahmin ediniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Alan Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257, 258


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 254-255-256-257-258. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin alan ölçme konusunu öğrenmelerine yönelik etkinlikleri içerir. Bu sayfalardaki alıştırmalar, çeşitli şekillerin alanını hesaplamayı ve ölçü birimlerini doğru kullanmayı öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” sayesinde öğrenciler, kendi çözümlerini kontrol ederek bilgilerini pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Alan Ölçme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin alan hesaplarını günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 254, 255, 256, 257, 258 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Alan Ölçme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 254-255-256-257-258


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları


Etkinlik Yapalım 


Sıramızın yüzeyini dosya kâğıdı ile kaplayalım.

 Sıramızın yüzeyinin kaç tane kâğıtla kaplandığını sayalım.

Sayım sonucunu söyleyelim.


Cevap :

  • 11 tane kağıt ile sırayı kaplayabiliriz.

3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 258 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Satranç tahtasının yüzeyi kaç tane birimkare ile kaplanmıştır?


Cevap :

  • 64 birimkare ile kaplanmıştır.

2. Aşağıdaki banyonun zemini karolarla kaplanmıştır. Banyonun zemini kaç karo büyüklüğündedir?


Cevap :

  • 96 karo büyüklüğündedir.

3. Burhan, dikdörtgen şeklindeki bahçesinin yarısına domates fidesi, kalan kısmına biber ve patlıcan fidesi dikti.


a) Domates fidesi dikili alan kaç kareden oluşmuştur?


Cevap :  40 domates fidesi dikili.


b) Biber ve patlıcan fidesi dikili alan kaç kareden oluşmuştur?


Cevap : Patlıcan : 20 Biber : 20


c) Bahçede sebze dikili alan kaç kareden oluşmuştur?


Cevap : 40  + 20  + 20 = 80 sebze dikili.


4. Evdeki çalışma masasının yüzeyinin kaç dosya kâğıdı büyüklüğünde olduğunu tahmin ediniz. Daha sonra ölçme yaparak tahminlerinizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • 9 tane dosya kağıdı büyüklüğündedir.


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 251-252-253 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çevre Hesaplamaları İle ilgili Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 251, 252, 253


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 251-252-253. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çevre hesaplamalarını kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, geometrik şekillerin çevresini doğru hesaplamayı ve ölçü birimlerini etkin kullanmayı öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ile öğrenciler kendi çözümlerini kontrol ederek bilgilerini pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 251-252-253 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Çevre Hesaplamaları İle ilgili Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri çevre hesaplarını günlük hayat problemlerine uygulamalarına yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 251, 252, 253 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir kaynak olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Çevre Hesaplamaları İle ilgili Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 251-252-253


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Kare şeklindeki otoparkın bir kenarının uzunluğu 150 m’dir. Otoparkın çevresinin uzunluğu kaç metredir?


Cevap :

  • 150 + 150 + 150 + 150 = 600 cm
  • 600 cm = 6 metre Otoparkın çevresinin uzunluğu

2. Yandaki yastığın etrafına dantel dikilecektir. Yastığa dikilecek dantelin uzunluğunu bulunuz.


Cevap :

  • 35 + 38 + 40  = 113 cm Yastığa dikilecek dantelin uzunluğu

3. Yandaki arsanın etrafına dikenli tel çekilecektir. Bu iş için kaç metre dikenli tele ihtiyaç vardır?


Cevap :

  • 18 + 18 + 24 + 24 = 84 metre dikenli tele ihtiyaç vardır.

4. Kenar uzunlukları verilen yandaki tenis kortunun çevresi kaç metredir?


Cevap :

  • 11 + 11 + 24 + 24 = 70 metre tenis kortunun çevresidir.

5. Yandaki uğur böceği, şeklin çevresini dolandı. Bu uğur böceği kaç cm yürümüştür?


Cevap :

  • 20 + 25 + 30 + 36 + 24 = 135 cm uğur böceğinin yürüdüğü yoldur.


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 247-248-249-250 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çevre Hesapları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 247, 248, 249, 250


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 247-248-249-250. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çevre hesaplarını öğrenmelerine yönelik etkinlikleri içerir. Bu sayfalardaki alıştırmalar, geometrik şekillerin çevresini doğru şekilde bulmayı ve ölçü birimlerini doğru kullanmayı öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” sayesinde öğrenciler, kendi çözümlerini kontrol ederek konuyu pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 247-248-249-250 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Çevre Hesapları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin çevre hesaplarını günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 247, 248, 249, 250 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Çevre Hesapları Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 247-248-249-250


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 247 Cevapları


Soru : Örtülerin kenarlarındaki danteller örtünün çevresini oluşturur. Sizce hangi örtünün çevresi daha büyüktür? 


Cevap :

  • Birinci şekilde yer alan dantel örtüsünün çevresi daha büyüktür.

3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Aşağıda noktalı zeminlerde verilen şekillerin çevre uzunluğunu bulunuz. (İki nokta arasını 1 birim alınız.)


Cevap :

  • A) 14 birim
  • B) 14 birim

2. Aşağıda kareli zeminlerde verilen şekillerin çevre uzunluğunu bulunuz. 


Cevap :

  • A) 16 birim
  • B) 16 birim

3. Yanda verilen örtünün çevre uzunluğunu bulunuz.


Cevap :

  • 75 + 75 + 75 + 75 = 300 cm örtünün çevre uzunluğu

4. Aşağıda verilen yolluğun çevresinin uzunluğunu bulunuz. 


Cevap :

  • 125 cm + 125 cm + 80 cm  + 80 cm = 410 cm yolluğun çevresinin uzunluğu


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 243-244-245-246 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Şekillerin Çevre Uzunluğu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 243, 244, 245, 246


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 243-244-245-246. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin şekillerin çevre uzunluğunu öğrenmelerine yönelik etkinlikleri kapsamaktadır. Bu sayfalardaki alıştırmalar, farklı geometrik şekillerin çevresini hesaplamayı ve ölçü birimlerini doğru kullanmayı öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ile öğrenciler, kendi çözümlerini kontrol ederek konuyu pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 243-244-245-246 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Şekillerin Çevre Uzunluğu Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin çevre ölçümlerini günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 243, 244, 245, 246 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir kaynak olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Şekillerin Çevre Uzunluğu Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 243-244-245-246


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Aşağıda verilen sehpa yüzeyi kalemlerle çevrelenmiştir.  Sehpanın çevresi kaç kalem uzunluğundadır? 


Cevap :

  • 18 kalem uzunluğundadır.

2. Aşağıda verilen resim çantası tebeşirlerle çevrelenmiştir. Resim çantası kaç tebeşir uzunluğundadır? 


Cevap :

  • 19 tebeşir uzunluğundadır.

3. Hikâye kitabınızın çevresine bir ip dolayınız. Doladığınız ipi cetvelinizle ölçüp kitabın çevresini hesaplayınız.


Cevap :

  • Kitabın çevresi 25 cm

4. Yandaki şeklin çevresi kaç santimetredir?


Cevap :

12 cm + 7cm + 10 cm + 15 cm + 9 cm = 53 santimetredir.



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 241-242 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çevre Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 241, 242


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 241-242. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin çevre ölçme konusunu öğrenmelerine yönelik etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda yapılan alıştırmalar, çeşitli geometrik şekillerin çevresini doğru bir şekilde hesaplamayı öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” sayesinde öğrenciler kendi çözümlerini kontrol ederek bilgilerini pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 241-242 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Çevre Ölçme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin ölçü birimlerini ve çevre hesaplamayı günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 241, 242 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Çevre Ölçme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 241-242


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 242 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Portakal, limon, armut ve kiviyi ortadan ikiye bölünüz. Oluşan parçaları, kesik yüzeyi alta gelecek şekilde kâğıt üzerine koyunuz. Kesik yüzeylerinin çevrelerini örnekteki gibi çiziniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 241-242 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 239-240 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Ölçülerini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 239, 240


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 239-240. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin uzunluk ölçülerini kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayfalardaki etkinlikler, ölçü birimlerini doğru kullanmayı ve günlük hayatta karşılaşılan problemleri çözmeyi öğretir. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ile öğrenciler, kendi çözümlerini kontrol ederek konuyu pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 239-240 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Uzunluk Ölçülerini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları”, uzunluk ölçülerini anlamayı ve uygulamayı kolaylaştırır. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 239, 240 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir kaynak olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Ölçülerini Kullanarak Problem Çözelim Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 239-240


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Bir terzi; 4 m uzunluğundaki kumaşın 2 m 38 cm’si ile elbise, 87 cm’si ile etek dikti. Geriye kaç cm kumaş kalmıştır?


Cevap :

  • 2 metre 38 santimetre = 238 cm
  • 238 + 87 = 325 cm
  • 4 metre = 400 cm
  • 400 – 325 = 75 cm kumaş kalmıştır.

2. Bir karınca, 763 santimetrelik yolun 3 m 40 santimetresini yürüdü. Karıncanın kaç santimetrelik yolu kaldı?


Cevap :

  • 3 m 40 cm = 340 cm
  • 763 – 340 = 423 cm Karıncanın yürümesi için kalan yol

3. Ali’nin bir karışının uzunluğu 12 cm’dir. Ali’nin odasının eni, Ali’nin karışıyla 24 karış geldi. Buna göre Ali’nin odasının eni kaç cm’dir?


Cevap :

  • 24 x 12 = 288 cm Alinin odasının eni


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 237-238 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Cetveli Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 237-238. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin cetvel kullanma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikleri içerir. Bu sayfalardaki alıştırmalar, uzunluk ölçülerini doğru şekilde ölçmeyi ve cetveli etkin kullanmayı sağlar. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” ile öğrenciler kendi çözümlerini kontrol ederek bilgilerini pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 237-238 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Cetveli Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları”, ölçü birimlerini ve cetvel kullanımını günlük hayatta uygulama becerisi kazandırır. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 237, 238 Cevapları”, ders tekrarında ve alıştırma sırasında güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Cetveli Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 237-238


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Kareli kâğıda 8 cm ve 15 cm uzunluğunda doğru parçası çiziniz. 


Cevap :

  • Cetvel yardımıyla uzunlukları defterinize çiziniz.

2. Noktalı kâğıda 10 cm ve 14 cm uzunluğunda iki doğru parçası çiziniz. 


Cevap :

  • Cetvel yardımıyla uzunlukları defterinize çiziniz.

3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Hangi uzunluklar km ile gösterilir? Araştırınız. 


Cevap :

  • Şehirler ve ülkeler arası mesafeler km ile gösterilir.

2. Yaşadığınız ilin komşu illere uzaklığını araştırınız. 


Cevap :

Kocaeli İstanbul arası kaç km : 105 km

İstanbul Tekirdağ arası kaç km : 160 km

İstanbul Kırklareli arası kaç km : 213 km



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Metre ile Santimetre Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 232-233-234-235-236. Sayfa Cevapları”, öğrencilerin metre ile santimetre arasındaki ilişkiyi öğrenmelerine yönelik etkinlikleri içermektedir. Bu sayfalarda yapılan alıştırmalar, uzunluk ölçülerini doğru kullanmayı ve ölçüleri birbirine dönüştürmeyi kolaylaştırır. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” sayesinde öğrenciler, kendi çözümlerini kontrol ederek konuyu pekiştirebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Metre ile Santimetre Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin ölçü birimlerini günlük hayatta uygulayabilmelerine yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 232, 233, 234, 235, 236 Cevapları”, hem ders tekrarında hem de alıştırma sırasında güvenilir bir rehber olarak kullanılabilir.


3. Sınıf Matematik Kitabı Metre ile Santimetre Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları


2. sınıfta uzunluk ölçme birimlerinden metre ve santimetre birimlerini öğrenmiştik. Aşağıdaki resimlerde metrenin kullanım alanları verilmiştir. 

Boyumuzu ne ile ölçüyoruz?


Cevap Metre ile ölçüyoruz.


Kumaşın uzunluğu ne ile ölçülüyor?


Cevap : Santimetre ile ölçüyoruz.


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


Konu Değerlendirme


1. Televizyonunuzun enini karışınızla ölçünüz. Kaç karış uzunluğunda olduğunu yazınız.


Cevap :

  • 16 karış uzunluğunda

2. Odanızdaki halının boyunu ayağınızla ölçünüz. Halının kaç ayak uzunluğunda olduğunu yazınız.


Cevap :

  • 28 ayak uzunluğunda

3. Sıranızın boyunu kaleminizle ölçünüz. Sıranın kaç kalem uzunluğunda olduğunu yazınız.


Cevap :

  • 12 kalem uzunluğunda

4. Aşağıdaki noktalı yerleri doldurunuz. 


Cevap :

a) Öğretmenimin boyu 169 cm’dir.
169 cm = …..1….. m …..69…. cm

b) Arkadaşımın boyu 1 m 47 cm’dir.
1 m 47 cm = …..147….. cm

c) Zeynep’in boyu 1 m 48 cm’dir.
1 m 48 cm = ……148…… cm


5. Aşağıdaki noktalı yerleri tamamlayınız. 


Cevap :

a) 170 cm = …1… m ……70…. cm

b) 235 cm = …2…… m ….35….. cm

c) 309 cm = ….3…… m …..9….. cm

ç) 418 cm = ….4…. m …..18…. cm


6. Aşağıdaki noktalı yerleri tamamlayınız. 


Cevap :

a) 1 m 45 cm = ….145… cm

b) 2 m 5 cm = ….205….. cm

c) 3 m 10 cm = ….310… cm

ç) 7 m 1 cm = …701….. cm



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230 EKOYAY Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 225, 226, 227, 228, 229, 230


“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 225-226-227-228-229-230. Sayfa Cevapları” öğrencilerin 5. ünite boyunca öğrendiklerini ölçen değerlendirme etkinliklerini içermektedir. Bu sayfalarda yer alan sorular, hem şekiller hem de matematiksel kavramlar üzerine yoğunlaşarak bilgilerin pekişmesini sağlar. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı EKOYAY Yayınları Cevapları” sayesinde öğrenciler kendi yanıtlarını kontrol edip eksik oldukları yerleri görebilirler.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230 EKOYAY Yayınları”

“3. Sınıf Matematik Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları” öğrenilen bilgilerin tekrar edilmesi için önemlidir. Ayrıca öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları geometrik şekiller, simetri ve ölçü konularını daha iyi kavramalarına yardımcı olur. Bu nedenle “3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 225, 226, 227, 228, 229, 230 Cevapları” ünite sonu için hem öğretici hem de yol gösterici niteliktedir.


3. Sınıf Matematik Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 225-226-227-228-229-230


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


1. Yandaki noktalardan kaç tanesi doğru adlandırılmıştır?


A) 3
B) 4
C) 6


2. Aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Nokta, büyük harfle gösterilir.
B) Her iki uçtan istenildiği kadar uzatılan noktalar doğruyu oluşturur.
C) Belli bir noktadan başlayan ve diğer ucundan istenildiği kadar uzatılabilen noktalar doğruyu oluşturur.


3. Yukarıdaki düzlemsel şekiller birleştirilerek hangi geometrik cisim elde edilir?


A) Kare prizma B) Üçgen prizma C) Dikdörtgenler prizması


4. Aşağıdaki geometrik cisimlerden hangisinin yüz sayısı diğerlerinden fazladır?


Cevap : C Şıkkı


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


5. Aşağıdaki geometrik cisimlerden hangisinin yüzünde dikdörtgen yoktur?


Cevap : C Şıkkı


6. Aşağıdakilerden hangisi ışına model olamaz?


Cevap : A Şıkkı


7. Aşağıdakilerden hangisi doğru parçasına modeldir?


Cevap : B Şıkkı


8. Yandaki kaydırak hangi doğru parçasına modeldir?


A) Dikey
B) Eğik
C) Yatay


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


9. Aşağıdaki geometrik cisimlerden hangisinin köşesi yoktur?


Cevap : A Şıkkı


10. Aşağıdaki nesnelerden hangisi bir açı modelidir?


Cevap : B Şıkkı


11. Yandaki şeklin çiziminde aşağıdaki geometrik cisimlerden hangisinin tabanından yararlanılmaz?


Cevap : C Şıkkı


12. Yukarıdaki örüntüde “?” yerine hangi şekil gelmelidir?


Cevap : B Şıkkı


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları


13. Aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Üçgen prizmanın 5 yüzü vardır. Yüzlerinin 3 tanesi dikdörtgen, 2 tanesi üçgendir.
B) Küpün tüm yüzleri karedir.
C) Silindirin 3 tane köşesi vardır.


14. Aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Doğru her iki uçtan da uzatılabilir.
B) Doğru parçası her iki uçtan uzatılabilir.
C) Işın bir uçtan uzatılabilir.


15. Aşağıdaki geometrik cisimlerden hangisinin yüzünde daire şekli vardır?


Cevap : A Şıkkı


16. Aşağıdakilerden hangisi kare prizmanın açınımıdır?


Cevap : C Şıkkı


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları


17. Aşağıdakilerden hangisi küre modeli değildir?


Cevap : A Şıkkı


18. Aşağıdakilerden hangisi, küp ile dikdörtgenler prizmasının ortak özelliklerinden biri değildir?


A) Her birinin 12 ayrıtı vardır.
B) Yüzlerinin sayısı 6’dır.
C) Kenarlarının uzunlukları birbirine eşittir.


19. Aynı boyutlarda iki küpü üst üste koyduğumuzda hangi geometrik cisim oluşur?


A) Küp
B) Dikdörtgen prizma
C) Kare prizma


20. Aşağıdaki şekillerden hangisi beşgen modelidir?


Cevap : B Şıkkı


21. Aşağıda verilenlerden hangisi simetri eksenine göre simetrik değildir?


Cevap : B Şıkkı


3. Sınıf Matematik EKOYAY Yayınları Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları


22. Yandaki şeklin simetri doğrusuna göre simetriği aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : C Şıkkı


23. Yandaki şeklin simetri eksenine göre simetriği aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : A Şıkkı



 

Our Score
error: Content is protected !!