4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sigara ve Alkolün Olumsuz Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sigara ve Alkolün Olumsuz Etkileri Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 48-49 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49


Soru : Sigaranın sağlığa zararları hakkında internetten ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım. Araştırma sonucunda elde ettiğimiz bilgileri ve görselleri de kullanarak bir sunu hazırlayalım. Sunumumuzu arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Sigaranın sağlığa zararları hakkında internetten ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Sigaranın zararları şunlardır ;

Akciğerlerde kansere yakalanma, Bronşit ve amfizem gibi rahatsızlıklar meydana gelir.

Mide ve yemek borusunda karama, ülser ve kanser oluşumunu fazlalaşır.

Pankreas kanseri riski artar.

Rahim ve yumurtalıkta kısırlık, çocuk düşürme, sakat ve eksik doğum, erken menopoz, rahim kanseri gibi tehlikeler oluşur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Soru : Alkolün zararları hakkında bir araştırma yapalım. Araştırma sonucunda elde ettiğimiz bilgiler ve görselleri kullanarak bir poster hazırlayalım. Posterimizi sınıf panosuna asarak arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Alkolün zararları hakkında bir araştırma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Alkolün zararları şunlardır ;

Alkol kullanan kişinin uyku düzeni ve uyku kalitesi bozulur.

Alkol kullanımı sık sık uyanmaya ve derin uykuya dalamamaya neden olur.

Alkol, toksik bir maddedir.

Tüketimi arttıkça, damar sertliği ve damar daralmasına yol açar; vücuttaki tüm organlara zarar verir.

Alkol vücuttaki su miktarını azaltır.

Vücudun susuz kalması ise, sese, konuşmaya ve şarkı söylemeye olumsuz olarak yansır.

Alkol kullanımı öksürük, ses kısıklığı, düşük perdeli kalın bir sese yol açar.

Alkol vücudumuzdaki tüm organlar üzerinde tahrip edici etki gösteriyor.

Her yıl 3,5 milyon insan alkole bağlı nedenlerle hayatını kaybediyor.

Karaciğerden akciğere kalpten beyne kadar tüm organlar ve sistemler üzerinde ciddi zararları olan alkol, vücuda alındıktan 3 dakika sonra tüm hücrelere ulaşarak yıkıcı etki oluşturmaya başlıyor.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 48-49 Cevapları”

Yakın çevremizde sigara içen insanlar olabilir. Bu insanlara sigaranın zararlarını anlatarak onların sigarayı bırakmalarına yardımcı olabiliriz. Sigara içen insanlara “Alo 171 Sigarayı Bırakma Danışma Hattı”nı aramalarını tavsiye edebiliriz. Bu faaliyetleri azimle devam ettirip bir çok kişiye sigarayı bırakması konusunda destek olabiliriz. 

Soru : Acaba insanların sigarayı bırakmaları ve azaltmaları için başka neler yapılabilir? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Acaba insanların sigarayı bırakmaları ve azaltmaları için başka neler yapılabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanların sigarayı bırakması için sigaranın hem kendi hem de çevresindeki insanlar için kötü bir tercih olduğunu anlaması gerekmektedir.

İnsanların sigarayı bırakması için kendini zehirlemek için boş boşuna parasını harcadığını düşünmesi de gerekmektedir.

Bir insan sigaraya harcadığı bütçeyi kendi için ayırırsa bu onun için daha doğru ve daha güzel bir seçenek olmuş olur.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besinlerin Canlılar İçin Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besinlerin Canlılar İçin Önemi Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36


Soru : Bu bölümde, canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklayacağız.

Su ve minerallerin bütün besinlerde bulunduğunun çıkarımını yapacağız.

Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemini tartışıp insan sağlığı ile dengeli beslenmeyi ilişkilendireceğiz.

Alkol ve sigara kullanımının insan sağlığına olan olumsuz etkilerini fark edeceğiz. Yakın çevremizde sigara kullanımını azaltmaya yönelik sorumluluk üstleneceğiz.


Cevap :

Sağlıklı bir yaşam sürmek istiyorsak sağlıklı besinleri tercih etmemiz gerekmektedir.

Sağlıklı bir yaşam sürmek istiyorsak paketlenmiş besinlerden uzak durmamız gerekmektedir.

Sağlıklı bir yaşam için meyve ve sebze tüketmemiz gerekmektedir.

Sağlıklı bir yaşam için paketlenmiş ürünlerden tüketmemiz gerekmektedir.

Sağlıklı bir yaşam için et ve tavuk tüketmemiz gerekmektedir.

Alkol ve sigara tüketmek sağlığımıza zararlı olan bir şeydir.

Alkol ve sigara tüketmek çevremizdeki insanlara zarar verebilir ve bir diğer yandan da çevremizdeki insanlara kötü örnek olmuş olabiliriz.

Alkol ve sigara tüketmek çeşitli hastalıklara yol açar.

Alkol ve sigara tüketmek bize zarar verir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Canlılar neden beslenirler? Tükettiğimiz besinlerin içinde neler bulunur? Oyun oynarken ve ders çalışırken ihtiyaç duyduğumuz enerjiyi nereden sağlarız? Tahminlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Canlılar enerji elde etmek için beslenirler. Tükettiğimiz besinler içerisinde vitaminler, yağlar, proteinler, karbonhidratlar, mineraller yer almaktadır.


Soru : Besin içerikleri ile ilgili internetten ve çeşitli kaynaklardan araştırma yaparak besin içeriklerinin adları, görevleri ve bulundukları maddeler hakkında bilgi edinelim.

Araştırma sonucunda elde ettiğimiz bilgilerle bir poster oluşturalım. Posterimizi sınıf panosuna asalım. Bilgilerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Besin içerikleri ile ilgili internetten ve çeşitli kaynaklardan araştırma yaparak besin içeriklerinin adları, görevleri ve bulundukları maddeler hakkında bilgi edinelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Proteinler:

Vücudun gereksinim duyduğu enerjinin yarısından fazlasını proteinler karşılar. Zindelik verir. Kas ve eklem ağrılarını geçirir.

Yağlar:

Protein çeşitleri ile birlikte vücudumuzun enerji kaynaklarından biridir. Kan akışını hızlandırdığı için vücudu sıcak tutar. Haricen kullanılan bazı yağ çeşitleri hem cilt hem saç sağlığına iyi gelir.

Su:

Vücudumuzun yaklaşık %70 – %75’i sudur. Su, başta böbrek ve mide olmak üzere tüm iç organların sağlıklı çalışmasını sağlar. Sindirimi kolaylaştırır, kabızlığı önler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36 ATA Yayıncılık”


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Hareketleri Sonucunda Neler Gerçekleşir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Hareketleri Sonucunda Neler Gerçekleşir? Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24


Deney Yapalım Hareketli Dünya’mız


• Sınıfımızda lambayı ve perdeyi kapatarak karanlık bir ortam oluşturalım.
• El fenerini resimdeki gibi destek çubuğu ile sabitleyelim ve yakalım. Fener ışığının model üzerine düşmesini sağlayalım.
• Dünya modelini kendi etrafında döndürelim. Bunu yaparken bir arkadaşımızdan yardım isteyelim.
• Dünya modeli kendi etrafında dönerken hangi kısımlarının ışık alıp hangi kısımlarının ışık almadığını gözlemleyelim.


Soru : • Dünya modelinin el fenerine dönük olan tarafı ile diğer tarafının farkı nedir?


Cevap :

Dünya modelinin el fenerine dönük olan kısmı gündüzü, karanlık olan kısmı ise geceyi ifade eder.


Soru : • El feneri neyi temsil etmektedir?


Cevap :

El feneri güneşi temsil etmektedir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okunu takip ederek doğru çıkışa ulaşalım.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24 ATA Yayıncılık”


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53-54 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Proje Vakti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Proje Vakti Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53-54 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53-54


Her Şey Problem ile Başlar 

Etrafımızdaki olay, nesne ve makineleri gözlemleyelim. Gözlemlerimizdeki eksiklikleri ve olumsuzlukları düşünelim. “Şöyle olsaydı çok daha iyi olurdu.” diyeceğiniz neler var? Aşağıda verilen görselleri inceleyelim. Bu ilginç ve sıra dışı tasarımların hangi problemlerin çözümüne yönelik yapıldığını bulmaya çalışalım.

Günlük hayatta problemleri tanımlarken aşağıdaki soruları sorarak işe başlayalım:

– NE? Problem nedir veya neye ihtiyaç vardır?
– KİM? Kimin problemi veya kimin ihtiyacı var?
– NEDEN? Bu problemi çözmek neden önemli?


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Şimdi, bir bilim insanı gibi bilimsel süreç basamaklarını takip ederek bir problemi çözmeye çalışalım.


Soru Sor, Problemi Belirle Günlük hayatta bir problemin tanımlandığı aşamadır. Problemlerin belirlenmesinde merak edilen sorular sorulur.

Problem: Dondurulmuş veya paketlenmiş besinleri ne kadar tüketiyoruz?

Konuyla İlgili Araştırma Yap

Problemle ilgili daha önce yapılmış çalışmaların araştırıldığı aşamadır. Sınıftaki tüm arkadaşlarımızdan 1 hafta boyunca evlerinde tükettikleri besinleri kaydetmelerini isteyelim. Daha sonra tükettikleri besinlerden ne kadarının dondurulmuş veya paketlenmiş besin olduğunu tespit edelim.


Soru : Tespitlerimizi aşağıdaki alana yazalım.


Cevap :

Yaptığım düzenleme sonucunda haftada iki paket dondurulmuş, bir de üç paket paketlenmiş besin kullandığımı tespit ettim.


Hipotez Kur ve Değişkenleri Belirle

Problemin çözümüyle ilgili tahminin yapıldığı aşamadır. Hipotezim: Paketlenmiş veya dondurulmuş besinleri tüketmeden de beslenebiliriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Deneyi Tasarla, Hipotezi Test Et

Kontrollü deney, gözlem ve etkinliklerin tasarlandığı aşamadır. Bir hafta boyunca tükettiğimiz dondurulmuş veya paketlenmiş besinlerin beslenmemizdeki yeri konusunda arkadaşlarımızla toplantı yaptık. Beslenme alışkanlıklarımızı değiştirmemizin bu tür besinleri daha az tüketmemize yardımcı olacağı konusunda fikir birliğine vardık. Tüm arkadaşlarımızın evdeki aile bireyleriyle bu konu hakkında konuşmaları gerektiğini vurguladık. Her arkadaşımız ailesiyle konuşarak aile üyelerinin 1 hafta boyunca dondurulmuş veya paketlenmiş besinlerden uzak durmasını sağladı. Arkadaşlarımız bu besinler yerine tükettikleri besinleri kaydetti ve aile bireylerinin bu konudaki görüşlerini not etti.

Veri Topla ve Analiz Yap

Deney sonucunda elde edilen veriler yorumlanarak hipotezin doğru olup olmadığına karar verildiği aşamadır. Hipotez yanlış ise “hipotez kur” aşamasına dönülerek hipotez yenilenir.

Soru : Uygulama süreci sonunda elde ettiğimiz verileri ve gözlemleri kaydedelim. Bu verileri kullanarak aşağıdaki grafiği tamamlayalım.


Cevap :

Yaptığımız uygulama sonucunda bir ailenin tam on iki tane dondurulmuş ve paketlenmiş ürün tükettiğini tespit etmiş oldum.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Sonuçları Raporlaştır

Bilimsel Çalışmamın Adı: Taze Besinlerle Besleniyorum, Sağlıklı Kalıyorum.
Kullanılan Malzemeler: Gözlem formları, kâğıt, kalem, doğal ve taze besinler.
Yapılan Çalışmalar: Ailelerimizin bilinçlendirilmesine yönelik çalışmalar yaptık. 1
hafta boyunca tükettiğimiz besinlerin miktarı kayıt altına aldık. Dondurulmuş veya paketlenmiş besinlerin tüketilen tüm besinler içindeki payını araştırdık. Gerekli bilinçlendirme çalışmalarından sonra, dondurulmuş veya paketlenmiş besinler yerine taze ve
doğal besinleri koyarak beslenme alışkanlıklarımızı değiştirebileceğimizi gördük.

Soru : Ulaşılan sonuç: Yapılan çalışmalarımızın sonucunu aşağıdaki boş bırakılan alan yazalım.


Cevap :

Yaptığım uygulama sonucunda paketlenmiş ve dondurulmuş ürünler yerine doğal besinleri tüketmenin daha sağlıklı ve yararlı olduğunun farkına varmış oldum.


Proje Yapalım 


Soru : Yukarıdaki bilimsel çalışma örneğini okuduktan sonra yakın çevremizde sigara kullanımını azaltmaya yönelik bir proje yapalım.

Projemizi planlarken yukarıda verilen basamakları takip edelim. Projemizi yapıp elde ettiğimiz sonuçları rapor hâline getirelim. Daha sonra kitabımızın 202, 203 ve 204. sayfalarındaki ölçek ve formları doldurup öğretmenimize teslim edelim.


Cevap :

İnsanların sigarayı kullanamamasını ve bunu azaltmasını istiyorsak etrafımızdaki insanları bilinçlendirmemiz gerekmektedir.

Sigaranın ne kadar zararlı olduğuyla alakalı makaleler yazmamız gerekmektedir.

Sigaranın ne kadar zararlı ve gereksiz bir madde olduğunu insanların anlaması gerekmektedir.

İnsanların sigarayı bırakması için içinde bulunan onca zararlı maddenin ne kadar kötü olduğunu anlatamamız gerekmektedir.

İnsanların sigaraya harcadıkları bütçeyi kendilerine harcadıktan sonra ne kadar iyi sonuç aldıklarını öğrenmeleri gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59


A) Aşağıdaki besinlerde, daha fazla bulunan besin içeriklerinin isimlerini görsellerin altlarına yazalım.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59 ATA Yayıncılık”

B) Aşağıdaki cümleleri doğru tamamlayan koyu renkli ifadeleri yuvarlak içine alalım. 


Cevap :

  1. Karbonhidratlar enerji verici / yapıcı – onarıcı besin içerikleridir.
  2. Su ve mineraller / Yağ ve proteinler tüm besinlerde bulunur.
  3. Vitaminler vücudumuzda yapıcı – onarıcı / düzenleyici olarak görev yapar.
  4. Son kullanma tarihi geçmiş besinler tüketilmemelidir / tüketilebilir.
  5. Sigara / Alkol siroza neden olur.
  6.  İhtiyacımız olan besinleri, değişik besin türlerinden gerektiği kadar tüketmeye obezite / dengeli beslenme denir.
  7. Nikotin sigarada / alkolde bulunan zararlı maddelerdendir.

4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


C) Aşağıdaki bölümlere sigara ve alkolün vücuda verdiği zararları yazalım. 


Kısa Cevap : “Sigara ve alkolün vücuda verdiği zararları yazalım. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sigaranın Zararları

Sigara kanser, kalp ve damar hastalıklarına da yol açabilir.

Sigara depresyona girmemize de yol açabilir.

Alkolün Zararları

Alkol ağız kokusu yapar. Ağız ve diş hastalıklarına yol açar.

Beyin hücrelerinin ölümüne yol açar.


Ç) Öğrencilerden hangisi yakın çevresindeki insanlara sigara kullanımını azaltmaya yönelik bir uyarıda bulunmamıştır? Aşağıdaki boşluğa nedeni ile birlikte yazalım. 


Cevap :

Emre: Çünkü sadece sigara içenler değil sigara içilen ortamda bulunan insanlar (pasif içici) da sigara dumanından zarar görür.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


D) Aşağıdaki ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okunu takip ederek doğru çıkışa ulaşalım.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Cevapları”

E) Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterimize yazalım.


1. Besin içeriği nedir? Besin içeriklerinin adları nelerdir?


Kısa Cevap : “Besin içeriği nedir? Besin içeriklerinin adları nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Besin içerikleri besinlerin içeriği katkılardır. Besin içerikleri arasında karbonhidrat, protein, yağ, vitaminler ve mineraller yer almaktadır.

Madde Madde Besin içeriği olan maddelere şunlardır ;

  • Vitaminler
  • Proteinler
  • Yağlar
  • Mineraller
  • Su

Vitaminler : Göz sağlığı, sindirim sistemini  düzenlemesi , vücut direncinin korunması açısından büyük bir önem taşımaktadır.

Proteinler : Enerji sağlar. Kas ve eklem ağrılarını geçirir.

Yağlar : Enerji sağlar. Vücut ısısını  korur.

Mineraller : Vücutta oksijen miktarını dengeler. Kalbin düzgün çalışmasını sağlar.

Su : Sindirim sistemine yardımcı olur. Vücutta düzenleyici bir rol oynar.


2. Enerji veren besin içerikleri nelerdir?


Kısa Cevap : “Enerji veren besin içerikleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karbonhidratlar, yağlar ve proteinler enerji veren besin içerikleri arasında yer almaktadır. Bu besiler vücudumuzun ihtiyacı olan enerjinin elde edilmesi açısından büyük bir önem taşımaktadır.

Enerji veren besin içeriklerine örnekler ; süt ve süt ürünleri, kırmızı et, beyaz et, balık, yumurta, süt, fasulye, bezelye, nohut ve meyveler örnek olarak verilebilir.


3. Besinlerin israf edilmesini engellemek için neler yapılabilir?


Kısa Cevap : “Besinlerin israf edilmesini engellemek için neler yapılabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Besinlerin israf edilmesini engellemek için şunlar yapılmalıdır ;

Besinlerin israf edilmesini engellemek için atıkları azaltmamız gerekmektedir.

Alışverişe çıkmadan önce alışveriş listesi yapmamız gerekmektedir.

Gerektiği kadar yiyeceği tabağa almamız gerekmektedir.

Sadece ihtiyacımız kadar besinlerin alınması gerekir.

Artan ürünler değerlendirilmesi, çöpe atılmaması gerekir.

Son kullanma tarihi uzun besinler alınmalıdır.

Dayanıklı besinler tercih edilmelidir.

Taze besinler tercih edilmesi gerekir.

Alınan besinler uygun ortamlarda saklanmalıdır.


4. Sigara ve alkolün zararları nelerdir?


Kısa Cevap : “Sigara ve alkolün zararları nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Sigara ve alkolün zararlarına örekler ;

Sigara Diyabet 2 ve böbrek hastalıklarına yol açabilir.

Alkol ise göz merkezinin saydamlığının azalmasına sebep olur.

Sigara Akciğer kanserine neden olur.

Alkol karaciğer yağlanmasına neden olur.

Beyin hücrelerinin ölümüne neden olur.

Pankreas kanseri meydana gelir .


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


F) Soruların doğru cevabının bulunduğu seçeneği işaretleyelim.


1. Besin içerikleri ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?


Cevap :

A) Karbonhidratlar düzenleyici besin içeriğidir.
B) Zeytinyağı, tereyağı vitamin bakımından zengin besinlerdir.
C) Yağlar, vücudumuzu mikroplara karşı korur.
D) Su ve mineraller tüm besinlerde bulunur.


2. Ayşe: Meyve ve sebzeleri alırken taze olmasına dikkat ederim.
Berna: Paketi yırtılmış ürünleri alıp tüketebilirim.
Cemil: Son kullanma tarihi geçmiş ürünleri satın almam.

Yukarıdaki öğrencilerden hangilerinin ifadeleri doğrudur?


Cevap :

A) Ayşe ve Berna
B) Cemil ve Ayşe
C) Berna ve Cemil
D) Ayşe, Berna ve Cemil


3. • Tabağımıza yiyebileceğimiz kadar yemek almalıyız.
• Pişirdiğimiz yemekleri komşularımızla paylaşabiliriz.
• Yemediğimiz fazla yemekleri çöpe atmalıyız.
• Artan ekmeklerle güvercinleri besleyebiliriz.

Yukarıdaki davranışlardan kaç tanesi besin israfını önlemeye yöneliktir?


Cevap :

A) 1 B) 2 C) 3 D) 4


4. Sigara ile ilgili olarak, 

I. İçinde çok sayıda zararlı madde bulunur.
II. Sigara kullanımı sağlığa zararlıdır.
III. Sigara içilen ortamlarda bulunmanın bir sakıncası yoktur.

ifadelerinden hangileri doğrudur? 


Cevap :

A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 13-14 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kayaçlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kayaçlar Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 13-14 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 13-14


Soru : Bu bölümde, yer kabuğunun kara tabakasının kayaçlardan oluştuğunu belirteceğiz. Kayaçlarla madenleri ilişkilendirecek, kayaçların ham madde olarak önemini tartışacağız. Fosillerin oluşumunu açıklayacağız.


Cevap :

Yer kabuğu kara tabakasının kayaçlardan oluştuğunu bilmeliyiz.

Fosilin oluşması için en uygun ortam tortul taşlarının bulunduğu yerlerdir. Magmatik ve metamorfik taşların bulunduğu ortamlarda da fosil kalıntılarına rastlanır.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 13-14 ATA Yayıncılık”

Soru : Yukarıdaki görselde kazılmış bir bölge görülmektedir. Görsele bakarak yerin altında nelerin bulunduğunu tahmin edelim. Tahminlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Bence yerin altında fosiller bulunmaktadır.

Yerin altında petrol bulunabilir.

Yerin altında kömür bulunabilir.

Yerin altında elmas bulunabilir.

Yerin altında kayalar ve su bulunabilir.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 56 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Senin Sayfan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Senin Sayfan Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Soru : Bu sayfayı ünitede öğrendiğin bilgileri kullanarak doldurmalısın. İster şiir yaz, ister resim yap, ister masal oluştur veya farklı bir etkinlik hazırla… Bu sayfa senin, göster kendini!


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 56 MEB Yayınları”


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 55 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Çözüm Bende Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Çözüm Bende Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Yemekleri incelemek ve çalışanları denetlemek amacıyla üç farklı lokantaya giden sağlık görevlileri, lokantada gördüklerini aşağıdaki şekilde raporlaştırmışlardır. Raporların sonucuna göre gıdaların sağlıklı tüketimine önem vermeyenlere uyarı cezası, temizlik kurallarına dikkat etmeyenlere uyarı cezası, müşterilerin sağlığını tehlikeye atacak ürünler kullananlara para cezası verilecektir.

Soru : Bu bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

A Lokantasını Raporu: Yapılan incelemelerde A lokantasında yemek yapımında taze besinler kullanıldığı tespit edilmiştir. Çalışanların hijyen ekipmanlarını kullandıkları gözlemlenmiştir.

B Lokantasının Raporu: Yapılan incelemelerde B lokantasında yemeklerde daha çok kızartma ve hazır gıdalar kullanıldığı gözlemlenmiştir. Bazı besinlerin son kullanma tarihinin geçmiş olduğu tespit edilmiştir. Çalışanlarda eldiven olmadığı ve kişisel temizliklerine dikkat etmedikleri belirlenmiştir.

C Lokantasının Raporu: C lokantasında yapılan incelemelerde sebze ve meyvelerin iyice yıkanarak servis edildiği gözlemlenmiştir. Besinlerin son kullanma tarihlerinin geçmemesine dikkat edilmektedir. Donmuş gıdalar, çözüldükten sonra tekrar dondurulmaktadır.


Yemek yemek için hangi lokantayı tercih ederdiniz? Neden?


Cevap :

A lokantasını tercih ederim. Çünkü hijyen ve temizlik benim için çok önemlidir.


Hangi lokanta hangi cezayı almıştır? 


Cevap :

B lokantası ceza almıştır.


Siz bir lokanta işletmecisi olsanız nelere dikkat ederdiniz?


Cevap :

Temiz ve sağlıklı yiyecekler kullanırdım. Ürünlerde, tazelik ve en kaliteli olarak seçerek en iyi hizmeti sunan bir lokanta işletmecisi olurdum.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 54 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Alışverişte Tasarruf Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Alışverişte Tasarruf Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Nehir, besin tasarrufu ile ilgili araştırma yapmış, araştırması sonucunda sınıf arkadaşlarına aşağıdaki önerileri sunmuştur:

1. Sebze ve meyveleri mevsiminde tüketmeliyiz.
2. Alışverişe çıkmadan önce ihtiyaç listesi hazırlamalıyız.
3. Pişirilen yemekler bitmeden yeni yemek yapmamalıyız.
4. Buzdolabına daha önce konulmuş yiyeceklerden başlayarak tüketim yapmalıyız.
5. Fazla olan ekmekleri çöpe atmadan önce değerlendirmeliyiz vb.

Soru : Aşağıda Nehir’in evinde bulunanlar ve babasının hazırladığı alışveriş listesi bulunmaktadır. Buna göre soruları cevaplayınız. 


• Nehir’in babası tasarruf yapmak için önce hangi yemeği yapmalıdır? Neden ?


Cevap :

Yoğurtlu ıspanak


• Nehir’in babası alışveriş listesinde olan ürünlerden hangisini almamalıdır? Neden?


Cevap :

Ekmek, süt, peynir. Çünkü bunlar zaten evde yeterince bulunan ürünlerdir.


• Evde bulunan fazla ekmekleri değerlendirmek için sizce neler yapılabilir? 


Cevap :

Sokak hayvanlarına verebiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 53 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Puanları Hesapla, Grafiği Çiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Puanları Hesapla, Grafiği Çiz Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Ada, Dilara, Kerem ve Cem besinlerimiz ile ilgili eğitici bir oyun oynadılar.
Oyunun kurallarına göre hepsi belli gıdaları sepetlerinde topladı.
Karbonhidrat açısından zengin gıdalar: 10 puan
Vitamin açısından zengin gıdalar: 100 puan
Protein açısından zengin gıdalar: 1000 puandır.

Oyun sonunda;
Ada’da 30 greyfurt, 12 yumurta vardır.
Dilara’da 160 çilek, 400 paket makarna bulunmaktadır.
Kerem’de 11 kutu peynir, 40 demet maydanoz vardır.
Cem’de ise 32 balık ve 80 muz bulunmaktadır.

Soru :  Bu bilgiler ışığında her birinin aldıkları puanları hesaplayınız. 


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 53 MEB Yayınları”


 

Our Score
error: Content is protected !!