Bireyler arası farklılıklara saygı duymakla ilgili bir şiir, öykü ya da gazete haberi bularak yazınız.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bireyler arası farklılıklara saygı duymakla ilgili bir şiir, öykü ya da gazete haberi bularak yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Bireyler arası farklılıklara saygı duymakla ilgili bir şiir, öykü ya da gazete haberi bularak yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Farklılıklar

Sen benden bende senden

Farklıyız birbirimizden

Toplumu yapan bu zaten

Hepimizin vardır farklı bir yanı

Farklı renklerle yaşarız bu dünyayı

Farklı şehirler ve düşünceler olsa da

Birbirimize hep duymalıyız saygı


“Bireyler arası farklılıklara saygı duymakla ilgili bir şiir, öykü ya da gazete haberi bularak yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Farklılıklar Ve Ortak Noktamız

Hepimizin birbirinden farklı bir yanı

Hepimizin güzelliği ve düşüncesi birbirinden farklı

Yine de ortak yaşarız hepimiz bu dünyayı

Farklı fikirler ve farklı hayatlarla yaşasak da

Hepimiz zamanın ve hayatın getirisi ile yoğrulsakta

Yaşarız sonuçta sevgi ve saygıyla

 

Düşünceler, diller, ırklar ve cinsiyetler

Bizi birbirimizden ayırır bu özellikler

Ayırırken bizi birleştirir ve bir yapar

İnsan olmamızdır o en büyük şey



 

Our Score

Toplumdaki dezavantajlı bireylere yönelik proje önerileri yazınız.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Toplumdaki dezavantajlı bireylere yönelik proje önerileri yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Toplumdaki dezavantajlı bireylere yönelik proje önerileri yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Toplumdaki dezavantajlı bireylere yönelik daha çok iş imkanı ve iş alanları oluşturma projeleri hazırlanabilir.


“Toplumdaki dezavantajlı bireylere yönelik proje önerileri yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Toplumdaki dezavantajlı bireylere yönelik iş önceliği ve iş açmada kolay kredi imkanı sağlanabilir.

Burs almada ve eğitim alanında öncelik tanınabilir.

Fiziksel engeli bulunan dezavantajlı kişiler için bu kişilerin eğitimini kolay bir şekilde tamamlayabilmesi ve iş alanına rahatlıkla girebilmesi için binaların tasarımı onlara uygun şekilde yapılmalıdır.



 

Our Score

Yaşadığınız yerin geçmişi hakkında neler biliyorsunuz? Bildiklerinizle ilgili kısa metinler ve fotoğraflar oluşturarak sınıfınıza getiriniz.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığınız yerin geçmişi hakkında neler biliyorsunuz? Bildiklerinizle ilgili kısa metinler ve fotoğraflar oluşturarak sınıfınıza getiriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yaşadığınız yerin geçmişi hakkında neler biliyorsunuz? Bildiklerinizle ilgili kısa metinler ve fotoğraflar oluşturarak sınıfınıza getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ben Ankara’da yaşıyorum. Ankara’nın adını kaynağı kesin olarak bilinmiyor. Bilinen en gerçekçi bilgiye göre galatlar tarafından Yunanca “çapa” anlamına gelen Ankyra’ dır.

Bu isim zamana değişerek Ankara, Angora ve nihayet Ankara olmuştur.

Ankara’nın en parlak devrinin Alaaddin Keykubat zamanında olduğu söylenmiştir.

Milli mücadele döneminde sembol haline gelen bu şehir 29 Ekim 1923 tarihinde Türkiye Cumhuriyeti’nin ilanından sonra giderek büyümüş yepyeni bir görünüm ve değer kazanmıştır.


“Sınıfa, yaşadığınız ilde bulunan tarihî, doğal ve turistik yerlerle ilgili görseller getiriniz.”

“Yaşadığınız yerin geçmişi hakkında neler biliyorsunuz? Bildiklerinizle ilgili kısa metinler ve fotoğraflar oluşturarak sınıfınıza getiriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Benim yaşadığım yer İstanbul’dur. İstanbul’un geçmişi hakkında birçok mücadele ve efsane olduğu söylenir.

İstanbul tarih boyunca bütün milletlerin gözünü kamaştıran ve uğrunda çok kişinin öldüğü bir şehirdir.

İstanbul ile dünyanın en büyük, en önemli ve en güzel şehirlerinden bir tanesidir.

İstanbul Roma imparatorluğu’nun başkentidir. 1453 yılında Fatih Sultan Mehmet’in komutanlığı’nda Osmanlı ordusu tarafından fethedilir.

İçerisinde birbirinden güzel eserler ve eşsiz manzaralar bulunan bu şehir yerli ve yabancı birçok turistin akınına uğramaksa ve herkesi güzelliği ile büyülemektedir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 38-39-40-41 FERMAN Yayıncılık”


 

Our Score

Aile ağacınızı arkadaşlarınızın hazırladıklarıyla karşılaştırınız. Benzerlikler ve farklılıklar nelerdir? Söyleyiniz.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Aile ağacınızı arkadaşlarınızın hazırladıklarıyla karşılaştırınız. Benzerlikler ve farklılıklar nelerdir? Söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Aile ağacınızı arkadaşlarınızın hazırladıklarıyla karşılaştırınız. Benzerlikler ve farklılıklar nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Aile ağacımı arkadaşlarımla karşılaştırdığımda isimlerin ve doğum yerlerinin farklı olduğunu ancak herkesin annesi, babası, dedesi ve ninesi gibi aile büyüklerinin olduğunu gördüm.


“Aile ağacınızı arkadaşlarınızın hazırladıklarıyla karşılaştırınız. Benzerlikler ve farklılıklar nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Aile ağacı kişinin kendisini dünyaya getiren kişilerin soyunun olduğu ve isimlerinin yazdığı soy ağacıdır.

Aile ağacı içerisine kardeşlerimiz, annemiz ve babamız , onların anne ve babaları ve büyük baba ve ninemizi yazarız.

Aile soy ağacımız bizden sonraki gelecek olan nesillerle devam edecektir.

Arkadaşlarınla ben hepimiz kendi aile hocamızı çizdik.

Aile ağacındaki benzerlik hepimizin anne, baba, onların anne babaları gibi büyüklerimizin olmasıdır.

Farklılık ise bütün arkadaşlarımın aile büyüklerinin isimlerinin farklı olması ve farklı kişiler olmasıdır.



 

Our Score

Sınıfınıza yeni gelen bir öğrenci ile nasıl tanışırsınız? Kendinizle ilgili hangi bilgileri onunla paylaşırsınız? 4. Sınıf Sosyal Bilgiler

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sınıfınıza yeni gelen bir öğrenci ile nasıl tanışırsınız? Kendinizle ilgili hangi bilgileri onunla paylaşırsınız? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sınıfınıza yeni gelen bir öğrenci ile nasıl tanışırsınız? Kendinizle ilgili hangi bilgileri onunla paylaşırsınız?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sınıfımıza yeni gelen bir öğrenci ile tanışmak için ona selam vererek yanına yaklaşır ve tanışmak istediğimi söyledim.

Kendimle ilgili konuşurken gerekli bilgileri onunla paylaşırım.


“Sınıfınıza yeni gelen bir öğrenci ile nasıl tanışırsınız? Kendinizle ilgili hangi bilgileri onunla paylaşırsınız?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Sınıfımıza yeni gelen bir öğrenci ile tanışmak için ona tanışmak istediğimi söyler ve onunla oturarak sohbet etmeye çalışırım.

Onu rahatlatmaya çalışır ve onunla ortak zevkler bulmaya çalışırım.

Onu arkadaşlarımızla olan sohbet ve oyunlarımıza davet ederek ortak noktamızı bulmaya çalışırım.

Yalnızlık hissetmemesi için onunla ilgilenmeye ve çabuk adapte olması için aramıza katılmasına yardımcı olurum.

Kendimle ilgili gerekli bilgileri eğer gerekli görürsem onunla paylaşırım.



 

Our Score

Aile bireylerinizin çocukluk dönemi hakkında onlarla bir görüşme yapınız.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Aile bireylerinizin çocukluk dönemi hakkında onlarla bir görüşme yapınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Aile bireylerinizin çocukluk dönemi hakkında onlarla bir görüşme yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Annem çocukluk döneminde sabahtan akşama kadar sokak oyunları oynadıklarını okul zamanında ise eğitimin çok farklı olduğundan bahsetti.

Siyah önlük giyildiğini, beyaz yaka takıldığını ve kuvveti bir disiplinden geçtiklerinden bahsetti.

Teknolojik aletlerin ve araçların bu kadar çok olmadığını imkanların kısıtlı olduğunu ancak yine de küçük şeylerle bile çok mutlu olduklarını söyledi.


“Aile bireylerinizin çocukluk dönemi hakkında onlarla bir görüşme yapınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Babam ile çocukluk dönemi hakkında konuştum. Babam eskiden ailelerin nüfus bakımından daha kalabalık olduğunu, çoğu evde babanın annesinin ve babasının da  yaşadığını söyledi.

Okul dışında genelde sokakta oyunlar oynadıklarını, havanın daha temiz olduğunu ve hazır gıdaların bu kadar çok yaygın olmadığından bahsetti.

Teknolojinin çok fazla gelişmediğini ve ellerinde bulunan kısıtlı imkanlarla çok daha farklı bir mutluluk yaşadıklarından bahsetti.



 

Our Score

Yakın çevrenizde yer alan farklı millî kültür ögelerine örnekler bularak bu örnekleri defterinize yazınız.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yakın çevrenizde yer alan farklı millî kültür ögelerine örnekler bularak bu örnekleri defterinize yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yakın çevrenizde yer alan farklı millî kültür ögelerine örnekler bularak bu örnekleri defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Rumeli Hisarı- İstanbul

Boğazkesen Hisarı olarak da bilinir. İstanbul’un Sarıyer ilçesinde bulunur.

Fatih Sultan Mehmet tarafından İstanbul’un Fethi’nden önce, Karadeniz’den gelebilecek saldırıları engellemek amacıyla Anadolu Hisarı’nın tam karşısına inşa ettirilmiştir.

Doksan gün de tamamlanmıştır. üç büyük kulesi, dünyanın en büyük kale burçlarına sahiptir.
Yapımına 15 Nisan 1452’de başlanmıştır. Rumeli Hisarı günümüzde müze olarak kullanılmaktadır.


“Yakın çevrenizde yer alan farklı millî kültür ögelerine örnekler bularak bu örnekleri defterinize yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İnönü Mağaraları – Ankara

Ankara İli, Güdül İlçesi, Kirmir Çayı kenarında bulunan bir tarihi güzelliktir. Bizanslılar döneminden kaldığı dşünülmektedir. Dağın içini oymakla yapılan bu mağaralarda, merdivenlerle yukarılara çıkılmaktadır. M.Ö. 8. yüzyılda Friglerin buraya hakim olduğu, Güdül’ün Romalılarca Hristiyanlığın yayılması döneminde kullandığı ve hac işareti simgelendiği görülmektedir.

Dara Antik Kenti – Mardin

Mardin’in 30 kilometre güneydoğusunda bulunan Oğuz Köyü’nde yer alır. Yukarı Mezopotamya’nın en önemli yerleşim yerlerindendir.

Doğu Roma İmparatorluğu’nun doğu sınırını Sasanilere karşı korumak için askeri amaçlı bir garnizon kenti olarak kurulmuştur.
Kaya içine oyulan yapılardan oluşur. Kent içinde kilise, saray, çarşı, zindan, tophane ve su bendi kalıntıları vardır. Geç Roma Dönemi’ne kadar dayanan mağara evlere rastlanmaktadır.



 

Our Score

Siz de onlar gibi yakın çevrenizde yer alan tarihî yerlerin listesini çıkararak defterinize yazınız.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Selin ve Ömer’in hazırladığı tarihî yerler listesini inceleyiniz. Ardından siz de onlar gibi yakın çevrenizde (yakın çevrenizde yoksa ilinizde) yer alan tarihî yerlerin listesini çıkararak defterinize yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Selin ve Ömer’in hazırladığı tarihî yerler listesini inceleyiniz. Ardından siz de onlar gibi yakın çevrenizde (yakın çevrenizde yoksa ilinizde) yer alan tarihî yerlerin listesini çıkararak defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ankara’ da ki Tarihi Eserler

1 – Eymir Gölü
2 – Nallıhan Kuş Cenneti
3 – Uyuzsuyu Şelalesi.
4 – Sorgun Göleti ve Sorgun Yaylası
5 – İnönü Mağaraları
6 – Karagöl.
7 – Kızılcahamam Soğuksu Milli Parkı
8 – Mahkemeağcin Köyü


“Selin ve Ömer’in hazırladığı tarihî yerler listesini inceleyiniz. Ardından siz de onlar gibi yakın çevrenizde (yakın çevrenizde yoksa ilinizde) yer alan tarihî yerlerin listesini çıkararak defterinize yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İzmir’ deki Tarihi Eserler

  1. Homeros Vadisi
  2. Karagöl Tabiat Parkı
  3. İzmir’in Plajları
  4. Alaçatı Çark Plajı
  5. Pissa Koyu
  6. Efes Antik Kent
  7. Agora
  8. Sığacık Kalesi
  9. Tarihi Kemeraltı Çarşısı
  10. Alsancak Kordonboyu
  11. Foça

İstanbul’ da ki Tarihi Eserler

  1. Ayasofya Camii
  2. Topkapı Sarayı
  3. Kapalı Çarşı (Grand Bazaar)
  4. Bozdoğan Su Kemeri
  5. Yerebatan Sarnıcı
  6. Çemberlitaş
  7. Galata Kulesi.
  8. Ahrida Sinagogu
  9. Rumeli Hisarı
  10. Yoros Kalesi
  11. Anadolu Hisarı
  12. Yedikule Zindanları
  13. Haydarpaşa Tren Garı
  14. Alman Çeşmesi
  15. Dolmabahçe Sarayı
  16. Aya Yorgi Manastırı
  17. Fener Rum Patrikhanesi
  18. Heybeliada Ruhban Okulu

Mardin‘ de ki Tarihi Eserler

  1. Dara Mezopotamya Harabeleri
  2. Mardin Ulu Camisi
  3.  Kasımiye Medresesi
  4. Zinciriye Medresesi
  5. Kana Cafe Shop. Tarihi Yerler
  6. Kırklar Kilisesi. Kiliseler ve Katedraller
  7. Mardin Kalesi. Kaleler
  8. Şehidiye Camisi


 

Our Score

Tarihî bir cami, köprü ya da bir okul neden kültürümüzün bir ögesi sayılmaktadır? Fikirlerinizi söyleyiniz.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Tarihî bir cami, köprü ya da bir okul neden kültürümüzün bir ögesi sayılmaktadır? Fikirlerinizi söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Tarihî bir cami, köprü ya da bir okul neden kültürümüzün bir ögesi sayılmaktadır? Fikirlerinizi söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Tarihi bir cami köprü ya da bir okul içerisinde tarihi ve yapılırken ki mimari ile anıları taşıdığı için kültürümüzün bir ögesi sayılmaktadır.


“Tarihî bir cami, köprü ya da bir okul neden kültürümüzün bir ögesi sayılmaktadır? Fikirlerinizi söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Tarihi eserler yapıldığı dönemin tarihine, kültürünü ve anılarını yansıtırlar.

Bütün eserler tarihi barındırdığı için ve tarihler günümüze ışık tutarak birçok şeyin anlamını taşıdığı için çok değerlidir.

Tarihi aydınlatabilmek ve günümüzü Bu şekilde anlayabilmek tarihe tamamen ışık tutmaya Bu da eserlerin incelenerek o zamanın yaşayışını, anlayışını ve imkanlarını anlamaya bağlıdır.

Bu imkanları bize sunan ise tarihi eserlerdir.

Bu yüzden tarihi bir cami, köprü veya da bir okul kültürümüzü yansıttığı için kültürümüzün bir ögesi sayılır.



 

Our Score

Geleneksel çocuk oyunlarımızdan yakan top, çuval yarışı, halat çekme, mendil kapmaca, tombik, elim sende, saklambaç, akşam ebesi, aşık, istop, tıp, kulaktan kulağa ve seksek oyunlarından hangilerinin kurallarını biliyorsunuz?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Geleneksel çocuk oyunlarımızdan yakan top, çuval yarışı, halat çekme, mendil kapmaca, tombik, elim sende, saklambaç, akşam ebesi, aşık, istop, tıp, kulaktan kulağa ve seksek oyunlarından hangilerinin kurallarını biliyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Geleneksel çocuk oyunlarımızdan yakan top, çuval yarışı, halat çekme, mendil kapmaca, tombik, elim sende, saklambaç, akşam ebesi, aşık, istop, tıp, kulaktan kulağa ve seksek oyunlarından hangilerinin kurallarını biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bu oyunların hepsinin kurallarını biliyorum. Bu oyunları zaman zaman biz de oynuyoruz. Bu oyunlarla bizim oynadığımız oyunlar arasında teknolojik aletlerin olması, eskisi gibi sık oynamaması gibi farklılıklar olsa da benzerlik arkadaşlarımızla beraber hoşça vakit geçirmemizdir.


“Geleneksel çocuk oyunlarımızdan yakan top, çuval yarışı, halat çekme, mendil kapmaca, tombik, elim sende, saklambaç, akşam ebesi, aşık, istop, tıp, kulaktan kulağa ve seksek oyunlarından hangilerinin kurallarını biliyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bu oyunlardan yakan top, mendil kapmaca, elim sende, saklambaç , kulaktan kulağa ve sek sek oyunlarının kurallarını biliyorum.

Boyları zaman zaman oynasak da genellikle evde oyuncaklarımızla veya tablet, bilgisayar gibi oyunlarla daha çok vakit geçiriyoruz.

Bu oyunlarla bizim oyunlarımız arasındaki benzerlikler eğlenmemiz, arkadaşlarımızla beraber vakit geçirmemiz ve bu oyunları sevmemizdir.

Farklılıklar ise bu oyunların eski insanlar tarafından daha çok oynanmaları, sosyalliği daha çok teşvik etmeleri ve tablet gibi imkanlar bulunmasa da çocukları eğlendirmesidir.



 

Our Score
error: Content is protected !!