4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sınıfınıza yeni gelen bir öğrenci ile nasıl tanışırsınız? Kendinizle ilgili hangi bilgileri onunla paylaşırsınız? konusunu kısaca ele alacağız.
“Sınıfınıza yeni gelen bir öğrenci ile nasıl tanışırsınız? Kendinizle ilgili hangi bilgileri onunla paylaşırsınız?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Sınıfımıza yeni gelen bir öğrenci ile tanışmak için yanına gider ,ona selam vererek konuşmak, tanışmak istediğimi söylerim.
Kendim ile ilgili bilgilerimden onunla adımı, soyadımı, nerede oturduğumu paylaşırım.
“Sınıfınıza yeni gelen bir öğrenci ile nasıl tanışırsınız? Kendinizle ilgili hangi bilgileri onunla paylaşırsınız?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Sınıfımıza yeni gelen bir öğrenci ile tanışmak için onunla yakınını kurmaya çalışırım.
Yanına giderek ona selam verir ve kendimi tanıtarak benimle tanışıp isteyip istemediğini sorarım.
Ona zorlandığı ve utandığı konularda yardım edebileceğimi söylerim.
Bir şeye ihtiyacı var ise ona bu ihtiyacı konusunda yardım ederek sıkıntılarını çözmesine yardımcı olmaya çalışırım.
Onu arkadaşlarımla tanıştırarak sınıfa alışması için yardımcı olurum.
Kendim ile ilgili isim ,soy isim nerede oturduğum gibi bilgileri paylaşarak arkadaş olmaya çalışırım.
Böylelikle oda kendini yabancı hissetmez ve kolaylıkla bizlere alışabilir.
Çocuk olmak bence çok güzel bir duygu. Ben büyüyüp annem ve babam gibi Bir yetişkin olmak istesem de ailem çocuk kalmanın daha güzel ve daha masum olduğunu söylüyor.
Çocuk olduğumuz için doya doya oyunlar oynayabiliyoruz.
2. Günlük hayatınızda neleri yapmaktan hoşlanıyor, neleri yapmaktan hoşlanmıyorsunuz?
Günlük hayatta okuluma gelmekten, kitap okumaktan, yeni şeyler öğrenmekten , arkadaşlarımla ve ailemle vakit geçirmekten ve oyunlar oynamaktan çok hoşlanıyorum.
Ailemin beni göndermiş olduğu kurslara gitmek de eğlenceli.
Uzun süre ev işi ve ödev yapmaktan hoşlanmıyorum.
Ama bana verilen görevleri hemen yerine getiriyor, aileme yardımcı oluyorum.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin anlamlarını, cümlenin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi, cümlelerin altındaki satırlara yazınız.
Martılara, “Neden çığlık atıyorsun?” diye kızan birini hiç görmedim mesela şimdiye kadar.
Cevap :
martı : Bir kuş türü
İçlerinden gelen uçma içgüdüsü yok mu oluyor?
Cevap :
içgüdü : içinden gelen his
Sen benim midemi unuttun galiba akıllı bıdık!
Cevap :
bıdık: çocuk, küçük
Soru : Kitabınızın başında yer alan bu bölümü inceleyiniz. “Halay“ adlı dinleme metninin olduğu sayfayı söyleyiniz.
Cevap :
13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 sayfaları arasında yer almaktadır.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : a. Bu açıklamaya göre aşağıdaki ifadelerden hangisi metnin konusudur? İşaretleyiniz.
Cevap :
Bir çocuğun hayalleri
Soru : b. Yukarıdaki açıklamaya göre metnin ana fikri olan ifadeyi işaretleyiniz.
Cevap :
İnsan her yaşta kendini nasıl hissediyorsa öyle yaşamalıdır.
Bence metnin görselleri metnin içeriğine yansıtmakta çok başarılı olmuş.
Çünkü hareketli bir çocuğun resimlerini ve kuşla konuşma anını resimlemişler.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Çocuğu üzen davranışlar nelerdir?
Cevap :
Çocuğu sen davranışlar hareket ettiği zaman insanların kendisine uyarması ve sürekli sessiz olmasını beklemeleridir.
Çocuk, ne olmak istiyor?
Cevap : Çocuk kuşlar gibi kalbi ile uçmak istiyor.
Çocuk, annesinin diğer büyüklerle benzerlik ve farklılığı hakkında neler diyor?
Cevap :
Çocuk annesinin de içinden bir kuş olduğunu ancak diğer insanlara ayıp olmasın diye kendisini uyardığını söylüyor.
Çocuk ve ablası, annesiyle kurabiye yaparken ne yapıyorlar?
Cevap :
Çocuk ve ablası, annesi ile kurabiye yaparken masanın ucuna oturup oyun hamuru oynar gibi yardım ediyorlar.
Çocuk, minik kuşa hangi konularda sorular yöneltiyor?
Cevap :
Çocuk minik kuşa büyümek zorunda olan ama içinden uçmak isteyen kimseler var mı, onlara ne oluyor? diye soruyor.
Minik kuş, çocuğa “Kuş Çocuk” olarak kalması için hangi tavsiyelerde bulunuyor?
Cevap :
Kulaklarını gerçekten uçmandan mutluluk duyanlara açmasını, cıvıldaması tavsiyesinde bulunuyor.
Siz de kendinizi bir kuş çocuk olarak görüyor musunuz? Neden?
Cevap :
Bende kendimi bir kuş çocuk olarak görüyorum. Hareket etmeyi, eğlenmeyi ve neşelenmeyi çok seviyorum.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki yazma alanına metindeki çocuğun ve kendinizin özelliklerini yazınız.
Cevap :
Kuş çocuğun özellikleri : Hareketli, neşeli , cıvıl cıvıl, koşmayı ve oyunu seven
Benim özelliklerim : Bende hareketli, neşeli, oyunu ve eğlenmeyi seven biriyim.
6. ETKİNLİK
Soru : a. Metinden alınan aşağıdaki cümlelerdeki altı çizili kelimeleri yanda verilen eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
1. Herkes yürür ya da koşar ama ben kalbimle uçmak istiyorum. = Yürek
2. Yine de o da büyüklerin dünyasındaki kurallar yüzünden. = Kaide
3. Mesela o sokakta, markette, çarşıda, iki insandan daha fazla kişinin bulunduğu her yerde kızan teyzeler, amcalar küçükken de hep böyleler miymiş? = Şahıs
4. Yoksa bir zamanlar nasıl cıvıl cıvıl uçmak istediğini unutabilir mi insan? = Vakit
Soru : b. Metinde geçen diğer eş anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimelerin eş anlamlılarını birer cümlede sözlü olarak kullanınız.
Cevap :
Yürek : Yüreğimin en güzel yeri sana ait, anneciğim.
Kaide : Bu kadar kural kaidenin hepsini nasıl ezberledin?
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda bu sözleşmede yer alan bazı maddelere yer verilmiştir. Bu maddelerden hareketle günümüzde çocukların haklarını yeterince kullanıp kullanmadıkları hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda çevrenizden örnekler vererek yetişkinlerin bu konuda duyarlı olup olmadığına vurgu yapınız.
Madde 13: Çocuk, düşüncesini özgürce açıklama hakkına sahiptir.
Madde 14: Taraf devletler, ana-babanın ve gerekiyorsa yasal vasilerin; çocuğun yeteneklerinin gelişmesiyle bağdaşır biçimde haklarının kullanılmasında çocuğa yol gösterme konusundaki hak ve ödevlerine saygı gösterirler.
Madde 27: Taraf devletler, her çocuğun bedensel, zihinsel, ruhsal, ahlaksal ve toplumsal gelişmesini sağlayacak yeterli bir hayat seviyesine hakkı olduğunu kabul ederler.
Bu maddeye göre çocuklar düşüncelerini özgürce açıklama hakkına sahip. Ancak hem ülkemizde hem de dünyanın birçok yerinde çocuklar düşüncelerini özgürce söyleyemez hatta düşünceleri onlara sorulmaz.
Büyüklerimize saygı çerçevesinde düşüncelerimizi söylemek hem bizim gelişimimiz hem de katkımız için aslında çok gereklidir.
Beğenmedin sebeplerle ülkemizde veya dünyanın birçok yerinde çocuklar yeteneklerinin gelişmesi için gerekli haklarını kullanamıyor hatta birçoğu okuyamıyor.
Dünyanın birçok yerinde çocuklar toplumsal gelişimine sağlayacak ve eğitimin tamamlayacak yeterli imkanı bile elde edemiyor.
Kerim birçok değişim katezse de bu konuda yeterince ilerlemediğini düşünüyorum.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Sevdiğiniz özelliklerinizi kaybetmemek için yapmanız gerekenler hakkında bir yazı yazınız.
Sen gülerken yanındakilerde güler ama ağlarken yalnız ağlarsın onun için öyle bir ağaca yaslan ki asla yıkılmasın öyle bir dost edin ki seni asla bırakmasın.
Gönüller birdir vücutlar ayrı olsa da. Dostluk bitmez dostluk abidesi yıkılsa da. Unutmayız dost uzakta olsa da hatta dost bizi unutsa da.
Kendini mutsuz hissettiğinde kalbini dinle, çünkü sen kalbin kadar temiz ve güzellikleri hak eden birisin tüm güzellikler seninle olsun canı arkadaşım.
Dostlukların tükenmediği, sevgilerin ölmediği, gözyaşlarının akmadığı, gülücüklerin bitmediği, en güzel günler sizinle olsun sevgili dostum.
Arkadaşlık ömür boyu, aşklar gönül boyu sürer.
Eğer arkadaşın uzak bir yere giderse, o uzak yer senin yakınına gelir!
Güvenle başlamış olan arkadaşlıklar, kardeşlik ile terfi kazanır.
Duygular vardır anlatılamayan, sevgiler vardır kalplere sığmayan, dostluklar vardır hiçbir şekilde yıkılmayan, bazı insanlar vardır asla unutulmayan.
Geldiğin zaman boşluk dolduran değilsin, gittiğin zaman yeri doldurulamayansın canım arkadaşım.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-16-17-18-19-20 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlık konulu sözler araştırıp bunları defterinize yazınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Arkadaşlık konulu sözler araştırıp bunları defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Kaybetmeyi göze alamayacak kadar az dostum var.
Gerçek arkadaşı olmamak, yalnızlığın en kötüsüdür.
Deniz derindir durulmaz dostluk ebedidir unutulmaz.
“Arkadaşlık konulu sözler araştırıp bunları defterinize yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Sen gülerken yanındakilerde güler ama ağlarken yalnız ağlarsın onun için öyle bir ağaca yaslan ki asla yıkılmasın öyle bir dost edin ki seni asla bırakmasın.
Gönüller birdir vücutlar ayrı olsa da. Dostluk bitmez dostluk abidesi yıkılsa da. Unutmayız dost uzakta olsa da hatta dost bizi unutsa da.
Kendini mutsuz hissettiğinde kalbini dinle, çünkü sen kalbin kadar temiz ve güzellikleri hak eden birisin tüm güzellikler seninle olsun canı arkadaşım.
Dostlukların tükenmediği, sevgilerin ölmediği, gözyaşlarının akmadığı, gülücüklerin bitmediği, en güzel günler sizinle olsun sevgili dostum.
Arkadaşlık ömür boyu, aşklar gönül boyu sürer.
Eğer arkadaşın uzak bir yere giderse, o uzak yer senin yakınına gelir!
Güvenle başlamış olan arkadaşlıklar, kardeşlik ile terfi kazanır.
Duygular vardır anlatılamayan, sevgiler vardır kalplere sığmayan, dostluklar vardır hiçbir şekilde yıkılmayan, bazı insanlar vardır asla unutulmayan.
Geldiğin zaman boşluk dolduran değilsin, gittiğin zaman yeri doldurulamayansın canım arkadaşım.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Günümüzde çocukların haklarını yeterince kullanıp kullanmadıkları hakkında bir konuşma yapınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Günümüzde çocukların haklarını yeterince kullanıp kullanmadıkları hakkında bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Çevremizdeki yetişkinlerin bir kısmı bu haklara duyarlı olsalar da genellikle toplumumuzda çocuklar düşüncelerini özgürce açıklama hakkına sahip değillerdir.
İçinde bulunmuş olduğumuz bölgenin maddi şartları sebebiyle yeteneklerimizin gelişmesi için istediğimiz her etkinliğe ve kursa gidemiyoruz.
“Günümüzde çocukların haklarını yeterince kullanıp kullanmadıkları hakkında bir konuşma yapınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Bu maddeye göre çocuklar düşüncelerini özgürce açıklama hakkına sahip. Ancak hem ülkemizde hem de dünyanın birçok yerinde çocuklar düşüncelerini özgürce söyleyemez hatta düşünceleri onlara sorulmaz.
Büyüklerimize saygı çerçevesinde düşüncelerimizi söylemek hem bizim gelişimimiz hem de katkımız için aslında çok gereklidir.
Beğenmedin sebeplerle ülkemizde veya dünyanın birçok yerinde çocuklar yeteneklerinin gelişmesi için gerekli haklarını kullanamıyor hatta birçoğu okuyamıyor.
Dünyanın birçok yerinde çocuklar toplumsal gelişimine sağlayacak ve eğitimin tamamlayacak yeterli imkanı bile elde edemiyor.
Kerim birçok değişim katezse de bu konuda yeterince ilerlemediğini düşünüyorum.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Günlük hayatınızda neleri yapmaktan hoşlanıyor, neleri yapmaktan hoşlanmıyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız.
“Günlük hayatınızda neleri yapmaktan hoşlanıyor, neleri yapmaktan hoşlanmıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Günlük hayatta çizgi film izlemekten , kitap okumaktan, oyun oynamaktan ve ailemle beraber vakit geçirmekten hoşlanıyorum.
Çok ödev yapmaktan ve oyun oynayacak vaktimin kalmamasından hoşlanmıyorum.
“Günlük hayatınızda neleri yapmaktan hoşlanıyor, neleri yapmaktan hoşlanmıyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Günlük hayatta okuluma gelmekten, kitap okumaktan, yeni şeyler öğrenmekten , arkadaşlarımla ve ailemle vakit geçirmekten ve oyunlar oynamaktan çok hoşlanıyorum.
Ailemin beni göndermiş olduğu kurslara gitmek de eğlenceli.
Uzun süre ev işi ve ödev yapmaktan hoşlanmıyorum.
Ama bana verilen görevleri hemen yerine getiriyor, aileme yardımcı oluyorum.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Çocuk olmak sizce nasıl bir duygudur? konusunu kısaca ele alacağız.
“Çocuk olmak sizce nasıl bir duygudur?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Çocuk olmak bence Dünya’nın en güzel duygusudur. Hayata lezzet alabiliyor ve büyüklerimizin aksine çok masum, küçük şeylerden mutlu olabileceğini söyleniyor.
“Çocuk olmak sizce nasıl bir duygudur?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Çocuk olmak bence çok güzel bir duygu. Ben büyüyüp annem ve babam gibi Bir yetişkin olmak istesem de ailem çocuk kalmanın daha güzel ve daha masum olduğunu söylüyor.
Çocuk olduğumuz için doya doya oyunlar oynayabiliyoruz.
4. Sınıf Matematik Kitabı3. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 106, 107, 108
4. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108
A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
1. (Yanlış)Üç doğal sayı ile yapılan çarpma işleminde sayıların birbirleriyle çarpılma sırasının değişmesi işlemin sonucunu değiştirir.
2. (Doğru)Bir sayıyı 5 ile kısa yoldan çarpmak için önce sayı 10 ile çarpılır. Sonra bulunan çarpım 2’ye bölünür.
3. (Doğru) Bir sayıyı 100 ile zihinden çarpmak için o sayının sağına iki tane sıfır konulur.
4. (Yanlış) Son üç basamağı sıfır olan bir sayıyı 1000’e zihinden bölmek için o sayının son iki basamağındaki sıfırlar silinir.
5. (Doğru)Bir bölme işleminde bölünenin en büyük basamağındaki rakam bölene eşit ise bölümün basamak sayısı bölünenin basamak sayısıyla aynıdır.
B. Aşağıda verilen cümlelerdeki noktalı yerlere uygun ifadeleri yazınız.
Cevap:
1. Bir sayıyı 1000 ile zihinden çarpmak için o sayının sağına 3 tane sıfır konulur.
2. Bir çarpma işlemindeki çarpanlardan biri, çarpımın diğer çarpana …………… eşittir.
3. Son üç basamağı sıfır olan bir sayıyı 100’e zihinden bölmek için o sayının son 2 basamağındaki sıfırlar silinir.
4. Bir sayıyı 50 ile kısa yoldan çarpmak için önce sayı 2 ile çarpılır. Sonra bulunan çarpım 4 bölünür.
5. Bir bölme işleminde bölünenin en büyük basamağındaki rakam bölenden büyük ise bölümün basamak sayısı bölünenin basamak sayısından bir eksiktir.
C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Rakamları farklı iki basamaklı en büyük sayının 5 ile çarpımı kaçtır?
A) 49 B) 50 C) 490 D) 495
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları
2. 35 x 8 = 540 – ifadesinde yerine gelmesi gereken sayı kaçtır?
A) 240 B) 260 C) 280 D) 360
3. 426 x 1000 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
A) 426 B) 4260 C) 42 600 D) 426 000
4. 534 000 ÷ 1000 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
A) 534 B) 5340 C) 53 400 D) 534 000
5. 8 x = 40 işleminde yerine gelmesi gereken sayı hangi işlemle bulunur?
A) 8 x 40 B) 8 + 40 C) 40 ÷ 8 D) 40 – 8
6. 12 x 25 işleminin sonucu kaçtır?
A) 48 B) 250 C) 300 D) 1200
7. Aşağıda verilen işlemleri yapınız.
Cevap:
a. 903 x 28 =
b. 314 x 52 =
c. 430 x 47 =
ç. 641 x 39 =
8. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını kısa yoldan çarpma yaparak bulunuz.
Cevap:
a. 34 x 50 =
b. 78 x 5=
c. 56 x 25=
ç. 274 x 80 =
d. 405 x 900 =
e. 26 x 7000 =
9. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
a. 643 x 10 =
b. 49 000 ÷ 10 =
c. 705 x 100 =
ç. 8000 ÷ 100 =
d. 37 x 1000 =
e. 96 000 ÷1000 =
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları
10. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlemlerin sonuçlarını bulup tahminlerinizle karşılaştırınız.
Cevap:
a. 39 x 8 =
b. 672 ÷ 42 =
c. 68 x 9 =
ç. 3879 ÷ 9 =
11. Aşağıda verilen işlemleri yapınız.
Cevap:
a. 252÷ 21 =
b. 3661 ÷ 7 =
c. 722 ÷ 38 =
ç. 7014 ÷ 6 =
12. Aşağıdaki eşitliklerde verilmeyen sayıları bulunuz.
Cevap:
a. 45 + x = 2000 ÷ 10
b. 52 x 100 = 6200 – x
13. 36 x 5 ≠ 900 ÷ 6 ifadesinde eşitlik durumunun sağlanması için yapılacak işlemi aşağıya yazınız.
Cevap:
14. 1080 simit 6 simitçiye eşit olarak dağıtılmış. Simitçilerden biri simitlerden 137’sini, diğerleri simitlerin tamamını satmış. Simitçilere dağıtılan simitlerden kaç tanesi satılmamıştır?
Cevap:
15. Bir marangoz 12 binanın bulunduğu bir sitedeki dairelerin kapılarını yapacaktır. Binaların her biri 16 katlıdır ve her katta 4 daire bulunmaktadır. Her daire için 7 kapı yapılacağına göre marangoz sitenin tamamı için kaç kapı yapacaktır?
4. Sınıf Matematik KitabıEşitliği Sağlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105
4. Sınıf Matematik Kitabı Eşitliği Sağlama Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105
Bir cismin veya maddenin kütlesini ölçmeye yarayan alete terazi denir. Teraziyle kütle ölçme işlemi de tartma olarak adlandırılır. Eşit kollu terazide tartma, ölçülecek kütlenin bilinen kütlelerle karşılaştırılmasıyla yapılır.
Soru : Yandaki eşit kollu terazi dengede midir?
Cevap:
Hayır. Eşit kollu terazi dengede değildir.
Soru : Sol kefedeki nesnenin kütlesi sağ kefedeki nesnelerin kütlesine eşit midir? Eğer eşit değilse bu eşitlik nasıl sağlanabilir? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.
Cevap:
Hayır. Sol kefedeki nesnenin kütlesi sağ kefedeki nesnelerin kütlesine eşit değildir.
Sağ kefeye 1 kg eklenmesi gerekir.
Etkinlik
Araç ve gereçler: Terazi takımı.
• Terazinin sol kefesine 5 ve 1 kg’lık ağırlıklar koyalım.
• Terazinin sağ kefesine 3 ve 2 kg’lık ağırlıklar koyalım. • Terazinin dengede olup olmadığını gözlemleyelim.
Cevap: Dengede değildir.
• Terazinin sol ve sağ kefelerindeki toplam kütleleri gösteren toplama işlemlerini yazalım.
Cevap: Sol : 6 Sağ : 5
• Terazinin denge durumuna göre bu iki işlemin arasına hangi matematiksel işareti koyabileceğimizi tartışalım.
• Terazinin dengede olması için hangi kefeye kaç kilogramlık ağırlık koyacağımızı veya hangi kefeden hangi ağırlığı çıkaracağımızı belirleyelim.
• Belirlediğimiz işlemi yapıp terazinin denge durumunu sağlayalım.
• İşlem yaptığımız kefedeki toplama işleminin sonuna yaptığımız matematiksel işlemi ekleyelim.
• Kefelerdeki eşitliği gösteren matematiksel ifadeleri yazalım.
Cevap: Sağ kefeye 1 kg eklenmesi gerekir.
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
Soru : 15 + 10 ≠ 17 + 12 ifadesinde eşitlik durumunu sağlamak için yapılması gereken işlemi açıklayınız.
Cevap:
25 ≠ 29
25 sayısına 4 eklenerek eşitlik sağlanır.
Soru : 42 – 24 ≠ 56 – 33 ifadesinde eşitlik durumunu sağlamak için yapılması gereken işlemi açıklayınız.
Cevap:
18 ≠ 23
18 sayısına 5 eklenerek eşitlik sağlanır.
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
Soru : 10 x 7 ≠ 99 ÷ 3 ifadesinde eşitlik durumunu sağlamak için yapılması gereken işlemi açıklayınız.
Cevap:
70 ≠ 33
33 sayısına 37 eklenerek eşitlik sağlanır.
ALIŞTIRMALAR
1. Yandaki terazinin dengede olması için hangi işlemin yapılması gerektiğini açıklayınız.
Cevap:
6 ≠ 2
2 sayısına 4 eklenerek eşitlik sağlanır.
2. Aşağıda verilen ifadelerde eşitlik durumunun sağlanması için yapılması gereken işlemleri belirleyiniz. Belirlediğiniz işlemleri yaparak ifadelerde eşitlik durumunu sağlayınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105 ADA Yayıncılık”
4. Sınıf Matematik KitabıEşitliklerde Verilmeyen Değeri Belirleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102
4. Sınıf Matematik Kitabı Eşitliklerde Verilmeyen Değeri Belirleme Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 100-101-102
Tahterevallideki çocuklardan Hasan 35 kilogramdır.
Soru : Tahterevalli dengede midir?
Cevap:
Evet. Tahterevalli dengededir.
Soru : Hasan’ın kütlesi, Meral’in kütlesine eşit midir? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.
Cevap:
Evet. Eşittir. Bu nedenle Hasan’ın kütlesi ile Meral’in kütlesi aynıdır.
Etkinlik
• 4 + x = 8 – 3 eşitliğini inceleyelim.
• Eşitliğin sol tarafındaki verilmeyen sayıyı nasıl bulabileceğimizi tartışalım.
• Eşitliğin sağ tarafındaki çıkarma işlemini yapalım.
• Eşitliği yeniden yazıp çıkarma işleminin yerine yukarıda bulduğumuz sonucu yazalım.
• Eşitliği tekrar inceleyelim.
• Eşitliğin sol tarafındaki verilmeyen sayıyı nasıl bulabileceğimizi açıklayalım.
• Verilmeyen sayıyı bulalım.
• Bulduğumuz sayıyı 4 + x = 8 – 3 eşitliğinde yerine koyalım.
• Eşitliğin sağlanıp sağlanmadığını kontrol edelim.
Cevap:
4 + x = 8 – 3
4 + x = 5
x = 5 – 4
x = 1
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
Soru : 34 – x = 15 + 8 eşitliğinde x yerine gelmesi gereken sayıyı bulunuz. Bulduğunuz sayının eşitliği sağlayıp sağlamadığını belirleyiniz.
Cevap:
34 – x = 15 + 8
34 – x = 23
34 – 23 = x
11 = x
Soru : 128 ÷ 4 = x + 9 eşitliğinde x yerine gelmesi gereken sayıyı bulunuz. Bulduğunuz sayının eşitliği sağlayıp sağlamadığını belirleyiniz.
Cevap:
128 ÷ 4 = x + 9
32 = x + 9
32 – 9 = x
23 = x
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
ALIŞTIRMALAR
Soru : Aşağıda verilen eşitliklerdeki harflerin yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz. Bulduğunuz sayıların eşitlikleri sağlayıp sağlamadığını belirleyiniz. Bulduğunuz sayıların yerine kullanılan harfleri aşağıdaki kutucuklara yazarak şifreyi çözünüz.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 100-101-102 ADA Yayıncılık”