4. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayıları Sıralama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25
4. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayıları Sıralama Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 23-24-25
İstanbul ile Rize arasındaki mesafe 1140 kilometre, İstanbul ile Diyarbakır arasındaki mesafe 1359 kilometredir. İstanbul ile Ağrı arasındaki mesafe ise 1409 kilometredir.
Soru : İstanbul, yukarıda belirtilen illerden hangisine daha yakındır?
Cevap: İstanbul, yukarıda belirtilen illerden Rize’ye daha yakındır.
Soru : İstanbul, yukarıda belirtilen illerden hangisine daha uzaktır?
Cevap: İstanbul, yukarıda belirtilen illerden Diyarbakır’a daha uzaktır.
Soru : Yukarıda verilen mesafeler büyükten küçüğe doğru nasıl sıralanabilir?
Cevap: 1409 > 1359 > 1140 olarak sıralanabilir.
Etkinlik
• 2145, 1750 ve 3086 sayılarının en büyük basamaklarını belirleyelim.
• Bu basamaklardaki rakamlardan hangisinin daha büyük olduğunu söyleyelim.
• Söylediğimiz rakamın bulunduğu sayının diğer sayılardan büyük olup olmadığını tartışalım.
• Diğer iki sayının en büyük basamaklarındaki rakamlardan hangisinin büyük olduğunu söyleyelim.
• 2145, 1750 ve 3086 sayılarını büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayalım.
Cevap: 3086 > 2145 > 1750 olarak sıralanabilir.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : 3234, 2740, 3402 ve 1985 sayılarını küçükten büyüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap:
1985 < 2740 < 3234 < 3402
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
ALIŞTIRMALAR
1. Yandaki tabloda Kırıkkale ilinde bulunan bazı dağlar ve bu dağların yükseklikleri verilmiştir. Dağları, yüksekliği fazla olandan az olana doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap:
1497 > 1489 > 1300 > 1080
2. 13 786 < 30 254 < 61 903 < ? < 80 492
Yukarıdaki sıralamada “?” yerine aşağıdaki sayılardan hangisi gelebilir?
Cevap:
A) 81 014 B) 61 921 C) 60 987 D) 54 172
3. Yandaki tabloda 2022 yıl sonu itibarıyla bazı illerimizin nüfusları verilmiştir. İlleri, nüfusu en az olandan en çok olana doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap:
Tunceli < Erzincan < Burdur < Sivas < Adıyaman
4. 534 023, 504 756, 521 844, 591 325 ve 556 207 sayılarını büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
4. Sınıf Matematik KitabıSayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 20-21-22
Yukarıda yükseklikleri 100 m ve 200 m olan iki bina verilmiştir. Bu binaların arasında da Ankara’nın görünümüne önemli bir katkı sağlayan Atakule verilmiştir.
Soru : Atakule’nin yüksekliği hangi binaya daha yakındır?
Cevap:
100 metreye daha yakındır.
Etkinlik
Araç ve gereçler: Şerit metre.
• Üçer kişilik gruplar oluşturalım.
• Aşağıdaki çalışmaları yapmadan önce gruptaki her bir üyeye görev verelim.
• Şerit metremizin 30 cm’lik kısmını açalım.
• Şerit metre üzerindeki 23 sayısını yuvarlak içine alalım. • 23 ile 20 arasında kaç sayı bulunduğunu belirleyelim.
Cevap: 20 – 21 – 22 – 23
• 23 ile 30 arasında kaç sayı bulunduğunu belirleyelim.
Cevap: 23 – 24 – 25 – 26 – 27 – 28 – 29 – 30
• 23 sayısının, 20 ile 30’dan hangisine daha yakın olduğunu söyleyelim.
Cevap: 20 sayısına daha yakındır.
• 23 sayısının hangi onluğa yuvarlanabileceğini belirtelim.
Cevap: 20’ye yuvarlanması gerekmektedir.
Soru : 732 sayısını en yakın onluğa yuvarlayınız.
Cevap: 730 olması gerekir.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
Etkinlik
Araç ve gereçler: Onluk taban blokları.
• 100, 130 ve 200 sayılarını onluk taban bloklarıyla modelleyelim.
• 130 sayısındaki onluk sayısı ile 100 ve 200 sayılarındaki onluk sayılarını karşılaştıralım.
• 130 sayısındaki onluk sayısının 100 ile 200’den hangisindeki onluk sayısına daha yakın olduğunu söyleyelim.
• 130 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayalım.
Cevap: 100 sayısına yuvarlanması gerekir.
Soru : 571 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap: 600 sayısına yuvarlanması gerekir.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
Soru : 2018 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap: 2.000 sayısına yuvarlanması gerekir.
ALIŞTIRMALAR
1. Aşağıda verilen sayıları en yakın oldukları onluklara yuvarlayınız.
Cevap:
61 = 60
89 = 90
837 = 840
315 = 320
4523 = 4520
7468 = 7470
2. Aşağıda verilen sayıları en yakın oldukları yüzlüklere yuvarlayınız.
Cevap:
204 = 200
579 = 600
632 = 600
1299 = 1300
1919 = 1900
8466 = 8500
3. Salih 24 yaşındadır. Salih’in ablası 30, kardeşi ise 20 yaşındadır. Salih’in yaşı ablasının yaşı ile kardeşinin yaşından hangisine daha yakındır?
Cevap:
20’ye daha yakındır.
4. Can’ın okul numarası 463, Gizem’in okul numarası 400, Erman’ın okul numarası 500’dür. Can’ın okul numarası, Gizem’in ve Erman’ın okul numarasından hangisine daha yakındır?
Cevap:
Can’ın okul numarası Emrah’ın okul numarasına daha yakındır.
4. Sınıf Matematik KitabıYüzer ve Biner Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19
4. Sınıf Matematik Kitabı Yüzer ve Biner Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 17-18-19
100 Türk lirası, 200 Türk lirasından sonra değeri en yüksek olan kâğıt paramızdır. Ön yüzünde Atatürk portresi, arka yüzünde Buhurizade Mustafa Efendi’nin (ltri) bir portresi bulunmaktadır.
Soru : Yandaki 100 TL’lerin toplam değeri kaçar ritmik sayma yaparak bulunabilir?
Soru : Görseldeki 100 TL’lerin toplam değeri kaç Türk lirasıdır?
Cevap: 500 TL’dir.
Etkinlik
Araç ve gereçler: 6 tane yüzlük taban bloku.
• Yüzlük taban bloklarını yan yana dizelim.
• Birinci sıradaki blokun modellediği sayıyı aşağıdaki mavi kutucuğa yazalım.
• İkinci sıradaki bloku birinci blokun üstüne koyalım.
• İki blokun modellediği sayıyı aşağıdaki kırmızı kutucuğa yazalım.
• Üçüncü sıradaki bloku, birinci ve ikinci blokların üstüne koyalım.
• Üç blokun modellediği sayıyı siyah kutucuğa yazalım.
• Bütün bloklar üst üste gelene kadar yukarıdaki işlemleri tekrar edelim.
• Kutucuklardaki sayıları soldan sağa doğru inceleyip kaçar ritmik sayma yaptığımızı belirtelim.
Cevap:
Bloklar 100 – 200 – 300 – 400 – 500 – 600 olarak ritmik olarak sayma yapabiliriz.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : 1000’den başlayıp 5000’e kadar yüzer ritmik sayma yapınız. Sayma yaparken söylediğiniz sayıları sırasıyla defterinize yazınız.
4. Sınıf Matematik KitabıBinlerin Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16
4. Sınıf Matematik Kitabı Binlerin Dünyası Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16
Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk kitap okumayı çok severdi. Çocukluğunda başlayan kitap sevgisi, savaş zamanı cephede bile sürmüştü. Prof. Dr. (profesör doktor) Saffet Mutluer yaptığı bir konuşmada Atatürk’ün 3 bin 937 kitap okuduğunu belirtti.
Soru : Atatürk’ün okuduğu kitap sayısı rakamlarla nasıl gösterilebilir? Bu sayı kaç basamaklıdır? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.
Cevap:
Binler, yüzler, onlar ve birler basamakları ifade edilerek gösterilebilir. Bu sayı 4 basamaklı bir sayıdır.
Etkinlik
• Defterimize 328 sayısını yazalım. • Sayının basamaklarının adlarını yazalım.
Cevap:
3 = Yüzler
2 = Onlar
8 = Birler
• Sayının okunuşunu söyleyelim.
Cevap: Üç yüz yirmi sekiz
• 1 rakamını 328 sayısının önüne yazalım. • Oluşan sayının kaç basamaklı olduğunu söyleyelim.
Cevap: 1 328 oldu. 4 basamaklı bir sayıdır.
• Sayıyı “bin üç yüz yirmi sekiz” şeklinde okuyalım.
• 1 rakamının bulunduğu basamağı nasıl adlandırabileceğimizi tartışalım.
• 1 rakamını silip yerine 4 rakamını yazalım. • Oluşan yeni sayının nasıl okunabileceğini tartışalım.
Cevap: Yeni 4.328 olarak ifade edilir ve değeri 3 bin sayı daha fazladır.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Soru : Sıra arkadaşınıza 4, 5 ve 6 basamaklı üç sayı söyleyiniz. Arkadaşınızdan bu sayıları yazmasını ve okumasını isteyiniz.
Cevap:
1.252 = bin iki yüz elli iki
54.584 = elli dört bin beş yüz seksen dört
687.781 = altı yüz seksen yedi bin yedi yüz seksen bir
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
Soru : 745 238 sayısının bölüklerinin ve basamaklarının adları ile okunuşunu defterinize yazınız.
Cevap:
Yedi yüz kırk beş bin iki yüz otuz sekiz.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
ALIŞTIRMALAR
1. Aşağıdaki tabloda verilen sayıların okunuşlarını, okunuşları verilen sayıları da rakamla tablodaki boşluklara yazınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları”
2. 32 690 sayısında aşağıdaki basamaklardan hangisi yoktur?
A) Yüz binler basamağıB) On binler basamağı
C) Binler basamağı D) Birler basamağı
3. Aşağıdaki sayılardan hangisindeki 1 rakamının basamak değeri daha büyüktür?
A) 251 000 B) 913 000 C) 176 000D) 500 140
4. Aşağıdaki sayıların basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini yazınız ve sayıları çözümleyiniz.
Cevap:
56 437 = 50.000 + 6.000 + 400 + 30 + 7
403 896 = 400.000 + 0 + 3.000 + 800 + 90 + 60
5. Aşağıdaki tabloda verilen sayının bölüklerini, basamaklarını, basamak değerlerini, çözümlenişini ve okunuşunu yazınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16 ATA Yayıncılık”
İlkokul 4. Sınıf MatematikADA Yayıncılık Ders KitabıSayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli ziyaretçilerimiz ; ilkokul eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin “4. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları ADA Yayıncılık” konusunda siz değerli öğrencilerimizin Matematik Ders Kitabı dersinde başarılı olması amacıyla Matematik Öğretmenimiz tarafından aşağıda sizler için hazırlanmıştır.
“4. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları ADA Yayıncılık”
İlkokul “4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmek için aşağıda yer alan mavi renkli metin etkinlik isimlerine veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak Matematik Ders Kitabı cevaplarına ulaşabilirsiniz.
“4. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları ADA Yayıncılık” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en alt kısımda yorumlar kısmına sorarak Matematik Öğretmenimizden en hızlı ve en güvenilir Matematik Ders Kitabı cevaplarını elde edebilirsiniz. İyi dersler dileriz.
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır.
1. ÜNİTE CEVAPLARI
1. BÖLÜM – DOĞAL SAYILAR
4. Sınıf Matematik KitabıBinlerin Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16
4. Sınıf Matematik KitabıYüzer ve Biner Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19
4. Sınıf Matematik KitabıSayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22
4. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayıları Sıralama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25
4. Sınıf Matematik KitabıSayı Örüntüsü Oluşturma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27
4. Sınıf Matematik KitabıToplama İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29
4. Sınıf Matematik KitabıÇıkarma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32
4. Sınıf Matematik KitabıZihinden Çıkarma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34
4. Sınıf Matematik Kitabı1. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 35, 36
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52,
53, 54. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır.
2. ÜNİTE CEVAPLARI
1. BÖLÜM – DOĞAL SAYILARLA TOPLAMI İŞLEMİ
4. Sınıf Matematik Kitabıİki Doğal Sayının Toplamını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40
4. Sınıf Matematik KitabıZihinden Toplama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42
4. Sınıf Matematik KitabıToplama İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46
2. BÖLÜM – DOĞAL SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİ
4. Sınıf Matematik KitabıÇıkarma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49
4. Sınıf Matematik KitabıToplama ve Çıkarma İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı2. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 54
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır.
3. ÜNİTE CEVAPLARI
1. BÖLÜM – DOĞAL SAYILARLA ÇARPMA İŞLEMİ
4. Sınıf Matematik KitabıÇarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58
4. Sınıf Matematik KitabıÇarpma İşleminde Sayıların Birbirleriyle Çarpılma Sırası Sonucu Değiştirir mi? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61
4. Sınıf Matematik KitabıZihinden Çarpma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65
4. Sınıf Matematik KitabıKısa Yoldan Çarpma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70
4. Sınıf Matematik KitabıÇarpma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72
4. Sınıf Matematik KitabıÇarpma İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76
2. BÖLÜM – DOĞAL SAYILARLA BÖLME İŞLEMİ
4. Sınıf Matematik KitabıBölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
4. Sınıf Matematik KitabıZihinden Bölme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88
4. Sınıf Matematik KitabıBölme İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92
4. Sınıf Matematik KitabıÇarpma ve Bölme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95
4. Sınıf Matematik KitabıBölme İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99
4. Sınıf Matematik KitabıEşitliklerde Verilmeyen Değeri Belirleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102
4. Sınıf Matematik KitabıEşitliği Sağlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105
4. Sınıf Matematik Kitabı3. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 106, 107, 108
4. Sınıf Türkçe Kitabı İnternet ortamında güvenilir bilgi kaynaklarına nasıl ulaşılır? Araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“İnternet ortamında güvenilir bilgi kaynaklarına nasıl ulaşılır? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
İnternet ortamında güvenilir bilgi kaynaklarına öğretmenlerimiz veya aile büyüklerimize sorarak ulaşabiliriz.
“İnternet ortamında güvenilir bilgi kaynaklarına nasıl ulaşılır? Araştırınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
İnternet ortamında güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşmak sağlıklı bilgi almamız açısından çok önemlidir.
İnternette doğru bilgiler olduğu gibi aynı zamanda yanıltıcı bilgiler de olabilir.
Doğru bilgilere ulaşmak için öğretmenlerimizin ve ailemizin tavsiye etmiş olduğu sitelere girmek ayrıca devlete bağlı sitelere girerek oradaki bilgilerden faydalanmak doğru bilgiye ulaşmak açısından önemli olacaktır.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sınıf kitaplığınız hakkında bilgi veriniz. Sınıf kitaplığında yapılmasını istediğiniz değişiklikleri arkadaşlarınızla paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Sınıf kitaplığınız hakkında bilgi veriniz. Sınıf kitaplığında yapılmasını istediğiniz değişiklikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Sınıf kitaplığımızda derslerimizle ilgili ders kitaplarımız, eğitici materyaller ve öğretmenimizin bizim için getirmiş olduğu kaynak kitapları var.
Sınıf kitaplığımıza ders sonlarında okuyabileceğimiz eğlenceli bilmece ve komik hikayeler içeren kitaplar konulmasını istiyorum.
“Sınıf kitaplığınız hakkında bilgi veriniz. Sınıf kitaplığında yapılmasını istediğiniz değişiklikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Sınıf kitaplığımızda ders kitaplarımız, derslerimizi daha yapabilmemiz için materyaller ve derslerimize kaynak olacak ek kaynak kitaplar var.
Sınıf kitaplığımızda bu resimleri olan ansiklopediler ve bilgi verici resimli kitaplar bulunmasını istiyorum. Bence bu hem bizim dikkatimizi arttıracak hem de eğlenirken öğretecektir.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Okumanın önemi ve kitaplarla ilgili atasözlerini araştırarak sınıf arka başlarınızla paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Okumanın önemi ve kitaplarla ilgili atasözlerini araştırarak sınıf arka başlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Kitaplar sağırlara seslenen dilsiz dostlardır.
Kitap insanın cebinde taşıdığı bir bahçe gibidir.
Kitaplar ruhun gıdasıdır.
Ruhun ilacı kitaptır.
Alim unutmuş, kalem unutmamış
“Okumanın önemi ve kitaplarla ilgili atasözlerini araştırarak sınıf arka başlarınızla paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
İnsan olmak için okumak gerekir. (Aşık Veysel)
Dünyayı karanlıktan kurtaran kitaptır. (Nurullah ATAÇ)
Kitapsız hayat; kör, sağır ve dilsiz yaşamaktır. (Senica)
Kitapsız büyüyen çocuk susuz ağaca benzer.
Kitaplar zihnin korunmuş parçalarıdır. – Japon Atasözü
Kötü kitap gibi hırsız yoktur. – İtalyan Atasözü
Kötü bir kitaptan daha kötü hırsız yoktur. – İtalyan Atasözü
Yaşlı bir adamın ölümü yanan bir kütüphane gibidir.
Kitaplar hiç aldatmayan arkadaşlardır.
Kitap en büyük hazinedir.
Bir insanın değeri okuduğu kitaplarla belli olur.
Medeniyetin temeli kitaptır.
Kitaplar da dostlar gibi iyi seçilmelidir.
Kitap akıl öğreten bir dosttur.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Ulaştığınız bilgilerin güvenilirliğini neden sorgulamalısınız? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Ulaştığınız bilgilerin güvenilirliğini neden sorgulamalısınız? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
İnternet ortamında veya okuduğumuz herhangi bir kitapta doğru bilgiler olabileceği gibi yanlış bilgiler de olabilir.
Herkesin bakış açısı veya bilgileri yazma niyeti farklı olduğundan yanlış bilgilerde paylaşabilirler. Bu yüzden ulaştığımız bilgilerin güvenilirliğini sorgulamalıyız.
“Ulaştığınız bilgilerin güvenilirliğini neden sorgulamalısınız? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Günlük hayatta insanların niyetleri ve bakış açıları birbirinden farklı olduğu için doğru bilgiler yayınladıkları gibi aynı zamanda yalan ve yanlış bilgiler yayınlayabilirler.
Daha fazla izlenebilmek ve takip edilebilmek için insanlar birçok yanlış bilgiyi ve yanlış haberleri yayabilirler.
Bunun için ulaştığımız bilgilerin güvenilirliğini sorgulamalı ve resmi kaynaklar gibi görülebileceğimiz bilgilerin bilgilerini tamamen inanmalıyız.