4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45-46-47-48-49 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı O, Mustafa Kemal’di Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı O, Mustafa Kemal’di Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45-46-47-48-49


Soru : Mustafa Kemal ATÂTÜRK’e ait bazı özellikler verilmiştir. Verilen özellikleri, uygun görsellerle örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

1. Halkıyla iç içedir.
2. Tarımı geliştirmek için çalışmalar yapmıştır.
3. İyi bir askerdir.
4. Başarılı bir devlet adamıdır.
5. Çocukları sever.
6. Çok okur.
7. Eğitime önem verir.


“4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45-46-47-48-49 MEB Yayınları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Aşağıdaki haritada Mustafa Kemalin Millî Mücadeleci başlatmak için İstanbul’dan ayrılışı sonrasında gittiği şehirler ve bu şehirlere ulaştığı tarihler verilmiştir. Haritadaki bilgilerden hareketle sorulan cevaplayınız.


1. Mustafa Kemal, İstanbul’dan ayrıldıktan sonra ilk olarak hangi şehre gitmiştir?

Cevap : Samsun


2. 4 Temmuz 1919’da Mustafa Kemal’le görüşmek isteyen bir kişi hangi şehre gitmiştir?

Cevap :  Erzurum


3. Mustafa Kemal’in Amasya’dan önce ve sonra gittiği şehirler hangileridir?

Cevap : Samsun ve Erzurum


4. Mustafa Kemal’le 28 Aralık 1919’da karşılaşan bir kişi hangi şehirde olabilir?

Cevap : Ankara


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 44 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Kitap Kurdu” metninde bulunan bazı kelimeler aşağıda verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Daha sonra kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazınız.


Cevap :

Destan Kelimesi

Tahminim: Eski dönemde olan kahramanlık hikayeleri.

Sözlük Anlamı: Tarih öncesi tanrıları, tanrıçaları, yarı tanrıları ve yiğitlerle ilgili olağanüstü olayları öyküleyici bir yöntemle ve koşuk olarak anlatan en eski Bir yazınsal türdür.

Cümlem: Milli Mücadele’de halkımız destan yazmıştır.


Derya Kelimesi

Tahminim: Deniz bol olan

Sözlük Anlamı: Deniz bir şeyin b.ol olduğu yer.

Cümlem: Gönlü derya bir insandı.


Dümen Kelimesi

Tahminim: Gemiyi yönetmek için kullanılan alet.

Sözlük Anlamı: Hava Deniz taşıtlarının taşıta yön vermeye yarayan devingen parçası.

Cümlem: Dümenin bir sağa bir sola çeviriyordu.


Çağlayan Kelimesi

Tahminim: Şelale.

Sözlük Anlamı: Bir akarsunun çok yüksek olmayan bir yerden çağıltı ile köpürerek döküldüğü yer.

Cümlem: Burada çağlayan olduğunu daha yeni duyuyordu.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Soruları “O, Mustafa Kemal’di” şiirinden hareketle cevaplayınız.


1. Şiirde nelerin eksikliğinden bahsediliyor?


Cevap : Ordu ve paranın eksikliğinden bahsedilmektedir.


2. Atatürk eksik olduğu söylenenler için ne cevap veriyordu?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk söylenenlere karşı Ordu kurulur para bulunur düşman ise yenilir demektedir.


3. Şiirde hangi illerimizin adı geçiyor?


Cevap : Şiirde Kars, Ardahan, Samsun, Edirne, Amasya, Erzurum ve Sivas illerimizin adı geçmektedir.


4. Şiirde, Atatürk’ün hangi sözü yer alıyor?


Cevap : Şiirde Atatürk’ün “İlk hedefiniz akdeniz’dir. İleri!” sözü yer almaktadır.


5. Şiirde, Atatürk’ün hangi özellikleri anlatılıyor? 


Cevap : Şiirde Atatürk’ün cesur, iyi karar alabilen, kararlı, sözüne sadık, zeki olması anlatılmaktadır.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 46 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : O, Mustafa Kemal’di” şiirinden alınan bölümde boş bırakılan yerleri şiire göre tamamlayınız. Bu kelimelerin zıt anlamlılarını kutulara yazınız.


Cevap :

Bulutlar kara çalıyordu Gelibolu’dan.
Mevsimler boşa susuyordu.   Konuşmak
Yüreği kan ağlıyordu. Gülmek
Şanlı bir tarihin
Denizler yorgun ağaçlar solgundu. dinç

  • Beyaz = Ak
  • Susmak = Konuşmak
  • Ağlamak = Gülmek
  • Yorgun = Dinç

Soru : Aşağıdaki tabloda verilen zıt anlamlı kelimeleri örnekteki gibi aynı renge boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45-46-47-48-49 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 47 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Krokiyi inceleyiniz. Haritadaki bazı sokak ve cadde adlan birleştirildiğinde Atatürk’ün bir sözü oluşmaktadır. Bu sözü bularak yazınız.


Cevap : Ordular, ilk hedefiniz Akdeniz’dir.


Soru : Görseldeki evin kendi eviniz olduğunu düşünerek evinizin etrafında bulunan sokaklara Atatürk ile ilgili anlamlı bir cümle oluşturacak şekilde isim veriniz.


Cevap : Atatürk dünyanın en iyi lideridir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 48 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki hikâyeyi okuyarak devamını yazınız. Hikâyenin içeriğine uygun başlık belirleyiniz. Daha sonra arkadaşlarınızla paylaşınız.


Atatürk henüz uyanmıştı.

Küçük Ülkü, çoğu zaman yaptığı gibi yatak odasının kapısının önünde durarak onun uyanmasını beklemeye başladı.
Bekledi, bekledi, bekledi… Kapı bir türlü açılmıyordu.

Oturdu, kalktı, gezindi… Kapıya tekrar baktı. Yaklaşarak içeriden bir ses, ayak sesi duymaya çalıştı. Hiçbir hareket yoktu.

Birden, kapının önüne bırakılmış kahverengi ayakkabıları fark etti. Ayakkabılar, yatak odası kapısının önüne ancak boyanması için bırakılırdı. Bunu biliyordu Ülkü. Atatürk’ün her şeyiyle yakından ilgileniyordu zaten…

Kravatını düzeltiyor, yakasına çiçek takıyor, terliklerini taşıyor, ayakkabılarının tozunu alıyordu.

Kahverengi ayakkabılara bir süre daha bakan Ülkü, aklına bir şey gelmiş gibi gülümsedi. Koşarak gidip ayakkabı boyalarının bulunduğu dolabı açtı; siyah olanlardan birini alıp geri döndü.

Boya kutusunun kapağını açıp kahverengi ayakkabıları özenle siyaha boyamaya başladı. Boyamayı tamamlamıştı ki Atatürk kapıyı açtı.


Cevap :

Onu ayakkabıları boyarken görünce çok duygulandı. Ona kocaman sarılarak yanaklarından öptü. Aferin dedi, çok güzel boyamışsın. Sen hem çok akıllı hem de çok güzel bir çocuksun dedi. Sonra hep beraber mutlu bir şekilde kahvaltıya oturdular.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 49 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerden hareketle bir hikâye yazınız. Hikâyenizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


“4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45-46-47-48-49 Cevapları”

Cevap :

MUSTAFA KEMAL’İN NEFERLERİ

Mustafa Kemal Atatürk’ün askerkleri cepheye doğru ilerliyorlardı.. Çok kararlı ve zaferi hedefliyorlardı. Kolay olmamıştı bugünlere gelmek. Kahraman kadınlarımızı kahraman askerlerimizi mücadelesi essiz bir zaferin kapılarını açmak istiyordu..

Cepheye kağnıları ile çocukları canı pahasına olsa bile silah taşıyan kadınlarımızın hakkını nasıl ödeyebilirdik ki? O an anladı ki bu millet var oldukça hiç bir savaşı kaybetmezdik biz. Çünkü vatan sevgisi ve imanıyla bu millet düşmana her zaman gerekli cevabı verecekti. Böyle düşündü ve uyguladı taktiklerini sonuçta da zafer artık bizimdi.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Kitabın Büyüsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17


4. Sınıf Türkçe Kitabı Kitabın Büyüsü Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17


1. Sizce niçin kitap okumalıyız?


Kısa Cevap : “Sizce niçin kitap okumalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence kültürlü bireyler olmak için kitap okumalıyız. Kitap okudukça farklı milletleri, dinleri, fikirleri ve düşünceleri görmüş oluruz. Bunun hakkında bilgi edindikçe farklı düşünceler hakkında konuşma fırsatı buluruz.

Tarihi, felsefeyi, psikolojiyi ve bilimi alanında bilgilerimiz olur. Bu da bize kültürlü bireyler yapar. Bu farklı fikirler bizi farklı insanların yerine koyduğu için empati duygumuz gelişir. İnsanları daha iyi anlarız. Aynı zamanda kitap okumak konuşmamızı geliştirir. Daha anlamlı doğru ve güzel konuşuruz.


2. Okuduğunuz hangi kitapları arkadaşlarınıza tavsiye edersiniz?


Kısa Cevap : “Okuduğunuz hangi kitapları arkadaşlarınıza tavsiye edersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evet, arkadaşlarım için okuduğum kitaplardan örnek verebilirim. Küçük Prens, Dev Şeftali, Mini Yaban Çiçekleri Rehberi, Can ve Badem İz Peşinde, Dahacık Serisi, Yağmur Ormanın kaşifleri, Çikolatayı Kim Yiyecek, Çantamın Tuhaf Hikayesi’ni örnek verebilirim.


KİTABIN BÜYÜSÜ

Can sıkıntısı sobeleyemez kimseyi
İçine saklanınca bir kitabın
Çünkü bir kitabın içine bakmak
Hiç aklına gelmez sıkıntının.

İster bir şiire saklan, ister romana
Söylemez yerini, güven masala
Yedi cüceye karış, kaybol ormanda
Elinden tutmazsın bil yalnızlığın.

Bazen bir martısın mavi göklerde,
Bazen Küçük Prens uzak çöllerde.
Ne defineler bulursun arasan sen de
İçine düşünce inan kitabın.

Harfleri bırakmış Hansel Gretel
Takip et de hemen yanlarına gel
Kulede bekliyor seni Rapunzel
Ardına düş hadi sen de cadının.

“Açıl kitap açıl” dersen açılır
İçinden ne öyküler, sözler saçılır
Keloğlan ne güzel seni şaşırtır
Büyüsü tükenmez hiç okumanın.

Aysel K. EKİZ


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimelerden kendi sözlük defterinizi oluşturunuz. 


Cevap :

Define Kelimesi

Tahminim : Saklı olan hazine.

Anlamı : Toprak altına gömülerek saklanmış para veya değerli şeyler, Gömü.

Cümlem : Hafta sonu kardeşiyle birlikte babasının bahçeye gömdüğü defineyi aramaya çıkacaklardı.


Kule Kelimesi

Tahminim : Etrafı gözetlemek için yapılan yüksek bina.

Anlamı : Alanın dar ve genellikle kare ya da yuvarlak biçimli yüksek yapı.

Cümlem : Tarihi kuleye görmek için uzun bir yolculuğa çıkmışlardı.


Sıkıntı Kelimesi

Tahminim : İnsana rahatsızlık veren düşünce.

Anlamı : Boş oturma, tek düze yaşayış,  ilgisizlik, bezginlik gibi nedenlerde oluşan ruhsal yorgunluk. Bir karşılığın, bozukluğun yol açtığı güç durum ya da etkili ve sürekli ruhsal ve fiziksel yorgunluk.

Cümlem : Arkadaşlarının gelmesini beklerken sıkıntıdan patlıyordu.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Şiire göre can sıkıntısı bizi nasıl bulamaz?


Cevap : Şiire göre kitap okursak can sıkıntısı bizi bulmaz.


2. Şiire göre yalnız kalmamak için ne yapılmalıdır?


Cevap : Şiire göre yalnız kalmamak için şiir, roman, masal türünde yazılar okumalıyız.


3. Şiirde hangi masal kahramanlarından söz edilmektedir?


Cevap : Şiirde yedi cüceler, Küçük Prens, Hansel ile Gretel, Rapunzel, Keloğlan gibi masal kahramanlarından söz edilmektedir.


4. Şiire göre kitap okuyunca neler bulunur?


Cevap : Şiire göre kitap okuyanlar defineler bulmuş olur.


3. ETKİNLİK


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu belirleyiniz. 


Cevap :

Şiirin konusunu : Kitap okumanın bize sağladığı yararlar.

Şiirin  ana duygusu : Kitap sevgisi.


4. ETKİNLİK


Soru : : Sizi etkileyen bir kitabı arkadaşlarınıza tanıtınız. 


Kısa Cevap : “Sizi etkileyen bir kitabı arkadaşlarınıza tanıtınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Susuz Çağ’ın çocukları adlı kitap Selda Yaşar tarafından yazılmıştır. Susuz Çağın adlı kitapta su kaynaklarının tükenmekte olduğu bir dönemde geçmektedir.

Dünya düzeni 5 farklı bölgeye ayrılarak her bölgede farklı bir yönetim şekli bulunmaktadır. Bir gün bu bölgelerde yaşayan Fırat adlı bir çocuk kurulu büyük bir duvarın ardına bakmak ve geçmek yasak olmasına rağmen oradan bir çiçeğin göründüğünü fark eder. Duvarın ardından geçer ve orada başka bir çocukla tanışır.

5 farklı bölgeden çocuk bir araya geliyor bu çocuklar dünyadaki susuz Çağın bitmesi için görevlendirilmiş çocuklar olurlar. Bu hikayede bu 5 çocuğun mücadelesi anlatılmaktadır.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Noktanın ( . ) kullanım alanlarını örnekleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Soru : b. Siz de noktanın kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.


Kısa Cevap : “Siz de noktanın kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

157 sok. İstiklal Cad. oturuyordu.

Cumhuriyetin 100. yılına coşkuyla kutladılar.

15.612.462 liraya lüks bir daire aldılar.

23.03.1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi kuruldu.

7.6’nın 42 olduğunu bilemedi.

Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk 09.05’te Dolmabahçe’de hayata gözlerini yumdu.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Cümlelerde koyu yazılan kelimelerin eş anlamlılarını bulup örnekteki gibi karşılarına yazınız.


Cevap :

  • Hiç aklına gelmez sıkıntının. ………………….… us ………………………
  • İçinden ne öykülersözler saçılır ……hikaye………laf………………..
  • Bazen Küçük Prens uzak çöllerde. …..ufak……….ırak………………..
  • Can sıkıntısı sobeleyemez kimseyi …………..sima……………………….
  • Ardına düş hadi sen de cadının. ………………atlan……………………….
  • Büyüsü tükenmez hiç okumanın ……………..bitmez…………………..

Soru : b. Şiirde geçen eş sesli kelimeleri bulunuz. Bu kelimeleri farklı anlamlarıyla cümle içinde kullanınız.


Cevap :

can: can sıkıntısından gına gelmişti.

can: Can arkadaşı farklı bir şehre taşınıyordu.

roman: Annemin Roman arkadaşı bize oturmaya gelmişti.

roman: Bir türlü bu romanın dilinden düşürmüyordu.

gök: En sonunda gök rengi elbise almıştı.

gök: Çimlerde uzanarak gökyüzünü seyrediyordu.

et: Bize ettiğini kimse bize yapmaz.

et: Mangalda et pişiriyordu.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Kitapların ilk sayfalarında içindekiler bölümü bulunur. Bu bölümde kitabın içinde yer alan konu başlıkları yer alır. Böylece aranan konu kolaylıkla bulunabilir. Dijital kaynaklarda da içindekiler kısmı bulunur. Basılı ve dijital kaynaklardaki sözlükler alfabe sırasına göre hazırlanır. Günümüzde teknolojinin hızla ilerlemesi sonucunda birçok kitabı, gazeteyi ve dergiyi dijital olarak da okumak mümkündür.


1.Basılı kaynaktaki “ Çok Kitap Okurdu ” metni hangi sayfadadır?


Cevap : 44


2.Basılı kaynaktaki 86. sayfadaki metnin adı nedir?


Cevap : Sevmek Mutluluktur


3.Dijital kaynaktaki “ Kahkahacı Sınıf ” metni hangi sayfadadır?


Cevap : 20


4.Dijital kaynaktaki 7. sayfadaki metnin adı nedir?


Cevap : Kurt Korkusu


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Örnekleri inceleyerek alfabemizdeki harfleri siz de kendi yazı stilinize göre yazınız.


Cevap :

Bu kısmı kendi el yazınızla boş alanları doldurmanız gerekmektedir.


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Millî şairimiz Mehmet Âkif Ersoy hakkında araştırma yapınız.


Kısa Cevap : “Millî şairimiz Mehmet Âkif Ersoy hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mehmet Akif Ersoy diğer adıyla Mehmet Ragif 20 Aralık 1873 yılında   İstanbul’da doğdu. Annesi Emine Cemile Hanım babası ise Mehmet Tahir Efendi’dir. Annesi ve arkadaşları Ragif İsmini zor söylendiği için söylemeyi tercih etmemiş ama babası öldüğü güne kadar Ragıf ismiyle seslenmiştir.

Babası medresede imanlık yapmaktadır. 1878 yılında 4 yaşındayken Emin Burhani mahalle mektebine başlamıştır. Burada 2 yıl eğitim görmüştür. Daha sonradan Fatih İbtadisi mektebine geçiş yapmıştır. Bu dönem babası ona Arapça dersleri vermiştir. Mektebi Mülkiye Siyasal Bilgiler fakültesine okumuştur.

Ancak babasını kaybettikten sonra bu fakülteyi bırakarak Halkalı’daki Baytar Mektebi Ali yani veterinerlik fakültesine parasız yatılı olarak girmiştir. Buradaki okulun birincilikle bitirir. 1893 yılında Ziraat Bakanlığı’na veteriner hekimlik yapa.r 1913 yılında bu işinden istifa eder. 1906 yılında önceden okuduğu Halkalı Baytar mektebinde öğretmenlik yapar.

1920 yılında ise Burdur milletvekili seçilir. 1921 yılında olan milli marş yarışmasında para ödülünü almamak şartıyla yarışmayı kabul eder. Orduya ithaf ettiği şiir 12 Mart 1921 günü milli marş kabul edilir.

Bu Şiir İstiklal Marşıdır. Ödül olarak verilen 500 lirayı hilal-i Ahmer yani Kızılay ve kadın ve çocuklara işi öğreten ve cepheye elbise diken Darül Mesai Vakfı’na bağışlar. 1923 yılında Mısır’da Türkçe’de öğretmenliği yapar. 27 Aralık 1936’da hayatını kaybeder ve Edirnekapı Mezarlığı’na defnedilir.



 

Our Score

Millî şairimiz Mehmet Âkif Ersoy hakkında araştırma yapınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Millî şairimiz Mehmet Âkif Ersoy hakkında araştırma yapınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Millî şairimiz Mehmet Âkif Ersoy hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mehmet Akif Ersoy 20 Aralık 1873 yılında dünyaya gelir. Hayatında en çok şiirle tanınan Mehmet Akif Ersoy birçok meslek yapmıştır. Bu meslekler şair, veteriner hekim, öğretmen ve siyasetçidir.

Mehmet Akif Ersoy 1921 yılında açılan milli marş yarışmasında para ödülünü almamak şartıyla başvurmayı kabul eder. 12 Mart 1921 günü yazdığı milli marş kabul edilir.

Bu marş İstiklal Marşı’dır. Özel olarak verilen parayı kendine harcamaz . Hilal-i Ahmer yani Kızılaya ve kadın ve çocuklara iş öğreten ve cepheye elbise diken Darül mesai Vakfı’na bağışlar. Hayatında vatanına olan sevgisi ile önüne çıkan Mehmet Akif Ersoy 27 Aralık 1936 yılında hayatını kaybetmiştir.


“Millî şairimiz Mehmet Âkif Ersoy hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Mehmet Akif Ersoy diğer adıyla Mehmet Ragif 20 Aralık 1873 yılında   İstanbul’da doğdu. Annesi Emine Cemile Hanım babası ise Mehmet Tahir Efendi’dir. Annesi ve arkadaşları Ragif İsmini zor söylendiği için söylemeyi tercih etmemiş ama babası öldüğü güne kadar Ragıf ismiyle seslenmiştir.

Babası medresede imanlık yapmaktadır. 1878 yılında 4 yaşındayken Emin Burhani mahalle mektebine başlamıştır. Burada 2 yıl eğitim görmüştür. Daha sonradan Fatih İbtadisi mektebine geçiş yapmıştır. Bu dönem babası ona Arapça dersleri vermiştir. Mektebi Mülkiye Siyasal Bilgiler fakültesine okumuştur.

Ancak babasını kaybettikten sonra bu fakülteyi bırakarak Halkalı’daki Baytar Mektebi Ali yani veterinerlik fakültesine parasız yatılı olarak girmiştir. Buradaki okulun birincilikle bitirir. 1893 yılında Ziraat Bakanlığı’na veteriner hekimlik yapa.r 1913 yılında bu işinden istifa eder. 1906 yılında önceden okuduğu Halkalı Baytar mektebinde öğretmenlik yapar.

1920 yılında ise Burdur milletvekili seçilir. 1921 yılında olan milli marş yarışmasında para ödülünü almamak şartıyla yarışmayı kabul eder. Orduya ithaf ettiği şiir 12 Mart 1921 günü milli marş kabul edilir.

Bu Şiir İstiklal Marşıdır. Ödül olarak verilen 500 lirayı hilal-i Ahmer yani Kızılay ve kadın ve çocuklara işi öğreten ve cepheye elbise diken Darül Mesai Vakfı’na bağışlar. 1923 yılında Mısır’da Türkçe’de öğretmenliği yapar. 27 Aralık 1936’da hayatını kaybeder ve Edirnekapı Mezarlığı’na defnedilir.



 

Our Score

Siz de noktanın kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Siz de noktanın kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Siz de noktanın kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yarışmayı 1. bitirmişti.

29.10.1923’te Cumhuriyet kuruldu.

10.40 parkta buluşacaklardı.


“Siz de noktanın kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

157 sok. İstiklal Cad. oturuyordu.

Cumhuriyetin 100. yılına coşkuyla kutladılar.

15.612.462 liraya lüks bir daire aldılar.

23.03.1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi kuruldu.

7.6’nın 42 olduğunu bilemedi.

Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk 09.05’te Dolmabahçe’de hayata gözlerini yumdu.



 

Our Score

Sizi etkileyen bir kitabı arkadaşlarınıza tanıtınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sizi etkileyen bir kitabı arkadaşlarınıza tanıtınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sizi etkileyen bir kitabı arkadaşlarınıza tanıtınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Çantamın Tuhaf hikayesi Sezer Ün’ün kitabıdır. Bu kitapta derslere karşı önyargılı olan ve dersleri sevmeyen Efe’nin hikayesini okumaktayız.

Derslerine ve sorumluluklarını yerine getirmek yerine tabletle oynayan Efe’nin bir yıl boyunca geçirdiği değişim ele alınır. Çantanın Tuhaf Hikayesi adlı kitap çocuklara kitapları sevdirmek ve sorumluluklarını önemini öğretmek amacıyla yazılmıştır.


“Sizi etkileyen bir kitabı arkadaşlarınıza tanıtınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Susuz Çağ’ın çocukları adlı kitap Selda Yaşar tarafından yazılmıştır. Susuz Çağın adlı kitapta su kaynaklarının tükenmekte olduğu bir dönemde geçmektedir.

Dünya düzeni 5 farklı bölgeye ayrılarak her bölgede farklı bir yönetim şekli bulunmaktadır. Bir gün bu bölgelerde yaşayan Fırat adlı bir çocuk kurulu büyük bir duvarın ardına bakmak ve geçmek yasak olmasına rağmen oradan bir çiçeğin göründüğünü fark eder. Duvarın ardından geçer ve orada başka bir çocukla tanışır.

5 farklı bölgeden çocuk bir araya geliyor bu çocuklar dünyadaki susuz Çağın bitmesi için görevlendirilmiş çocuklar olurlar. Bu hikayede bu 5 çocuğun mücadelesi anlatılmaktadır.



 

Our Score

Okuduğunuz hangi kitapları arkadaşlarınıza tavsiye edersiniz? 4. Sınıf

4. Sınıf Türkçe Kitabı Okuduğunuz hangi kitapları arkadaşlarınıza tavsiye edersiniz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Okuduğunuz hangi kitapları arkadaşlarınıza tavsiye edersiniz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Evet, arkadaşlarım için okuduğum kitaplara örnek verebilirim. Ben Ne Bileyim Uzay, Küçük Kara Balık, Damda ki kedinin mavi masallarını örnek verebilirim.


“Okuduğunuz hangi kitapları arkadaşlarınıza tavsiye edersiniz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Evet, arkadaşlarım için okuduğum kitaplardan örnek verebilirim. Küçük Prens, Dev Şeftali, Mini Yaban Çiçekleri Rehberi, Can ve Badem İz Peşinde, Dahacık Serisi, Yağmur Ormanın kaşifleri, Çikolatayı Kim Yiyecek, Çantamın Tuhaf Hikayesi’ni örnek verebilirim.



 

Our Score

Sizce niçin kitap okumalıyız?

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sizce niçin kitap okumalıyız? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sizce niçin kitap okumalıyız?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kitap okumak konuşmamızı güzelleştirir. Daha tane tane daha anlamlı daha güzel konuşuruz. İnsanlar ile daha iyi arkadaş oluruz.

Konuşmamız geliştiği için insanlarla daha iyi muhabbetler edebiliriz. Gelen kültürümüz de artacaktır. Bu da insanlarla sohbet edecek daha çok geniş alanlar yaratacaktır.


“Sizce niçin kitap okumalıyız?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bence kültürlü bireyler olmak için kitap okumalıyız. Kitap okudukça farklı milletleri, dinleri, fikirleri ve düşünceleri görmüş oluruz. Bunun hakkında bilgi edindikçe farklı düşünceler hakkında konuşma fırsatı buluruz.

Tarihi, felsefeyi, psikolojiyi ve bilimi alanında bilgilerimiz olur. Bu da bize kültürlü bireyler yapar. Bu farklı fikirler bizi farklı insanların yerine koyduğu için empati duygumuz gelişir. İnsanları daha iyi anlarız. Aynı zamanda kitap okumak konuşmamızı geliştirir. Daha anlamlı doğru ve güzel konuşuruz.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-45-46-47 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Çok Kitap Okurdu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


4. Sınıf Türkçe Kitabı Çok Kitap Okurdu Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-45-46-47


1. Atatürk’ün hangi özelliklerini biliyorsunuz? 


Kısa Cevap : “Atatürk’ün hangi özelliklerini biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Biz çok özelliğini bilmekteyim. Bunlardan bazıları disiplinli olması, ileri görüşlü olması, ikna kabiliyeti olması, açık sözlü olması, çalışkan olması, sabırlı olması, çok yönlü olması, gerçeğin peşinden gitme isteği, iyi kalpliliği, çocuk sevgisi, sorunlara karşı gerçekçi çözümler bulması, sanatseverliğine örnek verebilirim.


2. Okuduğunuz hangi kitapları arkadaşlarınıza tavsiye edersiniz?


Kısa Cevap : “Okuduğunuz hangi kitapları arkadaşlarınıza tavsiye edersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okuduğum kitaplardan önerebileceğim; Haritada Kaybolmak, Küçük Prens, Yeryüzünde Bin Bir Efsane var, Olmayan Şövalye, Ölümsüz Aile, Şifrelerin Sırrı, Uzayda Yaşam, Gerçek Dünya Robotları’dır


ÇOK KİTAP OKURDU 

Atatürk’ün kitaplara karşı ilgisini gösteren en önemli kaynak onun özel kitaplığıdır. Bu kitaplıkta askerlikten tarihe, dil biliminden uygarlıklara, sosyolojiden psikolojiye, felsefeden ekonomiye kadar birçok kitap bulunmaktadır. Atatürk bu kitapları dikkatli okumuş, ilgisini çeken noktalara işaretler koymuş ve notlar almıştır. Bu kitaplardan 3123 adedi Anıtkabir Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesinde sergilenmektedir. Sevgili çocuklar, ATATÜRK başarısının kaynağını ve kitap sevgisini şu şekilde dile getirmiştir: “Çocukluğumda elime geçen iki kuruştan birini eğer kitaplara vermeseydim, bugün yapabildiğim işlerin hiçbirini yapamazdım.”

K. Mehmet TEKE


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.


Cevap :

Uygarlık Kelimesi

Tahminim : Çağına göre çok gelişmiş ülke.

Anlamı : Uygar olma durumu. Uygar kimseye yakışır davranış, tutum.

Cümlem : Uygarlık bir toplumun yapı taşı olmalıdır.


Sosyoloji Kelimesi

Tahminim : İnsanlıkla ilgilenen bilim dalı.

Anlamı : Toplum bilimi.

Cümlem : Ünlü profesörün sosyoloji alanına yazdığı makale ses getirmişti.


Müze Kelimesi

Tahminim : Eski dönemlerde kalmış tarihi eserlerin sergilendiği yapı.

Anlamı : Kazılarda bulunan, yapıtların sanat ve bilime ilişkin nesnelerin, sanat ve bilim yapıtlarının, budunbilimsel vb. nesnelerin bir arada ya da ayrı ayrı sergilendiği, saklandığı korunduğu yapı.

Cümlem : Tatilde Antalya Müzesi’nin gezmeye gideceğim.


2. ETKİNLİK


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Atatürk’ün başarısının kaynağı nedir? 


Cevap : Atatürk’ün başarıdaki kaynağı kitapları sevmesidir.


2. Atatürk, kitapları nasıl okurdu? 


Cevap : Atatürk kitapları dikkatle ve odaklanarak okurmuş. İlgisini çeken noktalara işaret koyar ve kitapla ilgili notlar alırmış.


3. Atatürk’ün kitapları nerede sergilenmektedir? 


Cevap : Atatürk’ün kitapları Anıtkabir Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesinde sergilenmektedir.


4. Atatürk, hangi sözüyle kitaba verdiği önemi belirtiyor? 


Cevap : “Çocukluğunda elime geçen iki kuruştan birini rğer kitaplara vermeseydim, bugün yapabileceğim işlerin hiçbirini yapamazdım.” sözleriyle Atatürk’ün kitaplara verdiği önemi görmekteyiz.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu : Atatürk’ün başarısının sırrı kitaplardır.

Metnin ana fikri : Başarılı olmak için bol bol kitap okumalıyız.


4. ETKİNLİK


Soru : Metnin görselleri sizde hangi duyguları uyandırıyor?


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-45-46-47 MEB Yayınları”

Cevap : Bu resimin bana Mustafa Kemal Atatürk’ün odaklanmış bir şekilde kitaplara daldığını görüyorum. Mustafa Kemal Paşa’nın kitaplara verdiği önemi göstermektedir.


5. ETKİNLİK


Soru : Atatürk’ün vatanı için yaptıklarını anlatınız.


Kısa Cevap : “Atatürk’ün vatanı için yaptıklarını anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk vatanın gelişmesi için inkılaplar oluşturmuştur. Kurtuluş Savaşı’nda liderlik rolünü üstlenmiş. Bu görevi layıkıyla yerine getirmiştir. Kurtuluş Savaşı’nı kazanmamızda büyük bir öneme sahiptir.

Atatürk füşmanlar yurdumuzu işgal ederken halkın bunu fark etmesi için elinden geleni yapmıştır. Düşmanları halk ile beraber ülkemizden atmıştır. Türkiye Cumhuriyeti’ni kurarak bize bağımsız yaşam, temel hak ve özgürlük vermiştir. Atatürk Türkiye’yi çağdaş ülkeler seviyesine getirebilmek için çeşitli devrimler ve çalışmalar yapmıştır.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Soru işaretinin ( ? ) kullanım alanlarını örnekleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

1. Soru bildiren cümle ya da sözlerin sonuna konur.
2. Bilinmeyen yer, tarih vb. durumlar için kullanılır.

  • (2) (Doğum yeri:?)
  • (1) Nutuk’u okudun mu?
  • (2) Nasrettin Hoca (?-1254)

Soru : b. Siz de numaralı yerlere soru işaretinin kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.


Kısa Cevap : “Siz de numaralı yerlere soru işaretinin kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bu hafta Bu kitabı okumayı mı düşünüyorsun?

Nasrettin Hoca (1208(?)-1.284) yılları arasında yaşadığı varsayılmaktadır.

Onun düşüncelerinin naifliğini(?) hepimiz biliyoruz.

Bu kitap (?-1402) yılında yaşanan hikayeleri anlatmaktadır.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Cümlede koyu yazılan kelimelerin zıt anlamlılarını ör- nekteki gibi bulup karşılarına yazınız.

Erken gidersek önden yer kapabilirmişiz. Hem evimizle istasyon arası çok uzakmış. Bizim küçücük adımlarımızla ancak bir saatte varabilirmişiz. Eğer biz giderken “Yorulduk baba, oturalım şuraya” dersek , daha da geç gidermişiz. Onun için sabahleyin çayımızı içip kara zeytinimizi yedikten sonra hemen yola çıkmalıymışız.

İçimde bir korku, bir kuşku…Ya göremezsem Atatürk’ü.


Cevap :

  • önden – arkadan
  • uzakmış – yakınmış
  • giderken – gelirken
  • geç – erken
  • sonra – önce
  • içimde – dışımda

8. ETKİNLİK


Soru : Örneklerdeki farklı yazı stillerini inceleyiniz. Şehir isim- lerini kendi yazı stilinize göre yazınız.


Cevap :

Bu kısmı kendi el yazınızla boş alanları doldurmanız gerekmektedir.


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Atatürk’ün akla ve bilime verdiği önemi anlatan sözlerini bulunuz.


Kısa Cevap : “Atatürk’ün akla ve bilime verdiği önemi anlatan sözlerini bulunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  • Ben manevi miras olarak hiçbir nas-ı katı, hiçbir dogma, hiçbir donmuş, kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım ilim ve akıldır. Benden sonra, beni benimsemek isteyenler, bu temel mihver üzerinde akıl ve ilmin rehberliğini kabul ederlerse, manevi mirasçılarım olurlar.
  • Dünyada her şey için, maddiyat için, maneviyat için, hayat için, başarı için en hakiki yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir, cahilliktir, doğru yoldan sapmaktır. Yalnız ilmin ve fennin yaşadığımız her dakikadaki safhalarının gelişimini anlamak ve ilerlemeleri zamanında takip etmek şarttır.
  • Bir ulusun asker ordusu ne kadar güçlü olursa olsun, kazandığı zafer ne kadar yüce olursa olsun, bir ulus ilim ordusuna sahip değilse, savaş meydanlarında kazanılmış zaferlerin sonu olacaktır. Bu nedenle bir an önce büyük, mükemmel bir ilim ordusuna sahip olma zorunluluğu vardır.
  • Bilim ve fen nerede ise oradan alacağız ve her ulus kişisinin kafasına koyacağız. Bilim ve fen için kayıt ve şart yoktur.
  • Memleketimizi bir çember içine alıp dünya ile alakasız yaşayamayız. Aksine yükselmiş, ilerlemiş, medeni bir millet olarak medeniyet düzeyinin üzerinde yaşayacağız. Bu hayat ancak ilim ve fen ile olur. İlim ve fen nerede ise oradan olacağız ve her millet ferdinin kafasına koyacağız. İlim ve fen için kayıt ve şart yoktur.
  • Mektebin vereceği ilim ve fen sayesindedir ki Türk milleti, Türk sanatı, iktisadiyati, Türk şiir ve edebiyatı, bütün bedayiiyle inkişaf eder.
  • Türk milletinin yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale pozitif bilimdir.


 

Our Score

Atatürk’ün akla ve bilime verdiği önemi anlatan sözlerini bulunuz.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ün akla ve bilime verdiği önemi anlatan sözlerini bulunuz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Atatürk’ün akla ve bilime verdiği önemi anlatan sözlerini bulunuz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

  • Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.
  • Bu millet ve memleket ilme ve irfana çok muhtaç; eğitim ve öğretim görmek için, ilim ve fen almak için Avrupa’ya, Amerika’ya ve her tarafa çocuklarımızı göndermeye mecburuz. İlim ve fen ve ihtisas nerede varsa, sanat nerede varsa gidip öğrenmeye mecburuz. Çok çalışmaya mecburuz. Çalışmak demek ise boşuna yorulmak terlemek değildir. Zamanın gereklerine göre bilim ve teknik ve her türlü medeni buluşlardan azami derecede yararlanmak zorunludur.
  • İlim ve fennin yaşadığımız her dakikadaki safhalarının gelişmesini kavramak ve izlemek şarttır.

“Atatürk’ün akla ve bilime verdiği önemi anlatan sözlerini bulunuz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

  • Ben manevi miras olarak hiçbir nas-ı katı, hiçbir dogma, hiçbir donmuş, kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım ilim ve akıldır. Benden sonra, beni benimsemek isteyenler, bu temel mihver üzerinde akıl ve ilmin rehberliğini kabul ederlerse, manevi mirasçılarım olurlar.
  • Dünyada her şey için, maddiyat için, maneviyat için, hayat için, başarı için en hakiki yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir, cahilliktir, doğru yoldan sapmaktır. Yalnız ilmin ve fennin yaşadığımız her dakikadaki safhalarının gelişimini anlamak ve ilerlemeleri zamanında takip etmek şarttır.
  • Bir ulusun asker ordusu ne kadar güçlü olursa olsun, kazandığı zafer ne kadar yüce olursa olsun, bir ulus ilim ordusuna sahip değilse, savaş meydanlarında kazanılmış zaferlerin sonu olacaktır. Bu nedenle bir an önce büyük, mükemmel bir ilim ordusuna sahip olma zorunluluğu vardır.
  • Bilim ve fen nerede ise oradan alacağız ve her ulus kişisinin kafasına koyacağız. Bilim ve fen için kayıt ve şart yoktur.
  • Memleketimizi bir çember içine alıp dünya ile alakasız yaşayamayız. Aksine yükselmiş, ilerlemiş, medeni bir millet olarak medeniyet düzeyinin üzerinde yaşayacağız. Bu hayat ancak ilim ve fen ile olur. İlim ve fen nerede ise oradan olacağız ve her millet ferdinin kafasına koyacağız. İlim ve fen için kayıt ve şart yoktur.
  • Mektebin vereceği ilim ve fen sayesindedir ki Türk milleti, Türk sanatı, iktisadiyati, Türk şiir ve edebiyatı, bütün bedayiiyle inkişaf eder.
  • Türk milletinin yürümekte olduğu ilerleme ve uygarlık yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu meşale pozitif bilimdir.


 

Our Score

Siz de numaralı yerlere soru işaretinin kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Siz de numaralı yerlere soru işaretinin kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Siz de numaralı yerlere soru işaretinin kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İsminiz nedir?

1933(?) yılında doğmuş.

Bunları sen mi aldın?

Sinema saat kaçta?


“Siz de numaralı yerlere soru işaretinin kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bu hafta Bu kitabı okumayı mı düşünüyorsun?

Nasrettin Hoca (1208(?)-1.284) yılları arasında yaşadığı varsayılmaktadır.

Onun düşüncelerinin naifliğini(?) hepimiz biliyoruz.

Bu kitap (?-1402) yılında yaşanan hikayeleri anlatmaktadır.



 

Our Score
error: Content is protected !!