Sigara ve alkolün zararlarını anlatmak için bulduğunuz sloganı ve niçin bu sloganı seçtiğinizi aşağıdaki boşluğa yazınız.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sigara ve alkolün zararlarını anlatmak için bulduğunuz sloganı ve niçin bu sloganı seçtiğinizi aşağıdaki boşluğa yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sigara ve alkolün zararlarını anlatmak için bulduğunuz sloganı ve niçin bu sloganı seçtiğinizi aşağıdaki boşluğa yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sigara alkol ve türevlerini kullanmak yavaş yavaş intihar etmek demektir. Bu sloganı seçtim çünkü bağımlılıklar hayatımızda yavaş yavaş yer alıp sonrasında hayatımızın bir bütünü olur ve bizi tarif edilemez acılar ve hastalıklara götürür.


“Sigara ve alkolün zararlarını anlatmak için bulduğunuz sloganı ve niçin bu sloganı seçtiğinizi aşağıdaki boşluğa yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

En büyük hata bir kere denemekten bir şey olmaz ile başlar. Bu sloganın seçtim çünkü birçok insan bir sefer denemek için sigara ve alkole başvuruyor.

Sonrasında bir sefer birden çok sefere dönüşüyor ve hayatlarını bir parçası oluyor. Bir kere yapacağım derken bağımlı olup hayatının zorluklar içerisinde yaşamak zorunda kalıyor.

Birçok hastalığa sebebiyet veren bağımlılıklarla karşı karşıya kalıyorlar. Bu nedenle Bir kereden bir şey olmaz demeyeyim hiçbir zaman hayatımıza alkol ve sigarayı almalıyız. Hem sağlıklı hem de hiçbir şeye bağımlı olmadan hayatımıza devam ettiririz.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Kitap Kurdu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Kitap Kurdu Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29


Soru : A. Okuduğunuz bir kitapla ilgili bilgileri uygun yerlere yazınız.


Kısa Cevap : “Okuduğunuz bir kitapla ilgili bilgileri uygun yerlere yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Susuz Çağ’ın çocukları adlı kitap Selda Yaşar tarafından yazılmıştır. Susuz Çağın adlı kitapta su kaynaklarının tükenmekte olduğu bir dönemde geçmektedir.

Dünya düzeni 5 farklı bölgeye ayrılarak her bölgede farklı bir yönetim şekli bulunmaktadır. Bir gün bu bölgelerde yaşayan Fırat adlı bir çocuk kurulu büyük bir duvarın ardına bakmak ve geçmek yasak olmasına rağmen oradan bir çiçeğin göründüğünü fark eder. Duvarın ardından geçer ve orada başka bir çocukla tanışır.

5 farklı bölgeden çocuk bir araya geliyor bu çocuklar dünyadaki susuz Çağın bitmesi için görevlendirilmiş çocuklar olurlar. Bu hikayede bu 5 çocuğun mücadelesi anlatılmaktadır.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Tanıttığınız kitaba farklı bir kapak tasarlayıp boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29 MEB Yayınları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Süleyman neden böyle davranıyor?


Cevap :

Süleyman böyle davranıyor çünkü yazar kitapları kötü davranıyor. Süleyman kitapları çok sevdiği ve değer verdiği için yazarın bu hareketi onu sinirlendiriyor. Daha sonra Süleyman yazarak kitapları gösteriyor.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Kız ne cevap vermiş olabilir?


Cevap :

Hayır, ben atlayarak okumuyorum. Küçüklüğümden beri düzenli kitap okuduğum için artık daha hızlı okuyor ve daha iyi anlıyorum.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 25 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Kitap Kurdu” metninde bulunan bazı kelimeler aşağıda verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Daha sonra kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazınız.


Cevap :

Ansiklopedi Kelimesi

Tahminim: Birçok bilginin bulunduğu kalın kitap.

Sözlük Anlamı: Belli yöntemlere göre düzenlenen bütün bilim, sanat, uğraş dallarının, tüm bilgilerinin ayrıntılı olarak bir arada ya da dallarının tüm bilgileri ile tek tek veren çok geniş kapsamlı genellikle birkaç ciltten oluşan kitap.


Ödünç Kelimesi

Tahminim: Belirli bir şeyin belli bir süreliğine birisine verilmesi.

Sözlük Anlamı: birinci anlam: ileride geri verilmek ya da alınmak koşuluyla verilen bir şey. ikinci anlam: ödünç para verildiği zaman iki tarafın yüzü güler ama iş geri ödemeye gelince tarafların arası bozulmadan ödenmez.


2. ETKİNLİK


Soru : Sorulan “Kitap Kurdu” metninden hareketle cevaplayınız.


1. Metinde babası oğluna neden “Kitap Kurdu” demektedir?


Cevap :

Metinde babası oğluna kitap kurdu demektedir çünkü sürekli kitap okuyor, kitapları çok seviyor ve değer veriyor.


2. Enver Amca, Süleyman’ın istediği kitabı neden zor bulmuştur?


Cevap :

Enver amca Süleyman’ın istediği kitabı zor bulmuştur çünkü Süleyman’ın istediği kitap artık basımı yapılmayan bir kitaptır. Artık üretilmediği için kolay bulunmamaktadır. Sadece kitap koleksiyonu yapan insanların özel koleksiyonlarında bulunan bir kitaptır.


3. Metnin konusu nedir?


Cevap :

Kitabın konusu kitap okuma sevgisi ve gençlerin kitapları olan sevgisidir


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 26 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Emanete sahip çıkmak, ödünç aldığımız bir eşyayı sahibine vaktinde geri vermek neden önemlidir? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Emanete sahip çıkmak, ödünç aldığımız bir eşyayı sahibine vaktinde geri vermek neden önemlidir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Emanete sahip çıkmak ve ödünç aldığımız bir eşyayı sahibine vaktinde geri vermek önemlidir. Çünkü o işlemin sahibi bize güvenerek vermiştir. Emanetin adı üstünde emin olduğun kişiye verirsin.

Bize verilen emanet bize güven duyulduğu için o emaneti gözümüz gibi bakmalıyız. Geri verilme vakti geldiği zaman vereceğimiz manasına gelmektedir. Daha sonra tekrar ödünç bir şey istediğimizde bize verilmesini istiyorsak emanetimize sahip çıkmamız gerekmektedir.


4. ETKİNLİK


Soru : Kitap Kurdu” metnindeki Kitap Kurdu ve Süleyman’ın kişisel özelliklerini karşılaştırınız.


Cevap :

Benzer Yönleri : Kitapçılara gitmeyi ve kitapçılardan alışveriş yapmayı çok seviyorlar. Yeni kitapları okudukları zaman heyecan duyuyorlar. Kitap okumak en sevdikleri vakit geçirme tarzıdır.

Farklı Yönleri : Süleyman kitaplarının paylaşmayı sevmez ve kitaplara çok fazla değer verir.kitap kurdu ise kitapları incelerken özen göstermez.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 27 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda, “Kitap Kurdu” metninde yer alan eş sesli kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin geçtiği cümleleri metinden bularak yazınız. Arkadaşlannızla kitaplarınızı değiştiriniz. Bu kelimeleri farklı (eş sesli) anlamlarıyla birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Ben Kelimesi

Metindeki Cümle: Babam benim bir kitap kurdu olduğumu söylüyor.
Benim Cümlem: Tüm sınıf onun bencil bir insan olduğunu düşünüyordu.
Arkadaşımın Cümlesi: Elinde küçük bir ben vardı.


Cilt Kelimesi

Metindeki Cümle: Ciltleri ayrılıyormuş.
Benim Cümlem: Kütüphanede bir sürü cilt kitap vardı.
Arkadaşımın Cümlesi: Cildinde benek nenek kırmızı noktalar çıkmıştı.


Kız Kelimesi

Metindeki Cümle: Kız atlamadığını söyledi.

Benim Cümlem: Karşıdan geçen kızın elbisesi çok güzeldi.

Arkadaşımın Cümlesi: Yaptıkları beni çok kızdırmıştı.


Dolu Kelimesi

Metindeki Cümle: İçi de tıklım tıklım eski ve yeni kitaplar dolu.
Benim Cümlem: Dolu dolu bir kitap olduğunu söylüyorlar.
Arkadaşımın Cümlesi: Haberlerde yarın dolu yağacağı söyleniyor.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 28 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : A. Görselde kütüphanede yapılmaması gereken bazı davranışlar yer almaktadır. Bunları bularak yazınız.


“4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29 Cevapları”

Cevap :

Kütüphanede yüksek sesle şarkı dinlemek. Kütüphanede koşuşturmak. Kütüphanede telefonla konuşmak. Kütüphanede arkadaşlarının arasında sesli bir şekilde konuşmak. Kütüphanede yiyecek ve içecek tüketmek. ütüphanede yapmamız gereken davranışlardır görselle bunları görmekteyim.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru : B. Kütüphanede uyulması gereken kuralları yazınız.


Kısa Cevap : “Kütüphanede uyulması gereken kuralları yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kütüphanede uyulması gereken kurallar maddeler halinde;

  • Kütüphanede bir şey yiyip içmemeliyiz.
  • Kütüphanede telefon ile konuşmamalıyız.
  • Kütüphanede koşturmamalıyız.
  • Kütüphanede arkadaşlarımızla sesli bir şekilde sohbet etmemeliyiz arkadaşımıza söylememiz gereken bir şey olduğu zaman fısıldayarak arkadaşımıza söylemeliyiz.
  • Kütüphanedeyken cep telefonumuzu sessize almalıyız.
  • Kütüphanedeyken herhangi bir teknolojik aletten sesli müzik sesli video izlememeliyiz bunları yapacağımız zaman kulaklık kullanmalıyız.

7. ETKİNLİK


Soru : Grafikte, Mert’in okuduğu kitapların türü ve sayıları verilmiştir. Bu bilgilerden yaralanarak doğru ifadelerin sonuna gülen yüz, yanlış ifadelerin sonuna asık surat emojisi çiziniz.


Cevap :

En az okunan kitap türü şiirdir.  🙂 
Roman ve hikâye kitaplarının toplam sayısı “Diğer” kitaplardan azdır.  🙁 
Fabl ve masal türünde eşit sayıda kitap okunmuştur.  🙂
Şiir ve roman kitaplarının toplam sayısı hikâye kitaplarının sayısına eşittir.  🙂



 

Our Score

Kütüphanede uyulması gereken kuralları yazınız.

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Kütüphanede uyulması gereken kuralları yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kütüphanede uyulması gereken kuralları yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kütüphane kuralları çevremizdeki insanların kütüphaneye verimli kullanabilmesi için önemlidir.

Bu kurallardan bazıları kütüphanede sesli bir şekilde konuşmamak, kütüphanede yiyecek ve içecek tüketmemek, kütüphanede teknolojik aletlerden sesli bir şey dinlememek olacaktır.


“Kütüphanede uyulması gereken kuralları yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kütüphanede uyulması gereken kurallar maddeler halinde;

  • Kütüphanede bir şey yiyip içmemeliyiz.
  • Kütüphanede telefon ile konuşmamalıyız.
  • Kütüphanede koşturmamalıyız.
  • Kütüphanede arkadaşlarımızla sesli bir şekilde sohbet etmemeliyiz arkadaşımıza söylememiz gereken bir şey olduğu zaman fısıldayarak arkadaşımıza söylemeliyiz.
  • Kütüphanedeyken cep telefonumuzu sessize almalıyız.
  • Kütüphanedeyken herhangi bir teknolojik aletten sesli müzik sesli video izlememeliyiz bunları yapacağımız zaman kulaklık kullanmalıyız.


 

Our Score

Emanete sahip çıkmak, ödünç aldığımız bir eşyayı sahibine vaktinde geri vermek neden önemlidir? Düşüncelerinizi yazınız.

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Emanete sahip çıkmak, ödünç aldığımız bir eşyayı sahibine vaktinde geri vermek neden önemlidir? Düşüncelerinizi yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Emanete sahip çıkmak, ödünç aldığımız bir eşyayı sahibine vaktinde geri vermek neden önemlidir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Emanete sahip çıkmak ve ödünç aldığımız biri aşağıyı sahibine vaktinde geri vermek çok önemlidir.

Çünkü sahibi bize güvenerek o eşyayı emanet vermiştir. Daha sonra sağ dalim bir şekilde vereceğimizden emin olduğu için onu bize vermiştir  Biz de onun güvenini boşa çıkartmamalıyız.


“Emanete sahip çıkmak, ödünç aldığımız bir eşyayı sahibine vaktinde geri vermek neden önemlidir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Emanete sahip çıkmak ve ödünç aldığımız bir eşyayı sahibine vaktinde geri vermek önemlidir. Çünkü o işlemin sahibi bize güvenerek vermiştir. Emanetin adı üstünde emin olduğun kişiye verirsin.

Bize verilen emanet bize güven duyulduğu için o emaneti gözümüz gibi bakmalıyız. Geri verilme vakti geldiği zaman vereceğimiz manasına gelmektedir. Daha sonra tekrar ödünç bir şey istediğimizde bize verilmesini istiyorsak emanetimize sahip çıkmamız gerekmektedir.



 

Our Score

Okuduğunuz bir kitapla ilgili bilgileri uygun yerlere yazınız.

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Okuduğunuz bir kitapla ilgili bilgileri uygun yerlere yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Okuduğunuz bir kitapla ilgili bilgileri uygun yerlere yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Çantamın Tuhaf Hikayesi Sezer Ün kitabı bu kitapta derslere karşı önyargılı olan ve dersleri sevmeyen Efe’nin hikayesini okumaktayız.

Derslerine ve sorumluluklarının yerine getirmek yerine tabletle oynayan Efe’nin bir yıl boyunca geçirdiği değişim ele alınır. Çantanın Tuhaf Hikayesi adlı kitap çocuklara kitapları sevdirmek ve sorumlulukların önemini öğretmek amacıyla yazılmıştır.


“Okuduğunuz bir kitapla ilgili bilgileri uygun yerlere yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Susuz Çağ’ın çocukları adlı kitap Selda Yaşar tarafından yazılmıştır. Susuz Çağın adlı kitapta su kaynaklarının tükenmekte olduğu bir dönemde geçmektedir.

Dünya düzeni 5 farklı bölgeye ayrılarak her bölgede farklı bir yönetim şekli bulunmaktadır. Bir gün bu bölgelerde yaşayan Fırat adlı bir çocuk kurulu büyük bir duvarın ardına bakmak ve geçmek yasak olmasına rağmen oradan bir çiçeğin göründüğünü fark eder. Duvarın ardından geçer ve orada başka bir çocukla tanışır.

5 farklı bölgeden çocuk bir araya geliyor bu çocuklar dünyadaki susuz Çağın bitmesi için görevlendirilmiş çocuklar olurlar. Bu hikayede bu 5 çocuğun mücadelesi anlatılmaktadır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 53-54-55-56-57-58-59 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Canlı Yaşamı ve Besin İçerikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Canlı Yaşamı ve Besin İçerikleri Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 53-54-55-56-57-58-59


Birlikte Keşfedelim Mineralleri Gözlemleyelim 


Malzemeler
• Mercimek
• Bir avuç kadar toprak
• Peçete
• Bardak
• İki plastik kap

Nasıl Bir Yol İzleyelim?
1. Minerallerin bitki gelişimi açısından önemini değişik kaynaklardan araştıralım.
2. Araştırma sonucu elde ettiğimiz bilgilere dayanarak “Mineralli ortamda büyüyen bitkiler daha iyi gelişir.” şeklinde bir varsayımda bulunalım.
3. Bu varsayımı kanıtlamak için deney yapalım:
• Bir çorba kaşığı mercimeği gece boyunca bir bardak su içinde bekletelim.
• Bir kabın içine bir sıra pamuk parçaları yerleştirelim.
• Pamukların üzerine mercimekleri yayalım. Üzerlerini bir sıra pamuk ile örtelim. Biraz su dökelim.
• Mercimeklerin birkaç gün sonra çimlendiğini gözlemleyelim.
• Plastik kaplardan birine yarısına kadar toprak, diğerine de pamuk parçaları koyalım. Bunları biraz ıslatalım.
• Her kabın içine çimlendirdiğimiz beş adet mercimeği dikelim.
• İki hafta boyunca her gün mercimekleri biraz sulayalım.
• Gözlemlerimizi her gün gözlem defterimize not edelim.
• Gözlemlerimizi grafik ve tablo ile gösterelim.
4. Yapmış olduğumuz deneyin raporunu yazalım.
5. Arkadaşlarımıza, öğretmenlerimize ve ailemize çalışmamızın sunumunu yapalım.


1. Hangi kapta yetişen mercimekler daha çok gelişti? 


Cevap :

Yapsam mı deneyde pamuk olan kaptaki mercimekler daha çabuk filizlendi


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


 Soru : Araçların hareket etmesi için neye ihtiyaçları vardır?


Cevap :

Araçların hareket etmeleri için motora ihtiyaçları vardır motora enerji veren enerji kaynağında ihtiyaç duymaktadırlar


 Soru : Çocuklar enerjilerini hangi besin içeriklerinden sağlıyor olabilir?


Cevap :

Çocuklar enerjilerini yediklerin besinlerden alırlar. Bunlardan bazıları;  fındık, ceviz, nohut, zeytinyağı, tereyağı, bal, meyveler, sebzeler, yumurta, et ve süt ürünlerinden almaktadırlar.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


 Soru : Oyun oynarken ya da koşarken hiç düşüp yaralandınız mı? Bu küçük yaralar hiç iyileşmeseydi, sizce ne olurdu? Vücudumuzdaki yaraların onarılmasında görev yapan besinler nelerdir, hiç düşündünüz mü?


Cevap :

Evet. oyun oynarken ve koşarken de düşüp yaralandım. Bu yaralar zamanla kabuk bağlayarak iyileştiler. Eğer küçük yaralar iyileşmeseydi. Vücudum yara bere içinde kalacaktı.

Vücudumuzda yaraların onarılmasına görev yapan besinler protein yapı taşlı besinlerdir. Bunlardan bazıları;  kırmızı et, tavuk, deniz ürünleri, süt, bezelye, mercimek, keten tohumu, badem, fındık, peynir, kabak çekirdeği gibi protein zenginin besinlerdir.


 Soru : Proteinlerin fazla tüketilmesinin zararlarını gruplara ayrılarak tartışalım.


Kısa Cevap : “Proteinlerin fazla tüketilmesinin zararlarını gruplara ayrılarak tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her şeyin Fazlası zarar olduğu gibi protein ve fazlası zarardır. Fazla protein böbreğin erken yaşlanmasına, işlevinin bozulmasına neden olabilir.

Eklemlerde gut hastalığına neden olabilir. İdrardaki kalsiyum miktarını artırarak böbrekte taş oluşma riskini artırabilir. Aynı zamanda vücudumuzdaki fazla protein yağ çevrilerek yağ olarak depolanılır. Bu da obeziteye neden olabilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


 Soru : Karbonhidratları yeterince tüketmezsek sağlığımız açısından ne gibi olumsuz sonuçlar olabilir? Tartışalım.


Kısa Cevap : “Karbonhidratları yeterince tüketmezsek sağlığımız açısından ne gibi olumsuz sonuçlar olabilir? Tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karbonhidratın yetersiz tüketirsek kalp hastalıkları ve diyabet riski artar. Enerji miktarımız azalır. Vücut gelişmemiz yavaşlar.

Yeterlik glikojen almadığımız için kas olarak biriken glikojenlerimiz yıkıma uğrayarak vücut glikojen ihtiyacını karşılamaya çalışır.

Bu nedenle kas kütlemiz gittikçe azalır. Vücudumuzdaki su miktarı azalır. Aynı zamanda yorgunluk, bitkinlik, halsizlik gibi sorunlar ile uğraşabiliriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Birlikte Keşfedelim Besinlerde Gizlenmiş Yağları Bulalım


Malzemeler
• Kâğıt
• Kalem
• 2 adet kâğıt peçete
• Yarım bardak su
• Yarım bardak yağ
• Bir parça bisküvi
• Rendelenmiş az miktarda elma

Önlem Alalım
Rende kullanırken öğretmenimizden yardım alalım.
Nasıl Bir Yol İzleyelim?
1. Kâğıdı çizerek dört bölüme ayıralım.
2. Bölümlere su, yağ, bisküvi ve elma yazalım.
3. Peçeteyi su ve yağa batırarak kâğıttaki yerlerine sürtelim.
4. Aynı şekilde bisküvi ve elmaya batırdığımız peçeteyi kâğıttaki ilgili bölümlere sürtelim. Bisküvi kırıntılarını temizleyelim.
5. Kâğıdı birkaç dakika güneşte ya da kalorifer peteğinde kurutalım. Daha sonra ışığa doğru tutalım.


 Soru : 1. Hangi yiyecekler kâğıdı şeffaflaştırdı? Nedenini açıklayalım.


Cevap :

Yağ kağıdı yiyecekleri şeffaflaştırdı çünkü yağlardan dolayı kağıt ıslanarak arkasının gözükmesine neden olmuştur.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


 Soru : Soluk alıp verdiğimizde, burnumuz aktığında, terlediğimizde, ağladığımızda su kaybettiğimizi biliyor muydunuz? 


Cevap :

Evet biliyordum soluk alıp verdiğimizde Burnumuz hakkında terlediğimizde ağladığımızda su kaybettiğimiz için düzenli olarak su alarak vücudumuzdaki su dengesini sağlamalıyız


 Soru : Günlük su ihtiyacımızı nelerden karşılarız? Tartışalım.


Kısa Cevap : “Günlük su ihtiyacımızı nelerden karşılarız? Tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Aslında birçok besinde meyve ve sebzede belli bir miktarda su bulunmaktadır. Bunları yerken aslında vücudumuzda su depolamış oluruz ama bu su miktarı vücudumuz için yeterli gelmeyebilir.

Günde belirli bir miktarda su içerek vücudumuza su vermeli harcadığımız su miktarını ve dengesini sağlamalıyız. Böylelikle daha sağlıklı olarak yaşamımızı devam ettirebiliriz.



 

Our Score

Günlük su ihtiyacımızı nelerden karşılarız? Tartışalım.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Günlük su ihtiyacımızı nelerden karşılarız? Tartışalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Günlük su ihtiyacımızı nelerden karşılarız? Tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Günlük su ihtiyacımızı yediğimiz besinlerden ve içtiğimiz suda almaktayız. Çünkü yediğimiz birçok besinde su vardır.


“Günlük su ihtiyacımızı nelerden karşılarız? Tartışalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Aslında birçok besinde meyve ve sebzede belli bir miktarda su bulunmaktadır. Bunları yerken aslında vücudumuzda su depolamış oluruz ama bu su miktarı vücudumuz için yeterli gelmeyebilir.

Günde belirli bir miktarda su içerek vücudumuza su vermeli harcadığımız su miktarını ve dengesini sağlamalıyız. Böylelikle daha sağlıklı olarak yaşamımızı devam ettirebiliriz.



 

Our Score

Karbonhidratları yeterince tüketmezsek sağlığımız açısından ne gibi olumsuz sonuçlar olabilir? Tartışalım.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Karbonhidratları yeterince tüketmezsek sağlığımız açısından ne gibi olumsuz sonuçlar olabilir? Tartışalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Karbonhidratları yeterince tüketmezsek sağlığımız açısından ne gibi olumsuz sonuçlar olabilir? Tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Karbonhidrat yeterince tüketilmezse vücudumuzda protein olarak biriken kaslarımız vücudun glikojen sağlayabilmesi için kaslarımızdaki protein yıkıma girer. Böylelikle kas kaybı meydana gelir.


“Karbonhidratları yeterince tüketmezsek sağlığımız açısından ne gibi olumsuz sonuçlar olabilir? Tartışalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Karbonhidratın yetersiz tüketirsek kalp hastalıkları ve diyabet riski artar. Enerji miktarımız azalır. Vücut gelişmemiz yavaşlar.

Yeterlik glikojen almadığımız için kas olarak biriken glikojenlerimiz yıkıma uğrayarak vücut glikojen ihtiyacını karşılamaya çalışır.

Bu nedenle kas kütlemiz gittikçe azalır. Vücudumuzdaki su miktarı azalır. Aynı zamanda yorgunluk, bitkinlik, halsizlik gibi sorunlar ile uğraşabiliriz.



 

Our Score

Proteinlerin fazla tüketilmesinin zararlarını gruplara ayrılarak tartışalım.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Proteinlerin fazla tüketilmesinin zararlarını gruplara ayrılarak tartışalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Proteinlerin fazla tüketilmesinin zararlarını gruplara ayrılarak tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Proteinin fazla tüketilmesi ile beraber idrarda kalsiyum miktarı artarak böbreklerde taş oluşumu olabilir. Fazla protein tüketimi sonucu böbrek ve karaciğere fazla yük biner.


“Proteinlerin fazla tüketilmesinin zararlarını gruplara ayrılarak tartışalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Her şeyin Fazlası zarar olduğu gibi protein ve fazlası zarardır. Fazla protein böbreğin erken yaşlanmasına, işlevinin bozulmasına neden olabilir.

Eklemlerde gut hastalığına neden olabilir. İdrardaki kalsiyum miktarını artırarak böbrekte taş oluşma riskini artırabilir. Aynı zamanda vücudumuzdaki fazla protein yağ çevrilerek yağ olarak depolanılır. Bu da obeziteye neden olabilir.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83


A) Aşağıda verilen ifadelerin yanına doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız. 


Cevap :

  1. ( Doğru ) Sigara içmediği hâlde dumandan etkilenen kişiye pasif içici denir.
  2. ( Yanlış ) Kızılay, alkol ve sigaranın zararlarını anlatan kurumdur.
  3. ( Doğru ) Alkol bağımlılık yapar.
  4. ( Doğru ) Sigara içenlerin akciğer kanseri olma riski artar.
  5. ( Doğru ) Sigarada nikotin denilen ve bağımlılık yapan madde bulunur.

B) Aşağıda verilen soruların cevaplarını altlarındaki boşluğa yazınız. 


Sigarada en çok hangi maddeler bulunur?


Kısa Cevap : “Sigarada en çok hangi maddeler bulunur?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sigaranın içinde baştan nikotin olmak üzere birçok zehirli madde vardır. Bu zehirli maddelerden bazıları katran, nikotin, karbonmonoksit, polonyum, rodon, metanol, solian, kadiminyum, hidrojen, siyanür, arsenik, amonyak gibi zehirli maddeler bulunmaktadır.


Sigara içen bir insanın hangi organları daha çok zarar görür?


 Kısa Cevap : “Sigara içen bir insanın hangi organları daha çok zarar görür?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sigara dumanından en hızlı ve yoğun bir şekilde eklenme organ akciğerlerdir. Soluduğumuz hava akciğerlere gittiği için sigara içerken kirli hava solumuş oluyoruz.

Bu nedenle en zarar gören organımız akciğer oluyor. Bu zararlı kimyasallardan oluşan duman katran yani akciğer dokusunda birikir ve zamanla bu dokularda zedelenmeye yol açar. Aynı zamanda böbreklerimize, kalbimize  damarlarımıza, cildinize, ağzınıza, yutağımıza, gırtlağımıza, dişlerimize, midemize, yemek borumuza, pankreas, idrar kesemize ve birçok organımıza zarar verir yani Sigara içmek kısaca vücudumuzu ölüme götürmek demektir.


Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklardan uzak durmak için neler yapmalıyız?


Kısa Cevap “Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklardan uzak durmak için neler yapmalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıktan uzak durmak için en önemli şey arkadaş çevremizi iyi seçmeliyiz çünkü atalarımızın dediği gibi üzüm üzüme baka baka kararır. Arkadaşlarımızın sigara ve alkol içtiği bir ortamda zamanla biz de içmeye başlarız ve bunu normal karşılarız veya arkadaşlarımızın ısrarına bir süre sonra dayanamayıp.

Bir kereden bir şey olmaz diyerek, aslında ömür boyu bir alışkanlığa temel atmış oluruz. Sigaranın ve alkolün zararlarını bilerek. Bunun hakkında önlemler alarak kendi irademize sahip çıkmalıyız. Spor ve egzersiz yaparak sağlıklı dengeli ve zinde olmalıyız. Böylelikle sağlıklı bir ruh halinde olarak zararlı alışkanlıkları hayatımıza dahil etmeyiz.

Zararlı olan bu alışkanlıklardan uzak durmak için en önemli şey bunların bize verdiği uzun vadeli zararları bilerek kendimizi bunlardan uzak tutmak için en doğru karar vermektir.


Alkol alan bir insanın hangi organları daha çok zarar görür?


Kısa Cevap : “Alkol alan bir insanın hangi organları daha çok zarar görür?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Alkol alan bir insan en çok karaciğer, mide, pankreas, sinir sistemini zarar görür. Aynı zamanda kalp, kemik, kan yapıcı organlar, bağışıklık sistemi, cilt hatta çeşitli hormonlar üreten bezler olumsuz yönde etkilenir.

Alkol aynı zamanda beyne de etki eder doğrudan mantıklı düşünme  karar verme hareket etmeye yetenekleri bozulur. Bu etkiler alkol alımın ardından hemen görülür bu durumlarda ciddi kazalar yaralanmalar hatta ölümler bile görülmektedir.


C) Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları kutucuklardaki uygun kavramlarla doldurunuz.


Cevap :

  1. Organlarımızın sorunsuz bir şekilde çalışabilmesi için gerekli enerjiyi besinlerden alırız.
  2. Karbonhidratlar fazla tüketilirse şişmanlamaya sebep olur.
  3. Tüm yiyeceklerde, kuru gibi görünseler de su bulunur.
  4. Kemiklerin gelişimi ve korunmasından kalsiyum minerali sorumludur.
  5. Her gıdada bulunan ve vücudumuzda düzenleyici olarak görev yapan besinler vitamin, su ve minerallerdir.
  6. Karbonhidratların yeterli olmadığı durumlarda enerji ihtiyacımızı yağlardan sağlarız.
  7. Besinleri bitkisel ve hayvansal kaynaklardan elde ederiz.
  8. Alışveriş yaparken besinlerin taze, doğal ve temiz olmasına dikkat etmeliyiz.
  9. Kurutma ve dondurma besinleri saklama yöntemlerinden bazılarıdır.
  10. Yeşilay alkol ve sigara bağımlılığına karşı halkı bilinçlendiren bir dernektir.

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


D) Aşağıda verilen besin içeriklerinin görevlerini karşılarına yazınız. 


Cevap :

Protein: Vücuttaki dokuların oluşumunda ve kasların oluşmasında önemli görevleri vardır. Kas ve dokuların oluşturduğu gibi korunma görevi proteinlere düşer. Gün içinde protein aldığımızda size enerji veren monitör rolü de bulunmaktadır. Hücre yenilerek vücudun gelişmesini ve onarılması üstlenir.

Su ve mineraller: Düzenli kullanımda vücutta biriken tüm toksinleri ve zararlı maddelere vücut dışlarına boşaltım ya da sindirim sistemi ile atılmasına olanak sağlar. Aynı zamanda su ve mineraller kemikler ve dişler için son derece önemli büyük olan rollere sahiptir.

Karbonhidrat: Karbonhidratların temel görevi vücudun enerji ihtiyacını karşılamaktır. Proteinin vücutta yapım ve onarımında kullanılmalarını sağlar. Yağların metabolizme eder. Karbonhidrat alınmadığında vücut enerji için yağları kullanmak zorunda kalır.

Yağlar: Enerji kaynağı olarak kullanılır. Hücre zarının yapısına katılırlar bazı hormonların yapısını oluştururlar. A D E K  vitaminlerinin emilini sağlarlar. Isı kaybını önlerler. Organları vücudunun ve kendi etkilerden korur. Göç eden kış uykusuna yatan canların besin metabolik su kaynağıdır.

Vitaminler: Cilt hastalıklarının giderilmesinde. Metabolizmanın düzelmesinde. Kan hücrelerinin yapımında. Kemik gelişimine kadar vücudun pek çok alanında görevi vardır.


E) Aşağıdaki tabloda verilen boşlukları doldurunuz. 


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83 MEB Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


F) Aşağıdaki soruları görsellere göre cevaplayınız. 


1. Hangileri karbonhidrat yönünden zengindir?

Cevap : Tahıl.


2. Hangileri protein bakımından zengindir?

Cevap : Et, süt, yumurta.


3. Hangileri vitaminler bakımından zengindir?

Cevap : Meyve ve sebze.


4. Hangileri hayvansal besinlerdir?

Cevap : Et, süt, yumurta.


5. Hangileri bitkisel besinlerdir?

Cevap : Tahıl, kuru yemiş, baklagilller, meye ve sebze.


6. Hangilerini saklamak için derin dondurucu kullanırız?

Cevap :  Et, süt, yumurta.


7. Hangilerinde su bulunur?

Cevap : Hepsinde su bulunur.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


G) Aşağıdaki bulmacayı çözünüz. 


Cevap :

  1. ( PROTEİN ) Yapıcı ve onarıcı görev yapan besin içeriğidir.
  2. ( NİKOTİN ) Sigaradaki bağımlılık yapan maddenin adıdır.
  3. ( YEŞİLAY ) Alkol ve sigaranın zararlarını anlatan sivil toplum kuruluşunun adıdır.
    (  ) Besinlerin bozulmaması için kullandığımız bir saklama yöntemidir.
  4. (DENGELİ BESLENME ) Vücudumuzun ihtiyacı olan besinlerin düzenli ve yeterli miktarda alınmasına denir.
  5. ( YAĞ  ) Besin piramidinin en üst basamağında bulunan bir besindir.
  6. (AKCİĞER  ) Sigaranın en çok zarar verdiği organdır.

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


H) Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları kutucuklardaki uygun ifadelerle doldurunuz.


Cevap :

  1. Vücudumuzda protein yapıcı ve onarıcı görev yapar.
  2. Vücudumuzun ihtiyacı olan enerjiyi karbonhidrat sağlar.
  3. Vücudun sıcak tutulmasını yağlar sağlar.
  4. Vücudumuzun hastalıklara karşı korunmasını vitaminler sağlar.
  5. Vücudumuzun ihtiyacı olan besinlerin düzenli ve yeterli miktarda alınmasına dengeli beslenme denir.
  6. Üretilen gıdanın tüketilmeden önce atığa dönüşmesine gıda israfı denir.
  7. Dünyada ve ülkemizde obezite önemli bir halk sağlığı sorunudur.

I) Aşağıdaki çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz. 


I. Proteinler II. Yağlar III. Karbonhidratlar

1. Yukarıdaki besin türlerinden hangisi ya da hangileri vücudumuzda yapıcı ve onarıcı görevi yapar?


Cevap :

A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III D) I, II ve III


2. Ülkemizde kapalı ortamlarda kullanılması yasak olan zararlı madde aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) Hamburger B) Sigara C) Cips D) Gazlı içecekler


3. Gıda israfı, üretilen gıdanın tüketilmeden önce atığa dönüşmesi anlamına gelir. Bu bilgiden yola çıkarak aşağıdakilerden hangisi gıda israfıdır ?


Cevap :

A) Geri dönüşüm kutusuna atılan şişe
B) Gereksiz yere kullanılan kâğıt
C) Gereğinden fazla alınan gıdanın bozulması
D) Açık bırakılan lambalar


4. Ülkemizde alkol ve sigaranın zararlarına dair kampanyalar yürüten öncü kuruluşumuz hangisidir?


Cevap :

A) Kızılay B) Yeşilay C) TÜBİTAK D) Astronomi Derneği


5. Çınar, günde yaklaşık sekiz bin adım yürür. Dengeli ve düzenli beslenmeye dikkat eder. Buna göre Çınar’ın aşağıdakilerden hangisini tükettiği söylenemez? 


Cevap :

A) Doğal ürünler B) Sebzeli yemekler C) Asitli içecekler D) Su


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


6. Yeşim sokakta oynarken düştü ve kolunu kırdı. Kolunun en kısa sürede iyileşmesini isteyen Yeşim hangi besin içeriğini daha çok tüketmelidir?


Cevap :

A) Vitamin B) Karbonhidrat C) Yağ D) Protein 


7. Ulaş, beden eğitimi derslerinde çabuk yorulduğunu ve enerjisinin kalmadığını söyler. Ulaş hangi besin içeriğini daha çok tüketmelidir?


Cevap :

A) Karbonhidrat B) Yağ C) Vitamin D) Protein


8. Canlıların yaşamsal faaliyetlerini sürdürebilmesi, büyüyüp gelişebilmesi için tükettikleri yiyecek ve içeceklere ne ad verilir?


Cevap :

A) Vitamin B) Beslenme C) Besin D) Yağ


9. Vücudumuzda düzenleyici görevini üstlenen besin içeriği hangisidir? 


Cevap :

A) Protein B) Yağ C) Karbonhidrat D) Vitamin


10. Öğretmen, öğrencilerine doğal besinlerle beslenmenin önemini anlatır. Aşağıdakilerden hangisi doğal besine örnektir?


Cevap :

A) Cips B) Yumurta C) Çikolata D) Pasta


11. Annesi, Yağmur’a her zaman doğal besinlerin yenilmesi gerektiğini söylüyor. Buna göre Yağmur, aşağıdakilerden hangisini yememelidir?


Cevap :

A) Muz B) Yumurta C) Peynir D) Çikolata


12. Aşağıdaki yiyeceklerden hangisi besin içeriği açısından diğerlerinden farklıdır?


Cevap :

A) Ekmek B) Bisküvi C) Yumurta D) Pasta


I. Tazeliğine dikkat etmek
II. İçerdiği katkı maddelerine bakmak
III. Son kullanma tarihine bakmak
IV. Temiz ve doğal olmasına dikkat etmek

13. Besin maddelerini tüketirken yukarıda yer alan ifadelerden hangisi ya da hangilerine dikkat etmek gerekir?


Cevap :

A) I, II, III, IV B) Yalnız II C) I ve III D) Yalnız I



 

Our Score
error: Content is protected !!