Okulunuzda Okuma Çemberi Topluluğu kurarak faaliyette bulunmak ister misiniz? Neden?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Okulunuzda Okuma Çemberi Topluluğu kurarak faaliyette bulunmak ister misiniz? Neden? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Okulunuzda Okuma Çemberi Topluluğu kurarak faaliyette bulunmak ister misiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Evet okulumuzda Okuma Çemberi Topluluğu kurarak faaliyette bulunmak isterdim.

Çünkü okumayı çok seviyorum ve bu topluluk sayesinde arkadaşlarımı da okumaya teşvik etmek istiyorum.

Böylelikle birbirimize kitap okuma konusunda teşvik etmiş olacağız.


“Okulunuzda Okuma Çemberi Topluluğu kurarak faaliyette bulunmak ister misiniz? Neden?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ben de okulumuzda Okuma Çemberi Topluluğu kurarak faaliyette bulunmak isterim.

Çünkü bu topluluk sayesinde birbirimizi okumaya teşvik eder ve birçok bilgiler edinerek fikir alışverişinde bulunuruz.

Birbirimize farklı kitaplar okumaya teşvik ederek bilgi hazinemizi geliştiririz.

Ben de böyle bir faaliyetin kurucusu olarak sorumluluk sahibi olur ve kendimde Güven inşa ederim.

Arkadaşlarımla beraber bağlarımı güçlendiririm ve öğretmenlerin tarafından takdir görürüm.



 

Our Score

Kardeş okul uygulaması öğrencilerde hangi değerlerin ve becerilerin gelişmesine yardımcı olabilir? Neden?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kardeş okul uygulaması öğrencilerde hangi değerlerin ve becerilerin gelişmesine yardımcı olabilir? Neden? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kardeş okul uygulaması öğrencilerde hangi değerlerin ve becerilerin gelişmesine yardımcı olabilir? Neden?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kardeş okul uygulaması öğrencilerde yardımlaşma, paylaşma, destek olma, insan severlik, milliyet duygusu, arkadaşlık duygusu ve beraber olmanın gücü değerlerini ve becerilerinin gelişmesine yardımcı olabilir.


“Kardeş okul uygulaması öğrencilerde hangi değerlerin ve becerilerin gelişmesine yardımcı olabilir? Neden?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kardeş okul uygulaması projesi sayesinde öğrenciler arasında bilgi, kültür paylaşımı, okullar arası işbirliği ve desteğin artması amaçlanır.

Kardeş okul uygulaması sayesinde öğrenciler birlik ve beraberliğin değerini anlarlar.

Öğrenciler beraber çalışabilmenin becerisini geliştirirler.

Çocuklar yardımlaşma, dayanışma paylaşma becerilerine sahip olurlar.

Empati yeteneğini geliştirerek Adalet, barış ve insaf değerlerini elde ederler.

Yabancı insanlarla bağ kurabilme güçlerini fark eder ve bunu olumlu yönde geliştirirler.



 

Our Score

Okulunuzda üreten çocuk topluluğuna benzer başka hangi toplulukların kurulmasını isterdiniz?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Okulunuzda üreten çocuk topluluğuna benzer başka hangi toplulukların kurulmasını isterdiniz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Okulunuzda üreten çocuk topluluğuna benzer başka hangi toplulukların kurulmasını isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Madde Madde Okulumuzda üreten çocuk topluluğuna benzer ;

  • Diksiyon öğretme topluluğu
  • Dil öğrenme topluluğu
  • Bilgisayar programcılığı
  • Robot tasarımı
  • İcat yapma topluluğu
  • Üretime ve geri dönüşüm topluluğu

“Okulunuzda üreten çocuk topluluğuna benzer başka hangi toplulukların kurulmasını isterdiniz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Maddeler Halinde Okulumuzda üreten çocuk topluluğuna benzer ;

Öğrenci topluluğu herhangi bir konu hakkında ilgisi olan öğrencilerin bir araya gelerek kurduğu ve idare ettiği topluluktur.

Yani bu topluluk herhangi bir konu için bir araya gelebilir.

Bu topluluk toplanmış oldukları alan hakkında faaliyet yürütmek için organize olurlar.

Bu topluluklara okul destek olur.

Becerileri ortaya çıkarmak, beraber çalışma becerisini geliştirebilmek için bu topluluğa haklar büyük önem arz eder.

Bu yüzden eğer okulumuzda böyle topluluklar varsa bizler de kendi alanımız olan topluluklara katılabiliriz.



 

Our Score

Okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinlikler yapılıyor?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinlikler yapılıyor? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinlikler yapılıyor?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Okulumuzda resim yarışması, şiir, hikaye ve yazı, hızlı okuma yarışması, satranç turnuvası, kermes, müzik kulübü gibi etkinlikler yapılmaktadır.


“Okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinlikler yapılıyor?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Okulumuzda yapılan kültürel etkinlikler becerilerimizi geliştirmekte, hobilerimizi artırmakta ve becerilerimiz var ise bunu ortaya çıkarmaktadır.

Duygusal anlamda da bizlere faydalar sağlamaktadır.

Okulumuzda tiyatro, müze, sanat galerisi gibi gezi etkinlikleri yapılmaktadır.

Çok zor grubu, satranç turnuvası, bilgi yarışmaları, edebiyat kulübü gibi etkinlikler de yapılmaktadır.

Yapılan etkinlikler okuldan okula farklılık göstermektedir.

Bu etkinlikler için bazen kulüpler kurulmakta, bazen gönüllü öğrenciler seçilmekte bazen de okulumuza birçok yerden tiyatro sanatçısı gibi sanatçılar getirilmektedir.



 

Our Score

Bugüne kadar okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinliklere katıldınız?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bugüne kadar okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinliklere katıldınız? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Bugüne kadar okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinliklere katıldınız?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bugüne kadar okulumda tiyatro ve şiir etkinliklerine katıldım. Bilgilendirici ve eğitim dolu bir etkinlik olduğu için kendimi şanslı hissediyorum.


“Bugüne kadar okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinliklere katıldınız?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Okulumuzda hangisi sosyal hayata kazandırmak hem de birçok alanda eğitmek ve yeteneklerimizi ortaya çıkarmak için kulüpler kurulmaktadır.

Kulüplere katılarak hem ilgi alanlarımızı geliştirebilir, hobilerimizi gerçekleştirebiliriz.

Becerileriniz varsa bu becerilerimizi ortaya çıkarabiliriz.

Okulumuzda genel olarak resim, şiir ve yazı etkinlikleri yapılmaktadır.

Hızlı okuma yarışması gibi etkinlikler, satranç turnuvası, bilgi yarışmaları, kermesler ve hikaye yazma yarışmaları yapılmaktadır.

Bazı okullarda tiyatro ve bando takımı gibi etkinliklerde yapılmaktadır.

Bizler de beceri ve ilgi alanımıza göre bu kulüplerden istediğimize katılabiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 174-175-176 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Ülkeleri Tanıyalım Cevapları Sayfa 174, 175, 176


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ülkeleri Tanıyalım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 174-175-176


Soru : En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz?


Kısa Cevap : “En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Çok fazla gezip görmek istediğim ülke Fransa’dır.

Eiffel kulesi müzeleri, bahçeleri tarihi eserlerini merak ediyorum.

Fransa’nın yemeklerinden olan sufle, tart ve pizzalarını merak ediyorum.

Rönesans’ın çıkış yeri olduğu için birçok sanat galerileri vardır ve bunları çok merak ediyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 176  Cevabı


Soru : Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız. Edindiğiniz bilgileri resim, harita, grafik vb. görsel materyallerle destekleyerek sınıfınızda bu ülkeyi tanıtıcı bir sunum yapınız.


Kısa Cevap : “Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Belirlediğim ülke Çin’dir.

Çin Yönetim şekli ek Partili Üniter Sosyalist Cumhuriyet’ tir. Çin’in Başkenti Pekin’ dir. Çin Nüfusu, 1,420 milyardır. Çin’in Yüz ölçümü 9.596.961 km²dir. Çin Para Birimi Çin Yuanıdır. Çin Resmi dili Çincedir. Çin, Doğu Asya’nın büyük kısmını kapsar.

Gezilecek yerleri;

Yasak Şehir

Yazlık Saray

Toprak Askerler

Potala Sarayı

Tiananmen Meydanı

Çin Seddi

Cennet Tapınağı

Batı Gölü

Doğu’nun İncisi Kulesi

Stone Forest

Bund

Yuyuan Bahçesi

Ming Mezarları

Jingshan Park

Beihai Park

Panda Yetişticiliği ve Araştırma Merkezi

Fil Hortumu Tepesi

Humble Administrator’s Garden

Büyük Vahşi Kaz Pagodası

Lingyin Tapınağı

Zhangjiajie National Forest Park

Reed Flute Cave

Tianmen Dağı

Shanghai Disney Resort

Meşhur Yiyecekleri;

Siyah Pirinç Topları
Beyaz Pirinç Topları
Çin Mantısı
Pilav Pastaları
Ginseng’in kökü
Çin Böreği
Sebzeli Çin Böreği
Çin Pilavı
Çin Usulü Tavuk
Sebzeli Tavuklu Noodle
Sushi

Snow Skin Mooncake



 

Our Score

Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Belirlediğim ülke İspanya’dır. Akdeniz’in en batısında bulunmaktadır. Nüfusu 46 milyon 468 bindir. 503 bin 370 kilometrekaredir. Resmi dil İspanyolcadır. İspanya başkenti Madrid’ tir.

Gezilecek yerleri;

1. Retiro Park
2. La Sagrada Familia

3. Park Güell

4. Plaza Mayor

5. Bernabéu ve Camp Nou

6. El Hamra Sarayı

8. Valensiya Bilim ve Sanat Şehri

7. Plaza de España

9. Cordoba

10. Mallorca

11. Bonus: Flamenko dans gösterisi ve Festivalleri

Meşhur Yiyecekleri;

Gazpacho, Tapas
İspanyol Peynirleri
Churros


“Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Belirlediğim ülke Çin’dir.

Çin Yönetim şekli ek Partili Üniter Sosyalist Cumhuriyet’ tir. Çin’in Başkenti Pekin’ dir. Çin Nüfusu, 1,420 milyardır. Çin’in Yüz ölçümü 9.596.961 km²dir. Çin Para Birimi Çin Yuanıdır. Çin Resmi dili Çincedir. Çin, Doğu Asya’nın büyük kısmını kapsar.

Gezilecek yerleri;

Yasak Şehir

Yazlık Saray

Toprak Askerler

Potala Sarayı

Tiananmen Meydanı

Çin Seddi

Cennet Tapınağı

Batı Gölü

Doğu’nun İncisi Kulesi

Stone Forest

Bund

Yuyuan Bahçesi

Ming Mezarları

Jingshan Park

Beihai Park

Panda Yetişticiliği ve Araştırma Merkezi

Fil Hortumu Tepesi

Humble Administrator’s Garden

Büyük Vahşi Kaz Pagodası

Lingyin Tapınağı

Zhangjiajie National Forest Park

Reed Flute Cave

Tianmen Dağı

Shanghai Disney Resort

Meşhur Yiyecekleri;

Siyah Pirinç Topları
Beyaz Pirinç Topları
Çin Mantısı
Pilav Pastaları
Ginseng’in kökü
Çin Böreği
Sebzeli Çin Böreği
Çin Pilavı
Çin Usulü Tavuk
Sebzeli Tavuklu Noodle
Sushi

Snow Skin Mooncake



 

Our Score

En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

En fazla gezip görmek istediğim ülke İtalya’dır. Bu ülkenin pizzasını, makarnasını yemekleriyle Venedik ve Milan bölgelerini merak ediyorum.


“En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Çok fazla gezip görmek istediğim ülke Fransa’dır.

Eiffel kulesi müzeleri, bahçeleri tarihi eserlerini merak ediyorum.

Fransa’nın yemeklerinden olan sufle, tart ve pizzalarını merak ediyorum.

Rönesans’ın çıkış yeri olduğu için birçok sanat galerileri vardır ve bunları çok merak ediyorum.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 196-197 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 7. Ünite Küresel Bağlantılar Neler Öğrendiniz Cevapları Sayfa 196, 197


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 7. Ünite Küresel Bağlantılar Neler Öğrendiniz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 196-197


A. Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


Cevap :

  1. Ülkemiz doğuda İran ile komşudur.
  2. Ugroiskola Macar çocuklarının oynadığı oyunlardan biridir.
  3. Başkenti Tokyo olan Japonya Asya kıtasının doğusunda yer alır.
  4. Japon yemeklerinden suşi şerit hâlinde kesilmiş balıkların kurutulmuş yosuna sarılmasıyla hazırlanır.
  5. Finlandiya’da gökyüzünün geceleri de güneşli olduğu döneme ruska denir.
  6. Geleneksel Japon oyunlarından olan go kareli bir tahta üzerinde oynanır.
  7. Türkiye’nin Suriye sınırı, en uzun kara sınırıdır.
  8. Ülkeler dış ticaretlerini sınırlarındaki gümrük kapıları üzerinden gerçekleştirir.

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) 1. İnsanların yemekleri ve beslenme şekilleri ülkelere göre farklılıklar gösterebilir.
  • ( Yanlış ) 2. Türkmenistan, Türkiye’nin komşularından biridir.
  • ( Doğru )  3. Finlandiya, Avrupa kıtasında yer alan bir ülkedir.
  • ( Doğru )  4. Hazar petrolleri, Bakü-Tiflis-Ceyhan Boru Hattı ile Akdeniz’e taşınmaktadır.
  • ( Yanlış ) 5. Kimono, Hintlilere özgü geleneksel bir giysidir.
  • ( Yanlış ) 6. Kapıkule, Kafkasya’ya açılan gümrük kapılarımızdan biridir.
  • ( Yanlış ) 7. TİKA’nın amacı Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri geliştirmektir.
  • ( Doğru ) 8. Türkiye ile Ermenistan arasındaki sınır kapıları kapalı durumdadır.
  • ( Doğru ) 9. Nahcivan Azerbaycan’a bağlı bir özerk cumhuriyettir.
  • ( Doğru ) 10. Türkiye ile Gürcistan vatandaşlarının sınırdan karşılıklı geçişlerinde kimlik belgesi yeterli olmaktadır.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 197 Cevabı


C. Aşağıda komşularımız olan ülkeler ve gümrük kapılarımızdan bazıları verilmiştir. Verilenleri inceleyiniz ve her bir gümrük kapımızın başındaki kutucuğa ilgili olduğu komşu ülkenin numarasını yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 196-197 Tuna Yayınları”

Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdakilerden hangisi Türk Cumhuriyetlerinden biri değildir?


A) Gürcistan B) Kazakistan C) Kırgızistan D) Özbekistan


2. Ülkelerle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Azerbaycan Hazar Denizi’nin batısındadır.
B) Gürcistan, Karadeniz’e kıyısı olan bir ülkedir.
C) Kırgızistan’ın bütün toprakları Asya kıtasındadır.
D) Yunanistan, bir ada ülkesidir.


3. “Bu ülkenin en meşhur yemeği dana eti ve soğanla yapılan gulaştır.”

Yukarıdaki sözü söyleyen biri aşağıdaki ülkelerden hangisini anlatmaktadır?


A) Bulgaristan B) Kazakistan C) Macaristan D) Yunanistan


4. “Türkiye ile……………………………….kendilerini iki devlet bir millet sözüyle ifade etmektedirler.”

Verilen ifadedeki noktalı yere hangi ülkenin adı yazılmalıdır?

A) Azerbaycan B) Irak C) İran D) Türkmenistan


5. Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi aşağıda verilen Türk Cumhuriyetlerinden hangisinde bulunmaktadır?


A) Azerbaycan B) Kazakistan C) Özbekistan D) Türkmenistan


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Sizden ülkemiz ile Türk Cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmanız istenseydi neler önerirdiniz?


Kısa Cevap : “Sizden ülkemiz ile Türk Cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmanız istenseydi neler önerirdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Benden ülkemiz ile Türk cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmamız istenseydi önerilerim şunlar olurdu ;

Benden ülkemiz ile Türk cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmam istenseydi önerebileceğim birkaç madde olurdu.

Ekonomik ilişkilerin geliştirilmesi ve iş yatırımlarının yapılması.

Ülkemiz ile Türk cumhuriyetleri arasında turistik seyahatlerin geliştirilmesi teşvik edilmesi ve kolaylaştırılması.

Ülkemiz ve Türk cumhuriyetleri arasında yatırım ortaklarının artırılması ve iş imkanlarının kolaylaştırılması.

Ülkemiz ve Türk cumhuriyetleri arasında seyahatin teşvik edilmesi pasaport gibi işlemlerin kolaylaştırılması. Böylelikle kültür paylaşımlarının devam etmesi.

Türkiye ile Türkiye cumhuriyetleri arasında yayınların teşvik edici olması ve aradaki kardeşlik bağını güçlendirilmeleri.


2. Sizce ülkemizi diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel unsur hangisidir? Neden?


Kısa Cevap : “Sizce ülkemizi diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel unsur hangisidir? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizi diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel unsur bence paylaşması, dayanışması ve insanlara olan merhametidir.

Tarihimiz, yemek kültürümüz ve adetlerimiz diğer ülkelerden farklıdır.

Her ne kadar bir farklılıklar önemli olsa da yeryüzünde şimdiye kadar bu kadar geniş coğrafyaya yayılmasına rağmen merhamet, adalet ve insanlara yardım ve acıma duygusunu taşıyan başka milletler nadir görülmüştür.

Hangi ülkede olursa olsun Türkler dayanışma, paylaşma ve cömertliği ile tanınmakta ve bilinmektedir.

Hem kültürümüzün hem de Müslümanlığın getirmiş olduğu sadaka, zekat ve insanlara yardım ile acıma duygusu bizlere bu özelliğimize kazandırmaktan büyük etkendir.


3. Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlar neler olabilir?


Kısa Cevap : “Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlar neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlarına örnekler ;

Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya her zaman olumsuz ve istenilmeyen sonuçlar çıkar.

Her insan farklı düşünceleri ve farklı kültürlerin içerisinde yaşamış olmasından dolayı farklı inanışlara sahiptir.

İster küçük ister büyük olsun dünyanın neresinde olursa olsun her insan anlaşılmak ve saygı duyulmak ister.

Her insan kendisine saygı duyulmasını istediği gibi başkasına da saygı duymalı ve empati yapmalıdır.

Duygu ve düşüncelere sahip olduğumuz için insan olmamız sebebiyle aynı düşünceleri ve duygulara sahip olmamız mümkün değildir.

Bu yüzden farklılıklara saygı duymalıyız.

Farklılıklara saygı duyulduğu zaman hem kültür genişliği hem de barış ortamı meydana gelecektir.

Farklılıklara saygı duymadığı zaman ise güvensizlik, anarşi intikam ve nefret duyguları oluşacak, birlik ve beraberlik bozulacaktır.



 

Our Score

Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlar neler olabilir?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlar neler olabilir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlar neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Maddeler Halinde Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları şunlardır ;

  • Saygısızlık ve çatışma
  • Birlik ve beraberliğin bozulması
  • Kin ve düşmanlık duygularının artması
  • Ön yargı ve intikam duygusunun artması
  • Barış ve güven ortamının bozulması
  • Saygı ve sevginin azalması

“Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlar neler olabilir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Madde Madde Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlarına örnekler ;

Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya her zaman olumsuz ve istenilmeyen sonuçlar çıkar.

Her insan farklı düşünceleri ve farklı kültürlerin içerisinde yaşamış olmasından dolayı farklı inanışlara sahiptir.

İster küçük ister büyük olsun dünyanın neresinde olursa olsun her insan anlaşılmak ve saygı duyulmak ister.

Her insan kendisine saygı duyulmasını istediği gibi başkasına da saygı duymalı ve empati yapmalıdır.

Duygu ve düşüncelere sahip olduğumuz için insan olmamız sebebiyle aynı düşünceleri ve duygulara sahip olmamız mümkün değildir.

Bu yüzden farklılıklara saygı duymalıyız.

Farklılıklara saygı duyulduğu zaman hem kültür genişliği hem de barış ortamı meydana gelecektir.

Farklılıklara saygı duymadığı zaman ise güvensizlik, anarşi intikam ve nefret duyguları oluşacak, birlik ve beraberlik bozulacaktır.



 

Our Score
error: Content is protected !!