4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kardeş okul uygulaması öğrencilerde hangi değerlerin ve becerilerin gelişmesine yardımcı olabilir? Neden? konusunu kısaca ele alacağız.
“Kardeş okul uygulaması öğrencilerde hangi değerlerin ve becerilerin gelişmesine yardımcı olabilir? Neden?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Kardeş okul uygulaması öğrencilerde yardımlaşma, paylaşma, destek olma, insan severlik, milliyet duygusu, arkadaşlık duygusu ve beraber olmanın gücü değerlerini ve becerilerinin gelişmesine yardımcı olabilir.
“Kardeş okul uygulaması öğrencilerde hangi değerlerin ve becerilerin gelişmesine yardımcı olabilir? Neden?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Kardeş okul uygulaması projesi sayesinde öğrenciler arasında bilgi, kültür paylaşımı, okullar arası işbirliği ve desteğin artması amaçlanır.
Kardeş okul uygulaması sayesinde öğrenciler birlik ve beraberliğin değerini anlarlar.
Öğrenciler beraber çalışabilmenin becerisini geliştirirler.
Çocuklar yardımlaşma, dayanışma paylaşma becerilerine sahip olurlar.
Empati yeteneğini geliştirerek Adalet, barış ve insaf değerlerini elde ederler.
Yabancı insanlarla bağ kurabilme güçlerini fark eder ve bunu olumlu yönde geliştirirler.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Okulunuzda üreten çocuk topluluğuna benzer başka hangi toplulukların kurulmasını isterdiniz? konusunu kısaca ele alacağız.
“Okulunuzda üreten çocuk topluluğuna benzer başka hangi toplulukların kurulmasını isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Madde Madde Okulumuzda üreten çocuk topluluğuna benzer ;
Diksiyon öğretme topluluğu
Dil öğrenme topluluğu
Bilgisayar programcılığı
Robot tasarımı
İcat yapma topluluğu
Üretime ve geri dönüşüm topluluğu
“Okulunuzda üreten çocuk topluluğuna benzer başka hangi toplulukların kurulmasını isterdiniz?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Maddeler Halinde Okulumuzda üreten çocuk topluluğuna benzer ;
Öğrenci topluluğu herhangi bir konu hakkında ilgisi olan öğrencilerin bir araya gelerek kurduğu ve idare ettiği topluluktur.
Yani bu topluluk herhangi bir konu için bir araya gelebilir.
Bu topluluk toplanmış oldukları alan hakkında faaliyet yürütmek için organize olurlar.
Bu topluluklara okul destek olur.
Becerileri ortaya çıkarmak, beraber çalışma becerisini geliştirebilmek için bu topluluğa haklar büyük önem arz eder.
Bu yüzden eğer okulumuzda böyle topluluklar varsa bizler de kendi alanımız olan topluluklara katılabiliriz.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinlikler yapılıyor? konusunu kısaca ele alacağız.
“Okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinlikler yapılıyor?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Okulumuzda resim yarışması, şiir, hikaye ve yazı, hızlı okuma yarışması, satranç turnuvası, kermes, müzik kulübü gibi etkinlikler yapılmaktadır.
“Okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinlikler yapılıyor?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Okulumuzda yapılan kültürel etkinlikler becerilerimizi geliştirmekte, hobilerimizi artırmakta ve becerilerimiz var ise bunu ortaya çıkarmaktadır.
Duygusal anlamda da bizlere faydalar sağlamaktadır.
Okulumuzda tiyatro, müze, sanat galerisi gibi gezi etkinlikleri yapılmaktadır.
Çok zor grubu, satranç turnuvası, bilgi yarışmaları, edebiyat kulübü gibi etkinlikler de yapılmaktadır.
Yapılan etkinlikler okuldan okula farklılık göstermektedir.
Bu etkinlikler için bazen kulüpler kurulmakta, bazen gönüllü öğrenciler seçilmekte bazen de okulumuza birçok yerden tiyatro sanatçısı gibi sanatçılar getirilmektedir.
Eiffel kulesi müzeleri, bahçeleri tarihi eserlerini merak ediyorum.
Fransa’nın yemeklerinden olan sufle, tart ve pizzalarını merak ediyorum.
Rönesans’ın çıkış yeri olduğu için birçok sanat galerileri vardır ve bunları çok merak ediyorum.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 176 Cevabı
Soru : Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız. Edindiğiniz bilgileri resim, harita, grafik vb. görsel materyallerle destekleyerek sınıfınızda bu ülkeyi tanıtıcı bir sunum yapınız.
Çin Yönetim şekli ek Partili Üniter Sosyalist Cumhuriyet’ tir. Çin’in Başkenti Pekin’ dir. Çin Nüfusu, 1,420 milyardır. Çin’in Yüz ölçümü 9.596.961 km²dir. Çin Para Birimi Çin Yuanıdır. Çin Resmi dili Çincedir. Çin, Doğu Asya’nın büyük kısmını kapsar.
Gezilecek yerleri;
Yasak Şehir
Yazlık Saray
Toprak Askerler
Potala Sarayı
Tiananmen Meydanı
Çin Seddi
Cennet Tapınağı
Batı Gölü
Doğu’nun İncisi Kulesi
Stone Forest
Bund
Yuyuan Bahçesi
Ming Mezarları
Jingshan Park
Beihai Park
Panda Yetişticiliği ve Araştırma Merkezi
Fil Hortumu Tepesi
Humble Administrator’s Garden
Büyük Vahşi Kaz Pagodası
Lingyin Tapınağı
Zhangjiajie National Forest Park
Reed Flute Cave
Tianmen Dağı
Shanghai Disney Resort
Meşhur Yiyecekleri;
Siyah Pirinç Topları
Beyaz Pirinç Topları
Çin Mantısı
Pilav Pastaları
Ginseng’in kökü
Çin Böreği
Sebzeli Çin Böreği
Çin Pilavı
Çin Usulü Tavuk
Sebzeli Tavuklu Noodle
Sushi
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Belirlediğim ülke İspanya’dır. Akdeniz’in en batısında bulunmaktadır. Nüfusu 46 milyon 468 bindir. 503 bin 370 kilometrekaredir. Resmi dil İspanyolcadır. İspanya başkenti Madrid’ tir.
Gezilecek yerleri;
1. Retiro Park
2. La Sagrada Familia
3. Park Güell
4. Plaza Mayor
5. Bernabéu ve Camp Nou
6. El Hamra Sarayı
8. Valensiya Bilim ve Sanat Şehri
7. Plaza de España
9. Cordoba
10. Mallorca
11. Bonus: Flamenko dans gösterisi ve Festivalleri
Meşhur Yiyecekleri;
Gazpacho, Tapas
İspanyol Peynirleri
Churros
“Dünya haritası üzerinde bir ülke belirleyiniz ve seçtiğiniz ülkenin önemli özelliklerini araştırınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Belirlediğim ülke Çin’dir.
Çin Yönetim şekli ek Partili Üniter Sosyalist Cumhuriyet’ tir. Çin’in Başkenti Pekin’ dir. Çin Nüfusu, 1,420 milyardır. Çin’in Yüz ölçümü 9.596.961 km²dir. Çin Para Birimi Çin Yuanıdır. Çin Resmi dili Çincedir. Çin, Doğu Asya’nın büyük kısmını kapsar.
Gezilecek yerleri;
Yasak Şehir
Yazlık Saray
Toprak Askerler
Potala Sarayı
Tiananmen Meydanı
Çin Seddi
Cennet Tapınağı
Batı Gölü
Doğu’nun İncisi Kulesi
Stone Forest
Bund
Yuyuan Bahçesi
Ming Mezarları
Jingshan Park
Beihai Park
Panda Yetişticiliği ve Araştırma Merkezi
Fil Hortumu Tepesi
Humble Administrator’s Garden
Büyük Vahşi Kaz Pagodası
Lingyin Tapınağı
Zhangjiajie National Forest Park
Reed Flute Cave
Tianmen Dağı
Shanghai Disney Resort
Meşhur Yiyecekleri;
Siyah Pirinç Topları
Beyaz Pirinç Topları
Çin Mantısı
Pilav Pastaları
Ginseng’in kökü
Çin Böreği
Sebzeli Çin Böreği
Çin Pilavı
Çin Usulü Tavuk
Sebzeli Tavuklu Noodle
Sushi
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız.
“En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
En fazla gezip görmek istediğim ülke İtalya’dır. Bu ülkenin pizzasını, makarnasını yemekleriyle Venedik ve Milan bölgelerini merak ediyorum.
“En fazla gezip görmek istediğiniz ülke neresidir? Bu ülkenin hangi özelliklerini merak ediyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Çok fazla gezip görmek istediğim ülke Fransa’dır.
Eiffel kulesi müzeleri, bahçeleri tarihi eserlerini merak ediyorum.
Fransa’nın yemeklerinden olan sufle, tart ve pizzalarını merak ediyorum.
Rönesans’ın çıkış yeri olduğu için birçok sanat galerileri vardır ve bunları çok merak ediyorum.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı7. Ünite Küresel Bağlantılar Neler Öğrendiniz CevaplarıSayfa 196, 197
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 7. Ünite Küresel Bağlantılar Neler Öğrendiniz Soruları ve Cevapları
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 196-197
A. Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.
Cevap :
Ülkemiz doğuda İran ile komşudur.
Ugroiskola Macar çocuklarının oynadığı oyunlardan biridir.
Başkenti Tokyo olan Japonya Asya kıtasının doğusunda yer alır.
Japon yemeklerinden suşi şerit hâlinde kesilmiş balıkların kurutulmuş yosuna sarılmasıyla hazırlanır.
Finlandiya’da gökyüzünün geceleri de güneşli olduğu döneme ruska denir.
Geleneksel Japon oyunlarından olan go kareli bir tahta üzerinde oynanır.
Türkiye’nin Suriye sınırı, en uzun kara sınırıdır.
Ülkeler dış ticaretlerini sınırlarındaki gümrük kapıları üzerinden gerçekleştirir.
B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.
Cevap :
( Doğru )1. İnsanların yemekleri ve beslenme şekilleri ülkelere göre farklılıklar gösterebilir.
( Yanlış )2. Türkmenistan, Türkiye’nin komşularından biridir.
( Doğru )3. Finlandiya, Avrupa kıtasında yer alan bir ülkedir.
( Doğru )4. Hazar petrolleri, Bakü-Tiflis-Ceyhan Boru Hattı ile Akdeniz’e taşınmaktadır.
( Yanlış ) 5. Kimono, Hintlilere özgü geleneksel bir giysidir.
( Yanlış ) 6. Kapıkule, Kafkasya’ya açılan gümrük kapılarımızdan biridir.
( Yanlış ) 7. TİKA’nın amacı Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri geliştirmektir.
( Doğru )8. Türkiye ile Ermenistan arasındaki sınır kapıları kapalı durumdadır.
( Doğru )9. Nahcivan Azerbaycan’a bağlı bir özerk cumhuriyettir.
( Doğru ) 10. Türkiye ile Gürcistan vatandaşlarının sınırdan karşılıklı geçişlerinde kimlik belgesi yeterli olmaktadır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 197 Cevabı
C. Aşağıda komşularımız olan ülkeler ve gümrük kapılarımızdan bazıları verilmiştir. Verilenleri inceleyiniz ve her bir gümrük kapımızın başındaki kutucuğa ilgili olduğu komşu ülkenin numarasını yazınız.
Cevap :
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 196-197 Tuna Yayınları”
Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdakilerden hangisi Türk Cumhuriyetlerinden biri değildir?
A) Gürcistan B) Kazakistan C) Kırgızistan D) Özbekistan
2. Ülkelerle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Azerbaycan Hazar Denizi’nin batısındadır.
B) Gürcistan, Karadeniz’e kıyısı olan bir ülkedir.
C) Kırgızistan’ın bütün toprakları Asya kıtasındadır. D) Yunanistan, bir ada ülkesidir.
3. “Bu ülkenin en meşhur yemeği dana eti ve soğanla yapılan gulaştır.”
Yukarıdaki sözü söyleyen biri aşağıdaki ülkelerden hangisini anlatmaktadır?
A) Bulgaristan B) Kazakistan C) Macaristan D) Yunanistan
4. “Türkiye ile……………………………….kendilerini iki devlet bir millet sözüyle ifade etmektedirler.”
Verilen ifadedeki noktalı yere hangi ülkenin adı yazılmalıdır?
A) Azerbaycan B) Irak C) İran D) Türkmenistan
5. Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi aşağıda verilen Türk Cumhuriyetlerinden hangisinde bulunmaktadır?
A) Azerbaycan B) KazakistanC) Özbekistan D) Türkmenistan
D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.
1. Sizden ülkemiz ile Türk Cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmanız istenseydi neler önerirdiniz?
Maddeler Halinde Benden ülkemiz ile Türk cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmamız istenseydi önerilerim şunlar olurdu ;
Benden ülkemiz ile Türk cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmam istenseydi önerebileceğim birkaç madde olurdu.
Ekonomik ilişkilerin geliştirilmesi ve iş yatırımlarının yapılması.
Ülkemiz ile Türk cumhuriyetleri arasında turistik seyahatlerin geliştirilmesi teşvik edilmesi ve kolaylaştırılması.
Ülkemiz ve Türk cumhuriyetleri arasında yatırım ortaklarının artırılması ve iş imkanlarının kolaylaştırılması.
Ülkemiz ve Türk cumhuriyetleri arasında seyahatin teşvik edilmesi pasaport gibi işlemlerin kolaylaştırılması. Böylelikle kültür paylaşımlarının devam etmesi.
Türkiye ile Türkiye cumhuriyetleri arasında yayınların teşvik edici olması ve aradaki kardeşlik bağını güçlendirilmeleri.
2. Sizce ülkemizi diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel unsur hangisidir? Neden?
Ülkemizi diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel unsur bence paylaşması, dayanışması ve insanlara olan merhametidir.
Tarihimiz, yemek kültürümüz ve adetlerimiz diğer ülkelerden farklıdır.
Her ne kadar bir farklılıklar önemli olsa da yeryüzünde şimdiye kadar bu kadar geniş coğrafyaya yayılmasına rağmen merhamet, adalet ve insanlara yardım ve acıma duygusunu taşıyan başka milletler nadir görülmüştür.
Hangi ülkede olursa olsun Türkler dayanışma, paylaşma ve cömertliği ile tanınmakta ve bilinmektedir.
Hem kültürümüzün hem de Müslümanlığın getirmiş olduğu sadaka, zekat ve insanlara yardım ile acıma duygusu bizlere bu özelliğimize kazandırmaktan büyük etkendir.
3. Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlar neler olabilir?