4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Yönlerimiz Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yönlerimiz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67


Soru : Yönleri bilmenin bizlere sağlayacağı faydalar neler olabilir?


Kısa Cevap : “Yönleri bilmenin bizlere sağlayacağı faydalar neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yönleri bilmek ve bu yönlerin oldukları yerlerin bütün insanlar tarafından aynı kabul edilmesi ortak bir harita ve mekan tarif yönteminin mümkün olmasını sağlar.

Yönler sayesinde bir evi veya bir mekana tarif ederken kolaylık olur ve gideceğimiz yeri yönlerin belirlemiş olduğu navigasyonlarla kolaylıkla bulabiliriz.

Yönler sayesinde pusula ve haritalar yapılabilir ister gemi ister kıble tayini isterse de gideceğimiz yer bunlara göre belirlenebilir.


Soru : Karagöz’e yönleri bulma konusunda yardım etmek isteseydiniz ona hangi önerilerde bulunurdunuz?


Cevap :

Karagöz’e yönleri bulma konusunda yardım etmek isteseydim ona bir pusula verir veya bir navigasyonla yardımcı olmaya çalışırdım.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevabı


Soru : Aşağıda Ender’in tepeden görünüşünü ve durduğu yerde öğle vakti oluşan gölgesini görüyorsunuz. Gölgesinden hareketle Ender’in çevresindeki mekânlara gitmek için hangi yönlerde ilerlemesi gerektiğini belirleyiniz. Elde ettiğiniz sonuçlara göre cümlelerdeki noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :
1. Ender futbol sahasına gitmek için önce BATIYA, daha sonra da GÜNEY  yönünde ilerlemelidir.
2. Ender okula gitmek için önce KUZEYE, daha sonra da DOĞU  yönünde ilerlemelidir.
3. Ender büfeye gitmek için önce BATIYA, daha sonrada KUZEY yönünde ilerlemelidir.
4. Ender eve gitmek için önce GÜNEY, daha sonrada DOĞU yönünde ilerlemelidir.


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Geçmişten Bugüne Teknoloji Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Geçmişten Bugüne Teknoloji Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103


Soru : Sizce geçmişten günümüze insan hayatını en fazla kolaylaştıran teknolojik ürün nedir? Neden?


Kısa Cevap : “Sizce geçmişten günümüze insan hayatını en fazla kolaylaştıran teknolojik ürün nedir? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Geçmişten günümüze insan hayatında kolaylaştırmak için birçok teknolojik ürün geliştirilmiş ve hala günümüzde hızlı bir şekilde gelişmeye devam etmektedir.

Geçmişten günümüze hayatımızı kolaylaştıran en önemli icatlardan bir tanesi araçların icat edilmesi ve böylece istediğimiz yere gidip gelmemiz denebilir.

İnsanlar eskiden bir yerden bir yere ulaşabilmek için bu gerek ticari gerek eğitim için de olsa çok zorluklar çeker bazen günler bazen aylar boyunca yolculuk yapmak zorunda kalırlardı.

Ancak tekerleği ve ulaşım araçlarının icat edilmesiyle beraber ulaşım imkanları kolaylaşmış ve gittikçe de teknolojinin ilerlemesiyle beraber kolaylaşmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevabı


Soru : Seyahatler gibi teknolojinin gelişimiyle birlikte değişime uğrayan insan faaliyetlerine başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Seyahatler gibi teknolojinin gelişimiyle birlikte değişime uğrayan insan faaliyetlerine başka hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Saatler gibi teknolojinin gelişimi birlikte hayatımızın her alanında değişiklikler olmuş insan faaliyetlerine destek olarak birçok kolaylık meydana gelmiştir.

Artık internet sayesinde bilgi edinme çok kolay hale gelmiş ve insanlar gerek sosyal hayat direkt bilgi edinme gerek ticaret ve alışveriş gibi bütün ihtiyaçlarını internet üzerinden sağlayabilecek kadar kolaylık kazanmışlardır.

Evlerde kullanmış olduğumuz süpürge makinesi, bulaşık makinesi, çamaşır makinesi gibi bütün teknolojik aletler hayatımızı daha bu daha kolay hale getirmiş temizlik alanında bize büyük kolaylıklar sağlamıştır.

Okullarda kullanmış olduğumuz akıllı tahta, bilgisayar ve tablet gibi teknolojik ürünler sayesinde eğitim alanında da ilerlemeler ve kolaylıklar meydana gelmiştir.

Teknolojik ürünler ve teknolojinin gelişmesi sağlık alanında olumlu etkilemiş MR cihazları ağrısız ameliyat gibi birçok teknolojik ürün ve hastalıkların teşhisi konusunda kolaylıklar meydana gelmiştir.

Görüldüğü gibi teknoloji sadece seyahat alanda değil hayatın her alanında bizlere kolaylıklar sağlamıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevabı


Soru : Teknolojinin hayatımıza ve çevremize etkilerinin neler olduğunu düşününüz. Daha sonra da bu konuyla ilgili olarak vereceğiniz örnekleri aşağıdaki tabloya yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Tuna Yayınları”


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 73-74-75-76 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hava Durumu Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hava Durumu Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 73-74-75-76


Soru : Televizyonlarda yayımlanan hava durumu haberlerini izliyor musunuz? Neden?


Kısa Cevap : “Televizyonlarda yayımlanan hava durumu haberlerini izliyor musunuz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hava durumunu bilmek çiftçi, gemi kaptanı pilot olmak üzere bütün insanların hayatını etkileyen ve işlerini kolaylaştıran bilgilerdir.

İnsanlar hava durumuna göre seyahat, gezi veya okul gibi durumları belirler hayatlarını hava durumuna göre hareket ettirirler.

Aşırı kar yağışı veya dolu gibi durumlarda çok önemli değilse gidecek olan yerler iptal edilir çamaşır serme Birgül yolculuk gibi bütün hayat planları ona göre düzenlenir

Kıyafetlerimizi hava durumuna göre belirler hava şartlarına karşı gerekli tedbirleri alarak hava durumundan etkilenmemek için elimizden geleni yaparız.


Soru : Aşağıdaki diyagramda bir yerin hava durumunda iki gün boyunca yaşanan değişiklikler sembollerle anlatılmıştır. Şekli inceleyiniz ve sembollerin sıralanışından hareketle söz konusu yerin hava durumu hakkında bilgi veriniz. Daha sonra siz de yaşadığınız yerin son iki günlük hava durumunu benzer bir diyagram çizerek anlatınız.


Cevap :

1. gün sabah hava güneşli, öğleden sonra parçalı bulutlu akşama doğru da kapalı ve yağışlı geçmiştir.

Bu durum 2. günü sabahına da yansımış öğlen de kar yağışı olduğu için akşama rüzgarlı soğuk bir hava hakim olmuştur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevabı


Soru : Yandaki tabloda belli başlı hava olayları yazılı olarak ifade edilmiştir. Bu hava olaylarından her birinin karşısındaki boşluğa, o hava olayıyla ilgili kendi sembolünüzü çiziniz. Daha sonra bir hafta boyunca yaşadığınız yerde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyiniz. Ayrıca balkonunuza ya da pencerenizin önüne bir termometre koyarak sabahları okula gitmeden mevcut sıcaklık değerini ölçünüz. Gözlemlediğiniz hava olaylarına ait sembolleri aşağıdaki tablo üzerine çiziniz. Ölçümleriniz sonucunda elde ettiğiniz günlük sıcaklık değerlerini de yine aynı tabloya yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 73-74-75-76 Tuna Yayınları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevabı


Soru : Sizce Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğünün verdiği bilgiler başka hangi amaçlarla kullanılabilir?


Kısa Cevap : “Sizce Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğünün verdiği bilgiler başka hangi amaçlarla kullanılabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence devlet meteoroloji işleri genel Müdürlüğü’nün verdiği bilgiler bütün insanları az veya çok etkilemekte ve hayat planlarımızı belirlemektedir.

Ulaşım sektörüne baktığımız zaman hava şartlarına göre ulaşım belirlenmekte hortum veya Yıldırım gibi hava şartlarının olması durumunda vapur seferleri veya uçak iniş kalkışları iptal edilebilmektedir.

Çığ veya heyelan tehlikesi gibi durumlarda karayollarına kapanması veya tıkanmasına karşı önlemler alınabilir.

Çiftçilik yapan insanların açıklanan raporlara göre Ekim, dikim sulama ve hazır işlemlerine ayarladıkları bilinmektedir

Hava şartlarının sert ve tehlikeli olması durumunda okulların ve işlerin tatil edilmesi açılıp kapanması bu duruma göre belirlenir

Açıklanan hava raporlarına göre doğal afet riski olan bölgelerde önlemler alınması ve gerekli tedbirlerin alınması mümkün olur

Gidilecek olan gezi veya yolculuklar ayarlanır.

Çamaşır serme veya acil değilse hastane randevuları bile iptal edilebilir daha sağlıklı bir zamana ertelenerek hayatımız buna göre düzenlenir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 94-95-96-97 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Teknolojik Ürünler Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojik Ürünler Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 94-95-96-97


Soru : Evde, okulda ve dışarıda hangi teknolojik ürünleri kullanıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Evde, okulda ve dışarıda hangi teknolojik ürünleri kullanıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Evde, okulda ve dışarıda kullandığımız teknolojik ürünler

  • Bilgisayar
  • Akıllı tahta
  • Projeksiyon
  • Akıllı televizyon
  • Asansör
  • Tablet
  • Mikroskop
  • Kantinde kullanılan tost makinesi, çaycı gibi araç ve gereçler
  • Otomatik kapılar
  • Otobüs
  • Metrobüs
  • Araba
  • motor
  •  bisiklet
  • Scooter
  • Çamaşır makinesi
  • Bulaşık makinesi
  • Fırın
  • Elektrikli ocak
  • Tost makinesi
  • Blender
  • Mikser
  • Elektrikli süpürge
  • Mutfak şefi
  • Buzdolabı ve derin dondurucu
  • Robot süpürge
  • Gece lambası
  • Air fair
  • Aspiratör
  • Davlumbaz
  • Ütü
  • Kulaklık
  • Bluetooth kulaklık
  • Televizyon
  • Telefon
  • MP3 çalar
  • Kahve makinesi
  • Elektrik prizi
  • Çoklu priz
  • Yazıcı ve fotokopi makinesi
  • Fritöz meyve sıkacağı
  • Kettle
  • Hava nemlendirici
  • Klima
  • Elektrikli soba
  • Kıyma makinesi

Soru : Kullandığınız ve çevrenizde gördüğünüz teknolojik ürünleri düşününüz. Bu ürünleri kullanım alanlarına göre gruplandırarak her gruba bir ad veriniz. Daha sonra da aşağıdaki tabloda verilen noktalı yerlere grup ve ürün adları ile aynı gruptaki ürünlerin kullanım alanlarını yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 94-95-96-97 Tuna Yayınları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevabı


Soru : Evinizde beslenme alanında kullanılan teknolojik ürünlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Evinizde beslenme alanında kullanılan teknolojik ürünlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Teknolojinin gelişmesi evimizde beslenme alanında kullanmış olduğumuz teknolojik ürünleri de değiştirmiş birçok seçenek sunarak hayatımızı kolay hale getirmiştir.

Hayat şartlarının değişmesi ve insanların farklı lezzet ve tatları denemek istemesi ile beraber mutfak alanında da birçok elektronik alet günümüzde sık kullanılır hale gelmiştir.

Madde Madde Evimizde beslenme alanında kullanılan teknolojik ürünlere başka örnekler

  • Blender
  • Kahve ve baharat öğütücü
  • Kahve pişirme makinesi
  • Akıllı ızgara
  • Tost makinesi
  • Kıyma çekme makinesi
  • Elektrikli doğrayıcı
  • Ekmek kızartma makinesi
  • Çay makinesi
  • Mutfak tartısı
  • Mutfak şefi
  • Hamur yoğurma makinesi
  • Yoğurt ve tatlı yapma makinesi
  • Çoklu doğrayıcı ve blender seti
  • El mikseri
  • Su ısıtıcı
  • Elektrikli rende
  • Fritöz
  • Air fair
  • Waffle makinesi
  • Kettle
  • Mikrodalga fırın
  • Buzdolabı bedeni dondurucu
  • Fırın

Soru : Evinizde temizlik alanında kullanılan teknolojik ürünlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Evinizde temizlik alanında kullanılan teknolojik ürünlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayatımızda birçok ihtiyacımız olduğu gibi temizlenmek ve gerek sağlık gerek mutluluk için temiz bir ortamda yaşamak her insanın ihtiyacıdır.

Teknolojinin gelişmesi ile beraber insanların ihtiyaç duymuş olduğu temizlik ürünlerine yenileri eklenmiş ve giderek gelişerek evimizde robotlar sıklıkla kullanılmaya başlamıştır.

Temizlik alanında süpürge makinesi, robot süpürge, halı yıkama makinesi, çamaşır makinesi, çamaşır kurutucu, bulaşık makinesi ve çöp öğütücü temizliğe örnek olarak gösterilebilir.

Kendileri teknolojik alet olmasa bile yeni çıkan viledalar silme bezleri deterjanlar temizlik ürünlerine ve teknolojisine örnek olarak gösterilebilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevabı


Soru : Evinizde eğlenme ve bilgi edinme amacıyla kullandığınız teknolojik ürünlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Evinizde eğlenme ve bilgi edinme amacıyla kullandığınız teknolojik ürünlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanın hayatını mutlu bir şekilde devam ettirebilmesi için keyif aldığı hobileri yapması ve aynı zamanda gerek hayatında kullanmak gerek iş hayatında ilerleyebilmek için bilgi edinmesi şarttır.

İnsanlar tarih boyunca ne kadar işleri olursa olsun Savaş içerisinde olsalar bile sanatı bırakmamış aynı zamanda eğlencelere ve bilgi edinmeye ne zaman ayırmışlardır.

Bilgi edinme hem meslek hayatımızı kolaylaştırır hem de hayata bakış açımızı değiştirerek bizlere önemli katkılar sağlar.

Günümüzde teknolojinin gelişmesi ile beraber eğlence ve bilgi edinme araçları da değişmiş internetin neredeyse bütün evlere girmesi ile beraber bilgi artık çok kolay elde edilebilir hale gelmiştir.

Evimizde eğlenme ve bilgi edinme amacıyla kullandığımız teknolojik ürünlere televizyon, telefon, internet, tablet, bilgisayar mp3 çalar, ses kaydedici, PlayStation örnek olarak gösterilebilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevabı


Soru : Minibüs ve metro dışında ulaşım amacıyla yararlandığınız teknolojik ürünlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Minibüs ve metro dışında ulaşım amacıyla yararlandığınız teknolojik ürünlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ulaşım insanların gerek eğitim gerek sosyal hayat gerek ihtiyaçlarını karşılamak için neredeyse her gün kullandıkları bir zorunluluktur.

Teknolojinin gelişmesi ile beraber ulaşım alanında kolaylıklar da sağlanmış ve ulaşımın daha kolay hale gelmesi için hala çalışmalar devam etmektedir.

Ulaşım deniz yolu, demiryolu , karayolu ve hava yolu olmak üzere 4 Ana dalda incelenmektedir.

Karayoluna baktığımız zaman araba, otobüs, motosiklet, elektrikli scooter gibi ürünler hayatımızı kolaylaştırmaktadır.

Deniz ulaşımına baktığımız zaman vapur, gemi ve feribot ,gibi teknolojik ürünler hayatımızı kolaylaştırır.

Hava yoluna baktığımız zaman uçak ve helikopter gibi teknolojik ürünler hayatımızı kolaylaştırır

Demir yoluna baktığımız zaman ise tren, hızlı tren metro gibi teknolojik ürünler hayatımızı kolaylaştırır.


Sağlık alanında da teknolojiden faydalanırız. Günümüzde hastalıklar teknolojik ürünler yardımıyla teşhis ve tedavi edilmektedir. Sağlıkla ilgili teknolojik ürünlerin başında hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar gelir. Hastalıkların teşhisinde stetoskop, tansiyon aleti, endoskop kamera vb. ile röntgen, tomografi, ultrason, MR vb. cihazlardan yararlanılır.


Soru : Yukarıda sayılanlar dışında sağlık alanında kullanılan teknolojik ürünlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Maddeler Halinde Sağlık alanında kullanılan teknolojik ürünler

  • Fibroscan
  • Hibrit ameliyathane
  • Robotik cerrahi
  • İntra operatif radyoterapi
  • Radyoloji cihazları
  • 4 boyutlu mamografi
  • CTC
  • Diyaliz makineleri
  • Anestezi cihazları
  • Elektron mikroskopları
  • Efor cihazları
  • Göz ölçüm makineleri
  • Kulak ölçüm makineleri
  • Göz lensleri
  • İşitme cihazları
  • Kemik  dansitometresi
  • Ateş ölçer
  • Tansiyon aleti
  • Şeker ölçüm aleti

Eğitimde Teknoloji

Teknolojik ürünlerin eğitim faaliyetleri içinde önemli yeri vardır. Okullarımızda kullandığımız bilgisayarlar, etkileşimli tahtalar, projeksiyon aletleri, fotokopi makineleri, yazıcılar, ses cihazları bu ürünlerdendir.


Soru : Eğitim alanında kullanılan diğer teknolojik ürünler hangileridir?


Cevap :

Madde Madde Eğitim alanında kullanılan diğer teknolojik ürünler

  • Akıllı tahta
  • Bilgisayarlar
  • Tablet
  • Tepegöz
  • Projektör
  • Telefon


 

Our Score

Yaşadığınız yerdeki ekonomik faaliyetleri gözlemleyiniz.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığınız yerdeki ekonomik faaliyetleri gözlemleyiniz. Gözleminiz sonucunda edindiğiniz bilgileri kullanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yaşadığınız yerdeki ekonomik faaliyetleri gözlemleyiniz. Gözleminiz sonucunda edindiğiniz bilgileri kullanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yaşadığınız yer hangi ilimizin sınırları içindedir?


Cevap :

Yaşadığım yer Ankara ilimizin sınırları içindedir.


Yaşadığınız yerdeki en yaygın ekonomik faaliyetler hangileridir?


Cevap :

Yaşadığım yerdeki en yaygın ekonomik faaliyetler sanayi, ticaret ve ulaşımdır.


Bu ekonomik faaliyetlerle ilgili meslekler hangileridir?


Cevap :

Bundan sonra Ümit faaliyetlerle ilgili meslekler şoförlük, pilotluk, fabrika işçiliği ve mühendislik gibi işlerdir.


Ailenizde bu mesleklerden olanlar var mıdır? Varsa kimlerdir ve meslekleri nelerdir?


Cevap :

Ailem de bu mesleklerden olanlar vardır. Amcam fabrika işçisi babam ise pilottur.


Yaşadığınız yerdeki ekonomik faaliyetlerin aile bütçenize katkısı hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Yaşadığım yerdeki ekonomik faaliyetler bölgemizin iş durumunu artırmakta dolayısıyla bu artım maaşlara da yansımaktadır.

Maaşlara yansıması ve yapılan işler sebebiyle ürünlerin uygun fiyatı olması dır.


Yaşadığınız yerde üretilen ürünlerin dağıtımı nerelere, hangi yollarla yapılıyor?


Cevap :

Yaşadığım yerde üretilen ürünlerin dağıtımı Ankara’da kara, hava ve demiryolu bakımından büyük bir gelişmişlik olduğu için bu şekilde yapılmaktadır.


Yaşadığınız yerde üretilen ürünlerin ülke tüketimine katkıları hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Yaşadığım yerde sanayi imalat ve gıda alanında oldukça gelişmiştir.

Ülkemizin un, makarna, şeker bir gül yağ Birgül dokuma fabrikası ile üretilen dokuma ürünleri, süt ve süt ürünleri inşaat malzemeleri ve enerji sistemleri ülkemizin büyük ölçüde ihtiyacını karşılamaktadır.



 

Our Score

İzmit ve çevresinin ekonomik faaliyetleri ile yaşadığınız yerin ekonomik faaliyetleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İzmit ve çevresinin ekonomik faaliyetleri ile yaşadığınız yerin ekonomik faaliyetleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“İzmit ve çevresinin ekonomik faaliyetleri ile yaşadığınız yerin ekonomik faaliyetleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İzmit ve çevresini ekonomik faaliyetlerine baktığımız zaman endüstriyel tarım, nakliyat, inşaat, enerji alanlarında ekonomik faaliyetler yapıldığını görmekteyiz.

Ben de İstanbul’da oturmaktayım. İstanbul’da tıpkı İzmit gibi sanayisi , ticareti , ulaşım ve kuruluşları ile benzerlik göstermektedir.

İstanbul’da en az üretilen ekonomik faaliyetin tarım olması sebebiyle fark olarak İzmit’ten daha düşük seviyede tarım yapılmaktadır.


“İzmit ve çevresinin ekonomik faaliyetleri ile yaşadığınız yerin ekonomik faaliyetleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kocaeli Türkiye’nin İstanbul’dan sonra en büyük sanayi merkezidir. Özellikle imalat sanayinde gelişmiştir.

İklimi ve toprağı tarıma çok müsait olup tarım alanları oldukça dardır.

Başlıca tarım ürünleri buğday, yulaf, mısır, ayçiçeği, şeker pancarı, tütün ve ketendir.

İzmit Körfezi’nin çevresi sebze ekimine çok müsait olduğu için domates, lahana, ıspanak, bakla, kereviz ve enginar en çok yetiştirilen sebzelerdir.

Gelişmiş sanayisi ile beraber aynı zamanda İstanbul ile İzmit arasındaki karayolu çok şeritli ve gidiş dönüşlü kısımları bulunan yolları ile burası Türkiye’nin en kalabalık trafiğine sahiptir.

İzmit limanlarında önemli ölçüde ihracat ve ithalat yapılır ayrıca kıyıda fabrika iskelelerinde yükleme boşaltma işlemleri yapılarak yolcuda taşınır.



 

Our Score

Seracılık yurdumuzun başka hangi bölgelerinde yapılıyor olabilir? Neden?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Seracılık yurdumuzun başka hangi bölgelerinde yapılıyor olabilir? Neden? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Seracılık yurdumuzun başka hangi bölgelerinde yapılıyor olabilir? Neden?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yurdumuzun başka Akdeniz, Ege Birgül Karadeniz ve Marmara bölgelerinde yapılmaktadır.


“Seracılık yurdumuzun başka hangi bölgelerinde yapılıyor olabilir? Neden?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ülkemizdeki sera sebzeciliğin başlangıcı 30 35 yıl kadar yakın zamana dayanmaktadır.

Ülkemizin her tarafında yapılsa da iklim bakımından daha uygun olduğu için Antalya ve Mersin çevresinde seracılık yoğunlaşmıştır.

Ülkemiz diğer Akdeniz ülkelerine göre daha büyük bir seracılık imkanına sahiptir.

Ülkemizin seracılığı Marmara, Ege ve Akdeniz kıyı şeridinde gelişme göstermiştir.

Yalova çevresinde mikro klimada görülen seracılık batı tarafında İzmir ve Muğla çevresinde Güney taraflarında Antalya ve Mersin taraflarında Hatay’da ise Samandağ ilçesine kadar yoğunlaşmaktadır.

Türkiye’de sera yapılabilecek alanların yaklaşık olarak %8’i Antalya’da %21’i Mersin’de %7’si Muğla’da 2’si İzmir’de ve yüzde biri İstanbul’dadır.

Türkiye’de bölgelerimize baktığımız zaman yaygın olarak yapılan sera sebzeciliği ürünleri domates, biber, salatalık ve patlıcandır.

Son yıllarda talep üzerine süs bitkilerin yetiştirilmesi de artmıştır.



 

Our Score

Fındık yetiştiriciliği ve bununla ilgili ekonomik faaliyetler dışında Karadeniz’e kıyısı olan illerimizde yürütülen başka hangi ekonomik faaliyetleri biliyorsunuz?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Fındık yetiştiriciliği ve bununla ilgili ekonomik faaliyetler dışında Karadeniz’e kıyısı olan illerimizde yürütülen başka hangi ekonomik faaliyetleri biliyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Fındık yetiştiriciliği ve bununla ilgili ekonomik faaliyetler dışında Karadeniz’e kıyısı olan illerimizde yürütülen başka hangi ekonomik faaliyetleri biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Fındık yetiştiriciliği ve bununla ilgili ekonomik faaliyetler dışında Karadeniz’e kıyısı olan illerimizde üretilen başka çaycılık, balıkçılık Birgül tütün, kerestecilik, ormancılık ve madencilik ekonomik faaliyetlerini biliyorum.


“Fındık yetiştiriciliği ve bununla ilgili ekonomik faaliyetler dışında Karadeniz’e kıyısı olan illerimizde yürütülen başka hangi ekonomik faaliyetleri biliyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Karadeniz’e kıyısı olan illerimize baktığımız zaman birçok ekonomik faaliyet yapılmaktadır.

Bu bölgedeki ekonomik faaliyetlerin başına tarım gelmekte tarımda makine kullanımı çok güç olduğundan bu bölgelerde insan ve hayvan gücüyle işlenen tarım alanları bulunmaktadır.

Fındığın yanı sıra Mısır ve çay yüksek oranda üretilmekte ve önemli ovaları bu alanlar barındırmaktadır.

Türkiye’de çay yalnızca Doğu Karadeniz kıyılarında yetişmekte en fazla üretim yapan il ise Rize daha sonra Trabzon daha sonra Artvin ve Giresun’dur.

Doğu Karadeniz’e çok dar alanlarda zeytin ve turunç değil tarımı yapılabilmektedir.

Bu ürünlerin yanı sıra bu bölgelerde pirinç özellikle Kastamonu ile Bafra ovası’nda üretilmektedir.

Batı Karadeniz’de keten – kenevir, şeker pancarı Kastamonu ve Amasya’da orta Karadeniz’de ise tütün ve buğday üretilir.

Karadeniz’e kıyısı olan illerimizde yürütülen ekonomik faaliyetlerden bir tanesi de hayvancılıktır.

Mevsimi bol yağış alması sebebiyle daima yeşil ot bulunabilir o yüzden büyükbaş hayvancılık kolaylıkla icra edilebilir.

Bölgelerin iç kesiminde ise genellikle küçükbaş hayvancılık yapılmaktadır.

Batı Karadeniz’de kümes hayvancılığı yaylalarda ise arıcılık yaygındır.

Türkiye’de alınan balıkların yüzde 85’i Karadeniz’den gelmektedir.

Karadeniz’deki ekonomik faaliyetlerden bir tanesi ormancılık ve buradan kereste, sunta gibi malzemelerin elde edilmesi ekonomik faaliyetlerdendir.

Karadeniz’e kıyısı olan illerimizdeki yapılan ekonomik faaliyetlerden bir tanesi madenciliktir ki burada en önemli yeraltı kaynakları taş kömürü ve bakırıdır.

Karabük ve Ereğli’de demir-çelik fabrikaları büyük önem taşımaktadır.

İklim sebebiyle turizm fazla gelişmemiştir.



 

Our Score

Ekonomik faaliyetler denildiğinde ne anlıyorsunuz? Bu faaliyetlere hangi örnekleri verebilirsiniz?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ekonomik faaliyetler denildiğinde ne anlıyorsunuz? Bu faaliyetlere hangi örnekleri verebilirsiniz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Ekonomik faaliyetler denildiğinde ne anlıyorsunuz? Bu faaliyetlere hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ekonomik faaliyetler denildiği zaman insanların kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmek için yapmış oldukları üretim ve tüketim döngüsü içerisinde faaliyetlerini anlıyorum.

Bu faaliyetleri tarım, hayvancılık, sanayi ve inşaat sektörü, ticaret, turizm, ulaşım, reklam ve ona hizmetler ve bu hizmetleri yapan kişilerin yapmış oldukları faaliyetleri örnek verebilirim.


“Ekonomik faaliyetler denildiğinde ne anlıyorsunuz? Bu faaliyetlere hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ekonomik faaliyetler insanların hayatlarını sürdürebilmesi ve ihtiyaçlarını karşılayabilmek için yapmış oldukları etkinliklerdir.

İnsanlar tüketime ihtiyaç duydukları için üretim yapar ve dünya çapında öncelikle tarım ile başlayan ekonomik faaliyetler zaman içerisinde maddenin bulunması ile madencilik ve zanaatkarlık olarak devam etmiş birçok kola ayrılmıştır.

Teknolojinin ilerlemesi ve ihtiyaçların farklı yönlere kayması sebebiyle de farklı meslek kolları ve ekonomik faaliyetler farklı kollara ayrılmaya devam etmiştir.

Ekonomik faaliyetleri sınıflandırmak istediğimiz zaman 1 ekonomik faaliyetler, 2 ekonomik faaliyetler, 3 ekonomik faaliyetler, 4 ekonomik faaliyetler ve 5 ekonomik faaliyetler olarak sınıflandırabiliriz

Birincil ekonomik faaliyetler yani tarım sektörü üretim açısından ilk aşama olarak ifade edilebilir.

Birincil ekonomik faaliyetler hammaddenin temelini oluşturur bu faaliyet sanayi sektörü üzerinde devam eder. Tarım, hayvancılık, balıkçılık, ormancılık ve madencilik içerisine girmektedir

İkincil ekonomik faaliyetler ( sanayi sektörü): ham maddenin işlenmesi ile insanların günlük hayatlarında kullanabilecekleri aşamasına kadar işlemlerin görüldüğü sanayi sektörüdür.

Doğadan elde edilmiş olan hammadde teknolojik unsurlarla kullanılır hale getirilir sanayi, enerji ve insanlar inşaat sektörü yer alır.

Üçüncül ekonomik faaliyetler ( hizmet sektörü): Birincil ve ikincil faaliyetler üzerinde elde edilen ürünleri tüketiciye ulaştırmak ve pazarlamak olarak çalışma alanı olan sektördür. Ticaret, ulaşım, turizm ve iletişim bu sektör içerisinde yer alır.

Dördüncül ekonomik faaliyetler: yakın zamanda çıkmış ve teknoloji çağına uygun olan donanım, reklam online hizmetler gibi hizmetlerin yer aldığı ekonomik faaliyetlerdir.

Beşincil ekonomik faaliyetler: 4 ekonomik faaliyetlerle elde edilen bilgiyi yönetenler amu ve özel sektör yöneticiliği, icra kurulu başkanlığı şeklinde tanımlanabilir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Ailemde ve Çevremde Ekonomik Faaliyetler Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ailemde ve Çevremde Ekonomik Faaliyetler Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131


Soru : Ekonomik faaliyetler denildiğinde ne anlıyorsunuz? Bu faaliyetlere hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Ekonomik faaliyetler denildiğinde ne anlıyorsunuz? Bu faaliyetlere hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ekonomik faaliyetler insanların hayatlarını sürdürebilmesi ve ihtiyaçlarını karşılayabilmek için yapmış oldukları etkinliklerdir.

İnsanlar tüketime ihtiyaç duydukları için üretim yapar ve dünya çapında öncelikle tarım ile başlayan ekonomik faaliyetler zaman içerisinde maddenin bulunması ile madencilik ve zanaatkarlık olarak devam etmiş birçok kola ayrılmıştır.

Teknolojinin ilerlemesi ve ihtiyaçların farklı yönlere kayması sebebiyle de farklı meslek kolları ve ekonomik faaliyetler farklı kollara ayrılmaya devam etmiştir.

Ekonomik faaliyetleri sınıflandırmak istediğimiz zaman 1 ekonomik faaliyetler, 2 ekonomik faaliyetler, 3 ekonomik faaliyetler, 4 ekonomik faaliyetler ve 5 ekonomik faaliyetler olarak sınıflandırabiliriz

Birincil ekonomik faaliyetler yani tarım sektörü üretim açısından ilk aşama olarak ifade edilebilir.

Birincil ekonomik faaliyetler hammaddenin temelini oluşturur bu faaliyet sanayi sektörü üzerinde devam eder. Tarım, hayvancılık, balıkçılık, ormancılık ve madencilik içerisine girmektedir

İkincil ekonomik faaliyetler ( sanayi sektörü): ham maddenin işlenmesi ile insanların günlük hayatlarında kullanabilecekleri aşamasına kadar işlemlerin görüldüğü sanayi sektörüdür.

Doğadan elde edilmiş olan hammadde teknolojik unsurlarla kullanılır hale getirilir sanayi, enerji ve insanlar inşaat sektörü yer alır.

Üçüncül ekonomik faaliyetler ( hizmet sektörü): Birincil ve ikincil faaliyetler üzerinde elde edilen ürünleri tüketiciye ulaştırmak ve pazarlamak olarak çalışma alanı olan sektördür. Ticaret, ulaşım, turizm ve iletişim bu sektör içerisinde yer alır.

Dördüncül ekonomik faaliyetler: yakın zamanda çıkmış ve teknoloji çağına uygun olan donanım, reklam online hizmetler gibi hizmetlerin yer aldığı ekonomik faaliyetlerdir.

Beşincil ekonomik faaliyetler: 4 ekonomik faaliyetlerle elde edilen bilgiyi yönetenler amu ve özel sektör yöneticiliği, icra kurulu başkanlığı şeklinde tanımlanabilir.


Soru : Aşağıda bazı ekonomik faaliyetlerle ilgili fotoğraflar görüyorsunuz. Fotoğrafları inceleyiniz ve bu faaliyetlerin neler olduğunu noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131 Tuna Yayınları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 128 Cevabı


Soru : Fındık yetiştiriciliği ve bununla ilgili ekonomik faaliyetler dışında Karadeniz’e kıyısı olan illerimizde yürütülen başka hangi ekonomik faaliyetleri biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Fındık yetiştiriciliği ve bununla ilgili ekonomik faaliyetler dışında Karadeniz’e kıyısı olan illerimizde yürütülen başka hangi ekonomik faaliyetleri biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karadeniz’e kıyısı olan illerimize baktığımız zaman birçok ekonomik faaliyet yapılmaktadır.

Bu bölgedeki ekonomik faaliyetlerin başına tarım gelmekte tarımda makine kullanımı çok güç olduğundan bu bölgelerde insan ve hayvan gücüyle işlenen tarım alanları bulunmaktadır.

Fındığın yanı sıra Mısır ve çay yüksek oranda üretilmekte ve önemli ovaları bu alanlar barındırmaktadır.

Türkiye’de çay yalnızca Doğu Karadeniz kıyılarında yetişmekte en fazla üretim yapan il ise Rize daha sonra Trabzon daha sonra Artvin ve Giresun’dur.

Doğu Karadeniz’e çok dar alanlarda zeytin ve turunç değil tarımı yapılabilmektedir.

Bu ürünlerin yanı sıra bu bölgelerde pirinç özellikle Kastamonu ile Bafra ovası’nda üretilmektedir.

Batı Karadeniz’de keten – kenevir, şeker pancarı Kastamonu ve Amasya’da orta Karadeniz’de ise tütün ve buğday üretilir.

Karadeniz’e kıyısı olan illerimizde yürütülen ekonomik faaliyetlerden bir tanesi de hayvancılıktır.

Mevsimi bol yağış alması sebebiyle daima yeşil ot bulunabilir o yüzden büyükbaş hayvancılık kolaylıkla icra edilebilir.

Bölgelerin iç kesiminde ise genellikle küçükbaş hayvancılık yapılmaktadır.

Batı Karadeniz’de kümes hayvancılığı yaylalarda ise arıcılık yaygındır.

Türkiye’de alınan balıkların yüzde 85’i Karadeniz’den gelmektedir.

Karadeniz’deki ekonomik faaliyetlerden bir tanesi ormancılık ve buradan kereste, sunta gibi malzemelerin elde edilmesi ekonomik faaliyetlerdendir.

Karadeniz’e kıyısı olan illerimizdeki yapılan ekonomik faaliyetlerden bir tanesi madenciliktir ki burada en önemli yeraltı kaynakları taş kömürü ve bakırıdır.

Karabük ve Ereğli’de demir-çelik fabrikaları büyük önem taşımaktadır.

İklim sebebiyle turizm fazla gelişmemiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 129 Cevabı


Soru : Seracılık yurdumuzun başka hangi bölgelerinde yapılıyor olabilir? Neden?


Kısa Cevap : “Seracılık yurdumuzun başka hangi bölgelerinde yapılıyor olabilir? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizdeki sera sebzeciliğin başlangıcı 30 35 yıl kadar yakın zamana dayanmaktadır.

Ülkemizin her tarafında yapılsa da iklim bakımından daha uygun olduğu için Antalya ve Mersin çevresinde seracılık yoğunlaşmıştır.

Ülkemiz diğer Akdeniz ülkelerine göre daha büyük bir seracılık imkanına sahiptir.

Ülkemizin seracılığı Marmara, Ege ve Akdeniz kıyı şeridinde gelişme göstermiştir.

Yalova çevresinde mikro klimada görülen seracılık batı tarafında İzmir ve Muğla çevresinde Güney taraflarında Antalya ve Mersin taraflarında Hatay’da ise Samandağ ilçesine kadar yoğunlaşmaktadır.

Türkiye’de sera yapılabilecek alanların yaklaşık olarak %8’i Antalya’da %21’i Mersin’de %7’si Muğla’da 2’si İzmir’de ve yüzde biri İstanbul’dadır.

Türkiye’de bölgelerimize baktığımız zaman yaygın olarak yapılan sera sebzeciliği ürünleri domates, biber, salatalık ve patlıcandır.

Son yıllarda talep üzerine süs bitkilerin yetiştirilmesi de artmıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 130 Cevabı


Soru : İzmit ve çevresinin ekonomik faaliyetleri ile yaşadığınız yerin ekonomik faaliyetleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?


Kısa Cevap : “İzmit ve çevresinin ekonomik faaliyetleri ile yaşadığınız yerin ekonomik faaliyetleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kocaeli Türkiye’nin İstanbul’dan sonra en büyük sanayi merkezidir. Özellikle imalat sanayinde gelişmiştir.

İklimi ve toprağı tarıma çok müsait olup tarım alanları oldukça dardır.

Başlıca tarım ürünleri buğday, yulaf, mısır, ayçiçeği, şeker pancarı, tütün ve ketendir.

İzmit Körfezi’nin çevresi sebze ekimine çok müsait olduğu için domates, lahana, ıspanak, bakla, kereviz ve enginar en çok yetiştirilen sebzelerdir.

Gelişmiş sanayisi ile beraber aynı zamanda İstanbul ile İzmit arasındaki karayolu çok şeritli ve gidiş dönüşlü kısımları bulunan yolları ile burası Türkiye’nin en kalabalık trafiğine sahiptir.

İzmit limanlarında önemli ölçüde ihracat ve ithalat yapılır ayrıca kıyıda fabrika iskelelerinde yükleme boşaltma işlemleri yapılarak yolcuda taşınır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 131 Cevabı


Soru : Yaşadığınız yerdeki ekonomik faaliyetleri gözlemleyiniz. Gözleminiz sonucunda edindiğiniz bilgileri kullanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Yaşadığınız yer hangi ilimizin sınırları içindedir?


Cevap :

Yaşadığım yer Ankara ilimizin sınırları içindedir.


Yaşadığınız yerdeki en yaygın ekonomik faaliyetler hangileridir?


Cevap :

Yaşadığım yerdeki en yaygın ekonomik faaliyetler sanayi, ticaret ve ulaşımdır.


Bu ekonomik faaliyetlerle ilgili meslekler hangileridir?


Cevap :

Bundan sonra Ümit faaliyetlerle ilgili meslekler şoförlük, pilotluk, fabrika işçiliği ve mühendislik gibi işlerdir.


Ailenizde bu mesleklerden olanlar var mıdır? Varsa kimlerdir ve meslekleri nelerdir?


Cevap :

Ailem de bu mesleklerden olanlar vardır. Amcam fabrika işçisi babam ise pilottur.


Yaşadığınız yerdeki ekonomik faaliyetlerin aile bütçenize katkısı hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Yaşadığım yerdeki ekonomik faaliyetler bölgemizin iş durumunu artırmakta dolayısıyla bu artım maaşlara da yansımaktadır.

Maaşlara yansıması ve yapılan işler sebebiyle ürünlerin uygun fiyatı olması dır.


Yaşadığınız yerde üretilen ürünlerin dağıtımı nerelere, hangi yollarla yapılıyor?


Cevap :

Yaşadığım yerde üretilen ürünlerin dağıtımı Ankara’da kara, hava ve demiryolu bakımından büyük bir gelişmişlik olduğu için bu şekilde yapılmaktadır.


Yaşadığınız yerde üretilen ürünlerin ülke tüketimine katkıları hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Yaşadığım yerde sanayi imalat ve gıda alanında oldukça gelişmiştir.

Ülkemizin un, makarna, şeker bir gül yağ Birgül dokuma fabrikası ile üretilen dokuma ürünleri, süt ve süt ürünleri inşaat malzemeleri ve enerji sistemleri ülkemizin büyük ölçüde ihtiyacını karşılamaktadır.



 

Our Score
error: Content is protected !!