Üzeri açık taşıtlarda ve yük üzerinde yolculuk yapmanın sakıncalarını açıklayınız.

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Üzeri açık taşıtlarda ve yük üzerinde yolculuk yapmanın sakıncalarını açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Üzeri açık taşıtlarda ve yük üzerinde yolculuk yapmanın sakıncalarını açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Üzeri açık taşıtlarda ve yük üzerinde yolculuk yapılması durumunda, yolcunun araçtan düşmesi, yol üzerinde bulunan tabelalara, ağaçlara veya geçitlere çarparak büyük yaralanmalar alması ve ölmesine sebep olabilir.


“Üzeri açık taşıtlarda ve yük üzerinde yolculuk yapmanın sakıncalarını açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Üzeri açık taşıtlarda ve özellikle yük üzerinde yolcu taşımak büyük bir tehlikedir.

Bu gibi durumlar insan sağlığını göz göre göre tehlikeye atmak ve ölümle burun buruna gelmektir.

Üzeri açık taşıtlarda ve özellikle yük üzerinde yolculuk yapan insanlar araç üzerinden düşebilir, yolda bulunan geçitlere, tabelalara veya ağaç dallarına çarparak büyük yaralanmalar alabilir.

Ani frenlerde veya küçük kazalarda bile büyük yaralanmalar alabilir hatta bazen ölebilirler.



 

Our Score

Emniyet kemeri ve çocuk güvenlik koltuğu kullanmanın önemini yazınız.

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Emniyet kemeri ve çocuk güvenlik koltuğu kullanmanın önemini yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Emniyet kemeri ve çocuk güvenlik koltuğu kullanmanın önemini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Maddeler Halinde Emniyet kemeri kullanmanın önemi

  • Çarpmanın etkisiyle vücutta oluşan sarsıntıları azaltır
  • Çarpma etkisini vücutta tek bir noktaya gelip büyük hasar oluşturmasındansa farklı noktalara dağılmasını sağlar
  • Çarpma anında araç içindeki kişilerin koltuktan fırlamasını önler
  • Baş, göğüs ve omurilik gibi hassas azalarımızın araç içinde çarpıp yaralanmasını önler
  • Hafif kazalarda ciddi yaralanmaların önüne geçer.

Çocuk güvenlik koltuğu kullanmanın önemi; çocuk güvenlik koltukları sayesinde çocukların ani frenlemelerde ve ufak kazalarda büyük yaralanmaların önüne geçmektir.

Büyük kazalarda da ufak kazalarda da çocuklar kendilerini savunma becerileri daha tam olarak gelişmediği için büyük zararlar görebilirler.

Çocuk güvenlik koltuğu çocukların zararını en az riske indirir.


“Emniyet kemeri ve çocuk güvenlik koltuğu kullanmanın önemini yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Madde Madde Emniyet kemeri kullanmanın önemi şunlardır ;

Araç sürücülerinin ve yolcuların trafikte emniyet kemeri takması zorunlu olduğu halde birçok sürücü özellikle de arka koltuğa tek kimseler bunu önemsemezler.

Halbuki kaza anında sadece sürücü değil araç içerisinde bulan diğer insanların da zarar görme olasılığı yüksektir.

Kaza anında çarpmanın etkisiyle beraber araç içinde bulunan kimseler emniyet kemerleri eğer takılı değilse araç içerisinde savrulabilir ve büyük zarar görebilirler.

Ancak emniyet kemeri takılı olan bir kimse sabit kalır ve ufak çarpmalarla durumu kurtarabilir.

Emniyet kemerleri sayesinde çarpma etkisiyle vücutta gelen sarsıntının tek bir noktaya gelmesi engellenir. Böylece büyük yaralanmaların önüne geçilmiş olur.

Birçok insan kısa mesafelerde emniyet kemerini önemsemese de yapılan araştırmalar gösteriyor ki ölümlü kazaların %80’lik bir bölümü 30-40 km’lik mesafelerde ve 50-60 kilometre hızla yolculuk yaparken yaşanıyor.

Çarpma hızını azaltır ve ciddi yaralanmaların önüne geçer.

İnsanların çok hassas olduğu ve zarar görmesi durumunda büyük hasarlar oluşabilecek baş, göğüs ve omurilik gibi hassas organların korunmasını sağlar.

Kaza ve çarpma anında kişilerin araçtan savrulmasını veya koltuktan cam veya ön konsol gibi yerlere çarpmasını engeller.

Hafif kaza anlarında ciddi yaralanmaların önüne geçer.

Çocuk güvenlik koltuğu gerek büyük gerek hafif kazalarda çocukların güvenliği için çok önemlidir.

Çocuklar bizler gibi kendini tutma becerilerine daha tam olarak sahip değillerdir. Bizler bile ufak kazalarda büyük yaralanmalar alabiliyorken çocuklar hafif olduğu için bu gibi durumlarda daha büyük zararlar görmeleri daha büyük bir risktir.

Çocuklar gerek ani frenlerde gerek hafif çarpmalarda gerekse büyük kazalarda oto koltuğu sayesinde savrulmadan ve bir yerlere çarpmaktan bu koltuk sayesinde kurtulabilirler.

Bu yüzden gerek kısa mesafelerde gerek uzun mesafelerde çocuklar oto koltuğuna oturtulmalı ve güven içerisinde seyahat etmeleri sağlanmalıdır.



 

Our Score

Trafik kazalarının sebeplerini ve önlenmesi için alınması gereken önlemleri açıklayınız.

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafik kazalarının sebeplerini ve önlenmesi için alınması gereken önlemleri açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Trafik kazalarının sebeplerini ve önlenmesi için alınması gereken önlemleri açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Trafik kazalarının sebeplerinden bir tanesi trafik yollarındaki bozukluk ve önlem alınamazdık ve araçla ilgili sorunlar olsa da en büyük sebebi insanların dikkatsizliğidir.

Trafik kazalarının önlenmesi için insanlar bu konuda bilinçlendirilmelidir. Trafik polisleri daha dikkatli davranmalı ve devreyi gezmeli, trafik işaretleri ve levhaları arttırılarak insanların dikkatli olması sağlanmalıdır.


“Trafik kazalarının sebeplerini ve önlenmesi için alınması gereken önlemleri açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Trafik kazaları hem insan hem devlet bakımından mal ve can kaybına sebep olan insanların istemediği durumlardır.

Trafik kazalarından her gün birçok insan can ve mal kaybı yaşamakta ve bu sebeple büyük zorluklar atlatmaktadır.

Ne yazık ki bazı insanlar trafik kazaları sebebiyle sakatlanmakta veya ölmektedir.

Trafik kazalarının sebepleri her ne kadar bazı kere araçlar ve yollardan sebep olsa da trafik kazalarının büyük bir bölümü insanların dikkatsizliği sebebiyledir.

İnsanların trafik kurallarına uymaması, dikkatsiz davranması, alkollü veya çok yorgun uykusuz hallerde iken bile araç kullanmaya devam etmesi kazaları davetiye çıkarmaktadır.

Bu gibi durumları yaşanmaması için trafik kurallarına uymalı trafik işaret ve levhalarını dikkat etmeli, hatalı sol lambadan kaçınmalı ve trafik polislerinin denetlemesi ile yolların güvenliği sağlanmalıdır.

Bu gibi önlemler trafik kazalarını azaltacak insanların can ve mal güvenliğini elde etmesini sağlayacaktır.



 

Our Score

Toplu taşıma araçlarında hareketi kısıtlayıcı özel durumu olanlara (engellilere, hastalara, yaşlılara, hamilelere ve yanında küçük çocuğu olanlara) nasıl davranılmalıdır?

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Toplu taşıma araçlarında hareketi kısıtlayıcı özel durumu olanlara (engellilere, hastalara, yaşlılara, hamilelere ve yanında küçük çocuğu olanlara) nasıl davranılmalıdır? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Toplu taşıma araçlarında hareketi kısıtlayıcı özel durumu olanlara (engellilere, hastalara, yaşlılara, hamilelere ve yanında küçük çocuğu olanlara) nasıl davranılmalıdır?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Toplu taşıma araçlarında bu gibi kimselere yer vermeli ve inmedi ve bilmede bu kimselere öncülük tanımalıdır.

Bu kimselerin kendini koruması daha zor olduğundan daha çok hasar alabileceği göz önünde bulundurulmalıdır.

Boş koltukta öncelik sırası bu kimselere verilmeli boş koltuk yoksa bu kimseleri yer vererek onların güvenli bir şekilde seyahat etmesi sağlanmalıdır.


“Toplu taşıma araçlarında hareketi kısıtlayıcı özel durumu olanlara (engellilere, hastalara, yaşlılara, hamilelere ve yanında küçük çocuğu olanlara) nasıl davranılmalıdır?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Toplu taşıma araçlarında bazı yolcuların önceliği bulunmaktadır.

Yaşlı, çocuk, hamile , engelli ve özel durumu olan kişiler önceliklidir.

Birçok toplu taşıma aracında bu gibi kimseler için yer ayrılmış olsa da yer ayrılmamış alanlarda bile bu kişilere öncelik tanımak insani vazifedir.

Kendini koruması daha zor olan bu insanların düşmesi halinde oluşabilecek hasarlar göz önünde bulundurulmalı ve bu insanlara yer verilmelidir.



 

Our Score

Neden toplu taşıma araçlarını kullanmalıyız? Açıklayınız.

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Neden toplu taşıma araçlarını kullanmalıyız? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Neden toplu taşıma araçlarını kullanmalıyız? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Toplu taşıma araçları trafikte bulunan araç sayısını düşüreceğinden trafikte geçen yoğunluğu azaltarak zaman kayıplarının önüne geçer.

Trafik kaza riskini azaltır, çevre kirliliği enerji ve zaman tasarrufu bakımından da kişilere fayda sağlar. Bu sebeplerden dolayı toplu taşıma araçları kullanılmalıdır.


“Neden toplu taşıma araçlarını kullanmalıyız? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Toplu taşıma araçları trafikteki yoğunluğu azaltarak yüzlerce kişinin birkaç araçla bir yerden bir yere gitmesini sağlamaktadır.

Toplu taşıma araçları ister havayolu ister karayolu ister demiryolu olsun insanları daha rahat, daha güvenli daha hızlı ve daha ekonomik şekilde gidecekleri yere ulaştırmaktadır.

Hem havanın temiz kalması ve motorlu araçların azaltılması hem gürültü kirliliğin azaltılması hem de trafik yoğunluğunun azaltılarak kazaların önlenmesi ve hızlı ulaşım için toplu taşıma araçları çok önemlidir.

Toplu taşıma araçları daha hızlı daha güvenli daha ekonomik ve çevreye katkı sağlayan araçlardır.

Bu nedenle elimizden geldiği kadar toplu taşıma araçlarını tercih etmeliyiz.



 

Our Score

Trafikle ilgili meslekler nelerdir?

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikle ilgili meslekler nelerdir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Trafikle ilgili meslekler nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Trafikle ilgili meslekler;

  • Ulaştırma Bakanlığı
  • Ulaştırma Bölge Müdürü
  • Ulaştırma Uzmanı
  • Şoförlük
  • Kaptanlık
  • Makinistlik
  • Vatmanlık
  • Pilotluk
  • Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğü
  • Denizcilik Genel Müdürlüğü
  • Taksicilik
  • İş makinası operatörü
  • Trafik Polisliği
  • Trafik Zabıtası
  • Deniz dibi Tarama Başmühendislikleri
  • Jandarma
  • Kara Yolları Genel Müdürlüğü ve çalışanları

“Trafikle ilgili meslekler nelerdir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

  • Ulaştırma Bakanlığı:1945 yılından itibaren Ulaştırma Bakanlığı adını almıştır. Ulaştırma, denizcilik, haberleşme, posta, havacılık ve uzay teknolojileri iş ve hizmetlerinin gerektirdiği uluslararası ilişkileri, anlaşmalar yapmak ve bu alanlarda mevzuat uyumunu sağlamak, kanunlarla veya Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle verilen diğer görevleri yerine getirmek, ulaştırma, denizcilik, haberleşme ve posta iş ve hizmetlerinin ekonomik, seri, elverişli, güvenli, kaliteli, çevreye kötü etkisi en az ve kamu yararını gözetecek tarzda serbest, adil ve sürdürülebilir bir rekabet ortamında sunulmasını sağlamak görevleri arasındadır.
  • Şoförlük. Şoför, kara yolunda ticari olarak tescil edilmiş motorlu araçları kullanarak taşıma hizmeti veren , gerekli belgelere ve eğitime sahip kişilerdir. Şoför kelimesi, dilimize Fransızcadan geçmiştir. Araç bakımını sağlamak , yolcuların güvenli şekilde yerlerine ulaşmasını sağlamak ve trafik kurallarına uygun hareket etmek görevleri arasındadır.
  • Kaptanlık. Geminin güvenli, verimli ve ekonomik bir biçimde seyir yapmasını sağlamak, yolcuları rahat bir şekilde yerlerine ulaştırmak, eğer kargo veya resmi bir ulaşım aracıysa güvenliğe ve kurallara dikkat etmek, ekibi organize etmek görevleri arasındadır.
  • Makinistlik. Makinist, yolcu ve yük treninin zamanında çalıştırılması ve güvenli bir şekilde yolculuk edilmesini sağlayan kişiye verilen isimdir. yolculuk esnasında karşılaşılan çeşitli arıza ve problemleri de çözebilen, güvenliği sağlayan ve kurallara uygun hareket etmesi gereken kişidir.
  • Vatmanlık: Şehir içi hatlarda kullanılan tramvayların ve metroların sürücüleridir. Yalnızca kent içi ulaşım sağlayan ve yoldan herhangi bir yüksekliği bulunmayan raylı sistemlerde görev yapan kişilerdir. :Şehir içi hatlarda kullanılan tramvayların ve metroların sürücüleridir. Yalnızca kent içi ulaşım sağlayan ve yoldan herhangi bir yüksekliği bulunmayan raylı sistemlerde görev yapan kişilerdir. Tramvay veya metroyu hareket ettirmeden önce gerekli kontrolleri yapmak, belirlenmiş güzergahlar üzerinde aracı kullanarak hız ve zaman dengesini korumak, işaretlere uymak, güzergahı sürekli olarak kontrol etmek, Yaşanan arıza ve kaza durumlarında ilk müdahaleyi gerçekleştirmek , yolcuları bilgilendirmek veya yönlendirmek, gerekli evrak ve bilgileri yanında tutmak.
  • Pilotluk. Rota, hava durumu, yolcular ve uçak hakkındaki tüm bilgilerin mevcudiyetinden emin olmak, uçuş planı oluşturmak, yakıtı ve ekibi dizayn ve kontrol etmek, seyahat sonrası rapor tutmak, güvenli bir şekilde yolcuları ulaştırmak görevleri arasındadır.
  • Taksicilik. Müşterilerin alınması ve teslim edilmesi, hızlı ve en güvenli rotayı kullanmak, araçta eşyalar varsa yüklenmesine ve boşaltılmasına yardımcı olmak, doğru ücreti almak görevleri arasındadır.
  • İş makinası kullanıcıları (operatörleri) : üretim tesislerindeki makineleri ayarlayıp, çalıştırarak üretim döngüsünü başlatmak, iş makinasını iş yerine götürmek ve getirmek, güvenli hareket etmek, makine bakımını sağlamak görevleri arasındadır.
  • Trafik Polisliği:  trafiği düzenlemek, trafiği denetlemek ve meydana gelen trafik kazalarındaki iş ve işlemleri yürütmek ve bu başlıklar altında olan görevleri yapmak
  • Trafik Zabıtası: Trafik hizmetlerini yürütmek, karşılaştığı acil ve zorunlu durumlarda genel zabıta görevi yapmakla yetkilidir
  • Jandarma: Jandarma trafik sorumluluk bölgesinde trafik hizmetlerinin yürütülmesi kapsamındaki eğitim, kaza, denetim ve ihtiyaç duyulabilecek diğer verilerin toplanmasını ve istatistikleri oluşturur. Güvenlik ve asayişi sağlar.
  • Kara Yolları Genel Müdürlüğü ve çalışanları: Karayollarında can ve mal güvenliği yönünden gerekli düzenleme ve işaretlemeleri yapmak, Tüm karayollarındaki işaret standartlarını tespit ve kontrol etmek, Yolların kullanılması, yol ve trafik güvenliği ve bakımına ait esas ve kaideleri tespit etmek, yürütmek görevleri arasındadır.


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 145-146

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 7. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 145, 146


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 7.Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 145-146


A) Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


Soru :  1. Aşağıdakilerden hangisi kıta değildir?


Cevap : B

A) Avustralya B) Avusturya C) Avrupa D) Asya


Soru :  2. Aşağıdaki kıta – ülke eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?


Cevap : A

A) Asya – Mozambik
B) Asya – Hindistan
C) Avrupa – Finlandiya
D) Afrika – Fas


Soru :  3. I – En önemli doğal kaynağı petroldür.
II – “Burc el Arab” adlı oteli konaklama dışında da turistler için gözde bir merkezdir.
III – Başkenti Abu Dabi’dir.

Yukarıdaki özellikler, aşağıdaki ülkelerden hangisine aittir?


Cevap : C

A) Suudi Arabistan
B) Katar
C) Birleşik Arap Emirlikleri
D) Kuveyt


Soru :  4. “Yerleşik hayat yoktur. Bilimsel çalışmalar amacıyla faaliyet yürütülen merkezler vardır.”

Yukarıda açıklaması verilen kıta, aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : D

A) Kuzey Amerika B) Asya
C) Okyanusya D) Antartika


Soru :  5. Benzer coğrafyada yer alan ülkelerin yaşam biçimlerinde benzerlikler gözlemlenir. Bu durum dikkate alınarak bir gruplama yapıldığında aşağıdaki ülkelerden hangisi dışarıda kalır?


Cevap : C

A) İsveç B) Danimarka C) Meksika D) Finlandiya


Soru :  6. I – Bulgaristan II – Yunanistan III – İran

Yukarıdaki ülkelerin, ülkemiz açısından ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : B

A) Türkiye’nin kuzeyinde yer alan ülkelerdir.
B) Türkiye’nin komşu ülkeleridir.
C) Ortak para birimi kullanılır.
D) Ortak kültürel özelliklere sahiptirler.


Soru :  7. Aşağıdakilerden hangisi, ülkelerin çoğunluğunda kutlanan ortak günlerden biri değildir?


Cevap : C

A) Anneler Günü
B) Çocuk Hakları Günü
C) Bağımsızlık Günü
D) Kadınlar Günü


Soru :  8. Aşağıdakilerden hangisi, dünya barışına katkı sağlar?


Cevap : A

A) Farklı kültürlerin varlığını kabul edip saygı göstermek
B) Kendi kültürünü diğer ülkelere yaymaya çalışmak
C) Sadece ortak kültürel özellikler olan ülkelerle iş birliği yapmak
D) Gelişmiş ülkelerin kültürel özelliklerini benimsemek


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları


 B) Aşağıdaki ülkelerle başkentleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 145-146 Cevapları”

 C) Aşağıdaki numaralandırılmış ifadeleri, ilgili oldukları görselle eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 145-146 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 142-143

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Farklı Kültürler Cevapları Sayfa 142, 143


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Farklı Kültürler Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 142-143


Soru : Aşağıda bazı ülkelere özgü yemeklerin görselleri verilmiştir. Bu yemeklerin hangi ülkelere ait olduğunu belirleyiniz. Yemek görselleri ile ülke adlarını oklar yardımıyla eşleştiriniz.


Cevap :

  • Paella→ İspanya
  • Suşi→ Japonya
  • Meyveli Krep→ Fransa
  • Gulaş çorbası→ Macaristan
  • Tacos→ Meksika
  • Moules (midye marina)→ Belçika
  • Pizza→ İtalya
  • Kimchi lahanası→ Güney Kore
  • Falafel→ Ürdün
  • İskender→ Türkiye

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları


Soru : Aşağıda görselleri verilen geleneksel kıyafetlerin hangi ülkeye ait olduğunu görselin altına yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 142-143 Cevapları”

Soru : Aşağıda bazı ülkeler için önemli günler verilmiştir. Bu günlerin tarihlerini ve o ülke için önemini öğrenerek yazınız.


Cevap :

  • Cumhuriyet Bayramı → Türkiye: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı.
  • Panjat Pinang → Endonezya: 17 Ağustos Bağımsızlık Günü.
  • Avustralya Günü → Avustralya: 6 Ocak 1788, İlk yerleşim yerinin oluşumu.
  • Bağımsızlık Günü → Gana: 6 Mart 1957 Bağımsızlık Günü.
  • Anayasa Günü → Norveç: 17 Mayıs Anayasanın Kabulü
  • Bastille Günü → Fransa: 14 Temmuz Fransa Ulusal Bayramı.
  • Amerikan Bağımsızlık Günü → Amerika Birleşik Devletleri: 4 Temmuz Bağımsızlık İlanı.

Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : 1. Aşağıdakilerden hangisi, dünyada birçok ülkenin ortak kutladığı özel günlerdendir?


Cevap : A

A) Anneler Günü B) 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
C) 4 Temmuz Bağımsızlık Günü D) Hıdırellez


Soru : 2. Aşağıdakilerden hangisi ülkeler arası farklılık gösteren kültürel unsurlardan değildir?


Cevap : D

A) Yemekler B) Gelenekler C) Kıyafetler D) Saatler



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 134-135-136-137

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Ülkeler Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Ülkeler Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 134-135-136-137


Soru : Aşağıdaki Dünya Haritası’nı inceleyiniz. Haritada numaralandırılmış ülkelerin adlarını yazınız.


Cevap :

  1. ABD
  2. AVUSTURALYA
  3. BRAZİLYA
  4. GÜNEY AFRİKA
  5. BRİTANYA İMPARATORLUĞU
  6. İTALYA
  7. JAPONYA
  8. KANADA
  9. MOĞOLİSTAN
  10. NİJERYA
  11. İSPANYA
  12. RUSYA
  13. SUUDİ ARABİSTAN
  14. TUNUS

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görsellerin ait oldukları ülkeleri, bulmacada bularak renkli kalemlerle boyayınız. Ülke isimlerini görsellerin altlarına yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 134-135-136-137 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 136 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen ülkelerle ilgili kısa bilgiler içeren tanıtım kartları hazırlayınız. Tanıtım kartlarında ülkeler ile ilgili görsellere de yer veriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 134-135-136-137”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 137 Cevapları


Soru : Aşağıda ülkelerle ilgili bazı bilgiler verilmiştir. Bu bilgilerden yararlanarak ülkeleri bulup adlarını yazınız. Ülkelerin bayraklarını çiziniz.


Cevap :

  • Birimci resim: Norveç
  • İkinci resim: Hindistan

Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : 1. Türkiye aşağıdaki kıtaların hangilerinde yer almaktadır?


Cevap : B

A) Asya – Afrika B) Asya – Avrupa C) Avrupa – Afrika D) Avrupa – Avusturalya


Soru : 2. Başkenti Kahire olan Kuzey Afrika ülkesi aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : D

A) Cezayir B) Suriye C) Irak D) Mısır


Soru : 3. Afganistan, Hollanda ve Şili’nin bulunduğu kıtalar sırasıyla aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?


Cevap : C

A) Asya – Avrupa – Kuzey Amerika B) Asya – Afrika – Güney Amerika
C) Asya – Avrupa – Güney Amerika D) Afrika – Avrupa – Kuzey Amerika


Soru : 4. Kolombiya, İspanya ve Gürcistan’ın başkentleri, aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?


Cevap : A

A) Bogota – Madrid – Tiflis B) Bogota – Barselona – Tiran
C) Medellin – Madrid – Tiflis D) Medellin – Barselona – Tiflis



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 130-131-132

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 130, 131, 132


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 6.Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 130-131-132


A) Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


Soru : 1. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, aşağıdaki uluslararası kuruluşlardan hangisi tarafından kabul edilmiştir?


Cevap : B

A) Avrupa Konseyi
B) Birleşmiş Milletler
C) UNICEF
D) UNESCO


Soru : 2. Çocukların düşüncelerini özgürce açıklayabilmeleri hakkı, aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?


Cevap : A

A) Düşünce özgürlüğü
B) Yaşama hakkı
C) Din ve vicdan özgürlüğü
D) Eğitim hakkı


Soru : 3. Aşağıdakilerden hangisi çocuk haklarından biri değildir?


Cevap : B

A) Dinlenme, oyun oynama hakkı
B) İstediği işte çalışma hakkı
C) Din ve vicdan özgürlüğü
D) Eğitim hakkı


Soru : 4. Aşağıdakilerden hangisi bireyin kendisine karşı sorumluluklarından biridir?


Cevap : C

A) Huzura dayalı bir toplumun oluşturulması için üzerimize düşenleri yapmak
B) Toplumsal dayanışmaya destek verecek faaliyetlere destek vermek
C) Kendimize zararlı olabilecek davranışlardan kaçınmak
D) Kamu araç ve alanlarına zarar vermeden kullanmak


Soru : 5. “Demokrasinin tam anlamıyla işleyebilmesi için özgürlükçü bir ortamın oluşturulması son derece önemlidir. Bireyler özgürce davranabilmeli, özgürlükçü tutum ve davranışlar sergilemelidir.”

Bu bilgiden hareketle, demokrasinin ön koşulu aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : D

A) Çoğunluğun görüşlerinin geçerli olması
B) Bireylerin her istediklerini yapabilmesi
C) Bireylerin farklı görüşlere sahip olması
D) Bireylerin kendilerini özgür hissetmeleri


Soru : 6. “Satı, sınıf arkadaşlarıyla ülkemizin doğal güzellikleri ile ilgili kendi yaptığı araştırmalar sonucu elde ettiği bilgileri paylaşmaktan mutlu olmaktadır.”

Satı elde ettiği bilgilerle, aşağıdaki eğitsel kulüplerin hangisinde de yer alırsa verimli çalışmalar yapmış olacaktır?


Cevap : C

A) Çevre kulübü
B) Arkeoloji kulübü
C) Gezi kulübü
D) Edebiyat kulübü


Soru : 7. 23 Nisan 1920’de BMM’nin açılmasıyla benimsenen ilke, aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : B

A) Tam bağımsızlık
B) Ulusal Egemenlik
C) Millî güvenlik
D) Barışçılık


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 131 Cevapları


B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız


Cevap :

  1. ( Yanlış ) 15 yaşına kadar her birey çocuk olarak kabul edilir.
  2. ( Doğru ) Mutlu, sevgi dolu bir ortamda bulunmak her çocuğun hakkıdır.
  3. ( Yanlış ) Ekonomik durumu yeterince iyi olmayan ailelerde, çocuklar bir işte çalışarak aile bütçesine katkı sağlamalıdır.
  4. ( Doğru ) UNICEF, dünya çocuklarının temel ihtiyaç ve haklarıyla ilgili çalışmalar yapan bir kuruluştur.
  5. ( Yanlış ) Çocukların evde ve okulda üstlendikleri sorumluluklar aynıdır.
  6. ( Doğru ) Sorumluluk bilincine sahip bireylerden oluşan toplumlarda gelişmişlik düzeyi yüksektir.
  7. ( Yanlış ) Bireylerin topluma karşı olan sorumlulukları, kendilerine karşı olan sorumluluklarından daha önemlidir.
  8. ( Doğru ) Eğitsel ve sosyal etkinlikler, dayanışmayı ve iş birliğini geliştirir.
  9. ( Yanlış ) Okulda gerçekleştirilen eğitsel ve sosyal faaliyetler, öğretmenler tarafından belirlenmelidir.
  10. ( Doğru ) Çevremizle ilgili sorunların çözümünde eğitsel ve sosyal faaliyetler yürütmek etkili olmaktadır.
  11. ( Doğru ) Eğitsel ve sosyal etkinlikler, yetenek ve becerilerin geliştirilmesine olanak sağlamaktadır.
  12. ( Yanlış ) Türkiye Büyük Millet Meclisi, 29 Ekim 1923’te açılmıştır.
  13. ( Doğru ) Millî marşımız, bayrağımız, dilimiz bağımsızlık sembollerimizdendir.
  14. ( Yanlış ) Meclisin açılmasıyla egemenlik yetkisi milletvekillerine verilmiştir.
  15. ( Yanlış ) Bireysel özgürlüklerimizin olabilmesi, ülkemizin bağımsızlığı ile ilgili değildir.
  16. ( Doğru ) Egemenlik yetkisinin millete ait olduğu devletlerde, demokratik bir yaşam şekli oluşur.
  17. ( Yanlış ) Devletlerin bağımsızlığında tek etkili güç, silahlı kuvvetlerdir.
  18. ( Doğru ) 15 Temmuz 2016 tarihinde milletimiz, egemenlik yetkisini ve ülkemizin bağımsızlığını korumuştur.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 132 Cevapları


 C) “Sorumluluklarımızı yerine getirmediğimiz zaman haklarımızdan yeterince yararlanamayız.“ Aşağıdaki ifadeleri, bu bilgiden hareketle eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 130-131-132 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!