Günlük hayatta karşılaştığınız problemleri çözmek için sorun hakkında ilk olarak araştırma yapmamız gerekir.
Araştırmalar yaptıktan sonra konu hakkında bilgili kişilerden fikirler almamız gerekir. Ardından araştırma ve bilgilerden sonra konu hakkında çözümleri sağlamamız en iyi yol olacaktır.
6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
Yukarıdaki hedef tahtasında sarı bölgeyi vuranlara 10 puan, mavi bölgeyi vuranlara 5 puan verilmektedir. Pembe bölgeyi vuranlardan ise 3 puan silinmektedir. Atiye ve Merve altışar atış yapmıştır. Atiye 2 defa sarı, 1 defa mavi ve 3 defa pembe bölgeyi vurmuştur. Merve de 3 defa sarı, 2 defa mavi ve 1 defa pembe bölgeyi vurmuştur.
1. Buna göre, Atiye ve Merve’nin puanlarını bulunuz.
Cevap:
Atiye = 2.10 + 1.5 – 3.3 = 16
Merve = 3.10 + 2.5 -1.3=37
2. 5 kg, 4 kg, 6 lira, 8 lira ve 60 lira verilerini kullanarak problem oluşturunuz.
Cevap:
5 kilosu 6 lira olan incirden ve 4 kilosu 8 lira olan çilekten almak isteyen Hüsam 60 liraya en fazla kaç kilo meyve alabilir?
3. Okul çıkışında lokantaya giden Salih ve 4 arkadaşı yemek yedikten sonra ödenecek hesabı eşit olarak paylaşacakları sırada Salih cüzdanını unuttuğunu fark etmiştir. Salih’in arkadaşları kişi başı 4 lira fazla vererek hesabı ödediklerine göre toplam kaç lira hesap ödenmiştir?
Cevap:
A) 50 B) 60 C) 70 D) 80
4. Sinan, kardeşi Halil doğduğunda 10 yaşındadır. 15 yıl sonra bu iki kardeşin yaşları farkı kaç olur?
Cevap:
A) 40 B) 25 C) 15 D) 10
5. Hülya yukarıda fiyatları verilen ürünlerin her birinden ikişer tane almıştır. Buna göre Hülya’nın ödeyeceği toplam miktarı veren işlem aşağıdakilerden hangisi ile ifade edilebilir?
6. Bir kümesteki tavşan ve tavukların sayısı 30’dur. Tavukların toplam ayak sayısı 26 olduğuna göre bu kümesteki tavşanların sayısı kaçtır?
Cevap:
A) 13 B) 15 C) 17D) 19
7. Ahmet, 8 litrelik ve 6 litrelik kovaları kullanarak bahçelerindeki süs havuzunu doldurmak istiyor. 8 litrelik kovayı 5 kez, 6 litrelik kovayı 7 kez kullandığında havuzun yarısı dolduğuna göre havuzun tamamı kaç litre su alır?
Cevap:
A) 134 B) 144 C) 154 D) 164
8. Her ay maaşının sekizde birini biriktiren Can’ın bir yılın sonunda 1200 lira parası biriktiğine göre Can’ın maaşı kaç liradır?
6. Sınıf Matematik Kitabı Günlük hayatta karşılaştığınız problemleri nasıl çözdüğünüzü düşününüz ve açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Günlük hayatta karşılaştığınız problemleri nasıl çözdüğünüzü düşününüz ve açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Günlük hayatta karşılaştığınız problemleri çözmek için araştırmalar yapmamız ve bu sorunları çözmek için bilgili ve deneyimli insanlardan yardım almamız gerekir.
“Günlük hayatta karşılaştığınız problemleri nasıl çözdüğünüzü düşününüz ve açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Günlük hayatta karşılaştığınız problemleri çözmek için sorun hakkında ilk olarak araştırma yapmamız gerekir.
Araştırmalar yaptıktan sonra konu hakkında bilgili kişilerden fikirler almamız gerekir. Ardından araştırma ve bilgilerden sonra konu hakkında çözümleri sağlamamız en iyi yol olacaktır.
6. Sınıf Matematik Kitabı Dağılma Özelliği ve Ortak Çarpan Özelliği Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 21, 22, 23, 24
6. Sınıf Matematik Kitabı Dağılma Özelliği ve Ortak Çarpan Özelliği Metni Etkinlik Cevapları
6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 21-22-23-24
Soru : 4 kutuda sekizer, 4 kutuda da onar lokum bulunmaktadır. Tüm lokumların sayısını farklı yollarla nasıl bulacağınızı düşününüz ve açıklayınız.
Cevap:
1. Yol = 4 . 8 + 4 . 10 = 32 + 40 = 72
2. Yol = 4 . (8 + 10) = 32 + 40 = 72
6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
1. Yukarıdaki kırmızı renkli karelerin ve toplam karelerin sayısını çarpma işleminin dağılma özelliğini kullanarak bulunuz.
Cevap:
2 . (6+8) = 2 . 14 = 28
2. 36 · (13 + 25) = 36 · + 36 · 25 işleminde yerine yazılması gereken sayıyı bulunuz.
Cevap:
36.13 + 36.25
468 + 900
1368
3. Bir düğün salonundaki 65 masanın her biri 10 papatya ve 5 gül ile süslenecektir. Bunun için kullanılacak papatya ve güllerin toplam sayısını ortak çarpan parantezine alma özelliğini kullanarak bulunuz.
Cevap:
65 . (10 + 5)
65 . 15
975
4. Aşağıdaki ifadeler doğru ise başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:
(Yanlış) 8 · (7 + 6) = 8 · 7 + 8 · 6 işlemi, çarpma işleminin çıkarma işlemi üzerinde dağılma özelliği ile açıklanır. ( Toplama özelliği olacak)
(Yanlış) 243 · 100 – 1243 · 1 işleminin sonucu 1243 · 101 işleminin sonucu ile aynıdır. (1243.99 işlemi olacaktır)
(Doğru)26 · 31 – 26 · 20 = 26 · (31 – 20) işlemi ortak çarpan parantezine alma özelliği ile açıklanır.
6. Sınıf Matematik Kitabı İşlem Önceliği Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 18, 19, 20
6. Sınıf Matematik Kitabı İşlem Önceliği Metni Etkinlik Cevapları
6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20
Sağlık hizmeti veren kuruluşlarda bazı bireylerin hizmetlerden öncelikli olarak yararlanma hakkı vardır. Muayene olmak için sıra bekleyen hamile, engelli, 65 yaş üstü ve 7 yaş altı bireylerden birinci öncelik engellilerde, ikinci öncelik hamilelerde, üçüncü öncelik 65 yaş üstü bireylerde, dördüncü öncelik ise 7 yaş altı bireylerdedir.
Soru : Günlük hayatımızda yapmış olduğumuz birçok işlemde bir öncelik sırası vardır. Benzer şekilde matematikte de yaptığımız işlemlerde öncelik sırasını düşününüz ve açıklayınız.
Cevap:
Maddeler Halinde Matematikte işlem önceliği şu şekildedir ;
İlk olarak parantez içerisinde işlemler yapılır.
Üslü sayıların işlemleri yapılır.
Çarpma ve bölme işlemleri yapılır.
Toplama ve çıkarma işlemleri yapılır.
Aynı işlem var ise soldaki işlemden başlanır.
6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun ifadeleri yazınız.
Cevap:
• İçerisinde üslü ifade, toplama ve çarpma işlemi bulunan işlemde işlem önceliğine göre önce üslü ifade, sonra çarpma, sonra da toplama işlemleri yapılır.
• İçerisinde çıkarma, bölme işlemi ve parantez içi işlem bulunan durumlarda işlem önceliğine göre önce parantez içi, sonra bölme sonra da çıkarma işlemi yapılır.
• Aynı işlem önceliği sırasına sahip işlemler soldan sağa doğru sırayla yapılır.
2. Aşağıdaki noktalı yerlere “<”, “>” ve “=” sembollerinden uygun olanı yazınız.
Cevap:
4 · 5 – 2 > 4 · (5 – 2)
16 ÷ 4 · 2 < 16 · 4 ÷ 2
5 + 12 ÷ 3 = 12 ÷ 3 + 5
(9 – 2) · 4 > 9 – 2 · 4
3. Aşağıda verilen işlemin sonucunu bulunuz.
Cevap:
40 – (70 + 23) ÷ 2 = 40 – (70 + 8) ÷ 2
40 – 78 ÷ 2 = 40 – 39
40 – 39 = 1
4. Aşağıdaki işlemleri doğru sonuçları ile eşleştiriniz.
Cevap:
“6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20 MEB Yayınları”
5. I. 23 + 2 · 3 = 12
II. 25 · 2 – 10 = 40
III. (32 ÷ 4) · 2 = 16
IV. 125 – (5 + 3 · 2) = 110
Yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
Cevap:
A) I ve IV. B) II ve III.
C) Yalnız III. D) I, II ve III.
6. Sınıf Matematik Kitabı Üslü İfadeler Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 14, 15, 16, 17
6. Sınıf Matematik Kitabı Üslü İfadeler Metni Etkinlik Cevapları
6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 14-15-16-17
“6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 14-15-16-17 MEB Yayınları”
Soru : Yukarıda bir kâğıdın eşit parçalara kesimi ile elde edilen parça sayısı verilmiştir. Kâğıt kesme yöntemi ile 3. kesimde elde edilen parça sayısının nasıl ifade edilebileceğini düşününüz ve açıklayınız.
Cevap:
2 üzeri 3 veya 8 olarak ifade edebiliriz.
6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru ifadeleri yazınız.
Cevap:
• 6 • 6 ■ 6 ■ 6 ifadesi üslü olarak 64 şeklinde yazılabilir.
• 4 sayısının okunuşu 4 üssü 3 veya 4’ün küpü şeklinde ifade edilebilir.
• 1O5 üslü ifadesi 6 basamaklıdır.
2. 5 katlı bir apartmanın her katında 5 daire vardır. Buna göre apartmanın daire sayısını gösteren üslü ifadeyi yazınız.
Cevap:
5⁵ veya 5 üssü 5
3. Aşağıdaki üslü ifadelerle karşılarındaki değerleri eşleştiriniz.
Cevap:
“6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları”
4. Aşağıdaki ifadeler doğru ise başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. SınıfMatematik MEB Yayınları Ders KitabıSayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli ziyaretçilerimiz ; Yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimiz ödevlerini kontrol etmesi amacıyla Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “6. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu Matematik öğretmenimiz tarafından siz değerli öğrencilerimizin Matematik Ders Kitabı cevaplarınızı kontrol etmesi amacıyla hazırlanmıştır.
“6. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları” konusunda Matematik cevaplarına ulaşmak için aşağıda yer alan mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklamanız veya Matematik ders kitabında yeşil renkli sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde Matematik ders kitabı cevaplarınızı kontrol ederek okulunuzda başarı elde edebilirsiniz.
“6. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan veya Matematik ders kitabı hakkında aklınıza takılan soruları en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorarak Matematik öğretmenimiz tarafından en hızlı ve en güvenilir Matematik ders kitabı cevaplarına ulaşabilirsiniz. İyi dersler dileriz.
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı2. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67
1) “Türklerin İslamiyet’i kabulüyle sanat, mimari, hukuk ve edebiyat anlayışında değişimler görülmüştür. İslamiyet’in getirdiği kuralları benimsedikleri gibi İslamiyet’e aykırı olmayan örf, âdet ve geleneklerini de korumuşlardır. Böylece Türk-İslam medeniyeti ortaya çıkmıştır. Gazneliler döneminde düzenlenen seferlerle İslamiyet’in yayılmasına katkıda bulunan Türkler, Büyük Selçuklu Devleti zamanında açılan Nizamiye Medreseleriyle eğitim ve bilimin gelişmesini sağlamışlardır.”
Yukarıdaki bilgilere göre Türklerin İslamiyet’i kabulüyle ilgili hangisine ulaşılamaz?
A) Türklerin İslamiyet’i kabulüyle beraber hayatlarında önemli değişiklikler olmuştur.
B) İslamiyet’in farklı coğrafyalara ulaşmasına hizmet etmişlerdir. C) Haçlı saldırılarına karşı İslam dünyasını korumuşlardır.
D) Türkler, millî kimliklerini korumaya çalışmışlardır.
2) • Karahanlılar Dönemi’nde Kaşgarlı Mahmud tarafından yazılmış olan ilk Türkçe sözlüktür. • Vezir Nizam-ül Mülk tarafından yazılan eserde devlet yönetimi ile ilgili bilgiler yer alır. • Saadet veren bilgiler olarak da bilinen bu eser Yusuf Has Hacip tarafından yazılmıştır.
Aşağıdaki hangi eser hakkında bilgi verilmemiştir?
A) Siyâsetname B) MesneviC) Kutadgu Bilig D) Dîvan-ı Lugâti’t-Türk
3) “Karahanlılar, millî benliğini koruyan bir devlet özelliğinde olup Türkçeyi resmî dil olarak kabul ettiler. Bu dönemde ilk posta teşkilatı, ilk vakıf ve ilk medrese kurularak Türk-İslam medeniyetinin ilk örnekleri ortaya koyuldu. Ticaretin gelişmesi için “ribat” adı verilen kervansaraylar inşa ettiler. Karahanlılar İslamiyet öncesi Orta Asya Türk devletlerinde olduğu gibi devleti doğu-batı olmak üzere ikili yönetim anlayışıyla yönettiler. İslamiyet’in kabulüyle beraber devlet işlerinin görüşüldüğü Dîvân-ı Âli adında bir yönetim birimi oluşturdular. Edebiyat alanında ise ilk Türk-İslam eserleri Karahanlılar Dönemi’nde yazıldı.”
Paragrafta Karahanlılarla ilgili aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?
A) Fetihlerin genelde batıya doğru yapıldığı
B) İslamiyet öncesi devlet yönetim şeklini devam ettirdikleri
C) Eğitim ve edebiyata önem verdikleri
D) Devlet yönetiminde meclis gibi bir birimin olduğu
6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 64 Cevapları
4) İlk Türk-İslam devleti olan Karahanlılar, İslam dinini kabul etmekle beraber millî benliklerini korumak amacıyla günlük hayatta ve resmî işlerde Türkçeyi kullanmaktan vazgeçmemişlerdir. Bu duruma bakılarak Karahanlılar için;
I. Millî özelliklerini devam ettirmişlerdir. II. Arapçayı öğrenmekte zorluk çekmişlerdir. III. Yönetim ile halk arasında iletişim kopukluğu yaşanmıştır.
yargılarından hangisi ya da hangilerine ulaşılabilir?
A) Yalnız IB) I ve II C) I ve III D) II ve III
5) “Sarayımın en değerli hazinesi Birûni’dir.” Gazneli Mahmut’un sözüne bakarak verilen bilgilerden hangisine ulaşabiliriz?
A) Gazneli Mahmut’un sarayında zengin bir hazine vardır.
B) Hindistan’a düzenlenen seferlerde birçok ganimet elde edilmiştir. C) Sultan Mahmut bilim insanlarına ve bilime önem vermiştir.
D) Gazneliler saray mimarisinde çok ilerlemiştir.
6) İpek Yolu üzerinde ticaret kervanlarla yapılmaktaydı. Kervanların dinlenme, barınma gibi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla konakladıkları yapılar aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bedesten B) Medrese C) Şifahane D) Kervansaray
7) Tuğrul ve Çağrı Bey Dönemi’nde yapılan akınlar Anadolu’nun yurt edinilmesine zemin hazırlamıştır. “Fethedilen topraklar, fetheden komutanındır.” anlayışını benimseyen Selçuklular, bu politikalarında da başarılı oldular, Anadolu’da ilk Türk beyliklerini kurdular. Türkler; Anadolu’nun bilim, kültür ve mimari hayatına önemli katkılarda bulundular. Böylelikle Anadolu’da Türkiye tarihi başladı.
Yukarıda verilen bilgiye göre yorumlardan hangisi yapılamaz?
A) Türkler, Anadolu’da mimari eserler inşa etmiştir.
B) Anadolu’da birden fazla Türk beyliği kurulmuştur. C) Anadolu’da kurulan ilk Türk beyliği Saltuklulardır.
D) Türkler Anadolu’da bilimsel çalışmalar yaptılar.
6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 65 Cevapları
8) Tarih boyunca büyük medeniyetler kuran Türkler, çeşitli nedenlerle Orta Asya’dan dünyanın farklı bölgelerine göç ettiler.
Aşağıdakilerden hangisi bu göçlerin nedenlerinden biri olamaz?
A) İklim değişiklikleri B) Güçlü medeniyetler kurmaları
C) Türk boyları arasındaki mücadeleler
D) Çin ve Moğol baskıları
9) İslam öncesi Türk devletlerinde Toy adı verilen bir meclis bulunmaktaydı. Her türlü devlet işi Toy’da görüşülürdü. Bütün kararlar Toy’da alınırdı. Kağanlar tüm boyların görüşü alınarak seçilirdi. Toyun kağanı görevden alma yetkisi vardı. Kağanlar başına buyruk hareket edemezdi ve devlet işleriyle ilgili aldığı önemli kararlarda Toy’un görüşünü almak zorundaydı. Vatana ihanet gibi büyük suçlar, cezasız bırakılmaz ve bu suçlar toyda tartışılarak karara bağlanırdı. Savaşa ve barışa toyda karar verilirdi. Ayrıca yabancı devletlerle yapılan anlaşmalar Toy’un onayı olmadan uygulanamazdı. Buna göre;
I. Toy bazı durumlarda yargı gücünü kullanmıştır. II. Kağan ülke yönetiminde tek yetkili olarak belirlenmiştir. III. Toy, yasama yetkisine sahiptir. IV. Toy üyeleri Kağan tarafından belirlenmektedir.
bilgilerinden hangileri doğrudur?
A) I ve II B) II ve III C) I ve IIID) II ve IV
10) İlk Türk Beylikleri Dönemi’nde birçok mimari eser yapılmıştır. Aşağıdaki mimari eserlerden hangisi eğitim amacıyla yapılmıştır?
A) Divriği Ulu Camî ve Darüşşifası B) Yağıbasan MedresesiC) Malabadi Köprüsü D) Mama Hatun Külliyesi
11) “Asya Hun Devleti en parlak dönemini Mete Han zamanında yaşamıştır. Mete Han Orta Asya’da dağınık hâlde yaşayan Türk boylarını tek bir bayrak altında toplamayı başarmıştır. Günümüzde birçok ülkenin ordusunda da kullanılan “onlu sistemi” kurmuştur. Çin’le yaptığı mücadeleleri kazanarak İpek Yolu’nun kontrolünü sağlamıştır.”
Yukarıdaki paragrafta hangi alanla ilgili bilgi verilmemiştir?
A) Siyasi B) Askerî C) KültürelD) Ticari
6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları
12) Türk tarihinin en önemli kültürel kaynakları arasında gösterilen Orhun Yazıtları günümüzde Moğolistan sınırları içerisinde yer almaktadır. Dört ayrı cephesi bulunan bu yazıtların üç cephesi Kök Türkçe, bir cephesi ise Çince yazılmıştır. Türk adının ilk defa geçtiği bu yazıtlar Bilge Kağan, Kül Tigin ve Tonyukuk adına dikilmiştir. Türk milletine devlet yönetimi konusunda öğütler veren bu yazıtlarda devletin; fakir, yoksul ve aç milleti, zengin hâle getirip karnını doyurduğundan bahsedilir. Buna göre;
I. Yazıtlar dönemin yöneticileri hakkında bilgiler vermektedir. II. Türklerin geçim kaynağı hakkında bilgiler vermektedir. III. Kök Türk alfabesinin, Çin alfabesinden daha gelişmiş olduğu görülmektedir. IV. Türklerin sosyal devlet anlayışına sahip olduğu görülmektedir.
verilen öncüllerden hangilerine ulaşılabilir?
A) I ve II B) II ve III C) I ve III D) I ve IV
13) “Orta Asya’nın fiziki şartları ve iklim koşulları Türklerin konar göçer bir yaşam tarzı benimsemelerine sebep oldu. Konar-göçer yaşam tarzına bağlı olarak daha çok hayvancılıkla uğraşmışlardır. Yazın su ve otlakların bol olduğu yaylaklar, yaşam yeri olarak seçilirken kışın iklimin daha elverişli olduğu kışlaklar seçilmiştir.”
Buna göre Türklerin yaşam biçimleri düşünüldüğünde aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlış olur?
A) Taşınabilir araç gereçler kullanmışlardır.
B) Çevresel faktörler yaşam tarzları üzerinde etkili olmuştur.
C) Hayvancılık en önemli ekonomik faaliyettir. D) Çok sayıda mimari eser bırakmışlardır.
14) İpek, MÖ 206’dan itibaren Çin ekonomisinin temel unsurlarından biri hâline gelmiştir. Altın gibi saklanıyor, ticarette para yerine kullanılıyordu. Devlet, emrindeki memur ve görevlilere hizmetlerinin karşılığını ipekle ödüyordu.
Yukarıdaki bilgilere göre seçeneklerden hangisine ulaşılabilir?
A) Çinli devlet çalışanları, maaşlarını ipekle almaktadır.
B) Çin ekonomisi, tamamen ipeğe dayanmaktadır.
C) İpek altından daha değerlidir.
D) İpek Yolu Çin’in kontrolü altındadır.
15) Aşağıdakilerden hangisi Dört Halife Dönemi’nde meydana gelen gelişmelerden biri değildir?
A) Mekke’nin fethedilmesiB) İslam donanmasının kurulması C) Kur’an-ı Kerim’in kitap haline getirilmesi D) Kur’an-ı Kerim’in çoğaltılması
6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları
16) Müslümanlar; Sâsânî ve Bizans Devletleri ile mücadelesinde elde ettikleri askerî başarılarla Irak, İran, Cezire, Suriye, Filistin ve Mısır topraklarını ele geçirdi. Büyüyen devletin yönetiminin zorlaşması üzerine birtakım yenilikler gerçekleştirildi.
Aşağıdakilerden hangisi devlet yönetimini kolaylaştıran yeniliklerden biri değildir?
A) Divan teşkilatının kurulması B) Kur’an-ı Kerim’in çoğaltılarak illere gönderilmesi
C) Fethedilen ülkelerin vilayetlere ayrılması
D) Beytülmal adı verilen devlet hazinesinin kurulması
17) I. Farklı dinlerdeki insanlara hoşgörülü davranmaları II. Kurultay adı verilen meclislerinin olması III. İbadethane ve saraylar yapmaları IV. Ticaretle uğraşmaları
Yukarıdaki ifadelerden hangisi Uygurlar’ın yerleşik hayata geçtiklerinin kanıtıdır?
A) I B) II C) III D) IV
18) “İslamiyet’ten önce Mekke’yi ziyarete gelen Araplar, kurulan büyük panayırlarda alışveriş yaparlardı. Eğlenceler ve spor karşılaşmaları düzenlerler, sonra da Kâbe’deki putları ziyaret ederlerdi.”
Aşağıdakilerden hangisi bu parçadan çıkarılabilecek bir sonuç değildir?
A) Araplar arasında siyasi birlik vardır. B) Mekke, kutsal bir şehirdir. C) Araplarda çok tanrılı inanç vardır. D) Araplar ticaretle uğraşmışlardır.
19) I- Uhud Savaşı II- Bedir Savaşı III- Hendek Savaşı
Hz. Muhammed (s.a.v.) döneminde mekkeli müşriklerle yapılan savaşların yapılış sıralaması aşağıdaki seçeneklerin hangisinde doğru verilmiştir?
A) I-II-III B) II-I-IIIC) II-III-I D) III-II-I
20) Aşağıdakilerden hangisi Kavimler Göçü’nün Türk tarihi açısından sonuçlarından biri değildir?
A) Avrupa’da Türk tarihi başladı. B) Avrupa’ya göç eden bazı Türk boyları devlet kurdu. C) Türk kültürü Avrupa’ya taşındı. D) Roma İmparatorluğu ikiye ayrıldı.
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma KitabıTürkler ve İslamiyet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Türkler ve İslamiyet Metni Etkinlik Cevapları
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 48-49-50
14. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda yer alan tarih şeridini inceleyerek verilen tarih aralıklarında hüküm sürmüş ilk Türk İslam devletlerinin hangileri olduğunu yazınız.
Cevap :
840-1212: Karahanlılar Devleti
963-1187: Gazneliler Devleti
1040-1157: Büyük Selçuklu Devlet
15. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda yer alan tarih şeridini inceleyerek verilen tarih aralıklarında hüküm sürmüş ilk Türk İslam devletlerinin hangileri olduğunu yazınız.
Cevap :
Karahanlılar: 1
Büyük Selçuklular: 2-4
Gazneliler: 3-5
6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 49 Cevapları
16. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kavramlardan uygun olanları cümle içinde boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap :
1. Gaznelilerin en parlak dönemi Sultan Mahmut Dönemi’dir.
2. Siyâsetnâme Nizamülmülk’ün en önemli eseridir.
3. Büyük Selçuklular ile Bizans arasında yapılan ilk savaş Pasinler Savaşı ‘dır.
4. Gazneli Devleti Dandanakan Savaşı Savaşı’ndan sonra yıkılma sürecine girmiştir.
5. Talas Savaşı’ndan sonra İslamiyet, Türkler arasında hızla yayılmaya başlamıştır.
6. Malazgirt Savaşı 1071 yılında Bizans ile Büyük Selçuklu Devleti arasında olmuştur.
7. Karahanlılar Bilge Kül Kadir Han tarafından kurulmuştur.
8. Nizamiye Medreselerinin kurulması, Büyük Selçuklu Devleti’nin eğitime önem verdiğinin göstergesidir.
9. Karahanlıların kervansaray yapmaları ticarete önem verdiklerinin kanıtıdır.
17. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki bilgilerin başında yer alan harfleri ilgili oldukları eserlerin yanına yazınız.
A. Büyük Selçuklu Devleti Dönemi’nde devlet yöneticilerine yol göstermek amacıyla yazılmıştır.
B. Yûsuf Hâs Hâcip tarafından yazılmış ve mutluluk veren bilgi anlamına gelmektedir.
C. Kâşgarlı Mahmut tarafından yazılan Türkçe-Arapça sözlüktür.
Ç. Araplara Türkçe öğretmek ve Türkçenin zenginliğini göstermek amacıyla yazılmıştır.
D. Büyük Selçuklu Devleti Veziri Nizamülmülk’ün eseridir.
E. Edip Ahmet Yükneki tarafından kaleme alınmıştır.
Cevap :
Kutadgu Bilig: B
DivânuLûgati’t–Türk : C-Ç
Siyâsetnâme: A-D
Atabetü’l Hakayık: E
6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları
18. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kavram şemasında devlet isimlerinin yer aldığı kutucuklardan başlayıp okları takip ederek boşlukları doldurunuz.
Cevap :
“6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 48-49-50 MEB Yayınları”