6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 39-40-41-42 MEB Yayınları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Bozkırın Sahipleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Bozkırın Sahipleri Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 39-40-41-42


1. ETKİNLİK 


Soru : Verilen bilgileri okuyup bilgiler doğru ise “D” yanlış ise “Y” yönünde ilerleyerek aşağıda
verilen soruyu cevaplayınız.


Cevap :

“6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 39-40-41-42 MEB Yayınları”

6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 40 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Verilen bilgilerin hangi Türk devletine ait olduğunu karşısına “X” işareti koyarak belirtiniz.


Cevap :

  • Asya Hun Devleti: 1-7
  • I. Kök Türk Devleti: 2-3
  • II. Kök Türk Devleti: 4
  • Uygurlar: 5-6

3. ETKİNLİK 


Soru :  Aşağıda karışık harflerle verilen kelimeleri karşılarındaki açıklamalardan yararlanarak anlamlı hâle getirip kutucuklara yazınız.


Cevap :

  1. YUĞ
  2. HATUN
  3. ÖTÜKEN
  4. ORTA ASYA
  5. KURULTAY
  6. OTAĞ

 


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda harflerle verilen kavramları, rakamlarla verilen ilgili cümlelerle eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Hunların Avrupa’nın içlerine ilerlemesi sonucu önlerinden kaçan barbar kavimlerin sebep oldukları olaydır. =D
  2. Eski Türklerde ölen kişinin mezarının başına dikilen ve öldürdüğü düşmanları temsil eden taş heykellerdir. = A
  3. Bilge Kağan, Kül Tigin ve Vezir Tonyukuk adına dikilen Türk tarihinin ilk yazılı metinleridir. = B
  4. Türklerin dağdaki demiri işleyerek yaşadıkları yerin dışına çıkmalarını konu alan Kök Türklere ait destanın adıdır. = C
  5. Eski Türklerde yazısız hukuk kurallarına verilen addır. = Ç
  6. İslamiyet öncesi Türk devletlerinde ölen kişinin değerli eşyalarıyla gömüldüğü oda biçiminde mezar. = E

6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru :  Aşağıdaki kavramlardan uygun olanları cümle içinde boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  1. Oğuz Kağan Destanı Asya Hun Devleti’ne aittir.
  2. Orta Asya’nın batısında Hazar Denizi Denizi bulunur.
  3. Kavimler Göçü İlk Çağ’ı sona erdirip Orta Çağ’ı başlatan olay kabul edilir.
  4. “Orhun Kitabeleri” 1893 yılında Danimarkalı  Wilhelm Thomsen tarafından okunmuştur.
  5. Asya Hun Devleti’nin en parlak dönemi  Mete Han Dönemi’dir.
  6. Asya Hun Devleti’nin merkezi  Ötüken‘dir.
  7. Çinliler, Hun akınlarına karşı kendilerini korumak amacıyla Çin Seddi‘ni inşa etmişlerdir.

6. ETKİNLİK 


Soru :  Aşağıda verilen bilgilerden doğru olanları “D” yanlış olanları”Y” olarak yazınız. 


Cevap :

  1. ( Yanlış) Kurultay üyeleri halk tarafından seçilir.
  2. ( Doğru ) Türeyiş ve Göç Destanı, Uygur Devleti’ne aittir.
  3. ( Yanlış) İslamiyeti kabul eden ilk Türk devleti, Kök Türklerdir.
  4. ( Yanlış) İkili sisteme göre devlet yönetimi kuzey ve güney diye ikiye ayrılır.
  5. ( Doğru ) Göçebe yaşam tarzı Türklerin savaşçı özelliklerine katkı sağlamıştır.


 

Our Score

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37 MEB Yayınları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37


1) Ali; bakıma muhtaç, engelli veya kimsesiz çocuklara yardım eden kuruluşa bağış yapmak istiyor. Ali parasını hangi kuruluşa vermelidir?


A) KIZILAY B) DARÜLACEZE C) AKUT D) YEŞİLAY


2) Sivil Toplum Kuruluşları (STK), toplum için gönüllülük esasına göre çalışır. Aşağıda bazı STK örnekleri ve kuruluş amaçları verilmiştir. Bu STK örneklerinden hangisinin kuruluş amacı doğrudan insanlara yardım amacı taşımamaktadır?


A) Mehmetçik Vakfı: Şehit yakınlarına veya gazi olan askerlerimize yardım etmek için kurulmuştur.
B) Darüşşafaka Vakfı: Yoksul ve yetim çocukların eğitimine yardım etmek amacıyla kurulmuştur.
C) Lösemili Çocuklar Vakfı: Lösemi hastası olan çocuklara her konuda yardım etmek için kurulmuştur.
D) Türkiye Erozyonla Mücadele ve Ağaçlandırma Vakfı: Topraklarımıza sahip çıkmak, erozyonla mücadele etmek ve ağaçlandırma çalışmaları için kurulmuştur.


3) Aşağıdakilerden hangisi, kişinin yeteneği doğrultusunda sonradan edindiği rollerden biridir?


A) Kız kardeş B) Ressam C) Evlat D) Abi


4) Doğan Bey, öğrencilerine ödevlerini verdikten ve dersleri bittikten sonra ihtiyaçları için markete uğrayıp alışverişini yaparak evine döndü. Akşam yemeğinden sonra eşi ve çocuklarıyla evinde film seyretti.

Yukarıdaki metne göre rollerimiz ile ilgili,
I. Rollerimiz bulunduğumuz yere göre farklılık gösterebilir.
II. Rollerimizin bazıları sonradan kazanılabilir.
III. Kişi birden fazla role sahip olabilir.

yargılarından hangileri doğrudur?


A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve III D) I, II ve III


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 33 Cevapları


5) Altıncı sınıf öğrencisi olan Ahmet, kaç numaralı role sahip olamaz?


A) 1 B) 2 C) 3 D) 4


6) Rollerimizle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Yaşamımız boyunca çeşitli rollere sahip oluruz.
B) Sahip olduğumuz rollerin bütününe doğuştan sahip oluruz.
C) Sahip olduğumuz roller, bizlere bazı haklar tanır.
D) Rollerimizle beraber sorumluluklarımız da değişir.


7) Her gün biraz daha değişen dünyamızda insanların ihtiyaçları da değişmektedir. Bu ihtiyaçların karşılanması noktasında devlet, bazen her vatandaşına ulaşamamaktadır. İşte bu noktada sivil toplum kuruluşları devreye girer. Duyarlı insanlar bir araya gelerek toplumsal sorunları sorumluluk bilinciyle çözmeye çalışırlar. Bu şekilde toplumsal dayanışmanın da en
güzel örneklerini sergilerler. Gelirlerini üye aidatlarından ve hayırsever insanların bağışlarından sağlayan sivil toplum kuruluşları, tamamen gönüllülük esasıyla çalışır.

Metne göre sivil toplum kuruluşlarıyla ilgili aşağıdaki yorumlardan hangisi yapılamaz?


A) Toplumsal ihtiyaçlar zamanla değişebilmektedir.
B) Sivil toplum kuruluşları toplumsal dayanışmanın önemini göstermektedir.
C) Devlet, sivil toplum kuruluşlarından her zaman destek alır.
D) Sivil toplum kuruluşlarında çalışan insanlar, gönüllülük esasıyla çalışırlar.


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 34 Cevapları


8) I. Bütün insanlar, dayanışmanın öneminin bilincindedir.
II. Toplumsal dayanışma, özellikle zor zamanlarımızda birlik ve beraberliğimizi pekiştiren değerlerden biridir.
III. Toplumsal dayanışmanın gerçekleşmesinde zengin toplumlar diğer toplumlara her zaman öncülük etmiştir.
IV. Millî ve manevi değerlerimiz, toplumsal dayanışmayı arttıran güçlü değerlerimizdendir.

Toplumsal dayanışmayla ilgili yukarıdaki ifadelerden hangileri yanlıştır?


A) I ve II B) I ve III C) II ve IV D) III ve IV


9) İnsanlar, yaşadığı toplumun kültürel özelliklerini çevresinden öğrenir ve bu öğrenme hayat boyu devam eder. İnsanlar, içinde bulunduğu çevrenin kültürel değerlerini öğrendikçe diğer insanlarla daha iyi ve sağlıklı iletişim kurarlar. Bu durum toplumsal birlikteliğin oluşmasında önemli bir rol oynar.

Verilen metne göre aşağıdakilerden hangisi toplumsal birlikteliğin oluşmasında etkili olan kültürel değerlerden biri değildir?


A) Sanat B) Dil C) Gelenek görenek D) Siyaset


10) I. Ekmek almak için fırına giden Ali, müşteri rolündedir.
II. Okuldan geldikten sonra kardeşine bakan Sedat, arkadaş rolündedir.
III. Evde annesine yardım eden Sıla, evlat rolündedir.
IV. Canlı derste etkinlik yapan Melisa, sınıf başkanı rolündedir.

Bireyler toplumda yaşarken farklı roller ve sorumluluklar üstlenirler. Yukarıdaki rol ve sorumluluk eşleştirmelerinden hangileri yanlıştır?


A) I ve II B) I ve III C) II ve IV D) III ve IV


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 35 Cevapları


11) Yaşamımız boyunca bizden farklı özelliklere sahip bireylerle karşılaşabiliriz. İnsanların konuştuğu diller, inandıkları dinler birbirinden farklıdır. Bazı insanların maddi durumu bizimkinden daha iyi, bazılarınınki ise daha kötü olabilir. İnsanlar arasında bunun gibi farklılıklar olabilir. Bu farklılıklar, insan ilişkilerinde davranışların belirlenmesinde etken olmamalıdır. Bireyleri oldukları gibi kabullendiğimizde onlarla uyum içinde yaşamak da kolaylaşır.

Aşağıdakilerden hangisinin metindeki düşünce ile örtüştüğü söylenemez?


A) Ülkemizde yasalar önünde herkesin eşit sayılması
B) Bazı ülkelerde zaman zaman ırkçı saldırıların olması
C) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın dünya çocukları tarafından kutlanması
D) Osmanlı Dönemi’nde farklı milletlerin bir arada yaşaması


12) Bir kimse veya bir şeyle ilgili olarak belirli şart, olay ve görüntülere dayanarak önceden edinilmiş olumlu veya olumsuz yargıya ön yargı denir.

Verilen tanıma göre aşağıdaki ifadelerden hangisi ön yargıya örnek olarak verilebilir?


A) Ödevlerini yaparsan top oynayabilirsin.
B) Yazılıdan sınıfta en yüksek puanı aldım.
C) 8/C sınıfı voleybol maçında finale kaldı.
D) Eminim ki bu sınavdan da yüksek bir not alamayacak.


13) “Her yaştan bireyin birtakım sorumlulukları vardır. Sorumluluklarımız çocukluktan itibaren başlar. Örneğin oyuncaklarını toplamak gibi. Çocuk büyüdükçe sorumlulukları artar. Okula başlayan bir çocuk derslerine çalışmak, ödevlerini yapmakla yükümlüdür. Yetişkin bir birey olduktan sonra kendi geçimini sağlamak için çalışmaya başlar. İnsanların yaşamlarını devam ettirebilmesi için sorumluluklarını yerine getirmesi gerekmektedir.”

Yukarıdaki metne göre hangisi doğrudur?


A) Yetişkin bir bireyin sorumluluğu azdır.
B) Ortaokul öğrencisi, geçimini sağlamak için çalışmak zorundadır.
C) Yaşımız ilerledikçe sorumluluklarımız değişir.
D) Ödevlerimizi yapmak haklarımızdan biridir.


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları


14) I-Belediyeler
II-Valilikler
III-Muhtarlıklar
IV-Tüketici hakları hakem heyeti

Yukarıdakilerden hangileri yaşadığımız sorunların çözümü için başvuracağımız kurumlardandır?


A I ve II B I, II ve III C II, III ve IV D I,II,III ve IV


15) Aşağıdaki seçeneklerden hangisi farklılıklara saygı duyan bireylerden beklenen bir davranış olamaz?


A) Kıyafetinden, fiziksel özelliklerinden ve konuşmasından dolayı kimseyi yargılamaz.
B) Özelliklerimizden bazılarının irademiz dışında oluştuğunu kabul eder.
C) Farklı kültürler yerine, kendi kültüründen insanlarla iletişim kurmayı tercih eder.
D) İnsanların ayrıştırılmadığı bir dünyada daha mutlu olunacağını fark eder.


16) Mustafa Kemal Atatürk, toplumda görülen başarısızlıkların sebeplerinden birinin de kadınların ihmal edilmesi olduğuna inanmıştır. Ülkemizin gelişebilmesi için kadınlarımızın da toplumsal hayatın her alanında yer alması gerektiğini savunmuştur. Bu amaçla kadınlarımızın hak ettiği değere kavuşabilmesi için önemli adımlar atmıştır.

Verilen metne göre Mustafa Kemal Atatürk aşağıdaki ayrımcılık türlerinden hangisine karşı çıkmaktadır?


A) Engelli ayrımcılığı
B) Irk ayrımcılığı
C) Din ayrımcılığı
D) Cinsiyet ayrımcılığı


17) Bir milletin ortak geçmişini oluşturan, geçmişten ders çıkarıp aynı hataları yapmamamızı öğretmeye çalışan kültürel unsur aşağıdakilerden hangisidir?


A) Din B) Tarih C) Kültür D) Dil


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları


18) Ülkemizde farklı din, mezhep ve etnik yapıya sahip insanlar yaşamaktadır. Etnik kökenleri, dinî inançları ve mezhepleri ne olursa olsun tüm bireylere kalıp yargı ve ön yargılar olmadan eşit yaklaşılmalı ve saygı duyulmalıdır. Böylece birbirine saygılı insanlardan oluşan toplum, uyum içinde yaşar.

Bu düşünceleri savunan bir bireyin aşağıdaki davranışlardan hangisini yapması beklenmez?


A) Farklılıklara saygılıdır.
B) Yaşadığı çevredeki herkesin kendisi gibi olmasını ister.
C) Toplumun her kesimine hoşgörüyle yaklaşır.
D) Toplumdaki etnik farklılıklardan rahatsız olmaz.


19) Aşağıdakilerden hangisi toplumsal hoşgörüye ve birlikteliğimizi pekiştiren içeriğe sahip atasözlerinden değildir?


A) Bir selam, bin hatır yapar.
B) Misafir on kısmetle gelir; birini yer, dokuzunu bırakır.
C) Bana dokunmayan yılan, bin yaşasın.
D) Kusursuz dost arayan, dostsuz kalır.


20) İzmir’de deprem sırasında yaşanan kısa süreli panikten sonra yediden yetmişe herkes kenetlendi. Evleri yıkılan veya ağır hasar görenlere kucak açıldı. Birçok vatandaş evlerine alabilecekleri kişi sayısını sosyal medyada paylaştı. İzmir’deki otel sahipleri, ihtiyacı olanlara kapılarını bedelsiz açtıklarını duyurdu. Çevredeki kafeler; sağlık çalışanlarına ve kurtarma ekiplerine sıcak içecek, barınma ve zorunlu ihtiyaçlar için kapılarını açtı. Servisçiler depremzedeleri ücretsiz taşıdı. Bununla beraber bölgede devam eden arama kurtarma çalışmalarında birçok resmî kurum ve sivil toplum kuruluşu iş birliği yaptı.

İzmir’de meydana gelen depremden sonra yaşanan gelişmelerle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


A) Yardımlaşma hareketi toplumsal birlikteliğimizi arttırmıştır.
B) Herhangi bir ayrım gözetmeksizin insanlar yardım yapmıştır.
C) Yardımlar uluslararası yardım kuruluşları tarafından organize edilmiştir.
D) Depremde milletçe dayanışma sergilenmiştir.



 

Our Score

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 31 MEB Yayınları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 1. Ünite Bulmaca Etkinlik Cevapları Sayfa 31


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 1. Ünite Bulmaca Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 31 Cevapları


Soru : Verilen sözcükleri bulmaca üzerinde işaretleyiniz. 


Cevap :

“6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 31 MEB Yayınları”


 

Our Score

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30 MEB Yayınları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Etkin Bir Vatandaşım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Etkin Bir Vatandaşım Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 26-27-28-29


23. ETKİNLİK 


Kadir Öğretmen: Çocuklar! Bugünkü dersimiz, karşı karşıya kaldığımız sorunlara hangi yollarla çözüm bulabileceğimiz ile ilgilidir. Bu derste hak, sorumluluk ve özgürlük kavramlarından sık sık bahsedeceğiz.

Soru :  Siz bu kavramlar hakkında neler biliyorsunuz? 


Cevap :

Hak, özgürlük ve sorumluluk kavramlarının hepsini biliyorum.


Kerem – Öğretmenim! Ben haklarımızın kanunlarla düzenlendiğini biliyorum.
Hülya – Bence özgürlüklerimiz sınırsızdır.
Hasan – Bazı sorumluluklarımız kanunlarda yer alır. Bunları yerine getirmezsek ceza alırız.
Soner – Seyahat, yerleşme, haberleşme gibi özgürlüklerimiz vardır.
Hilal – Sorumluluklarımız kendimize veya başkalarına karşı yükümlülüklerimizdir.
Emre – Haksızlıklar karşısında sessiz kalmalıyız.
Nisa – Yaşama, sağlık ve eğitim gibi çok önemli temel haklara sahibiz.
Ahmet – Müzik dinlemek bir sorumluluktur.
Arif – Canımızın her istediğini yapmakta özgürüz.

Soru :  Siz bu kavramlar hakkında neler biliyorsunuz? 


Cevap :

1. Hülya adlı öğrenci, “Özgürlüklerimiz sınırsız değildir. Anayasa ve yasalarda özgürlüklerimizin sınırı belirlenmiştir.” demelidir.

2. Emre adlı öğrenci, “Haksızlıklara karşı herkes demokratik yollarla tepkisini dile getirmelidir.” demelidir.

3: Ahmet adlı öğrenci, “Müzik dinlemek özgürlüktür.” demelidir.

4: Arif adlı öğrenci, “Haklarımızı kullanırken diğer insanların haklarına saygı duymalı, Anayasa ve yasalara uymalıyız.” demelidir.


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 27 Cevapları


24. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları çarka göre cevaplayınız.


1. Sorumluluklarımızın yer aldığı dilimlerin toplam puanı kaçtır?

Cevap : 1+3+5 =9


2. Haklarımızın yer aldığı dilimlerin toplam puanı kaçtır?

Cevap : 2+3+6=11


3. Özgürlüklerimizin yer aldığı dilimlerin toplam puanı kaçtır?

Cevap : 4 = 4


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 28 Cevapları


25. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda verilen sorunlara getirilen çözümlerden hak, sorumluluk ve özgürlüklerimiz doğrultusunda olanları “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  1. Murat’ın, sırasına izinsiz oturan arkadaşının çantasını yere atması
  2. (X) Merve’nin, yüksek sesle müzik dinleyen komşusunu site yönetimine şikâyet etmesi
  3. (X) Nebi’nin yeni aldığı telefonu arızalı çıktığı için iade etmesi
  4. Arif’in marketten aldığı, son kullanma tarihi geçmiş ürünü markete iade etmeyip çöpe atması
  5. (X)Sokağındaki çöpler zamanında toplanmadığından Alper’in belediyeye dilekçe yazması
  6. Aldığı elbisenin yırtık olduğunu fark eden Merve’nin yırtığı diktirip elbiseyi kullanması
  7. (X) Kırtasiyeden kitap alan Şule’nin alışveriş fişini vermeyen çalışanı uyarması
  8. (X) Mahmut ‘un, okul servisine fazla yolcu alan şoförü yetkililere şikâyet etmesi.

6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları


25. ETKİNLİK 


Soru : Verilen bilgileri okuyup bilgiler doğru ise “D” yanlış ise “Y” yönünde ilerleyerek aşağıda
verilen soruyu cevaplayınız.


Cevap :

“6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30 MEB Yayınları”

6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları


27. ETKİNLİK


1. Örneklerden hangileri hak kavramı ile ilgilidir? Kutucuk numaralarını aşağıya yazınız. 


Cevap : Hak: 2, 5, 8, 10


2. Örneklerden hangileri özgürlük kavramı ile ilgilidir? Kutucuk numaralarını aşağıya yazınız. 


Cevap : Özgürlük: 4, 7, 9, 11


3. Örneklerden hangileri sorumluluk kavramı ile ilgilidir? Kutucuk numaralarını aşağıya yazınız.


Cevap : Sorumluluk: 1, 3, 6, 12



 

Our Score

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 9-10-11 MEB Yayınları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Rollerimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 9, 10, 11


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Rollerimiz Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Sayfa 9-10-11


1. ETKİNLİK 


Soru :  A) Aşağıdaki kutucuklara doğuştan ve sonradan kazanılan rollerden üçer tane örnek yazınız. 


Kısa Cevap :

Doğuştan kazanılan roller: kardeş, torun, evlat vb.

Sonradan kazanılan roller: sporcu, öğretmen, doktor vb.


Soru : B) Sahip olduğunuz rollerin zaman içinde değiştiğini gösteren üç örnek yazınız.


Cevap :

1. Öğretmen olmak
2. Yetişkin olmak
3. Futbolcu olmak


2. ETKİNLİK 


Soru : 6. sınıf öğrencisi Efe’nin aşağıda verilen gruplarda üstlenebileceği rollere örnekler yazınız.


Cevap :

Temizlik kulübü: başkan, üye, sayman vb.

Aile: çocuk, abi, kardeş vb.

Okul: öğrenci, sınıf üyesi, sınıf temsilcisi vb.

Futbol takımı: kaptan, kaleci, forvet vb.


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 10 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kavramlardan uygun olanları cümle içinde boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

1. doğuştan kazanılan, sonradan kazanılan
2. roller
3. haklarımız, sorumluluklarımız
4. rol çatışması
5. ressamlık
6. evlat
7. ödev yapmak
8. odamızı toplamak


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 11 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Merhaba ben Beste. 1985 yılında Ankara’da doğmuşum. İlkokula başladığım günü hiç unutamıyorum. Okulumu ve arkadaşlarımı çok sevdim. O yıl bir kardeşimin doğması beni daha
da mutlu etmişti. Artık bir doktorum. Bugün ise çocuğumu ilk kez okula götürmenin heyecanını yaşıyorum.

Soru : Yukarıdaki metne göre Beste’nin zaman içinde edindiği rolleri yazınız.


Cevap :

• evlat
• öğrenci
• abla
• doktor
• anne


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda verilen bilgilerden doğru olanlara “D” yanlış olanlara “Y” yazınız.


Cevap :

  1. ( Yanlış ) Aynı anda birden fazla rolümüz olamaz.
  2. ( Doğru ) Bazı rollerimiz zaman içinde değişiklik gösterebilir.
  3. ( Doğru ) Sınıf başkanlığı, sahip olabileceğimiz rollerden biridir.
  4. ( Yanlış ) Kişinin davranışlarının sonuçlarını üstlenmesine rol denir.
  5. ( Doğru )Bir öğrencinin eğitimini tamamlayarak mimar olması sosyal rollerin zaman içinde değişmesine örnektir.
  6. ( Doğru )Okul müdürü olan Yusuf Bey’in bu rolünü evde de devam ettirmesi rol çatışmasıdır.
  7. ( Yanlış ) Abla rolü doğuştan sahip olduğumuz rollerden biridir.
  8. ( Doğru ) Bireylerin rolleri değiştikçe sorumlulukları da değişir.


 

Our Score

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Değerli ziyaretçilerimiz ; Yeni eğitim döneminde  Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusunu siz değerli öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmeleri ve okulda başarılı olması amacıyla Sosyal Bilgiler öğretmenimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.


“6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları” konusunda Sosyal Bilgiler ödevlerine ulaşabilmek için aşağıda yer alan mavi renkli olan metin etkinlik isimlerine tıklayarak veya yeşil renki olan sayfa sayılarına tıklayarak Sosyal Bilgiler ödevlerini kontrol ederek okuldaki başarınızı arttırabilirsiniz.

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorarak Sosyal Bilgiler dersi hakkında en güvenilir ve hızlı cevapları Sosyal Bilgiler öğretmenimizde alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı  Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


1. ÜNİTE: BİREY VE TOPLUM 


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Rollerimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 9, 10, 11


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Özden Kültüre Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Farklılıklarımızla Değerliyiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Birlikte Daha Güçlüyüz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Etkin Bir Vatandaşım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 1. Ünite Bulmaca Etkinlik Cevapları Sayfa 31


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı  Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


2. ÜNİTE: KÜLTÜR VE MİRAS 


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Bozkırın Sahipleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Arabistan’da Doğan Güneş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46, 47


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Türkler ve İslamiyet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Türkler Yeni Yurdunda Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Uygarlıklar Buluşuyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 2. Ünite Bulmaca Etkinlik Cevapları Sayfa 62


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı  Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


3. ÜNİTE: İNSANLAR, YERLER VE ÇEVRELER 


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Dünyanın Neresindeyim? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Ülkemizi Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Ülkemizde Nüfus ve Ekonomi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Dünyada İklim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 3. Ünite Bulmaca Etkinlik Cevapları Sayfa 88


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 3. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92, 93


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı  Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


4. ÜNİTE: BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM 


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Araştırıyorum, Öğreniyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95, 96


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Hayalimdeki Gelecek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Araştırma Yapıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Emeğe Saygı Duyuyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 4. Ünite Bulmaca Etkinlik Cevapları Sayfa 104


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 4. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı  Sayfa 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


5. ÜNİTE: ÜRETİM, DAĞITIM VE TÜKETİM 


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Üreterek Güçleniyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Bir Projem Var Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Vergilerimiz Hizmete Dönüşüyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Nitelikli İş Gücü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Meslek Sahibi Oluyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133, 134, 135, 136


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 5. Ünite Bulmaca Etkinlik Cevapları Sayfa 137


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 5. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142, 143


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı  Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


6. ÜNİTE: ETKİN VATANDAŞLIK 


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Yönetim Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Üç Kuvvet (Yasama-Yürütme-Yargı) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Karar Alma Süreçlerine Katılıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Demokrasimize Sahip Çıkıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Gücümüz Anayasa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161, 162, 163


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Toplumda Kadın Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 6. Ünite Bulmaca Etkinlik Cevapları Sayfa 167


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 6. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171


6. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Çalışma Kitabı  Sayfa 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


7. ÜNİTE: KÜRESEL BAĞLANTILAR 


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Türk Cumhuriyetleri ve Komşularımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Ülkemizin Ekonomik İlişkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 177, 178, 179


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Kıtaları ve Gönülleri Bağlayan Köprü: Türkiye Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180, 181


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Popüler Kültür ve Kültürümüz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 7. Ünite Bulmaca Etkinlik Cevapları Sayfa 184


6. Sınıf Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı 7. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 185, 186, 187, 188, 189, 190



 

Our Score

Millî bayramlarımızın, ülkemizin her tarafında coşkuyla kutlanmasının toplumsal birlikteliğe katkıları nelerdir?

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Millî bayramlarımızın, ülkemizin her tarafında coşkuyla kutlanmasının toplumsal birlikteliğe katkıları nelerdir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Millî bayramlarımızın, ülkemizin her tarafında coşkuyla kutlanmasının toplumsal birlikteliğe katkıları nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Milli bayramlarımızın ülkemizin her tarafında coşkuyla kutlanmasının toplumsal birlikteliğe katkısı çok fazladır. Çünkü millet aynı duygu ve coşku içerisinde kenetlenmekte ve bununla beraber toplumsal Birlik dayanışma olgusu bütünleşmektedir.


“Millî bayramlarımızın, ülkemizin her tarafında coşkuyla kutlanmasının toplumsal birlikteliğe katkıları nelerdir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Milli bayramlarımızın ülkemizin her tarafında milletimiz tarafından coşkuyla kutlanması toplumsal birlik ve dayanışma açısından büyük bir önem ifade etmektedir.

Bu bayramların kutlanması ile beraber milletin aynı duyguları yaşaması millet olgusunu arttırmakta toplumsal birliktelik güçlenmekte ve millet ordusu ön plana çıkarak aramızdaki Bağlar daha da güçlenmektedir.

Sonuç olarak toplum içerisinde milli bayramların kutlanması aynı duygu içerisinde yaşayan insanların bütünleşmesini sağlar ve güçlü bir millet haline gelmenizi sağlar.



 

Our Score

“Her insan farklı bir dünyadır.” sözü size neleri çağrıştırmaktadır?

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı “Her insan farklı bir dünyadır.” sözü size neleri çağrıştırmaktadır? konusunu kısaca ele alacağız. 


““Her insan farklı bir dünyadır.” sözü size neleri çağrıştırmaktadır?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Her insan farklı bir dünyadır sözü bizlere insanların kişiliklerinin farklı olduğunu ifade eden önemli sözlerden bir tanesi olarak ifade edebiliriz.

İşte bu nedenle her insanın farklı birdir dünya olması kültürel düşünce yönünden saygı duyulması ve farklara saygılı olmamız açısından dikkat edilmesi gereken olgulardan bir tanesidir.


““Her insan farklı bir dünyadır.” sözü size neleri çağrıştırmaktadır?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Her insan farklı bir dünyadır sözü bizlere farklılıklara saygı duymamızın önemli bir Erdem olduğunu ifade eden önemli bir sözdür.

İşte bu nedenle bizlerin insanların farklılıklarına saygı duyarak toplum içerisinde dayanışma ve yardımlaşma olgusunu ön plana çıkarmamız gerekir.

Bununla beraber farklı duygular içerisinde olan insanları uyum içerisinde yaşaması milletin güçlü bir yapıya sahip olmasını sağlar.



 

Our Score

İnsanların birbirine saygıyla yaklaştığı ve anlayışlı olduğu bir toplumda neler yaşanır?

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İnsanların birbirine saygıyla yaklaştığı ve anlayışlı olduğu bir toplumda neler yaşanır? konusunu kısaca ele alacağız. 


“İnsanların birbirine saygıyla yaklaştığı ve anlayışlı olduğu bir toplumda neler yaşanır?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İnsanların birbirine saygıyla yaklaştığı ve anlayışlı olduğu bir toplum içerisinde huzur mutluluk ve toplumsal dayanışma olgusu artmaktadır.

Saygıyla yaklaşılan ve anlayışlı toplumlarda varlıklara saygı olacağından dolayı toplum içerisinde bir bütün olarak milli birlik ve dayanışma olgusundan söz edebiliriz.


“İnsanların birbirine saygıyla yaklaştığı ve anlayışlı olduğu bir toplumda neler yaşanır?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İnsanların birbirine saygıyla yaklaştığı ve anlayışlı bir ortamda toplum olması artmakta ve toplumsal birlik ve dayanışma içerisinde yaşam sağlanır.

Toplum içerisinde saygı ve anlayışın olduğu toplumlarda farklılıklara da saygı olacağından dolayı insanların birbirine olan güvenleri de artacaktır.

Ayrıca toplumsal bütünlük sağlanacağından dolayı milletin birbirine olan güveni birlikteliği ve duyguları artacak gelebilecek tehlikelere karşı da dimdik olacaklardır.



 

Our Score

Yardımseverlik şifre ile ilgili düşüncelerinizi defterinize yazarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yardımseverlik şifre ile ilgili düşüncelerinizi defterinize yazarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yardımseverlik şifre ile ilgili düşüncelerinizi defterinize yazarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yardımseverlik çok güzel

Yardımseverlik toplum içerisinde en önemli olgulardan bir tanesi olarak ifade edilebilir.

Toplum içerisinde yardımlaşmanın yaygın olduğu toplumlarda genellikle saygının ve huzurun ön planda olduğunu görebiliriz. Bunun temel nedeni insanların bir arada birbirine destek olmasından kaynaklanmaktadır.

Sonuç olarak toplum içerisinde var olan yardımlaşmanın bir bütün olarak milleti güçlü kıldığını ifade edebiliriz.


“Yardımseverlik şifre ile ilgili düşüncelerinizi defterinize yazarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yardımseverlik

Toplum içerisinde bizleri bir arada tutan en önemli olgulardan olarak ifade edilen olgulardan bir tanesidir.

Yardımseverlik olgusu insanların birbirlerine yardımlaşmasını ifade ettiği için insanlar arasındaki Duygu alışverişi artmaktadır. Duygu alışverişinde bulunan bir toplum dayanışma ve yardımlaşma olgusunun geliştiği gözlenir.

Bu sayede toplumun bir arada yaşadığı huzurlu ve anlayışlı farklılıklara saygı duyan bir milletin oluştuğunu ancak yardımlaşma olgusunun geliştiği toplumlarda görebiliriz.



 

Our Score
error: Content is protected !!