2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma Arasındaki İlişkiyi Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110


2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma Arasındaki İlişkiyi Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Hasan dedenin kitaplarını sayınız. 


Cevap :

  • Hasan dedenin 14 tane kitabı vardır.

Hasan dede kaç kitap daha alırsa 32 kitabı olur?


Cevap :

  • 32 – 14 = 28 alırsa 32 kitabı olur.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 106 Cevapları


Sayılar Oluşturalım

Adım Adım Uygulayalım

A4 kâğıdınıza çıkarma işlemi modeli çiziniz.
Çıkan kısmına 15 sayı çubuğu koyunuz.
Fark kısmına 20 sayı çubuğu koyunuz.
Sayı çubuklarını birleştiriniz.
Bulduğunuz sayıyı şablon üzerinde eksilen yerine yazınız. Eksilen, çıkan ve fark arasındaki ilişkiyi açıklayınız.


Cevap :

  • Çıkarma kısmında eksilen veya çıkan değerlerinden biri verilmediği zaman, farkla toplanması gerekir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 108 Cevapları


1) Tişörtler üzerindeki işlemlerde verilmeyen sayıları bulunuz. Askılar üzerindeki sayılarla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 109 Cevapları


2) Ayşe teyzenin bahçesine diktiği çiçeklerden 15 tanesi soldu. Geriye 20 çiçeği kaldı. Ayşe teyzenin bahçesine diktiği çiçeklerin sayısını bulunuz. İfadelere karşılık gelen çıkarma terimlerini yazınız.


Cevap :

  •  ? – 15 = 20 işleminde
  • 20 + 15 = 35 Ayşe teyzenin bahçesine diktiği çiçeklerin sayısı

3) Aşağıdaki işlemlerde verilmeyen sayıları bularak yerlerine yerleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110 Cevapları”

4) Aşağıdaki çıkarma işlemlerinde verilmeyen terimleri bulunuz.


Cevap :

  1. 20
  2. 60
  3. 41
  4. 55

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 110 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfi koyunuz.


Cevap :

  • ( Doğru ) Çıkarma işleminde farkı tahmin ederken sayıların en yakın olduğu onluklar bulunur.
  • ( Yanlış ) Çıkarma işleminde verilmeyen terimleri bulurken çarpma işleminden yararlanırız.
  • ( Doğru ) Çıkarma işleminde verilmeyen eksileni bulmak için çıkan sayı ile farkı toplarız.
  • ( Yanlış ) Çıkarma işleminde verilmeyen çıkanı bulmak için eksilen sayı ile farkı toplarız.
  • ( Doğru ) Çıkan sayının 20, farkın 10 olduğu bir çıkarma işleminde eksilen sayı 30’dur.

2) 52 – 39 = ? işleminin tahminî sonucu ile gerçek sonucu arasındaki fark aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : A Şıkkı


3) 95 ..56 Yandaki çıkarma işleminde verilmeyen terimi bulmak için aşağıdaki işlemlerden hangisini yapmalıyız?


Cevap : A Şıkkı


4) Bir tiyatro salonunda 85 koltuk vardır. Tiyatro başladığında koltukların 63 tanesi dolmuştur. Verilenlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. Cevaplarınızı yanlarındaki boşluklara yazınız.


a) Salonda kaç koltuk boş kalmıştır?


Cevap : 85 – 63 = 22


b) Soruyu hangi işlemle çözdünüz?


Cevap : Çıkarma


c) İşlemde hangi terim verilmemiştir?


Cevap : Fark



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 102-103-104-105 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Farkı Tahmin Edelim Metni Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


2. Sınıf Matematik Kitabı Farkı Tahmin Edelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 102-103-104-105


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Otoparkta kaç araç vardır? Tahmin ediniz.


Cevap : 25 tane otoparkta araç vardır.


Otoparktaki kırmızı araçlar çıktığında geriye kaç araç kalır? Tahmin ediniz.


Cevap : 16 Otoparktaki kırmızı araçlar çıktığında geriye araç sayısı


Malzemeler: Ek tdeki onluk ve birlik taban blokları

Adım Adım Uygulayalım

Üçerli gruplara ayrılınız.
Biriniz “eksilen sayı”, biriniz “çıkan sayı”, biriniz de “tahmin eden” olunuz. “Eksilen sayı” olan öğrenciden 100’den küçük bir sayı söylemesini isteyiniz. “Çıkan sayı” olan öğrenciden eksilenden küçük bir sayı söylemesini isteyiniz.
“Tahmin eden” öğrencinin farkı tahmin etmesini isteyiniz.
Onluk ve birlik taban blokları ile çıkarma işleminizi yapıp tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 104 Cevapları


1) Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Gerçek sonucu bulunuz. Örnekteki gibi tahmininiz ile gerçek sonucu karşılaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 105 Cevapları


2) Aşağıdaki sebzelerin sayıları arasındaki farkı tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuç ile karşılaştırınız.


Cevap :

  • Tahmin : 35 – 30 = 5
  • Gerçek Sonuç : 35 – 28 = 7
  • Gerçek sonuç ile aradaki fark 2’dir.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 96-99-100-101 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Gerektiren Problemleri Çözelim ve Kuralım Metni Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101


2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Gerektiren Problemleri Çözelim ve Kuralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 96-99-100-101


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Rafta toplam kaç boya kalemi vardır?


Cevap :

  • 12 + 12 + 12 = 36 tane boya kalem vardır.

Malzemeler: oyun hamuru, A4 kâğıdı, kalem
Adım Adım Uygulayalım
Oyun hamurlarıyla iki veya üç farklı renkte bilyeler yapınız.
Yaptığınız bilyeleri sayıp renklerine göre ayırınız.
Bilyelerinizin sayısını kullanarak toplama işlemi gerektiren problemler kurunuz,
A4 kâğıdınıza yazdığınız problemi, sıra arkadaşınızla değiştirip çözünüz. Çözümlerinizi birlikte kontrol ediniz.


Cevap :

  • Sınıf arkadaşlarınızla beraber yapmanız gereken bir etkinliktir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 99 Cevapları


1) 2/A sınıfında iletişim konulu bir anket yapılmıştır. Ankete göre “günaydın, teşekkür ederim, rica ederim, lütfen, özür dilerim vb.” nezaket ifadelerini kullanan 23 öğrenci vardır. 7 öğrenci ise bu ifadeleri kullanmayı unuttuklarını belirtmiştir. Bu ankete, 2/A sınıfından toplam kaç öğrenci katılmıştır?


Cevap :

  • 23 +  7 = 30 Bu ankete, 2/A sınıfından toplam öğrenci katılmıştır.

2) Bir manav, 14 kilogram patates ve patateslerden 9 kilogram fazla soğan satmıştır. Manavın sattığı patates ve soğanlar toplam kaç kilogramdır?


Cevap :

  • 14 + 9 = 23 Manavın sattığı patates ve soğanlar toplam kilogramdır.

3) Sınıf kitaplığımızda 39 kitap vardı. Öğretmenimiz 1 deste masal, 1 düzine öykü kitabı daha aldı. Kitaplığımızda toplam kaç kitabımız oldu?


Cevap :

  • 39 + 12 + 10 = 61 Kitaplığımızda toplam kitabımız oldu.

4) Veli dedenin çiftliğinde 12 koyun, 23 keçi ve 30 tane de inek vardır. Veli dedenin çiftliğinde toplam kaç hayvan vardır?


Cevap :

  • 12 + 23 + 30 = 65 Veli dedenin çiftliğinde toplam hayvan vardır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 100 Cevapları


5) Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Toplama işlemi gerektiren bir problem kurup çözünüz.


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 96-99-100-101 MEB Yayınları”

Problem :

Emel Hanım, Doğum günü için 4 tane küçük pasta, 2 tane orta boy pasta ve 1 tane büyük pasta almıştır. Emel Hanım kaç lira ödemiştir?

Çözüm :

  • 15 + 15 + 15 + 15 = 60
  • 35 + 35 = 70
  • 60 + 70 + 42 = 172 lira ödemiştir.

6)Aşağıdaki metni okuyunuz çözünüz.

Sınıf öğretmenimiz, okulda karşılaştığımız olumsuz davranışlara karşı neler yapabileceğimizi sordu. 12 öğrenci öğretmene söyleyeceğini, 14 öğrenci ailesi ile konuşacağını, 13 öğrenci de arkadaşını uyaracağını söyledi.


Problem :

Buna göre, öğretmene söylenene öğrencilerle, uyarılan öğrencilerin sayısı kaçtır ?

Çözüm :

  • 12 + 13 = 25

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 101 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Okulumuzdaki 2. sınıf öğrencilerinden 12 kişi Almanca, 5 kişi Fransızca kursuna katılmaktadır. İngilizce kursuna katılanların sayısı, Fransızca kursuna katılanlardan 8 fazladır. Yabancı dil kursuna katılan toplam öğrenci sayısı kaçtır?


Cevap :  C Şıkkı


2) 29 + 35 = 64 işlemi, aşağıdaki problemlerden hangisinin çözümü olamaz?


Cevap : B Şıkkı


3) Selda, kırtasiyeden aldığı malzemelere 56 lira ödedi. Selda, hangi malzemeleri almıştır?


Cevap : C Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplayalım Metni Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94, 95


2. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplayalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95


Soru : Aşağıdaki soruları görsellere göre cevaplayınız.


Fatma’nın toplam kaç kez ip atladığını zihinden bulunuz. Nasıl bulduğunuzu söyleyiniz.


Cevap :

  • 30 + 20 = 50 kez ip atlamıştır.
  • 3 + 2 = 5 = 50 olarak zihinden hesaplanır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 94 Cevapları


1) Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 MEB Yayınları”

2) Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 Cevapları”

3) Aşağıda verilen toplama işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 11 + 19 = 30
  • 32 + 16 = 48
  • 29 + 14 = 43
  • 20 + 18 = 38
  • 13 + 31 = 44
  • 15 + 17 = 32

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 95 Cevapları


4) Aşağıda verilen toplama işlemlerini zihinden yapınız


Cevap :

  • 32 + 12 = 44
  • 21 + 18 = 39
  • 30 + 16 = 46
  • 22 + 13 = 35

 ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Toplamları tahmin edilen işlemlerden hangisinin tahmini sonucu diğerlerinden farklıdır?


Cevap : B şıkkı


2) Toplamları tahmin edilen işlemlerden hangisinin tahmini sonucu diğerlerinden küçüktür?


Cevap : A şıkkı


3) Aşağıda verilen zihinden toplama işlemlerinden kaç tanesi doğrudur?


Cevap : A şıkkı


4) 6 birlik, 2 onluktan oluşan sayı 10 ile zihinden toplandığında sonuç kaç olur?


Cevap : B şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-89-90 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı İki Doğal Sayının Toplamını Tahmin Edelim Metni Cevapları Sayfa 88, 89, 90


2. Sınıf Matematik Kitabı İki Doğal Sayının Toplamını Tahmin Edelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-89-90


Soru : Aşağıdaki soruları görsellere göre cevaplayınız.


İki grupta oyun oynayan çocukların sayısı tahmini olarak kaçtır?


Cevap : 20


İki gruptaki toplam çocuk sayısı kaçtır?


Cevap : 19


Tahmininiz ile gerçek sonuç arasındaki fark kaçtır?


Cevap : 20 – 19 = 1 fark vardır.


ETKİNLİK SEPETİ


Malzemeler: 50 – 60 tane boncuk
Adım Adım Uygulayalım
-► Her iki elinize bir miktar boncuk alınız.
-► İki elinizde toplam kaç boncuk olduğunu tahmin ediniz.
-► Tahmini sonucu bir yere not ediniz. Gerçek sonucu bulunuz. Sonuçları karşılaştırınız. Etkinliği dönüşümlü olarak yapınız.


Cevap :

  • Sınıf arkadaşlarınızla birlikte bu etkinliği gerçekleştiriniz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 90 Cevapları


1) Ayla, Kemal ve Serkan okul ihtiyaçlarını karşılamak için kırtasiyeye gittiler. Alacakları ürünlerin fiyatları aşağıda verilmiştir. Yapacakları alışverişe kaç lira ödeyeceklerini tahmin ediniz. Gerçek sonucu bulup tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-89-90 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85-86-87 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Verilmeyen Toplananı Bulalım Metni Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


2. Sınıf Matematik Kitabı Verilmeyen Toplananı Bulalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85-86-87


Soru : Okulumuzdaki tiyatro gösterisini izlemek için 2/A sınıfı olarak 20 kişi salona indik. 2/B sınıfı da indiğinde salonda toplam 40 kişi olduk. Buna göre 2/B sınıfında kaç öğrenci vardır?


Cevap :

  • 40 – 20 = 20 Buna göre 2/B sınıfında öğrenci vardır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Malzemeler: sayı çubukları Adım Adım Uygulayalım

-► Sıranızın üzerine birinci toplanan bölümüne 10 mavi sayı çubuğu koyunuz,
-► İkinci toplanan bölümünü boş bırakınız.
-► Toplam bölümüne 18 mavi sayı çubuğu koyunuz.
-► Arkadaşınıza ikinci toplananda kaç çubuk olması gerektiğini sorunuz.
-► Doğruluğunu birlikte kontrol ediniz.
-► Yeni işlemlerle etkinliği sürdürünüz.


Cevap :

  • 8 tane çubuk olması gerekir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 87 Cevapları


1) Ahmet ile Berkay’ın toplam 26 balonu vardır. Ahmet’in 14 balonu olduğuna göre Berkay’ın balonlarının sayısını bulunuz.


Cevap :

  • 26 – 14 = 12 Berkay’ın balonlarının sayısı

2) Bir otobüste toplam 20 yolcu vardır. 12 yolcu birinci duraktan bindiğine göre diğer duraklardan kaç kişi binmiştir?


Cevap :

  • 20 – 12 = diğer duraklardan kişi binmiştir.

3) Aklımdan bir sayı tuttum. Bu sayıya 6 ekledim. Bulduğum sayı 17 oldu. Aklımdan tuttuğum sayı kaçtır?


Cevap :

  • 17 – 6 = 11 Aklımdan tuttuğum sayı

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


Soru : Aşağıdaki işlemleri inceleyiniz. Doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 80-81-82 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları Sayfa 80, 81, 82


2. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite nite Değerlendirmesi Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 80-81-82


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarındaki boşluklara yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 80 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  1. kare
  2. üçgenin
  3. piller
  4. yapılar
  5. içinin

Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını yanlarına yazınız.


11) 4 onluk, 7 birlikten oluşan sayının 15 fazlası kaçtır?


Cevap : 42 + 15 = 62


12) Yirmi sekiz ve seksen iki sayılarını rakamla yazınız


Cevap : 28, 82


13) 40’tan geriye dörder saydığımızda 6. saymada hangi sayıyı söyleriz?


Cevap : 15


14) Görseldeki uçurtma sayısını tahmin ediniz. Gerçek sonuçla karşılaştırınız.


Cevap :

  • Tahmin : 15
  • Gerçek Sonuç : 16

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 82 Cevapları


15) Aşağıdaki örüntüde verilmeyen sayıları kutucuklara yazınız.


Cevap :

  • 50 ve 40 sayıları

16) Aşağıdaki tabloya göre .. ve .. yerine hangi sayılar yazılmalıdır?


Cevap : C Şıkkı


17) Kantine simit almak için gittim. Önümde 2 ki ş i, arkamda ise 1 kişi vardı. Acaba ben kaçıncı sıradayım?


Cevap : B Şıkkı


18) Aşağıdaki sayılardan hangisinin en yakın olduğu onluk doğru verilmiştir?


Cevap : A Şıkkı


19) Aşağıda zihinden yapılmış olan çıkarma işlemlerinden kaç tanesi doğrudur?


Cevap : B Şıkkı


20) Aşağıdaki ritmik saymalarda boş bırakılan yerlere sırayla hangi sayılar gelmelidir?


Cevap :  C Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 77-78-79-80 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çıkaralım Metni Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80


2. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çıkaralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 77-78-79-80


Soru : Kitabım 60 sayfadır. 40 sayfasını okudum. Acaba okunacak kaç sayfam kaldı? Zihinden nasıl bulabilirsiniz?


Cevap :

  • 60 – 40 = 20 olarak bulabiliriz.
  • 6 – 4 = 2 = 20 olarak zihinden bulabiliriz.

Çıkarma Kartları ile Oynayalım
Malzemeler: karton, makas, cetvel Adım Adım Uygulayalım
Karton üzerine eşit büyüklükte 5 tane dikdörtgen çiziniz. Dikdörtgenleri keserek kartlarınızı oluşturunuz.
Kartlarınızın üzerine birler basamağı sıfır olan iki basamaklı sayılarla çıkarma işlemleri yazınız. ( Örneğin 60 – 20 = ? , 40 – 30 = ?) Kartlarınızın arkasına işlemlerin sonuçlarını yazınız.
Kartlarınızı karıştırınız, işlem kısmını arkadaşınıza gösteriniz.
İşlem sonucunu söyledikten sonra kartınızı çevirip sonuç ile karşılaştırınız.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapabilirsiniz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 79 Cevapları


1) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 50 – 30 = 20
  • 40 – 10 = 30
  • 90 – 50 = 40
  • 20 – 10 = 10
  • 80 – 60 = 20
  • 70 – 20 = 50

2)? işareti yerine gelecek sayı kaçtır?


Cevap :

  • 80 – 70  – 50 – 20

3) Aşağıdaki işlemleri zihinden yaparak tabloyu doldurunuz.


Cevap :

  • 90 – 30 = 60
  • 20 – 10 = 10

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. Bulduğunuz sonuçlara karşılık gelen harfleri yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 77-78-79-80 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Ondalık Bozarak Çıkarma İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77 


2. Sınıf Matematik Kitabı Ondalık Bozarak Çıkarma İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77


Soru : Sizce, 8 birlikten 9 birlik nasıl çıkar?


Cevap :

  • Komşusu olan 4’ten 1 onluk alınır.
  • 8 + 10 = 18 yapılır.
  • 18 – 9 yapılarak işlem sonucu 9 bulunur.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Hamurlarla Onluk Bozalım Malzemeler: oyun hamuru Adım Adım Uygulayalım
Oyun hamurunuzdan 3 tane onluk, 3 tane birlik blok oluşturunuz.
Oluşturduğunuz bloklarınızla sıranızın üzerine 33 sayısını modelleyiniz.

33 – 8 = ? işlemini model üzerinde gösteriniz.
3 birliğin içinden 8 birlik alabilir misiniz?


Cevap : Hayır alamayız.


3 onluğun içinden bir onluk alınız ve 3 birliğe ekleyiniz. Oluşan 13 birlik içinden 8 birlik çıkarınız.
Geriye kaç onluk ve kaç birlik kaldığını söyleyiniz.


Cevap : 25 blok kalır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 75 Cevapları


1) Aşağıda verilen çıkarma işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 62 – 24 = 38
  • 70 – 31 = 39
  • 83 – 47 = 36

2) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. Bulduğunuz işlem sonuçlarını balonların üzerindeki sonuçlarla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 76 Cevapları


3) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yaparak ☆ yerine hangi sayının geleceği bulunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77 Cevapları”

4) Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yaparak onluk ve birlik taban blokları üzerinde çizerek gösteriniz.


Cevap :

  • 32 – 25 = 7
  • 40 – 19 = 21

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Onluk ve birlik taban bloklarıyla gösterilmiş olan çıkarma işlemi aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : C Şıkkı


2) Aşağıdaki işlemlerden hangisinin sonucu diğerlerinden farklıdır?


Cevap : C Şıkkı


3) Bir çıkarma işlemindeki en büyük sayı, hangi terim ile ifade edilir?


Cevap : A Şıkkı


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 77 Cevapları


4) Aşağıdaki onluk ve birlik taban bloklarıyla gösterilen çıkarma işlemleri örnekteki gibi altlarındaki kutulara yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77 MEB Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72


2. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Yukarıda verilen birinci resimde kaç tane portakal vardır?


Cevap :

  • Birinci resimde 18 tane portakal vardır.

İkinci resimde portakalların kaç tanesi yere düşmüştür? Ağaçta kaç portakal kalmıştır?


Cevap :

  • İkinci resimde portakalların 8 tanesi yere düşmüştür.
  • 18 – 8 = 10 ağaçta tane portakal kalmıştır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Malzemeler: Ek 1 onluk ve birlik taban blokları
Adım Adım Uygulayalım “37 – 15 = ?” işlemini taban bloklarınızla yapınız.
Sıranızın üzerinde taban bloklarınızla 37 sayısını oluşturunuz.
37 sayısının içerisinden 1 onluk, 5 birlik alınız.
Kalan bloklarınızı sayınız. Yaptığınız işlemi defterinizde gösteriniz.


Cevap :

  • 22 blok kalır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 71 Cevapları


1)Aşağıda verilen çıkarma işlemlerini onluk ve birlik taban blokları üzerinde çizerek gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 68-69-70-71 -72 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 72 Cevapları


2) Aşağıda alt alta verilen çıkarma işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 29 – 4 = 25
  • 37 – 23 = 14
  • 51 – 30 = 21

3) Aşağıda yan yana verilen çıkarma işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 27 – 6 = 21
  • 38 – 12 = 26
  • 57 – 22 = 35
  • 31 – 11 = 20
  • 63 – 41 = 22
  • 77 – 25 = 52

4) Aşağıda çıkarma işlemi terimleri verilmiştir. Sayıları yerlerine yerleştirerek çıkarma işlemlerini yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72 MEB Yayınları”


 

Our Score
error: Content is protected !!