2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 62-65-66-67 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Eldeli Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


2. Sınıf Matematik Kitabı Eldeli Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 62-65-66-67


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Sizce 1 nereye gitmelidir?


Cevap :

  • Bence 1 sayısı elde olarak işlemin üst tarafına yazılması ve 3 + 1 toplandığında eklenmesi gerekir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 65 Cevapları


1) Aşağıdaki toplama işlemlerini örnekteki gibi yapınız.


Cevap :

  • 25 + 16 = 41
  • 22 + 8 = 30
  • 45 + 28 = 73
  • 19 + 8 + 6 = 33
  • 24 + 5 + 7 = 36
  • 29 + 26 + 4 = 59

2) Aşağıdaki toplama işlemlerini yaparak tepeye ulaşınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 62-65-66-67 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 66 Cevapları


3) Aşağıda verilen toplama işlemlerini yapınız


Cevap :

  • 16 + 6 + 7 = 33
  • 20 + 2 + 8 = 30
  • 30 + 10 + 4 = 44
  • 43 + 4 + 8 = 55
  • 21 + 5 + 7 = 33
  • 15 + 19 + 3 = 37
  • 13 + 9 + 2 = 24
  • 18 + 5 + 9 = 33

4) Bulutlardaki toplama işlemlerini yapınız. İşlem sonucunu aşağıdaki kutulardan bulunuz. Kutuları işlem bulutunun renginde boyayınız.


Cevap :

  1. 44 + 35 = 79
  2. 37 + 15 = 52
  3. 46 +18 = 64
  4. 34 + 25 = 59
  5. 29 + 31 = 60
  6. 39 + 24 = 63
  7. 26 + 15 + 5 = 46
  8. 48 + 23 + 2 = 73

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçları, hangi seçenekte küçükten büyüğe doğru sıralanmıştır?


Cevap : B Şıkkı


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 67 Cevapları


2) Aşağıdaki öğrencilerin yaptığı toplama işlemlerinde iki kişinin sonucu aynı çıkıyor. İşlemleri yapıp hangi çocukların aynı sonuca ulaştıklarını bulunuz.


Cevap : A Şıkkı


3) Aşağıdaki örüntüye göre … işleminin sonucu kaçtır?


Cevap :  A Şıkkı


4) Mustafa, dikdörtgen ve üçgenin içindeki sayıları topladı. Bulduğu sayının onluk ve birliklerini gösterdi. Mustafa’nın yaptığı işlem hangi seçenekte doğru gösterilmiştir?


Cevap :  C Şıkkı


5) Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 32 + 24 = 56
  • 26 + 17 = 43
  • 54 + 20 = 74
  • 30 + 18 = 48
  • 20 + 15 + 3 = 38
  • 46 + 33 + 5 = 84
  • 53 + 18 + 4 = 75
  • 68 + 22 + 9 = 99


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-60-61 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61


2. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-60-61


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Sarı oyuncak kedilerin sayısı kaçtır?


Cevap :  13


Kahverengi oyuncak kedilerin sayısı kaçtır?


Cevap : 15


İki rafta toplam kaç oyuncak kedi vardır?


Cevap : 15 + 13 = 28


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Artar mı, Azalır mı?

Malzemeler: sayı çubukları Adım Adım Uygulayalım
Sayı çubuklarınızın bir kısmını sıranızın üzerine koyarak sayınız.
Sıra arkadaşınızdan da kendi sayı çubuklarını saymasını isteyiniz.
Sayı çubuklarınızı birleştirip tekrar sayınız.
Sayı çubuklarınızın sayısı arttı mı, azaldı mı? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarımızla birlikte yapmanız gerekmektedir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60 Cevapları


1) Abaküslerdeki toplama işlemlerini yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-60-61 MEB Yayınları”

2) Modellerle gösterilmiş toplama işleminde boş yerleri doldurunuz.


Cevap :

  • 3 onluk, 1 birlik
  • 1 onluk, 3 birlik
  • 4 onluk, 4 birlik

3) Aşağıdaki toplama işlemlerini yapıp terim adlarını karşılarına yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 61 Cevapları


4) Onluk ve birlik taban bloklarıyla gösterilmiş toplama işlemindeki boş yerleri doldurunuz.


Cevap :

  • 3 onluk, 4 birlik
  • 2 onluk, 2 birlik
  • 4 onluk, 6 birlik

5) Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 55-60-61 Cevapları”

6) Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 30 + 18 = 48
  • 25 + 13 =  38
  • 16 + 21 =  37
  • 33 + 22 =  55
  • 37 + 17 =  54
  • 68 + 10 =  78
  • 77 + 12 = 89
  • 52 + 43 =  95
  • 15 + 52 =  67
  • 23 + 31 =  54
  • 64 + 14 =  78
  • 45 + 11 = 56
  • 20 + 38 =  58
  • 52 + 25 =  77


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51-52-53-54 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayıların Yakın Olduğu Onlukları Bulalım Metni Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayıların Yakın Olduğu Onlukları Bulalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51-52-53-54


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Yukarıdaki fare, sizce hangi sayının üzerindeki peynire daha yakındır?


Cevap :

  • 50 – 47 = 3
  • 47 – 40  = 7
  • Bu nedenle 50 sayının üzerindeki peynire daha yakındır.

Malzemeler: top, tebeşir
Adım Adım Uygulayalım

Öğretmeninizle birlikte okul bahçesine çıkınız.
Uzun bir çizgi çiziniz. Çizginin uçlarına da birer daire çiziniz.
Dairelerin içine 40 ve 50 yazınız. Dairelerin içine girmesi için birer arkadaşınızı seçiniz.
Topla çizginin ortasına gelen arkadaşınıza 40 ile 50 arasında bir sayı söyleyiniz. Hangi onluğa daha yakınsa topu o tarafa atmasını isteyiniz.
Sayıları değiştirerek etkinliğe devam edebilirsiniz.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte yapınız.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 52 Cevapları


1) Anne arı 77. yavru arı 74. çiçeğe konmuştur. Arıların kondukları çiçek sayılarının, hangi onluklara yakın olduğunu gösteriniz.


Cevap :

  • 74  = 70 sayısına yakın olduğunu gösterebiliriz.
  • 77  =80 sayısına yakın olduğunu gösterebiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 53 Cevapları


2) Sevimli ağustos böceğinin yakın olduğu onluğa ait çiçeği boyayınız.


Cevap :

  • 85 = 90 sayınına ait çiçeği boyayınız.

3) Aşağıdaki sayıların yakın oldukları onlukları boyayınız.


Cevap :

  • 32 = 30
  • 73 = 70
  • 61 = 60
  • 55 = 60
  • 86 = 90

4) Tablolardaki sayıların en yakın oldukları onlukları bulunuz. Bulduğunuz sayının kutusundaki harfleri noktalı yerlere yazarak şifreyi çözünüz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51-52-53-54 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 54 Cevapları


5) Süslü ve Pullunun bir haftada verdikleri süt miktarı aşağıdaki gibidir. Hangisinin verdiği süt miktarı 40 litreye daha yakındır? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Süslü, 35 litreyle daha yakındır.

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) 37 sayısının en yakın olduğu onluk hangisidir?


Cevap : A Şıkkı


2) Aşağıdaki sayıların yanına en yakın oldukları onluklar yazılmıştır. Hangisi yanlıştır?


Cevap : C Şıkkı


3) 4 onluk, 5 birlikten oluşan sayının en yakın olduğu onluk aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : B Şıkkı


4) Aşağıdaki sayılardan hangisi 50’ye yakındır?


Cevap : C Şıkkı


5) Aşağıdaki sayılardan hangisinin en yakın olduğu onluk 80 değildir?


Cevap : C Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 44-48-49-50-51 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayıları Karşılaştıralım ve Sıralayalım Metni Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayıları Karşılaştıralım ve Sıralayalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48-49-50-51


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Can ve Beril defterlerindeki boş sayfaları saydılar. Can 16, Beril 14 sayfasının kaldığını söyledi.

Acaba kimin boş sayfası fazladır? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Can’ın boş sayfası daha fazladır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 48 Cevapları


1) Ayla’nın teyzesi 39, dayısı 32 yaşındadır. Hangisi daha büyüktür? Yazınız.


Cevap :

  • Teyzesi daha büyüktür.

2) Ela ve Seda bahçede ip atlıyorlar. Ela 41, Seda 34 kez ip atladı. Ki daha çok ip atlamıştır? Yazınız.


Cevap :

  • Ela daha çok ip atlamıştır.

3) 76, 84, 68 sayılarını büyükten küçüğe doğru sıralayınız.


Cevap :

  • 84 – 76 – 68

4) Aşağıdaki tabloda sayılar ve harfler karışık olarak verilmiştir.


Cevap :

  • OKUL

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 49 Cevapları


5) Nihat’ın 23, Nuri’nin 30, Burak’ın 19, Serdarın 18 bilyesi vardır. Bilye sayılarını küçükten büyüğe doğru sıralayınız. Aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :

  • 18 – 19 – 23 – 30

6) Aşağıdaki görselde köpekler ve topladıkları kemik sayıları verilmiştir. Kemik sayılarını büyükten küçüğe doğru sıralayınız. Aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :

  • 31 – 28 – 21

7) Aşağıdaki kutularda Önce Sonra boş bırakılan yerlere hangi sayılar gelmelidir? Yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 44-48-49-50-51 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 50 Cevapları


8) Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız. Cevaplarınızı soruların yanındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Üçüncü sıradaki Anıl, hangi çocukların arasındadır? = Ersin-Berke
  • İkinci sıradaki Esin, hangi çocukların arasındadır? = Merve-Anıl
  • Anıl’dan sonra okul taşıtına kaçıncı sıradaki çocuk biner? = 4. Sıradaki 
  • Esin’den önce okul taşıtına kaçıncı sıradaki çocuk biner? = 1. Sıradaki 

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) 57, 53, 59 sayılarının büyükten küçüğe doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : A Şıkkı


2) 87, 92, 78 sayılarının küçükten büyüğe doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : B Şıkkı


3) 89’dan sonraki ilk sayı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : A Şıkkı


4) 49’dan önceki ilk sayı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap : C Şıkkı


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 51 Cevapları


5) Sınıf listesinde 31. ve 33. sıradaki öğrencilerin arasında olan Serdar kaçıncı sıradadır?


Cevap : C Şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Örüntü Oluşturalım Metni Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44


2. Sınıf Matematik Kitabı Örüntü Oluşturalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Kalem fiyatlarında nasıl bir değişim olduğunu söyleyiniz.


Cevap :

  • Kalem fiyatlarında 3’er olarak örüntü şeklinde değişim olduğunu ifade edebiliriz.

ETKİNLİK SEPETİ


Adım Adım Uygulayalım
Sınıfınızda onar kişilik gruplar oluşturunuz.
Öğretmeninizin tahtaya yazacağı örüntüyü dikkatle inceleyiZ (Örneğin 15, 18, 21 … )
Örüntünün kuralını belirleyiniz. Artan bir örüntü ise bir adım öne çıkarak artış sayısı kadar el çırpınız.
Azalan bir örüntü ise bir adım geri giderek azalan sayı kadar el çırpınız.
Grup olarak tahtaya çıkıp etkinliği uygulayınız.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 41 Cevapları


1) Aşağıdaki sayı örüntülerini örnekte verildiği gibi doldurunuz. Örüntünün kuralını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 41 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 42 Cevapları


2) Aşağıdaki sayı örüntülerini tamamlayıp kuralını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 MEB Yayınları”

3) Aşağıdaki örüntülerde verilmeyen sayıları yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 42 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 43 Cevapları


4) Aşağıdaki örüntülerde kuralı bozan sayıları bulup işaretleyiniz.


Cevap :

  1. 48
  2. 18
  3. 46

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıdaki sayı örüntüsünün kuralı hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :

A) Sayılar üçer azalarak sıralanıyor.
B) Sayılar üçer artarak sıralanıyor.
C) Sayılar ikişer azalarak sıralanıyor.


2) Aşağıdaki sayı örüntüsünde kuralı bozan sayı hangisidir?


Cevap :

A) 31
B) 39
C) 42


3) Aşağıdaki örüntüde “?” yerine hangi sayı gelmelidir?


Cevap :

A) 63
B) 73
C) 83


4) Aşağıdaki sayı örüntüsünün kuralını yazınız.


Cevap :

  • 4’er 4’er artan bir örüntü kuralı vardır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 44 Cevapları


5) Aşağıdaki sayı örüntülerinde kuralı bozan sayıları bulup boyayınız


Cevap :

  • 32 ve 40 sayı örüntülerinde kuralı bozan sayılardır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37-38-39-40 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Ritmik Sayma Yapalım Metni Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 


2. Sınıf Matematik Kitabı Ritmik Sayma Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37-38-39-40


1) Aşağıda verilen sayılardan başlayarak ileriye doğru ikişer ritmik sayınız. Boşluklara yazınız.


Cevap :

  • 46 – 48 – 50 – 52 – 54 – 56 – 58 – 60 – 62 – 64
  • 82 – 84 – 86 – 88 – 90 -92 – 94 – 96 – 98 – 100

2) 27’den başlayarak geriye doğru üçer ritmik sayınız. Tırtılın üzerindeki boşluklara yazınız.


Cevap :

  • 27 – 24 – 21 – 18 – 15 – 12 – 9 – 6 – 3 – 0

3) 40’tan başlayarak geriye doğru dörder sayınız üzerine yazınız.


Cevap :

  • 40 – 36 – 32 – 28 – 24 – 20 – 16 – 12 – 8 – 4 – 0

4) 15’ten başlayarak ileriye doğru beşer sayınız. Boş bırakılan şekilleri üzerine yazınız.


Cevap :

  • 15 – 20 – 25 – 30 – 35 – 40 – 45 – 50 – 55

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 38 Cevapları


5) Emre ve Ezgi’nin sorularını cevaplayarak aşağıdaki boşluklara yazınız.


“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

30’dan başlayıp geriye üçer ritmik sayarken altıncı söylediğim sayı kaçtır?


Cevap : 15


16’dan başlayıp ileriye dörder ritmik sayarken beşinci söylediğim sayı kaçtır?


Cevap :  32


6) Aşağıdaki soruları 100’lük tabloya göre cevaplayınız. Bulduğunuz sayıların olduğu kutucukları boyayınız.


Cevap :

  • 12’den başlayıp ileriye doğru üçer ritmik sayarken altıncı sayı = 27
  • 16’dan başlayıp ileriye doğru dörder ritmik sayarken dördüncü sayı = 28
  • 28’den başlayıp ileriye doğru ikişer ritmik sayarken üçüncü sayı = 32
  • 45’ten başlayıp ileriye doğru beşer sayarken yedinci sayı  = 75

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 39 Cevapları


7) Aşağıdaki soruları 100lük tabloya göre cevaplayınız. Bulduğunuz sayıların olduğu kutucukları boyayınız.


Cevap :

  • 68’den başlayıp geriye doğru ikişer sayarken dördüncü sayı = 62
  • 90’dan başlayıp geriye doğru onar sayarken altıncı sayı = 40
  • 65’ten başlayıp geriye doğru beşer sayarken üçüncü sayı = 55
  • 40’tan başlayıp geriye doğru dörder sayarken yedinci sayı = 14

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Yukarıdaki ritmik saymada hangi sayılar verilmemiştir?


Cevap :

  • B. 31 ve 35

2) 30’dan başlayarak geriye doğru üçer sayma yapan bir öğrenci 18’den önce hangi sayıyı söyler?


Cevap :

  • C. 21

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 40 Cevapları


3) 75’ten başlayarak geriye doğru beşer sayma yaparken söylediğimiz altıncı sayı kaçtır?


Cevap :

  • A. 50

4) 40’tan başlayarak geriye doğru dörder ritmik sayıp boşlukları doldurunuz.


Cevap :

  • 40 – 36 – 32 – 28 – 24 – 20 – 16 – 12 – 8 – 4 – 0


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Basamak Değerlerini Bulalım Metni Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32


2. Sınıf Matematik Kitabı Basamak Değerlerini Bulalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Kovanların önündeki arıları sayınız.


Cevap :  20 tane kovanın önde arı vardır.


Her bir kovanın önünde kaçar tane arı vardır?


Cevap : 10 tane bir kovanın önünde arı vardır.


Kovan sayısı ile arı sayısı arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap : Arı sayısı kovan sayısının 5 katıdır.


ETKİNLİK SEPETİ Ben Hangi Sayıyım?


Malzemeler: küçük bir kutu, kâğıt, kalem Adım Adım Uygulayalım
Kâğıdınıza iki basamaklı bir sayı yazınız.
Kâğıtlarınızı öğretmeninizin masasındaki kutuya atınız.
Sırayla kutudan bir kâğıt çekiniz.
Çektiğiniz kâğıtta yazan sayı ile ilgili arkadaşlarınıza ipucu veriniz. (Örneğin 6 onluk, 3 birlikten oluşur.)
Sayıyı doğru söyleyen arkadaşınızı alkışlayınız.


Cevap :

  • Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla yapmanız gerekmektedir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 29 Cevapları


1) Aşağıdaki tabloda boş bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 30 Cevapları


2) Aşağıdaki nesneleri sayınız. Tablolardaki boşlukları doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 30 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 31 Cevapları


3) Tabloda verilen sayıların basamak değerlerini yazınız.


Cevap :

  1. Basamak Değeri : 30 – 3
  2. Basamak Değeri : 50 – 6
  3. Basamak Değeri : 70 – 2

4) Aşağıdaki sayıların basamak değerlerini yazınız.


Cevap :

  1. 36 : 30 + 6
  2. 49 : 40 + 9
  3. 54 : 50 +4
  4. 68 : 60 +8

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32 Cevapları


5) Aşağıda basamak değerleri verilen sayıları yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32 Cevapları”

ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1, 2 ve 3. soruların cevaplarını yanlarındaki boşluklara yazınız.


1) 53 sayısının birler basamağındaki rakamın basamak değeri kaçtır?


Cevap : 3 birler basamağındaki rakamın basamak değeri


2) 80 sayısının onlar basamağındaki rakamın basamak değeri kaçtır?


Cevap : 80 onlar basamağındaki rakamın basamak değeri


3) 7 birlik, 6 onluktan oluşan sayı kaçtır?


Cevap : 67 sayısı olacaktır.


4) Aşağıda verilen iki basamaklı sayıların basamak değerlerini yazınız.


5) Aşağıda verilen iki basamaklı sayıların basamak adlarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 24-25-26 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Tahmin Edelim Metni Cevapları Sayfa 24, 25, 26


2. Sınıf Matematik Kitabı Tahmin Edelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 24-25-26


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Çiftlikteki hayvan sayısını tahmin ediniz.


Cevap : 9 tane olduğunu tahmin ediyorum.


Kaç hayvan olduğunu sayınız. Tahmininizle gerçek sonuç arasında fark var mı?


Cevap : 12 tane hayvan vardır. 3 tane eksik olarak tahmin ettim.


ETKİNLİK SEPETİ


Malzemeler: nohut
Adım Adım Uygulayalım
Avucunuza saymadan bir miktar nohut alınız.
Nohutların sayısını tahmin ediniz.
Nohutları sayıp tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • Avucumuzda 20 tane nohut olduğunu tahmin ediyorum.
  • Avucumuzda 15 tane nohut çıktı.
  • 5 tane fazla tahminde bulunduk

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 25 Cevapları


1) Aşağıdaki boşlukları görsele göre doldurunuz.


a) Tavşan Uzunkulak, havuçlara ulaşmak için kaç kez zıplamış olabilir?


Cevap : 17


b) Tavşan Uzunkulak’ın kaç zıplayış yaptığını sayıp gerçek sonucu yazınız.


Cevap : 16


c) Tahmininiz ile gerçek sonucu karşılaştırınız.


Cevap : Evet. 1 fark vardır.


2)Aşağıdaki balıkların sayısını tahmin ediniz. Daha sonra balıkları sayarak tahmininizi kontrol ediniz. Sonuçları tabloya yazınız.


Cevap :

Tahmin Sonuç  : 19

Gerçek Sonuç : 18


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 26 Cevapları


3) Aşağıdaki uğur böceklerinin sayısını tahmin ediniz. Daha sonra uğur böceklerini sayarak tahmininizi kontrol ediniz. Sonuçları tabloya yazınız


Cevap :

Tahmin Sonuç  : 22

Gerçek Sonuç : 23


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Yeşil ördeklerin sayısını tahmin ediniz. Daha sonra yeşil ördekleri sayarak tahmininizi kontrol ediniz. Sonuçları tabloya yazınız.


Cevap :

Tahmin Sonuç : 16

Gerçek Sonuç : 15


Beyaz ördeklerin sayısını tahmin ediniz. Daha sonra beyaz ördekleri sayarak tahmininizi kontrol ediniz. Sonuçları tabloya yazınız.


Cevap :

Tahmin Sonuç : 17

Gerçek Sonuç : 17



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20-21-22-23 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Onluk ve Birliklere Ayıralım Metni Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


2. Sınıf Matematik Kitabı Onluk ve Birliklere Ayıralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20-21-22-23


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Cevap :

  • Portakal ağacında 13 tane portakal vardır.
  • Armut ağacında 11 tane armut vardır.
  • Elma ağacında  14 tane elma vardır.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Park alanında kaç tane çocuk vardır? Sayınız.


Cevap : 12 çocuk vardır.


10 tane çocuk sayıp daire içine alınız.


Cevap : Görsel üzerinde 10 tane çocuğu daire içerisine alınız.


Daire dışında kaç çocuk kaldı söyleyiniz. 


Cevap : 2 çocuk kaldı.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 19 Cevapları


1)Aşağıdaki nesneleri sayılarına göre uygun kartla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20-21-22-23 MEB Yayınları”

2) Aşağıdaki yıldızları sayınız. Her kutudaki yıldızların sayısını bir düzine olacak şekilde çizerek tamamlayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 19 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 20 Cevapları


3) Görseldeki şekilleri renklerine göre sayınız. Bulduğunuz sayıların kaç onluk ve kaç birlikten oluştuğunu göstererek tabloyu doldurunuz.


Cevap :

  • 36 = Bu Sayı 3 onluk, 6 birlikten oluşur.
  • 39 = Bu Sayı 3 onluk, 9 birlikten oluşur.
  • 25 = Bu Sayı 2 onluk, 5 birlikten oluşur.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 21 Cevapları


4) Aşağıdaki tabloları örnekteki gibi tamamlayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20-21-22-23 Cevapları”

5) Aşağıda verilen sayıları örnekteki gibi abaküs üzerinde gösteriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 21 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 22 Cevapları


6)Aşağıda 1’den 100’e kadar sayılar verilmiştir. Yönergelere uygun sayılar bulunuz. Belirtilen renge boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 23 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 23 Cevapları


ACABA ÖĞRENDİK Mİ?


1) Aşağıda verilen bilgileri okuyunuz. Doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) 37 sayısında 3 onluk vardır.
  • ( Doğru ) Bir düzinede aynı türden 12 varlık vardır.
  • ( Yanlış ) 14 sayısı 4 onluk, 1 birlikten oluşur.
  • ( Yanlış ) 12 silgi, 1 deste oluşturur.

2)Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları uygun ifadelerle doldurunuz.


Cevap :

  • a) Ay nı türden 10 nesne deste oluşturur.
  • b) Aynı türden 12 nesne düzine oluşturur.
  • c) 76 sayısında onluk vardır.
  • d) 1 deste çiçek 10 tanedir.

3) Aşağıdaki sayılardan hangisi 6 onluk, 8 birlikten oluşmuştur?


Cevap : C Şıkkı

A) 86 B) 83 C) 68


4) Aşağıdaki sayılardan hangisinin onluk ve birlikleri doğru gösterilmiştir?


Cevap : A Şıkkı

A) 65 = 6 onluk, 5 birlik
B) 72 = 2 onluk, 7 birlik
C) 94 = 90 onluk, 4 birlik


5) Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


Cevap : C Şıkkı

A) 11 çilek 1 düzinedir,
B) 8 elma 1 destedir.
C) 12 muz 1 düzinedir



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15 Meb Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Nesne Sayılarını Bulalım Metni Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15


2. Sınıf Matematik Kitabı Nesne Sayılarını Bulalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15


Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.


Arıların yaptığı petekleri sayarak boyayınız. Kaç tane petek saydığınızı söyleyiniz.


Cevap :

  • 17 tane petek sayabiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Malzemeler: A4 kâğıdı, boya kalemleri, makas Adım Adım Uygulayalım
Kâğıt üzerine belirli aralıklarla rakamları yazınız.
Yazdığınız rakamları ayrı ayrı olacak şekilde kesiniz.

Öğretmeninizin söyleyeceği iki basamaklı sayıyı kestiğiniz rakamlarla oluşturunuz.


Cevap :

  • Bu oyunu sınıfta arkadaşlarınızla, öğretmen eşliğinde oynamanız gerekmektedir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 14 Cevapları


1) Aşağıdaki nesneleri sayınız. Nesne sayılarını altlarındaki kutulara yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15 MEB Yayınları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 15 Cevapları


2) Aşağıdaki topları renklerine göre ayrı ayrı sayıp yazınız.


Cevap :

  • Kırmızı Top Sayısı : 18
  • Mavi Top Sayısı :  17
  • Sarı Top Sayısı :  17
  • Mor Top Sayısı :  14

3) Aşağıdaki görselde aynı renk kutulardan kaçar tane olduğunu sayınız. Noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!