Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarımızla tartışalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarımızla tartışalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarımızla tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Maddeler Halinde Bilgisayarın yararları şunlardır ;

  1. Bilgiye ulaşmak hızlandı
  2. Film, video, oyun gibi içeriklere anında ulaşım imkanı oldu
  3. İnsanlar arası iletişim hızlandı.
  4. Yeni iş sahaları oluştu
  5. Bilgi paylaşımı kolay hale geldi

Madde Madde Bilgisayarın zararları şunlardır ;

  1. Bilgi kirlilikleri , yanlış haberler arttı.
  2. Bağımlılık yaptı.
  3. Göz ve bel sağlığı gibi fiziksel sağlığı olumsuz etkiledi
  4. Akrabalık ve çevre ilişkilerini azalttı
  5. Mağduriyetler ve dolandırıcılık arttı

“Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarımızla tartışalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Her teknolojide olduğu gibi bilgisayarın da hem yararları hemde zararları vardır. Önemli olan teknolojiyi amacına uygun belirli saatler içerisinde kullanmak ve hayattan kopmamaktır. Bu kurallara dikkat ettiğimiz ve belirli amaçlar için kullanıldığı zaman teknoloji bizlere hizmet eder. Aksi halde bizler teknolojinin kölesi oluruz ve bizlere bağımlılık yapabilir.

Bilgisayar haberlerin kolay elde edilmesi, bilgi elde edimi ve paylaşımını hızlandırır. İnsanlar arası iletişimi hızlandırmıştır. Yeni iş imkanları doğmuştur. Film izlemek, oyun oynamak ve ödev yapmak daha kolay hale gelmiştir.

Çok aşırı kullanımı ile bağımlılıklar, çevreden kopma , ders başarısızlıkları görülmüştür. Fiziksel bazı rahatsızlıklara sebep olmuştur. Akrabalık ve çevre ilişkilerini azaltmış, kötü insanlarla karşı karşıya gelme ve zarara uğrama durumları meydana gelmiştir.



 

Our Score

Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Çevremizdeki insanlar birbirleriyle telefon, internet , mektup aracılığı ile haberleşiyorlar.


“Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Çevremizdeki insanların neredeyse birbirleriyle telefon, internet , aracılığı ile haberleşiyorlar. Telefon ve internet ile konuşuyor, birbirlerini görüntülü arıyor yada mesajlaşıyorlar.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170


2. Sınıf Türkçe Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.


Kısa Cevap : “En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence en önemli icat telefondur. Telefon sayesinde iletişim sağlanmış ve insanlar birbirleriyle kolaylıkla haberleşebilmiştir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle örnekteki gibi eşleştirelim.

1. Daha önceden olmayanı üretme, var etme, buluş.

2. Resim, heykel sanatlarıyla uğraşanların ya da bilimsel çalışmalar yapanların çalıştığı yer.

3. Bitki bilimi.

4. Elektrik üreten araç, pil.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Aleksander Graham Bell’in ilk icadı nedir? 


Cevap :

Alexander Graham belin ilk icadı değirmendeki unu öğütmeye yarayan pratik bir el aletidir.


2. Bell ve Watson’ın ilk telefon konuşması nasıl gerçekleşmiştir? 


Cevap :

Bell ve Watson’ ın ilk telefon konuşmasını yardımcısı bak sonra seslenmek isterken farkında olmadan kablo aracılığıyla yapmasıyla oldu.


3. Radyofon adı verilen alet ile telefonda nasıl bir gelişme sağlandı? 


Cevap :

Radyofon adı verilen alet ile telefonda uzak mesafeden sesin ulaşması gelişmesi sağlandı.


3. Etkinlik 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazalım.


Cevap :

Metnin konusu : Telefonun icadı


4. Etkinlik 


Soru : İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. 


Kısa Cevap : “İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günümüzde birçok icat edilen teknolojik alet vardır ki neredeyse hayatımızda bütünleşmişlerdir.

Hepimiz bu teknolojik aletlerden en az bir ikisini gün içerisinde mutlaka kullanırız.

Bir şeyler izleyebilmek için televizyon, dinleyebilmek için radyo, bilgi edinmek ve derslerimizi yapabilmek için bilgisayar, istediğimiz yazıları çıkarabilmek için yazıcı, müzik veya herhangi bir şey dinleyebilmek için MP3 çalar, zamanı öğrenebilmek için saat, çamaşırlarımızı yıkayabilmek için çamaşır makinesi yıkabilmek için bulaşık makinesi ütüleyebilmek için ütü elde edebilmek için, mutfak işlerimizi kolaylaştırmak için doğrayıcı gibi mutfak aletleri, istediğimiz yere gidebilmek için çeşitli arabalar , elektronik aletleri şarj etmek ve çalıştırmak için elektrik ve aydınlanabilmek için ışık, lamba gibi aletleri örnek olarak gösterebiliriz.

Daha birçok teknolojik alet olmakla beraber bunlar gün içerisinde en çok kullandığımız aletlerdir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : a) Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyalım.


Cevap :

TELEFONUN İCADI 

1876 (bin sekiz yüz yetmiş altı) yılında Alexander Graham Bell ( Aleksandır Graham Bel ) telefonu icat etti. Bir tel aracılığıyla insan sesinin bir yerden başka bir yere aktarılmasına insanlar çok şaşırmışlardı. Telefon on yıl içinde önce Amerika’ya daha sonra tüm dünyaya yayıldı.


Soru : b) Yukarıdaki metni sayfa düzenine ve temizliğine dikkat ederek yazalım.


Cevap :

Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : a) Verilen konuya uygun bir yazı yazalım. Yazım ve noktalamaya dikkat edelim. 

Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.


Kısa Cevap : “Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben bir mucit olsaydım insanla yararı dokunacak robotlar icat etmek isterdim.

Böylelikle hayatın her alanı kolaylaşmış olurdu.


Soru : b) Tabloda kendimizi değerlendirelim.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 163-167-168-169-170 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ben bir mucit olsaydım insanlığa yararı dokunacak ameliyat yapan sağlık personelleri robotları icat etmek isterdim.

Böylelikle sağlık alanında büyük gelişmeler yaşanabilirdi.


“Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ben bir mucit olsaydım insanla yararı dokunacak robotlar icat etmek isterdim.

Böylelikle hayatın her alanı kolaylaşmış olurdu.



 

Our Score

İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. 

2. Sınıf Türkçe Kitabı İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım.  konusunu kısaca ele alacağız. 


“İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. ” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İcat edilen teknolojik aletler arasında araba, telefon, internet, elektronik ev aletlerini kullanıyorum.

Bu icatları istediğim yere gidebilmek, istediğim şeyi yapabilmek bilgi ve haber edinmek için kullanıyorum.


“İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. ” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Günümüzde birçok icat edilen teknolojik alet vardır ki neredeyse hayatımızda bütünleşmişlerdir.

Hepimiz bu teknolojik aletlerden en az bir ikisini gün içerisinde mutlaka kullanırız.

Bir şeyler izleyebilmek için televizyon, dinleyebilmek için radyo, bilgi edinmek ve derslerimizi yapabilmek için bilgisayar, istediğimiz yazıları çıkarabilmek için yazıcı, müzik veya herhangi bir şey dinleyebilmek için MP3 çalar, zamanı öğrenebilmek için saat, çamaşırlarımızı yıkayabilmek için çamaşır makinesi yıkabilmek için bulaşık makinesi ütüleyebilmek için ütü elde edebilmek için, mutfak işlerimizi kolaylaştırmak için doğrayıcı gibi mutfak aletleri, istediğimiz yere gidebilmek için çeşitli arabalar , elektronik aletleri şarj etmek ve çalıştırmak için elektrik ve aydınlanabilmek için ışık, lamba gibi aletleri örnek olarak gösterebiliriz.

Daha birçok teknolojik alet olmakla beraber bunlar gün içerisinde en çok kullandığımız aletlerdir.



 

Our Score

En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bence en önemli icat elektriktir. Çünkü neredeyse bütün teknolojik aletler elektrikle çalışmaktadır.


“En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bence en önemli icat telefondur. Telefon sayesinde iletişim sağlanmış ve insanlar birbirleriyle kolaylıkla haberleşebilmiştir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 159, 160, 161


2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161 MEB Yayınları”

SAĞLIK MUTLULUKTUR

Sağlıklı olmak için
İyi beslenmeliyiz.
Et, süt, yumurta, meyve,
Sebze de yemeliyiz.

Hastalıklara karşı
Güçlü olmak gerekir.
Temiz hava, bol güneş
Sağlığa iyi gelir.

Yalnızca bunlar yetmez,
Aşı da olmalıyız.
Temizliği sevmeli,
Uykuyu tam almalıyız.


1 ve 2. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayalım. 


1. Sağlıklı olmak için nasıl beslenmeliyiz? 


Cevap :

Sağlıklı olmak için iyi beslenmeli, et, süt, yumurta, meyve ve sebze yemeliyiz.


2. Sağlığa neler iyi gelir? 


Cevap :

Sağlığa temiz hava bir gün bol Güneş aşılar, temizlik ve uyku iyi gelir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


3. Yukarıda verilen kelimelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayalım.


Cevap :

a) İki takım maç boyunca iyi mücadele etti.

b) Diş fırçamıza leblebi tanesi kadar diş macunu koymalıyız.

c) Burun koku almamızı sağlayan duyu organımızdır.


4. Aşağıda karışık olarak verilen hecelerden kelime, kelimelerden anlamlı cümleler oluşturalım.


Cevap :

Temiz olmayı seviyorum.

Düzenli yürüyüş yaparım.

Dişlerime iyi bakarım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


5. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulup bulmacayı çözelim.


Cevap :

  1. Ulus
  2. Misafir
  3. Fakir
  4. Rüya

6. Cümleleri doğru noktalama işareti ite tamamlayalım.


Cevap :

Yaşlı kadın (,) pazarcıya sordu:
(—) Taze yumurtan var mı (?)
Pazarcı:
(—) Var teyze (,) kaç tane vereyim (?)


7. Verilen cümlelerin sonuna uygun soru eklerini (mı, mi, mu, mü) getirerek cümleleri yazım ve noktalama kurallarına uygun yazalım.


Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur.

Cevap : Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur mu?

Melike parkta koşuyor.

Cevap :  Melike parkta koşuyor mu?

Kahvaltıda yumurta yedi.

Cevap : Kahvaltıda yumurta yedi mi?

Kabanını giymeyince üşüdü.

Cevap : Kabanını giymeyince üşüdü mü?


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158


2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158 MEB Yayınları”

BEYAZ BIYIKLAR

Öğle yemeğinde ıspanak vardı.
— Amma da iş, dedi büyük kardeş, ıspanak hiç yoğurtsuz yenir mi?
— Öyle ya anne, dedi ortanca kardeş. ıspanak yoğurtsuz yenmez.
Küçük kardeşleri Orhan hiçbir şey demedi oysaki hepsinden çok yoğurdu severdi o.
~ Dediğiniz gibi olsun, dedi anneleri. Peki yoğurt almaya kim gidecek?
Bu işi her zaman Orhan görürdü. (…) Her gidişinde elinde olmadan yoğurttan tadardı yolda.
— Orhan gitsin, dedi kardeşleri, belki artık yapmaz…
— Söz veriyorum, dedi Orhan, yerinden sıçradı, paralar cebinde, tabak elinde, soluğu yoğurtçuda aldı. Dönerken dayanamadı, köşeye geldiğinde bir o yana baktı bir bu yana, sonra tabağı dudaklarına götürdü, tattı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Odaya girdiği zaman kardeşlerine baktı, onlar da Orhan’a baktı, sonra ikisi birden gülmeye başladı.
— Neye gülüyorsunuz, dedi Orhan. Ben artık eski Orhan değilim.
— Elbette değilsin, dedi büyük kardeşi, çok başkasın şimdi. bak, beyaz bıyıkların var.
Orhan ağabeyini anlayamadı:
— Nasıl bıyıklar a canım, dedi.
Kardeşi cevap vereceği yerde, yerinden kalktı, duvarda asılı duran aynayı aldı. Orhan’a uzattı. Orhan aynaya bakınca ne görsün? Ust dudağında yoğurttan upuzun bir bıyık vardı. Çok utandı, cebinden mendilini çıkardı, neylesin? İşi şakaya döktü:
— Tüh, dedi. Hem aklımdaydı ya, ağzımı silecektim!


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155, 156


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?


Kısa Cevap : “Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Diş sağlığımızı korumak için şunların yapılması gerekiyor ;

  • Diş ipi kullanmalı
  • Dişlerimizi doğru fırçalamalı
  • Meyve ve sebze tüketilmeli
  • Bol su içmeli
  • Çok fazla şekerli ve asidi içecekler içmemeli
  • Düzenli olarak dişlerimizi kontrol ve muayene ettirmeli
  • Diş sağlığına zararlı bir şeyler yedikten sonra mutlaka hemen dişlerimi fırçalanması
  • Günde en az iki kez dişlerimizi fırçalamalıyız

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Videoyu izlerken cümlelerdeki boşlukları dolduralım.


Cevap :

* Abur cubur yemeyi biraz ………………. kesmeli……………………. çikolata şekeri ölçülü yemeli.

* ………..Leblebi…………………………. kadar macun yeter dişlere.

* Kimi keser dişlerin, kimi ……………. çiğnemek…………………….. için.

* Sabah kalkıp fırçala, …………….. yemeklerden…………… sonra da.

* Atıştırmalardan sonra da ağzını …………..iyi……………………. çalkala.

* Elma, ……..peynir…………………………….. iyi gelir dişleri korumaya.


2. Etkinlik 


Soru : İzlediğimiz videonun konusunu yazalım.


Cevap :

İzlediğimiz videonun konusu diş sağlığı, bakımı ve dişlerimizi korumak için fırçalamaktır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplandıralım.


1. Videodaki karakterlerin isimleri nedir? 


Cevap :

Videodaki karakterlerin isimleri Kıpırdak, Şıpırdak’tır.


2. Videodaki karakterler nerede yaşıyor? 


Cevap :

Videodaki karakterler ormanda yaşıyor.


4. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz metne farklı başlıklar belirleyelim. 


Cevap :

Fırçala Dişleri

Dişlerimiz İçin


5. Etkinlik 


Soru : Videodaki karakterlerin beden dillerinden ne anlıyorsunuz?


Cevap :

Videodaki karakterlerin beden dillerinden diş sağlığına önem verdiklerini ve hareketli kişiler olduklarını anlıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dişlerimi korumak için dişlerime zarar veren abur cubur şeker gibi zararlı gıdalara dikkat ediyor, onları az tüketiyorum.

Şekerli bir şey yedikten sonra mutlaka dişlerimi fırçalıyor eğer fırçalama imkanım yoksa su ile çalkalıyorum.

Dişlerimi günde en az iki defa fırçalıyor ve diş sağlığıma dikkat ediyorum.

Dişleri besleyen sağlıklı yiyecekleri tüketmeye dikkat ediyorum.

Dişimde bir çürük veya sıkıntı olduğu zaman hemen doktora giderek tedavi oluyorum.


7. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerle izlediğimiz metindeki olayların oluş sırasına dikkat ederek bir yazı yazalım. Yazımızı düzenleyip arkadaşlarımızla paylaşalım. 

diş doktoru / sınıf / diş taraması / ödül / arkadaşlar 


Cevap :

Sevgili arkadaşlarım , diş sağlığımız çok önemlidir. Dişlerimiz konusunda bilinçlenmeli ve eğer çürürlerse bir daha asla geri dönmeyeceğini bilmeliyiz.

Düzenli olarak diş doktoruna gidip diş taraması yaptırmalıyız.

Kendimize bazen küçük ödüller ile şekerli v içecekler versek de ardından hemen dişlerimizi fırçalamalı veya o an imkanımız yoksa mutlaka hemen su ile çalkalamalıyız.

Dişlerimizi günde en az iki defa fırçalamalıyız.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Dişlerimi korumak için sağlıklı beslenmeye, dişlerimi düzenli olarak fırçalamaya, şekerli basitli yiyecekleri az tüketmeye ve düzenli olarak doktor kontrolüne gitmeye dikkat ediyorum.


“Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dişlerimi korumak için dişlerime zarar veren abur cubur şeker gibi zararlı gıdalara dikkat ediyor, onları az tüketiyorum.

Şekerli bir şey yedikten sonra mutlaka dişlerimi fırçalıyor eğer fırçalama imkanım yoksa su ile çalkalıyorum.

Dişlerimi günde en az iki defa fırçalıyor ve diş sağlığıma dikkat ediyorum.

Dişleri besleyen sağlıklı yiyecekleri tüketmeye dikkat ediyorum.

Dişimde bir çürük veya sıkıntı olduğu zaman hemen doktora giderek tedavi oluyorum.



 

Our Score
error: Content is protected !!