İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarımızla tartışalım. konusunu kısaca ele alacağız.
“Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarımızla tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Maddeler Halinde Bilgisayarın yararları şunlardır ;
Bilgiye ulaşmak hızlandı
Film, video, oyun gibi içeriklere anında ulaşım imkanı oldu
İnsanlar arası iletişim hızlandı.
Yeni iş sahaları oluştu
Bilgi paylaşımı kolay hale geldi
Madde Madde Bilgisayarın zararları şunlardır ;
Bilgi kirlilikleri , yanlış haberler arttı.
Bağımlılık yaptı.
Göz ve bel sağlığı gibi fiziksel sağlığı olumsuz etkiledi
Akrabalık ve çevre ilişkilerini azalttı
Mağduriyetler ve dolandırıcılık arttı
“Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarımızla tartışalım.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Her teknolojide olduğu gibi bilgisayarın da hem yararları hemde zararları vardır. Önemli olan teknolojiyi amacına uygun belirli saatler içerisinde kullanmak ve hayattan kopmamaktır. Bu kurallara dikkat ettiğimiz ve belirli amaçlar için kullanıldığı zaman teknoloji bizlere hizmet eder. Aksi halde bizler teknolojinin kölesi oluruz ve bizlere bağımlılık yapabilir.
Bilgisayar haberlerin kolay elde edilmesi, bilgi elde edimi ve paylaşımını hızlandırır. İnsanlar arası iletişimi hızlandırmıştır. Yeni iş imkanları doğmuştur. Film izlemek, oyun oynamak ve ödev yapmak daha kolay hale gelmiştir.
Çok aşırı kullanımı ile bağımlılıklar, çevreden kopma , ders başarısızlıkları görülmüştür. Fiziksel bazı rahatsızlıklara sebep olmuştur. Akrabalık ve çevre ilişkilerini azaltmış, kötü insanlarla karşı karşıya gelme ve zarara uğrama durumları meydana gelmiştir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar? konusunu kısaca ele alacağız.
“Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Çevremizdeki insanlar birbirleriyle telefon, internet , mektup aracılığı ile haberleşiyorlar.
“Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Çevremizdeki insanların neredeyse birbirleriyle telefon, internet , aracılığı ile haberleşiyorlar. Telefon ve internet ile konuşuyor, birbirlerini görüntülü arıyor yada mesajlaşıyorlar.
Günümüzde birçok icat edilen teknolojik alet vardır ki neredeyse hayatımızda bütünleşmişlerdir.
Hepimiz bu teknolojik aletlerden en az bir ikisini gün içerisinde mutlaka kullanırız.
Bir şeyler izleyebilmek için televizyon, dinleyebilmek için radyo, bilgi edinmek ve derslerimizi yapabilmek için bilgisayar, istediğimiz yazıları çıkarabilmek için yazıcı, müzik veya herhangi bir şey dinleyebilmek için MP3 çalar, zamanı öğrenebilmek için saat, çamaşırlarımızı yıkayabilmek için çamaşır makinesi yıkabilmek için bulaşık makinesi ütüleyebilmek için ütü elde edebilmek için, mutfak işlerimizi kolaylaştırmak için doğrayıcı gibi mutfak aletleri, istediğimiz yere gidebilmek için çeşitli arabalar , elektronik aletleri şarj etmek ve çalıştırmak için elektrik ve aydınlanabilmek için ışık, lamba gibi aletleri örnek olarak gösterebiliriz.
Daha birçok teknolojik alet olmakla beraber bunlar gün içerisinde en çok kullandığımız aletlerdir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : a) Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyalım.
Cevap :
TELEFONUN İCADI
1876 (bin sekiz yüz yetmiş altı) yılında Alexander Graham Bell ( Aleksandır Graham Bel ) telefonu icat etti. Bir tel aracılığıyla insan sesinin bir yerden başka bir yere aktarılmasına insanlar çok şaşırmışlardı. Telefon on yıl içinde önce Amerika’ya daha sonra tüm dünyaya yayıldı.
Soru : b) Yukarıdaki metni sayfa düzenine ve temizliğine dikkat ederek yazalım.
Cevap :
Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : a) Verilen konuya uygun bir yazı yazalım. Yazım ve noktalamaya dikkat edelim.
Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım. konusunu kısaca ele alacağız.
“Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Ben bir mucit olsaydım insanlığa yararı dokunacak ameliyat yapan sağlık personelleri robotları icat etmek isterdim.
Böylelikle sağlık alanında büyük gelişmeler yaşanabilirdi.
“Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin? konuya uygun bir yazı yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Ben bir mucit olsaydım insanla yararı dokunacak robotlar icat etmek isterdim.
2. Sınıf Türkçe Kitabı İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. konusunu kısaca ele alacağız.
“İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. ” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
İcat edilen teknolojik aletler arasında araba, telefon, internet, elektronik ev aletlerini kullanıyorum.
Bu icatları istediğim yere gidebilmek, istediğim şeyi yapabilmek bilgi ve haber edinmek için kullanıyorum.
“İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatalım. ” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Günümüzde birçok icat edilen teknolojik alet vardır ki neredeyse hayatımızda bütünleşmişlerdir.
Hepimiz bu teknolojik aletlerden en az bir ikisini gün içerisinde mutlaka kullanırız.
Bir şeyler izleyebilmek için televizyon, dinleyebilmek için radyo, bilgi edinmek ve derslerimizi yapabilmek için bilgisayar, istediğimiz yazıları çıkarabilmek için yazıcı, müzik veya herhangi bir şey dinleyebilmek için MP3 çalar, zamanı öğrenebilmek için saat, çamaşırlarımızı yıkayabilmek için çamaşır makinesi yıkabilmek için bulaşık makinesi ütüleyebilmek için ütü elde edebilmek için, mutfak işlerimizi kolaylaştırmak için doğrayıcı gibi mutfak aletleri, istediğimiz yere gidebilmek için çeşitli arabalar , elektronik aletleri şarj etmek ve çalıştırmak için elektrik ve aydınlanabilmek için ışık, lamba gibi aletleri örnek olarak gösterebiliriz.
Daha birçok teknolojik alet olmakla beraber bunlar gün içerisinde en çok kullandığımız aletlerdir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 157, 158
2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158 MEB Yayınları”
BEYAZ BIYIKLAR
Öğle yemeğinde ıspanak vardı.
— Amma da iş, dedi büyük kardeş, ıspanak hiç yoğurtsuz yenir mi?
— Öyle ya anne, dedi ortanca kardeş. ıspanak yoğurtsuz yenmez.
Küçük kardeşleri Orhan hiçbir şey demedi oysaki hepsinden çok yoğurdu severdi o.
~ Dediğiniz gibi olsun, dedi anneleri. Peki yoğurt almaya kim gidecek?
Bu işi her zaman Orhan görürdü. (…) Her gidişinde elinde olmadan yoğurttan tadardı yolda.
— Orhan gitsin, dedi kardeşleri, belki artık yapmaz…
— Söz veriyorum, dedi Orhan, yerinden sıçradı, paralar cebinde, tabak elinde, soluğu yoğurtçuda aldı. Dönerken dayanamadı, köşeye geldiğinde bir o yana baktı bir bu yana, sonra tabağı dudaklarına götürdü, tattı.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları
Odaya girdiği zaman kardeşlerine baktı, onlar da Orhan’a baktı, sonra ikisi birden gülmeye başladı.
— Neye gülüyorsunuz, dedi Orhan. Ben artık eski Orhan değilim.
— Elbette değilsin, dedi büyük kardeşi, çok başkasın şimdi. bak, beyaz bıyıkların var.
Orhan ağabeyini anlayamadı:
— Nasıl bıyıklar a canım, dedi.
Kardeşi cevap vereceği yerde, yerinden kalktı, duvarda asılı duran aynayı aldı. Orhan’a uzattı. Orhan aynaya bakınca ne görsün? Ust dudağında yoğurttan upuzun bir bıyık vardı. Çok utandı, cebinden mendilini çıkardı, neylesin? İşi şakaya döktü:
— Tüh, dedi. Hem aklımdaydı ya, ağzımı silecektim!
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Dişlerimi korumak için dişlerime zarar veren abur cubur şeker gibi zararlı gıdalara dikkat ediyor, onları az tüketiyorum.
Şekerli bir şey yedikten sonra mutlaka dişlerimi fırçalıyor eğer fırçalama imkanım yoksa su ile çalkalıyorum.
Dişlerimi günde en az iki defa fırçalıyor ve diş sağlığıma dikkat ediyorum.
Dişleri besleyen sağlıklı yiyecekleri tüketmeye dikkat ediyorum.
Dişimde bir çürük veya sıkıntı olduğu zaman hemen doktora giderek tedavi oluyorum.
7. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki kelimelerle izlediğimiz metindeki olayların oluş sırasına dikkat ederek bir yazı yazalım. Yazımızı düzenleyip arkadaşlarımızla paylaşalım.
diş doktoru / sınıf / diş taraması / ödül / arkadaşlar
Cevap :
Sevgili arkadaşlarım , diş sağlığımız çok önemlidir. Dişlerimiz konusunda bilinçlenmeli ve eğer çürürlerse bir daha asla geri dönmeyeceğini bilmeliyiz.
Düzenli olarak diş doktoruna gidip diş taraması yaptırmalıyız.
Kendimize bazen küçük ödüller ile şekerli v içecekler versek de ardından hemen dişlerimizi fırçalamalı veya o an imkanımız yoksa mutlaka hemen su ile çalkalamalıyız.
Dişlerimizi günde en az iki defa fırçalamalıyız.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız.
“Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Dişlerimi korumak için sağlıklı beslenmeye, dişlerimi düzenli olarak fırçalamaya, şekerli basitli yiyecekleri az tüketmeye ve düzenli olarak doktor kontrolüne gitmeye dikkat ediyorum.
“Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Dişlerimi korumak için dişlerime zarar veren abur cubur şeker gibi zararlı gıdalara dikkat ediyor, onları az tüketiyorum.
Şekerli bir şey yedikten sonra mutlaka dişlerimi fırçalıyor eğer fırçalama imkanım yoksa su ile çalkalıyorum.
Dişlerimi günde en az iki defa fırçalıyor ve diş sağlığıma dikkat ediyorum.
Dişleri besleyen sağlıklı yiyecekleri tüketmeye dikkat ediyorum.
Dişimde bir çürük veya sıkıntı olduğu zaman hemen doktora giderek tedavi oluyorum.