İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı “Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.” sözden neler anladığımızı paylaşalım. konusunu kısaca ele alacağız.
““Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.” sözden neler anladığımızı paylaşalım. ” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Çevre temizliğine sağlanabilmesi için herkesin kendi üzerine düşen görevi yapması gerekmektedir.
Yukarıdaki sözden temiz bir çevre için herkesin bilince sahip olması ve kendi üzerine düşen sorumluluğu alması gerektiğini anlıyorum.
““Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.” sözden neler anladığımızı paylaşalım. ” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Yukarıdaki söz çok anlamlıdır.
Hepimiz temiz bir çevrede yaşamak isteriz.
Mahallemizin ve gideceğimiz park gibi alanların tertemiz olmasını isteriz.
Ancak temiz bir çevre istediğimiz gibi bizim de bu alanları temiz bırakmamız ve kirlettikçe temizlememiz gerekmektedir.
Herkes üzerine düşen sorumluluğu yaptığı zaman bütün mahalle temizlenmiş ve toplu bir düzen sağlanmış olur.
Kahvaltı önemli bir öğündür. Sağlıklı olmak ve okulda zihnimizin açık olması için sağlıklı bir kahvaltı yapmalıyız.
Kahvaltıda peynir, zeytin, yumurta mutlaka yemeliyiz.
Eğer mevsimi ise domates ve salatalığı soframızdan eksik etmemeliyiz.
Kahvaltıda börek, menemen, sucuk ve yumurta çeşitleri yiyebiliriz.
Mevsim yeşilliklerini ve maydanozu da kahvaltımızı ekleyebiliriz.
Ailemizin yapmış olduğu pankek, krep, pişi lor salatası, simit ve poğaça gibi kahvaltılıkları da yiyebiliriz.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz metne göre cevaplayalım.
1. Kahvaltı yapmadığımız zaman ne tür sıkıntılar yaşarız?
Cevap :
Kahvaltı yapmadığımız zaman beynimizde yeterince enerji oluşmaz. Bu da biz de yorgunluk, baş ağrısı, dikkat ve algılama azlığı gibi sıkıntılar yaşatır.
2. Çocuklar kahvaltıda mutlaka ne yemelidir?
Cevap :
Çocuklar kahvaltıda mutlaka bir bardak süt içmeli, 1 adet portakal, domates salatalık ve benzeri sebze ya da meyve tüketmelidir.
Süt içmeyen çocuklar yeterli miktarda peynir veya yoğurt tüketmeli, meyve suyu, domates, biber ve havuç gibi sebzeler yenilmelidir.
Ayrıca reçel, peynir , zeytin, yumurta,fındık ezmesi, ekmek ve kahvaltılık tahıl ürünleri kahvaltıya eklenmelidir.
3. Kahvaltıda ne içilmelidir?
Cevap :
Kahvaltıda süt veya meyve suyu içilmelidir.
4. Kahvaltı yapmak neden önemlidir?
Cevap :
Kahvaltı yapmak kuvvetli ve dinamik olmak, derslerimizi iyi anlayabilmek ve bağışıklığımız için önemlidir.
3. Etkinlik
Soru : Metnin konusunu yazalım.
Cevap :
Metnin konusu : Kahvaltı yapmanın önemi
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz? Arkadaşlarımızla paylaşalım.
Yemekten önce ve sonra elleri yıkamalı çok fazla su tüketmemeliyiz.
Suyumuzu yemekten çok önce veya yarım, 1 saat kadar sonra içmeye devam edebiliriz. Bu sindirimimizi kolaylaştıracaktır
Yemeğin yanında asitli gazlı içecekler, hazır ve katkılı gıdalar tüketmemeye dikkat etmelidir.
Sağlıklı beslenmeye dikkat etmeli yemeğimizi ne az ne de çok miktarda yemeliyiz.
5. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki metni yazım hatalarını düzelterek yeniden yazalım.
Cevap :
Bayram Sabahı
KurbanBayramı sabahı erkenden uyandım. Babamlailk kez bayram namazına gideceğimiz için çok heyecanlandım. Hazırlanıp camiye gittik. Cami çıkışında fırından sıcak ekmek aldık. Eve geldiğimizde annembayram kahvaltısını çoktan hazırlamıştı.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.
Yumurta ile yapılan yemeklerden bir tanesi de çıtır yumurta tarifidir.
Kaynayan suyun içerisine sirke ve tuz konularak kaynatılır.
Tenceredeki suyu kaşık yardımıyla karıştırıp bir göbek oluşturulur vks’ye kırılan yumurta bu girdabın içerisine yavaşça bırakılır.
Yaklaşık 3 dakika kadar pişirdikten sonra su süzdürülerek tencereden alınır ve pişirdiğimiz yumurta önce una sonra 1 adet çırptığımız yumurtaya bulanır.
Son olarak taze biberiye ile ekmek kırıntıları bir kasede karıştırılır. Un ve yumurtaya buladığımız yumurtaları ekmek kırıntısına bularız ve iki dakika arkalı önlü altın rengi olacak şekilde kızartırız.
Sıcak servis ederiz.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım. konusunu kısaca ele alacağız.
“Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Yumurta ile yapılan yemeklerden bir tanesi menemendir. Annem soğanları biberleri doğradıktan sonra iyice kavurur ve domatesi de ekleyerek iyice pişirir. Tuz ve baharatlarını da koyduktan sonra en son yumurtayı kırar ve pişinceye kadar karıştırır. Mis gibi menemenimiz hazır.
“Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Yumurta ile yapılan yemeklerden bir tanesi de çıtır yumurta tarifidir.
Kaynayan suyun içerisine sirke ve tuz konularak kaynatılır.
Tenceredeki suyu kaşık yardımıyla karıştırıp bir göbek oluşturulur vks’ye kırılan yumurta bu girdabın içerisine yavaşça bırakılır.
Yaklaşık 3 dakika kadar pişirdikten sonra su süzdürülerek tencereden alınır ve pişirdiğimiz yumurta önce una sonra 1 adet çırptığımız yumurtaya bulanır.
Son olarak taze biberiye ile ekmek kırıntıları bir kasede karıştırılır. Un ve yumurtaya buladığımız yumurtaları ekmek kırıntısına bularız ve iki dakika arkalı önlü altın rengi olacak şekilde kızartırız.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 Cevapları”
Soru : Yukarıdaki kelimelerle birer cümle yazalım.
Cevap :
pota =
Potaya atmış olduğu top tam isabet etmişti.
çevik =
Sporcu güçlü ve çevik olmalıdır.
basketbol =
Basketbol benim en sevdiğim spordur.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.
1. Basketbolda her takımın amacı nedir?
Cevap :
Basketbolda her takımın amacı topu karşı takımın potasına atmaktır.
2. Türkiye erkek ve kadın millî basketbol takımlarımızın isimleri nedir?
Cevap :
Türkiye erkek milli basketbol takımımızın ismi “12 Dev Adam”, kadın milli basketbol takımının ismi ise “Potanın Perileri” dir.
3. Basketbola ilgimiz ve yeteneğimiz varsa ne yapmalıyız?
Cevap :
Basketbola ilgimiz ve yeteneğim yeteneğimiz var ise, Türkiye Basketbol Federasyonu ‘ nun pek çok yere açtığı “12 Dev Adam Basketbol Okulları”na kayıt yaptırabilir.
3. Etkinlik
Soru : Tablodaki eş anlamlı kelimeleri eşleştirelim. Geriye hangi kelimelerin kaldığını yazalım.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : a) Aşağıdaki spor dallarının isimleri nelerdir?
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları”
Soru : b) Yukarıdaki spor dallarından hangileri takım sporları, hangileri bireysel sporlardır?
Cevap :
Takım Sporları : Futbol, Voleybol, Kano
BireyselSporlar : Güreş, Yüzme, Kayak
5. Etkinlik
Soru : Oyun ve fiziki etkinlikler dersinde hangi sporları yapıyorsunuz?
Oyun ve fiziki etkinlikler dersi çocukların beden, zihin, ahlak, ruh ve Duygu bakımından dengeli ve sağlıklı bir şekilde gelişmelerine katkıda bulunmaktır.
Çocukların hareket becerilerini geliştirmek Ve spor dallarını tanıtmaya yönelik iyi bir imkandır.
Bu derste fiziksel aktiviteler yapılarak takma atma gibi hareketlerin doğru yapılması, futbol, basketbol ve voleybol gibi birçok spor dalı oynanır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Bir spor kulübüne başlayan kişilere sporcu kimlik kartı verilir. Aşağıdaki sporcu kartını dolduralım.
Cevap :
Bu kısmı kendi bilgilerinizle doldurmanız gerekmektedir.
7. Etkinlik
Soru : Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.
Cevap :
( – ) Ahmet, basketbol kursuna yazıldın mı? ( – ) Bu hafta babam yazdıracak.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları
8. Etkinlik
Soru : “Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi“ konulu bir yazı yazalım. Yazımızın sayfa düzenine ve temizliğine özen gösterelim. Yazımıza uygun bir resim çizelim.
Hepimiz sağlıklı ve hastalıksız bir yaşam istersin.
Bunu elde etmemiz için de sağlıklı beslenme ile beraber aynı zamanda düzenli bir şekilde egzersiz ve spor yapmamız da gerekmektedir.
Orta yoğunluklu bir egzersiz yaptığımız zaman kan dolaşımında yer alan bağışıklık hücrelerinin diğer hücrelere ulaşmasını sağlayarak bağışıklığı uyardığı ve böylelikle bağışıklığımızın kuvvetlendidiği bilinmektedir.
Kalp hastalığı, diyabet ve yüksek tansiyon gibi hastalıklar da düzenli egzersizle beraber daha kolay baş edilebilir hale gelir.
Düzenli egzersiz aynı zamanda stres, anksiyet ve depresyon gibi hastalıklara karşıda koruyucu hesap açıcıdır.
Düzenli spor yapmanın burada ele almadığımız birçok yararı bulunmaktadır.
O yüzden sağlıklı olmak için düzenli spor yapmamız çok önemlidir.
Mutlaka düzenli olarak spor yapmalı bunu bir hayat aktivitesi ve hayatımızın parçası haline getirmeliyiz.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.