Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Diş sağlığı korumak için çok fazla asitli içecekler ve şekerli şeyler yememeye çalışıyorum.

Bunları yedikten sonra veya günde en az bir iki kere mutlaka dişlerimi fırçalıyorum.


“Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Madde Madde Diş sağlığımızı korumak için şunların yapılması gerekiyor ;

  • Diş ipi kullanmalı
  • Dişlerimizi doğru fırçalamalı
  • Meyve ve sebze tüketilmeli
  • Bol su içmeli
  • Çok fazla şekerli ve asidi içecekler içmemeli
  • Düzenli olarak dişlerimizi kontrol ve muayene ettirmeli
  • Diş sağlığına zararlı bir şeyler yedikten sonra mutlaka hemen dişlerimi fırçalanması
  • Günde en az iki kez dişlerimizi fırçalamalıyız


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149, 150, 151, 152


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Vücudumu temiz tutmayı çok önemsiyorum.

Vücudumu temiz tutmak için mutlaka düzenli olarak banyo yapıyorum.

Ellerime ve yüzümü, bazen de ayaklarımı uyanınca ve dışarıdan gelince mutlaka yıkıyorum.

Kış aylarında ellerini çatlamaması için nemlendirici sürüyorum.

Günde en az iki kere dişlerimi fırçalıyor ve kirlendikçe mutlaka banyo yapıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


Cevap :

Engel Kelimesi

Sözlük Anlamı : bir şeyin gerçekleşmesini önleyen sebep, mani, bariyer

Tahminim : yarışma veya yolda mani olan


Gövde Kelimesi

Sözlük Anlamı : Bir şeyin asıl bölümü

Tahminim : insan vücudunun ayak ile baş arasında kalan kısmı


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Vücudumuzun bölümleri nelerdir? 


Cevap :

Vücudumuzun bölümleri; baş, gövde, kol ve bacaktır.


2. Canlı kanlı bir vücut için ne yapmak gerekir? 


Cevap :

Canlı kanlı bir vücut için su içmemiz gerekir.


3. Sağlıklı ve dengeli bir vücut için neleri yememiz gerekir?


Cevap :

Sağlıklı ve dengeli bir vücut için sebze ve meyve yememiz gerekir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz şiire iki farklı başlık belirleyelim. 


Cevap :

Sağlıklı Bir Vücut İçin

Vücudumuz


4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangileri okuduğumuz şiirle ilgilidir?


Cevap :

Aşağıdaki görsellerden 1.,3. ve 4. Görsel okuduğumuz şiirle ilgilidir


5. Etkinlik 


“Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.”

Soru : Yukarıdaki sözden neler anladığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Kısa Cevap : ““Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.” sözden neler anladığımızı paylaşalım. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yukarıdaki söz çok anlamlıdır.

Hepimiz temiz bir çevrede yaşamak isteriz.

Mahallemizin ve gideceğimiz park gibi alanların tertemiz olmasını isteriz.

Ancak temiz bir çevre istediğimiz gibi bizim de bu alanları temiz bırakmamız ve kirlettikçe temizlememiz gerekmektedir.

Herkes üzerine düşen sorumluluğu yaptığı zaman bütün mahalle temizlenmiş ve toplu bir düzen sağlanmış olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kullanılmış ürünleri geri dönüştürmek istiyoruz. Önce ortadaki simgenin adını, sonra ürünlerin nereye atılacağını yazalım.


Cevap :

plastik atık : yoğurt kabı,  plastik şişe,

organik atık : yumurta kabukları,  çürük domates

cam atık : kırılmış kavanoz,

kâğıt atık : kullanılmış defterler,  eski gazete, süt şişesi


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Soru eklerinin yanlış yazıldığı cümleleri işaretleyelim. Yanlışları düzeltip cümleleri yeniden yazalım.


Sen de her sabah spor yapıyormusun?

Cevap :

Sen de her sabah spor yapıyor musun?


Bahçede oyun oynayanları gördün mü?

Cevap :

Bahçede oyun oynayanları gördün mü.


Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadımı?

Cevap :

Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadı mı?


Bu ay en temiz sınıf bizim sınıfmı?

Cevap :

Bu ay en temiz sınıf bizim sınıf mı?


Sen de benim gibi doğayı seviyor musun?

Cevap :

Sen de benim gibi doğayı seviyor musun?


8. Etkinlik 


Soru : “Temizlik“ konulu bir şiir yazalım. Şiirimize bir başlık belirleyelim ve arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : ““Temizlik“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Temiz Ol Sağlıklı Ol

Elleri yıkamalı

Sık sık banyo yapmalı

Tırnakları hep kesmeli

Yerlere yatmamalı

Sağlıklı olmak için

Bunlar kolay kurallar

Temiz ol sağlıklı ol

Mutlu olsun organlar


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

“Temizlik“ konulu bir şiir yazalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı “Temizlik“ konulu bir şiir yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Temizlik“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

TEMİZ OLMALISIN

Çöpü yere değil

Kutusuna atmalısın

Temiz güzel bir yer istiyorsan

Sen de temiz olmalısın

Temiz bir hava koklamak

Temiz kırlarda dolaşmak

Yeşil alanlarda koşmak için

Sende birşey yapmalısın

Çok temiz olmalısın


““Temizlik“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Temiz Ol Sağlıklı Ol

Elleri yıkamalı

Sık sık banyo yapmalı

Tırnakları hep kesmeli

Yerlere yatmamalı

Sağlıklı olmak için

Bunlar kolay kurallar

Temiz ol sağlıklı ol

Mutlu olsun organlar



 

Our Score

“Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.” sözden neler anladığımızı paylaşalım. 

2. Sınıf Türkçe Kitabı “Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.” sözden neler anladığımızı paylaşalım.  konusunu kısaca ele alacağız. 


““Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.” sözden neler anladığımızı paylaşalım. ” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Çevre temizliğine sağlanabilmesi için herkesin kendi üzerine düşen görevi yapması gerekmektedir.

Yukarıdaki sözden temiz bir çevre için herkesin bilince sahip olması ve kendi üzerine düşen sorumluluğu alması gerektiğini anlıyorum.


““Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.” sözden neler anladığımızı paylaşalım. ” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yukarıdaki söz çok anlamlıdır.

Hepimiz temiz bir çevrede yaşamak isteriz.

Mahallemizin ve gideceğimiz park gibi alanların tertemiz olmasını isteriz.

Ancak temiz bir çevre istediğimiz gibi bizim de bu alanları temiz bırakmamız ve kirlettikçe temizlememiz gerekmektedir.

Herkes üzerine düşen sorumluluğu yaptığı zaman bütün mahalle temizlenmiş ve toplu bir düzen sağlanmış olur.



 

Our Score

Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Vücudumu temiz tutmak için düzenli olarak banyo yapıyorum. Elbiselerimi sık sık değiştiriyor, üzerimi kirletmemeye dikkat ediyorum.

Saçlarımı tarıyor , dişlerimi düzenli olarak fırçalıyorum.

Sabah uyanınca ve kirlendiği için mutlaka ellerimi ve yüzümü yıkamaya özen gösteriyorum.


“Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Vücudumu temiz tutmayı çok önemsiyorum.

Vücudumu temiz tutmak için mutlaka düzenli olarak banyo yapıyorum.

Ellerime ve yüzümü, bazen de ayaklarımı uyanınca ve dışarıdan gelince mutlaka yıkıyorum.

Kış aylarında ellerini çatlamaması için nemlendirici sürüyorum.

Günde en az iki kere dişlerimi fırçalıyor ve kirlendikçe mutlaka banyo yapıyorum.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146


2. Sınıf Türkçe Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Kahvaltıda neler yersiniz?


Kısa Cevap : “Kahvaltıda neler yersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kahvaltı önemli bir öğündür. Sağlıklı olmak ve okulda zihnimizin açık olması için sağlıklı bir kahvaltı yapmalıyız.

Kahvaltıda peynir, zeytin, yumurta mutlaka yemeliyiz.

Eğer mevsimi ise domates ve salatalığı soframızdan eksik etmemeliyiz.

Kahvaltıda börek, menemen, sucuk ve yumurta çeşitleri yiyebiliriz.

Mevsim yeşilliklerini ve maydanozu da kahvaltımızı ekleyebiliriz.

Ailemizin yapmış olduğu pankek, krep, pişi lor salatası, simit ve poğaça gibi kahvaltılıkları da yiyebiliriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz metne göre cevaplayalım.


1. Kahvaltı yapmadığımız zaman ne tür sıkıntılar yaşarız? 


Cevap :

Kahvaltı yapmadığımız zaman beynimizde yeterince enerji oluşmaz. Bu da biz de yorgunluk, baş ağrısı, dikkat ve algılama azlığı gibi sıkıntılar yaşatır.


2. Çocuklar kahvaltıda mutlaka ne yemelidir? 


Cevap :

Çocuklar kahvaltıda mutlaka bir bardak süt içmeli, 1 adet portakal, domates salatalık ve benzeri sebze ya da meyve tüketmelidir.

Süt içmeyen çocuklar yeterli miktarda peynir veya yoğurt tüketmeli, meyve suyu, domates, biber ve havuç gibi sebzeler yenilmelidir.

Ayrıca reçel, peynir , zeytin, yumurta,fındık ezmesi, ekmek ve kahvaltılık tahıl ürünleri kahvaltıya eklenmelidir.


3. Kahvaltıda ne içilmelidir? 


Cevap :

Kahvaltıda süt veya meyve suyu içilmelidir.


4. Kahvaltı yapmak neden önemlidir? 


Cevap :

Kahvaltı yapmak kuvvetli ve dinamik olmak, derslerimizi iyi anlayabilmek ve bağışıklığımız için önemlidir.


3. Etkinlik 


Soru : Metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Metnin konusu : Kahvaltı yapmanın önemi


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz? Arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yemekten önce ve sonra elleri yıkamalı çok fazla su tüketmemeliyiz.

Suyumuzu yemekten çok önce veya yarım, 1 saat kadar sonra içmeye devam edebiliriz. Bu sindirimimizi kolaylaştıracaktır

Yemeğin yanında asitli gazlı içecekler, hazır ve katkılı gıdalar tüketmemeye dikkat etmelidir.

Sağlıklı beslenmeye dikkat etmeli yemeğimizi ne az ne de çok miktarda yemeliyiz.


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki metni yazım hatalarını düzelterek yeniden yazalım.


Cevap :

Bayram Sabahı

Kurban Bayramı sabahı erkenden uyandım. Babamla ilk kez bayram namazına gideceğimiz için çok heyecanlandım. Hazırlanıp camiye gittik. Cami çıkışında fırından sıcak ekmek aldık. Eve geldiğimizde annem bayram kahvaltısını çoktan hazırlamıştı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.


Kısa Cevap : “Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yumurta ile yapılan yemeklerden bir tanesi de çıtır yumurta tarifidir.

Kaynayan suyun içerisine sirke ve tuz konularak kaynatılır.

Tenceredeki suyu kaşık yardımıyla karıştırıp bir göbek oluşturulur vks’ye kırılan yumurta bu girdabın içerisine yavaşça bırakılır.

Yaklaşık 3 dakika kadar pişirdikten sonra su süzdürülerek tencereden alınır ve pişirdiğimiz yumurta önce una sonra 1 adet çırptığımız yumurtaya bulanır.

Son olarak taze biberiye ile ekmek kırıntıları bir kasede karıştırılır. Un ve yumurtaya buladığımız yumurtaları ekmek kırıntısına bularız ve iki dakika arkalı önlü altın rengi olacak şekilde kızartırız.

Sıcak servis ederiz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yumurta ile yapılan yemeklerden bir tanesi menemendir. Annem soğanları biberleri doğradıktan sonra iyice kavurur ve domatesi de ekleyerek iyice pişirir. Tuz ve baharatlarını da koyduktan sonra en son yumurtayı kırar ve pişinceye kadar karıştırır. Mis gibi menemenimiz hazır.


“Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yumurta ile yapılan yemeklerden bir tanesi de çıtır yumurta tarifidir.

Kaynayan suyun içerisine sirke ve tuz konularak kaynatılır.

Tenceredeki suyu kaşık yardımıyla karıştırıp bir göbek oluşturulur vks’ye kırılan yumurta bu girdabın içerisine yavaşça bırakılır.

Yaklaşık 3 dakika kadar pişirdikten sonra su süzdürülerek tencereden alınır ve pişirdiğimiz yumurta önce una sonra 1 adet çırptığımız yumurtaya bulanır.

Son olarak taze biberiye ile ekmek kırıntıları bir kasede karıştırılır. Un ve yumurtaya buladığımız yumurtaları ekmek kırıntısına bularız ve iki dakika arkalı önlü altın rengi olacak şekilde kızartırız.

Sıcak servis ederiz.



 

Our Score

Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yemekten önce ve sonra mutlaka ellerimizi yıkamalıyız.

Yemekten önce abur cubur gibi şeyler tüketmemeye dikkat etmeliyiz. Çünkü bunlar iştahımızı kesebilir.

Yemeğimizi yedik miktarda yemeliyiz.


“Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yemekten önce ve sonra elleri yıkamalı çok fazla su tüketmemeliyiz.

Suyumuzu yemekten çok önce veya yarım, 1 saat kadar sonra içmeye devam edebiliriz. Bu sindirimimizi kolaylaştıracaktır

Yemeğin yanında asitli gazlı içecekler, hazır ve katkılı gıdalar tüketmemeye dikkat etmelidir.

Sağlıklı beslenmeye dikkat etmeli yemeğimizi ne az ne de çok miktarda yemeliyiz.



 

Our Score

Kahvaltıda neler yersiniz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kahvaltıda neler yersiniz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kahvaltıda neler yersiniz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kahvaltıda ekmek, peynir, zeytin, yumurta, domates, salatalık yer, meyve suyu veya süt içerim.


“Kahvaltıda neler yersiniz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kahvaltı önemli bir öğündür. Sağlıklı olmak ve okulda zihnimizin açık olması için sağlıklı bir kahvaltı yapmalıyız.

Kahvaltıda peynir, zeytin, yumurta mutlaka yemeliyiz.

Eğer mevsimi ise domates ve salatalığı soframızdan eksik etmemeliyiz.

Kahvaltıda börek, menemen, sucuk ve yumurta çeşitleri yiyebiliriz.

Mevsim yeşilliklerini ve maydanozu da kahvaltımızı ekleyebiliriz.

Ailemizin yapmış olduğu pankek, krep, pişi lor salatası, simit ve poğaça gibi kahvaltılıkları da yiyebiliriz.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Hangi spor dallarını biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Hangi spor dallarını biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bildiğim spor dalları

  • Artistik buz pateni
  • Atıcılık
  • Aikido
  • At yarışı
  • Atletizm
  • Badminton
  • Basketbol
  • Beyzbol
  • Bilardo
  • Binicilik
  • Bisiklet
  • Boks
  • Bowling
  • Bungee Jumping
  • Dağcılık
  • Dalgıçlık
  • Dark
  • Eskrim
  • Fitness
  • Futbol
  • Golf
  • Güreş
  • Hentbol
  • Jimnastik
  • Judo
  • Kayak
  • Koşu
  • Kriket
  • Kürek
  • Lakros
  • Maraton
  • Masa tenisi
  • Motor sporları
  • Okçuluk
  • Paintball
  • Paraşüt
  • Paten
  • Rafting
  • Snowboarding
  • Sokak kızağı
  • Su topu
  • Tekvando
  • Tenis
  • Voleybolda
  • Yağlı güreş
  • Yelken
  • Yüzme

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 Cevapları”

Soru : Yukarıdaki kelimelerle birer cümle yazalım.


Cevap :

pota =

Potaya atmış olduğu top tam isabet etmişti.

çevik =

Sporcu güçlü ve çevik olmalıdır.

basketbol =

Basketbol benim en sevdiğim spordur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Basketbolda her takımın amacı nedir? 


Cevap :

Basketbolda her takımın amacı topu karşı takımın potasına atmaktır.


2. Türkiye erkek ve kadın millî basketbol takımlarımızın isimleri nedir?


Cevap :

Türkiye erkek milli basketbol takımımızın ismi “12 Dev Adam”, kadın milli basketbol takımının ismi ise “Potanın Perileri” dir.


3. Basketbola ilgimiz ve yeteneğimiz varsa ne yapmalıyız? 


Cevap :

Basketbola ilgimiz ve yeteneğim yeteneğimiz var ise, Türkiye Basketbol Federasyonu ‘ nun pek çok yere açtığı “12 Dev Adam Basketbol Okulları”na kayıt yaptırabilir.


3. Etkinlik 


Soru : Tablodaki eş anlamlı kelimeleri eşleştirelim. Geriye hangi kelimelerin kaldığını yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki spor dallarının isimleri nelerdir?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları”

Soru : b) Yukarıdaki spor dallarından hangileri takım sporları, hangileri bireysel sporlardır?


Cevap :

Takım Sporları : Futbol, Voleybol, Kano

Bireysel Sporlar : Güreş, Yüzme, Kayak


5. Etkinlik 


Soru : Oyun ve fiziki etkinlikler dersinde hangi sporları yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Oyun ve fiziki etkinlikler dersinde hangi sporları yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyun ve fiziki etkinlikler dersi çocukların beden, zihin, ahlak, ruh ve Duygu bakımından dengeli ve sağlıklı bir şekilde gelişmelerine katkıda bulunmaktır.

Çocukların hareket becerilerini geliştirmek Ve spor dallarını tanıtmaya yönelik iyi bir imkandır.

Bu derste fiziksel aktiviteler yapılarak takma atma gibi hareketlerin doğru yapılması, futbol, basketbol ve voleybol gibi birçok spor dalı oynanır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Bir spor kulübüne başlayan kişilere sporcu kimlik kartı verilir. Aşağıdaki sporcu kartını dolduralım.


Cevap :

Bu kısmı kendi bilgilerinizle doldurmanız gerekmektedir.


7. Etkinlik 


Soru : Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

( – ) Ahmet, basketbol kursuna yazıldın mı?
( – ) Bu hafta babam yazdıracak.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : “Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi“ konulu bir yazı yazalım. Yazımızın sayfa düzenine ve temizliğine özen gösterelim. Yazımıza uygun bir resim çizelim.


Kısa Cevap : ““Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi“ konulu bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi

Hepimiz sağlıklı ve hastalıksız bir yaşam istersin.

Bunu elde etmemiz için de sağlıklı beslenme ile beraber aynı zamanda düzenli bir şekilde egzersiz ve spor yapmamız da gerekmektedir.

Orta yoğunluklu bir egzersiz yaptığımız zaman kan dolaşımında yer alan bağışıklık hücrelerinin diğer hücrelere ulaşmasını sağlayarak bağışıklığı uyardığı ve böylelikle bağışıklığımızın kuvvetlendidiği bilinmektedir.

Kalp hastalığı, diyabet ve yüksek tansiyon gibi hastalıklar da düzenli egzersizle beraber daha kolay baş edilebilir hale gelir.

Düzenli egzersiz aynı zamanda stres, anksiyet ve depresyon gibi hastalıklara karşıda koruyucu hesap açıcıdır.

Düzenli spor yapmanın burada ele almadığımız birçok yararı bulunmaktadır.

O yüzden sağlıklı olmak için düzenli spor yapmamız çok önemlidir.

Mutlaka düzenli olarak spor yapmalı bunu bir hayat aktivitesi ve hayatımızın parçası haline getirmeliyiz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!