İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 102
2. Sınıf Türkçe Kitabı Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları”“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları”
DEFNE’NİN OYUNCAKLARI
Defne’nin ne güzel oyuncakları var !
Ama bunların hiçbiri
Çarşıda satılmaz.
Parayla da alınmaz.
Defne oyuncaklarını kendi yapar.
Deniz kıyısına gitti mi,
En güzel taşları o toplar.
Çok becerikli kızdır o,
Evler yapar kutulardan,
Makaralardan araba.
Şişe mantarından adam yapar,
Adamın şapkası da var.
(Serbest Okuma Metni) Rıfat ILGAZ
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Okul dışı etkinliklerde en çok çizgi film izlemek ve arkadaşlarımla beraber oynamayı seviyorum. Çizgi film izlemek ve bilgisayar oyunları oynamak çok eğlenceli olsa da arkadaşlarım ve ailemle vakit geçirmenin, oyun oynamanın verdiği mutluluk her şeyden başkadır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz şiire göre cevaplayalım.
1. sorunun cevabı :
Cevap : Gördüklerini not alması gerektiğini söylemiş olabilir.
2. sorunun cevabı :
Cevap : Gazete için farklı haberler yapmasını önermiş olabilir.
3. sorunun cevabı :
Cevap : Gazete resimlerini ile ilgili öneri vermiş olabilir.
2. Etkinlik
Soru : Dinlediğimiz metinle ilgili soruları cevaplayalım.
1. Hikâyenin kahramanları kimlerdir?
Cevap :
Hasan, Hüseyin, Ferhat, Serhat..
2. Hikâyede yaşanan olay nedir?
Cevap :
Bu metinde evde vakit geçirmek için birbirinden farklı oyunlar oynayan ve daha sonra hikayeler yazan bir grup gençten bahsedilmektedir.
3. Olay nerede geçmektedir?
Cevap :
Sonbaharda Hasan ile Hüseyin’in evinde geçmektedir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Dinlediğimiz metnin konusunu yazalım.
Cevap :
Dinlediğimiz metnin konusu : Evde vakit geçirmek için birbirinden farklı oyunlar oynayan ve daha sonra hikayeler yazan bir grup gençten bahsedilmektedir.
4. Etkinlik
a) Yukarıdaki görselde öğrencinin öğretmeniyle yaptığı konuşmaya dikkat edelim.
Cevap :
Dikkat ettim ve resmi inceledim.
b) Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarımıza anlatalım.
Büyüklerle iletişim kurarken kullandığımız cümlelere dikkat etmeliyiz. Yüzlerine bakmalı ve başka şeylerle ilgilenmemeliyiz. Öğretmenim, anne, baba gibi unvanları ile seslenmeliyiz. Konuşma şekli ve hareketlerimiz konusunda kibar ve dikkatli olmalıyız.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
Soru : Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazalım. Yazdıklarımızı düzenleyerek arkadaşlarımızla paylaşalım. Yazımıza uygun bir resim çizelim.
Hafta sonu biraz geç kalkarım. Yüzümü ve ellerimi yıkadıktan sonra ailemle kahvaltı yaparım. Dişlerimi fırçalarım. Kardeşlerim , ailem veya arkadaşlarımla beraber vakit geçiririm.
Bir yere gidilecekse gideriz. Çizgi film izler, oyun oynarım. Ödevlerimi yaparım. Banyo yapmam gerekiyorsa yaparım. Kitabımı okuyarak yatma saatim gelince uyurum.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Kuklalara ipler takılır ve el kuklacısı bu ipleri parmaklarına geçirerek onları hareket ettirir.
Kuklacı kukla köprüsü denilen bir yere çıkar ve gözükmeden ipleri hareket ettirerek kuklaları oynatır.
Böylelikle kuklalar hareket ediyormuş gibi görünür.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.
Cevap :
dans kelimesi tahmin: oynamak
dans kelimesi sözlük anlamı: Müziğin temposuna uyularak yapılan ve estetik değer taşıyan düzenli vücut hareketleri; raks
sahne kelimesi tahmin: oyun oynanan yer, mekan
sahne kelimesi sözlük anlamı:
1.İzleyicilerin kolayca görebilmeleri için genellikle yerden belli bir ölçüde yüksek yapılan, oyun, müzik vb. gösteri yapmaya uygun yer; oyunluk
2. görüntü
3.Bir oyun veya filmin başlıca bölümlerinden her biri; meclis
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz şiire göre cevaplayalım.
1. Şiire göre gönlümüze en iyi dost kimdir?
Cevap :
Şiire göre gönlümüze en iyi dost kuklalardır.
2. Şiire göre kuklalar sahnede neler yapar?
Cevap :
Şiire göre kuklalar sahnede konuşur, dans eder, yaşar.
3. Bildiğiniz kukla çeşitleri nelerdir?
Cevap :
Bildiğim kukla çeşitleri
El Kuklası
Çorap ve Ağzı Hareketli El Kuklası
İpli Kukla (Marionette)
Parmak Kukla
Yüzük Kukla
Çomak Kukla
Tahta Kaşık Kukla
Gölge Kukla
Eldiven Kukla
El ve Avuç İçi Kukla
Yürüyen Parmak Kukla
Eklemleri Hareket Eden Kukla
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Okuduğumuz şiire farklı başlıklar belirleyelim.
Cevap :
Sevimli Kuklalar
Kuklalar ve İzleyiciler
4. Etkinlik
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları
5. Etkinlik
Soru: Aşağıda ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.
Merhaba, ben soru işaretiyim. Soru cümlelerinin sonuna gelir, cevap beklerim.“Yarın nereye gideceksin?“
Soru ekleri “mı, mi, mu, mü“ kelimelerden ayrı yazılır.
“Ahmet’i gördün mü?“
“Kitap okumayı sever misiniz?“
Cevap :
• Saklambaçta kim ebe oldu ( *)
• Derya (‘ ) nın çantasını da aldın mı ( ?)
• Siz de şiir kitapları okuyor musunuz ( ?)
• Paltosunu ( ,) eldivenlerini giyip dışarı çıktı mı (?)
6. Etkinlik
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
7. Etkinlik
Soru : Aşağıda verilen olaydan hareketle olayların sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım ve yazımıza bir başlık belirleyelim. Yazdıklarımızı düzenleyerek arkadaşlarımızla paylaşalım.
(Olay: Satın alınan bir kuklanın canlanıp insan gibi hareket etmesi ve konuşması. )
Tekerlekli sandalyede yürüme engeli olan sarışın tatlı mı tatlı bir çocuk vardı. Adı Serhat’ tı. Serhat akıllı ve komik bir çocuktu. Yürüyemediği için evde pencerede arkadaşlarını izlerdi. Yanına gelen arkadaşları olsa da o her zaman oynayacağı bir arkadaşı olmasını isterdi.
Serhat’ ın kukla gösterileri ve tiyatroya merakı ve becerisi olduğunu farkeden babaannesi ona bir kukla aldı. Kukla sevimli bir kız çocuğudu. Serhat onunla neşeli gösteriler yaptı. Hiç yanından ayırmadı. Çok değişik birşey oldu. Kuklası sevgi ve yalnızlık hissi nedeni ile canlanmıştı.
Serhat kuklanın öpücüğü ile uyandı. Önce rüya sandı. Hayır rüya değildi! gerçekten kuklası ona bakıyordu. Neşe içinde oyunlar oynadı, eğlendiler. Artık oda yalnız değildi. Bu sırrı hep sakladı ve çok başarılı bir kukla sanatçısı olarak tanındı. Sahneyi kukla ile yazması ve hareketleri o ile arkadaşının sırrıydı.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Arkadaşlarımızla beraber çeşit çeşit oyunlar oynayabiliriz. Dışarıda isek topla, iple ve taşla oynanabilen birçok oyun vardır. Koşu yarışmaları düzenleyebilir veya elim sende, saklambaç gibi hiçbir aparat gerektirmeyen oyunlar oynayabiliriz.
Ev içerisinde veya dışarıda evcilik, öğretmencilik gibi oyunlar oynayabiliriz. İsim şehir gibi kağıt üzerinde oynanan oyunlar oynayabiliriz. Zekamızı geliştiren birçok kutu oyunu oynayabiliriz. Birbirimize bilmeceler sorabiliriz.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki görsellerde verilen çocuk oyunlarının isimleri nelerdir? Yazalım.
Cevap :
Çizgi
Körebe
Al Satarım
Saklambaç
2. Etkinlik
Soru : “Tombik“ oyununun oynanış şeklini sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.
Bazı yerlerde kiremitle, bazı yerlerde tombik, oval ve düz taşlarla oynanır. Oyunda bir ebe ve ebenin yanında da oyun oynayanlarca belirlenen kişiler vardır. Belirlenen alanda taşların dizileceği yer ve onu çevreleyen bir daire bulunur.
üst üste konmuş olan taşları devirmeye çalışılır. devrilen bu taşların yine aynı takım tarafından üst üste dizilmesi gerekir. Ebe olan takımın da devrilen taşların dizilmemesi için atış yapan takım oyuncularını topla vurması şeklinde devam eder.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.
1. Oyun, farklı bölgelerde hangi isimlerle oynanır?
Cevap :
Oyun, farklı bölgelerde yedi kule, tombik, dalya, dokuz taş oyunu olarak oynanır.
2. Tombik oyunu nerelerde oynanabilir?
Cevap :
Tombik oyunu sokakta veya açıkta bir alanda oynanabilir.
3. Tombik oyununu kazanmak isteyen takım, oyunda ne yapmalıdır?
Cevap :
Tombik oyununu kazanmak isteyen takım, oyunda taşları vurulmadan dizmelidir.
4. Top ile oyuncunun vurduğu başka hangi çocuk oyunlarını biliyorsunuz? Adlarını yazalım.
Cevap :
Top ile oyuncunun vurduğu başka Yakar top, Ateş toprak hava su oyunlarını biliyorum.
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanları aynı renge örnekteki gibi boyayalım.
Cevap :
kara siyah
yaşlı ihtiyar
ıslak yaş
yanıt cevap
çabuk tez
soru sual
küçük ufak
bilye misket
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Oyuna ebe seçerek başlarız. Ebe seçmek için sayışma yaparız. Aşağıdaki sayışmayı okuyup ezberleme çalışması yapabiliriz.
Oooooo!
Bir elmayı pulladım
İsparta’ya yolladım
İsparta’nın gülleri
Ne güzeldir elleri
Al çık, bul çık
Gel sen çık
Anonim
Cevap :
Önce metni birkaç kere okuyup dizeleri teker teker ezberlemeye çalışmalıyız.
6. Etkinlik
Soru : Siz oyuna nasıl başlıyorsunuz? Bildiğimiz sayışmaları arkadaşlarımızla paylaşalım.
Oooo!..
İğne battı, canımı yaktı
Tombul kuş
Arabaya koş
Arabanın tekeri
İstanbul’un şekeri
Hap hup, altın top
Bundan başka oyun yok.
Oooo!..
Çift sıra olalım
Eşimizi bulalım
Topu atıp havaya
Ebemizi vuralım…
Oooo!..
Seçene meçene
Bakma gelip geçene
Oyun için en iyi
Ebeyi biz seçene…
Elim elim epelek
Elden çıkan topalak
Topalağın yarısı
Yedi koyun derisi
II il ılgıdı
Ilgıdıdan kalgıdı
Şu oturan kuş mudur
Kanadı gümüş müdür
Çek şunu, çıkar şunu
Kazanalım oyunu
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları
7. Etkinlik
Soru : Görsellerin yerine görselleri karşılayan kelimeleri kullanarak metni noktalı alana yazalım.
Gül, sabah sekizde kalktı. Çok heyecanlıydı. Çünkü bugün Almanya’dan kuzeni Ayça gelecekti. Annesi de hemen mutfağa girip pasta yapmaya başladı. Gül kuzeni için hazırladığı hediyeyi paketledi. Öğlen olduğunda Ayçalar geldi. Yemek yiyip biraz dinlendikten sonra bahçeye çıktılar. ip atlayıp top oynadılar. Ayça, Gül’e Almanya’da oynanan çocuk oyunlarını anlattı. Gül de bizim oyunlarımızı tanıttı.
Cevap :
Gül, sabah saat sekizde kalktı. Çok heyecanlıydı. Çünkü bugün Almanya’dan kuzeni Ayça gelecekti. Annesi de hemen mutfağa girip yapmaya başladı. Gül kuzeni için hazırladığı yi paketledi. Öğlen olduğunda Ayçalar geldi. Yemek yiyip biraz dinlendikten sonra bahçeye çıktılar. atlayıp oynadılar. Ayça, Gül’e Almanya’da oynanan çocuk oyunlarını anlattı. Gül de bizim oyunlarımızı tanıttı.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
8. Etkinlik
Soru : Kurallarını iyi bildiğimiz bir oyunun nasıl oynandığını yazalım. Anlattığımız oyunun resmini yapalım.
Oyunun adı: Saklambaç
Oyunun malzemeleri: yok
Oyuncu sayısı: İki veya daha fazla
Oyun alanları: Saklanacak alanları olan bir yer
Oyunun oynanışı: Ebe bir duvara, ağaca ya da başka bir nesneye kafasını yaslar ve gözünü -genellikle kolu yardımıyla gözlerini kapatır. Diğer oyuncular belirlenen süre içerisinde saklanmaya çalışır. Sayıyı sayınca saklanan kişileri görmeye çalışır. benin yaslandığı bu yere sobeleme yeri denir. Amaç ebe sobeleme yerine ebe vurmadan el değdirmektir.
Gelecek Derse Hazırlık
Soru : Gelecek derste kullanmak üzere parmak kuklası hazırlayıp getirelim.
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-88-89-90-91-92 MEB Yayınları”
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-88-89-90-91-92 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85
2. Sınıf Türkçe Kitabı Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-81-82-83-84-85
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-81-82-83-84-85 MEB Yayınları”
Hazırlık Çalışmaları
Soru : En sevdiğiniz oyuncağınız nedir?
Cevap :
En sevdiğim oyuncağım uzaktan kumandalı arabamdır. Arabamı çok seviyorum ve onunla beraber oynamaktan büyük keyif alıyorum.
En sevdiğim oyuncağım Barbie evimdir. Bu evde oyuncağımla beraber hayalleri kuruyor ve birçok oyunlar oynuyoruz.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.
kuyruk: hayvanların arkasında bulunan uzantı
Cevap :
Hayvanların çoğunda, gövdenin sonunda bulunan, omurganın uzantısı olan uzun ve esnek organ.
şenlik: eğlence
Cevap :
Şen olma durumu; şetaret
Belli günlerde yapılan, coşku veren eğlendirici gösterilerin tümü; bayram
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.
1. Kafdağı’ndaki ülkede uçurtma mevsimi ne zamandır?
Cevap :
Kafdağı’ndaki ülkede uçurtma mevsimi yazın devamındadır.
2. Sarı ve Mavi Uçurtmaların özellikleri nelerdir?
Cevap :
Sarı Uçurtmaların özellikleri ; Uzun kuyruklu olması, sarı renkli, kendinden emin
Mavi Uçurtmaların özellikleri ;Kısa kuyruklu, mavi renkli, kendinden emin
3. Mavi Uçurtma’nın başına ne geldi?
Cevap :
Mavi Uçurtma ağaca takıldı.
4. Mavi Uçurtma nasıl kurtuldu?
Cevap :
Mavi Uçurtma diğer uçurtmaların yardımı ve iş birliği ile kurtuldu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Sınıf arkadaşlarımızla dörderli gruplar oluşturalım. Aşağıdaki yönergeleri takip ederek uçurtma yapalım. Uçurtma yaparken öğretmenimizden ve grup arkadaşımızdan yardım alalım.
Herkesin sevgisi çok değerli ve büyüktür. Herkesin ailesi de kendi içerisinde çok farklı bir yere sahiptir.
Ailemiz bizi dünyaya getiren, büyüten ve bizim için birçok fedakarlıklar yapan kişilerdir.
Ailemizle beraber vakit geçirmek bizlere çok güzel hissettirir.
Ailemle beraber isim şehir, resim, kutu, top oyunları gibi oyunlar oynamayı çok seviyorum.
Ailemle beraber hem eğleniyor hemde kaliteli vakit geçiriyoruz.
6. Etkinlik
Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.
Ahmet (, ) Elif ( ,) Kerem ve Sinem tahtaya gelin ( .)
Şekeri (, ) çikolatayı fazla yersek dişlerimiz çürür ( .)
Bekir (‘ ) in kedisi kaybolmuş ( .)
Annem eve ekmek (, ) meyve (, ) çay ( ,) şeker almış ( .)
Bahçeye Rabia (‘ ) nın topu kaçmış (. )
Kedim Minnoş (‘ ) un yavruları dün doğdu (. )
Çantama defterimi ( ,) kitabımı ve dosyamı yerleştirdim (. )
Burak (‘ ) ın topu dışarıya kaçtı (. )
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-81-82-83-84-85 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme CevaplarıSayfa 74, 75, 76
2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76 MEB Yayınları”
2. TEMA SONU DEĞERLENDİRME
ATATÜRK ÇOCUK OLMUŞ
Çocuk Bayramı’nda
Gelmiş katılmış aramıza.
Atatürk çocuk olmuş, bakın:
Sallanıyor salıncakta!
Gülüyor gözlerinin içi,
Gülüyor,
Gökler, denizler kadar mavi.
Diyor ki: “Çocuklar, ben verdim size
Bayramların en güzelini“.
Dilerim, yurdumun çocukları,
Tüm çocukları dünyanın
Gülüp oynasınlar bugünkü gibi;
Acıda, sevinçte kardeş olsunlar…
Çınlasın yeryüzünde barış türküleri.
Aziz SİVASLIOĞLU
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
1 ve 2. soruları okuduğumuz şiire göre cevaplayalım.
1. Şair neden Atatürk’ün çocuk olduğunu düşünmektedir?
Cevap :
Şair bu bayramı bize armağan ettiği için Atatürk’ün çocuk olduğunu düşünmektedir.
2. Atatürk’ün dileği nedir?
Cevap :
Atatürk’ün dileği yurttaki ve tüm Dünya’ daki çocukların gülüp oynamasıdır.
3. Büyük harfin doğru kullanıldığı cümlelerin başına (D), yanlış kullanıldığı cümlelerin başına (Y) yazalım.
( Y) ramazan bayramı süresince dedemlerin yanında olacağız. ( D) Kurban Bayramı sabahı erkenden kalktım. ( Y) Öğretmenim cumhuriyet Bayramı töreni için beni sunucu seçti. ( D) Türkiye’nin başkenti Ankara’dır
4. Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen içlerini doğru noktalama işaretleri ile tamamlayalım.
* Diğer uluslara öncülük etmişiz (. ) Bağımsız ve özgür yaşama yolunu göstermişiz ( .)
* Millî mücadelede kadın ( ,) erkek ( ,) genç ( ,) yaşlı herkes tüm gücüyle çalıştı (. )
* Okulumuzdaki tören için bando takımı durma ( -) dan çalışıyordu ( .)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
5. Aşağıdaki cümlelerde zıt anlamlı kelimelerin altını çizelim.
*Az zamanda çok işler başardık.
* Kirli elbisesini çıkarıp temizini giydi.
* Gece gündüz demeden çalışıyor.
6. Kısa çizgi kullanılırken hangi kelimeler hecelerine doğru ayrılmıştır? İşaretleyelim.
Cevap :
kalem-
lik
mücadel-
e
merha-
met
kutularını işaretleyelim.
7. Harfleri karışık verilen kelimeleri bularak bulmacaya yerleştirelim. Numaralardaki harfleri şifredeki yerlerine yazalım ve saklı kelimeyi bulalım.
Cevap :
CUMHURİYET
BAYRAM
SELANİK
ASKER
ŞİFRE: KAHRAMAN
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Vatan Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 73
2. Sınıf Türkçe Kitabı Vatan Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 73 Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 73 MEB Yayınları”
VATAN (Serbest Okuma Metni)
— Çörek kadar mukaddes şey Nedir?
Söylesene Ata’m!
— O, aziz vatan!
— Ana kadar şefkatli şey,
Nedir?
Söylesene Ata’m!
— O, aziz vatan!
— Eşsiz benzersiz kahraman şey
Nedir?
Söylesene Ata’m!
— O, aziz vatan!
— Ay’dan Güneş’ten nurlu şey
Nedir?
Söylesene Ata’m!
— O, aziz vatan!
— Oğlum, sen unutma!
Hiçbir zaman
Vatandan yüce şey,
Yoktur dünyada.
Hocageldi NURMURADOV
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 73 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Kurtuluş Savaşı’nda kadınlarımız tıpkı erkekler gibi aktif rol almıştır.
Kimileri askerlik yapmış kimileri askerlerine hizmeti ile ilgilenmiştir.
Askerlere yemek yapmış, kıyafetlerini temin etmeye çalışmışlardır.
Cepheye mermi taşımış askerlerin yaralarını sararak onları tedavi etmeye çalışmışlardır.
Kadınlarımız da dedelerimiz gibi büyük fedakarlıklar yapmışlardır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Dinleyeceğimiz metnin görselini inceleyip konusunu tahmin ederek yazalım.
Cevap :
Dilediğimiz metin bence Kurtuluş Savaşı’ ndaki kahraman kadınlarımızı anlatmaktadır.
2. Etkinlik
Soru : Dinlediğimiz metni olayların oluş sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap :
Vatan zor bir savaşın içerisindeydi. Askerlere düşmana karşı durmak için cephane gerekliydi. Cephaneleri mutlaka Kastamonu Kışlası’na taşımaları gerekiyordu. Şerife Bacı bu soğukta vatan için kucağında bebeği ile yola düşmüştür. Metin onun başından geçenleri anlatır.
3. Etkinlik
Soru : Dinlediğimiz metne farklı başlıklar belirleyelim.
Cevap :
Şerife Bacı
Kahraman Kadın
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Dinlediğimiz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayalım.
1. Metindeki olay nedir?
Cevap :
Bebeği ile cephaneye silah taşıyan kahraman Türk kadınını anlatıyor.
2. Olay nerede geçiyor?
Cevap :
İnebolu Kastamonu yolu üzerinde cephelerde geçiyor.
3. Metnin kahramanı kimdir?
Cevap :
Metnin kahramanı Şerife Bacı’ dır.
4. Şerife Bacı ne taşıyordu?
Cevap :
Şerife Bacı cephane taşıyordu.
5. Etkinlik
a) Siz vatanınız için hangi kahramanlığı yapardınız? Bu konu ile ilgili bir konuşma yapalım.
Ben de o dönemde yaşamış olsaydım canımı ortaya koyarak cephede savaşır veya bana verilen görevleri en güzel şekilde yerine getirirdim.
Düşmanları zarara uğratmak ve askerlerimize destek çıkmak için ne gerekiyorsa kahramanca yapardık.
b) Tabloda kendimizi değerlendirelim.
Cevap :
İşitilebilir ses tonuyla konuştum. Evet
Dinleyiciler ile göz teması kurdum. Evet
Konuşurken nezaket ifadelerini kullandım. Evet
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları
6. Etkinlik
a) Dinlediğimiz metnin olaylarını oluş sırasına göre anlatalım ve yazalım.
Cevap :
Vatan zor durumdadır. Askerlere cephane gerekliydi. Cephaneleri mutlaka Kastamonu Kışlası’na taşımaları gerekiyordu. Bu yüzden Şerife Bacı bu soğukta kucağında bebeği ile yola düşmüştür. Bu metin bu olayı anlatır.
b) Dinlediğimiz metinde bizi en çok etkileyen bölümün resmini çizelim.
Cevap :
Bu etkinliği kendinize göre resmetmeniz gerekmektedir.
Gelecek Derse Hazırlık
Soru : Gelecek derste kullanmak üzere 2 adet 30 santimetrelik çıta, ip, yapıştırıcı, kaplama kâğıdı ve makas getirelim.
Cevap :
İstenilen araç ve gereçleri getirmeni unutmayınız.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-70-71-72 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Atatürk’ün “Ben sporcunun zeki, çevik aynı amanda ahlaklısını severim.“ sözünde Mustafa Kemal Atatürk sporda sadece güce önem vermediğini ifade etmiştir.
Sporcular halk tarafından sevilen ve örnek alınan insanlar olduğu için aynı zamanda ahlaklı olmalarını da istemiştir.
Ahlaklı bir sporcu hem oyunu adaletle oynar hem de güzel bir örnek teşkil eder.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.
kese: bezden küçük torba
Cevap :
Cepte taşınan, içine para, tütün vb. konulan, kumaştan veya örgüden küçük torba
Bazı şeylerin üzerine geçirilen, kumaştan çanta biçiminde kap
kupa: ödül için verilen kuplu hediye
Cevap :
1. Cam veya seramikten yapılmış, kulplu, büyük bardak.
2. Bu bardağın alabileceği miktarda olan.
3. Altın, gümüş, bronz veya kristalden yapılmış, yarışma ödülü olarak verilen ayaklı kap
nara: bağırma
Cevap :
Haykırma, bağırma
Sarhoş veya külhanbeyi bağırması.
2. Etkinlik
Soru : Okuduğumuz metni olayların oluş sırasına göre anlatalım.
Cevap :
Atatürk’ ün en çok sevdiği sporlar, güreş ve at yarışlarıydı. Güreş yarışmasına katılmış ve genç oyuncuyu hayranlıkla izlemişti. Kazanana ödülü verirken güreşmeyi teklif etmişti.
Güreşçi genç ayağa kalktı. Pehlivan, Ata’sının bu önerisine gülümsedi ve: “Sizi Çanakkale ve Kurtuluş Savaşı’mızda yedi devlet yenemedi, ben nasıl yenerim, Ata’m!“ diyerek tekrar Atatürk’ün elinden öptü. Ata’mız da pehlivanın yanaklarından öptü.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayalım.
1. Atatürk, güreş seyretmek için nereye gidiyor?
Cevap :
Atatürk, güreş seyretmek için Ankara’da yapılan yağlı güreş karşılaşmasına gitmişti.
2. Yapılan güreşlerin sonunda kim kazanıyor?
Cevap :
Yapılan güreşlerin sonunda , uzun boylu, sarışın, gücü kaslarından belli yirmi iki yaşında bir pehlivan kazanıyor.
3. Atatürk, ödül olarak birinciye neler veriyor?
Cevap :
Atatürk, ödül olarak birinciye gümüş kupa ve süslü kesenin içindeki paraları kesesiyle veriyor.
4. Etkinlik
Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.
Cevap :
Metnin konusu :
Atatürk’ ün güreş yarışmasına katılıp izlemesi, ardından güreşçiye ödül verirken, gencin güreş teklifini Atamızı överek reddetmesidir.
5. Etkinlik
Soru : Okuduğumuz metne farklı başlıklar belirleyelim.
Cevap :
Sarışın Pehlivan ve Atatürk
Atatürk Pehlivanlarla
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki altı çizili kelimelerin zıt anlamlılarıyla farklı cümleler kuralım.
➢ Gazi tarafından beğenilmesi, sporcu genci çoksevindirmişti.
Cevap :
Az bir sevinmek bana iyi gelebilir.
➢ Kaçmaca yok.
Cevap :
Şuan mutlu olmak, eğlenmek var.
➢ Güreşçi, karşılaşmayı kazandı.
Cevap :
Yarışmayı kaybettiğim için çok üzülmüştüm.
➢ Erkensaatte uyandı.
Cevap :
Geç kaldığını fark edince hemen evden çıktı.
7. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki simgeleri anlamlarıyla eşleştirelim.
Spor yapmak hayatımızın vazgeçilmez bir parçasıdır. Bedensel engelli arkadaşlarımızın da çeşitli spor dallarında önemli başarıları vardır
A. Yürüme engelli B. Görme engelli C. İşitme engelli
Cevap :
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 55-58-59-60-61-62 MEB Yayınları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları
8. Etkinlik
a) İstiklâl Marşı’mızı okuyalım. Ardından ezberleme çalışması yapalım.
İSTİKLÂL MARŞI
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.
Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl.
Hakkıdır Hakk’a tapan milletimin istiklâl.
Mehmet Âkif ERSOY
Cevap : Ezberlemek için şiiri çok sayıda okuyup , dizelerini teker teker ezberlemeliyiz.
b) Okumamızı yaptıktan sonra tabloda kendimizi değerlendirelim.
Cevap :
Kelimeleri doğru telaffuz ederek okudum. Evet
Noktalama işaretlerine dikkat ederek okudum. Evet
Vurgu ve tonlamalara dikkat ederek okudum. Evet
Şiiri, düzyazıdan farklı okudum. Evet
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları
9. Etkinlik
Soru : Yaptığımız araştırma sonunda Atatürk ile ilgili öğrendiğimiz anıyı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap :
Anlattığım anı Atatürk ve iki çocuk arasındadır.
İki çocuk uçurtma uçurmaktadır. Atatürk arkadaşlarıyla beraber geziye çıkmıştır. Çocukların uçurtmaları düşünce Atatürk’ü fark ederler.
Çocuklardan biri Atatürk’e yaklaşır. Onu tanır. Atatürk büyüdüğünde ne olduğunu sorunca asker cevabını alır. Atatürk nedenini sorar. Çocuk “düşmanlar tekrar gelirse onları yurttan atmak için tırnak işedi cevabını verince Atatürk çok sevinir.
10. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümlelerde gereken yerlere kesme işareti getirerek cümleleri tekrar yazalım.
Merhaba, ben kesme işareti! Özel isimlere gelen ekleri ayırırım: “Türkiye’nin başkenti Ankara’dır.“
1. Burakın okuduğu şiir çok güzeldi.
Cevap : Burak’ın okuduğu şiir çok güzeldi.
2. İstanbulun tarihi yerlerini gezeceğiz.
Cevap :
İstanbul’ un tarihi yerlerini gezeceğiz.
3. Karabaşın yemeğini ben hazırladım.
Cevap :
Karabaş ‘ ın yemeğini ben hazırladım.
4. Okuduğum Pinokyonun özetini yazdım.
Cevap :
Okuduğum Pinokyo ‘ nün özetini yazdım.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 55-58-59-60-61-62 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.