Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Doğadaki hayvanlara çok merhametli ve sevgi dolu davranıyorum.

Onları korumak için sokak hayvanlarına yiyecek ve su veriyorum.


“Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Doğadaki hayvanları çok seviyorum ve onlara çok iyi davranıyorum. Onlara zarar veren insanlara müsaade etmiyorum.

Sokak hayvanlarını ve doğada bulunan hayvanları korumak için onlara zarar vermemeli onlara barınak, yiyecek ve içecek vererek hayatlarını kolaylaştırmalıyız.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116, 117


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : “Doğa“ denince aklınıza neler geliyor? 


Kısa Cevap : ““Doğa“ denince aklınıza neler geliyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Doğa“ insanların; hayvanların, bitkilerin yaşam sürdüğü; canlı ve cansız varlıkların oluşturdukları alana verilen isimdir.

Günlük yaşantımızda doğa denince aklımıza, yaşadığımız kentlerin dışında kalan; dağlardan, bayırlardan, ormanlardan, yaylalardan oluşan alanlar gelir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


Cevap :

Bitki Örtüsü Kelimesi

Sözlük Anlamı : Herhangi bir yer, bölge veya coğrafyada o çevrenin doğal şartlarına uygun olarak gelişen, ekolojik istekleri benzer olan bitkilerin meydana getirdiği topluluk; vejetasyon

Tahminim : bitkilerden meydana gelen alan, bitki çeşidi


Dere Kelimesi

Sözlük Anlamı : Çaydan küçük, yazın kuruyan veya suyu azalan küçük akarsu

Tahminim : küçük su kaynağı


Polen Kelimesi

Sözlük Anlamı : Bal arısının çiçeklere konduğunda kanatlarına yapışan çiçek tozlarından oluşturduğu, kovan girişine yerleştirilen kapanın altına dökülen, çeşitli renklerde besin kaynağı., çiçek tozu

Tahminim : çiçeklerde bulunan toz


Sel Kelimesi

Sözlük Anlamı : Sürekli yağan yağmurdan veya eriyen kardan oluşan, geçtiği yerlere zarar veren taşkın su; su taşkını

Tahminim : su taşkını


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Okuduğumuz metnin konusu ; doğadır.


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Doğanın içinde neler yer alır? 


Cevap :

Doğanın içinde kuşlar, insanlar, orman, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler, hayvanlar yer alır.


2. Kirli su içen hayvanların insanlara zararı ne olabilir?


Cevap :

Kirli su içen hayvanların insanlara zararı onları yiyen , sütlerini içen insanların da hastalanması olabilir.


3. Ağaçların kesilmesi nelere yol açar?


Cevap :

Ağaçların kesilmesi orada yaşayan hayvanların ev bulamamasına, sel olmasına yol açar.


4. Etkinlik 


Soru : Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.


Kısa Cevap : “Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğayı korumak için hepimize düşen görevler ve sorumluluklar vardır. Doğayı korumak için yeryüzünde bulunan tüm sular, insan ve hayvan artıkları, çöp ve benzeri malzemeler ile kirletilmemelidir.

Çevremizi ağaçlandırmalı, ormanlarımızı ağaçlar ile zenginleştirmeliyiz. Böylelikle havamız temizlenecek daha doğal bir yaşam bizim olacaktır.

Doğanın kirlenmesi ve bitki örtüsünün tahrip olması doğal afetlere, sellere sebep olur. Çünkü selin oluşumunu engelleyen ve kökleri ile su tutan ağaçlar, bu konuda büyük görevler üstlenmektedir.

Derelerimiz kurumamalı ki orada yaşayan hayvanlar rahatlıkla yüzebilsinler.

Arılar çiçeklerden polen alabilsin, her yer rengarenk çiçeklere bürünebilsin. Hayat doğanın güzelliği ile güzel.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde tarih yazımına dikkat edelim.


Cevap :

• Bilinen bir tarihi anlatan ay ve gün adları büyük harfle yazılır.

17 Ağustos’ta Marmara depremi yaşandı.

• Ay ve gün adları yanında sayı olmadan yazılırsa küçük harfle yazılır. 

Okulumuzda salı günü ağaçlandırma çalışması yapılacak.


Soru : Tarih yazımı doğru olan cümlelerin başına (D), yanlış olan cümlelerin başına (Y) yazalım.


Cevap :

( Y) Kardeşim 15 aralık tarihinde doğdu.
(D ) Bu yıl temmuz ayı serin geçti.
( D) 8 Kasım Cuma günü veli toplantımız var.
(Y ) Her Perşembe günü mahallemize pazar kurulur.


6. Etkinlik 


Soru : “Orman“ konulu bir şiir yazalım. 


Kısa Cevap : ““Orman“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Orman

Orman memleketin süsü

Küçüğü ve büyüğü

Sahiplenmek gerektir

Yurdumun nazlı bülbülü

Havayı temizleyen

Hayvanlara yuva veren

Seli, afeti engelleyen

Güzelim ormanımsın

Ormanın kıymetini

Değerini bilmeli

Ağaçlara sahip çıkıp

Bol bol fidan dikmeli

Sen korursan onu

Oda korur bizleri


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

“Orman“ konulu bir şiir yazalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı “Orman“ konulu bir şiir yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Orman“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Orman

Yemyeşilsin ormanım

Rengarenk cümbüşün var

Ne çokta çeşidin var,

Elma, armut, meşe, kavak,

Zenginlik senle olmak

Tertemiz bir hava , selden uzak bir yaşam

Ne güzel varlığın var

Hep mi hep yararın var


““Orman“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Orman

Orman memleketin süsü

Küçüğü ve büyüğü

Sahiplenmek gerektir

Yurdumun nazlı bülbülü

Havayı temizleyen

Hayvanlara yuva veren

Seli, afeti engelleyen

Güzelim ormanımsın

Ormanın kıymetini

Değerini bilmeli

Ağaçlara sahip çıkıp

Bol bol fidan dikmeli

Sen korursan onu

Oda korur bizleri



 

Our Score

Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Doğamızı korumak için çevreyi kirletmemeli, sularımıza iyi bakmalıyız. Çöplerimizi yere atmamalıyız. Bizler çevreye zarar verdiğimiz zaman sadece bitki örtüsüne değil, orada yaşayan bütün hayvanlara zarar verdiğimizi unutmamalıyız.

Dereler eskisi gibi çağlamayacak, arılar lezzetli ballarını yapmak için polen bulamayacak , seller ile şehirler tahrip olacaktır. Bunların olmaması için doğamızın kıymetini bilmeli, ona sahip çıkmalıyız.


“Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Doğayı korumak için hepimize düşen görevler ve sorumluluklar vardır. Doğayı korumak için yeryüzünde bulunan tüm sular, insan ve hayvan artıkları, çöp ve benzeri malzemeler ile kirletilmemelidir.

Çevremizi ağaçlandırmalı, ormanlarımızı ağaçlar ile zenginleştirmeliyiz. Böylelikle havamız temizlenecek daha doğal bir yaşam bizim olacaktır.

Doğanın kirlenmesi ve bitki örtüsünün tahrip olması doğal afetlere, sellere sebep olur. Çünkü selin oluşumunu engelleyen ve kökleri ile su tutan ağaçlar, bu konuda büyük görevler üstlenmektedir.

Derelerimiz kurumamalı ki orada yaşayan hayvanlar rahatlıkla yüzebilsinler.

Arılar çiçeklerden polen alabilsin, her yer rengarenk çiçeklere bürünebilsin. Hayat doğanın güzelliği ile güzel.



 

Our Score

“Doğa“ denince aklınıza neler geliyor?

2. Sınıf Türkçe Kitabı “Doğa“ denince aklınıza neler geliyor? konusunu kısaca ele alacağız. 


““Doğa“ denince aklınıza neler geliyor?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Doğa denince aklıma yeşillikler, ağaçlar, ormanlar, hayvanlar ve yaşamış olduğumuz çevre geliyor.


““Doğa“ denince aklınıza neler geliyor?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

“Doğa“ insanların; hayvanların, bitkilerin yaşam sürdüğü; canlı ve cansız varlıkların oluşturdukları alana verilen isimdir.

Günlük yaşantımızda doğa denince aklımıza, yaşadığımız kentlerin dışında kalan; dağlardan, bayırlardan, ormanlardan, yaylalardan oluşan alanlar gelir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112


2. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


1. Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir? 


Kısa Cevap : “Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gezegen , Güneş’in etrafında dolanan, kendine küresel bir biçim verecek kadar kütlesi olan uydusu olan veya olmayan cisimlere denir.

Güneş sisteminde sekiz gezegen olduğu kabul edilir. Bu gezegenlerin isimleri Merkür, Venüs, Dünya, Mars, Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün ve Plüton’ dur.


2. Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Satürn gezegeni hakkında bildiklerim şunlardır ;

  • 7 tane halkaya sahiptir.
  • Halkalar buz ve kaya parçalarından meydana gelir.
  • Çoğunlukla hidrojen ve helyumdan oluşur.
  • Yoğun bir atmosferi vardır.
  • 62 tane uydusu vardır.
  • Güneş sistemindeki İkinci büyük gezegendir.
  • Çıplak gözle dünya üzerinden seyredilebilir.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


Cevap :

Kâşif Kelimesi

Sözlük Anlamı : Var olan ancak bilinmeyen bir şeyi bulan, ortaya çıkaran kimse; bulucu.

Tahminim : bulucu


Yarım Küre Kelimesi

Sözlük Anlamı : Yer veya gök kürenin Ekvator’la bölünmüş iki yarısından her biri; yarı küre.

Tahminim :  ekvatorun yarı kısmı


Dinozor Kelimesi

Sözlük Anlamı : Dinozorlar takımından, boyu 20 metre kadar olabilen, ilk çağlarda yaşamış, günümüze fosilleri kalmış bir sürüngen.

Tahminim : çok eski zamanlarda yaşamış hayvan türleri


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metni ana hatlarıyla anlatalım.


Cevap :

Gökay, bir uzay kaşifi olarak Satürn gezegenini ve onun özelliklerini araştırıyor. Ailesiyle birlikte tatil planları yaparken, annesi ona neden Satürn’ü bu kadar merak ettiğini soruyor.

Gökay, Satürn’ün halkaları hakkında bilgi verirken, bu halkaların ince bir kum tanesi kadar küçükten, bir dinozor kadar büyüğe kadar olan kaya ve buz parçalarından oluştuğunu söylüyor.

Ayrıca, Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı, bu halkaların gün ışığını engelleyeceğini ve bu nedenle kış aylarında kuzey ve güney yarı kürelerinin daha karanlık ve soğuk olacağını belirtiyor. Annesi ise bu bilgileri dinledikten sonra Gökay’a yaz yüzmesi öğrenmesi gerektiğini espriyle söylüyor. Metin, uzayın gizemli dünyasını ve bir çocuğun bu konudaki merakını eğlenceli bir şekilde anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Soruları metne göre cevaplayalım.


1. Gökay ve ailesi neye hazırlanıyorlar?


Cevap :

Gökay ve ailesi tatile gitmeye hazırlanıyorlar.


2. Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi nedir?


Cevap :

Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi Güneş ışınlarının yatay gelmesidir.


3. Satürn’ün halkaları nelerden oluşur?


Cevap :

Satürn’ün halkaları incecik bir kum tanesi kadar küçük, bir dinazor kadar büyük sayısız kaya ve buz parçalarından oluşur.


4. Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı neler yaşanırdı?


Cevap :

Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı kış ayları daha soğuk ve karanlık yaşanırdı.


4. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere doğru noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

* Yaşasın ( ,) bu ödev de bitti (! )
* Aman dikkat (! )
* Çok ilginç (! )
* Ne olur, bana yardım edin ( !)
* Şimdi çok şaşırdım ( !)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Tablodaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacaya yerleştirelim.


Cevap :

1 sebep = neden
2 deniz = derya
3 yıl =sene
4 soru = sual
5 doğa = tabiat


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?


Kısa Cevap : “Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse bizimde diğer canlılarında yaşamı tehlikeye girer.

Su  insanlar için önemli olduğu gibi bitki ve hayvanların yaşaması, doğanın normal döngüsünde olması için bile olmazsa olmazdır. Su hayattır.

Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse salgın hastalıklar artar. Canlılar hızla yok olacağı için Dünya’nın sonu gelir.


7. Etkinlik 


Soru : Ali ile Ayşe deniz kirliliği ile ilgili neler söylemiş olabilirler? Konuşma balonlarına uygun cümlelerle yazalım.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 Cevapları”

Cevap :

Ali: İnsanlar neden denize atıklarını atıyor anlamıyorum. Hem denizi kirletiyor hem de canlılara zarar veriyorlar. Baksana, ölen balıklar olmuş.

Ayşe: Haklısın, bu gerçekten o kadar üzücü ve utanç verici ki.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse içmek, temizlik ihtiyaçlarımızı karşılamak için su bulamayız. Hastalıklar çoğalır ve bir çok canlı öleceği için Dünya’nın dengesi bozulur. Ölümler çoğalır.


“Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse bizimde diğer canlılarında yaşamı tehlikeye girer.

Su  insanlar için önemli olduğu gibi bitki ve hayvanların yaşaması, doğanın normal döngüsünde olması için bile olmazsa olmazdır. Su hayattır.

Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse salgın hastalıklar artar. Canlılar hızla yok olacağı için Dünya’nın sonu gelir.



 

Our Score

Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Satürn gezegeni hakkında bir gaz devi olduğunu, çoğunlukla hidrojen ve helyumdan oluştuğunu biliyorum. Yoğun bir atmosferi ve halkaları vardır. 7 tane halkaya sahiptir. Satürn’de 1 gün, 10.7 saat sürer.


“Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Maddeler Halinde Satürn gezegeni hakkında bildiklerim şunlardır ;

  • 7 tane halkaya sahiptir.
  • Halkalar buz ve kaya parçalarından meydana gelir.
  • Çoğunlukla hidrojen ve helyumdan oluşur.
  • Yoğun bir atmosferi vardır.
  • 62 tane uydusu vardır.
  • Güneş sistemindeki İkinci büyük gezegendir.
  • Çıplak gözle dünya üzerinden seyredilebilir.


 

Our Score

Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bildiğim gezegen isimleri; Merkür, Venüs, Dünya, Mars, Jüpiter, Satürn, Uranüs ve Neptün’dür.


“Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Gezegen , Güneş’in etrafında dolanan, kendine küresel bir biçim verecek kadar kütlesi olan uydusu olan veya olmayan cisimlere denir.

Güneş sisteminde sekiz gezegen olduğu kabul edilir. Bu gezegenlerin isimleri Merkür, Venüs, Dünya, Mars, Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün ve Plüton’ dur.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 103, 104, 105


2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları”

3. TEMA SONU DEĞERLENDİRME


UYKU

Her gece,
“Kapa gözünü de uyu!“ der annem.
Bilmez ki yatınca ben
Uyumam hemen…
(…)
Gülümserim gözüm kapalı.

Çekirge, kedi, kurbağa, kuş
Süpürge, fare, kumanda, tuş

“Uykusunda gülüyor bak!“ der babam.
Kuşlarla birlikte
Kanatlanmış uçarken ben aydedeye
Alnıma bir öpücük kondurur, sessizce
Kayıp giderim düşlerime…

Aytül AKAL – Mavisel YENER


1 ve 2. soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Şiirdeki çocuk uyumadan önce ne yapmaktadır?


Cevap :

Şiirdeki çocuk uyumadan önce hayvanları hayal etmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


2. Çocuk, rüyasında aydedeye uçarken babası ne yapıyor?


Cevap :

Çocuk, rüyasında aydedeye uçarken babası sessizce alnına bir öpücük kondurur.


3. Siz hemen uykuya dalar mısınız? Uyumadan önce neler düşünürsünüz?


Cevap :

Ben bazen hemen uykuya dalarım. Bazende gün içerisinde neler yaptığımı veya yarın neler yapacağımı hayal ederim. Arkadaşlarımla beraber oynamak istediğim oyunları düşünürüm.


4. Aşağıda görevleri verilen noktalama işaretlerini kutulara yazarak eşleştirelim.


Cümlelerin sonunda bulunur. nokta
Soru cümlelerinin sonunda bulunur. soru işareti
Özel isimlere gelen ekleri ayırır. kesme işareti
Birbiri ardınca sıralanmış eş görevli kelimelerin arasında kullanılır. virgül
Satır sonuna sığmayan kelimeleri ayırmak için kullanılır. kısa çizgi


5. Cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazalım.


Okuduğunu anlayabiliyormusun?


Cevap :

Okuduğunu anlayabiliyor musun?


Bahçedeki bisikletimi sen mialdın?


Cevap :

Bahçedeki bisikletimi sen mi aldın?


Kübra’nın yaptığı resmi gördünmü?


Cevap :

Kübra’nın yaptığı resmi gördün mü?


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


6. Aşağıdaki ifadeleri cümle oluşturacak şekilde tamamlayalım.


• Bu gece rüyamda seni ….


Cevap :

Bu gece rüyamda seni gördüm.


• Dedemle birlikte ektiğimiz çiçekler….


Cevap :

Dedemle birlikte ektiğimiz çiçekler çıkmaya başlamış.


• Akşam geç yatınca sabah……


Cevap :

Akşam geç yatınca sabah kalkamadım.


7. Yukarıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime hangisidir?


(hızlı / yetişmek / otobüse / yürüdüm / için)


Cevap :

Otobüse yetişmek için hızlı yürüdüm.

Anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime yetişmektir.


8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup işaretleyelim.


(ihtiyar – hız – siyah – yoksul – hatıra – kuvvet – araç – doğa – hekim – öykü – armağan – güz – ak – esir)


Cevap :

  • ihtiyar = yaşlı
  • hız= sürat
  • siyah= kara
  • yoksul= fakir
  • hatıra= anı
  • kuvvet= güç
  • araç= taşıt
  • doğa= tabiat
  • hekim= doktor
  • öykü= hikaye
  • armağan = hediye
  • güz = sonbahar
  • ak = beyaz
  • esir = tutsak

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!