İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları. 2. Sınıf Türkçe Kitabı, 2. Sınıf Matematik Kitabı, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, 2. Sınıf İngilizce Kitabı, 2. Sınıf Ders Notlarına buradan ulaşabilirsiniz.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz? konusunu kısaca ele alacağız.
“Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Doğadaki hayvanlara çok merhametli ve sevgi dolu davranıyorum.
Onları korumak için sokak hayvanlarına yiyecek ve su veriyorum.
“Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Doğadaki hayvanları çok seviyorum ve onlara çok iyi davranıyorum. Onlara zarar veren insanlara müsaade etmiyorum.
Sokak hayvanlarını ve doğada bulunan hayvanları korumak için onlara zarar vermemeli onlara barınak, yiyecek ve içecek vererek hayatlarını kolaylaştırmalıyız.
“Doğa“ insanların; hayvanların, bitkilerin yaşam sürdüğü; canlı ve cansız varlıkların oluşturdukları alana verilen isimdir.
Günlük yaşantımızda doğa denince aklımıza, yaşadığımız kentlerin dışında kalan; dağlardan, bayırlardan, ormanlardan, yaylalardan oluşan alanlar gelir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.
Cevap :
Bitki Örtüsü Kelimesi
Sözlük Anlamı : Herhangi bir yer, bölge veya coğrafyada o çevrenin doğal şartlarına uygun olarak gelişen, ekolojik istekleri benzer olan bitkilerin meydana getirdiği topluluk; vejetasyon
Tahminim : bitkilerden meydana gelen alan, bitki çeşidi
Dere Kelimesi
Sözlük Anlamı : Çaydan küçük, yazın kuruyan veya suyu azalan küçük akarsu
Tahminim : küçük su kaynağı
Polen Kelimesi
Sözlük Anlamı : Bal arısının çiçeklere konduğunda kanatlarına yapışan çiçek tozlarından oluşturduğu, kovan girişine yerleştirilen kapanın altına dökülen, çeşitli renklerde besin kaynağı., çiçek tozu
Tahminim : çiçeklerde bulunan toz
Sel Kelimesi
Sözlük Anlamı : Sürekli yağan yağmurdan veya eriyen kardan oluşan, geçtiği yerlere zarar veren taşkın su; su taşkını
Tahminim : su taşkını
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.
Cevap :
Okuduğumuz metnin konusu ; doğadır.
3. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.
1. Doğanın içinde neler yer alır?
Cevap :
Doğanın içinde kuşlar, insanlar, orman, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler, hayvanlar yer alır.
2. Kirli su içen hayvanların insanlara zararı ne olabilir?
Cevap :
Kirli su içen hayvanların insanlara zararı onları yiyen , sütlerini içen insanların da hastalanması olabilir.
3. Ağaçların kesilmesi nelere yol açar?
Cevap :
Ağaçların kesilmesi orada yaşayan hayvanların ev bulamamasına, sel olmasına yol açar.
4. Etkinlik
Soru : Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.
Doğayı korumak için hepimize düşen görevler ve sorumluluklar vardır. Doğayı korumak için yeryüzünde bulunan tüm sular, insan ve hayvan artıkları, çöp ve benzeri malzemeler ile kirletilmemelidir.
Çevremizi ağaçlandırmalı, ormanlarımızı ağaçlar ile zenginleştirmeliyiz. Böylelikle havamız temizlenecek daha doğal bir yaşam bizim olacaktır.
Doğanın kirlenmesi ve bitki örtüsünün tahrip olması doğal afetlere, sellere sebep olur. Çünkü selin oluşumunu engelleyen ve kökleri ile su tutan ağaçlar, bu konuda büyük görevler üstlenmektedir.
Derelerimiz kurumamalı ki orada yaşayan hayvanlar rahatlıkla yüzebilsinler.
Arılar çiçeklerden polen alabilsin, her yer rengarenk çiçeklere bürünebilsin. Hayat doğanın güzelliği ile güzel.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümlelerde tarih yazımına dikkat edelim.
Cevap :
• Bilinen bir tarihi anlatan ay ve gün adları büyük harfle yazılır.
17 Ağustos’ta Marmara depremi yaşandı.
• Ay ve gün adları yanında sayı olmadan yazılırsa küçük harfle yazılır.
Okulumuzda salı günü ağaçlandırma çalışması yapılacak.
Soru : Tarih yazımı doğru olan cümlelerin başına (D), yanlış olan cümlelerin başına (Y) yazalım.
Cevap :
( Y) Kardeşim 15 aralık tarihinde doğdu.
(D ) Bu yıl temmuz ayı serin geçti.
( D) 8 Kasım Cuma günü veli toplantımız var.
(Y ) Her Perşembe günü mahallemize pazar kurulur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım. konusunu kısaca ele alacağız.
“Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Doğamızı korumak için çevreyi kirletmemeli, sularımıza iyi bakmalıyız. Çöplerimizi yere atmamalıyız. Bizler çevreye zarar verdiğimiz zaman sadece bitki örtüsüne değil, orada yaşayan bütün hayvanlara zarar verdiğimizi unutmamalıyız.
Dereler eskisi gibi çağlamayacak, arılar lezzetli ballarını yapmak için polen bulamayacak , seller ile şehirler tahrip olacaktır. Bunların olmaması için doğamızın kıymetini bilmeli, ona sahip çıkmalıyız.
“Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Doğayı korumak için hepimize düşen görevler ve sorumluluklar vardır. Doğayı korumak için yeryüzünde bulunan tüm sular, insan ve hayvan artıkları, çöp ve benzeri malzemeler ile kirletilmemelidir.
Çevremizi ağaçlandırmalı, ormanlarımızı ağaçlar ile zenginleştirmeliyiz. Böylelikle havamız temizlenecek daha doğal bir yaşam bizim olacaktır.
Doğanın kirlenmesi ve bitki örtüsünün tahrip olması doğal afetlere, sellere sebep olur. Çünkü selin oluşumunu engelleyen ve kökleri ile su tutan ağaçlar, bu konuda büyük görevler üstlenmektedir.
Derelerimiz kurumamalı ki orada yaşayan hayvanlar rahatlıkla yüzebilsinler.
Arılar çiçeklerden polen alabilsin, her yer rengarenk çiçeklere bürünebilsin. Hayat doğanın güzelliği ile güzel.
Gezegen , Güneş’in etrafında dolanan, kendine küresel bir biçim verecek kadar kütlesi olan uydusu olan veya olmayan cisimlere denir.
Güneş sisteminde sekiz gezegen olduğu kabul edilir. Bu gezegenlerin isimleri Merkür, Venüs, Dünya, Mars, Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün ve Plüton’ dur.
Maddeler Halinde Satürn gezegeni hakkında bildiklerim şunlardır ;
7 tane halkaya sahiptir.
Halkalar buz ve kaya parçalarından meydana gelir.
Çoğunlukla hidrojen ve helyumdan oluşur.
Yoğun bir atmosferi vardır.
62 tane uydusu vardır.
Güneş sistemindeki İkinci büyük gezegendir.
Çıplak gözle dünya üzerinden seyredilebilir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.
Cevap :
Kâşif Kelimesi
Sözlük Anlamı : Var olan ancak bilinmeyen bir şeyi bulan, ortaya çıkaran kimse; bulucu.
Tahminim : bulucu
Yarım Küre Kelimesi
Sözlük Anlamı : Yer veya gök kürenin Ekvator’la bölünmüş iki yarısından her biri; yarı küre.
Tahminim : ekvatorun yarı kısmı
Dinozor Kelimesi
Sözlük Anlamı : Dinozorlar takımından, boyu 20 metre kadar olabilen, ilk çağlarda yaşamış, günümüze fosilleri kalmış bir sürüngen.
Tahminim : çok eski zamanlarda yaşamış hayvan türleri
2. Etkinlik
Soru : Okuduğumuz metni ana hatlarıyla anlatalım.
Cevap :
Gökay, bir uzay kaşifi olarak Satürn gezegenini ve onun özelliklerini araştırıyor. Ailesiyle birlikte tatil planları yaparken, annesi ona neden Satürn’ü bu kadar merak ettiğini soruyor.
Gökay, Satürn’ün halkaları hakkında bilgi verirken, bu halkaların ince bir kum tanesi kadar küçükten, bir dinozor kadar büyüğe kadar olan kaya ve buz parçalarından oluştuğunu söylüyor.
Ayrıca, Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı, bu halkaların gün ışığını engelleyeceğini ve bu nedenle kış aylarında kuzey ve güney yarı kürelerinin daha karanlık ve soğuk olacağını belirtiyor. Annesi ise bu bilgileri dinledikten sonra Gökay’a yaz yüzmesi öğrenmesi gerektiğini espriyle söylüyor. Metin, uzayın gizemli dünyasını ve bir çocuğun bu konudaki merakını eğlenceli bir şekilde anlatıyor.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Soruları metne göre cevaplayalım.
1. Gökay ve ailesi neye hazırlanıyorlar?
Cevap :
Gökay ve ailesi tatile gitmeye hazırlanıyorlar.
2. Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi nedir?
Cevap :
Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi Güneş ışınlarının yatay gelmesidir.
3. Satürn’ün halkaları nelerden oluşur?
Cevap :
Satürn’ün halkaları incecik bir kum tanesi kadar küçük, bir dinazor kadar büyük sayısız kaya ve buz parçalarından oluşur.
4. Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı neler yaşanırdı?
Cevap :
Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı kış ayları daha soğuk ve karanlık yaşanırdı.
4. Etkinlik
Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere doğru noktalama işaretlerini koyalım.
Cevap :
* Yaşasın ( ,) bu ödev de bitti (! )
* Aman dikkat (! )
* Çok ilginç (! )
* Ne olur, bana yardım edin ( !)
* Şimdi çok şaşırdım ( !)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız? konusunu kısaca ele alacağız.
“Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse içmek, temizlik ihtiyaçlarımızı karşılamak için su bulamayız. Hastalıklar çoğalır ve bir çok canlı öleceği için Dünya’nın dengesi bozulur. Ölümler çoğalır.
“Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse bizimde diğer canlılarında yaşamı tehlikeye girer.
Su insanlar için önemli olduğu gibi bitki ve hayvanların yaşaması, doğanın normal döngüsünde olması için bile olmazsa olmazdır. Su hayattır.
Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse salgın hastalıklar artar. Canlılar hızla yok olacağı için Dünya’nın sonu gelir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız.
“Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Satürn gezegeni hakkında bir gaz devi olduğunu, çoğunlukla hidrojen ve helyumdan oluştuğunu biliyorum. Yoğun bir atmosferi ve halkaları vardır. 7 tane halkaya sahiptir. Satürn’de 1 gün, 10.7 saat sürer.
“Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Maddeler Halinde Satürn gezegeni hakkında bildiklerim şunlardır ;
“Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Gezegen , Güneş’in etrafında dolanan, kendine küresel bir biçim verecek kadar kütlesi olan uydusu olan veya olmayan cisimlere denir.
Güneş sisteminde sekiz gezegen olduğu kabul edilir. Bu gezegenlerin isimleri Merkür, Venüs, Dünya, Mars, Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün ve Plüton’ dur.
2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme CevaplarıSayfa 103, 104, 105
2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları”
3. TEMA SONU DEĞERLENDİRME
UYKU
Her gece,
“Kapa gözünü de uyu!“ der annem.
Bilmez ki yatınca ben
Uyumam hemen…
(…)
Gülümserim gözüm kapalı.
Çekirge, kedi, kurbağa, kuş
Süpürge, fare, kumanda, tuş
“Uykusunda gülüyor bak!“ der babam.
Kuşlarla birlikte
Kanatlanmış uçarken ben aydedeye
Alnıma bir öpücük kondurur, sessizce
Kayıp giderim düşlerime…
Aytül AKAL – Mavisel YENER
1 ve 2. soruları şiire göre cevaplayalım.
1. Şiirdeki çocuk uyumadan önce ne yapmaktadır?
Cevap :
Şiirdeki çocuk uyumadan önce hayvanları hayal etmektedir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
2. Çocuk, rüyasında aydedeye uçarken babası ne yapıyor?
Cevap :
Çocuk, rüyasında aydedeye uçarken babası sessizce alnına bir öpücük kondurur.
3. Siz hemen uykuya dalar mısınız? Uyumadan önce neler düşünürsünüz?
Cevap :
Ben bazen hemen uykuya dalarım. Bazende gün içerisinde neler yaptığımı veya yarın neler yapacağımı hayal ederim. Arkadaşlarımla beraber oynamak istediğim oyunları düşünürüm.
4. Aşağıda görevleri verilen noktalama işaretlerini kutulara yazarak eşleştirelim.
Cümlelerin sonunda bulunur. nokta
Soru cümlelerinin sonunda bulunur. soru işareti
Özel isimlere gelen ekleri ayırır. kesme işareti
Birbiri ardınca sıralanmış eş görevli kelimelerin arasında kullanılır. virgül
Satır sonuna sığmayan kelimeleri ayırmak için kullanılır. kısa çizgi
5. Cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazalım.
Okuduğunu anlayabiliyormusun?
Cevap :
Okuduğunu anlayabiliyor musun?
Bahçedeki bisikletimi sen mialdın?
Cevap :
Bahçedeki bisikletimi sen mi aldın?
Kübra’nın yaptığı resmi gördünmü?
Cevap :
Kübra’nın yaptığı resmi gördün mü?
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
6. Aşağıdaki ifadeleri cümle oluşturacak şekilde tamamlayalım.
• Bu gece rüyamda seni ….
Cevap :
Bu gece rüyamda seni gördüm.
• Dedemle birlikte ektiğimiz çiçekler….
Cevap :
Dedemle birlikte ektiğimiz çiçekler çıkmaya başlamış.
• Akşam geç yatınca sabah……
Cevap :
Akşam geç yatınca sabah kalkamadım.
7. Yukarıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime hangisidir?
(hızlı / yetişmek / otobüse / yürüdüm / için)
Cevap :
Otobüse yetişmek için hızlı yürüdüm.
Anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime yetişmektir.
8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup işaretleyelim.
(ihtiyar – hız – siyah – yoksul – hatıra – kuvvet – araç – doğa – hekim – öykü – armağan – güz – ak – esir)
Cevap :
ihtiyar = yaşlı
hız= sürat
siyah= kara
yoksul= fakir
hatıra= anı
kuvvet= güç
araç= taşıt
doğa= tabiat
hekim= doktor
öykü= hikaye
armağan = hediye
güz = sonbahar
ak = beyaz
esir = tutsak
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.