Doğa kaynaklı afetler nelerdir?

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa kaynaklı afetler nelerdir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Doğa kaynaklı afetler nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Doğal kaynaklı afetler; deprem, sel, toprak kayması, çığ


“Doğa kaynaklı afetler nelerdir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Doğal kaynaklı afetler; şiddetli soğuklar, kuraklık, deprem, seller, su taşkınları, toprak kaymaları, kaya düşmeleri, çığ, fırtınalar, hortumlar  volkan patlaması, yangınlar.



 

Our Score

Doğa olayları nelerdir? Söyleyiniz.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa olayları nelerdir? Söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Doğa olayları nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Doğa olayları doğada insan eli değmeden kendi kendine meydana gelen olaylara denir.

Rüzgâr eser, şimşek çakar, gök gürler, yağmur yağar, deniz dalgalanır, fırtına olur, sel olur, kar yağar, çığ düşer, toprak kayar, kaya düşer, deprem olur, volkan püskürür gibi olaylara dola olayları adı verilmektedir.


“Doğa olayları nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dünya içerisinde doğada meydana gelen olayların bütününe doğa olayları adı verilir.

Maddeler halinde doğa olaylarına örnekler şunlardır ;

  • Deprem.
  • Seller,
  • Su taşkınları
  • Toprak kaymaları,
  • Kaya düşmeleri.
  • Çığ
  • Fırtınalar,
  • Hortumlar.
  • Volkanlar.
  • Yağmur,
  • Dolu,
  • Kar yağışı


 

Our Score

Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için hava durumunu takip etmeliyiz. Hava durumunda oluşabilecek seller, çığ, fırtınalar gibi durumlar anlatılmaktadır.


“Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Doğa olaylarının zararlı etkilerinden korunmak için hangi doğa olayına karşı önlem alacağımıza bakmamız gerekir. Mesela deprem için sağlam evler yapılmalı ve deprem anında yapılacaklar hakkında insanların bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Bazı olayları için hava durumunu takip etmeli ve ona göre hayatımızda önem almamız gerekir.



 

Our Score

Doğa kaynaklı afetler nelerdir? Söyleyiniz.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa kaynaklı afetler nelerdir? Söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Doğa kaynaklı afetler nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Doğal kaynaklı afetler; deprem, sel, toprak kayması, çığ doğal kaynaklı afetlere örnek olarak verilebilir.


“Doğa kaynaklı afetler nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Doğal kaynaklı afetler; şiddetli soğuklar, kuraklık, deprem, seller, su taşkınları, toprak kayması, kaya düşmesi, çığ, fırtınalar, hortumlar, volkan patlaması, yangınlar.



 

Our Score

Mevsimler nasıl oluşur? Açıklayınız.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Mevsimler nasıl oluşur? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Mevsimler nasıl oluşur? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Dünya kendi etrafında ve Güneş etrafında dönmektedir. Dünyanın Güneş etrafında dönmesinin sonucundan mevsimler oluşmaktadır.


“Mevsimler nasıl oluşur? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dünyanın kendi etrafında ve Güneş’in etrafında dönmektedir. Güneş’in etrafında döndüğünde mevsimler oluşur. Mevsimlerin oluşmasının sebebi Dünya Güneş etrafında dönerken her zaman farklı açılarla dünyaya güneş ışınları gelmektedir. Bu da dünyanın çok ısınması ya da az ısınmasını sağlar.



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 113-114-115-116-117-118-119-120 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Değerlendirmesi Metni Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120


2. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Değerlendirmesi Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 113-114-115-116-117-118-119-120


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 113-114-115-116-117-118-119-120 MHG Yayınları”

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 113-114-115-116-117-118-119-120 MHG Yayınları”

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 113-114-115-116-117-118-119-120 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Limonata İçelim Metni Cevapları Sayfa 111, 112


2. Sınıf Matematik Kitabı Limonata İçelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112 MHG Yayınları”

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


ÖĞRENDİK Mİ?


1. Aşağıdakilerden hangisi en az limonata alır? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 2. resimde yer alan fincan daha az limonata alır.

2. Aşağıda verilen kaplardaki sular su bardaklarına dolduruluyor. Hangi kap için daha çok bardağa ihtiyaç vardır? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 1. resimde yer alan kova için daha çok bardağa ihtiyaç vardır.

3. Soldaki dolu kapların su miktarlarını ölçmek için sağdaki kaplardan hangilerini kullanırsınız? Uygun olanları eşleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111-112 Cevapları”

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 109-110 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Kimin Ayranı Çok? Metni Cevapları Sayfa 109, 110


2. Sınıf Matematik Kitabı Kimin Ayranı Çok? Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 109-110


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 109-110 MHG Yayınları”

ETKİNLİK: Farklı Kaplar ve Su Miktarları


Araç ve gereçler: iki tane eş şişe, bir çay bardağı, bir su bardağı.
Sıra arkadaşımızla es olalım.
İki eş şişeyi aşağıdaki gibi suyla dolduralım.
Sıra arkadaşımızla es olalım.
İki eş şişeyi aşağıdaki gibi suyla dolduralım.
Bir tanesinin içindeki su miktarını çay bardağı ile ölçelim.
4 Sise kaç cay bardağı su alıyor?
Diğer şişenin içindeki su miktarını su bardağı ile ölçelim.
Şişe kaç su bardağı su alıyor?


Cevap :

Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte yaparak not almanız gerekmektedir.


Soru : Aynı miktardaki iki kap sıvıyı farklı büyüklükte bardaklarla ölçtüğümüzde ölçme sonucu farklı olur. Nedenini tartışınız.


Cevap :

Eklemiş olduğumuz bardaklar da hacmi büyük olan uyu daha çabuk aktarır. Ancak küçük olanda ise bu işlem uzun süreceğinden farklılıklar meydana gelir.


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 109-110 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Ağaç Dikiyoruz Metni Cevapları Sayfa 106, 107, 108


2. Sınıf Matematik Kitabı Ağaç Dikiyoruz Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 MHG Yayınları”

Soru : Özge ve Umut 45 fidana ek olarak 10 fidan daha alıp dikiyor. Diktikleri fidanlardan 14 tanesi kırıldığına göre kaç dikili fidan kalmıştır?


Cevap :

  • 45 + 10 = 55
  • 55 – 14 = 41 fidan kalmıştır.

Soru : Siz de Ağaç Dikiyoruz problemindeki sayıları değiştirerek benzer bir problem kurunuz. Probleminizi aşağıya yazınız.


Cevap :

Problem : 2/A sınıfı 1. gün 25, 2 gün birinci günden 20 tane fazla fidan dikiyor. Toplamda kaç fidan dikilmektedir ?

25 + 20 = 45

25 + 45 = 70 tane fidan dikiliştir.


2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


ÖĞRENDİK Mİ?


1. 18 yumurtanın 7 tanesi kırılmış. Sağlam yumurta sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 18 – 7 = 11 sağlam yumurta sayısı

2. 29 ve 8 sayılarını kullanarak bir çıkarma problemi kurunuz ve probleminizi defterinize çözünüz.


Cevap :

Problem : Bir manav 29 tane karpuz sipariş vermiştir. Karpuzlar geldiğinde 8 tanesi kırılmıştır. Geriye sağlam kaç tane karpuz kalmıştır?

  • 29 – 8 = 21 sağlam karpuz sayısı

3. Okulumuzun 1/A sınıfında 23 öğrenci vardır. 2/A sınıfında 34 öğrenci vardır. 2/A sınıfındaki öğrenci sayısı 1/A sınıfındaki öğrenci sayısından kaç fazladır?


Cevap :

  • 34 – 23 = 11 daha fazladır.

4. Sınıfımızda 15’i kız, toplam 32 öğrenci vardır. Sınıfımızda kaç erkek öğrenci vardır?


Cevap :

  • 32 – 15 = 17 erkek öğrenci vardır

5. Otobüste 20 yolcu vardı. 1. durakta otobüse 13 yolcu daha bindi. 2. durakta 8 yolcu indi. Otobüste kaç yolcu kaldı?


Cevap :

  • 20 + 13 = 33
  • 33 – 8 = 25 yolcu kaldı.

6. Bir simitçinin tezgâhında 50 simit vardı. Önce 14’ünü, daha sonra 16’sıns sattı. Tezgâhta kaç simit kaldı?


Cevap :

  • 14 + 16 = 30
  • 50 -30 = 20 simit kaldı.

7. Mehmet’in 67 misketi vardı. 24 tanesini Mert’e, 10 tanesini Taha’ya verdi. Mehmet’in kaç misketi kaldı?


Cevap :

  • 24 + 10 = 34
  • 67 -34 = 33 misket kaldı.

8. İkinci sınıf öğrencileri 1. gün 30 fidan dikti. Sonraki gün ilk günden 8 fidan eksik dikti. İkinci sınıf öğrencileri iki günde toplam kaç fidan dikti?


Cevap :

  • 30 – 8 = 22 ikinci gün dikilen fidan sayısı
  • 30 + 22 = 52 fidan dikildi.

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Papatya Toplayalım Metni Cevapları Sayfa 103, 104, 105


2. Sınıf Matematik Kitabı Papatya Toplayalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105 MHG Yayınları”

Soru : Özge 40 papatya toplamış olsaydı papatyaları Umut’un topladığı papatyalardan kaç tane fazla olurdu?


Cevap :

  • 40 – 25 = 15 fazla olurdu.

SIRA SİZDE


Soru : 15 ve 19 sayılarını kullanarak yukarıdakine benzer bir problem kurunuz. Probleminizi defterinize çözünüz.


Cevap :

  • Uygar’ın 15 tane boya kalemi vardır. Umay’ın ise 19 tane boya kalemi vardır. Buna göre Umay’ın boya kalemleri Uygar’ın boya kalemlerinden kaç fazladır?
  • 19 – 15 = 4 fazla boya kalemi vardır.

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


SIRA SİZDE


Soru : Aşağıdaki onluk taban bloklarıyla verilen çıkarma işlemine uygun bir problem kurunuz. Kutucukları doldurarak problemi çözünüz.


Cevap :

  • Baloncunun elindeki 28 tane balondan, balonlardan 7 tanesi patlıyor. Geriye toplamda kaç tane balon kalmaktadır ?
  • 28 – 7 = 21

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105 MHG Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!