Kurtuluş Savaşı’nda kadınlarımız askerlerimize nasıl yardım etmiş olabilir?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kurtuluş Savaşı’nda kadınlarımız askerlerimize nasıl yardım etmiş olabilir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kurtuluş Savaşı’nda kadınlarımız askerlerimize nasıl yardım etmiş olabilir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kurtuluş Savaşı’nda kadınlarımız askerlerimize onlarla beraber cephede savaşarak, kıyafet temin ederek, mermi taşıyarak ve yemek yaparak yardım etmiş olabilir.


“Kurtuluş Savaşı’nda kadınlarımız askerlerimize nasıl yardım etmiş olabilir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kurtuluş Savaşı’nda kadınlarımız tıpkı erkekler gibi aktif rol almıştır.

Kimileri askerlik yapmış kimileri askerlerine hizmeti ile ilgilenmiştir.

Askerlere yemek yapmış, kıyafetlerini temin etmeye çalışmışlardır.

Cepheye mermi taşımış askerlerin yaralarını sararak onları tedavi etmeye çalışmışlardır.

Kadınlarımız da dedelerimiz gibi büyük fedakarlıklar yapmışlardır.



 

Our Score

Siz vatanınız için hangi kahramanlığı yapardınız? Bu konu ile ilgili bir konuşma yapalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Siz vatanınız için hangi kahramanlığı yapardınız? Bu konu ile ilgili bir konuşma yapalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Siz vatanınız için hangi kahramanlığı yapardınız? Bu konu ile ilgili bir konuşma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ben de vatanım için gereken bütün kahramanlıkları yapardım. Planlar yapmaya çalışır mermi taşıyarak askerlere yardımcı olmaya. Gerektiği zaman canımı vermekten korkmazdım.


“Siz vatanınız için hangi kahramanlığı yapardınız? Bu konu ile ilgili bir konuşma yapalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ben de o dönemde yaşamış olsaydım canımı ortaya koyarak cephede savaşır veya bana verilen görevleri en güzel şekilde yerine getirirdim.

Düşmanları zarara uğratmak ve askerlerimize destek çıkmak için ne gerekiyorsa kahramanca yapardık.



 

Our Score

Ailenizle birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ailenizle birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Ailenizle birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlarım,

Ailemle beraber vakit geçirmekten çok farklı bir keyif hem mutluluk duyuyorum.

Aile ile beraber vakit geçirmek herkese bence çok güzel hissettirir.

Ailemle beraber neşeli bardaklar gibi kutu oyunları oynamayı çok seviyorum. Hem beraber eğleniyor hemde eğlenceli vakit geçiriyoruz.


“Ailenizle birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlarım,

Herkesin sevgisi çok değerli ve büyüktür. Herkesin ailesi de kendi içerisinde çok farklı bir yere sahiptir.

Ailemiz bizi dünyaya getiren, büyüten ve bizim için birçok fedakarlıklar yapan kişilerdir.

Ailemizle beraber vakit geçirmek bizlere çok güzel hissettirir.

Ailemle beraber isim şehir, resim, kutu, top oyunları gibi oyunlar oynamayı çok seviyorum.

Ailemle beraber hem eğleniyor hemde kaliteli vakit geçiriyoruz.



 

Our Score

Siz oyuna nasıl başlıyorsunuz? Bildiğimiz sayışmaları arkadaşlarımızla paylaşalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Siz oyuna nasıl başlıyorsunuz? Bildiğimiz sayışmaları arkadaşlarımızla paylaşalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Siz oyuna nasıl başlıyorsunuz? Bildiğimiz sayışmaları arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Biz oyuna kura çekerek, anlaşarak veya sayışma ile başlıyoruz.

Oooo!..
Portakalı soydum
Başucuma koydum
Ben bir yalan uydurdum
Duma duma dum
Kırmızı mum
Dolapta pekmez
Yala yala bitmez
Ayşecik cik cik cik
Fatmacık cık cık cık
Sen bu oyundan çık


“Siz oyuna nasıl başlıyorsunuz? Bildiğimiz sayışmaları arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

  • Oooo!..
    İğne battı, canımı yaktı
    Tombul kuş
    Arabaya koş
    Arabanın tekeri
    İstanbul’un şekeri
    Hap hup, altın top
    Bundan başka oyun yok.
  • Oooo!..
    Çift sıra olalım
    Eşimizi bulalım
    Topu atıp havaya
    Ebemizi vuralım…

 

  • Oooo!..
    Seçene meçene
    Bakma gelip geçene
    Oyun için en iyi
    Ebeyi biz seçene…
    Elim elim epelek
    Elden çıkan topalak
    Topalağın yarısı
    Yedi koyun derisi
    II il ılgıdı
    Ilgıdıdan kalgıdı
    Şu oturan kuş mudur
    Kanadı gümüş müdür
    Çek şunu, çıkar şunu
    Kazanalım oyunu


 

Our Score

“Tombik“ oyununun oynanış şeklini sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı “Tombik“ oyununun oynanış şeklini sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Tombik“ oyununun oynanış şeklini sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Oyunda iki takım belirlenir; ebe olan ve atıcı takım. Yapmaları gereken belirlenmiş olan mesafede bir daire merkezinde dizilen taşları devirmektir.

Atıcı takım kuleyi topla vurarak dağıttığında top ebe takıma geçer . Atıcı takım kuleyi tekrar oluşturmaya çalışırken ebe takım karşı takım oyuncularını vurmaya çalışır. Onlarda vurulmadan taşları dizmeye çalışır.


““Tombik“ oyununun oynanış şeklini sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bazı yerlerde kiremitle, bazı yerlerde tombik, oval ve düz taşlarla oynanır. Oyunda bir ebe ve ebenin yanında da oyun oynayanlarca belirlenen kişiler vardır. Belirlenen alanda taşların dizileceği yer ve onu çevreleyen bir daire bulunur.

üst üste konmuş olan taşları devirmeye çalışılır. devrilen bu taşların yine aynı takım tarafından üst üste dizilmesi gerekir. Ebe olan takımın da devrilen taşların dizilmemesi için atış yapan takım oyuncularını topla vurması şeklinde devam eder.



 

Our Score

Arkadaşlarınızla birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlarınızla birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Arkadaşlarınızla birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Arkadaşlarımızla birlikte top oyunları, evcilik, koşu oyunları ve bilgi oyunları oynuyoruz.


“Arkadaşlarınızla birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Arkadaşlarımızla beraber çeşit çeşit oyunlar oynayabiliriz. Dışarıda isek topla, iple ve taşla oynanabilen birçok oyun vardır. Koşu yarışmaları düzenleyebilir veya elim sende, saklambaç gibi hiçbir aparat gerektirmeyen oyunlar oynayabiliriz.

Ev içerisinde veya dışarıda  evcilik, öğretmencilik gibi oyunlar oynayabiliriz. İsim şehir gibi kağıt üzerinde oynanan oyunlar oynayabiliriz. Zekamızı geliştiren birçok kutu oyunu oynayabiliriz. Birbirimize bilmeceler sorabiliriz.



 

Our Score

Satın alınan bir kuklanın canlanıp insan gibi hareket etmesi ve konuşması olaydan hareketle olayların sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Satın alınan bir kuklanın canlanıp insan gibi hareket etmesi ve konuşması olaydan hareketle olayların sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Satın alınan bir kuklanın canlanıp insan gibi hareket etmesi ve konuşması olaydan hareketle olayların sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kukla Arkadaşım

O gün çok heyecanlıydım. İlk defa bir kuklam olmuştu. Babam bana aldığı kuklayı komik seslerle hareket ettiriyordu. Kuklam ile oynamaya başladım. Karlı bir gündü. Evde çok sıkılmıştım. Kuklamın hareket ettiğini fark ettim. Gözlerime inanamadım. Kuklam benle konuşmaya başladı. Benle oyunlar oynadığı için saatlerce odamda kaldım. Çok neşeli günler geçirdik. Artık benim en yakın arkadaşım o güzel kuklamdı.


“Satın alınan bir kuklanın canlanıp insan gibi hareket etmesi ve konuşması olaydan hareketle olayların sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Serhat ve Kuklası

Tekerlekli sandalyede yürüme engeli olan sarışın tatlı mı tatlı bir çocuk vardı. Adı Serhat’ tı. Serhat akıllı ve komik bir çocuktu. Yürüyemediği için evde pencerede arkadaşlarını izlerdi. Yanına gelen arkadaşları olsa da o her zaman oynayacağı bir arkadaşı olmasını isterdi.

Serhat’ ın kukla gösterileri ve tiyatroya merakı ve becerisi olduğunu farkeden babaannesi ona bir kukla aldı. Kukla sevimli bir kız çocuğudu. Serhat onunla neşeli gösteriler yaptı. Hiç yanından ayırmadı. Çok değişik birşey oldu. Kuklası sevgi ve yalnızlık hissi nedeni ile canlanmıştı.

Serhat kuklanın öpücüğü ile uyandı. Önce rüya sandı. Hayır rüya değildi! gerçekten kuklası ona bakıyordu. Neşe içinde oyunlar oynadı, eğlendiler. Artık oda yalnız değildi. Bu sırrı hep sakladı ve çok başarılı bir kukla sanatçısı olarak tanındı. Sahneyi kukla ile yazması ve hareketleri o ile arkadaşının sırrıydı.



 

Our Score

Kuklalar nasıl hareket eder?

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuklalar nasıl hareket eder? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kuklalar nasıl hareket eder?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kupaları hareket ettirmek için el kuklacısı, küçük bir sahnenin ardından kuklaların ipini hareket ettirir.


“Kuklalar nasıl hareket eder?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kuklalara ipler takılır ve el kuklacısı bu ipleri parmaklarına geçirerek onları hareket ettirir.

Kuklacı kukla köprüsü denilen bir yere çıkar ve gözükmeden ipleri hareket ettirerek kuklaları oynatır.

Böylelikle kuklalar hareket ediyormuş gibi görünür.



 

Our Score

Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sabah yedide kalkarak yüzümü yıkarım. Okul için hazırlanırım. Kahvaltımı yaparak okula gelirim. Okuldan çıktıktan sonra evde üzerimi değiştirim. Ailemle veya arkadaşlarımla oyun oynar, ödevlerimi yaparım. Dişlerimi fırçalar , çantamı düzenler, uyurum.


“Bir günümüzü olayların oluş sırasına göre yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Hafta sonu biraz geç kalkarım. Yüzümü ve ellerimi yıkadıktan sonra ailemle kahvaltı yaparım. Dişlerimi fırçalarım. Kardeşlerim , ailem veya arkadaşlarımla beraber vakit geçiririm.

Bir yere gidilecekse gideriz. Çizgi film izler, oyun oynarım. Ödevlerimi yaparım. Banyo yapmam gerekiyorsa yaparım. Kitabımı okuyarak yatma saatim gelince uyurum.



 

Our Score

Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarımıza anlatalım.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarımıza anlatalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Büyüklerle iletişim kurarken yüzlerine bakarak , saygılı bir üslupla konuşmalıyız..


“Büyüklerle iletişim kurarken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarımıza anlatalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Büyüklerle iletişim kurarken kullandığımız cümlelere dikkat etmeliyiz. Yüzlerine bakmalı ve başka şeylerle ilgilenmemeliyiz. Öğretmenim, anne, baba gibi unvanları ile seslenmeliyiz. Konuşma şekli ve hareketlerimiz konusunda kibar ve dikkatli olmalıyız.



 

Our Score
error: Content is protected !!