3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 66-67

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çarpanlardan Birinin Değerinin Arttırılması veya Azaltılması Metni Cevapları Sayfa 66, 67


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çarpanlardan Birinin Değerinin Arttırılması veya Azaltılması Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 66-67


1) Hasan amcam, mahalledeki çocuklara dağıtmak için 3 paket lokum almıştır. Her pakette 9 tane lokum vardır. 

Hasan amcam, her çocuğa 1 tane lokum verecektir. Buna göre Hasan amcam: 


Kaç çocuğa yetecek kadar lokum almıştır? İşlem yaparak bulunuz.


Cevap : 3 x 9 = 27


4 paket lokum alsaydı lokumlar kaç çocuğa yeterdi? İşlem yaparak bulunuz.


Cevap : 4 x 9 = 36


4 paket lokum alsaydı toplam lokum sayısı ne kadar artardı? İşlem yaparak bulunuz.


Cevap :

  • 4 x 9 = 36
  • 36 – 27 = 9

2 paket lokum alsaydı lokumlar kaç çocuğa yeterdi? İşlem yaparak bulunuz.


Cevap : 2 x 9 = 18


2 paket lokum alsaydı toplam lokum sayısı ne kadar azalırdı? İşlem yaparak bulunuz.


Cevap : 27 – 18 = 9


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 67 Cevapları


2) Aşağıdaki çarpma işlemlerini inceleyiniz. Çarpanların artma veya azalma durumuna göre oluşan yeni çarpma işlemlerini yapınız. İşlem sonuçlarına bakarak çarpımın nasıl değiştiğini örnekteki gibi noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66-67 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 65

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı 10 ve 100 ile Kısa Yoldan Çarpma Metni Cevapları Sayfa 65


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı 10 ve 100 ile Kısa Yoldan Çarpma Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 65


1) Ali Bey, bir günde 5 tane bez bebek yapmaktadır. Buna göre aşağıda verilen ifadelerle sayıları eşleştiriniz.


Cevap :

  • Ali Bey’in 10 günde yaptığı bez bebek sayısı = 50
  • Ali Bey’in 100 günde yaptığı bez bebek sayısı = 500

Yukarıdaki eşleştirmeleri yaparken neye dikkat ettiniz? Açıklayınız.


Cevap : Sonunda kaç tane 0 olduğuna dikkat ettik.


Bir sayıyı 10 ile kısa yoldan çarparken ne yaparsınız? Açıklayınız.


Cevap : Çarpılan sayının sonuna 1 tane sıfır eklerim.


Bir sayıyı 100 ile kısa yoldan çarparken ne yaparsınız? Açıklayınız.


Cevap : Çarpılan sayının sonuna 2 tane sıfır eklerim.


2) Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız. İşlem sonuçlarını örnekteki gibi pembe alana yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 65 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 63-64

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Eldeli Çarpma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 63, 64


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Eldeli Çarpma İşlemi Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 63-64


1) Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapınız. Çarpma işleminin sonuçlarıyla ilgili harfleri aşağıya yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 63-64 Cevapları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 64 Cevapları


2) Aşağıdaki öğrenciler yaptıkları çarpma işleminin cevabını söylüyorlar. İşlemleri yaparak cevabın kime ait olduğunu bulup eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 63-64 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 61-62

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çarpım Tablosu Oluşturma Metni Cevapları Sayfa 61, 62


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çarpım Tablosu Oluşturma Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 61-62


1) Burcu, her gün 6 sayfa kitap okuyarak 10 gün sonunda kitabını bitirmiştir. Buna göre Burcu’nun her günün sonunda kitabın kaçıncı sayfasını bitirdiğini aşağıdaki örneği devam ettirerek bulunuz.


Cevap :

  • 1. gün = 1 x 6 = 6
  • 2. gün = 2 x 6 = 12
  • 3. gün  = 3 x 6 =18
  • 4. gün = 4 x 6 = 24
  • 5. gün = 5 x 6 = 30
  • 6. gün = 6 x 6 = 36
  • 7. gün = 7 x 6 = 42
  • 8. gün = 8 x 6 = 48
  • 9. gün = 9 x 6 = 54
  • 10. gün =  10 x 6 = 60

2) Aşağıdaki şeklin etrafındaki sayılarla ortasındaki sayıyı çarpınız. İşlem sonuçlarını örnekteki gibi pembe alana yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 61-62 MEB Yayınları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları


3) Görseldeki çarpma işlemlerini yapınız. İşlemlerin yazılı olduğu alanları çarpımların belirtildiği renklere göre boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61-62 Cevapları”

4) Aşağıdaki çarpım tablosunu örneklerdeki gibi doldurunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 61-62 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 58-59-60

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çarpma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 58, 59, 60


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çarpma İşlemi Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 58-59-60


1) Dedemin ağılında 6 keçi vardır. Bu keçilerin toplam ayak sayısını bulunuz. 


Cevap :

  • 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4

Yukarıdaki işlemi daha kolay bir yoldan nasıl yapabilirsiniz? 


Cevap :

  • Çarpma işleminde kolay bir şekilde yapabiliriz.
  • 6 x 4 = 24

2)  Sayfa 163’teki Ek-7’de verilen fidanları kesiniz. Aşağıdaki tarlanın her bir bölümüne kestiğiniz fidanlardan iki adet yapıştırınız.


Tarlaya yapıştırdığınız fidan sayılarını çarpma işlemi yaparak bulunuz.


Cevap :

  • 4 x 2 = 8

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları


3) Yandaki apartmanın görünen yüzünde toplam kaç tane pencere olduğunu çarpma işlemi yaparak bulunuz.


Cevap :

  • 4 x 3  = 12

4) Aşağıda tekrarlı toplama şeklinde verilen işlemleri çarpma işlemi şeklinde yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 58-59-60 MEB Yayınları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 59 Cevapları


“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 59 Cevapları”

5) Aşağıda çarpma işlemi şeklinde verilen işlemleri tekrarlı toplama şeklinde yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 58-59-60 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 55-56

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Veri Gruplarına Ait Farklı Tabloları Yorumlama Metni Cevapları Sayfa 55, 56


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Veri Gruplarına Ait Farklı Tabloları Yorumlama Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 55-56


1) Aşağıdaki sıklık tablolarında yıllara göre bir kümesteki hayvan sayıları verilmiştir. 

Verilenlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Kümesteki hayvan sayılarının en fazla olduğu yıl hangisidir?


Cevap :  2017


2017-2018 yılları arasında kaz sayısında nasıl bir değişiklik olmuştur?


Cevap : 120 – 105 = 15 azalmıştır.


2018 yılında toplam kaç hayvan vardır?


Cevap : 63 + 67 + 105 = 235


2017-2019 yılları arasında tavuk sayısı kaç azalmıştır?


Cevap : 78 – 50 = 28


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları


2) Aşağıdaki sıklık tablolarında bir çiftçinin yıllara göre tarlasından aldığı tahılların çuval sayıları verilmiştir. 

Verilenlere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Arpa hasadının en çok olduğu yıl hangisidir?


Cevap : 2017


Buğday hasadının en az olduğu yıl hangisidir?


Cevap : 2019


Belirtilen üç yılda toplam kaç çuval buğday alınmıştır?


Cevap : 200 + 150 + 180 = 430


En çok hasat alınan yıl hangisidir?


Cevap : 2018



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 53-54

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Grafik ve Tablolar ile İlgili Problemler Metni Cevapları Sayfa 53, 54


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Grafik ve Tablolar ile İlgili Problemler Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 53-54


1) Yukarıdaki nesne grafiğinde Şerife Hanım’ın bir haftada sattığı yumurta sayısı verilmiştir. Grafiğe göre aşağıdaki problemleri çözünüz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 53-54 MEB Yayınları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 54 Cevapları


2) Aşağıda bir çiftlikteki hayvan sayıları verilmiştir. Verilerden yararlanarak şekil grafiğini tamamlayınız. (Her şekil 8 hayvanı göstermektedir.)


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 53-54 Cevapları”

Soru : Şekil grafiğine göre aşağıdaki problemleri çözünüz. 


Çiftlikteki koyun sayısı inek sayısından kaç fazladır?


Cevap : 32 – 16 : 16


Çoban çiftlikteki ineklerin hepsini otlatmaya götürürse çiftlikte kaç hayvan kalır?


Cevap :

  • 40 + 32 = 72
  • 72 – 16 = 56

Soru : Şekil grafiğindeki verilerden yararlanarak problemler kurunuz. Kurduğunuz problemleri aşağıdaki boşluklara yazınız ve çözünüz.


Problem: Çiftlikteki toplam hayvan sayısı kaçtır?

Çözüm :

  • 16+32+40= 88

Problem: Çiftlikteki keçi sayısı koyun sayısından kaç fazladır?

Çözüm :

  • 40-32= 8


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 51-52

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Grafikler ve Tablolar Metni Cevapları Sayfa 51, 52


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Grafikler ve Tablolar Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 51-52


1) Atatürk İlkokulu öğrencileri pil toplama kampanyası düzenlemiştir. Sınıfların bir ayda topladığı pil miktarları aşağıda verilmiştir. 


Cevap :

Not: Her nesne 6 kg pili göstermektedir.

  • 3/A = 4
  • 3/B =  2
  • 3/C =  5

Bu grafiğe göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


En fazla pil toplayan sınıf hangisidir?


Cevap : 3/C


En az pil toplayan sınıf hangisidir?


Cevap : 3/B


3/A sınıfı 3/B sınıfından kaç kg fazla pil toplamıştır?


Cevap : 24 – 12 = 12


Üç sınıf toplam kaç kg pil toplamıştır?


Cevap : 24 + 12 + 30 = 66


Soru : Yukarıdaki nesne grafiğine göre aşağıdaki çetele ve sıklık tablolarını doldurunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 51-52 MEB Yayınları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları


2) Aşağıda bir çiçekçide bir günde satılan çiçek sayıları verilmiştir. 

Verilerden yararlanarak aşağıdaki şekil grafiğini tamamlayınız. (Her şekil 5 adet çiçeği göstermektedir.)


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51-52 Cevapları”

Soru : Oluşturduğunuz şekil grafiğini çetele ve sıklık tablosuna dönüştürünüz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları”

Soru : Oluşturduğunuz sıklık tablosundaki bilgilerden yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Çiçekçi, bir günde kaç adet gül satmıştır?


Cevap : 20


Satılan papatya sayısı karanfil sayısından kaç fazladır?


Cevap : 25 – 10 = 15


Hangi iki çiçeğin toplam sayısı papatya sayısına eşittir?


Cevap : Menekşe ve Karanfil


Çiçekçi, bir günde toplam kaç adet çiçek satmıştır?


Cevap : 15 + 25 + 10 + 20 = 70



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 48-49-50

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemi Problemleri Metni Cevapları Sayfa 48, 49, 50


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemi Problemleri Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 48-49-50


1) Bir simitçi; 658 tane simidin 362 tanesini sabah, 225 tanesini öğleden sonra satmıştır. 10 tanesini ise arkadaşlarıyla yemiştir. Geriye kaç tane simit kalmıştır?


Cevap :

  • 658 – 362 = 296
  • 296 – 225 = 71
  • 71 – 10 = 61 simit kalmıştır.

2) Ayşe Hanım; tarlaya 265 tane elma fidanı, elma fidanlarının sayısından 128 eksik armut fidanı dikmiştir. Buna göre Ayşe Hanım toplam kaç tane fidan dikmiştir?


Cevap :

  • 265 – 128 = 137
  • 265 + 137 = 420 Ayşe Hanım toplam tane fidan dikmiştir.

3) 3/A sınıfı öğrencileri kütüphaneye toplam 350 tane kitap bağışlamıştır. Bağışlanan kitaplardan 175 tanesi hikâye, 112 tanesi şiir kitabı olduğuna göre diğer kitapların sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 175 + 112 = 287
  • 350 – 187 = 63 diğer kitapların sayısı.

4) Bir ormanda 325 tane kavak, 160 tane çam ağacı vardır. Kavak ve çam ağaçlarının toplam sayısından 70 eksik meşe ağacı vardır. Buna göre ormandaki meşe ağacı sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 325 + 160 = 485
  • 485 – 70 = 415
  • 485 + 415 = 900 tane ormandaki meşe ağacı sayısı

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 49 Cevapları


5) Annem 32, babam 35 yaşındadır. Benim yaşım, annem ile babamın yaşları toplamından 57 eksiktir. Buna göre benim yaşım kaçtır?


Cevap :

  • 32 + 35 = 67
  • 67 – 57 = 10 benim yaşım

6) Teyzem; çilek, vişne ve ayvadan toplam 35 kg reçel yapmıştır. 7 kg çilek, 18 kg vişne reçeli olduğuna göre kaç kg ayva reçeli yapmıştır?


Cevap :

  • 18 + 7 = 25
  • 35 – 25 = 10 kg ayva reçeli yapmıştır.

7) Türk Kızılayı için düzenlenen bir yardım kampanyasında toplam 225 koli gıda, battaniye ve giyecek yardımı toplanmıştır. 78 adet gıda kolisi, 105 adet battaniye kolisi toplanmıştır. Buna göre kaç adet giyecek kolisi toplanmıştır?


Cevap :

  • 78 + 105 = 183
  • 225 – 183 = 42 adet giyecek kolisi toplanmıştır.

8) Bir kümeste 115 tane tavuk vardır. Tavukların sayısından 89 eksik horoz vardır. Buna göre kümesteki horoz ve tavukların toplam sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 115 – 89 = 26
  • 115 + 26 = 141 kümesteki horoz ve tavukların toplam sayısı

9) Bir okulda futbol, basketbol ve voleybol çalışmalarına toplam 255 öğrenci katılmıştır. 75 öğrenci futbol oynamaktadır. Basketbol oynayanların sayısı ise futbol oynayanların sayısından 50 fazladır. Buna göre voleybol oynayan öğrenci sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 75 + 50 = 125
  • 255 – 125 = 130 voleybol oynayan öğrenci sayısı

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları


10) Bir okul gezisi için öğrenciler otobüslere binmiştir. Birinci otobüste 47, ikinci otobüste 42 öğrenci vardır. Üçüncü otobüste ise ikinci otobüsteki öğrenci sayısından 11 eksik öğrenci vardır. Buna göre otobüslerdeki toplam öğrenci sayısı kaçtır?


Cevap :

  • 42 – 11 = 31
  • 47 + 42 + 31 = 120 otobüslerdeki toplam öğrenci sayısı

11) Görseldeki verilerden yararlanarak toplama ve çıkarma işlemi gerektiren problemler kurunuz. Kurduğunuz problemleri aşağıdaki boşluklara yazınız ve çözünüz.


Problem: Ceket 350 TL, ayakkabı 135 TL, pantolon 75 TL ve problem gömlek 45 TL’dir. Hepsini satan mağaza sahibi ne kadar kazanmıştır?

Çözüm:

  • 350+135+75+45=605 TL kazanmıştır.

Problem: Ayakkabı 135 TL, pantolon 75 TL ve gömlek 45 TL’dir. Ceketin fiyatı ayakkabı fiyatından 215 TL fazladır. Buna göre hepsini satan mağaza sahibi ne kadar kazanmıştır?

Çözüm:

  • 135+215=350 TL
  • 350+135+75+45=605 TL kazanmıştır.


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 46-47

3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çıkarma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 46, 47


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Çıkarma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 46-47


1) Aşağıdaki işlemin sonucunu tahmin ediniz. Tahmininizi tablodaki yerine yazınız.


Cevap :

İşlem = 87 – 32 = 55

Tahminim = 90 – 30 = 60

Arkadaşımın Tahmini = 90 – 30 = 60

İşlem Sonucu =  87 – 32 = 55


Tahminlerinizi karşılaştırınız. Kim daha yakın tahminde bulundu?


Cevap : Aynı sonucu elde ettik.


Tahmin ederken siz hangi yöntemi kullandınız?


Cevap : En yakın onluğa yuvarlama yöntemi kullandık.


Tahmin ederken arkadaşınız hangi yöntemi kullanmış?


Cevap : Onluğa yuvarlama yöntemi.


2) Aşağıdaki tablolarda verilen çıkarma işlemlerinin sonuçlarını sayıları en yakın onluğa yuvarlayarak tahmin ediniz ve tahminlerinizi yazınız. Sonra çıkarma işlemlerini yaparak işlem sonuçlarını bulunuz ve yazınız. Bulduğunuz işlem sonuçlarıyla tahminlerinizi karşılaştırınız ve aradaki farkı yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 46-47 MEB Yayınları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 47 Cevapları


“3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 46-47 Cevapları”

3) Aşağıdaki kelebeklerde verilen çıkarma işlemlerinin sonuçlarını sayıları en yakın onluğa yuvarlayarak tahmin ediniz ve tahmininizi yazınız. Tahmin sonuçları aynı çıkan işlemlerin kelebeklerini aynı renge boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 47 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!