4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Gözüm Arkada Kalmayacak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49


4. Sınıf Türkçe Kitabı Gözüm Arkada Kalmayacak Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49 MEB Yayınları”

1. Atatürk siz çocukların nasıl bireyler olmanızı isterdi?


Kısa Cevap : “Atatürk siz çocukların nasıl bireyler olmanızı isterdi?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence Atatürk kurmuş olduğu bu güzel Cumhuriyetimizin korunması ve kollanması için ahlak olarak iyi bireyler olmamızı ve başarı için çok çalışmamızı isterdi.

Türkçemizi, bayrağımızı ve vatanımızı koruyup kollayarak akıllıca hareket etmemizi ve bize emanet edilen Bu vatanı gelişmiş ülkeler seviyesine ulaştırmamız için çalışmalar yapmamızı isterdi.


2. Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için neler yapabiliriz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için bize verilen değerlere sahip çıkmalıyız.

Kültürümüze sahip çıkmadı, dilimize, bayrağımızı ve vatanımızı düşmanlardan korumak için akıllıca hareket etmeliyiz.

Derslerimizde başarılı olmalı ve iyi bir eğitim alarak yapmış olduğumuz meslekleri en güzel şekilde yerine getirmeliyiz.

Araştırmalar yapmalı yeni icatlar yaparak ülkemize her yönden korumalıyız.

Tarihimizi en ince ayrıntısına kadar bilmeli düşmanların yapmış oldukları hareketlerin alt kökenini bilmeliyiz.

Netice olarak ülkemizi her zaman en iyi seviyeleri çıkarmak için çabalamalıyız.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız,


Cevap :

Kuşku Kelimesi

Tahmin: şüphe

Sözcük Anlamı: Bir kimse veya olay hakkında yeterli ve kesin bilgiye sahip olmamakla birlikte bazı belirti ve sezgilerle oluşan olumsuz düşünce; ikircik, ikircim, işkil, şüphe, acaba, güman, şek, küşüm

Cümlem:

  1. Ondan kuşkulanmakta ne kadar da haklıymışsın.
  2. Bu kadar kuşkulanmanın bir manası olduğunu düşünmüyorum.
  3. Çok kuşkulu bir yapısı var.
  4. Kuşkularım yersiz çıktı.
  5. Kuşkularının gereksiz olduğunu sana kanıtlayacağım.

Eşsiz Kelimesi

Tahmin: benzersiz

Sözcük Anlamı: Eşi benzeri olmayan veya eşi benzeri görülmemiş olan; bulunmaz, yekta

1.Eşi benzeri olmayan veya eşi benzeri görülmemiş olan; bulunmaz, yekta
2. Eş bulamamış, eşinden ayrılmış veya yanında eşi olmayan.

Cümlem:

  1. Eşsiz bir doğa manzarası izlediğimi düşünüyorum.
  2. Bu eseri görene kadar diğer gördüklerimin eşsiz olduğunu düşünüyordum.
  3. Sen benim gözümde eşsiz bir insansın.
  4. Herkesin annesi kendi gözünde eşsiz bir annedir.
  5. Kimsenin eşsiz ve mükemmel olduğunu düşünmüyorum.

Gazi Kelimesi

Tahmin: Savaştan sağ olarak dönen kişi

Sözcük Anlamı: Savaştan sağ olarak dönen kimse.

1.Savaştan sağ olarak dönen kimse

2.Olağanüstü yararlıklar göstererek düşmanı yenen komutanlara devlet tarafından verilen onur ünvanı

3. İslam dini ve vatan uğruna düşmanla savaşan ve şehit olmadan dönen kimse

Cümlem:

  1. Gazilerimiz bu vatan için canını tehlikeye atmış kişilerdir.
  2. Şehitlerimiz ve gazilerimize saygı için tören düzenlenecek.
  3. Törende şehit ve gazilerimiz hayırla yad edildi.
  4. Gazi Mehmet Çavuş Caddesinde oturuyorum.
  5. Benim dedem Kurtuluş Savaşı gazisiydi.

Yazman Kelimesi

Tahmin: Görevi yazı yazmak olan

Sözcük Anlamı: Sekreter

Cümlem:

  1. Yazman kelimesi yerine günümüzde sekreter ifadesi kullanılmaktadır.
  2. Annem eskiden sekreter kelimesi yerine yazmak kelimesinin kullanıldığını söylerdi.
  3. Tabelada “Yazman Mahmut Eren “yazıyordu.
  4. Annem evlenmeden önce yazmanlık görevi yaptığını söyledi.
  5. Büyükbabam o zamanın meşhur yazmanlarındanmış

2. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Atatürk nerede gezmeye çıkmıştır?


Cevap : 

Atatürk Çankaya’da gezmeye çıkmıştır.


2. Atatürk’ün gezi sırasında karşılaştığı çocuklar ne yapıyordu?


Cevap : 

Atatürk’ün gezi sırasında karşılaştığı çocuklar uçurtma uçuruyordu.


3. Cemil neden asker olmak istemektedir?


Cevap : 

Cemil tekrar düşman gelirse onları yurttan atmak için asker olmak istemektedir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : “Gözüm Arkada Kalmayacak” metnini okuyunuz. Metinle ilgili aklınızda kalan bilgileri oluş sırasına göre arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk Çankaya’da arkadaşlarıyla beraber geziye çıktığı sırada uçurtma uçuran iki çocuk ile karşılaşır.

Uçurtmaları yete düşünce çocuklar gelen adamları fark eder.

Çocuklardan biri utanırken diğeri yaklaşmaya cesaret eder ve Atatürk’ü tanır.

Atatürk onun ne olacağını sorunca çocuk düşmanların tekrar yurda gelmesi halinde onları yurttan atmak için asker olacağını söyler ve bu cevap Atatürk’ün çok hoşuna gider.


4. Etkinlik


Soru : Verilen görseli inceleyiniz. Görseli dikkate alarak Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir metin yazınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49 MEB Yayınları”

Kısa Cevap : “Görseli dikkate alarak Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Resimde de Atatürk’ün çocukla oyunlar oynayacak kadar merhametli olduğunu görüyoruz.

Asker olduğu için hayatı neredeyse savaş meydanında geçen u güzel insanın yüreği çocuklara karşı her zaman merhametli olmuştur.

Çocuklar ülkemizin geleceği olduğu için onlara kıymet vermiş ve çevresindekiler çocuklara karşı büyük bir merhamet beslediğinden hep bahsetmiştir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Ünlemin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.

1. Sevinç, heyecan, acı, istek, yakarma, şaşırma, öfke gibi duyguları anlatan cümlelerden sonra kullanılır.
2. Hitap, seslenme, uyarı sözlerin den sonra kullanılır.
3. Alay, küçümseme anlamı kazandırılmak istenen sözcüklerden hemen sonra yay ayraç içinde kullanılır.


Cevap :

(3) Ali, yüz metreyi beş saniyede koşarmış

(2) Ordular, ilk hedefiniz Akdeniz’dir, ileri!

(1) Mustafa Kemal Atatürk kaç yılında doğmuştur!

(1) Yaşasın! Bugün 23 Nisan.


6. Etkinlik


Soru : Verilen olayların hangi atasözüne örnek oluşturduğunu bularak eşleştiriniz.

1. Özge, bir tablet almak istiyordu, Annesinden her gün aldığı küçük harçlıkları biriktirerek istediği tableti aldı.
2. Çağrı, öğretmeninden aldığı proje ödevini son güne bıraktığı için ödevi yetiştirmekte zorlandı, Bundan sonra ödevlerini zamanında yapması gerektiğini anladı.
3. Ömer uçurtma yaparken zorlandığı için arkadaşı Eliften yardım istedi, Birlikte uçurtmayı kolayca yaptılar.
4. Zavallı çocuk, gülün dikeni eline battığı için bundan sonra bitkilere dokunmadan önce dikkatlice inceliyordu.


Cevap :

(4) Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer,

(2) Bugünün işini yarına bırakma.

() Öfke ile kalkan zararla oturur.

(3) Bir elin nesi var iki elin sesi var.

(1) Damlaya damlaya göl olur.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : Altı çizili eş sesli kelimelerin hangi anlamda kullanıldığını belirleyiniz.


Yarışmada dereceye girmek için çok çalıştı.

Cevap : terim anlamı

Pazara giderken poşetleri taşımakta zorlanan bir teyzeye yardım ettim.

Cevap : gerçek anlam

Çevremizi temiz tutmak doğal kaynaklardan çıkan suların arı olmasını sağlar.

Cevap : gerçek anlam

Geminin kaptanı “Kara göründü!” dedi.

Cevap : mecaz anlam


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : İstiklâl Marşının ilk iki kıtasının anlamını araştırınız. Sınıfta arkadaşlarını la paylaşınız.


Kısa Cevap : “İstiklâl Marşının ilk iki kıtasının anlamını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İstiklal Marşı 1. Kıtası

Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak,
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

İstiklal Marşı 2. Kıtası

Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül; ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal…
Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin istiklâl.

İstiklal Marşı’mızın 1. kıtasında milletimize güç vererek bayrağımızın asla inmeyeceği ve özgürlük meşalemizin asla sönmeyeceğini anlatmaya çalışıyor.

Bayrağımızın yıldızının milletimizin yıldızı olduğunu ve bayrağımızın özgürlük manası taşıdığı için asla yere inmeyeceğinden bahsetmektedir.

İstiklal Marşı’mızın 2. kıtasında bu kadar mücadeleye rağmen Kahraman vatandaşlarımızın asla vazgeçmeyeceğini ve bütün canlıların bu vatan uğruna düşünmeden feda edilebileceğinden bahsetmektedir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

İstiklâl Marşının ilk iki kıtasının anlamını araştırınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı İstiklâl Marşının ilk iki kıtasının anlamını araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İstiklâl Marşının ilk iki kıtasının anlamını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İstiklal Marşı’nın ilk kıtasında bayrağımızın asla inmeyeceğinden ve her zaman bir yıldız gibi parlayacağından bahsetmektedir.

İstiklal Marşı’mızın 2. kıtasında verilen canların hepsinin bayrak ve vatan uğruna helal olduğunu özgürlük için bunları değeceğinden bahsedilmektedir.


“İstiklâl Marşının ilk iki kıtasının anlamını araştırınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İstiklal Marşı 1. Kıtası

Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak,
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

İstiklal Marşı 2. Kıtası

Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül; ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal…
Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin istiklâl.

İstiklal Marşı’mızın 1. kıtasında milletimize güç vererek bayrağımızın asla inmeyeceği ve özgürlük meşalemizin asla sönmeyeceğini anlatmaya çalışıyor.

Bayrağımızın yıldızının milletimizin yıldızı olduğunu ve bayrağımızın özgürlük manası taşıdığı için asla yere inmeyeceğinden bahsetmektedir.

İstiklal Marşı’mızın 2. kıtasında bu kadar mücadeleye rağmen Kahraman vatandaşlarımızın asla vazgeçmeyeceğini ve bütün canlıların bu vatan uğruna düşünmeden feda edilebileceğinden bahsetmektedir.



 

Our Score

Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir metin yazınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Görseli dikkate alarak Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir metin yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Görseli dikkate alarak Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Atatürk çocukları çok seven bir insandı. Hiç çocuğu olmamasına rağmen çocuklara büyük bir merhamet ve sevgi duyardı.

Bunu evlatlık dile getirir ne kadar naif bir insan olduğundan bahsederdi.


“Görseli dikkate alarak Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir metin yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Resimde de Atatürk’ün çocukla oyunlar oynayacak kadar merhametli olduğunu görüyoruz.

Asker olduğu için hayatı neredeyse savaş meydanında geçen u güzel insanın yüreği çocuklara karşı her zaman merhametli olmuştur.

Çocuklar ülkemizin geleceği olduğu için onlara kıymet vermiş ve çevresindekiler çocuklara karşı büyük bir merhamet beslediğinden hep bahsetmiştir.



 

Our Score

Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için neler yapabiliriz?

4. Sınıf Türkçe Kitabı Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için neler yapabiliriz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için vatanımıza sahip çıkmalı ,ahlaki değerlerimizi koruyarak ülkemizi gelişmiş ülkeler seviyesine çıkarmalıyız.


“Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için neler yapabiliriz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için bize verilen değerlere sahip çıkmalıyız.

Kültürümüze sahip çıkmadı, dilimize, bayrağımızı ve vatanımızı düşmanlardan korumak için akıllıca hareket etmeliyiz.

Derslerimizde başarılı olmalı ve iyi bir eğitim alarak yapmış olduğumuz meslekleri en güzel şekilde yerine getirmeliyiz.

Araştırmalar yapmalı yeni icatlar yaparak ülkemize her yönden korumalıyız.

Tarihimizi en ince ayrıntısına kadar bilmeli düşmanların yapmış oldukları hareketlerin alt kökenini bilmeliyiz.

Netice olarak ülkemizi her zaman en iyi seviyeleri çıkarmak için çabalamalıyız.



 

Our Score

Atatürk siz çocukların nasıl bireyler olmanızı isterdi?

4. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk siz çocukların nasıl bireyler olmanızı isterdi? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Atatürk siz çocukların nasıl bireyler olmanızı isterdi?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Atatürk biz çocukların başarılı bir gün derslerine ve görevlerine bağlı, küçüklerine sevgili, büyüklerine saygılı olmasını isterdi.


“Atatürk siz çocukların nasıl bireyler olmanızı isterdi?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bence Atatürk kurmuş olduğu bu güzel Cumhuriyetimizin korunması ve kollanması için ahlak olarak iyi bireyler olmamızı ve başarı için çok çalışmamızı isterdi.

Türkçemizi, bayrağımızı ve vatanımızı koruyup kollayarak akıllıca hareket etmemizi ve bize emanet edilen Bu vatanı gelişmiş ülkeler seviyesine ulaştırmamız için çalışmalar yapmamızı isterdi.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Maysa ile Bulut İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


4. Sınıf Türkçe Kitabı Maysa ile Bulut İzleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89 MEB Yayınları”

1. Çevremize karşı sorumluluklarımız nelerdir?


Kısa Cevap : 

Çevremize karşı sorumluluklarımız doğaya zarar vermemek, doğayı korumak, suları kirletmemek ve kaynaklarımızı israf etmemektir.

Uzun Cevap :

İnsan sağlıklı yaşayabilmek için çevresinin doğal döngü içerisinde olmasına muhtaçtır.

Hepimizin bizlere bu hayatı sunan çevreye karşı sorumlulukları vardır.

Çevremize olan sorumluluklarımız en başta ona zarar vermemek, kirletmemektir.

Çöplerimizi denizlere ve yerlere atmamak, piknik alanlarımızı kirletmemek, izmarit ve cam gibi ateş çıkaran yanıcı maddeleri ormanlara atmamak çevremize karşı olan sorumluluklarımızdandır.

Geri dönüşüm malzemeleri kullanmak ve geri dönüştürülebilen eşyaları kullanmaya dikkat etmek çevremizin daha az tahrip olmasına sebep olacaktır.

Hayvanlara zarar vermemek ve onları korumakta çevreye karşı olan sorumluluklarımızdandır.

Yapmamız gereken diğer bir sorumluluk ise su, elektrik gibi ürünleri  kullanırken israf etmemek , böylece daha az enerji ile doğayı koymaktır.


2. “Bir elin nesi var, iki elin sesi var” atasözünden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : 

“Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünden yardımlaşmanın ve dayanışmanın birçok zorlukları kolaylıkla aşabileceğini ve işlerin yaygınlaşarak kolaylaşacağını anlıyorum.

Uzun Cevap :

“Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünden insanların zor ve büyük işleri tek başına yapamayacağını veya çok zorlanacağını, fakat yardım aldığı zaman kolaylıkla başarabileceğini anlıyorum.

İnsan topluluk içerisinde yaşayan bir canlıdır ve birçok alanda başkasının yardımına ihtiyaç duyar.

İhtiyaç duyulan her alanda yardımlaşma işlerimize kolaylaştıracaktır.


1. Etkinlik


Soru : Metni dinlerken ilginizi çeken yerleri defterinize not alınız.


Cevap :

 


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz, Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Azık Kelimesi

Tahmin: yiyecek

Sözcük Anlamı:

1. Gereken yiyecek ve içecek şeyler; nevale
2.  kumanya

Cümlem:

  1. Annem koyunları otlatmaya gidince bana azık koyardı.
  2. Annemin bana hazırladığı azıkların lezzetine doyamazdım.
  3. Kardeşimle beraber küçük azığımızı paylaşır, doyardık.
  4. Azığında bir ekmek ve biraz peynir vardı.
  5. Azığını hayvan yemesin diye beline bağlamıştı.

Kervan Kelimesi

Tahmin: beraber yolculuk yapan grup

Sözcük Anlamı:

1. Uzak yerlere yolcu ve ticaret eşyası taşıyan yük hayvanı katarı
2. Toplu olarak birbiri ardınca gelen şeyler

Cümlem:

  1. “Bu kervana katıl da ticaret öğren ” dedi , babası.
  2. Gelen kervandan birçok eşya satın aldı.
  3. Çeyizini düzmek için kervanları beklerdi.
  4. Kaçırdığı kervanı bir türlü bulamıyordu.
  5. Kervanlar düzenli bir şekilde hareket ediyorlardı.

Bağır Kelimesi

Tahmin: göğüs

Sözcük Anlamı:

1.göğüs
2.Ok yayının orta bölümü.

3.Dağın orta bölümü.

4.Ciğer, bağırsak vb. vücut boşluklarında bulunan organların ortak adı; ahşa.

5.Bir şeyin ortası, orta yeri.

6. sine

Cümlem:

  1. Annesi yavrusunu hasretle bağrına bastı.
  2. Artık acıdan bağrına taş basacaktı.
  3. Bağrından taşan bir duygu vardır.
  4. Bağrında taşıdığın bu şanlı yürek.
  5. Bağrından alınan yavrusunu hasretle bekliyordu.

3. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Bulut ve Çınar neden geri dönüyorlar?


Cevap :


2. Yangını söndürmek için nasıl bir yol izliyorlar?


Cevap :


3. Ormanı eski hâline getirmek için ne yapıyorlar?


Cevap :


4. Maysa, rüyasında ne görüyor? Rüyasındaki davranışını yorumlayınız. 


Cevap :


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : İzlediğiniz metinde fidan dikme sahnesini sınıfınızda canlandırınız.


Cevap :

Bu etkinliği okulda öğretmeninizin eşliğinde yapmanız gerekmektedir.


5. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu :

Metnin ana fikri :


6. Etkinlik


Soru : İzlediğiniz metne uygun iki başlık belirleyerek yazınız.


Cevap :

 


7. Etkinlik


Soru : Kendinizi ormanda yaşayan bir ağaç olarak düşününüz. Size nasıl davranılmasını isterdiniz? Anlatınız.


Kısa Cevap : 

Kendimi ormanda yaşayan bir ağaç olarak düşündüğümde insanların bana zarar vermemesini ve etrafımda yangın çıkaracak sebeplerden uzak durmalarını isterdim.

Uzun Cevap :

Kendi ormanda yaşayan bir ağaç olarak düşündüğümde bakımlarımın gerektiğinde yapılmasını, orman yangınlarına sebep olup beni yakacak şeylerden insanların sakınmasını ve uzak durmasını isterdim.

İnsanların gölgemde oturmasını, meyvelerin varsa yemesini ancak üzerime çizik atmak gibi canımı yakacak şeylerden kaçınmalarını isterdim.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Metne hazırlık için yaptığınız “kuş evi ” tasarımının yapım aşamalarını yazınız.


Kısa Cevap : 

Kuş evimi yapmak için öncelikle tahtaları gerekli boyutlarda marangoza kestirdik.

Daha sonra çivilerle onları sabitledik ve kuş evimize hazırladık.

Uzun Cevap :

Kuş evi yapmak için öncelikle kereste yerine çürümeye karşı dayanıklı ahşaplar tercih etmeliyiz.

Bunun için bize gerekli malzemeler 2,5 santim kalınlığında kontrplak, el testeresi, marangoz açı ölçeri, mezura, kalem, matkap, çekiç, 7,5 santim ahşap kavela çubuklar, ahşap tutkalı ve istediğimiz renklerdir.

Ev yapabilmek için giriş deliklerini girmesini istenilen kuş büyüklüğünde yapmak gereklidir.

Gerekli boyutları tahtanın üzerine çizdim ve parçaları doğru boyuta kestim.

Giriş açıklığını deldim ve parçaları birbirine monte ettim.

En sonunda çatıyı monte ederek, tabanı koydum ve kuş evim hazırlanmış oldu.


9. Etkinlik


Soru : Kantinde sıranızı beklerken sonradan gelen bir arkadaşınız önünüze geçtiğinde ne hissedersiniz? Bu sorunu nasıl çözersiniz?


Kısa Cevap : 

Kantinde sıramı beklerken sonradan gelen bir arkadaşım önüme geçtiği zaman kendimi sinirli ve kötü hissederim.

Ona sırasını beklemesini söyle ve gerekirse öğretmenlerimizden yardım isterim.

Uzun Cevap :

Kandilinde sıramı beklerken sonradan gelen bir arkadaşım ölüme geçtiği zaman ona çok sinirlenir ve moralim bozulduğunu hissederim.

Bu kimse yapılmaması gereken çok yanlış ve kaba bir davranıştır.

Herkesin sırasını beklemesi gerekmektedir.

Ona arkaya geçmesini söyler ve eğer söylemezse onu şikayet edeceğimi söylerim.


10. Etkinlik


Soru : Kesme işaretinin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.

1. Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adlarına gelen ekleri ayırmak için kullanılır.
2. Sayılara getirilen ekleri ayırmada kullanılır.
3. Özel adlara ve unvanlara getirilen ekleri ayırmada kullanılır.
4. Kısaltmalara getirilen ekleri ayırmak için kullanılır.


Cevap :

(4) TBMM’nin açılışı 1520 yılıdır.

(3) Ayşe Hanım’dan gereken bilgileri alabilirsiniz.

() Çalışmalara destek olacak mısın?

(2) 4’üncü sınıfa giden öğrenciler müze gezisine katılacaktır.

(1) 29 Ekim’i coşkuyla kutladık.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


11. Etkinlik


Soru : Bilgi grafiği ile ilgili verilen soruları cevaplayınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89 MEB Yayınları”

1. Deprem anında uzak durulması gereken alanlar nerelerdir?


Cevap :

Deprem anında uzak durulması gereken alanlar balkon, merdiven ve asansörlerdir.


2. Çök-kapan-tutun hareketini neden yapmalıyız?


Cevap :

Çök-kapan-tutun hareketini vücudumuzu küçültmek ve daha az zarar görmek için yapmalıyız


3. Acil durum anlarında binayı terk ederken yanımıza ne almalıyız.


Cevap :

Acil durum anlarında binayı terk ederken yanımıza afet ve acil durum çantamızı almalıyız.


4. İletişim sistemlerinin kilitlenmemesi için ne yapılmalıdır?


Cevap :

İletişim sistemlerinin kilitlenmemesi için operatörümüz üzerinden arama yapmamalıyız.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


12. Etkinlik


Soru : a. Verilen cümlelerde altı çizili sözcükler mecaz anlamda kullanılmıştır. Bu sözcükleri gerçek anlamıyla birer cümlede kullanınız.


Yaşadığımız problemleri çözmenin birçok yolu olabilir.

Cevap : Daha sakin yollardan gidebiliriz.

Sevdiklerimize tatlı sözler söylemek onları mutlu eder.

Cevap : Annem bugün en sevdiğim tatlıyı yapacak.

İyi bir sanatkâr olmak için küçük yaşlardan itibaren çok çalışmak ve pişmek gerekir.

Cevap : Ben çok güzel yemek pişiririm.

Hasan, gezegenler hakkında çok araştırma yaptığı için bu konuda derin bilgiye sahiptir.

Cevap : Babam burdaki suların çok derin olduğunu söyler.


Soru : b. Verilen cümlelerde altı çizili sözcükler gerçek anlamda kullanılmıştır. Bu sözcükleri mecaz anlamıyla birer cümlede kullanınız.


Üzerine ince bir ceket giymişti.

Cevap : Ne kadar ince bir insan, hayran kaldım.

Elif, sıcak hava nedeniyle susayan çiçekleri suladı.

Cevap : Çok sıcak bir insan, emin olabilirsin.

Acı biber de, C vitamini açısından oldukça zengin bir besin kaynağıdır.

Cevap : Yüreği çektiği acı karşısında arıyordu.

Yaşlı teyzenin taşıdığı paketler ağır olduğu için ona yardım ettim.

Cevap : O çok ağır, yavaş bir insandır.


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : Aile bireylerinin evdeki görev ve sorumlukları hakkında bir tablo hazırlayarak sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : 

Anne: Yemek hazırlıkları, temizlik ve alışveriş yaparak bizlere ödevlerimizde ve okula gitmemizde yardımcı olmak

Baba: Tamir işleri, yemek ve temizlikte görev paylaşımlarına uymak

Ben: Ödevlerimi yapmak, kişisel bakımımı yapmak ve ailemin bana verdikleri görevleri yerine getirmek

Uzun Cevap :

Anne: Temizlik, yemek ve okula gidip gelmemizle ilgilenmek, aile bireyleri ile ilgilenmek

Baba: Ödevlerimize yardımcı olmak, bizimle ilgilenmek, alışveriş ve tamir işleri varsa ilgilenmek

Ablam: İşe gitmek, ev işlerinde işten gelince anneme yardımcı olmak , kardeşim ve benimle ilgilenmek

Kardeşim:

Ben: Ödevlerimi yapmak, kişisel bakımımı yapmak ve ailemin bana verdikleri görevleri yerine getirmek, kardeşimle ilgilenmek


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları

"4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları"

4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75


4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74-75


"4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları"
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları”

MUSTAFA KEMAL PAŞA ANKARA’DA

Mustafa Kemal Paşa ve mücadele arkadaşları, halkın coşkun gösterileri arasında Kırşehir’den ayrılıp 27 Aralık 1?1?’da Ankara’ya ulaştılar. Şehrin bütün halkı, Anafartalar Kahramanı Mustafa Kemal Paşayı, Dikmen sırtlarında karşıladı. Yüzlerce atlı ve yaya, ulusal giysileri içinde, kılıçları ve tüfekleriyle gösteriler yapıyorlar, yöresel oyunlar oynuyorlar, Mustafa Kemal Paşayı bağırlarına basıyorlardı.

Mustafa Kemal Paşa, otomobilinden inerek halkı selamladı. Onu böyle kendi aralarında gören Ankaralılar o güne dek görülmedik sevinç gösterilerinde bulundular, ulusal kahramanı alkışladılar. Mustafa Kemal Paşa önce Ankara Vilayet Konağına gitti. Orada biraz dinlendikten sonra kendisi için ayrılan Ziraat Okuluna yerleşti. Aynı gün, Ankara’ya gelişini bir bildiriyle bütün yurda duyurdu. Ankara böylece Millî Mücadelenin merkezi oldu.


1. Soruları metne göre cevaplayınız.


a. Mustafa Kemal Paşa ne zaman Ankara’ya ulaşmıştır?


Cevap : 

Mustafa Kemal Paşa 27 Aralık 1919’da Ankara’ya ulaşmıştır.


b. Mustafa Kemal Paşa Ankara’da ilk nereye gitti?


Cevap : 

Mustafa Kemal paşa Ankara’da ilk Ankara Vilayet Konağı’ na gitti.


c. Ankara’nın, Millî Mücadelenin merkezi olduğu nasıl duyuruluyor? 


Cevap : 

Ankara’nın , Milli Mücadelenin merkez oldu bildiri ile duyuruyor.


2. Verilen yüz ifadelerinden yola çıkarak ünlem işaretini kullanabileceğiniz cümleler yazınız,


Cevap : Gerçekten bana istediğim oyuncağı almışsın!

Çok sinirlendim, gerçekten kalemimi kırmış!


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


3. Verilen özelliklerin hangi metin türüne veya türlerine ait olduğunu işaretleyiniz.


Cevap : 

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları”

4. Verilen eş sesli kelimelerin farklı anlamları ile cümleler yazınız.


Cevap : 

Diz : Kitapları bu rafa dizebilirsin.

Diz : Babaannem dizlerinden ameliyat olacak.

Ben : Yüzünde kendisine çok yakışan büyük bir beni vardı.

Ben : Ben seninle vakit geçirip oyun oynamayı çok seviyorum.

Dal : Rüzgar ağacın dallarından birkaç tanesini kırmıştı.

Dal : Cesaretini toplayıp bir anda suya daldı.

Ara : Ara sokaktaki binanın karşısında bir yerdeydi.

Ara : Seni aramak istedim ama saat çok geç olmuştu.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


(5, 6, 7, 8 ve 9, soruların doğru cevaplarını bularak işaretleyiniz.)


5. Verilen cümlelerde altı çizili sözcüklerden hangisi mecaz anlamda kullanılmıştır?


A) Gözleri ışıl ışıl parlıyordu.
B) Bu ince hareketi ile beni mutlu etti.
C) Karpuz ne kadar da ağırmış!
D) Haziran ayının gelmesiyle havalar ısındı.


6. I. Çocuklar masanın başında arı gibi çalışıyorlardı.
II. Kimseler görünmüyordu ortalıkta.
III. Bahçemizdeki ağaçlar kuşların evi gibiydi.
IV. Mahallede bir telaş herkesi almıştı.

Verilen cümlelerin hangilerinde benzetme yapılmıştır?


A) I ve IV
B) II ve III
C) II ve IV
D) I ve II


7. Verilen cümlelerden hangisinde neden-sonuç anlamı vardır?


A) 23 Nisan 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi açıldı.
B) Yüzlerce kahraman annemiz, düşmana karşı cesurca mücadele etti.
C) Milletimiz birlik ve beraberlik içinde hareket ettiği için savaşta galip geldik.
D) Atatürk “Bandırma” isimli bir vapurla Samsun’a doğru uzun ve zorlu bir yolculuğa çıktı.


8. Bu vatan toprağın kara bağrında,
Sıradağlar gibi duranlarındır.
Bir tarih boyunca onun uğrunda,
Kendini tarihe verenlerindir.
Orhan Saik GÖKYAY

Şiirin ana duygusu nedir?


A) Vatan sevgisi
B) Bayrak sevgi
C) Atatürk sevgisi
D) Cumhuriyet sevgisi


9. Verilen cümlelerden hangisinde noktalama yanlışı yapılmıştır?


A) Hangi kitabı alacağıma karar veremiyorum.
B) Bir dönem kapanıyor, yeni bir dönem başlıyordu?
C) Anadolu’da misafir ağırlamak çok önemli bir gelenektir.
D) Düzenli çalışmak başarının anahtarıdır.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


10. Verilen atasözlerinin anlamlarını atasözleri ve deyimler sözlüğünden bularak karşısındaki kutuya yazınız.


Cevap : 

İyilik eden iyilik bulur. = “iyilik eden kimseye zamanı geldiğinde başkaları da iyilik ederler” anlamında kullanılan bir söz.
Akıl akıldan üstündür. = “bir kimsenin aklına gelmeyen bir çare, başka birinin aklına gelebilir” anlamında kullanılan bir söz.

Doğru söz yemin istemez. = “sözün doğruluğunda kuşku yoksa yemine gerek yoktur” anlamında kullanılan bir söz.

Öfke ile kalkan zararla oturur. = öfkesine kapılarak iş gören sonunda güç duruma düşer” anlamında kullanılan bir söz.


11. Ülkemizin bugünlere yelmesine büyük katkısı bulunan şehit ve gazilerimiz için bir şiir yazınız.


Kısa Cevap : “Ülkemizin bugünlere yelmesine büyük katkısı bulunan şehit ve gazilerimiz için bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Vatan İçin 

İnandığı değerler için

Bir yıldız batıyor, güneş olmak için

İsmi siliniyor bu dünyadan

Meleklerin yanına yoldaş olmak için

 

Onca şehit, onca gazi bu millet için

Canını ortaya koydu huzurumuz için

Sana övgü şiirleri hep eksik kalır

Şanını anlatmak bildirmek için


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Ülkemizin bugünlere yelmesine büyük katkısı bulunan şehit ve gazilerimiz için bir şiir yazınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Ülkemizin bugünlere yelmesine büyük katkısı bulunan şehit ve gazilerimiz için bir şiir yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Ülkemizin bugünlere yelmesine büyük katkısı bulunan şehit ve gazilerimiz için bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Vatan Uğruna

Ne yiğitler can verdi vatan uğruna

Gözünü kırpmadan millet hayrına

Vatan dirilsin diye canıyla diriltti

Canından can kattı Allah aşkına

 

Anneler göğsüne taşları bastı

Gencecik yiğitler mezara sığmadı

Melekler onları semaya aldı

İsimsiz onca kahraman vatan uğruna


“Ülkemizin bugünlere yelmesine büyük katkısı bulunan şehit ve gazilerimiz için bir şiir yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Vatan İçin 

İnandığı değerler için

Bir yıldız batıyor, güneş olmak için

İsmi siliniyor bu dünyadan

Meleklerin yanına yoldaş olmak için

 

Onca şehit, onca gazi bu millet için

Canını ortaya koydu huzurumuz için

Sana övgü şiirleri hep eksik kalır

Şanını anlatmak bildirmek için



 

Our Score

Ülkemizde insan hakları ihlallerinin önlenmesi için çalışan resmî kurumları ve sivil toplum kuruluşlarını araştırınız.

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Ülkemizde insan hakları ihlallerinin önlenmesi için çalışan resmî kurumları ve sivil toplum kuruluşlarını araştırınız. Bu kuruluşların yaptıkları bazı çalışmaları yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Ülkemizde insan hakları ihlallerinin önlenmesi için çalışan resmî kurumları ve sivil toplum kuruluşlarını araştırınız. Bu kuruluşların yaptıkları bazı çalışmaları yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ülkemizde insan hakları ihlallerinin önlenmesi için çalışan resmî kurumları ve sivil toplum kuruluşları

  • Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu
  • TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu
  • Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığı
  • Adalet Bakanlığı Uluslararası Hukuk ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü
  • İçişleri Bakanlığı İnsan Hakları Birimleri
  • Jandarma Genel Komutanlığı
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Sağlık Bakanlığı İnsan Hakları Şube Müdürlüğü

Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu afet bölgesindeki insanların her konuda irtibata geçeceği telefon numaraları yayınlamış ve insanların güvenilir yerlerle iletişime geçmelerini sağlamıştır.

Diğer kuruluşlarda insanların haklarının korunması ve güvenliklerinin sağlanması için ellerinden geleni yapmakta gönüllü olarak birçok çalışma sürdürmektedirler.


“Ülkemizde insan hakları ihlallerinin önlenmesi için çalışan resmî kurumları ve sivil toplum kuruluşlarını araştırınız. Bu kuruluşların yaptıkları bazı çalışmaları yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ülkemizde insan hakları ihlallerinin önlenmesi için çalışan resmî kurumları ve sivil toplum kuruluşları

Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu, 20/04/2016 tarihli ve 29690 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 6701 sayılı Kanun ile kurulmuştur.İkinci Dünya Savaşı sonrası insan haklarının uluslararası alanda korunmasına yönelik adımlar atılmaya başlanmıştır.

  • Fişek Enstitüsü Çalişan Çocuklar Bilim ve Eylem Merkezi Vakfi
  • Greenpeace Türkiye Ofisi
  • İnsan Hakları Derneği (İHD)
  • İnsan Hakları Ortak Platformu (İHOP)
  • İnsan Hakları ve Mazlumlar için Dayanışma Derneği (Mazlum-Der)
  • Kadın Merkezi (KAMER)
  • Kuçuradi Felsefe ve İnsan Hakları Vakfı
  • Mor Çatı Kadın Sığınma Vakfı (MOR ÇATI)
  • Mültecilerle Dayanışma Derneği (Mülteci-Der)
  • Özgürlüğünden Yoksun Gençlerle Dayannışma Derneği (Öz-Ge Der)
  • Sivil Toplum Geliştirme Merkezi (STGM)
  • Türkiye Çocuklara Yeniden Özgürlük Vakfi
  • Türkiye İnsan Hakları Vakfı (TİHV)
  • Uluslararası Af Örgütü Türkiye Şubesi
  • Uluslararasi Çocuk Merkezi (ICC)

Mor Çatı Kadın Sığınma Vakfı (MOR ÇATI) kadınların zor durumlarında onlara sahip çıkmış, sığınma evleri oluşturmuştur. Mağdur olan kadınların güvenli bir şekilde hayata tutunmalarına yardımcı olmuştur. Diğer kuruluşlarında bir çok çalışması ve yardımı vardır.



 

Our Score

İnsan hak ve özgürlüklerinin uluslararası düzeyde korunmasının amacı nedir?

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı İnsan hak ve özgürlüklerinin uluslararası düzeyde korunmasının amacı nedir? Düşüncelerinizi yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İnsan hak ve özgürlüklerinin uluslararası düzeyde korunmasının amacı nedir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İnsan hak ve özgürlüklerinin uluslararası düzeyde korunmasının amacı insanları tüm devletleri bir arada tutan anlaşma ile kurmak ve hakların belirlenerek ihlaller durumunda ortak hareket edebilmektir.


“İnsan hak ve özgürlüklerinin uluslararası düzeyde korunmasının amacı nedir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

2. Dünya Savaşı’ndan sonra uluslararası barış ve güvenliği sağlama amacıyla insan haklarının korunması ve geliştirilmesi gerektiği düşünülmüş ve 1945 yılında Birleşmiş Milletler BM kurulmuştur.

Birçok yasa ile insan hakları güvence altına alınmış ve ihlaller durumunda devletlerin kararıyla gerekli çalışmalar sürdürülmüştür.

İnsan hak ve özgürlüklerinin uluslararası düzeyde korunmasının amacı bütün devletlerin kabul edeceği yasalarla insan haklarını korumak ve güvence altına almaktır.



 

Our Score
error: Content is protected !!