Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklar nelerdir? Açıklayınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklar nelerdir? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklar nelerdir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklar barınma, beslenme, başlarına gelen kazalar, kişisel bakımlarının yapılamaması, hastalıklarla baş etmekte zorlanmalarıdır.


“Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklar nelerdir? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Sokak hayvanları ne yazık ki yazın sıcak ve özellikle kışın soğuktan kendi imkanları ile korunmak zorundadırlar. Bu da çoğu zaman onların zor duruma düşmelerine ve hastalığını belki de ölmelerine sebep olabiliyor.

Sokak hayvanlarının yaşamış olduğu sorunlardan bir tanesi de beslenmedir. Bulabildikleri yiyeceklerle yetinmek zorunda olan bu hayvanlar çoğu zaman aç kalabiliyorlar.

Sokak hayvanları sokağın herhangi bir yerinde yattıkları için ezilme veya başka şekillerde kazalara uğrayarak yaralanabiliyorlar.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Hacı İbrahim Efendi: Mehmetçiğe Dikilen Botlar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63


4. Sınıf Türkçe Kitabı Hacı İbrahim Efendi: Mehmetçiğe Dikilen Botlar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 MEB Yayınları”

1. Yardımlaşma niçin önemlidir? Düşüncelerinizi paylaşınız.


Kısa Cevap : “Yardımlaşma niçin önemlidir? Düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsan olarak hayatımızda bazen iyi bazen kötü günler başımıza gelebilir.

Zor zamanlarımızda hepimiz maddi ve manevi olarak birinin elimizden tutmasını ve bize yardım etmesini bekleriz.

Zor zamanlarda insanlar hata yapmaya ve kendilerini kötü hissetmeye daha yatkındırlar.

İşte tam bu zor zamanda gelen yardımlaşma kişiye hayata bağlayarak yaşama tutunmasını sağlar.

Yardımlaşmak toplumun huzuru ve mutlu yaşamasında, toplumun barış ve toplumda paylaşma, güven hissetmesine sebep olur.

Toplumun dayanışma içinde olması insanların birbirini anlaması, yardımcı olması ve hayatı yaşamaları için olmazsa olmazdır.


2. Millî Mücadele Döneminde halkımızın yaptığı fedakârlıklar nelerdir? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Millî Mücadele Döneminde halkımızın yaptığı fedakârlıklar nelerdir? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Milli Mücadele dönemi en büyük fedakarlıkların yapıldığı dönemlerden bir tanesidir.

Bu dönemde uzun bir kriz ve zorluk içerisinde olan halk hayatından, canından, çocuk denecek yaşta olan evlatlarını , eşlerini, akrabalarını ve ellerinde bulunan bütün malları vatan uğruna feda etmişlerdir.

Bu kadar fedakarlık neticesinde vatanımız düşmanlardan kurtulmuştur.


1. Etkinlik


Soru : Metni dinlerken ilginizi çeken yerleri defterinize not alınız.


Cevap :

Bu etkinliği kendiniz beğendiniz kısımları not almanız gerekmektedir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Metni dinlerken ilginizi çeken yerleri defterinize not alınız.


Cevap :

Tabakhane Kelimesi

Tahmin: Derilerin işlendiği yer.

Sözcük Anlamı: Hayvan postunu kullanılacak duruma getirme işleminin yapıldığı yer, sepi yer

Cümlem:

  1. Acele eden ya da telaşlı hareketler yapan kişi için “tabakhaneye yetiştirmek ” deyimi kullanılır.
  2. Tabakhane ham derilerin işlem gördüğü yere verilen isimdir.
  3. Tabakhanede çabuk bozulan deriler tabaklanarak bozulması engellenir.
  4. Tabakhanede hayvan derileri farklı yöntemlerle kullanılmak için hazırlanırdı.
  5. Tabakhane kültürü günümüzde diğerini önemli ölçüde yitirmiştir.

Küfe Kelimesi

Tahmin: Eşya taşınan kap.

Sözcük Anlamı:
1. isim Genellikle söğüt veya başka ağaç dallarından örülen, yük taşımaya yarayan, kaba ve dayanıklı sepet:

2. sıfat Bu sepetin alabildiği miktarda olan:

Cümlem:

  1. Yaşlı adam küfedeki bütün incirleri satın aldı.
  2. Gelen kadın bir küfe zeytin aldı.
  3. Küfenin içerisine malzemelerini yüklemiş yavaş şeyler diyordu.
  4. Özellikle arabaların yaygın olmadığı zamanda küfe kullanımı oldukça yaygındır.
  5. Küfeler artık genellikle süs eşyası olarak kullanılıyor.

Ahali Kelimesi

Tahmin:

Sözcük Anlamı: Halk.
1. isim Bir memleket, şehir veya semtte oturanların, yaşayanların hepsi; el (III), halk (I):

2. isim Bir yerde toplanan kalabalık; umum:

Cümlem:

  1. Bu semtin ahalisi biraz tutucudur.
  2. Ahali kelimesinden kastım yerli olan halktır.
  3. Ahali kelimesi Arapça bir kelimedir.
  4. Hey ahali! Duyduk duymadık demeyin…
  5. Vali gelmiş köy ahalisine sesleniyordu.

Çarık Kelimesi

Tahmin:

Sözcük Anlamı: Eskiden kullanılan giysi.
1. İşlenmemiş sığır derisinden yapılan ve deliklerine geçirilen şeritle sıkıca bağlanan ayakkabı:

2. Araba yokuş aşağı giderken tekerleği frenlemek için altına sürülen demir levha.

3. ( denizcilik ) çene.

4.( argo) Para cüzdanı

Cümlem:

  1. Giymiş olduğu çarıklar ayağını üşütüyordu.
  2. O zamanlar bu şarkılar yeni çıkmıştı.
  3. Köyde bu kadar renkli çocuk gel tek kişiydi.
  4. Eskiden ayakkabı olarak çorap kullanılıyordu.
  5. Yırtık çarıkları, masum gözleriyle bana bakıyordu.

3. Etkinlik


Soru : Soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Hacı İbrahim Efendinin ürettiği ayakkabıların özellikleri nelerdir?


Cevap :


2. Hacı İbrahim Efendi ayakkabı üretmeyi neden bırakmıştır?


Cevap :


3, Askerlere yapılan botları gören köylüler bu durumu nasıl karşılamıştır?


Cevap :


4, Hacı İbrahim Efendinin yaptıkları karşısında Atatürk’ün yaklaşımı ne olmuştur?


Cevap :


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Dinlediğiniz metnin konusu : Hacı İbrahim Efendi’nin Kurtuluş Savaşı sırasında Mehmetçiklere botlar dikmesi.

Dinlediğiniz  ana fikri : Vatanın kurtarılmasında yer alan kahramanlar


5. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metinde geçen olayları oluş sırasına göre anlatınız.


Cevap :

 


Soru : Hacı İbrahim Efendi; Mehmetçiğe Dikilen Botlar* metniyle ilgili çalışmalarınızı formdaki ölçütler doğrultusunda değerlendirerek uygun gördüğünüz alanları işaretleyiniz.


Cevap :

  • (Evet) Metni, çevremi rahatsız etmeden sessizce dinledim.
  • (Evet) Dinlediğim metne dikkatimi yoğunlaştırdım.
  • (Evet) Metni dinlerken ilgimi çeken yerleri not aldım.
  • (Evet) Metinle ilgili soruları doğru cevapladım.
  • (Evet) Dinlediğim metnin konusunu belirledim.
  • (Evet) Dinlediğim metnin ana fikrini belirledim.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Metinle ilgili ifadelerden doğru olanları bularak boyayınız. Boyadığınız harfleri sırasıyla yazıp şifreyi bulunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 MEB Yayınları”

7. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metinde Hacı İbrahim Efendinin yaptığı fedakârlıklardan bahsedilmiştir. Siz o dönemde yaşayan bir çocuk olsaydınız ne gibi fedakârlıklar yapardınız? Sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Ben de o dönemde yaşayan bir çocuk olsaydım mücadeleye katılır elimde bulunan bütün malı seferber ederek canımı ortaya koyardım.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Verilen görseller ve açıklamalardan hareketle “Cumhuriyet Bayramı” konulu bir şiir veya hikâye edici bir metin yazınız.

Cumhuriyet bir tohumdu, büyüdü.

Cumhuriyet 23 Ekim 1923’te ilan edildi. Her yılın 23 Ekim günü bütün yurtta Cumhuriyet Bayramı olarak kutlanır.


Kısa Cevap : ““Cumhuriyet Bayramı” konulu bir şiir veya hikâye edici bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atamızın armağanı ne güzeldir Cumhuriyet

Nice zahmet nice emek verdi sana bu millet

Ülkemin hüviyeti

Sensin ey Cumhuriyet

Coşkulu sevinçliyiz

Bütün millet hep biriz

Cesaretle ün saldık

Biz deli yurekleriz

Cumhuriyet bizimdir

Başımızın tacı gözümüzün feridir

Yaşasın Cumhuriyet’ imiz


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


9. Etkinlik


1. Paketi açabilmek için kurdeleyi kesti.
2. Ben konuşurken sözümü kesti.

Soru : Verilen örnekleri inceleyiniz. Siz de cümlelerdeki altı çizili kelimelerin hangi anlamda kullanıldığını belirleyerek işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 Cevapları”

Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : Atatürk’ün liderlik özelliği ile ilgili söylenmiş sözleri araştırıp yazınız. Sınıfınızdaki Atatürk Köşesin’de sergileyiniz.


Kısa Cevap : “Atatürk’ün liderlik özelliği ile ilgili söylenmiş sözleri araştırıp yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk’ün liderlik özelliği ile ilgili söylenmiş sözler

  • O genç ve dahi Türk şefinin o esnada Çanakkale’de bulunması, Müttefikler bakımından talihin en acı darbelerinden biridir. mAlan Moorehead
  • Akıllı ve barışçı yöntemlerle gerçekleştirdiği eseri halkların tarihinde izlerini bırakacaktır. Albert Lebrun, Fransız Cumhurbaşkanı
  • Her şeyden ötesi, o bir kurucudur, modern zamanların en büyük ulus kurucusudur. mAndrew Mango
  • Mustafa Kemal Atatürk, kuşkusuz 20. yüzyılda dünya savaşından önce yetişen en büyük devlet adamlarından biri, hiçbir millete nasip olmayan cesur ve büyük bir inkılâpçı olmuştur. David Ben-Gurion, İsrail Başbakanı, 1963
  • Ben şimdiye kadar on beş hükümdar ve cumhurbaşkanı ile özel ve resmi konuşmalar yaptım. Bu geceki kadar ezildiğimi hatırlamıyorum. Mustafa Kemal’de büyük bir ruh kuvvetinin esrarı var. Charles Townssend, İngiliz general, 1922
  • Kemal Atatürk, yalnız bu yüzyılın en büyük adamlarından biri değildir. Biz Pakistan’da, O’nu geçmiş bütün çağların en büyük adamlarından biri olarak görüyoruz. Askeri bir deha, doğuştan bir lider ve büyük bir yurtsever… Eyüp Han, Pakistan Cumhurbaşkanı Çok büyük bir adamdı. Bir siyasi dahiydi. Excelsior Gazetesi, Fransa

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı İyileştirici Güç Sevgi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83


4. Sınıf Türkçe Kitabı İyileştirici Güç Sevgi Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83 MEB Yayınları”

1. Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklar nelerdir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklar nelerdir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sokak hayvanları ne yazık ki yazın sıcak ve özellikle kışın soğuktan kendi imkanları ile korunmak zorundadırlar. Bu da çoğu zaman onların zor duruma düşmelerine ve hastalığını belki de ölmelerine sebep olabiliyor.

Sokak hayvanlarının yaşamış olduğu sorunlardan bir tanesi de beslenmedir. Bulabildikleri yiyeceklerle yetinmek zorunda olan bu hayvanlar çoğu zaman aç kalabiliyorlar.

Sokak hayvanları sokağın herhangi bir yerinde yattıkları için ezilme veya başka şekillerde kazalara uğrayarak yaralanabiliyorlar.


2. Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklara nasıl çözümler önerirsiniz? Paylasınız.


Kısa Cevap : “Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklara nasıl çözümler önerirsiniz? Paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklara yetkililer çare bulmalıdır. Çoğu zaman insanlar içinde tehlike oluşturan köpekler gibi hayvanlar kendilerine uygun ve rahat yaşayabilecekleri güzel alanlarda, doğal ortamlarda yaşamalıdırlar.

Böyle neyse kışın Yağmur, rüzgar ve kar gibi havalarda barınarak rahat bir yaşam sürebilirler.

Bizlerin yapacağı ise bu hayvanları elimizden geldiği kadar sığınma yerleri, barakalar yaparak yemek ve su ihtiyaçlarını elimizden geldiği kadar karşılamaktır.


1. Etkinlik


Soru : II işaretini gördüğünüz yerlerde durarak metnin devamı için tahminde bulununuz.


Cevap :

1.Köpeğin canının acımış olduğunu fark ettiler. Yanına yaklaştıkları zaman ayağına bir camın battığını gördüler. Camı çıkartarak yarısını sardılar. Ona yiyebileceği yiyeceklerden ve çiçeklerden ikram ederek mutlu olmasını sağladılar.

2. Selma teyze köpeği severek yanına yaklaştıktan sonra ayağında batan cam kırığını fark etti.

3. Köpeğin mutluluğu rahatından belli oluyordu.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz, Kelimeleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Yansıtmak Kelimesi

Tahmin: aksettirmek

Sözcük Anlamı:

1. Yansıma yoluyla nesnelerin görüntülerini vermek.

2. Parlak cisim, yüzey vb. üzerine düşen ışığı geri çevirmek; aksettirmek
3.Dış görünüş, davranış vb. hakkında duygu ve düşünceleri belli etmek

4.Düşünce, olay vb.ni bir başka kişiye iletmek, aktarmak

Cümlem:

  1. Sana bu olayları yansıtmamak için çok mücadele ettim.
  2. Üzüntüsünü çocuğuna yansıtmamak için gözlerini kaçırıyordu.
  3. Camdan yansıyan ışığa hayranlıkla bakıyordu.
  4. Fen bilgisi dersinde yansıtmalar ile ilgili bazı bilgiler öğrendik.
  5. Yansıtmak kelimesi hem bilim olarak hem de mecaz olarak kullanılan bir kelimedir.

Pansuman Kelimesi

Tahmin: yara bakımı

Sözcük Anlamı: Yara temizliği ve bakımı

Cümlem:

  1. Yaralı köpeğin yarası pansuman edilmişti.
  2. Yaramı her gün pansuman etmek için düzenli olarak sağlık ocağına gitmeliyim.
  3. Pansumandan sonra acısı baya hafiflemişti.
  4. Kolu çok ağrıdığı için pansumana gitmeye korkuyordu.
  5. Pansuman yaptıktan sonra daha iyi hissedeceksin.

Kamp Kelimesi

Tahmin:  çadırlarda yapılan konak yeri

Sözcük Anlamı:

1.  Çadır, baraka vb. eğreti araçlardan oluşturulan konak yeri
2.  Bu yerde konaklama
3.  Kurum ve kuruluşlarda çalışanların dinlenmek, eğlenmek için gittikleri konaklama yeri.

4.  Tutsakların veya siyasal sürgünlerin toplanıldığı yer
5.  Belli bir düşünce çevresinde birleşen topluluk

Cümlem:

  1. Geçen yaz kamp kurarak tatilimizi yaptık.
  2. Bu yaz kamp kurmayı düşünüyoruz.
  3. Otellerde kalmak yerine kamp kurmak daha maliyetsiz.
  4. Öğretmenimizle bir hafta sürecek kamp planları yapıyorduk.
  5. Kampta ateş yakarak getirdiğimiz etleri ve bulduğumuz sebzeleri pişirdik

3. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Siyah köpek kendisine yemek verildiğinde nasıl davranıyor?


Cevap :

Siyah köpek kendisine yemek verildiğinde mutlu gözlerle bakar, başını usulca yere yer yemeğini iştahla yerdi. Yemekten sonra da usluca durur çocukları izlerdi.


2. Korkan siyah köpeğe, Selma Teyzenin yaklaşımı nasıl oluyor?


Cevap :

Korkan siyah köpeğe ,Selma teyzenin yaklaşımı sevgi ile oluyor.


3. Metinde geçen “sevgi avcısı” kavramı sizin için ne ifade ediyor? 


Cevap :

Metinde geçen “Sevgi avcısı” kavramı merhametli ve bütün canlıları seven kişiyi ifade ediyor.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : kamp yapan kişilerin ayağını bir şey batan köpeğe yardım etmeleri ve başlarından geçen olayı anlatıyor.

Metnin ana fikri : Merhamet ve hayvan sevgisi


5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metne uygun iki farklı başlık belirleyerek yazınız.


Cevap :

Kamptaki Siyah Köpek

Kamptaki Hayvan Sevgisi


6. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını belirleyerek uygun alanlara yazınız.


Cevap :

Kişiler: Adil, çocuklar, aileleri, Selma teyze ve siyah köpek

Olay: siyah köpeğin ayağına batan şeyi çocukların fark etmesi ve kamptaki Selma teyzenin onu iyileştirmesi

Zaman: Kamp zamanı

Yer: Kamp alanı


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : İyileştirici Güç; Sevgi” metninde Adilin karşılaştığı sorunu yazıp metindeki çözüm yolundan farklı bir çözüm yolu bulunuz.


Cevap :

Sorun: Köpeğin bir şey anlatmaya çalışıyor gibi uluması

Çözüm: Köpeğin vücuduna bakarak bir yerinde bir şey olup olmadığını kontrol etmek


8. Etkinlik


Soru : Büyük harflerin kullanım alanları ile verilen örnekleri eşleştirerek şifreyi bulunuz.

1. iki noktadan sonra cümle geliyorsa büyük harfle başlar.
2. Kişi adları büyük harfle başlar.
3. Gezegen ve yıldız adları büyük harfle başlar.
4. Kitap, dergi, kurum ve kuruluş adları büyük harfle başlar.
5. Hayvanlara verilen adlar büyük harfle başlar.

k. Öğretmenimiz interneti güvenli kullanma yollarını anlattı.
ı. Arkadaşımın kaybolan saatini bahçede Boncukla aradık.
a. Dün akşam, komşumuz Nermin teyzeye yemek götürdük.
s. Ona seslendi: Aman, geç kalma!
g. Okul dergimizin adının “Bilge Okul” olmasına karar verdik.
y. Güneş sistemimizdeki en büyük gezegen Jüpiter’dir.


Cevap :

1. iki noktadan sonra cümle geliyorsa büyük harfle başlar. s. Ona seslendi: Aman, geç kalma!

2. Kişi adları büyük harfle başlar. a. Dün akşam, komşumuz Nermin teyzeye yemek götürdük.

3. Gezegen ve yıldız adları büyük harfle başlar. y. Güneş sistemimizdeki en büyük gezegen Jüpiter’dir.

4. Kitap, dergi, kurum ve kuruluş adları büyük harfle başlar. g. Okul dergimizin adının “Bilge Okul” olmasına karar verdik.

5. Hayvanlara verilen adlar büyük harfle başlar. ı. Arkadaşımın kaybolan saatini bahçede Boncukla aradık.

ŞİFRE: SAYGI


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


9. Etkinlik


Soru : Tabloda verilen cümlelerde hayalî ve gerçek ifadeleri belirleyerek ilgili kutuyu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83 MEB Yayınları”

10. Etkinlik


Soru : Görsel hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83 Cevapları”

Cevap :

Bence küçük kız yaşlı teyzeye yardım etmekle çok doğru bir hareket sergilemiştir. Bu görüntü beni her zaman çok mutlu eder. Herkes bu şekilde duyarlı olmalıdır. Yardıma ihtiyacı olan kimselerden izin alarak yardım teklif etmeli ve isterlerse onlara yardım etmeliyiz.


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : Evdeki atık malzemelerden yararlanarak bir kuş evi yapınız. Yaptığınız evini sınıfınızda sergileyerek özelliklerini arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bu etkinliği evde ailenizden yardım alarak yapmanız gerekmektedir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Mustafa Kemal’i Düşünüyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69


4. Sınıf Türkçe Kitabı Mustafa Kemal’i Düşünüyorum Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69 MEB Yayınları”

1. Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri nelerdir? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri nelerdir? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler halinde Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri şunlardır;

  • İleri görüşlülüğü
  • Liderlik özelliği
  • Cesur olması
  • Fedakâr olması
  • Milletsever ve vatansever olması
  • Akıllı ve zeki olması
  • İyi bir asker olması
  • Disiplinli olması
  • Yenilikçi olması

2. Kurtuluş Savaşında atalarımızın yapmış olduğu fedakârlıklar hakkındaki düşüncelerinizi paylaşınız.


Kısa Cevap : “Kurtuluş Savaşında atalarımızın yapmış olduğu fedakârlıklar hakkındaki düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kurtuluş Savaşı’nda atalarımız çocuk gelecek yaşta asker olmuş ellerinde bulunan bütün mal ve canlarını bu yolda seferber etmişlerdir.

Çocuklu kadınlar bile hizmete katılmış, bir mücadele verilmişti.

Maddi durumları iyi olmamasına rağmen seferberlik düzenlendiğinde ellerinde olan bütün imkanları vatan uğruna feda etmişlerdi.

Onların bu fedakarlıklarına saygı ile anıyor ve çok takdir ederek hayranlık duyuyorum.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : a, Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz, Kelimeleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Engin Kelimesi

Tahmin: alçak

Sözcük Anlamı:
1. Ucu bucağı görünmeyecek kadar geniş, çok geniş; vâsi:

2. açık deniz:
3.Değer ve fiyatı düşük olan
4. Yüksekte olmayan, alçak (yer); ingin, münhat

Cümlem:

  1. Engin denizlerin beni beklediğini görebiliyordum.
  2. Daha engin bir yerde oturabilir miyiz ?
  3. Bu evin tavanı daha engin sanki değil mi?
  4. Enginlere açılma zamanı geldi.
  5. Engin denizlerin kokusu benim hayattaki tek tutkumdu.

Cihan Kelimesi

Tahmin: Dünya

Sözcük Anlamı: 1.Evren

2.Dünya

Cümlem:

  1. Bir cihan insan feda oldu bu uğurda.
  2. İki cihan bir araya gelse de olmaz.
  3. Cihan kelimesi günümüzde çok fazla kullanılmamaktadır.
  4. Cihan adındaki arkadaşım isminin evren ve Dünya manasına geldiğini söyledi.
  5. Cihan benim en sevdiğim arkadaşımdı.

Yalın Kelimesi

Tahmin: sade

Sözcük Anlamı:1. Alev

2. süssüz

3.Kınından çıkmış

Cümlem:

  1. Yalın ayak (ayakkabısız )nereye gidiyorsun böyle?
  2. Ben suçsuz sözleri hiç sevmem, hep yalın konuşurum.
  3. Kullandığı yalın ifadeler sayesinde aklım hiç karışmadı.
  4. Giydiği yalın elbise ona o kadar çok yakışmıştı ki.
  5. Yalın sade giyinmeyi sever, gösterişten uzak dururdu.

2. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Mustafa Kemal Atatürk nasıl bir ata binmiştir?


Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk yeleleri alev alevden al bir ata binmiştir.


2. Şair, şiirinde Mustafa Kemal Atatürk’ün hangi fiziksel özelliklerinden bahsetmiştir?


Cevap :

Şair, şiirinde Mustafa Kemal Atatürk’ün fiziksel özelliklerinden sarı saçlı olması gözlerinin ışıl ışıl mavi olmasından bahsetmiştir.


3, Şair “Yine bizimle beraber her yerde” ve “Yaşıyor dört köşesinde vatanın” dizelerinde Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili ne anlatmak istemiştir?


Cevap :

Şair “Yine bizimle beraber her yerde” ve “Yaşıyor dört köşesinde vatanın” dizelerinde Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili eserlerinin ve sevgisinin gönüllerinde yaşıyor olduğundan bahsetmiştir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.


Cevap :

Şiirin konusu : Atatürk’ün kişisel özellikleri ve sevgisi hakkında

Şiirin ana duygusu : Atatürk sevgisi


4. Etkinlik


Soru : Konusu kahramanlık olan bir şiir yazınız. Yazdığınız şiire uygun bir başlık belirleyiniz.


Kısa Cevap :  “Konusu kahramanlık olan bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Kahramanlık

Kahramanlık yıldızlar gibi yanıp sönmek değil

Güneş gibi doğduktan sonra batanlar değil

Mevsimler gibi bir kış bir yazla değil

Kahramanlık saldırıp hiç dönmemektir

 

Başarının balı önce acıdır

Sanma kahramanlar çokta rahattır

Ömürleri kısa ama pekte şanlıdır.

Kahraman milletinin hep yüz akıldır.

 

Sende kalk dirilt o kahramanı

Büyüklerin gibi al bu sancağı

Yaşatmak için yasa yeşert solarken

Kahraman olmak deme öyle doğdun sen…


5. Etkinlik


Soru : Atatürk’ün verilen kişilik özelliklerini inceleyiniz. Siz de Atatürk ile ilgili bildiğiniz özellikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69 MEB Yayınları”

Kısa Cevap : “Siz de Atatürk ile ilgili bildiğiniz özellikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk ile ilgili bildiğim özellikler

  • Çalışmayı sevmesi
  • İyi bir okur olması
  • Demokratik olması
  • Yenilikçi olması
  • Açık sözlü olması
  • İdealist olması
  • Devrimci olması
  • Sanatseverlik
  • Millet ve vetanseverlik
  • Liderlik
  • Akıllı ve zeki olması

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Cümlelerdeki altı çizili kelimenin anlamını karşılayan görseli bulunuz, Siz de kelimenin diğer görseldeki anlamı ile örnekteki gibi bir cümle yazınız.


Eyvah, çaya ayakkabım düştü.

Cevap : Çay, o kadar sıcak ki içemedim.


Bahar gelince kırlar yemyeşil otlarla kaplanır.

Cevap : Kalemim kırıldığı için çok üzüldüm.


Fideleri dikmek için toprağı güzelce kazdık.

Cevap : Deredeki beyaz kazlara ekmek atıyordu.


Yere saçılan oyuncaklarını topladı.

Cevap : Annemin saçları uzun ve kahverengidir.


Yüzmek en sevdiğim spor dalıdır.

Cevap : Yüzündeki gülümseme hiç solmasın.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : Cümlelerde verilen boşlukları krokiye göre doldurunuz.


Cevap :

1. Marketin batısında ….. kırtasiye……… bulunmaktadır.

2. Kütüphanenin kuzeyinde, PTT’nin doğusunda ……. müze…….. vardır.

3, Eczane, 15 Temmuz Demokrasi Meydanının …. batı………. yönündedir.

4, Valilik, kütüphanenin ………. doğusunda………… da, belediye ise ………….. batısında…………… dir,


8. Etkinlik


Soru : Evden okula gidip gelirken tercih ettiğiniz yolu neye göre belirlersiniz? Arkadaşlarınız ile paylaşınız.


Kısa Cevap : “Evden okula gidip gelirken tercih ettiğiniz yolu neye göre belirlersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evden okula gidip gelirken tercih ettiğim yolu her zaman geçtiğim ve ailemin bana oradan geçmeme tavsiye ettiği yola göre belirlerim.

Kısa olsa bile karmaşık ve çokça yabancının bulunduğu yolları tercih etmem.

Issız ve ailemin tehlikeli bulduğu yerlerden de geçmem.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


9. Etkinlik


Benzetme, bir varlığın niteliğini daha iyi anlatabilmek için özellik bakımından kendisinden daha üstün bir varlığa benzetilmesidir.

Soru : Verilen dizelerde benzeyen ve kendisine benzetilen kavramları belirtiniz.


Cevap :

(Bu dizede benzeyen atın yelesi, benzetilen alevdir. ) Yeleleri alevden bir ata binmiş.

( Bu dizede benzeyen saç benzetilen ise altındır.) Altın saçları dalgalanıyor rüzgârda.

( Bu dizide benzeyen ordu benzetilen ise dağ gibi olmalarıdır.) Arkasında dağ dağ ordular geliyor.


10. Etkinlik


Bir kişinin herhangi bir belgeyi yazdığını veya onayladığını belirtmek için her zaman aynı biçimde kullandığı işarete “imza” denir, imza kişiye özeldir ve genellikle kişilerin isimlerinin baş harfi ile soyadından oluşur. 

Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün imzalarını inceleyiniz. Siz de kendi imzanızı oluşturunuz.


Cevap :

Bu etkinliği kendinize göre yapmanız gerekmektedir. İmzanızı özenli bir şekilde boş alana çizmeniz gerekmektedir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Evden okula gidip gelirken tercih ettiğiniz yolu neye göre belirlersiniz?

4. Sınıf Türkçe Kitabı Evden okula gidip gelirken tercih ettiğiniz yolu neye göre belirlersiniz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Evden okula gidip gelirken tercih ettiğiniz yolu neye göre belirlersiniz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Evden okula gidip gelirken tercih ettiğim yolu kısa ancak güvenilir olmasına göre belirlerim.


“Evden okula gidip gelirken tercih ettiğiniz yolu neye göre belirlersiniz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Evden okula gidip gelirken tercih ettiğim yolu her zaman geçtiğim ve ailemin bana oradan geçmeme tavsiye ettiği yola göre belirlerim.

Kısa olsa bile karmaşık ve çokça yabancının bulunduğu yolları tercih etmem.

Issız ve ailemin tehlikeli bulduğu yerlerden de geçmem.



 

Our Score

Siz de Atatürk ile ilgili bildiğiniz özellikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Siz de Atatürk ile ilgili bildiğiniz özellikleri arkadaşlarınızla paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Siz de Atatürk ile ilgili bildiğiniz özellikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Atatürk ile ilgili bildiğim özellikler

  • Çalışkan ve sabırlı olması
  • İleri görüşlülüğü olması
  • Sabırlı ve disiplinli olması
  • Açık sözlülüğü
  • Vatan ve millet sevgisi
  • İdealistliği
  • Devrimci olması
  • Çok yönlülüğü
  • Gerçeği arama gücü
  • İyi kalpliliği
  • Eğitimciliği
  • Sanatseverliği
  • Yöneticiliği
  • Rehberliği
  • Umutlu olması

“Siz de Atatürk ile ilgili bildiğiniz özellikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Atatürk ile ilgili bildiğim özellikler

  • Çalışmayı sevmesi
  • İyi bir okur olması
  • Demokratik olması
  • Yenilikçi olması
  • Açık sözlü olması
  • İdealist olması
  • Devrimci olması
  • Sanatseverlik
  • Millet ve vetanseverlik
  • Liderlik
  • Akıllı ve zeki olması


 

Our Score

Konusu kahramanlık olan bir şiir yazınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Konusu kahramanlık olan bir şiir yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Konusu kahramanlık olan bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Deli Kan

Yiğitler tarih yazabilir ancak.

Korkanlar ve bekleyenler değil

Göze alabilen her şeyi yüceltir ancak

Yüceltir gözü kara olan toprağı ve milletini

Haydi sen de yiğit kalk ve yürü şimdi

Sana lazım olan cesaret içinde vardır

Unutma kanın yine o deli kandır.


“Konusu kahramanlık olan bir şiir yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kahramanlık

Kahramanlık yıldızlar gibi yanıp sönmek değil

Güneş gibi doğduktan sonra batanlar değil

Mevsimler gibi bir kış bir yazla değil

Kahramanlık saldırıp hiç dönmemektir

 

Başarının balı önce acıdır

Sanma kahramanlar çokta rahattır

Ömürleri kısa ama pekte şanlıdır.

Kahraman milletinin hep yüz akıldır.

 

Sende kalk dirilt o kahramanı

Büyüklerin gibi al bu sancağı

Yaşatmak için yasa yeşert solarken

Kahraman olmak deme öyle doğdun sen…



 

Our Score

Kurtuluş Savaşında atalarımızın yapmış olduğu fedakârlıklar hakkındaki düşüncelerinizi paylaşınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Kurtuluş Savaşında atalarımızın yapmış olduğu fedakârlıklar hakkındaki düşüncelerinizi paylaşınız.  konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kurtuluş Savaşında atalarımızın yapmış olduğu fedakârlıklar hakkındaki düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kurtuluş Savaşı’nda atalarımızın yapmış olduğu fedakarlıkları takdir ediyor ve saygıyla anıyorum.

Ellerinden gelen her şeyi gözlerini kırpmadan yerine getirmişler.


“Kurtuluş Savaşında atalarımızın yapmış olduğu fedakârlıklar hakkındaki düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kurtuluş Savaşı’nda atalarımız çocuk gelecek yaşta asker olmuş ellerinde bulunan bütün mal ve canlarını bu yolda seferber etmişlerdir.

Çocuklu kadınlar bile hizmete katılmış, bir mücadele verilmişti.

Maddi durumları iyi olmamasına rağmen seferberlik düzenlendiğinde ellerinde olan bütün imkanları vatan uğruna feda etmişlerdi.

Onların bu fedakarlıklarına saygı ile anıyor ve çok takdir ederek hayranlık duyuyorum.



 

Our Score

Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri nelerdir? Anlatınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri nelerdir? Anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri nelerdir? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri ileri görüşlü olması, sabırlı ve disiplinli olması, vatan ve millet sevgisi, çok yönlülüğü ve liderlik özelliği olarak ifade edilebilir.


“Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri nelerdir? Anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Maddeler halinde Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri şunlardır;

  • İleri görüşlülüğü
  • Liderlik özelliği
  • Cesur olması
  • Fedakâr olması
  • Milletsever ve vatansever olması
  • Akıllı ve zeki olması
  • İyi bir asker olması
  • Disiplinli olması
  • Yenilikçi olması


 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Cevapları Sayfa 103, 104, 105


4. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları”

BİZ ONUN AYAĞINA GİDERİZ

Nasrettin Hocanın hocalığının halk arasında dilden dile dolaştığı günün birinde hemşerileri; “Hocam, senin bir hoca olduğunu, istediğin her şeyi ayağına getirttiğini söylüyorlar. Fakat bunu biz göremedik; şu kerametini bize gösterir misin?” diye sorarlar. Bu sözler karşısında şöyle bir kendini toparlayan Nasrettin Hoca;

“Ey dağ, haydi yanıma gel!” diye üç defa seslenir.

Nasrettin Hoca ve hemşerileri bakarlar ki dağın kıpırdadığı falan yok.

Herkes, Hoca ile dalga geçmeye hazırlanırken, Hoca yerinden kalkıp yürümeye başlayarak;

“Hemşerilerim, biliyorsunuz bizde kibir diye bir şey yoktur. Ne yapalım dağ bizim ayağımıza gelmezse biz onun ayağına gideriz.” deyiverir.


1. Soruları metne göre cevaplayınız.


a. Nasrettin Hocaya hemşerileri ne sormuştur?


Cevap : 

Nasrettin Hoca’ya hemşireleri kerametine kendilerine gösterip göstermeyeceğini soruyorlar.


b. Hoca, kendinden beklenen kerameti göstermek için ne yapmıştır?


Cevap : 

Hoca, kendinden beklenen kerameti göstermek için dağı yanına çağırmıştır.


c. Hoca, kendisiyle dalga geçilmesine fırsat vermemek için ne yapmıştır?


Cevap : 

Hoca, kendisi dalga geçilmesine fırsat vermemek için kibir yapmamak gerektiğini ve eğer daha gelmiyorsa kendisinin gideceğini söylemiştir.


2. Metnin konusu nedir? Yazınız.


Cevap : 

Metnin konusu : Nasrettin Hoca ve çevresindekilerin arasında geçen konuşmadır.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


3. Verilen cümlelerde noktalama işaretlerinin kullanımı doğruysa cümlenin başına “D” yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) Atatürk’ün Samsun’a ayak basmasıyla Millî Mücadele başlamıştır!
  • (Yanlış) Eyvah; Büyün tavuk ve horozların yemini vermeyi unuttum.
  • (Doğru) Atatürk’ün “Nutuk” adlı eserini okudun mu?
  • (Doğru) Besinleri sabah, öyle ve akşam olmak üzere üç ana öğünde tüketmeliyiz.
  • (Yanlış) Kardeşler bir problemle karşılaştıklarında birbirlerine destek olurlar?
  • (Doğru) Mevlâna, “iyiyi ara, doğruyu ara, yüzeli ara fakat kusur arama,” sözünü söylemiştir.
  • (Yanlış) Sağlıklı yaşamak için düzenli spor yapmalıyız!
  • (Doğru) Kişisel güvenliğin korunması için internet ortamında fotoğraf ve bilyi paylaşımında yizliliğe dikkat edilmelidir.
  • (Doğru) Evlerde su tasarrufu nasıl sağlanır?
  • (Yanlış) Sınıf temizliği için neler yapmalıyız.

4. “Ahmet anılarını sürekli anlatıyordu.* cümlesindeki altı çizili sözcüğün eş anlamlısı hangi cümlede kullanılmıştır?


A) Geçen hafta piknikte yaptıklarımızı unutamıyorum.
B) Çocukluk yıllarımız çok yüzel yeçmişti.
C) Cebime çakıl taşlarını doldurmuştum.
D) Fotoğraflara bakınca hatıralar aklıma yeldi.


5. Verilen cümlelerin hangisinde “soğuk* sözcüğü mecaz anlamda kullanılmıştır?


A) Bahçedeki menekşeler soğuk hava nedeniyle dondu.
B) Bu yılın en soğuk yünlerini şubat ayında yaşadık.
C) Deryanın bize karşı tavırları soğuktu.
D) Sokak hayvanları kışın soğuklarına dayanamıyordu.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


6. Verilen deyimlerden hangisi “görmezden gelmek hoş görmek bağışlamak anlamındadır?


A) Ödünç vermek
B) Göz yummak
C) Can atmak
D) Göze almak


7. Verilen cümlelerdeki büyük harflerin yazımı ile ilgili yanlışları düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


1. Bu lezzetli dondurmayı abim kahramanmaraş’tan getirdi.

Cevap : Bu lezzetli dondurmayı abim Kahramanmaraş’tan getirdi.

2. Eski zamanlarda yön bulmak için kutup yıldızı kullanılırdı.

Cevap : Eski zamanlarda yön bulmak için Kutup Yıldızı kullanılırdı.

3. Kedim pamuku aşısını yaptırmak için veterinere götüreceğim.

Cevap : Kedim Pamuk’u aşısını yaptırmak için veterinere götüreceğim.

4. 12 Temmuz 1232de türk dil kurumu kurulmuştur.

Cevap : 12 Temmuz 1232de Türk Dil Kurumu kurulmuştur.

5. İstiklal Marşımızın yazarı mehmet âkif ersoydur.

Cevap : İstiklal Marşımızın yazarı Mehmet Âkif Ersoy’dur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 103-104-105 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!