4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56-57 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Mehmet Akif Ersoy Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57


4. Sınıf Türkçe Kitabı Mehmet Akif Ersoy Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56-57


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56-57 MEB Yayınları”

1. Millî marşımızın ve bayrağımızın milletimiz için önemi nedir? Düşüncelerinizi paylaşınız.


Kısa Cevap : “Millî marşımızın ve bayrağımızın milletimiz için önemi nedir? Düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Milli marşımız ve bayrağımız her devlette olduğu gibi bizim için de özgürlük, atalarımıza saygı ve yapılan fedakarlıkları göstererek ortak bir temel duyguyu oluşturur.

Bu temel duygu vatan sevgisidir. Bağımsızlığı olmayan milletlerin en temel ihtiyaçlarını bile karşılayamadıklarını ve başka ülkelerde nasıl zorlandıklarını görmekteyiz.

Bu yüzden özgürlük çok önemli, özgürlüğü simgeleyen milli marşımız ve bayrağımız da o derece önemlidir.

Milli marşımız ve bayrağımız hepimizin içerisinde bulunan vatan sevgisini ifade eden en içten duyguları ifade etmektedir.


2. İstiklâl Marşını okumak sizlere hangi duyguları hissettiriyor? Paylaşınız.


Kısa Cevap : “İstiklâl Marşını okumak sizlere hangi duyguları hissettiriyor? Paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İstiklal Marşı’nı okumak bana huzur, Onur ve gurur veriyor.

İçimde bu vatan için fedakarlık etmiş olan atalarıma karşı saygı ve kendimde bu vatanı korumak için sorumluluk hissediyorum. Kendimden sonra gelecek olan nesillere Bu vatanı koruyarak bırakmayı kendime bir borç olarak görüyorum.

Bunların hepsi İstiklal Marşı’nı okuduğum esnada benim içerimde canlanan sevgi, vatanseverlik, duygularını çağrıştırmaktadır.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Üstat Kelimesi

Tahmin: Bir alanda yeteneği olan kimse

Sözcük Anlamı: Bilim veya sanat alanlarından herhangi birinde üstün bilgisi ve yeteneği olan kimse

Cümlem:

  1. Resim konusunda benim üstadım bu gördüğünüz eserleri yapan sanatçıdır.
  2. Her mesleğin ilham aldığı mutlaka bir üstat vardır.
  3. Başarıya ulaşmak için üstadının izlerini takip etmelisin.
  4. Üstat kelimesi birçok alanda baş kabul edilen ve başarılı olan kişiler için kullanılmaktadır.
  5. Ödülünü alırken emeklerinden dolayı üstadına teşekkür etti.

Müddet Kelimesi

Tahmin: süre

Sözcük Anlamı: süre

Cümlem:

  1. Size verilen müddetin sonuna geldik , artık kağıtları bırakabilirsiniz.
  2. Bana verilen müddet bu işleri yapmam için yeterli değil.
  3. Müddetin sonuna geldiğimde zamanın ne kadar çabuk geçtiğini anladım.
  4. Az bir şey yapmıştım ki milletin dolduğunu söylediler.
  5. Müddet olunca hepimiz elimizdeki işleri bırakmak zorunda kaldık.

Vaziyet Kelimesi

Tahmin: durum

Sözcük Anlamı: durum

Cümlem:

  1. Vaziyet işte bu, görüyorsunuz.
  2. Çocukların vaziyeti yürekleri dağlamıştı.
  3. Seni bu vaziyette gördüğüme inanamıyorum.
  4. Bulunduğum vaziyeti düzeltmek için hala vaktin var.
  5. İşte vaziyet bu, ne söyleyeceksin.

Heyet Kelimesi

Tahmin: kurul

Sözcük Anlamı: kurul

Cümlem:

  1. Sağlık heyeti çarşamba günü toplanacakmış.
  2. Doktor heyeti hastalık konusunda bir karara varmaya çalışıyor.
  3. Öğretmenler heyeti toplanır toplantısında “çocuğun başarısı ve psikolojisi “konuşuldu.
  4. Bugünkü yapılacak olan heyet toplantısına katılamayacağım.
  5. Heyet toplantısına katılamadığım için özür beyan mesajı gönderdim.

Mütevazi Kelimesi

Tahmin: Ilımlı olan kişi

Sözcük Anlamı: Birbirine paralel olan.

Cümlem:

  1. Çok mütevazı bir insandır.
  2. Ne kadar mütevazı olduğumu herkes bilir.
  3. Mütevazı bir insan olduğu için onu çok seviyorum.
  4. O her durumda böyle mütevazıdır.
  5. Mütevazı bir insandan da bu hareket beklenirdi.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Sorulan metne göre cevaplayınız.


1. Mehmet Akif yarışmaya neden katılmak istememiştir?


Cevap : 

Mehmet Akif yarışmaya ödüllü olduğu için katılmak istememiştir.


2. Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Âkif’i millî marş yazmaya ikna etmek için neler söylemiştir?


Cevap : 

Hamdullah Suphi Bey, Mehmet akif’i milli marş yazmaya bakanlıktan istek geldi yine belirterek söylemiştir.


3. Mehmet Âkif’in yazdığı millî marş Mecliste nasıl karşılanmıştır?


Cevap : 

Mehmet Akif’in yazdığı milli marş mecliste büyük bir beğeni ile karşılanmıştır.


3. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap : 

Metnin konusu : İstiklal Marşı yarışması düzenlenmesi ve Mehmet Akif’in yarışmaya katılmak için ikna edilmesiyle İstiklal Marşı’nın yazılmasıdır.

Metnin ana fikri : Mehmet Akif’in mütevazılığı


4. Etkinlik


Soru : İstiklâl Marşının Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada bulunsaydınız neler hissederdiniz? Paylaşınız.


Kısa Cevap : “İstiklâl Marşının Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada bulunsaydınız neler hissederdiniz? Paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İstiklal Marşı Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada olmak isterdim.

Bu dizeleri ilk kez duyuyor olsaydım şaşkınlık, onur, takdir ve hayranlık hissederdim.

Gerçekten büyük bir başarı ve mükemmel bir uyumla yazılmıştır. Zorlu yıllardan geçirildiği için tüm samimiyetle dizeler seçilmiştir.

Belki de bu yüzden bu kadar değerli ve kıymetli olmuştur. Ayrıca yazarının yapmış olduğu mütevazı tavır takdire değerdir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Verilen “Saat Kulesi* metnini okuyarak “Mehmet Akif Ersoy” metni ile karşılaştırınız. Metin türlerinin özellikleri açısından farklılıklarını ve benzerliklerini kutulara yazınız.


Cevap :

Benzerlikleri : bir konu hakkında bahsetmeleri, geçmiş ve gerçek zamana ait olması, bir tarihi eser niteliği taşımaları

Farklılıkları : “Mehmet Akif Ersoy ” metni hikaye edici bir gül “saat kulesi” metni ise bilgilendirici bir metindir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : a. Davranışların, olayların ve durumların sebebini öğrenmek için “neden, niçin* sorularını sorarız. Verilen cümlelerin nedenlerini ve sonuçlarını belirleyerek yazınız.


Cevap :

İstiklâl Marşı okunduğu için çok duygulanmıştı.

Neden: İstiklal Marşı okunduğu için

Sonuç: çok duygulanması


Millî birlik ve beraberlik içinde hareket ettiğimiz için Millî Mücadeleyi kazandık.

Neden: milli birlik ve beraberlik içinde hareket ettiğimiz için

Sonuç: Milli Mücadele’yi kazandık


29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarından dolayı sınıfımızı süsledik.

Neden:  29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarından dolayı

Sonuç: sınıfımızı süsledik.


Soru : b, Verilen cümleleri neden-sonuç ilişkisi belirten ifadelerle tamamlayınız.

için, bu nedenle, sebebiyle, çünkü


Cevap :

Ailesi kedi sahiplenmeye karar verdiği …icin… Zehra çok sevindi.

Koca bir tabak ıspanak yedi . çünkü… çok acıkmıştı.

Kitap okumayı çok seviyordu …Bu nedenle… sık sık kütüphaneye gidiyordu.


7. Etkinlik


Soru : Konuşma çizgisi ve kısa çizginin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56-57 MEB Yayınları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : İstiklâl Marşının son kıtasını kendinize özgü gazı stiliniz ile yazınız.


Cevap :

Kendi el yazınızla verilen alana güzel bir şekilde İstiklâl Marşının son kıtasını yazınız.


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : Millî Mücadele Döneminde askerlerimizin yaşadığı zorluklar hakkında araştırma yaparak notlar alınız. Aldığınız notları arkadaşlarınızla paylasınız.


Kısa Cevap :  “Millî Mücadele Döneminde askerlerimizin yaşadığı zorluklar hakkında araştırma yaparak notlar alınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Milli Mücadele Döneminde askerlerimiz giysi, ayakkabı, ısınma malzemeleri, yemek ve düşmanla çarpışmak için silah sıkıntısı çekmişlerdir.

Görüldüğü gibi çekmiş oldukları sıkıntılar temel ihtiyaçlardır. Temel ihtiyaçları bu kadar ihtiyaç duyulması ne kadar zorlu günler geçirdiklerini göstermektedir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56-57 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Millî Mücadele Döneminde askerlerimizin yaşadığı zorluklar hakkında araştırma yaparak notlar alınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Millî Mücadele Döneminde askerlerimizin yaşadığı zorluklar hakkında araştırma yaparak notlar alınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Millî Mücadele Döneminde askerlerimizin yaşadığı zorluklar hakkında araştırma yaparak notlar alınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yaptığım araştırmalara göre Milli Mücadele Döneminde askerlerimiz giysi, barınak ve silah gibi temel ihtiyaçların sıkıntısını çekmişlerdir.


“Millî Mücadele Döneminde askerlerimizin yaşadığı zorluklar hakkında araştırma yaparak notlar alınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Milli Mücadele Döneminde askerlerimiz giysi, ayakkabı, ısınma malzemeleri, yemek ve düşmanla çarpışmak için silah sıkıntısı çekmişlerdir.

Görüldüğü gibi çekmiş oldukları sıkıntılar temel ihtiyaçlardır. Temel ihtiyaçları bu kadar ihtiyaç duyulması ne kadar zorlu günler geçirdiklerini göstermektedir.



 

Our Score

İstiklâl Marşının Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada bulunsaydınız neler hissederdiniz? Paylaşınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı İstiklâl Marşının Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada bulunsaydınız neler hissederdiniz? Paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İstiklâl Marşının Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada bulunsaydınız neler hissederdiniz? Paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İstiklal Marşı Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada bulunsaydım büyük bir hayranlık ve gurur hissederdim.


“İstiklâl Marşının Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada bulunsaydınız neler hissederdiniz? Paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İstiklal Marşı Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada olmak isterdim.

Bu dizeleri ilk kez duyuyor olsaydım şaşkınlık, onur, takdir ve hayranlık hissederdim.

Gerçekten büyük bir başarı ve mükemmel bir uyumla yazılmıştır. Zorlu yıllardan geçirildiği için tüm samimiyetle dizeler seçilmiştir.

Belki de bu yüzden bu kadar değerli ve kıymetli olmuştur. Ayrıca yazarının yapmış olduğu mütevazı tavır takdire değerdir.



 

Our Score

İstiklâl Marşını okumak sizlere hangi duyguları hissettiriyor? Paylaşınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı İstiklâl Marşını okumak sizlere hangi duyguları hissettiriyor? Paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İstiklâl Marşını okumak sizlere hangi duyguları hissettiriyor? Paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İstiklal Marşı’nı okumak bana büyük bir gurur ve heyecan veriyor.


“İstiklâl Marşını okumak sizlere hangi duyguları hissettiriyor? Paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İstiklal Marşı’nı okumak bana huzur, Onur ve gurur veriyor.

İçimde bu vatan için fedakarlık etmiş olan atalarıma karşı saygı ve kendimde bu vatanı korumak için sorumluluk hissediyorum. Kendimden sonra gelecek olan nesillere Bu vatanı koruyarak bırakmayı kendime bir borç olarak görüyorum.

Bunların hepsi İstiklal Marşı’nı okuduğum esnada benim içerimde canlanan sevgi, vatanseverlik, duygularını çağrıştırmaktadır.



 

Our Score

Millî marşımızın ve bayrağımızın milletimiz için önemi nedir? Düşüncelerinizi paylaşınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Millî marşımızın ve bayrağımızın milletimiz için önemi nedir? Düşüncelerinizi paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Millî marşımızın ve bayrağımızın milletimiz için önemi nedir? Düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Milli marşımız ve bayrağımız bizim özgürlüğümüzün ve atalarımızın yaptıkları fedakarlıkların simgesidir.

Bu yüzden milli marşımız ve bayrağımız milletimiz için çok önemli bir yere sahiptir.


“Millî marşımızın ve bayrağımızın milletimiz için önemi nedir? Düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Milli marşımız ve bayrağımız her devlette olduğu gibi bizim için de özgürlük, atalarımıza saygı ve yapılan fedakarlıkları göstererek ortak bir temel duyguyu oluşturur.

Bu temel duygu vatan sevgisidir. Bağımsızlığı olmayan milletlerin en temel ihtiyaçlarını bile karşılayamadıklarını ve başka ülkelerde nasıl zorlandıklarını görmekteyiz.

Bu yüzden özgürlük çok önemli, özgürlüğü simgeleyen milli marşımız ve bayrağımız da o derece önemlidir.

Milli marşımız ve bayrağımız hepimizin içerisinde bulunan vatan sevgisini ifade eden en içten duyguları ifade etmektedir.



 

Our Score

Atatürk’ün liderlik özelliği ile ilgili söylenmiş sözleri araştırıp yazınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ün liderlik özelliği ile ilgili söylenmiş sözleri araştırıp yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Atatürk’ün liderlik özelliği ile ilgili söylenmiş sözleri araştırıp yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Atatürk’ün liderlik özelliği ile ilgili söylenmiş sözler

  • Atatürk bir millet bütün vasıtalarından mahrum edilse dahi kendisini kurtaracak olan vasıtaları yaratacağını öğreten liderdir. Onun birinci talebesi Mussolini’dir, ikinci talebesi benim. Adolf Hitler
  • Herhangi bir olayı derinliğiyle kavramak, çıkar yolu görüp birdenbire harekete geçmek iktidarı, O’nun eşsiz otoritesinin başlıca kaynaklarından biridir. Grace Ellison, İngiliz gazeteci, 1923
  • Devletimizin banisi (kurucusu) ve milletimizin fedakar, sadık hadimi, insanlık idealinin âşık ve mümtaz (seçkin) siması, eşsiz kahraman Atatürk! Vatan sana minnettardır. İsmet İnönü

“Atatürk’ün liderlik özelliği ile ilgili söylenmiş sözleri araştırıp yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Atatürk’ün liderlik özelliği ile ilgili söylenmiş sözler

  • O genç ve dahi Türk şefinin o esnada Çanakkale’de bulunması, Müttefikler bakımından talihin en acı darbelerinden biridir. mAlan Moorehead
  • Akıllı ve barışçı yöntemlerle gerçekleştirdiği eseri halkların tarihinde izlerini bırakacaktır. Albert Lebrun, Fransız Cumhurbaşkanı
  • Her şeyden ötesi, o bir kurucudur, modern zamanların en büyük ulus kurucusudur. mAndrew Mango
  • Mustafa Kemal Atatürk, kuşkusuz 20. yüzyılda dünya savaşından önce yetişen en büyük devlet adamlarından biri, hiçbir millete nasip olmayan cesur ve büyük bir inkılâpçı olmuştur. David Ben-Gurion, İsrail Başbakanı, 1963
  • Ben şimdiye kadar on beş hükümdar ve cumhurbaşkanı ile özel ve resmi konuşmalar yaptım. Bu geceki kadar ezildiğimi hatırlamıyorum. Mustafa Kemal’de büyük bir ruh kuvvetinin esrarı var. Charles Townssend, İngiliz general, 1922
  • Kemal Atatürk, yalnız bu yüzyılın en büyük adamlarından biri değildir. Biz Pakistan’da, O’nu geçmiş bütün çağların en büyük adamlarından biri olarak görüyoruz. Askeri bir deha, doğuştan bir lider ve büyük bir yurtsever… Eyüp Han, Pakistan Cumhurbaşkanı Çok büyük bir adamdı. Bir siyasi dahiydi. Excelsior Gazetesi, Fransa


 

Our Score

“Cumhuriyet Bayramı” konulu bir şiir veya hikâye edici bir metin yazınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı “Cumhuriyet Bayramı” konulu bir şiir veya hikâye edici bir metin yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Cumhuriyet Bayramı” konulu bir şiir veya hikâye edici bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Cumhuriyet bir tohumdu , büyüdü.

Ne canlar feda oldu uğruna

Ne yiğitler gözünü kırpmadan ölümlere yürüdü

Yeterki dirilsin diye bu vatan

Analar ordu saflarına küçük askerler düzdü

Yürekleri yaktı ağıtları

Zira vatana hersey fedaydı

Ağlamak için bile görmediler hakkı

Mal, can ,sevgili , evlat herşey feda oldu bayrak için

Sonra kuruldu Cumhuriyet

Önce tohum oldu sonra fidan

Kocaman çınar oldu şimdi büyüdü


““Cumhuriyet Bayramı” konulu bir şiir veya hikâye edici bir metin yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Atamızın armağanı ne güzeldir Cumhuriyet

Nice zahmet nice emek verdi sana bu millet

Ülkemin hüviyeti

Sensin ey Cumhuriyet

Coşkulu sevinçliyiz

Bütün millet hep biriz

Cesaretle ün saldık

Biz deli yurekleriz

Cumhuriyet bizimdir

Başımızın tacı gözümüzün feridir

Yaşasın Cumhuriyet’ imiz



 

Our Score

Millî Mücadele Döneminde halkımızın yaptığı fedakârlıklar nelerdir? Anlatınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Millî Mücadele Döneminde halkımızın yaptığı fedakârlıklar nelerdir? Anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Millî Mücadele Döneminde halkımızın yaptığı fedakârlıklar nelerdir? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Milli mücadele döneminde halkımız canını , sevdiklerini malını vatan uğrunda feda etmiştir.


“Millî Mücadele Döneminde halkımızın yaptığı fedakârlıklar nelerdir? Anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Milli Mücadele dönemi en büyük fedakarlıkların yapıldığı dönemlerden bir tanesidir.

Bu dönemde uzun bir kriz ve zorluk içerisinde olan halk hayatından, canından, çocuk denecek yaşta olan evlatlarını , eşlerini, akrabalarını ve ellerinde bulunan bütün malları vatan uğruna feda etmişlerdir.

Bu kadar fedakarlık neticesinde vatanımız düşmanlardan kurtulmuştur.



 

Our Score

Yardımlaşma niçin önemlidir? Düşüncelerinizi paylaşınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Yardımlaşma niçin önemlidir? Düşüncelerinizi paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yardımlaşma niçin önemlidir? Düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yardımlaşmak iki veya birçok insan arasında sevgi bağ kurar.

Yardımlaşmak çok önemlidir nokta çünkü yardımlaşmanın yaygın olduğu topluluklarda dostluk ve sevgi bağları güçlüdür.

Yardımlaşma sayesinde zor durumda kalan insanlar kendilerini yalnız hissetmez ve hayatı daha sıkı bağlanarak daha az hata yaparlar.


“Yardımlaşma niçin önemlidir? Düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İnsan olarak hayatımızda bazen iyi bazen kötü günler başımıza gelebilir.

Zor zamanlarımızda hepimiz maddi ve manevi olarak birinin elimizden tutmasını ve bize yardım etmesini bekleriz.

Zor zamanlarda insanlar hata yapmaya ve kendilerini kötü hissetmeye daha yatkındırlar.

İşte tam bu zor zamanda gelen yardımlaşma kişiye hayata bağlayarak yaşama tutunmasını sağlar.

Yardımlaşmak toplumun huzuru ve mutlu yaşamasında, toplumun barış ve toplumda paylaşma, güven hissetmesine sebep olur.

Toplumun dayanışma içinde olması insanların birbirini anlaması, yardımcı olması ve hayatı yaşamaları için olmazsa olmazdır.



 

Our Score

Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklara nasıl çözümler önerirsiniz? Paylaşınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklara nasıl çözümler önerirsiniz? Paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklara nasıl çözümler önerirsiniz? Paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklara belediyeler onlara uygun alanlar oluşturarak yardımcı olabilir.

Ayrıca bizlerin belirli noktalara mama ve su bırakarak, barakalar yaparak sıkıntılarını biraz küçültebiliriz.


“Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklara nasıl çözümler önerirsiniz? Paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklara yetkililer çare bulmalıdır. Çoğu zaman insanlar içinde tehlike oluşturan köpekler gibi hayvanlar kendilerine uygun ve rahat yaşayabilecekleri güzel alanlarda, doğal ortamlarda yaşamalıdırlar.

Böyle neyse kışın Yağmur, rüzgar ve kar gibi havalarda barınarak rahat bir yaşam sürebilirler.

Bizlerin yapacağı ise bu hayvanları elimizden geldiği kadar sığınma yerleri, barakalar yaparak yemek ve su ihtiyaçlarını elimizden geldiği kadar karşılamaktır.



 

Our Score
error: Content is protected !!