Hangi yeteneklere sahip olduğunuzu düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hangi yeteneklere sahip olduğunuzu düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Hangi yeteneklere sahip olduğunuzu düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ben resim çizmek ve voleybol oynamak konusunda yetenekli olduğumu düşünüyorum.

Bu yeteneklerimi geliştirmek istiyorum.


“Hangi yeteneklere sahip olduğunuzu düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

…Ben şair ve kompozisyon yazma konusunda yetenekli olduğumu düşünüyorum nokta ileride bir şair veya eserler bırakarak bir yazar olmayı hayal ediyorum.

… Ben matematik konusunda yetenekli olduğumu düşünüyorum. İleride bu becerimi geliştirerek seçeceğim mesleği ona göre seçmeyi planlıyorum.

… Ben duygusal olarak ve insanlarla konuşmak açısından yetenekli olduğumu düşünüyorum. İleride bir psikolog olmayı düşünüyorum.

… Ben futbol konusunda yetenekli olduğumu düşünüyorum. Bu yönümü geliştirerek ileride bir futbolcu olabilirim.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları SÖZCÜ Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Değerli velilerimiz ve öğrencilerimiz ; Yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimize derslerinde yardımcı olmak amacıyla Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından ödev sitemizde “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı SÖZCÜ Yayıncılık Cevapları” konusu Öğretmenlerimizden Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından sizler için özenle ödevlerinizi kontrol etmeniz amacıyla hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları SÖZCÜ Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmek için aşağıda yer alam mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklamanız veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde Fen Bilimleri ödevlerinizi kontrol edebilirsiniz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları SÖZCÜ Yayıncılık ” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorarak değerli Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından hızlı ve güvenilir cevaplara ulaşabilirsiniz. İyi dersler dileriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33.‘nin cevapları aşağıdadır. 


1. Ünite: Yer Kabuğu ve Dünya’mızın Hareketleri


1. Yer Kabuğunun Yapısı


Yer Kabuğunun Yapısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18


2. Dünya’mızın Hareketleri


Dünya’mızın Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23


1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27


1. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48.‘nin cevapları aşağıdadır. 


2. Ünite: Besinlerimiz 


Besinler ve Özellikleri


Sağlıklı Beslenme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36


Besinler Tüketilirken Dikkat Edilmesi Gerekenler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38


Dengeli Beslenme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42, 43


2. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 44, 45, 46


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64.‘nin cevapları aşağıdadır. 


3. Ünite: Kuvvetin Etkileri 


1. Kuvvetin Cisimler Üzerindeki Etkileri


Kuvvetin Cisimler Üzerindeki Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52


2. Mıknatısların Uyguladığı Kuvvet


Mıknatısların Uyguladığı Kuvvet  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54, 55, 56, 57, 58


3. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 59, 60, 61, 62, 63, 64


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118.‘nin cevapları aşağıdadır. 


4. Ünite: Maddenin Özellikleri


1. Maddeyi Niteleyen Özellikler


Madde Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71


2. Maddenin Ölçülebilir Özellikleri


Kütle ve Hacim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


3. Maddenin Hâlleri


Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


4. Maddenin Isı Etkisiyle Değişimi


Isınma ve Soğuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92


Hâl Değişimi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98


5. Saf Madde ve Karışım


Saf Madde ve Karışım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101


Karışımların Ayrılması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105, 106


Karışımların Ekonomik Değeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115


4. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 116, 117, 118


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156.‘nin cevapları aşağıdadır. 


5. Ünite: Aydınlatma ve Ses Teknolojileri 


1. Aydınlatma Teknolojileri


Geçmişten Günümüze Aydınlatma Teknolojileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124


2. Uygun Aydınlatma


Aydınlatma Araçlarının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126, 127, 128, 129


3. Işık Kirliliği


Işık Kirliliği ve Olumsuz Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135


4. Geçmişten Günümüze Ses Teknolojileri


Ses Teknolojileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143


5. Ses Kirliliği 


Ses Kirliliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151


5. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164.‘nin cevapları aşağıdadır. 


6. Ünite: İnsan ve Çevre


Bilinçli Tüketici 


Kaynakların Kullanımı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162


6. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 163, 164


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175.‘nin cevapları aşağıdadır. 


7. Ünite: Basit Elektrik Devreleri


Basit Elektrik Devreleri


Devre Elemanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172


7. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 173, 174, 175



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27 FERMAN Yayıncılık

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bireyler Arası Farklılıklar Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bireyler Arası Farklılıklar Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27 FERMAN Yayıncılık”

Soru : Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik neler önerirsiniz? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik neler önerirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İster kardeşimiz ister bir başkası olsun bütün insanlar birbirinden farklıdır Birgül farklı duygular ve farklı ilgi alanlarına sahiptirler.

Özellikle kişinin yaşları ve özellikleri farklıysa ilgi alanları da değişebilir ve iletişim kurarak bağlarımızı kuvvetlendirmemiz bu yüzden biraz zor olabilir.

Çünkü insan ortak zevk duymuş olduğu bir insana daha çabuk yakında kurar.

Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik yapabilecekleri şey ortak ilgi alanları vurarak bularak ortak hareket etmeleri ve ortak zevklerini keşfederek bunu beraber yapmaya çalışmalarıdır.


Soru : Aşağıda Emre ve Cenk’in kendilerini tanıttıkları konuşmalar verilmiştir. Emre ve Cenk’in ilgi ve yeteneklerinin neler olduğunu söyleyiniz.

Ben Emre. Konuşkan bir insanım, duygularımı belli ederim. Arkadaşlarım sakin bir insan olduğumu söyler. Resim yapmayı ve müzik dinlemeyi çok severim. Arkadaşlarım resme yeteneğim olduğunu söyler.

Ben Cenk. Kardeşim Emre kadar konuşkan değilimdir. Dinlemeyi tercih ederim. Bazı durumlarda bir anda öfkelenebilirim ama sinirim çabuk geçer. Spor yapmaktan hoşlanırım. Hemen Hemen tüm boş vaktimi spor yaparak geçiririm.


Cevap :

Emre’nin ilgi duyduğu alanlar konuşmak ve resim çizmektir. Yeteneği ise resimdir.

Cenk’in yetenekleri dinlemek ve spor yapmaktır.

İlgi alanı ise spordur.


Soru : Dünya’daki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı ne olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Dünya’daki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı ne olurdu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence dünyadaki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı hayat yaşanılmaz olurdu.

Hepimiz bizimle ortak özelliklere sahip olan insanlarla beraber olmaktan keyif alır ve onları severiz. Ancak herkesin aynı olması demek hayatın geri kalan bütün alanlarında başarıların, icatların ve hayatımızı kolaylaştıracak alanların olmaması demektir.

Bizler insan olarak hastalandığımızda doktora, bir davamız olduğu zaman avukata, hayatımızı devam ettirebilmek için gıdaları satan, pişiren kişilere, güvenliğimizi sağlamak için polisleri gibi bütün mesleklere ihtiyaç duyarız.

İnsanların özellikleri farklı olduğu için farklı özellikteki meslekleri tercih ederler. Herkesin özelliği aynı olsaydı tek bir alana yönelirlerdi.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Sınıf panonuza astığınız resimlerde kimler hangi durumlarda nasıl empati yapıyor? Resimleri karşılaştırınız. Günlük yaşamda empati yapmanızı gerektiren diğer örnek durumları paylaşınız.


Kısa Cevap : “Sınıf panonuza astığınız resimlerde kimler hangi durumlarda nasıl empati yapıyor? Resimleri karşılaştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıf fonumuzu astığımız resimler dışında fiziksel ve zihinsel engelli olan kişiler ve bunlara bakım yapan kişilere karşı empati yapmalıyız.

Aslında hem patiği hayatımızda karşılaştığımız veya duyduğumuz ilişkimiz olan herkese yapmalıyız. Çünkü empati ile karşıdaki insanın duygularını ve o anda neden böyle bir karar verdiğini anlamaya çalışır böylelikle olayları daha kolay çözümleyebiliriz.

Özellikle bu empati becerisi bütün bireylerde gelişmiş olursa toplum çok daha yaşanır bir hale gelir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Dezavantajlı bireylere yönelik çevrenizde hangi çalışmalar yapılıyor? Söyleyiniz. Sizce bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduğumuzu yani empati yaptığımızı gösteriyor mu? Bu çalışmalar yeterli midir? Başka ne tür çalışmalara ihtiyaç vardır? Tartışınız.


Kısa Cevap : “Dezavantajlı bireylere yönelik çevrenizde hangi çalışmalar yapılıyor? Söyleyiniz. Sizce bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduğumuzu yani empati yaptığımızı gösteriyor mu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ne zaman taşlı bireylere yönelik çevremizde onlara özel alanların yapılması, oturma ve park etme gibi alanların ayrılması, hastane, alışveriş merkezi gibi yerlerde kolay hareket etmelerini sağlayacak alanlar yapılmaktadır.

Bence bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduğumuzu yani empati yaptığımızı gösterir.

Ancak bu çalışmalar yeterli değildir. Çünkü bu insanlar diğer insanlar kadar rahat bir şekilde hareket edeceği imkanı her zaman ve her yerde bulamıyorlar.

Bunun için yapılan çalışmalar arttırılmalı ve yenilenmelidir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen şiiri ve metni okuyup soruları yanıtlayınız.

FARKLIYIZ

Ceren sevgi dolu, Emre güzel sözlü,
Fatih sarı saçlı, Arda siyah gözlü,
Berat uzun boylu, Civan tombul yüzlü,
Pelin’in hayal gücü geniş, Gökçe ise güçlü,
Küçük Ömer duygu dolu, biraz da sulu gözlü,
Şimdi size söyleyeyim, sözün özü:
Hepimiz farklıyız, hepimiz arkadaşız.
Tolgahan AYANTAŞ


• Şiirin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Şiir ben de arkadaşlık, birlik ve beraberlik duygu ve düşüncelerini uyandırdı.


• Şiirde bireyler arası hangi farklı özelliklere değinilmektedir? Açıklayınız.


Cevap :

Şiirde bireyler arası fiziksel ve duygusal farklılıklardaki özelliklere değinilmektedir.


• Şiirde değinilenler dışında bireyler arası farklılıklara sizler de örnekler veriniz.


Cevap :

Şehirde denilenler dışında bireyler arası farklılıklara insanların yetenekleri, başarıları örnek olarak verilebilir.


DOĞRU İLETİŞİM
Günlük yaşamımızda karşılaştığımız iletişim problemlerinin önemli bir bölümü empati yapmadığımız için gerçekleşmektedir. Bizden farklı özelliklere sahip insanları daha iyi anlayabilmemiz, farklılıkları zenginlik olarak görmemizle yakından ilişkilidir. Doğru iletişimin önemli unsurları, bizden farklı kişisel özelliklere sahip diğer bireyleri anlamaya çalışmamız ve onları saygıyla dinlememizdir. Farklılıklarımızı bir zenginlik olarak görmeliyiz. Toplumumuzun huzurunu ve barışını sürdürmek konusunda istekli olmalıyız.

Tolgahan AYANTAŞ


• İnsanlar birbirinin farklı özelliklerini tanıyıp kabul etmezse doğru iletişim kurabilir mi? Neden? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :

İnsanlar birbirinin farklı özelliklerini tanıyıp kabul etmezse doğru iletişim kuramazlar.

Çünkü karşımızdaki insana farklı gördüğümüz gibi biz de ondan farklıyızdır ve bu farklılıklar toplumu kuvvetlendirir.


• Doğru iletişim kurmak için metinde değinilenler dışında başka hangi özelliklere sahip olunmalıdır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :

Doğru iletişim kurmak için metinde değinlenler dışında samimiyet, insana karşı sevgi ile yaklaşmak özelliklerine sahip olunmalıdır.


Sonraki Konuya Hazırlık 


Soru : Toplumumuzda yaşayan insanlar arasında saygı olmasaydı ne gibi sorunlarla karşılaşabilirdik? Dosya kâğıdına bununla ilgili bir metin yazınız. Yazdığınız metni sınıf panosuna asınız.


Kısa Cevap : “Toplumumuzda yaşayan insanlar arasında saygı olmasaydı ne gibi sorunlarla karşılaşabilirdik? Dosya kâğıdına bununla ilgili bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar arasında sevginin önemi gibi saygı da büyük bir yere sahiptir.

Herkesi sevmek zorunda değildir ancak sevsek de sevmesek de insanlara saygı duymak çok önemlidir.

Çünkü bizim herkese ve her şeyi sevemediğimiz gibi insanların da hepsini bizi sevmesi beklenemez. Ancak saygı herkese ve her şeye lazımdır.

Toplumumuzda yaşayan insanlar arasına saygı olmasaydı insanlar diğer insanların haklarına riayet edilmez ve onlara kaba davranan dışarıda bulunarak onları küçük düşürürdü.

Bu da bütün yerlerde büyük bir kaos meydana getirirdi.

Çünkü saygısızlık saygısızlığı getirir ve karşılıklı saygısızlık büyük olayları doğurur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27 FERMAN Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Toplumumuzda yaşayan insanlar arasında saygı olmasaydı ne gibi sorunlarla karşılaşabilirdik?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Toplumumuzda yaşayan insanlar arasında saygı olmasaydı ne gibi sorunlarla karşılaşabilirdik? Dosya kâğıdına bununla ilgili bir metin yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Toplumumuzda yaşayan insanlar arasında saygı olmasaydı ne gibi sorunlarla karşılaşabilirdik? Dosya kâğıdına bununla ilgili bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sevgi ve bütün ilişkiler saygı ile beraber taçlanır ve güzelleşir.

Bir insan bir insanın ne kadar severse sevsin saygı olmadıkça bu ilişki devam edemez ve sağlıklı bir şekilde yürüyemez.

Toplumumuzda yaşayan insanlar arasında saygı olmasaydı herkes diğerini kırıp kırmadığını düşünmeyerek hareket eder ve büyük kavgalar olabilirdi.


“Toplumumuzda yaşayan insanlar arasında saygı olmasaydı ne gibi sorunlarla karşılaşabilirdik? Dosya kâğıdına bununla ilgili bir metin yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İnsanlar arasında sevginin önemi gibi saygı da büyük bir yere sahiptir.

Herkesi sevmek zorunda değildir ancak sevsek de sevmesek de insanlara saygı duymak çok önemlidir.

Çünkü bizim herkese ve her şeyi sevemediğimiz gibi insanların da hepsini bizi sevmesi beklenemez. Ancak saygı herkese ve her şeye lazımdır.

Toplumumuzda yaşayan insanlar arasına saygı olmasaydı insanlar diğer insanların haklarına riayet edilmez ve onlara kaba davranan dışarıda bulunarak onları küçük düşürürdü.

Bu da bütün yerlerde büyük bir kaos meydana getirirdi.

Çünkü saygısızlık saygısızlığı getirir ve karşılıklı saygısızlık büyük olayları doğurur.



 

Our Score

Dezavantajlı bireylere yönelik çevrenizde hangi çalışmalar yapılıyor? Söyleyiniz.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Dezavantajlı bireylere yönelik çevrenizde hangi çalışmalar yapılıyor? Söyleyiniz. Sizce bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduğumuzu yani empati yaptığımızı gösteriyor mu? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Dezavantajlı bireylere yönelik çevrenizde hangi çalışmalar yapılıyor? Söyleyiniz. Sizce bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduğumuzu yani empati yaptığımızı gösteriyor mu?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Dezavantajlı birileri yönelik çevremizde sadece onlara ayrılan alanlar, sarı kaldırım parklarının döşenmesi, merdivenlerden inip çıkabilmeleri için teknolojik aletler gibi çalışmalar yapılıyor.

Bu çalışmalar onların her yere girebilmeleri ve rahat edebilmeleri için yeterli değildir. Bu çalışmalar iyileştirilmeli ve geliştirilmelidir.


“Dezavantajlı bireylere yönelik çevrenizde hangi çalışmalar yapılıyor? Söyleyiniz. Sizce bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduğumuzu yani empati yaptığımızı gösteriyor mu?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ne zaman taşlı bireylere yönelik çevremizde onlara özel alanların yapılması, oturma ve park etme gibi alanların ayrılması, hastane, alışveriş merkezi gibi yerlerde kolay hareket etmelerini sağlayacak alanlar yapılmaktadır.

Bence bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduğumuzu yani empati yaptığımızı gösterir.

Ancak bu çalışmalar yeterli değildir. Çünkü bu insanlar diğer insanlar kadar rahat bir şekilde hareket edeceği imkanı her zaman ve her yerde bulamıyorlar.

Bunun için yapılan çalışmalar arttırılmalı ve yenilenmelidir.



 

Our Score

Sınıf panonuza astığınız resimlerde kimler hangi durumlarda nasıl empati yapıyor? Resimleri karşılaştırınız.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sınıf panonuza astığınız resimlerde kimler hangi durumlarda nasıl empati yapıyor? Resimleri karşılaştırınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sınıf panonuza astığınız resimlerde kimler hangi durumlarda nasıl empati yapıyor? Resimleri karşılaştırınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sınıf panomuzu astığımız resimlere baktığımız zaman vücut engeli bulunan, ülkemize savaş sebebiyle başka ülkelerden gelmiş olan insanlara empati yaptıklarını görmekteyiz.

Günlük yaşamımızda annemiz, babamız, öğretmenimiz ve kardeşimiz gibi bütün ilişkimiz olan kişilere empati yapmalıyız ki herkes birbirini anlamaya çalışsın ve ilişkiler kolaylaşsın.


“Sınıf panonuza astığınız resimlerde kimler hangi durumlarda nasıl empati yapıyor? Resimleri karşılaştırınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Sınıf fonumuzu astığımız resimler dışında fiziksel ve zihinsel engelli olan kişiler ve bunlara bakım yapan kişilere karşı empati yapmalıyız.

Aslında hem patiği hayatımızda karşılaştığımız veya duyduğumuz ilişkimiz olan herkese yapmalıyız. Çünkü empati ile karşıdaki insanın duygularını ve o anda neden böyle bir karar verdiğini anlamaya çalışır böylelikle olayları daha kolay çözümleyebiliriz.

Özellikle bu empati becerisi bütün bireylerde gelişmiş olursa toplum çok daha yaşanır bir hale gelir.



 

Our Score

Dünya’daki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı ne olurdu?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Dünya’daki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı ne olurdu? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Dünya’daki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı ne olurdu?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Dünyadaki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı hayat devam etmezdi diye düşünüyorum.

Hayatta tıp, mimari, esnaflık, bina yapımı, güç gerektiren alanlar gibi birçok alanda yapılması gereken meslekler ve işler vardır.

Her biriyle ilgilenen insanların özellikleri birbirinden farklıdır. Eğer bütün insanların özellikleri aynı olsaydı sadece belirli alanlarda çalışmalar yapılır ve böylece hayatımızda hayatımızı devam ettirebilmek için gerekli olan nesneleri bulamazdık.


“Dünya’daki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı ne olurdu?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bence dünyadaki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı hayat yaşanılmaz olurdu.

Hepimiz bizimle ortak özelliklere sahip olan insanlarla beraber olmaktan keyif alır ve onları severiz. Ancak herkesin aynı olması demek hayatın geri kalan bütün alanlarında başarıların, icatların ve hayatımızı kolaylaştıracak alanların olmaması demektir.

Bizler insan olarak hastalandığımızda doktora, bir davamız olduğu zaman avukata, hayatımızı devam ettirebilmek için gıdaları satan, pişiren kişilere, güvenliğimizi sağlamak için polisleri gibi bütün mesleklere ihtiyaç duyarız.

İnsanların özellikleri farklı olduğu için farklı özellikteki meslekleri tercih ederler. Herkesin özelliği aynı olsaydı tek bir alana yönelirlerdi.



 

Our Score

Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik neler önerirsiniz?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik neler önerirsiniz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik neler önerirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Farklı yaşlarda ve farklı özellikleri sahip olan kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeleri için ortak noktalarını bulmaları ve ortak yapmaktan hoşlandıkları şeyleri yapmalarını öneririm.


“Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik neler önerirsiniz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İster kardeşimiz ister bir başkası olsun bütün insanlar birbirinden farklıdır Birgül farklı duygular ve farklı ilgi alanlarına sahiptirler.

Özellikle kişinin yaşları ve özellikleri farklıysa ilgi alanları da değişebilir ve iletişim kurarak bağlarımızı kuvvetlendirmemiz bu yüzden biraz zor olabilir.

Çünkü insan ortak zevk duymuş olduğu bir insana daha çabuk yakında kurar.

Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik yapabilecekleri şey ortak ilgi alanları vurarak bularak ortak hareket etmeleri ve ortak zevklerini keşfederek bunu beraber yapmaya çalışmalarıdır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 28-29-30 FERMAN Yayıncılık

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Saygılıyız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Saygılıyız Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 28-29-30


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 28-29-30 FERMAN Yayıncılık”

Soru : “Saygı duyuyorum.” cümlesini kullandığımız durumlar hangileridir? Fikirlerinizi paylaşınız.


Kısa Cevap : ““Saygı duyuyorum.” cümlesini kullandığımız durumlar hangileridir? Fikirlerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;

Uzun Cevap :

“Saygı duyuyorum.” Cümlesini kullandığımız durumlar başkalarının farklı fikirleri, farklı ilgi alanları ve zevklerini ifade ettikleri ve gösterdikleri durumlardır.

İnsanlar bizim hiç beğenmediğimiz bir yemeği beğenebilir, hiç ilgimiz olmayan bir alana ilgi duyarak hayatlarını O çizgide yürütebilirler.

Bizden çok farklı düşünebilir ve çok farklı ilgi alanlarına sahip olabilirler.

Zevklerini ve fikirlerini yadırgamak yerine onların bize bizim de onlara saygı duymamız gerekmektedir.

Çünkü nasıl o insanlar bize göre farklıysa biz de onlara göre farklıyız ve kendimize saygı duyulmasını istediğimiz gibi onlara da saygı duymalıyız.


Soru : Sınıf panosundaki metinleri inceleyiniz. Metinlerde hangi durumlar örneklendirilmiştir? Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişebilir mi? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Sınıf panosundaki metinleri inceleyiniz. Metinlerde hangi durumlar örneklendirilmiştir? Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişebilir mi? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Metinlerde farklı kültür , farklı fikir, alan ve zevklere sahip olan kişiler örneklendirilmiştir.

Dünyanın birçok yerinde hatta aynı ülkede ve aynı şehirde bile farklı kültürlere, farklı ilgi alanlarına ve zevklere sahip olan insanlar vardır.

Bir evin içerisinde yaşayan ve aynı anne babadan doğan çocuklar bile aynı yaşamın içerisinde olmalarına rağmen farklı ilgi alanlarına, zevklere ve fikirlere sahiptirler.

Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişeceğini düşünmüyorum.

Çünkü bir insan ne kadar sevildiğini bilirse bilsin saygı olmadıkça o kişiye güvenemez ve ilişkisini devam ettiremez.


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Konya Büyükşehir Belediyesi sizce neden böyle bir çalışma yapmıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Konya Büyükşehir Belediyesi ve İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle, “Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi” kapsamında, 29 okulda kurulan geçici eğitim merkezlerindeki öğrencilere, üç bin adet kitap seti hediye edildi.

Konya’nın Karatay ve Meram ilçelerinde, Genç Komek Yaz Okulu eğitimlerinin verildiği 29 okulda kurulan geçici eğitim merkezlerinde eğitim gören savaş mağduru Suriyeli çocukların, Türkçe dil seviyelerini geliştirmeleri amacıyla 3 bin adet kitap dağıtıldı.

Genel ağ / Erişim Tarihi: 11.12.2021 (Özetlenmiştir.)


Cevap :

Konya Büyükşehir Belediyesi savaş mağduru olan çocukların topluma kazandırılması ve dil bilgilerini geliştirerek hayata kazandırılmaları ve kendilerini değerli hissetmeleri amacıyla böyle bir çalışma yapmış olabilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen metni okuyarak farklılıklara saygı duymanın önemini düşününüz. Ardından konuyla ilgili sloganlar hazırlayarak sınıf panosuna asınız.

İNSANLAR VE BİTKİLER

Çocukluğumdan beri bitkilerin yaşam mücadelesi her zaman dikkatimi çekmiştir. Bitkilerin toprağa sıkı sıkı bağlı olması, bana insan yaşamı hakkında ipuçları verir. Onları; işitmeyen, görmeyen, duymayan, hissetmeyen varlıklar sanmayın sakın! İnsanlar da tıpkı bitkiler gibi hayatları boyunca zorluklarla karşılaşırlar.

Bitkiler birbirleriyle yarışmaya bayılırlar. Daha fazla güneş ışığı ve su için mücadele ederler. Ben bu yüzden bitkileri bazı yönlerden insanlara benzetiyorum. İnsanlar da birbirleriyle yarış hâlindeler. Güzel şeyler konusunda yarışmak, iyi bir davranış olabilir.

Böyle rekabetler tatlıdır. İyilik yapmada yarışmak, bilime katkı sağlamada yarışmak gibi. İnsanlar maalesef birbirlerine yeterince saygı duymuyorlar ve farklı alanlarda yarışmayı tercih ediyorlar. İnsanlar birbirleriyle böyle yarışırken hayatın güzelliklerini kaçırıyorlar.

Birbirlerine küsüyorlar. Hatta bazen birbirlerine haksızlık yapıyorlar. Örneğin kendilerinden farklı olan insanları yok sayıyorlar. Yardıma muhtaç olan insanlara el uzatmıyorlar. Farklılıkları nedeniyle dışlanan insanların yaşamı zorlaşmaktadır. Saygı, toplumda yaşayan insanları birbirine bağlayan en temel değerlerden biridir. Farklılıkları nedeniyle yok sayılan insanlara el uzatmanız yeterlidir. Çünkü böyle yaparak gerçekten insan olmuş sayılırsınız ve hayatın tadına varırsınız. Sevin ve sayın.

Tolgahan AYANTAŞ


Cevap :

Güzellikler için yarışmanın ödülü en güzel olur

Güzel şeylere rağbet etki kazanımın güzellik olsun


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.

Leopar Lily

Leopar Lily’nin benekleri tanıdığı diğer leoparların aksine siyah değil pembeydi (Görsel 1.31). Eğer diğer leoparlar onu bu hâli ile kabul etmiş olsalardı durumu bu kadar korkunç olmayacaktı. Diğer leoparlar onu önemsemedi ve ona güldü. Lily, bu durum karşısında bazen korktu ve kendini üzgün hissetti. Bazen de kızdı. Bu yüzden her zaman yalnız kalmayı tercih etti.

Bir gün dört yavru leopar, kendilerine benzemediğini öne sürerek onu uzaklaştırdı. Lily saatlerce koştu, evinden uzaklaştı, sonra ağladı. Sonunda dinlenmek için ormanda uyumaya başladı. Uyandığında karşısında parlak yeşil benekleri olan bir leopar duruyordu. Adının Lenny olduğunu söyleyen leopar o kadar kendinden emin ve mutluluk içinde ışık saçarak konuşuyordu ki Lily kendini güvende hissetti ve ona hikâyesini anlattı.

Bir süre sonra leopar Lucy ve Lovra geldi. Lucy mavi, Lovra mor beneklere sahipti. Onlar Lily’i görür görmez onu sevdiler. Hep birlikte zaman geçirip oyunlar oynadılar. Lily, farklılığının normal ve özel bir durum olduğunu düşündü. Lily sonunda evine döndüğünde annesi, babası ve iki erkek kardeşi ona doğru koştular. Lily onlara sıcak bir şekilde gülümsedi.

John McConnel (Con Mekkonel) – Diane Tillman (Diyan Tilman) Yaşayan Değerler Eğitimi Etkinlikleri (Özetlenmiştir.)


1. Diğer leoparlar neden Lily’e saygısızca davranıyorlarmış?


Cevap :

Diğer leoparlar benekleri pembe olduğu için Lily’ e saygısızca davranıyorlarmış.


2. Diğer leoparlar Lily’e kötü davrandıklarında Lily neler hissetmiş?


Cevap :

Diğer leoparlar Lily’ e kötü davrandıklarında Lily bazen korkmuş bazen üzgün hissetmiş bazen de kızmıştır.


3. Buna benzer şeyleri siz yaşasanız neler hissedersiniz?


Cevap :

Buna benzer şeyleri ben yaşasaydım ben de üzülür, korkar ve üzgün hissederdim.


4. İnsanlar birbirlerine saygılarını nasıl gösterir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Kısa Cevap : “İnsanlar birbirlerine saygılarını nasıl gösterir? Fikirlerinizi söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanların birbirine saygı duyması gerekmektedir. Diğer insanlar farklı olduğu gibi biz de onlardan farklıyız. Birbirimize saygı duymak kadar duyduğumuz bu saygıyı göstermemiz de gerekmektedir.

Duyduğumuz saygıyı insanlara ölçülü, seviyeli ve kibar davranarak gösterebiliriz.

Duyduğumuz bu saygıyı yargılı ve yargılayıcı davranmadan empati yaparak gösterebiliriz.


Sonraki Konuya Hazırlık 


Soru : Aile üyelerinizi gösteren aile ağacınızı aile büyüklerinizden yardım alarak hazırlayınız.


Cevap :

Bu etkinliği kendi aile yapınıza göre ailenizden yardım alarak yapmanız gerekmektedir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 28-29-30 FERMAN Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

İnsanlar birbirlerine saygılarını nasıl gösterir? Fikirlerinizi söyleyiniz.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İnsanlar birbirlerine saygılarını nasıl gösterir? Fikirlerinizi söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İnsanlar birbirlerine saygılarını nasıl gösterir? Fikirlerinizi söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İnsanlar birbirlerine saygılarını onları yadırgamayarak, dalga geçmeyerek ve anlayış göstererek gösterirler.


“İnsanlar birbirlerine saygılarını nasıl gösterir? Fikirlerinizi söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İnsanların birbirine saygı duyması gerekmektedir. Diğer insanlar farklı olduğu gibi biz de onlardan farklıyız. Birbirimize saygı duymak kadar duyduğumuz bu saygıyı göstermemiz de gerekmektedir.

Duyduğumuz saygıyı insanlara ölçülü, seviyeli ve kibar davranarak gösterebiliriz.

Duyduğumuz bu saygıyı yargılı ve yargılayıcı davranmadan empati yaparak gösterebiliriz.



 

Our Score
error: Content is protected !!