Sınıf panosundaki metinleri inceleyiniz. Metinlerde hangi durumlar örneklendirilmiştir? Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişebilir mi? Söyleyiniz.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sınıf panosundaki metinleri inceleyiniz. Metinlerde hangi durumlar örneklendirilmiştir? Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişebilir mi? Söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sınıf panosundaki metinleri inceleyiniz. Metinlerde hangi durumlar örneklendirilmiştir? Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişebilir mi? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Metinlerde farklı fikirler, farklı ilgi alanları ve zevkler örneklendirilmiştir.

Saygın olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişemez.

Çünkü bir insan saygı duyulduğu kişi tarafından sevildiğini hisseder ve ancak kendisine saygı duyan bir insana güvenebilir.


“Sınıf panosundaki metinleri inceleyiniz. Metinlerde hangi durumlar örneklendirilmiştir? Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişebilir mi? Söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Metinlerde farklı kültür , farklı fikir, alan ve zevklere sahip olan kişiler örneklendirilmiştir.

Dünyanın birçok yerinde hatta aynı ülkede ve aynı şehirde bile farklı kültürlere, farklı ilgi alanlarına ve zevklere sahip olan insanlar vardır.

Bir evin içerisinde yaşayan ve aynı anne babadan doğan çocuklar bile aynı yaşamın içerisinde olmalarına rağmen farklı ilgi alanlarına, zevklere ve fikirlere sahiptirler.

Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişeceğini düşünmüyorum.

Çünkü bir insan ne kadar sevildiğini bilirse bilsin saygı olmadıkça o kişiye güvenemez ve ilişkisini devam ettiremez.



 

Our Score

“Saygı duyuyorum.” cümlesini kullandığımız durumlar hangileridir?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı “Saygı duyuyorum.” cümlesini kullandığımız durumlar hangileridir? Fikirlerinizi paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Saygı duyuyorum.” cümlesini kullandığımız durumlar hangileridir? Fikirlerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

“Saygı duyuyorum.” Cümlesini kullandığımız durumlar başkalarının farklı olan düşüncelerini ifade ettikleri durumlardır.


““Saygı duyuyorum.” cümlesini kullandığımız durumlar hangileridir? Fikirlerinizi paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

“Saygı duyuyorum.” Cümlesini kullandığımız durumlar başkalarının farklı fikirleri, farklı ilgi alanları ve zevklerini ifade ettikleri ve gösterdikleri durumlardır.

İnsanlar bizim hiç beğenmediğimiz bir yemeği beğenebilir, hiç ilgimiz olmayan bir alana ilgi duyarak hayatlarını O çizgide yürütebilirler.

Bizden çok farklı düşünebilir ve çok farklı ilgi alanlarına sahip olabilirler.

Zevklerini ve fikirlerini yadırgamak yerine onların bize bizim de onlara saygı duymamız gerekmektedir.

Çünkü nasıl o insanlar bize göre farklıysa biz de onlara göre farklıyız ve kendimize saygı duyulmasını istediğimiz gibi onlara da saygı duymalıyız.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Cevapları Sayfa 38, 39, 40 , 41


4. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışması Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41 MEB Yayınları”

(1 ve 2. soruları metne göre cevaplayınız.)


ANA DİLİM GÜZEL TÜRKÇEM

Duygum, sevgim, heyecanım…
Ana dilim, güzel Türkçem,
Atalardan armağanım,
Ana dilim, güzel Türkçem.

O, sevincim, gözyaşımdır,
Ana sütüm, can aşımdır.
Yüzyıllardır yoldaşımdır,
Ana dilim, güzel Türkçem.

Dağım, taşım, toprağımsın,
Köküm, dalım, yaprağımsın,
Dalgalanan bayrağımsın,
Ana dilim, güzel Türkçem.


1. Soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Dilimiz bize kimler tarafından armağandır?


Cevap : 

Dilimiz bize atalarımızdan armağandır.


2. Şair hangi duygularını ana dili ile ifade etmektedir?


Cevap : 

Şair sevincini, üzüntüsünü ve vatanına karşı olan duygularını ana dili ile ifade etmektedir.


3. Ana dil nelere benzetilmektedir? 


Cevap : 

Şair dilini dağına, taşına bir gül toprağına, köküne, dalına, yaprağına ve dalgalanan bayrağına benzetmektedir.


2. Şiirin konusunu ve ana duygusunu belirleyerek yazınız.


Cevap : 

Şiirin konusu : Dilimiz ve ona duyulan sevgi ile benzetildiği şeylerdir

Şiirin  ana duygusu : Dil sevgisi


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


3. Verilen cümlelerin hangilerinde zıt anlamlı sözcükler bir arada kullanılmıştır? işaretleyiniz.


Cevap : 

  • (✓) Karşıdan karşıya geçerken sırasıyla sola, sağa sonra tekrar sola bakmak gerekir.
  • (X) Tarımda su tasarrufu için bilinçli sulama yöntemlerini kullanmalıyız.
  • (✓) Bazı iğne yapraklı ağaçlar yaz kış yeşil kalır.
  • (X) Trafik polisi, kırmızı ışıkta geçen sürücüyü ikaz etti.
  • (✓) Akşam erken uyur, sabah erken kalkarım.
  • (✓) Yaz mevsiminde ince, kış mevsiminde kalın kıyafetler tercih ederim.

4. Verilen sözcükleri Türkçe karşılıkları ile eşleştiriniz.


Cevap : 

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41 MEB Yayınları”

5. Mesajı okuyunuz, Mesajın içeriğine yönelik verilen bilgilerden doğru olan ifadelerin başına (D), yanlış olan ifadelerin başına (Y) yazınız.


Cevap : 

  • (Doğru) Mesaj, vatandaşlara yönelik yazılmıştır.
  • (Yanlış) Mesaj, sahte haberlerle ilgilidir.
  • (Doğru) Mesajın içeriğinde sanal güvenliğimizi sağlamak için bilgiler verilmiştir.
  • (Doğru) Mesajın gönderim saati 15.30’dur.
  • (Yanlış)  Mesajın amacı, bizi internetin faydaları konusunda bilgilendirmektir.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


6. Verilen cümlelerde yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap : 

Sevgili (,) sahip olduğumuz en asil duygudur (.)
Babası (,) Mehmet’e akvaryum ve balık alacağını söyledi (.)
Kitap fuarı saat 09( )00’da açılıyor (.)
Misafirlerimize kolonyal (,) lokum (,) şekerleme ve Türk kahvesi ikram ederiz. (.)
Thomas Edison( Tamıs Edisın) (,) XX (.)yüzyılda insan yaşamını etkileyen icatlar yapmıştır (.)


(7, 8 9 ve 10. soruların doğru cevaplarını bularak işaretleyiniz,)


7. Aynı apartmanda oturan Ali, Ayşe, Cemil ve Dilek ile ilgili bilinenler şunlardır:

• Ali, Ayşe’nin bir alt katınca oturuyor.
• Dilek .e Ali’nin arasındaki katta Cem. oturuyor.
• En üst kotta Ayşe oturuyor.

Verilen bilgiler doğrultusunda çocukların oturdukları katlar hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :  C Şıkkı


8. A kutusundaki kelimeler, B kutusunda bulunan eş anlamlıları ile eşleştirdiğinde B kutusunda hangi kelime boşta kalır?


A) Faydalı
B) İstikbal
C) Kılavuz
D) Masal


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


9. 1. Ülkemizin doğal güzelliklerini korumak her Türk vatandaşının vazifesidir.
2. Ayın dört evresi vardır.
3. Kitaplarım benim için oldukça değerlidir.
4. Konuyla ilgili çeşitli örnekler verelim.

Hangi çocuğun altı çizili kelimelerle ilgili yapmış olduğu açıklama yanlıştır?


Cevap :  D Şıkkı


10. Verilen cümlelerin hangisinde hayalî bir öge vardır?


A) Bulutlar birbirine öyle sıkıca sarılmışlardı ki…
B) Düzenli kitap okumak kelime dağarcığımızı geliştirir.
C) Kitap bağışı ile kütüphanemize bu hafta elli adet kitap eklendi.
D) Güneş sıcaklığı ile bizi terletiyordu.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44 KOZA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 42, 43, 44


4. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44 KOZA Yayınları”

SESİNİ İSTEYEN KURBAĞA 

Dış kapının kısa aralıklarla tıklatıldığını duyuyordum. Küçük bir topun çarpışına benziyordu ses. Çocuklardan biri sürekli şut mu çekiyordu ne?

Varıp kapıyı açtım. Kimsecikler yoktu. Evlerin ışıkları sönüktü. Herkesin uykuda olduğu belliydi. Aşağımızdaki yoldan, taşıtların birleşen sesi homurtu gibi duyuluyordu.

Ses duyduğum konusunda yanılmış olduğumu düşündüm. Geri dönecektim ki boğuk sesli birisi: “Sesim sende mi?” dedi. Soru şaşırtıcıydı. Bakındım… Sağımda, solumda, karşımda kimsecikler yoktu. Soru yinelendi:

“Sesim sende mi?” Önüme baktım o zaman. İki üç adım ötemde, yerde bir kurbağa duruyordu. Yüzü bana dönüktü. Elektrik ışığında, patlak gözleri uykulu görünüyordu. “Konuşan sen misin?” dedim. “Kim olacaktı ya?” dedi.

Onu güçlükle duyuyordum. Gözleri uykulu görünen kurbağanın sesi yorgundu. Ne söyleyeceğimi bilmez bir hâldeydim. Tek sözcük döküldü ağzımdan: “Anlayamadım!”

“Sesimin sende olduğunu sanıyorum. Senin evin ışıklıydı ben öterken. Onu istemeye geldim. Sesimin bir insanın usunda yaşamasını istemiyorum. Bana sesimi verir misin?” Yanıt veremedim. Şaşkın şaşkın gözlerine bakıp kaldım…

(…) Abbas CILGA (Kısaltılmıştır.)


1 – 7. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Anlatıcının kapısını tıklatan kimdir?


A. Kaplumbağa B. Kurbağa C. Çocuk D. Kedi


2. Kurbağa, anlatıcıdan ne istiyor?


A. Yiyecek B. Su C. Sesini D. Para


3. Anlatıcı, kapıyı açıp karşısında kurbağayı görünce ne yapıyor?


A. Korkuyor. B. Seviniyor. C. Heyecanlanıyor. D. Şaşırıyor.


4. Kurbağanın, sesini anlatıcının aldığını düşünmesinin nedeni nedir?


A. Öterken sadece onun evinin ışığının yandığını görmesidir.
B. Öterken sadece onun kendi sesini dinlediğini sanmasıdır.
C. Anlatıcının daha önce başka kurbağalarının sesini aldığını bilmesidir.
D. Sesini daha önce birkaç kez ona ödünç vermesidir.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


5. Metinde; nokta, virgül, üç nokta, soru işareti ve ünlem işaretinin kullanıldığı cümlelere birer örnek yazınız. Bu noktalama işaretlerinin cümlede hangi amaçla kullanıldığını cümlelerin altlarındaki yazma alanına yazınız.


Cevap :

Nokta(.): Dış kapının kısa aralıklarla tıklatıldığını duyuyordum. 

Kullanım amacı: Cümlenin bittiğini belirtmek için kullanılmıştır.

Virgül(,): Aşağımızdaki yoldan, taşıtların birleşen sesi homurtu gibi duyuluyordu.

Kullanım amacı: Anlam karışıklığını gidermek için kullanılmıştır.

Üç nokta(…): Şaşkın şaşkın gözlerine bakıp kaldım…

Kullanım amacı: Karşılıklı konuşmada kişilerden birisinin sustuğunu belirtmek için konmuştur.

Soru işareti(?): “Konuşan sen misin?” dedim. 

Kullanım amacı: Soru amacı taşıdığı için kullanılmıştır.

Ünlem işareti(!): Tek sözcük döküldü ağzımdan: “Anlayamadım!”

Kullanım amacı:Şaşkınlık ifade etmek için kullanılmıştır.


6. “Uzun, büyük, ileri, cevap, arka, önce” kelimelerinin zıt anlamlılarını metinde bulunuz. Bu kelimelerin içinde geçtiği cümleler kurarak yanlarına yazınız. 


Cevap : ““Uzun, büyük, ileri, cevap, arka, önce” kelimelerinin zıt anlamlılarını metinde bulunuz. Bu kelimelerin içinde geçtiği cümleler kurarak yanlarına yazınız. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Dış kapının kısa aralıklarla tıklatıldığını duyuyordum.

Cümlem :

  1. Kısa boylu bir adamdı.
  2. Kısa kısa cevaplar vererek soruları yanıtladı.
  3. Kısa bir zaman sonra oradayım.
  4. Kısa saçlar sana gerçekten çok yakışmış.
  5. Kısa bir zaman sonra oradayım.

Büyük Küçük bir topun çarpışına benziyordu ses.

Cümlem :

  1. Küçük kardeşimle beraber oyun oynamaktan çok hoşlanıyorum.
  2. Küçük bir çocuk bu kadar akıllı olabilir.
  3. Küçük elleriyle ne kadar büyük yürekli bir çocuk.
  4. Kendi küçük ama yüreği ne kadar da büyük.
  5. Ayakkabım ayağıma çok küçük geldi.

İleri Geri dönecektim ki boğuk sesli birisi: “Sesim sende mi?” dedi. Soru şaşırtıcıydı.

Cümlem :

  1. Geri döneceğin zaman bana haber verir misin?
  2. Bir ileri bir geri gidiyordu ayağım.
  3. Geri döndüğüm zaman bana bunları verir misin?
  4. Oyun oynarken heyecandan bir ileri bir geri gidiyordu.
  5. O kadar gitmek istemiyordum ki sen ayaklarım bir ileri iki geri gidiyordu.

Cevap Soru şaşırtıcıydı. Soru yinelendi:

Cümlem :

  1. Bütün sorulara doğru cevap verdim.
  2. Soruların hepsini doğru cevaplayarak birinci olmak istiyorum.
  3. Sınavda 20 tane soru vardı.
  4. Üçüncü soruya gerçekten çok şaşırdım.
  5. Soruları sorarken derse ne kadar anladığımız da belli oluyor.

Arka Önüme baktım o zaman.

Cümlem :

  1.  Annem güvenliğim için ölüme bakarak yürümemi tavsiye eder.
  2. Önüme oyuncaklarımı alarak yola koyuldum.
  3. Bir an önüme bakmadım, hemen düştüm.
  4. Önüne bakmadan sürdüğü scooter’dan fena düştü.
  5. Bisiklet gibi araçları kullanırken her zaman önüne bakmalısın.

Önce = sonra

Cümlem :

  1. Okuldan geldikten sonra görüşürüz.
  2. Ödevlerimi yaptıktan sonra oyun oynayabilirim.
  3. Ben yemeğimi iyice yedikten sonra abur cubur yerim.
  4. Markete gittikten sonra cüzdanımı düşürdüm.
  5. Cumadan sonra hafta sonu buluşabiliriz.

4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


7. “Sesini Arayan Kurbağa“ metninde geçen eş anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimelerin yerine eş anlamlılarını kullanınız. Cümlelerin anlamında değişiklik olup olmadığını açıklayınız.

“Onu güçlükle duyuyordum.“
Onu zor duyuyordum


Cevap :

Küçük= ufak

Ufak bir topun çarpışına benziyordu.

ses= seda 

Küçük bir topun çarpışına benziyordu seda.

sürekli= devamlı

Çocuklardan biri devamlı şut mu çekiyordu ne?

Varıp= ulaşıp

Ulaşıp kapıyı açtım.

taşıtların=araç

Aşağımızdaki yoldan, araçların birleşen sesi homurtu gibi duyuluyordu

duyuluyordu= işitiliyordu

Aşağımızdaki yoldan, taşıtların birleşen sesi homurtu gibi işitiliyordu.

konusunda= mevzu, bahis

Ses duyduğum mevzusunda yanılmış olduğumu düşündüm.

yanılmış= hata etmiş

Ses duyduğum konusunda hata etmiş olduğumu düşündüm.

ötemde= ileri

İki üç adım ilerimde, yerde bir kurbağa duruyordu.

Elektrik= Çıngı

Çıngı ışığında, patlak gözleri uykulu görünüyordu.

sözcük=kelime

Tek kelime döküldü ağzımdan:

Yanıt =cevap

Cevap veremedim.

usunda =akıl

Sesimin bir insanın usunda yaşamasını istemiyorum.


8. “Çocuk Dünyası” temasındaki yazma çalışmalarınızdan birini seçiniz. Bu çalışmadaki süreçlerde neler yaptığınızı yazınız. 


Cevap :

Hazırlık ve konu belirleme : “Çocuk Dünyası” temasındaki yazma çalışmalarından “arkadaşlık” konusunu seçtim.

Metnin yazım süreci : Metni yazarken hayal gücüm, annemin yardımı ve okuduklarımdan faydalandım.

Metnin düzenlenmesi : Metni yazarken düzgün bir yazı ile paragraflar şeklinde ve giriş-gelişme-sonuç kısımlarına dikkat ederek yazdım.

Metnin paylaşılması : metni önce evde anneme daha sonra sınıfta arkadaşlarımı okudum.

Okuyucuların tepkileri : ailem ve arkadaşlarım yazmış olduğum metni çok beğendi ve beni tebrik ettiler.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Kitapların içine yolculuk etme şansınız olsaydı hangi konuda yazılmış bir kitaba yolculuk etmek isterdiniz? Neden?

4. Sınıf Türkçe Kitabı Kitapların içine yolculuk etme şansınız olsaydı hangi konuda yazılmış bir kitaba yolculuk etmek isterdiniz? Neden? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kitapların içine yolculuk etme şansınız olsaydı hangi konuda yazılmış bir kitaba yolculuk etmek isterdiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kitapların içine yolculuk etme şansım olsaydı prenseslerin olduğu masallar diyarına yolculuk etmek isterdim.

Böylelikle görkemli saraylarım ve çok farklı bir hayatım olurdu.


“Kitapların içine yolculuk etme şansınız olsaydı hangi konuda yazılmış bir kitaba yolculuk etmek isterdiniz? Neden?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kitapların için yolculuk etme şansım olsaydı kahramanlık ve macera dolu kitaplarının içerisinde yolculuk edip başvurulmak isterdim.

Ben kahramanları izlemeyi ve okumayı çok seviyorum.

Onları izledikçe ve okudukça güçlü ve kahraman olduğumu hayal ediyorum.

Böylelikle kötülerle savaşır birçok kişinin kurtulmasına sebep olurdum.



 

Our Score

Kitapların hayal gücümüze katkıları ne olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Kitapların hayal gücümüze katkıları ne olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kitapların hayal gücümüze katkıları ne olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kitaplar farklı hayatlar ve farklı bilgilerle zihin gelişimimize katkıda bulunurlar.

Bilgilerimiz ve duymuş olduğumuz bilgiler fazlalaşınca da hayal gücümüz gelişir.

Bu yüzden bu bilgileri ve hayatlardan yola çıkarak kitaplar hayal birbirimize büyük katkı sağlar.


“Kitapların hayal gücümüze katkıları ne olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bir insanın hayal gücünün gelişebilmesi için düşünmesi, yeni bilgiler öğrenmesi ve farklı şeyler duymasıyla mümkündür.

Düşünmemiz, kültür seviyemizin yükselmesi ve farklı şeyler duymamız da yeni bilgiler öğreneceğimiz kitapları okumakla mümkün olur.

Kitap okuduğumuz zaman kelime dağarcığımız gelişir ve yepyeni kelimeler öğreniriz.

Bu yüzden kitap okumak hayal gücümüzü büyük katkılar sağlar.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplar Ne işe Yarar? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


4. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplar Ne işe Yarar? Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35



1. Kitapların hayal gücümüze katkıları ne olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.


Kısa Cevap : “Kitapların hayal gücümüze katkıları ne olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir insanın hayal gücünün gelişebilmesi için düşünmesi, yeni bilgiler öğrenmesi ve farklı şeyler duymasıyla mümkündür.

Düşünmemiz, kültür seviyemizin yükselmesi ve farklı şeyler duymamız da yeni bilgiler öğreneceğimiz kitapları okumakla mümkün olur.

Kitap okuduğumuz zaman kelime dağarcığımız gelişir ve yepyeni kelimeler öğreniriz.

Bu yüzden kitap okumak hayal gücümüzü büyük katkılar sağlar.


2. Kitapların içine yolculuk etme şansınız olsaydı hangi konuda yazılmış bir kitaba yolculuk etmek isterdiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Kitapların içine yolculuk etme şansınız olsaydı hangi konuda yazılmış bir kitaba yolculuk etmek isterdiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kitapların için yolculuk etme şansım olsaydı kahramanlık ve macera dolu kitaplarının içerisinde yolculuk edip başvurulmak isterdim.

Ben kahramanları izlemeyi ve okumayı çok seviyorum.

Onları izledikçe ve okudukça güçlü ve kahraman olduğumu hayal ediyorum.

Böylelikle kötülerle savaşır birçok kişinin kurtulmasına sebep olurdum.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Çocuğun annesi eve geldiğinde neden şok geçirmiş?


Cevap :

Çocuğun annesi eve geldiğinde çocuğunu odada elinde kitapla bulduğundan dolayı şok geçirmiş.

Kitap okumak için rahatsız edilmemek istendiğini söyleyince ikinci bir şok geçirmiş.


2. Kitaplar ne işe yararmış?


Cevap :

Kitaplar bizlere yeni pencereler açmaya, yeni ve bilmediğimiz dünyaları göstermeye yararmış.


3. Çocuk ile yazarın ortak özelliği nedir? 


Cevap :

Çocuk ile yazarın ortak özelliği meraklı olmalarıdır.


2. Etkinlik


Soru : a. Okuduğunuz metindeki gerçek ve hayalî unsurları belirleyerek kutulara yazınız.


Cevap :

Okuduğunuz metindeki gerçek unsurları  : annesinin çocuğunu kitap okurken görerek şok olması, kitapların yeni bilgiler öğretmesi, çocuğun yazar ile aralarındaki benzerliği bulması

Okuduğunuz metindeki hayalî unsurları : Melek kuşu, kitap okurken farklı dünyaları açılmak, merak kuşunun büyümesi ve hayali arkadaş olması.


Soru : b. Siz de hayal dünyanızdaki Merak Kuşunu çiziniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını belirleyerek uygun yerlere yazınız.


Cevap :

Kişiler: çocuk, annesi ve okuduğu kitaplar
Olay: çocuğun kitap okumaya başlayarak annesini şaşırtması ve yazarın kendine benzediğini fark etmesi
Zaman: Hafta sonu
Yer: Metindeki çocuğun evi


ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU OKUDUĞUMU ANLARIM


Soru : “Kitaplar Ne işe Yarar?* metniyle ilgili çalışmalarınızı formdaki ölçütler doğrultusunda değerlendirerek uygun gördüğünüz alanları işaretleyiniz.


Cevap :

  •  (x) Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okudum.
  • (x) Metni okurken vurgu ve tonlamalara dikkat ettim.
  •  (x) Metnin konusunu belirledim.
  •  (x) Metinle ilgili sorulan doğru cevapladım.
  •  (x) Görsellerle okuduğum metnin içeriğini ilişkilendirdim,
  •  (x) Metindeki gerçek ve hayali öğeleri ayırt ettim.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Verilen sözcüklerin eş anlamlılarını bularak örnekteki gibi birer cümle içerisinde kullanınız.


Cevap :

1. konuk: misafir

Cümlem: Evimize misafirler geleceği zaman büyük hazırlıklar yapılır.

2. güç: kuvvet

Cümlem: Zaman geçtikçe büyümüş kuvvetlenmiştim.

3. doktor: hekim

Cümlem: Eskiden doktor yerine hekim ifadesi kullanılıyordu.

4. öykü:  hikaye

Cümlem: Hangi tür hikayeler okumaktan hoşlanıyorsun?

5. zaman: vakit

Cümlem: Oraya gidecek kadar vaktim yok.


5. Etkinlik


Fulya Öğretmen, sınıfa girdiğinde elinde renk renk kartlar vardı. Öğrenciler meraklı gözlerle öğretmenlerini izliyordu, Fulya Öğretmen: “Çocuklar bugün bir etkinlik yapacağız. Elimdeki kartlardan istediğiniz bir rengi seçip kartın üzerinde yazan görevleri yerine getirmeye çalışacaksınız,” dedi.

Öğrenciler kartları seçip görevlerini yerine getirmeye çalıştı. Fulya Öğretmen, çalışma sonunda öğrencilerinden görev sırasında hissettiklerini sınıf arkadaşlarıyla paylaşmalarını istedi.

Soru : Siz de kartlardan birini seçerek kartta yazan görevi yerine getiriniz. Görev sırasında hissettiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bu etkinliği sınıf içerisinde sizin yapmanız gerekmektedir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Görselleri inceleyiniz. Görsellerden faydalanarak cümlelerdeki anlam karışıklıklarını gidermek için “virgüldü uygun yay ayraç içerisinde kullanınız.


Cevap :

Genç () kadına (,) yer vermek için ayağa kalktı.
Küçük (,) ağacın () arkasına saklandı
Kaybolduğu için kafası karışan ihtiyar () adama (,)adres sordu.


7. Etkinlik


Soru : Verilen kelimelerin zıt anlamını karşısına yazınız.


Cevap :

Dik: eğik

Çift: tek

Geri: ileri

Kuru: ıslak

Yerli: yabancı


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Hikâye unsurlarını kullanarak bir hikâye yazınız. Hikâyenizin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz.

Yer : Kütüphane

Zaman : Öğlenden Sonra

Olay : Bir kitabın aranması

Kişiler : Çocuk, kütüphane memuru, diğer okuyucular


Cevap :

Öğretmenlerimizin yönlendirmesi ile düzenli olarak kütüphaneye giderdim.

Kütüphanede vakit geçirmek ve yeni bilgiler öğrenmek bana her zaman eğlenceli gelirdi.

O gün diğer günlerden farklı bir gündü. Öğleden sonra kütüphaneye gittiğimde bir kitabın kaybolduğunu öğrendim.

Bu kitap yıldızlarla ilgili bir kitaptı ve içerisinden uzay ve yıldızlarla ilgili bilgiler öğrenmek bana çok keyif verirdi.

Bu konuda bir şeyler yapıp yapamayacağımı düşünüyordum.

Dün Mehmet’in ilk defa kütüphaneye geldiğini hatırladım. Kitabı onun elinde görmüştüm. Onun yanına gidip konuştuğumda kitabın kaydını yaptırması gerektiğini bilmediğini söyledi. Biraz mahçup olmuştu ancak kitabın bulunması hepimizi çok sevindirmişti.

Kitabı bulduğum için kütüphane memuru ve diğer arkadaşlar bana teşekkür etti.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


9. Etkinlik


Soru : Verilen atasözlerinin yazı stillerini inceleyerek kendi yazı stilinize yöre yeniden yazınız.


Cevap :

Verilen yazıları altlarında yer alan boş alanlara el yazınızla güzel bir şekilde yazınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

“Kardeşlik, sevgi, paylaşma” kavramlarından hareketle kısa bir şiir yazınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı “Kardeşlik, sevgi, paylaşma” kavramlarından hareketle kısa bir şiir yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Kardeşlik, sevgi, paylaşma” kavramlarından hareketle kısa bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Paylaşmak

Ne güzeldir paylaşmak

Kardeş ve dostlarınla

Eğer bu paylaşılan

Sevgi ise ne başka

Paylaştıkça çoğalır

Sevmek hissi bir başka

Gerçek güzel tadına

Tadanlar anca varır


““Kardeşlik, sevgi, paylaşma” kavramlarından hareketle kısa bir şiir yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

KARDEŞLİK VE DOSTLUK

Kardeşlik ve dostluklar

Ne güzeldir anılar

Beraber dertleşir bazen oyun oynarlar

El ele tutuş ulan ne güzeldir dostluklar

Bazen kardeşin olur

Bazen sıcak bir akran

Ne güzeldir beraberlik

Kardeş ve arkadaşlıklar


Soru : Şiirinizin içeriğine uygun bir resim yapınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39 Cevapları”


 

Our Score

Ülkemizde oynanan bir halk oyununun özelliklerini araştırınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Ülkemizde oynanan bir halk oyununun özelliklerini araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Ülkemizde oynanan bir halk oyununun özelliklerini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ülkemizde oynanan halk oyunlarından bir tanesi “Hora” dır.

Bu oyun dansçıların el ele ve kol kola tutuşarak, ritmik şekilde yan yana oynadıkları bir halk oyunudur.

Bu oyun genel olarak Edirne, Kırklareli, Tekirdağ ve Çanakkale şehirlerinde oynanmaktadır.


“Ülkemizde oynanan bir halk oyununun özelliklerini araştırınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ülkemizde oynanan halk oyunlarından bir tanesinin adı “Zeybek”tir.

Bu oyun tek kişi tarafından veya birkaç oyuncunun çember şekline dizilmesi ile oynanabilir.

Zeybek oynayan dansçı ,kollarını omuz hizasında, elleri başıyla aynı hizada olacak şekilde iki yana doğru açar ve bazı oyunlarda kollarını dirseklerden hafifçe kırar.

Zeybek ,halkanı düşmanlardan ve kötülüklerden koruyan kahramanı temsil eder.



 

Our Score

Soğuk havalarda evde veya sınıfta oynamaktan hoşlandığınız oyunlar nelerdir? Bu oyunları neden sevdiğinizi açıklayınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Soğuk havalarda evde veya sınıfta oynamaktan hoşlandığınız oyunlar nelerdir? Bu oyunları neden sevdiğinizi açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Soğuk havalarda evde veya sınıfta oynamaktan hoşlandığınız oyunlar nelerdir? Bu oyunları neden sevdiğinizi açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Soğuk havalarda evde veya sınıfta isim şehir, kulaktan kulağa, bilmece ve öğretici kart oyunları oynamaktan çok hoşlanıyorum.

Bu oyunları oynadığım zaman arkadaşlarımla beraber eğlenceli vakit geçirip çok eğleniyorum.


“Soğuk havalarda evde veya sınıfta oynamaktan hoşlandığınız oyunlar nelerdir? Bu oyunları neden sevdiğinizi açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Soğuk havalarda evde veya sınıfta arkadaşlarımla beraber öğretmencilik, doktorculuk gibi oyunlar, öğretici ve eğitici kart oyunları, isim şehir gibi arkadaşlarımızla oynayabileceğimiz basit oyunları çok seviyorum.

Boyunları oynarken hem heyecanlanıyor hem de eğlenceli vakit geçiriyoruz.

Arkadaşlarımızla olan ilişkilerimiz pekişiyor ve kendimizi çok mutlu hissediyoruz.



 

Our Score
error: Content is protected !!