İslam’ın inanç esaslarından biri olan, Allah’a (c.c.) iman hakkında bilgi veriniz.

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın inanç esaslarından biri olan, Allah’a (c.c.) iman hakkında bilgi veriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İslam’ın inanç esaslarından biri olan, Allah’a (c.c.) iman hakkında bilgi veriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Allaha inanmak İslam esasları ndandır ki aslında en temel esastır. Bir insanın imanlı olabilmesi için öncelikle Allahuteala inanması ve onu emredildiği  şekilde bilmesi lazımdır.

Allahu Tealanın kendini ifade etmiş oldu sıfatlarla bilmek, birlik eşi ve benzeri olmamak gibi sadece Allahu sala ya mahsus olan özellikleri bilmek ve bunlara inanmak demektir.

Allah’ı bilmek ve tanımak ne kadar merhametli olduğunu görmek ve bizi ne kadar sevdiğini öğrenerek bizim de Rabbimize karşı olan sevgimizi artırmaya sebep olur. İnsanlar tanımadıkları hiçbirşeyi sevemezler.

Bu yüzden Allah’ ın emrettiği şekilde öğrenmeli ve Allah’a inanmalıyız.



 

Our Score

Kur’an-ı Kerim’in gönderiliş amacı nedir? Açıklayınız.

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim’in gönderiliş amacı nedir? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kur’an-ı Kerim’in gönderiliş amacı nedir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kuranı Kerim’in gönderiliş amacı bence Allah’ın insanlardan ne istediğini bildirmek, emir ve yasaklarını anlatarak insanları sonsuz bir mutluluk olan cennete götürecek yolu öğretmektir.


“Kur’an-ı Kerim’in gönderiliş amacı nedir? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Allah’ın sözü olması sebebiyle çok değerli olan bir kitaptır. Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi vesellem de kuranı Kerim’i açıklayan incelikte hareketlerde bulunmuş ve ayetleri fiilen yaşayarak bizlere örnek olmuştur.

Kur’an-ı Kerim insanları doğru yola ulaştırmak, emir ve yasakları bildirmek ve bu sayede insanları ebedi mutluluk olan cennete götürmenin yolu dur. İnsanlar bu emir ve yasaklara uyarlarsa hem dünyada mutlu olur, toplumsal huzuru elde eder hem de ahirette sonsuz bir mutluluğu elde ederler.

Kuranı Kerim insanları doğru yola ulaştırmak, emir ve yasakları bildirmek ve bu sayede insanları ebedi mutluluk olan cennete götürmenin yoludur. İnsanlar bu emir ve yasaklara uyarlarsa hem dünyada mutlu olur, toplumsal huzuru elde eder hem de ahirette sonsuz bir mutluluğu elde ederler.

Peygamberleri ve kutsal kitapların insanlara indirilmesi de bu yüzdendir bu sayede Allahu Teala kendini tanıtmış bizlere doğru yolu bildirmiş ve kurtuluş oldu ifade etmiştir.



 

Our Score

“İyilik eden, iyilik bulur.” sözüyle anlatılmak istenen nedir? Sınıfınızda tartışınız.

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı “İyilik eden, iyilik bulur.” sözüyle anlatılmak istenen nedir? Sınıfınızda tartışınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


““İyilik eden, iyilik bulur.” sözüyle anlatılmak istenen nedir? Sınıfınızda tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

“İyilik eden, iyilik bulur.“ sözüyle anlatılmak istenen ;kişinin yapmış olduğu iyiliğin er veya geç mutlaka karşılığını bulacak olmasıdır.

Bir insan bir iyilik ettiği zaman ya iyilik ettiği kişi ona karşı başka bir zamanda iyilikte bulunur, veya onu sever ya da çevredeki insanlar onun bu güzel hareketinden dolayı onu takdir eder ve severler ve veya bu iyilik bize yapılmış olsa bile bu kişi hem dünyada sıkıştığı zaman iyilik bulur hem de ahirette sevabını alır.


““İyilik eden, iyilik bulur.” sözüyle anlatılmak istenen nedir? Sınıfınızda tartışınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bir insan iyilik ettiği zaman mutlaka onun karşılığını görür. Bu karşılık görmesi ya yapmış olduğu iyiliğin aynısını bulmakla veya dara düştüğü bir zamanda iyilik yaptığı kişinin kendisine yardım etmesi veya başka bir kimsenin ona yardım etmesi şeklinde görülür veya dünyada kendisine başka güzel bir çıkış kapısı verilir ve ahirette bunu sevabını kat kat alır. Bu karşılıklardan her birisi çok değerli ve kıymetlidir.

İyilik yapan insanlar bunu ifade etmişler ve gerçekten de yapmış oldukları iyiliklerin karşılığını er veya geç bulduklarini ifade etmişlerdir.



 

Our Score

Din kavramı size neler çağrıştırıyor?

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din kavramı size neler çağrıştırıyor? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Din kavramı size neler çağrıştırıyor?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Din kavramı ben de insanların içerisinde hissetmiş oldukları ve sadece din ile doldurulabilecek olan güzel bir duyguyu ve alanı çağrıştırıyor.

Bence din toplumsal hayatı düzenlemek için olmazsa olmazdır ki zaten içerisinde Allah sevgisi ve korkusu olan bir insan başka bir insanın haklarını ihlal edemez bir hata da bulunsa bile bu hatayı düzeltmek için çaba sarfeder ve pişman olur.


“Din kavramı size neler çağrıştırıyor?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Din kavramı bana namaz, oruç, haç gibi ibadetleri ve toplumsal hayatı düzenleyen bazı ilkelerini barındıran güzel bir hayatı çağrıştırıyor.

Yasalar insanları caydırma açısından ve koruma açısından her ne kadar güçlü olsa da görevlilerin olmadığı yerde insanları suç işlemekten koruyacak olan ve insanların içerisindeki insani duyguları koruyacak olan şey her yerde kendilerinden çekineceği kurallardır. Buda Allah korkusu ve sevgisidir.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30 ÖZGÜN Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Bey’in Penceresi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30


4. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Bey’in Penceresi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30


1. Çevrenizdeki insanların gözlemlediğiniz olumlu kişilik özelliklerini açıklayınız.


Kısa Cevap : “Çevrenizdeki insanların gözlemlediğiniz olumlu kişilik özelliklerini açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gözlemlediğim insanlar dürüst, yardımsever, sabırlı, saygılı, sevgi dolu, hoşgörülü, adaletli, fedakar, güvenilir, empati yeteneği yüksek ve çevresindeki insanlara lakap takmayan ve alay etmeyen kişilerdir.


2. İnsanların bireysel farklılıklarıyla ilgili empati kurabiliyor musunuz? Örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “İnsanların bireysel farklılıklarıyla ilgili empati kurabiliyor musunuz? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evet, çoğu durumuna empati kurabiliyorum. Karşımdaki İnsanı veya hayvanı kendi yerime koyarak onu hissettiklerini hissetmeye çalışıyorum. Bu durum karşıdaki kişiyi daha iyi anlaması sebep oluyor.

Daha iyi anladıkça karşıdaki kişiye öyle davranıyorum. Tabii onun hissettiğini hissedemem ama biraz bile anlamam karşıdaki kişiye daha olumlu yaklaşmamı sağlıyor. En sevdiğim olumlu özellikte empatidir. Bence her insan empati kurmayı öğrenmeli. Böylelikle Savaş bile çıkmaz.


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamını tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi, bu kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Vitrin Kelimesi

Tahminim : Marketteki rafların ismi.

Sözlük Anlamı : Bir dükkanın ya da mağazanın sokaktan camla ayrılan mal sergilenen yeri. İçine konulan şeylerin görülmesi için yapılmış camlı dolap.


Kristal Kelimesi

Tahminim : Cam gibi parlak şeffaf değerli maden parçası.

Sözlük Anlamı : Kimyadaki katı halindeki bir elementin veya bileşiğinin molekül atom veya iyonlarının kesin geometrik bir yapı göstermesidir.


4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


1. Gün Bey, neden sokağa çıkamıyordu?


Cevap : Sokaklar onun korkutuyormuş. Gün boyu elektrikli sandalyesinden oturup pencereden sokaktan geçen ve yürüyen insanları seyredermiş. Yürümek istediğinde çocukluğunu düşlermiş.


2. Gün Bey’in küçük kızla kartopu oynamaya gitmesinde ne etkili oldu?


Cevap : Karlı bir günde dışarıyı seyrederken dışarıda kar topu oynayan çocukları görür kahkahasını işitir ama orada bir kız çocuğu vardır. Kız çocuğu karşı kaldırımda kucağında birleştirdiği eldivenlerle duruyordur. Kız çocuğu kartopu oynayan çocukları seyrediyordur ve küçük kızın yürümediğini fark edince bu durum onu çok utandırır. Dışarı çıkıp o da kartopu ile oynamaya karar verir.


Soru : b. “Caddenin sonunda, çocuk parkına kadar uzayan kaldırımın üstünde dört ince çizgi yol aldı.” cümlesinde “dört ince çizgi”den kasdedilen nedir? Anlatınız.


Cevap : Dört ince çizgi yolları çizilmiş dört şeridi ifade eder. Bu cümlede gülmeyin kat ettiği mesafeyi ifade etmişlerdir.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metni ana hatlarıyla anlatınız. Buna göre aşağıdaki cümleleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

  • (6) Karşı kaldırımdaki kar çileği, küçücük bir kız çocuğuydu.
  • (1) Gün Bey, sabahın erken saatlerinde perdesini usulca açıyor, yoldan geçen ayakkabıları sayıyordu.
  • (2) Gün Bey için dışarıdaki dünya pencereden görebildiği kadarıydı.
  • (5) Tüm bu resmin içinde Gün Bey yeni bir ayrıntı fark etti.
  • (3) Gün Bey yürümek istediğinde çocukluğunu düşünüyordu.
  • (4) Yağmaya başlayan kar, Gün Bey’in penceresini yarıya kadar örtmüştü.

4. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki sorun nedir? Bu sorunun çözümü için metindeki kahramanlara ne yapmalarını önerirsiniz? Uygun kutucuklara yazınız.


Sorun : Gün Bey’in engelinden dolayı dışarı çıkmamak istemesi.

Çözüm : Kar yağan bir günde dışarıda kar topu oynayan bir kızı görmesi. Bu kızın onun gibi engeli olduğunu görünce cesaretlenir. Kendisi de dışarı çıkıp kartopu oynamaya karar verir.


5. ETKİNLİK 


Soru : Metnin sizce en ilginç bölümü hangisidir? Bu bölümde ne anlatılmaktadır? Neden bu bölümü ilginç bulduğunuzu da belirterek defterinize yazınız.


Cevap :

Bence Metin en ilginç bölümü Gün Bey’in kız çocuğunu gördüğü yerdir. Kız çocuğu peri masallarındaki periler gibi anlatılmıştır.

Sanki bir sihirli değnekle Gün beyi etkilemiş ve onu dışarı çıkması için cesaretlendirmiştir. Güm Bey kız çocuğu sayesinde ondan gördüklerinden cesaretlenerek dışarı çıkmıştır. Bu durum beni çok etkilendi ve ilginç geldi.


4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru :  Metnin başlığının, içeriğine uygun olduğunu düşünüyor musunuz? Yazarı siz olsaydınız bu metne hangi başlığı verirdiniz? Nedeniyle birlikte aşağıya yazınız. 

Ben bu metne ; xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx başlığını verirdim. Çünkü ;


Cevap :

Başlamak Yolun Yarısıdır ismini verirdim çünkü eğer Gün Bey cesaret ederek dışarı çıksaydı sokaktan insanları seyretmek zorunda kalmayacaktı.

Sokaklarda insanların arasına karışacaktı. Ama asla başlamaya cesaret edemedi. Ta ki kız çocuğunu görene kadar kız çocuğu ona bu cesareti verdi.


7. ETKİNLİK 


Soru : Metni kendi yaşantınızla ilişkilendirerek çıkarımlarda bulununuz. Bu çıkarımları en az üç cümle ile aşağıya yazınız.


Cevap : Bundan sonra ben de ilham perimi  beklemeyeceğim ve bir işe başlamak istiyorsam o işi ertelemeden başlayacağım. Korktuğum şeylerin üstesinden giderek daha cesur birisi olacağım.


8. ETKİNLİK 


Soru : Etkin dinleme ile ilgili aşağıdaki kurallardan doğru olanların başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • (x) Dinlemeden önce gerekli hazırlıkları yaparım.
  • (x) Dikkatimi dinleyeceğim metne veya konuşan kişiye yoğunlaştırırım.
  • (x) Dinlediklerimle ilgili soruları cevaplarım.
  • (x) Dinlediklerimin içeriğini, tutarlılık açısından sorgularım.
  • (x) Dinlerken önemli bilgileri not alırım.

4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru :  Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız. 


Cevap :

Bazı evler vardır (;) pencereleri gökyüzüne bakarak (…) Bazı evlerin pencereleri de ağaçlara (…) Dışarıda olmalıydık (.) Sokaklardaki (,) parklarda (,) kumsallarda (…) Gün Bey (‘) in elleri (,) sandalyesinin tekerleklerini sokak kapısına doğru çevirdi (.)


10. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselde günlük yaşantımızda kullandığımız nezaket ifadelerine örnek bir durum verilmiştir. Sizler de nezaket ifadelerinin geçtiği benzer durumları arkadaşlarınızla canlandırınız. Konuşurken beden dilini etkili kullanınız. Konuşan arkadaşlarınızın sözlü olmayan mesajlarına dikkat ediniz.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30 ÖZGÜN Yayınları”

Cevap :

Bu etkinliği sınıf arkadaşlarınızla gruplar oluşturarak yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

İnsanların bireysel farklılıklarıyla ilgili empati kurabiliyor musunuz? Örnekler veriniz.

4. Sınıf Türkçe Kitabı İnsanların bireysel farklılıklarıyla ilgili empati kurabiliyor musunuz? Örnekler veriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İnsanların bireysel farklılıklarıyla ilgili empati kurabiliyor musunuz? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bazen empati kurabiliyorum mesela kardeşim ağladığı zaman onun ne istediğini düşünerek ona yardımcı olmaya çalışıyorum.

Sokakta bir hayvan gördüğüm zaman onun üşüdüğünü ve acıktığını düşünerek ona yemek ve su koyuyorum. Ona kışın karton koyuyorum ki içinde yatsın.


“İnsanların bireysel farklılıklarıyla ilgili empati kurabiliyor musunuz? Örnekler veriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Evet, çoğu durumuna empati kurabiliyorum. Karşımdaki İnsanı veya hayvanı kendi yerime koyarak onu hissettiklerini hissetmeye çalışıyorum. Bu durum karşıdaki kişiyi daha iyi anlaması sebep oluyor.

Daha iyi anladıkça karşıdaki kişiye öyle davranıyorum. Tabii onun hissettiğini hissedemem ama biraz bile anlamam karşıdaki kişiye daha olumlu yaklaşmamı sağlıyor. En sevdiğim olumlu özellikte empatidir. Bence her insan empati kurmayı öğrenmeli. Böylelikle Savaş bile çıkmaz.



 

Our Score

Çevrenizdeki insanların gözlemlediğiniz olumlu kişilik özelliklerini açıklayınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Çevrenizdeki insanların gözlemlediğiniz olumlu kişilik özelliklerini açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Çevrenizdeki insanların gözlemlediğiniz olumlu kişilik özelliklerini açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Gözlemlediğim insanda birçok olumlu kişilik özelliği keşfettim. Sevgi ve saygı dolu insanlar. Çevresindeki olaylara karşı hoşgörülüler.


“Çevrenizdeki insanların gözlemlediğiniz olumlu kişilik özelliklerini açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Gözlemlediğim insanlar dürüst, yardımsever, sabırlı, saygılı, sevgi dolu, hoşgörülü, adaletli, fedakar, güvenilir, empati yeteneği yüksek ve çevresindeki insanlara lakap takmayan ve alay etmeyen kişilerdir.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42 ÖZGÜN Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Babamızın Elleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42


4. Sınıf Türkçe Kitabı Babamızın Elleri Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42


1. Aile bireylerinize ait fotoğrafları sınıf arkadaşlarınıza göstererek ailenizi tanıtınız.


Cevap : Bu etkinlik için ailenizin var olan fotoğraf albümünden fotoğraflar getirerek arkadaşlarınızla beraber tanıtmanız gerekmektedir.


2. Babanızın kişilik özelliklerini arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşurken kelimeleri anlamlarına uygun kullanınız.


Kısa Cevap : “Babanızın kişilik özelliklerini arkadaşlarınıza anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Babamın kişilik özellikleri çok merhametli bir insandır. Çok güçlüdür en ağır şeyleri bile kaldırabilir. Çok beceriklidir bir de evde bir şey bozulduğu zaman hemen tamir ediyor. Çok güzel yemek yapıyor hem eli lezzetli hem de çok beceriklidir. Babamı çok seviyorum.


Türün özelliklerine uygun bir şekilde, vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek şiiri okuyunuz.


BABAMIZIN ELLERİ

Babamızın elleri var
Çalışır bizim için.
Zeytin, peynir, ekmek
Taşır bizim için.
(…)
Bütün evin yükü
O ellerin sırtında.
O eller olmasa kopar
Evlerde fırtına.
(…)
O eller sayesinde
Evimizde rahatız,
Mışıl mışıl uyuruz
Ana, oğul, nine, kız.
(…)
Babamızın elleri
Çayda şeker, ekmekte tuz.
O mübarek elleri öpüp
Alnımıza götürürüz.
(…)
Hasan DEMİR Bizim Evdeki Kedi (Kısaltılmıştır.)


4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin gerçek anlamını üstteki, mecaz anlamını alttaki kutucuklara yazınız.


Cevap :

Yük Kelimesi

Mecaz Anlamı : Kişiyi tedirgin eden ve engelleyen, engel olan. Bir kişinin sorumluluğunu üstlenmek zorunda olduğu zor görev.

Gerçek Anlamı : Taşıt araba hayvan ve benzerinin taşıyabildiği miktar veya taşıdığı şeylerin tümü.


Şeker Kelimesi

Mecaz Anlamı : Sevimli, cana yakın ve güzel .

Gerçek Anlamı : Şeker kamışı, şeker pancarı, havuç, mısır, buğday, patates gibi birçok bitkinin sapları ve köklerinin öz suyundan ya da nişastasından çıkarılan birleşiminde karbon, oksijen ve hidrojen bulunan beyaz renkli suda eriyen mayalanabilen genellikle tatlı olan maddelerin ortak adı.


Soru : b. Şiirdeki koyu yazılan kelime grubuyla vurgulanmak istenen nedir? Açıklayınız.


Cevap : Evin yükü denmektedir. Evin yükü yani evin gelir gideri yapılması gerekenler babanın sırtında olduğunu vurgulamaktadır.


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Babamızın elleri bizim için eve neler taşırmış?


Cevap : Babamızın elleri bizler için zeytin, peynir, ekmek taşınmış.


2. Babamızın elleri olmasa evde ne gerçekleşirmiş?


Cevap : Babamızın elleri olmasa evde fırtına koparmış.


3. Şair, babamızın ellerini nelere benzetmiş?


Cevap : Şair babamızın ellerini çayda şekere ekmekteki tuza benzetmiş.


Soru : b. Aşağıya, şiirle ilgili bir soru da siz yazınız.


Cevap :

Soru : Babamızı neden çok sevmeliyiz?

Cevap : Çünkü babamın evimizin direğidir. Bizim için çabalar çalışır. Bizim iyi bir geleceğimiz olması için gecesine gündüzüne katar. Onu mutlu etmeli ve ona kocaman sarılmalıyız.


3. ETKİNLİK 


Soru : Şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Şiirin ana duygusu : Baba sevgisi ve önemi.


4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. “Babamızın Elleri” başlıklı şiiri okuduktan sonra neler hissettiniz? Aşağıya, duygularınızı anlatan kısa bir paragraf yazınız. Yazınızda kelimeleri gerçek ve mecaz anlamlarıyla kullanınız. 


Kısa Cevap : ““Babamızın Elleri” başlıklı şiiri okuduktan sonra neler hissettiniz? Aşağıya, duygularınızı anlatan kısa bir paragraf yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Babama olan sevgimi tekrar hatırladım. Babama olan sevgim kat kat arttı. Kıymetini daha iyi anladım ve benim için yaptıklarını tekrar hatırladım. Bu şiiri evde babamla da paylaşacağım ve onu şiirde dendiği gibi ellerini öpüp kıymetini bileceğim.


Soru : b. Yazdıklarınızı yazım kuralları ve noktalama işaretlerinin kullanımı yönünden kontrol ediniz. Gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Yukarıdaki yazı yazım kuralları ve noktalama işaretlerine uygundur.


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görseli inceleyip gördüklerinizi anlatınız. Görselin size hissettirdiği duyguları arkadaşlarınızla paylaşınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42 ÖZGÜN Yayınları”

Cevap :

Görselde iki tane çocuk büyük annesine ve büyük babasıyla sohbet ediyor ve sarılıyor. Bu fotoğrafa bakınca büyük annem ve büyükbabamla geçirdiğim zamanlar geldi.

Bu bana çok duygusal geldi çünkü onları uzun zamandır görmüyorum. Bu yaz ailemden onların yanına gitmek istediğimi söyleyeceğim çünkü onları çok seviyorum beraber sohbet ediyoruz. Bana nasihat veriyorlar, çok lezzetli yemekler ve pastalar yapıyorlar ve çok eğleniyoruz


Soru : b. “Aile bireylerimize, akrabalarımıza nasıl davranmalıyız?” sorusunun yanıtı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Kısa Cevap : ““Aile bireylerimize, akrabalarımıza nasıl davranmalıyız?” sorusunun yanıtı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ailem bireylerimiz ve akrabalarımıza saygılı bir şekilde davranmalıyız. Onları üzmemeli onların dediklerini elimizden geldikçe yapmalıyız. Ailemiz bizim dünyada en büyük varlığımızdır.

Ailemiz ve akrabalarınıza hürmet göstermeliyiz. Saygıda kusur etmemeliyiz. Onları üzmemeliyiz ve onlara sevgi göstermeliyiz. Bazı günler ve özellikle bayramlarda onları arayıp bayramlarını kutlamalıyız. Hal hatır sormalı hayatlarının nasıl geçtiğini sormalıyız.


4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıya, aile konulu bir şiir yazınız. Şiirin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız. Yazdığınız şiiri yazım ve noktalama yönünden kontrol ediniz.


Kısa Cevap : “Aile konulu bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Canım Ailem

En büyük varlığım ailemdir

Geleceği umutla bakmamı sağlayan

Hayalimdir bir ömür

Hep birlikte yaşamak

Sensin benim Canım Ailem

Beni hayata bağlayan

İyi günde sevincimi ortak olan

Kötü günde bana destek çıkan

Sensin benim canım ailem

Hayatımda çoğu şeyi bana öğreten

Beni büyüyüp yetiştiren

toplumun yapı tanıştığını oluşturan

sensin benim canım ailem


Soru : b. Aşağıya, yazdığınız şiirin içeriğine uygun bir resim yapınız. Yaptığınız resmi arkadaşlarınıza gösterip bu resim hakkında konuşunuz.


Cevap :

Bu resimde ailem ve birbirimize olan sevgisini temsil etmektedir.


“4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Bu yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


• Kitapta ki örnekler çok komik.

Cevap : Kitaptaki örnekler çok komik. Ki bitişik olmalı.

• Yeter ki iste, başarırsın.

Cevap : Yeter ki iste başarırsın. Burada bağlaç olan ki ayrı yazılmalıdır.

• Bugün gazete de çıkan haberi okudun mu?

Cevap : Bugün gazetede çıkan haberi okudun mu? Burada de bağlaç değil bulunma durum ekidir. O yüzden bitişik yazılmalıdır.

• O belgeseli bende seyrettim.

Cevap : O belgeseli ben de seyrettim. Buradaki de bağlaçtır ayrı yazılmalıdır.


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin eş seslilerini bir cümlede kullanınız.


Ellerim çok kirlendi.

Cevap : El:

Kardeşim ekmek almaya gitti.

Cevap : Ekmek:


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda okunuşları verilen sayıların Romen rakamlarıyla nasıl yazıldığını karşılarına yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42 Cevapları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Nasrettin Hoca kimdir? Araştırınız.


Kısa Cevap : “Nasrettin Hoca kimdir? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Nasrettin Hoca 1208 yılında Selçuklunun Hortu köyünde dünyaya gelmiştir. Nasrettin Hoca temel eğitimini kendi köyünde almıştır. Daha sonra Sivrihisar’a giderek orada medrese eğitimi almıştır.

Burada eğitim öğretimini tamamlayan Nasrettin Hoca babasının vefat etmesi ile birlikte köyüne döner. Köyünde imanlık yapmaya başlar. Bir süre sonra Akşehir’e giderek orada dervişlik yapmaya başlar.

1284 senesinde ise Akşehir’de vefat eder ve orada bir türbeye defnedilir. Nasrettin Hoca vefat etmiş olsa da hazır cevapları, üstün zekası, merhameti ve en önemlisi fıkraları ile hala aklımızda yaşamaktadır.


2. Farklı konularda Nasrettin Hoca fıkraları derleyerek sınıfa götürünüz. Bu fıkralardan birini arkadaşlarınıza anlatmak üzere hazırlık yapınız.


Kısa Cevap : “Farklı konularda Nasrettin Hoca fıkraları derleyerek sınıfa götürünüz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kazan Doğurdu Fıkrası

Bir gün Nasreddin Hoca, komşusundan bir kazan ister. İşini bitirince kazanın içine küçük bir tencere koyup geri iade eder. Kazan sahibi tencereyi görünce:
– Bu nedir? Diye sorar. Hoca cevap verir:
– Müjde! Kazanınız doğurdu. Bu haber komşusunun hoşuna gider.
– Pekala! diyerek tencereyi kabullenir. Hoca yine bir gün komşusundan kazanı ister. Alır ama bu sefer iade etmez. Sahibi bir süre bekler. Kazanın gelmediğini görünce, Hocanın evine gelir, kazanı geri ister. Hoca üzüntülü bir çehre ile:
– Sizlere ömür, kazan öldü! der. Komşu hayretle:
– Aman Hocam, hiç kazan ölür mü? Deyince, Hocanın cevabı hazırdır:
-Kazanın doğurduğuna inanırsın da, öldüğüne niçin inanmazsın? Hoca, daha sonra kazanı iade eder. Zaten maksadı, çıkarına çok düşkün olan komşusuna, iyi bir ders vermektir.

Kaynak : Sabah



 

Our Score

Farklı konularda Nasrettin Hoca fıkraları derleyerek sınıfa götürünüz.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Farklı konularda Nasrettin Hoca fıkraları derleyerek sınıfa götürünüz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Farklı konularda Nasrettin Hoca fıkraları derleyerek sınıfa götürünüz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ya Tutarsa Fıkrası

Nasreddin Hoca bir gün gölün kıyısına gider. Elinde koca bir kaşık yoğurdu da yanına almış.

Nasreddin Hoca, kaşığındaki yoğurdu göle sokmuş ve yoğurdu göle boşaltmış.

O sırada köylülerden biri onu görmüş ve şaşkınlıkla:

– Hoca ne yapıyorsun, diye sormuş.

Hoca gülümseyerek:

– Gölü mayalıyorum, ne yapayım, demiş.

Adam, Hoca’ya bakmış ve kahkaha atarak:

– Ne diyorsun be Hoca, çıldırmış olmalısın. Koskoca göl hiç maya tutar mı?, demiş.

Hoca gülümsemesini hiç bozmadan:

– Peki ama ya tutarsa, demiş.

Kaynak : Sabah


“Farklı konularda Nasrettin Hoca fıkraları derleyerek sınıfa götürünüz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kazan Doğurdu Fıkrası

Bir gün Nasreddin Hoca, komşusundan bir kazan ister. İşini bitirince kazanın içine küçük bir tencere koyup geri iade eder. Kazan sahibi tencereyi görünce:
– Bu nedir? Diye sorar. Hoca cevap verir:
– Müjde! Kazanınız doğurdu. Bu haber komşusunun hoşuna gider.
– Pekala! diyerek tencereyi kabullenir. Hoca yine bir gün komşusundan kazanı ister. Alır ama bu sefer iade etmez. Sahibi bir süre bekler. Kazanın gelmediğini görünce, Hocanın evine gelir, kazanı geri ister. Hoca üzüntülü bir çehre ile:
– Sizlere ömür, kazan öldü! der. Komşu hayretle:
– Aman Hocam, hiç kazan ölür mü? Deyince, Hocanın cevabı hazırdır:
-Kazanın doğurduğuna inanırsın da, öldüğüne niçin inanmazsın? Hoca, daha sonra kazanı iade eder. Zaten maksadı, çıkarına çok düşkün olan komşusuna, iyi bir ders vermektir.

Kaynak : Sabah



 

Our Score

Nasrettin Hoca kimdir? Araştırınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Nasrettin Hoca kimdir? Araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Nasrettin Hoca kimdir? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Nasrettin Hoca 1208 yılında doğmuştur. Selçuk’un Hortu köyünde dünyaya gelmiştir. Temel eğitimini doğduğu köyden almıştır. Daha sonra Sivrihisar’a. giderek oradan medrese eğitimi almıştır 1284 senesinde Akşehir’de hayata veda etmiştir.


“Nasrettin Hoca kimdir? Araştırınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Nasrettin Hoca 1208 yılında Selçuklunun Hortu köyünde dünyaya gelmiştir. Nasrettin Hoca temel eğitimini kendi köyünde almıştır. Daha sonra Sivrihisar’a giderek orada medrese eğitimi almıştır.

Burada eğitim öğretimini tamamlayan Nasrettin Hoca babasının vefat etmesi ile birlikte köyüne döner. Köyünde imanlık yapmaya başlar. Bir süre sonra Akşehir’e giderek orada dervişlik yapmaya başlar.

1284 senesinde ise Akşehir’de vefat eder ve orada bir türbeye defnedilir. Nasrettin Hoca vefat etmiş olsa da hazır cevapları, üstün zekası, merhameti ve en önemlisi fıkraları ile hala aklımızda yaşamaktadır.



 

Our Score
error: Content is protected !!