4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71


ATATÜRK’ÜN METOTLU ÇALIŞMASI 

Atatürk, metotlu ve disiplinli çalışırdı. Bir işe karar verince önce konuyu arkadaşları ile tartışır, fikirlerini alırdı. Sonunda en iyi ve etkili olanı seçer, uygulardı. Hiçbir zaman boş sözler söylemez ve söyletmezdi. Gerçekçiydi. (…)

Akşam yemeklerden sonra başlayan sohbetleri sabaha kadar sürerdi. Bu sohbetlerde din, dil, yurt ve dünya sorunları, tarih ve bilimsel konular konuşulur ve tartışılırdı.

Masa başı toplantılarında başkalarının fikirlerini öğrenme, kendi düşüncelerini de yayma fırsatı bulurdu. Atatürk, bilimi ve akılcılığı her şeyin üstünde tutardı. Bütün çalışmalarını bir plan ve program dahilinde yürütürdü. Neyin yapılıp, yapılmayacağını iyice düşünür, karar verdiğini de mutlaka yapardı. (…)

Niyazi TAN (Kısaltılmıştır.)


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


(1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.) 


1. Atatürk, nasıl çalışırdı?


Cevap :

Atatürk, metotlu ve disiplinli çalışırdı.


2. Atatürk, bir işe karar vermeden önce ne yapardı?


Cevap :

Atatürk, bir işe karar vermeden önce, arkadaşları ile tartışıp fikirlerini alırdı.


3. Atatürk, arkadaşlarıyla hangi konularda sohbet eder ve tartışırdı?


Cevap :

Atatürk, Din, dil, yurt ve dünya sorunları, tarih ve bilimsel konularda sohbet eder ve tartışırdı.


4. Atatürk, neleri her şeyin üstünde tutardı?


Cevap :

Atatürk, Bilimi ve akılcılığı her şeyin üstünde tutardı.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


5. “Atatürk’ ün Metotlu Çalışması” adlı metnin konusunu ve ana fikrini belirleyerek yazınız.


Cevap :

Atatürk’ ün Metotlu Çalışması metnin konusu : Atatürk’ün çalışma sistemi

Atatürk’ ün Metotlu Çalışması ana fikri : Mustafa Kemal Atatürk gibi bilime ve akılcılığa önem veren, bir karar almadan önce bilgi alışverişinde bulunan, insanların fikirlerini alarak başarıya ulaşabiliriz.


6. Verilen kelimelerin eş anlamlılarını yazınız. 


Cevap :

metot = yöntem

dilek =  istek

öğretmen =  muallim

ihtiyaç =  gereksinim


7. Verilen deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz. 


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


8. Yazım ve noktalama işaretleri açısından doğru olan cümlelerin başına ( D ), yanlış olan cümlelerin başına ( Y ) yazınız. 


Cevap :

( Doğru ) Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK 1881’de doğdu.

( Yanlış ) Atatürk’ün okuduğu kitaplar Anıtkabir Atatürk ve kurtuluş savaşı müzesi’nde sergilenmektedir.

(Doğrusu: Atatürk’ün okuduğu kitaplar Anıtkabir Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesi’nde sergilenmektedir.)

( Doğru )  Uzaya Türk adını Atatürk kapsülüyle yazdınız mı?

( Yanlış ) Yunanlılar izmirden sonra aydın ve nazilliyi de işgal etmişlerdi.

(Doğrusu: Yunanlılar İzmir‘den sonra Aydın ve Nazilli‘yi de işgal etmişlerdi.)

( Doğru )  Sabırsızlıkla sordum: Atatürk’ü ne zaman anlatacaksın?


9. Cümlelerde zıt anlamı olan kelimelerin altını çiziniz. Zıt anlamlılarını verilen boşluklara yazınız. 


Cevap :

1. Savaş çıkacağını söylediler. =  barış

2. Kısa zaman önce sokaklardan askerler geçmeye başladı. =  uzun – sonra

3. Ordular! İlk hedefiniz Akdeniz’dir, ileri! =  son – geri

4. Dün güzel bir tören yaptık. = çirkin 


10. Cümlelerin hangisinde zıt anlamlı sözcükler bir arada kullanılmıştır? 


Cevap :

a. “Ev alma komşu al” der atalarımız.
b. Kırmızı eteğimi, al gömleğimi giydim.
c. Az veren candan çok veren maldan verir.
d. İşbölümü yaparsak bu işi kolayca bitirebiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-67 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Kurtuluş Vecihi Hürkuş Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


4. Sınıf Türkçe Kitabı Kurtuluş Vecihi Hürkuş Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-67


VECİHİ HÜRKUŞ 

Benim adım Vecihi. Benim hikâyemi öğrenmek ister misin? İstanbul’da doğdum. (…) Okul çağına geldiğimde annem ve kardeşlerimle Üsküdar semtine taşındık. İlkokulu burada okudum. Sonra sanata olan ilgimden dolayı Tophane Sanat Okuluna geçtim.

(…) Bu sırada ülkemiz için zor günler başlamıştı. Çünkü ülkemiz savaşa girmişti. Ülkem için bir şeyler yapmalıydım. Bu yüzden bir komutan olan eniştemin yanında Balkan Savaşı’na katıldım. (…)

Balkan Savaşı’nda gördüğüm tayyareler çok ilgimi çekti. (…) Ve sonunda Yeşilköy Tayyare Mektebine girdim. Burada ilk
uçuşumu yaptım. (…) Sonunda okulumu bitirip usta bir pilot oldum. Şimdi bu yeteneğimi, işgal altında olan vatanımızı
korumak için kullanmalıydım. Devletim beni Kafkas Cephesi’nde görevlendirdi. Burada Rus uçaklarıyla mücadele ettim. (…) Uçak düşüren ilk Türk pilotu ben olmuştum. Adım tarihe geçti. (…) Bu sırada düşmanlar İstanbul’u işgal etmişti. Uçağımla İstanbul hava savunmasına katıldım. (…)

Düşmanları vatanımızdan kovmaya çalışırken uçaklarımızın yetersiz olduğunu fark ettim. Hemen teknik olarak daha üstün bir avcı uçağı tasarladım. Artık göklerde daha güçlü olacaktık. Düşmanı yurdumuzdan çıkarma mücadelemiz başarıyla sonuçlanıyordu. Ordumuz, düşmanı Ege Denizi’ne doğru kovalıyordu. Uçağımla İzmir Seydiköy Havaalanına indim ve buraya bayrağımızı diktim. Artık İzmir’de hiç düşman kalmamıştı. Sonunda Lozan Antlaşması imzalandı ve savaş bitti. Meclis, başarılarımdan dolayı bana üç tane takdirname ve kırmızı şeritli istiklal madalyası verdi. Üç kez takdirname verilen tek kişi bendim.

Savaştan dolayı geri kalmış ülkemizi geliştirmek ve insanları eğitmek en büyük amacımız olmalıydı. Bunun için Seydiköy’de açılan Tayyare Okulunda öğretmenliğe başladım. Burada pilotlar makinistler yetiştiriyordum. (…) Kendi uçaklarımızı kendimiz yapmalıydık. Bu hayalimi gerçekleştirmek için çok çalıştım ve sonunda ilk uçağımızı yaptım. Bu uçağa Vecihi-6 adını verdim.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


(…) Ankara’ya gidip yeni kurulan Türk Tayyare Cemiyeti’ne katıldım. Burada önce ikinci uçağımız olan Ceyhan’ı yaptım. Daha sonra Avrupa’ya giderek oradaki uçakları inceledim. Birçok yeni bilgi öğrenip ülkemize geri döndüm. (…)

Daha sonra Atatürk’ün emriyle, Türk Kuşu adında bir okul açıldı. Ulu önder Atatürk, bu okulu açma fikri ilk aklına geldiğinde çevresindekilere şöyle der:

— Vecihi’yi bulun ve bu okulun başına getirin. Onun bilgilerinden faydalanın! (…) Bu habere çok sevindim. Türk Kuşu Okulunda yapılmak istenenler, benim hayallerimle aynıydı. Türk Kuşu’nda başöğretmen oldum. Yetiştirdiğim birçok genç, usta pilotlar oldu ve yurt dışında ülkemizi başarıyla temsil ettiler.

Türk havacılığına katkı sağlaması amacıyla bilgi ve tecrübemi bir kitap haline getirdim. (…) Hayatım boyunca gözlerim, kalbim mavi göklerde oldu. Yeteneklerimi ve başarılarımı hep güzel ülkemizi geliştirmek, daha ileri götürmek, insanları bilgilendirmek için kullandım. Bir asır sonra siz çocuklar, benim hayatımı anlatan bu kitabı okuyorsanız bunu başarmışım demektir.

Suat TURGUT (Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Çocuk Kalbi Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38


4. Sınıf Türkçe Kitabı Çocuk Kalbi Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38 Cevapları


STARDİ’NİN KİTAPLARI

Stardiler bizim okulun karşısındaki evde oturuyorlar. Bugün okuldan çıkışta onlara gittim, kitaplarını çok görmek istiyordum. Ailesinin fazla parası yok, çocukcağız istediği gibi kitap alamıyor. Ama ders kitaplarını ve kendisine hediye edilen kitapları çok temiz tutuyor, iyi saklıyor, üzerlerine titriyor. Annesinin, babasının verdiği cep harçlığını tutumlu harcıyor, artakalanlarla kitap alıyor.

Böylece, küçük bir kitaplık kurmuş. Babası da oğlunun kitabı çok sevdiğini görünce, ona ceviz bir kitaplık almış. Kitaplarını da onun en sevdiği renklerde ciltletmiş. Öykü, gezi, şiir kitapları. Resimli kitaplar da var. Stardi kitapları renklerine göre çok güzel bir sırayla dizmiş. Uzaktan bakınca öyle güzel görünüyor ki!

Stardi bütün kitaplarını numaralamış, deftere yazmış. Hangisini ararsa çabucak buluyor. Kitaplarının yanından ayrılmıyor, onları birer canlı varlıkmış gibi seviyor. Tozlarını alıyor, okurken yapraklarını özenle açıyor, yıpranmamaları için dikkat ediyor. Hepsi yepyeni. Bilmem neden, bu çocuğa öbür arkadaşlarımdan daha başka bir duygu var içimde. Bunu babama söyledim. “Kişiliği olan bir çocuk” dedi. “Sen de ona karşı bundan dolayı ilgi duyuyorsun.”

Bilmem ki dedim. “Bir saat yanında kaldım. Otuz kırk kelime ya konuştu ya konuşmadı. Bir kez olsun gülmedi. Öyleyken, yine de onunla geçirdiğim bu bir saatten büyük bir zevk aldım. Kendisiyle sık sık görüşmek istiyorum.

Babam gülümsedi:

— Aferin, oğlum. Bakıyorum insanların dış görünüşlerinin içindeki gizli değerleri anlamasını biliyorsun. Kitapları sevenlerin, kitap okuyanların içinde ayrı bir dünya oluşur. Bunlar değerlerine değer katan kimselerdir. Bunu anlayanlar onlara karşı saygı duyarlar. Sen de bu arkadaşının değerini çok iyi anlamışsın, ona saygı duyuyorsun.

Edmondo De AMİCİS (Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Kendimizi Deneyelim  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Kendimizi Deneyelim Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 74-75-76-77


A) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz ve soruları cevaplayınız. 


Yukarıdaki çocukların sorunlarını inceleyiniz. Sorunlarına çözüm bulmaları için hangi besinlerle beslenmeleri gerektiğini yazınız. 


Cevap :

Mehmet: Protein içerikli besinler tüketmelidir.

Asya: Protein içerikli besinler tüketmelidir

Yavuz: Protein içerikli besinler tüketmelidir.

Ayça: Karbonhidrat ağırlıklı beslenmelidir.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


B) Aşağıda verilen besin içeriklerinin karşısına o besin içeriğine ait örnekler yazınız.


Cevap :

Karbonhidratlar : Ekmek, makarna, ekmek ve unlu ürünler

Yağlar : Balık, avokado, yemişler, tereyağı

Proteinler : Baklagiller, kırmızı et, balık et

Vitaminler : Havuç, ıspanak, lahana, brokoli


C) Aşağıda tanımı verilmiş kavramlar ve sözcükler karışık olarak yazılmıştır. Doğru yazılışlarını bulunuz ve yanlarındaki kutulara yerleştiriniz.


Cevap :

BESLENME : Büyüme, gelişme ve sağlıklı yaşamak için gerekli olan besinlerin vücuda alınmasına denir.

KARBONHİDRAT : Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlayan besin içeriğidir.

PROTEİN : Vücudumuzda yapıcı ve onarıcı görev yapan besin içerikleridir.

OBEZİTE  Dengesiz, aşırı beslenme ve hareketsiz yaşam tarzı sonucu oluşan bir hastalıktır.


D) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

* 1- Kişilerin bilincini devre dışı bırakır.
* 2- Diş eti hastalıklarına sebep olur.
* 3- Mide yaralarına yol açar.
* 4- Bağımlılık yapar.
* 5- Pasif içiciliğe yol açar.
* 6- Akciğer kanseri olma riskini taşırlar.

  1. ( Doğru ) 6 numaralı kutucuktaki rahatsızlığa sigara kullanımı sebep olabilir.
  2. ( Doğru ) 4 numaralı kutucuktaki rahatsızlığa hem sigara kullanımı hem de alkol kullanımı sebep olabilir.
  3. ( Yanlış ) 3 numaralı kutucuktaki rahatsızlığa sadece sigara kullanımı sebep olabilir.
  4. ( Doğru )  1 numaralı kutucuktaki rahatsızlığa alkol kullanımı sebep olabilir.
  5. ( Yanlış )2 numaralı kutucuktaki rahatsızlığa alkol kullanımı sebep olabilir.

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


E) Umut, annesi ve babası ile markette alışveriş yapmaktadır. Sağlıklı ve doğal gıdalar alabilmeleri için nelere dikkat etmeleri gerekir? Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları uygun kavramlar ile doldurunuz.


Cevap :

  1. Temiz, taze ve paketlenmiş ürünler almaları gerekir.
  2. Paketlenmiş ve dondurulmuş ürün alırken son kullanma tarihine bakmaları gerekir.
  3. Paketin yırtık olmamasına ve TSE logosu olmasına dikkat etmeliler.
  4. İçinde koruyucu, tatlandırıcı ve renklendirici gibi katkı maddeleri içeren besinleri alırken dikkatli olmalılar.

F) Aşağıdaki şemada yer alan boşluklara uygun kavramlar yazınız. 


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Anlatan Sen Olsaydın 


Aşağıdaki tabloda bu ünitede öğrendiğiniz konular vardır. Bu konuları siz anlatacak olsanız hangilerini en iyi anlatırsınız? Hangi konuları anlatırken zorlanırsınız? Hangi konuları tekrar etmeniz gerektiğini düşünüyorsunuz? Aşağıdaki konuları tablodaki uygun yerlere yerleştiriniz.


Cevap :

Anlatabilirim =  İnsan Sağlığı ve Dengeli Beslenme

Anlatırken Zorlanabilirim =  Alkol ve Sigaranın Zararları

Tekrar Etmeliyim =  Besinlerin Tazeliği ve Doğallığı



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Su ve Mineraller  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Su ve Mineraller Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Birlikte Keşfedelim Bütün Besinlerde Su Bulunur mu?


Malzemeler
• Elma
• Armut
• Havuç
• Salatalık
• Tülbent
• 4 adet plastik kap
• El rendesi

Önlem Alalım
Meyveleri rendelerken öğretmenimizden yardım alalım.
Nasıl Bir Yol İzleyelim?
1. Gruplar oluşturalım.
2. Seçtiğimiz meyvelerden her birini ayrı kaplarda rendeleyelim.
3. Rendelenmiş meyveleri tülbent yardımıyla bir kabın içine sıkalım.
4. Sebzeleri de ayrı ayrı rendeleyip tülbent ile farklı bir kabın içine sıkalım.


1. Yaptığınız bu etkinlikte nasıl bir sonuca ulaştınız?


Cevap :

Farklı yiyeceklerin içerisinde farklı su miktarları vardır.


2. Sıkamadığınız besinlerin içinde suyun bulunup bulunmadığını nasıl anlarsınız?


Cevap :

Tülbent nemli veya ıslak ise su bulunduğunu anlarız.


3. Su gibi minerallerin de tüm besinlerde bulunduğunu nasıl açıklarsınız? Tartışalım.


Cevap :

Doğada kayaçların içerisinde bulunan tuzlar, yağmur aracılığıyla toprağa aktarılır. Topraktan bitkiler içerisine geçer. Bitkilerde bulunan tuzda insanlar ve hayvanlar tarafından tüketilmektedir.


4. Su ve maden suyu şişelerinin etiketlerinde yazan içerikleri inceleme fırsatı buldunuz mu?


Cevap :

Etiketlerin üzerinde kalsiyum, mineral, potasyum gibi değerleri yazıyor.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 52 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besinler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besinler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35 Cevapları


Soru : Sağlıklı besleniyor musunuz?


Cevap :

Evet sağlıklı bir şekilde besleniyoruz. Dengeli ve düzenli şekilde besleniyorum. Sağlıklı yiyecekler tüketir ve spor yaparım.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47-48-49


A) Aşağıda tanımı verilmiş kavramlar ve sözcükler karışık olarak yazılmıştır. Doğru yazılışlarını bulunuz ve yanlarındaki kutulara yerleştiriniz.


Cevap :

Gündüz : Gün doğumundan gün batımına kadar olan, günün aydınlık kısmı.

Fosil : Milyonlarca yıl önceki canlılara ait taşlaşmış kalıntılardır.

Mevsimler : Dünya’nın Güneş etrafında dönmesi sonucu oluşan, senenin dört bölümünden her biri.

Hammadde : Çeşitli araç gereçlerin üretimi için gerekli maddelerin işlenmeden önceki doğal durumu.


B) Aşağıdaki cümlelerin ifade ettiği kavramları kutucukların içinden bularak noktalı alanlara yazınız.


Cevap :

  1.  (Mevsimler) Dünya’nın Güneş etrafında yaptığı harekettir.
  2. (Dönme) Dünya’nın kendi ekseni etrafında yaptığı harekettir.
  3. (Kayaç) Yer kabuğunun yapısında bulunur.
  4. (Batıdan doğuya) Dünya’nın dönme ve dolanma hareketlerinin yönüdür.
  5. (365 gün 6 saat) Dünya’nın dolanma hareketinin tamamlanma süresidir.
  6. (24 saat) Dünya’nın dönme hareketinin tamamlanma süresidir.
  7. (Gündüz) Dünya’nın Güneş gören kısmının zaman dilimidir.
  8. (Maden) Ekonomik değere sahip kayaçlara denir.
  9. (Gece) Dünya’nın Güneş görmeyen kısmının zaman dilimidir.
  10. (Fosil)  Milyonlarca yıl önce yaşamış canlıların günümüze kadar gelmiş kalıntılarıdır.
  11. (Gece ve Gündüz) Dünya’nın dönme hareketi sonucu oluşur.
  12. (Yıl) Dünya’nın dolanma hareketi sonucu oluşur.

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


C) Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları kutucuklardaki uygun kavramlarla doldurunuz.


Cevap :

  1. Yer kabuğunu oluşturan büyük ve sert kaya kütlelerine Kayaç denir.
  2. Fosiller nesli tükenmiş canlılar hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlar.
  3. Yer kabuğunun derinliklerinden çıkarılan, ekonomik değeri olan kayaç ve minerallere Maden denir.
  4. Canlıların üzerinde yaşadığı tabakaya Yer kabuğu denir.
  5. Kayaçların içinde uzun yıllar boyunca kalmış, taşlaşmış her türlü canlı kalıntısına Fosil denir.
  6. Dünya’nın kendi ekseni etrafındaki hareketinin yönü Batıdan doğuya doğrudur.
  7. Dünya, Güneş’in etrafındaki dolanım hareketini yapmasaydı Mevsimler oluşmazdı.
  8. Dünya kendi etrafındaki dönüşünü 24 saatte tamamlar.

D) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. 


Cevap :

  1. ( Doğru ) Dünya’nın dönme ve dolanma olmak üzere iki türlü hareketi vardır.
  2. ( Yanlış ) Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesiyle mevsimler oluşur.
  3. ( Doğru ) Dünya’nın Güneş etrafında dolanma yönü, batıdan doğuya doğrudur.
  4. ( Doğru ) Milyonlarca yıl önce ölen canlıların günümüze kadar gelen taşlaşmış kalıntılarına fosil denir.
  5. ( Doğru ) Fosilleşmenin olabilmesi için ölen canlının havayla temasının hemen kesilmesi gerekir.
  6. ( Yanlış ) Fosiller Dünya’nın geçmişi hakkında bilgi vermez.
  7. ( Yanlış ) Ekonomik değeri olan kayaçlara fosil adı verilir.
  8. ( Doğru ) Madencilik birçok sanayi koluna ham madde sağladığı için ülkelerin teknolojilerinin gelişmesinde büyük öneme sahiptir.
  9. ( Doğru ) Dünya’mızın dış katmanına yer kabuğu adı verilir.

E) Aşağıdaki çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz. 


I. Dünya’mızın dış katmanına yer kabuğu denir.
II. Ekonomik değeri olan kayaçlara maden denir.

1. Yukarıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


Cevap :

A) Yalnızca I doğrudur. B) Yalnızca II doğrudur.
C) Her ikisi de yanlıştır. D) Her ikisi de doğrudur.


I. Bütün madenlerin ekonomik değeri vardır.
II. Bütün madenler sanayide ham madde olarak kullanılır.
III. Bor ülkemizde çıkarılan bir maden değildir.

2. Madenlerle ilgili yukarıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? 


Cevap :

A) Yalnızca I doğrudur. B) Yalnızca II doğrudur.
C) I. ve II. ifade doğrudur. D) Her üçü de doğrudur.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


I. Kayaçlar, volkanik aktiviteler ile yeryüzüne ulaşan magmanın katılaşmasıyla oluşur.
II. Bütün kayaçların fiziksel özellikleri aynıdır.
III. Kayaçlar minerallerden oluşur.

3. Kayaçlarla ilgili yukarıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? 


Cevap :

A) Yalnızca I doğrudur. B) Yalnızca II doğrudur.
C) Her üçü de doğrudur. D) I. ve III. ifade doğrudur.


I. Madenler, ülkelerin teknolojisinin gelişmesini sağlar.
II. Ülkemiz madenler açısından zengindir.
III. Madenleri çıkarabilmek için maden ocakları kurulur.

4. Madenlerle ilgili yukarıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? 


Cevap :

A) İfadelerin hepsi doğrudur. B) Yalnızca II doğrudur.
C) I ve II doğrudur. D) Yalnızca I doğrudur.


5. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? 


Cevap :

A) Bakır madeni elektrikli aletlerde kullanılır.
B) Bor madeni temizlik ürünlerinde kullanılır.
C) Altın madeni telefon ve bilgisayarların içinde kullanılır.
D) Kömür madeni plastik yapımında ham madde olarak kullanılır.


6. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangileri yazılmalıdır?

Yer kabuğunun kara tabakası ……………………. oluşmuştur. Ekonomik değeri olan kayaçlara …………………… denir.


Cevap :

A) Mineral, fosil B) Fosil, kayaç
C) Kayaçlardan, maden D) Magma, yer kabuğu


7. Iğdır’da Güneş’in Bursa’dan önce doğmasının nedeni nedir? 


Cevap :

A) Dünya’nın Güneş’in çevresinde dolanması
B) Dünya’nın kendi ekseni etrafında batıdan doğuya doğru dönmesi
C) Güneş’in ısı ve ışık kaynağımız olması
D) Güneş’in Dünya’nın çevresinde dolanması


8. Aşağıdakilerden hangisi Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesinin sonucu değildir?


Cevap :

A) Mevsimlerin oluşması
B) Gece ve gündüzün oluşması
C) Bir günün oluşması
D) Türkiye’de sabah yaşanırken Japonya’da öğlen vakti olması


9. Aşağıda fosiller ile ilgili verilen ifadelerden hangisi yanlıştır? 


Cevap :

A) Fosiller kayaç tabakasının içinde oluşur.
B) Fosiller milyonlarca yıl içinde oluşur.
C) Bitki ve hayvan kalıntıları uygun şartlar oluşursa fosilleşir.
D) Ölen her canlı fosilleşir.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


F) Aşağıdaki yıldızın içerisinde ünite boyunca işlediğimiz konularla ilgili kavramlar bulunmaktadır. Sözcükler; soldan sağa, yukarıdan aşağıya ve çapraz olarak harflerin içine karıştırılmıştır. Aşağıdaki sözcükleri karışık olarak verilmiş harfler içerisinden bulunuz. Bulduğunuz sözcükleri renkli kalemler ile çiziniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları”


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Kendimizi Deneyelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Kendimizi Deneyelim Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45


A) Aşağıdaki görsellerden hareketle soruları cevaplayınız. 


1. Görseldeki A noktasında günün hangi vakti yaşanıyor? 


Cevap : Gündüz vakti yaşanıyor.


2. Görseldeki B noktasında günün hangi vakti yaşanıyor?


Cevap : Akşam vakti yaşanıyor.


3. Görsellerde günün farklı vakitlerinin yaşanmasının sebebi ne olabilir?


Cevap : Dünyanın kendi etrafında dönmesi olabilir.


B) Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 

Talha, Japonya’daki dayısı ile Türkiye saatiyle 08.00’de telefon görüşmesi yapmıştır. Görüşmeleri esnasında Talha, sabah kahvaltısını henüz yaptığını söyler. Dayısı ise birazdan öğle yemeğine gideceğini söylemiştir.


Talha sabah kahvaltısını yaparken dayısının öğle yemeği saatinde olmasını nasıl açıklarsınız?


Cevap : Dünyanın kendi etrafında dönmesi.


Yukarıdaki durum Dünya’nın dönmesinin mi dolanmasının mı bir sonucudur? Neden?


Cevap : Dünyanın dönmesi sonucudur. Dünya kendi etrafında dönerek saat farkını oluşturur.


Dünya Güneş’in etrafında değil de Güneş Dünya’nın etrafında dönseydi yukarıda verdiğiniz cevabı değiştirir miydiniz? Neden?


Cevap : Değiştirirdik. mevsimler ve gece gündüz farklı olurdu.


C) Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları uygun sözcüklerle doldurunuz. 


Cevap :

  1. Gece ve gündüzün oluşmasını Dünya’nın dönme hareketi sağlar.
  2. Dünya Güneş adı verilen yıldızın etrafında dolanmaktadır.
  3. Dünya’nın dolanma hareketi mevsimlerin oluşmasını sağlar.
  4. Bir yıl 365 gün 6 saattir.

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda bu ünitede öğrendiğiniz konular vardır. Bu konuları siz anlatacak olsanız hangilerini en iyi anlatırsınız? Hangi konuları anlatırken zorlanırsınız? Hangi konuları tekrar etmeniz gerektiğini düşünüyorsunuz? Aşağıdaki konuları tablodaki uygun yerlere yerleştiriniz.


Cevap : Bu etkinliği kendinize göre yapmanız gerekmektedir.

Anlatabilirim :  Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketi

Anlatırken Zorlanabilirim : Madenler

Tekrar Etmeliyim :  Güneş mi Yoksa Dünya mı Hareket Ediyor?



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 32-33-34 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Kendimizi Deneyelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Kendimizi Deneyelim Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 32-33-34


A) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. ( Doğru ) Kayaçlar dış faktörlerle parçalanarak kaya, taş, çakıl ve kuma dönüşür.
  2. ( Yanlış ) Kayaçların farklı renkte olmasının sebebi yapısındaki fosillerdir.
  3. ( Yanlış )  Bütün kayaçların rengi ve parlaklığı aynıdır.
  4. ( Doğru )  Yer kabuğu kayaçlardan oluşmuştur.
  5. ( Doğru )  Kayaçlar, yanardağlardan yeryüzüne ulaşan magmanın soğuyup katılaşmasıyla oluşur.

B) Aşağıdaki ifadelerden yola çıkarak uygun çıkışa ulaşınız. Uygun çıkışı cevap anahtarından kontrol ediniz. Yanlış çıkıştan çıktığınızı fark ederseniz hangi aşamada yanlış yaptığınızı bulup o konuyu tekrar ediniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 32-33-34 MEB Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


C) Kayaç sözcüğünün her bir harfini kullanarak bu kavramı açıklayan akrostiş yazınız.


Kısa Cevap : “Kayaç sözcüğünün her bir harfini kullanarak bu kavramı açıklayan akrostiş yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kayaçlar geçer Petrografide
Aldık kitabını bilgileri Petrografide
Yer altında tonlarca beklerde
Artık kayı incele de
Çevremizde milyonlarca kayaçlarda


D) Aşağıdaki kavram haritasında kutuların içindeki boşluklara uygun sözcükler yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 32-33-34 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


E) Aşağıdaki cümlelerle kutucuklarda verilen uygun kavramları eşleştirerek noktalı alanlara yazınız.


Cevap :

  1. Ekonomik değere sahip mineral ya da kayaçlara denir. (Maden)
  2. Altın, gümüş, bakır gibi madenlerin bulunduğu kaya kütlesidir. (Kayaç)
  3. Doğadan elde edilen, bir ürün üretmekte kullanılan, maddelerin işlenmeden önceki doğal durumudur. (Ham madde)
  4. Temizlik ürünlerinde kullanılan madendir. (Bor)
  5. Trafik levhalarının yapımında kullanılan madendir. (Demir)
  6. Mutfak tezgâhlarında kullanılan madendir. (Mermer)

F) Aşağıdaki görseli inceleyerek soruları cevaplayınız. 


1. Yukarıdaki görselde insanlar ne yapıyorlar?


Cevap : Fosiller hakkında araştırma yapıyorlar.


2. Yukarıdaki görselde inceleme yapanlar kim olabilir?


Cevap : Paleontologlar ve  Bilim İnsanları inceleme yapanlar olabilir.


3. Fotoğraf çeken kişi neden fotoğraf çekiyor olabilir?


Cevap : Fosiller hakkında elde edilenleri kaydetmek ve kanıt toplamak için çekiyor olabilir.


4. Görselde yer alan fosil sizce ne zamandan beri yer altındadır?


Cevap : Milyonlarca yıl öncesi beri yer altındadır.


5. Yukarıdaki araştırmayı yapan bilim insanı siz olsaydınız fosili müzeye nasıl götürürdünüz? Ayrıntılı bir şekilde anlatınız.


Cevap : Fosilleri ilk olarak resimle kayıt altına alırım. sonra kemikleri taşıyarak uygun bir ortamda bir araya getirerek bütünlük sağlayabiliriz.



 

Our Score

Kayaç sözcüğünün her bir harfini kullanarak bu kavramı açıklayan akrostiş yazınız.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kayaç sözcüğünün her bir harfini kullanarak bu kavramı açıklayan akrostiş yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kayaç sözcüğünün her bir harfini kullanarak bu kavramı açıklayan akrostiş yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kayaçlar içerisinde mineraller
Adı kayaç içi mineral deposu
Yer altında bir sürü dolusu
Aldı Petrografi bilimi
Çevresi ve içini inceledi.


“Kayaç sözcüğünün her bir harfini kullanarak bu kavramı açıklayan akrostiş yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kayaçlar geçer Petrografide
Aldık kitabını bilgileri Petrografide
Yer altında tonlarca beklerde
Artık kayı incele de
Çevremizde milyonlarca kayaçlarda



 

Our Score
error: Content is protected !!