4. Sınıf Matematik KitabıÜç Basamaklı Doğal Sayılarla İki Basamaklı Doğal Sayıları Çarpma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69
3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılarla İki Basamaklı Doğal Sayıları Çarpma İşlemi Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 66-67-68-69
Soru : Yukarıdaki giysilerin her birinin fiyatı 124 TL’dir. Bu giysilerden 3 tanesinin fiyatı kaç Türk lirasıdır?
Cevap:
124 + 124 + 124 = 372 Türk lirasıdır.
Soru : Üç giysinin toplam fiyatını hangi yollarla bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
124 x 3 = 372 Türk lirasıdır.
Çarpma yoluyla kısa yolla bulabiliriz.
ETKİNLİK
Araç ve Gereç: Onluk taban blokları
Sınıfınızı iki gruba ayırınız.
Her grup 132 sayısını onluk taban bloklarıyla modellesin.
Gruplar modellerini bir araya getirsinler.
Oluşan modeldeki yüzlük, onluk ve birlik sayılarını belirleyiniz. Yüzlük, onluk ve birlik sayılarından yararlanarak modelinize karşılık gelen sayıyı söyleyiniz.
Modellediğiniz çarpma işlemine ait matematiksel ifadeyi yazınız.
Cevap:
1 yüzlük, 3 onluk ve 2 birlik olarak modellenir.
4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları
Soru : Aşağıda modellenen çarpma işlemine ait matematik cümlesini yazınız.
Cevap:
2 x 233 = 466 olarak modeli açıklayabiliriz.
Soru : Hasan Bey, bahçesinden topladığı elmaları, her birinde 24 kg olacak şekilde 62 kasaya koydu. Hasan Bey, bahçesinden kaç kilogram elma toplamıştır?
Cevap:
62 x 24 = 1.488
Soru : Ece, topladığı pulları her birine 136 pul koyduğu 2 deftere yerleştirdi. Ece kaç tane pul toplamıştır?
Cevap:
136 × 2= 272
Soru : Bir markette her birinde 12 bardak bulunan kolilerden 218 tane vardır. Kolilerdeki tüm bardakların sayısı kaçtır?
Cevap:
218 x 12 = 2.616
Soru : Bir fırında üretilen ekmekler, her biri 24 ekmek alan kasalara konularak bakkallara dağıtılmaktadır. Pazartesi günü bakkallara 245 kasa ekmek dağıtılmıştır. Pazartesi günü bakkallara dağıtılan ekmeklerin sayısı kaçtır?
Cevap:
245×24= 5.880 tane ekmek dağıtılmıştır.
Soru : Aşağıdaki işlemleri yapınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 66-67-68-69 Sevgi Yayınları”
4. Sınıf Matematik Kitabı2. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 64
4. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 64
1. 2 646 + 3 783 işleminin sonucunu tahmin ediniz. Sonra işlemi yaparak bulduğunuz sonuç ile tahmininizi karşılaştırınız.
Cevap:
Sonuç : 2 646 + 3 783 = 4.429
Tahmin : 2.650 + 3.780 = 6.430
2. Aşağıdaki zihinden yapılmış işlemlerden doğru olanların kutusuna “✓” işareti yapınız.
Cevap:
( ✓ ) 209 + 500 = 709
662 + 700 = 1 262
5 207 + 1 800 = 7 107
( ✓ ) 1 946 + 2 400 = 4 346
( ✓ ) 2 800 + 417 = 3 217
3 400 + 1 879 = 5 379
3. Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız.
Cevap:
84 + 900 = 80 + 900 = 980
537 + 300 = 540 + 300 = 840
4 391 + 2 500 = 4 390 + 2500 = 6 890
764 + 800 =760 +800 = 1560
7 869 + 800 = 7870 + 800 = 8 670
3 518 + 4 700 = 3 520 + 4700 = 8 220
4. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Sonra işlemleri yaparak bulduğunuz sonuçlarla tahminlerinizi karşılaştırınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 64 Sevgi Yayınları”
5. Bir fabrikada mart ayında 1 765, nisan ayında 2 306 buzdolabı üretildi. Mayıs ayında ise nisan ayında üretilen buzdolaplarından 164 fazla buzdolabı üretildi. Bu fabrikada üç ayda toplam kaç buzdolabı üretilmiştir?
Cevap:
A. 6 377 B. 6 441 C. 6 512 D. 6 541
6. Semih Bey, 2 000 TL ile alışverişe çıktı. 189 TL’ye ayakkabı, 649 TL’ye takım elbise ve fiyatı takım elbiseden 124 TL az olan palto aldı. Semih Bey’in geriye kaç Türk lirası kalmıştır?
4. Sınıf Matematik KitabıProblem Çözme ve Problem Kurma Metni Cevapları Sayfa 61, 62, 63
4. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplamı İşlemi Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 53-54-55
Soru : Aşağıdaki problemleri defterinize çözünüz.
1. Nermin Hanım, 1 864 TL’ye buzdolabı ve fiyatı buzdolabından 269 TL az olan çamaşır makinesi aldı. Nermin Hanım aldıklarına kaç Türk lirası ödemiştir?
Cevap:
1864 – 269 = 1595
1864 + 1595 = 3459 TL Ödemiştir.
2. Bir araziye 2 163 çam, çamlardan 425 az ladin ve ladinlerden 380 fazla gürgen ağacı fidesi dikildi. Bu araziye dikilen fidelerin toplam sayısı kaçtır?
Cevap:
2163 – 425 = 1748
1748 + 380 = 2125
2163 + 1748 + 2125 = 6039
3. Bir uçak, Ankara’dan 263 yolcu ile hareket edip İstanbul’a vardı. İstanbul’da uçaktan 46 yolcu indi, 112 yolcu bindi. Uçak İstanbul’dan hareket edip Paris’e gitti. Paris’e giden yolcu sayısı kaçtır?
Cevap:
112 – 46 = 66
263 + 66 = 329 yolcu gitmiştir.
4. Bir satıcı, pazara götürdüğü 6 248 kg karpuzun önce 2 155 kg’ını, sonra ilk sattığının 1 075 kg fazlasını sattı. Satıcının geriye kaç kilogram karpuzu kalmıştır?
Cevap:
6248 – 2155 = 4093
4093 – 1075 = 3018 kg karpuz kalmıştır.
5. Yandaki verilerden yararlanarak bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize çözünüz.
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 61-62-63 Sevgi Yayınları”
Problem : Nuran Hanım, 328 liraya elbise, 118 liraya ayakkabı almıştır. Mağazaya giderken 700 lisası olduğuna göre geriye Nuran Hanımın ne kadar parası kalmıştır ?
4. Sınıf Matematik KitabıÇıkarma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 58, 59, 60
4. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60
Hüseyin Bey, fiyatı 319 TL olan bir ceket aldı. Satıcıya 400 TL verdi. Hüseyin Bey, alacağı para üstünü 80 TL olarak tahmin etti.
Soru : Aşağıdaki problemleri defterinize çözünüz.
Cevap:
319 = 320
400 – 320 = 80 olarak tahmin i olarak çözülür.
ETKİNLİK
Sınıfınızın tabanının boyunu ve enini metre ile ölçünüz. Bulduğunuz ölçme sonuçlarını santimetre birimi ile yazınız.
Sınıfınızın tabanının boyu ile eninin farkının kaç santimetre olduğunu tahmin ediniz. Tahmininizi not ediniz.
Sınıfınızın boyu ile eninin farkını işlem yaparak bulunuz.
Bulduğunuz sonuç ile tahmininizi karşılaştırınız.
Cevap:
Bu etkinliği sınıfınızda öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla gerçekleştiriniz.
4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
Soru : Aşağıdaki problemlerin çözümlerini tahmin ediniz. Sonra problemleri çözünüz. Bulduğunuz çözümlerle tahminlerinizi karşılaştırınız.
1. Mehmet’in evi ile okulu arasındaki yolun uzunluğu 675 m’dir. Mehmet, evinden çıkıp 74 m yürüdü. Mehmet, okuluna varmak için kaç metre daha yol yürümelidir?
Cevap:
Tahminim: 680 – 70 = 610
Sonuç : 675 – 74 = 601
2. Merve Hanım, 645 TL ile alışverişe çıktı. 324 TL’lik alışveriş yaptı. Merve Hanım’ın geriye kaç Türk lirası kalmıştır?
Cevap:
Tahminim : 650 – 320 = 330 TL
Sonuç : 645 – 324 = 321
3. Engin Bey, yanda fiyatları yazılı buzdolaplarından ucuz olanı aldı. Engin Bey, pahalı olan buzdolabını almış olsaydı kaç Türk lirası daha fazla ödeme yapardı?
Cevap:
Tahminin 2890 – 1950 = 940 TL
Sonuç : 2879 – 1949 = 930
Soru : Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Sonra işlemleri yaparak bulduğunuz sonuçlarla tahminlerinizi karşılaştırınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60 Sevgi Yayınları”
4. Sınıf Matematik KitabıProblem Çözme ve Problem Kurma Metni Cevapları Sayfa 56, 57
4. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözme ve Problem Kurma Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-57
Soru : Aşağıdaki problemleri defterinize çözünüz.
1. Bir benzin istasyonunda bir günde 4 768 L motorin, 2 085 L benzin ve 1 904 L LPG (likit petrol gazı) satıldı. Bu istasyonda bir günde üç üründen toplam kaç litre satılmıştır?
Cevap:
4768 + 2085 = 6853
6853 + 1907 = 8757 Litre
2. Gömlek üretilen bir atölyede birinci ay 2 350 gömlek üretilmiştir. Bu atölyede ikinci ay 2 845, üçüncü ay ise ikinci aydan 248 fazla gömlek üretilmiştir. Üç ayda toplam kaç gömlek üretilmiştir?
Cevap:
1. ay 2350
2. ay 2845
3. ay: 2845 + 248 = 3093
2350 + 2845 + 3093 = 8288
3. Üç toplananlı bir toplama işleminde birinci toplanan 863’tür. İkinci toplanan, birinci toplanandan 307 fazladır. Üçüncü toplanan da birinci toplanandan 316 fazladır. Bu toplama işleminin sonucu kaçtır?
Cevap:
2. toplanan birinci toplananın 307 fazlası olduğundan
863 + 307 = 1170
3. toplanan da birincinin 316 fazlası olduğundan
863 + 316 = 1179
1. toplanan 863
2. toplanan 1170
3. toplanan 1179
Toplam : 863 + 1170 +1179 = 3212 yapmaktadır
4. Ezgi’nin kumbarasında 275 TL’si vardı. Ezgi, kumbarasına birinci ay 45 TL, ikinci ay ise birinci aydan 24 TL fazla para attı. İki ayın sonunda Ezgi’nin kumbarasında kaç Türk lirası olmuştur?
Cevap:
275+45 = 320
45+24 = 69
320+69 = 389 TL
5. Yandaki verilerden yararlanarak toplama işlemleri ile çözülebilecek bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize çözünüz.
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-57 Sevgi Yayınları”
Problem : Bir ailenin aylık giderleri sırasıyla kira 825 TL, gıda 945 TL, eğitim 225 TL, sağlık 160 ve diğer giderleri 630 tl olduğuna göre bu ailenin aylık topla kaç TL gideri vardır?
4. Sınıf Matematik KitabıZihinden Toplamı İşlemi Metni Cevapları Sayfa 53, 54, 55
3. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplamı İşlemi Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 53-54-55
Soru : Yukarıdaki paraların toplam değerini zihinden nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
Zihinden : 200 + 50 = 250
Sonuç : 200 + 53 = 253
İşlem en yakın onluğa yuvarlanarak hesaplanması gerekir.
ETKİNLİK
Biri iki, diğeri üç basamaklı iki doğal sayı belirleyiniz.
Belirlediğiniz sayıları sırayla 200, 400 ve 900 ile zihinden toplayınız.
Zihinden toplama işlemi yaparken izlediğiniz yolları açıklayınız.
İzlenen yolların geçerliliğine, her arkadaşınızın açıklamasını dikkate alarak sınıfça karar veriniz.
Cevap:
86 sayısı
90 + 200 = 290
90 + 400 = 490
90 + 900 = 990
195 sayısı
200 + 200 = 400
200 + 400 = 600
200 + 900 = 1.100
4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları
Soru : Aşağıdaki paraların toplam değerini zihinden bulunuz.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 53-54-55 Sevgi Yayınları”
Soru : Kaya ailesi, evlerinin salonuna 4 279 TL’ye oturma grubu ve 900 TL’ye halı aldı. Kaya ailesinin aldıklarına kaç Türk lirası ödediğini zihinden hesaplayınız.
4. Sınıf Matematik KitabıToplama İşleminde Toplamı Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 50, 51, 52
4. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşleminde Toplamı Tahmin Etme Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52
Bir otomobil fabrikasında 138 kadın, 356 erkek çalışan vardır. Bu fabrikanın mutfak görevlileri, tüm çalışanlar için 500 kişilik öğle yemeği hazırlamaları gerektiğini tahmin ediyorlar.
Soru : Mutfak görevlilerinin tahminde bulunurken nasıl bir yol izlemiş olabileceğini açıklayınız.
Cevap:
Toplama işleminde en yakın onluğa yuvarlama yöntemi ile hesap yapılmıştır.
360 + 140 = 500 olarak hesap yapılmıştır.
ETKİNLİK
Biri üç, diğeri dört basamaklı iki doğal sayı belirleyiniz.
Bu doğal sayıların toplamını tahmin ediniz. Tahmininizi not ediniz.
Belirlediğiniz sayıları toplayınız.
Bulduğunuz toplam ile tahmininizi karşılaştırınız.
Cevap:
169 ve 4555
170 + 4560 = 4730
4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
Soru : Yanda fiyatları yazılı çamaşır makinesini ve buzdolabını alan bir kişinin kaç Türk lirası ödeyeceğini tahmin ediniz. Çamaşır makinesi ile buzdolabının toplam fiyatını bulunuz. Bulduğunuz toplam ile tahmininizi karşılaştırınız.
Cevap:
1.620 + 2.354 = 3.974 sonuç
1620 + 2.350 = 3.970 tahmin
Sonuç, tahmin arasında fark 4’tür.
Soru : Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Sonra işlemleri yapınız. Bulduğunuz sonuçlarla tahminlerinizi karşılaştırınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52 Sevgi Yayınları”
4. Sınıf Matematik KitabıZihinden Çıkarma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 43, 44, 45
4. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çıkarma İşlemi Metni Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45
Kurtuluş İlkokulunun öğrencileri, bir köy ilkokulunu kardeş okul olarak seçtiler. Kurtuluş İlkokulunun 4/C sınıfındaki öğrenciler, kantindeki 180 kurşun kalemin 30 tanesini satın aldılar. Bu kalemleri kardeş okula gönderdiler.
Soru : Kantinde kaç tane kurşun kalem kaldığını zihinden nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
180 – 30 = 150 tane kurşun kalem kaldı.
Zihinden ise 18 – 3 = 15 = 150 olarak hesaplanır.
ETKİNLİK
İkişer kişilik gruplar oluşturunuz.
Grup üyelerinden biri, iki basamaklı bir doğal sayı belirlesin. Diğer üye de ilk üyenin söylediği sayıdan küçük ve 10’un katı olan iki basamaklı bir doğal sayı belirlesin.
Üyeler, belirlenen büyük sayı ile küçük sayının farkını zihinden bulsunlar.
Üyeler, işlem sonuçlarını karşılaştırarak izledikleri yolların geçerliliğine karar versinler.
Cevap:
Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
4. Sınıf Matematik Sevgi Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Soru : Aşağıdaki problemleri zihinden çözünüz.
1. Hasan Bey’in 485 TL’si vardı. 50 TL’ye kravat aldı. Hasan Bey’in geriye kaç Türk lirası kalmıştır?
Cevap:
490 – 50 = 440 TL’si kalmıştır.
2. Burcu Hanım 569 TL’ye manto, 200 TL’ye ayakkabı aldı. Mantonun fiyatı, ayakkabının fiyatından kaç Türk lirası fazladır?
Cevap:
570 – 200 = 370 Türk lirası fazladır.
3. Bir gömlek atölyesinde bir haftada 635 gömlek dikildi. Gömleklerin 400 tanesi mağazalara gönderildi. Bir haftada üretilen gömleklerden kaç tanesi atölyede kalmıştır?
Cevap:
640 – 400 = 240 tanesi atölyede kalmıştır.
5. Yeliz’in kumbarasında 253 TL’si vardı. Yeliz, kumbarasından aldığı 80 TL ile bir oyuncak aldı. Yeliz’in kumbarasında kaç Türk lirası kalmıştır?
Cevap:
250 – 80 = 170 Türk lirası kalmıştır.
6. Bir markette 950 kutu süt vardı. Kutu sütlerden 500 tanesi satıldı. Bu markette geriye kaç kutu süt kalmıştır?
Cevap:
950 – 500 = 450 kutu süt kalmıştır.
Soru : Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız.
Cevap:
“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45 Sevgi Yayınları”