4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı İslam’ın İnanç Esasları Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın İnanç Esasları Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36 MEB Yayınları”

Soru : Bir arkadaşınız size “İmanın şartları nelerdir?” diye sorsaydı nasıl bir cevap verirdiniz?


Kısa Cevap : “Bir arkadaşınız size “İmanın şartları nelerdir?” diye sorsaydı nasıl bir cevap verirdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İmanın şartı altıdır. Bunlar;

  1. Allah’a inanmak
  2. Meleklere inanmak
  3. Kitaplara inanmak
  4. Peygamberlere inanmak
  5. Ahiret gününe inanmak
  6. Kadere inanmaktır.

İmanın ilk şartı Allah’a inanmaktır. Allah’ı inanmak imanın olmazsa olmazıdır. Ayrıca Allah’ın sıfatlarını bilerek Allah’ın emrettiği şekilde onu tanımak ve inanmak lazımdır.

Melekler uyumazlar, evlenmezler, dişilik ve erkeklikleri yoktur. Meleklere bu şekilde inanmak gerekir.

İndirilmiş olan kitapların hak olduğuna inanmak ancak bozulmaya uğradıkları için sağlam kalan Kur’an-ı Kerim’in en son ve hükmü değiştirilmemiş olduğuna inanmak ise imanın “kitaplara iman” daki şartıdır.

Peygamberlerin hepsi tevhid inancına sahiptir ve Allah’ın emrettiklerini insanlara bildirmiştir.

Ahiretin hak olduğunu bilmek ve mutlaka geleceğine kesin inanmak ayrıca bizim kesmemiz Mevla’nın ise yaratması olarak kaderin de olduğuna inanmak imanın şartlarındandır.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


“Peygamber, Rabbi tarafından kendisine indirilene iman etti, müminler de (iman ettiler). Her biri Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler. ‘Allah’ın peygamberlerinden hiçbiri arasında ayırım yapmayız. İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz, affına sığındık! Dönüş sanadır.’ dediler.”

(Bakara suresi, 285. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayette İslam’ın inanç esaslarından hangileri belirtilmiştir? Boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

Yukarıdaki ayeti kerimede İslam’ın inanç esaslarından; kitaplara, Allah’a, meleklere ve peygamberleri iman belirtilmiştir.


Soru : Aşağıda verilen cümlelerin hangi inanç esasını açıkladığını bulunuz.


Cevap :

  1. Kadere ve kazaya iman
  2. Peygamberlere iman
  3. Kitaplara iman
  4. Meleklere iman
  5. Ahirete iman
  6. Allaha iman

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Bir arkadaşınız size “İmanın şartları nelerdir?” diye sorsaydı nasıl bir cevap verirdiniz?

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir arkadaşınız size “İmanın şartları nelerdir?” diye sorsaydı nasıl bir cevap verirdiniz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Bir arkadaşınız size “İmanın şartları nelerdir?” diye sorsaydı nasıl bir cevap verirdiniz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bir arkadaşım bana “imanın şartları nelerdir? “Diye sorsaydı ona 6 olduğunu söylerdim. Bunlar;

  1. Allah’a inanmak
  2. Meleklere inanmak
  3. Kitaplara inanmak
  4. Peygamberlere inanmak
  5. Ahiret gününe inanmak
  6. Kadere inanmaktır.

“Bir arkadaşınız size “İmanın şartları nelerdir?” diye sorsaydı nasıl bir cevap verirdiniz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İmanın şartı altıdır. Bunlar;

  1. Allah’a inanmak
  2. Meleklere inanmak
  3. Kitaplara inanmak
  4. Peygamberlere inanmak
  5. Ahiret gününe inanmak
  6. Kadere inanmaktır.

İmanın ilk şartı Allah’a inanmaktır. Allah’ı inanmak imanın olmazsa olmazıdır. Ayrıca Allah’ın sıfatlarını bilerek Allah’ın emrettiği şekilde onu tanımak ve inanmak lazımdır.

Melekler uyumazlar, evlenmezler, dişilik ve erkeklikleri yoktur. Meleklere bu şekilde inanmak gerekir.

İndirilmiş olan kitapların hak olduğuna inanmak ancak bozulmaya uğradıkları için sağlam kalan Kur’an-ı Kerim’in en son ve hükmü değiştirilmemiş olduğuna inanmak ise imanın “kitaplara iman” daki şartıdır.

Peygamberlerin hepsi tevhid inancına sahiptir ve Allah’ın emrettiklerini insanlara bildirmiştir.

Ahiretin hak olduğunu bilmek ve mutlaka geleceğine kesin inanmak ayrıca bizim kesmemiz Mevla’nın ise yaratması olarak kaderin de olduğuna inanmak imanın şartlarındandır.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Ailesi Cevapları Sayfa 81, 82, 83


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Ailesi Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83 MEB Yayınları”

Soru : Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ailesinden kimleri biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ailesinden kimleri biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Babasının adı: Abdullah

Annesinin adı: Âmine

Dedesinin adı (Babasının babası): Abdulmuttalip

Babaannesinin adı: Fâtıma bint-i Ömer el-Mahzûmiyye

Dedesinin adı (Annesinin babası): Vehb

Anneannesinin adı: Berre

Amcaları: Zübeyr (Ebû Tâhir), Ebû Tâlib, Abbâs, Dırâr, Hamza, Mukavvim, Hacl, Hâris, Ebû Leheb, Gaydak, Abdülkâbe, Kusem.

Halaları: Ümmü Hakîm el-Beydâ, Âtike, Ümeyme, Ervâ, Berre, Safiyye.

Teyzeleri: Ferîda ve Fahita

Dayıları: Abdyağûs, Ubeydyağûs.

Hanımlarının isimleri:

Hatîce bint-i Huveylid, Sevde bint-i Zem‘a, Âişe bint-i Ebû Bekir, Hafsa bint-i Ömer, Zeyneb bint-i Huzeyme, Ümmü Seleme (Hind bint-i Huzeyfe), Zeyneb bint-i Cahş, Cüveyriye bint-i Hâris, Safiyye bint-i Huyey, Ümmü Habîbe (Remle bint-i Ebû Süfyan), Meymûne bint-i Hâris, Mâriye bint-i Şem‘ûn.

Çocuklarının isimleri:

Erkekler: Kâsım, Abdullah (Tayyib ve Tâhir), İbrahim.

Kızlar: Zeyneb, Rukıye, Ümmü Gülsüm, Fâtıma.

Torunlarının adları:

Erkekler: Ali, Abdullah, Hasan, Hüseyin, Muhsin.

Kızlar: Ümâme, Ümmü Gülsüm, Zeyneb.

Damatlarının İsimleri: Hz. Ali (r.a), Hz. Osman (r.a) ve Ebü’l-As İbni Rebî

Ebesinin adı: Şifâ bint-i Avf (Ümmü Abdurrahmân)

Dadısının adı: Ümmü Eymen

Süt Anneleri: Süveybe el-Eslemiyye (Ebû Leheb’in âzâtlı câriyesi), Halîme bint-i Ebî Züeyb es-Sa’diyye.

Süt Kardeşlerinin isimleri:

Süveybe’den: Abdullah bin Cahş, Hamza bin Abdülmuttalib, Ebû Seleme bin Abdülesed, Mesrûh bin Süveybe.

Halîme’den: Halîme’nin kocası Hâris’in çocukları Abdullah, Üneyse, Huzâfe (Şeymâ).


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru : Aşağıdaki boşluklara, verilen kelimelerden uygun olanları yazınız.


(Kureyş – Hz. İsmail (a.s.) – Haşimoğulları – Hz. İbrahim (a.s.))


Cevap :

Hz. Muhammed’in (s.a.v.) soyu Hz. İbrahim’in oğlu Hz. İsmail’e dayanır. Hz.Peygamber Kureyş kabilesinden, Haşimoğulları sülalesindendir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ailesinden kimleri biliyorsunuz?

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ailesinden kimleri biliyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ailesinden kimleri biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Hz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellemin ailesinden babasının adının Abdullah, annesinin adının Amine, dedesinin adının abdülmuttalip, babaannesinin adının Fatıma çocuklarının isimlerinin Kasım, Abdullah , İbrahim , Fatıma, Zeynep, Rukiye, Ümmü Gülsüm biliyorum.


“Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ailesinden kimleri biliyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Babasının adı: Abdullah

Annesinin adı: Âmine

Dedesinin adı (Babasının babası): Abdulmuttalip

Babaannesinin adı: Fâtıma bint-i Ömer el-Mahzûmiyye

Dedesinin adı (Annesinin babası): Vehb

Anneannesinin adı: Berre

Amcaları: Zübeyr (Ebû Tâhir), Ebû Tâlib, Abbâs, Dırâr, Hamza, Mukavvim, Hacl, Hâris, Ebû Leheb, Gaydak, Abdülkâbe, Kusem.

Halaları: Ümmü Hakîm el-Beydâ, Âtike, Ümeyme, Ervâ, Berre, Safiyye.

Teyzeleri: Ferîda ve Fahita

Dayıları: Abdyağûs, Ubeydyağûs.

Hanımlarının isimleri:

Hatîce bint-i Huveylid, Sevde bint-i Zem‘a, Âişe bint-i Ebû Bekir, Hafsa bint-i Ömer, Zeyneb bint-i Huzeyme, Ümmü Seleme (Hind bint-i Huzeyfe), Zeyneb bint-i Cahş, Cüveyriye bint-i Hâris, Safiyye bint-i Huyey, Ümmü Habîbe (Remle bint-i Ebû Süfyan), Meymûne bint-i Hâris, Mâriye bint-i Şem‘ûn.

Çocuklarının isimleri:

Erkekler: Kâsım, Abdullah (Tayyib ve Tâhir), İbrahim.

Kızlar: Zeyneb, Rukıye, Ümmü Gülsüm, Fâtıma.

Torunlarının adları:

Erkekler: Ali, Abdullah, Hasan, Hüseyin, Muhsin.

Kızlar: Ümâme, Ümmü Gülsüm, Zeyneb.

Damatlarının İsimleri: Hz. Ali (r.a), Hz. Osman (r.a) ve Ebü’l-As İbni Rebî

Ebesinin adı: Şifâ bint-i Avf (Ümmü Abdurrahmân)

Dadısının adı: Ümmü Eymen

Süt Anneleri: Süveybe el-Eslemiyye (Ebû Leheb’in âzâtlı câriyesi), Halîme bint-i Ebî Züeyb es-Sa’diyye.

Süt Kardeşlerinin isimleri:

Süveybe’den: Abdullah bin Cahş, Hamza bin Abdülmuttalib, Ebû Seleme bin Abdülesed, Mesrûh bin Süveybe.

Halîme’den: Halîme’nin kocası Hâris’in çocukları Abdullah, Üneyse, Huzâfe (Şeymâ).



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğduğu Çevre Cevapları Sayfa 78, 79, 80


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğduğu Çevre Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80 MEB Yayınları”

Soru : Mekke şehri ve Kâbe ile ilgili neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Mekke şehri ve Kâbe ile ilgili neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Müslümanlar için Mekke ve Kabe’nin değeri çok büyüktür.

Mekke Peygamber efendimizin doğup büyüdüğü şehir olması hasebiyle ve içerisinde Kabe’nin de bulunması orayı çok değerli kılmaktadır.

Kabe İbrahim aleyhisselam’dan beri bütün Müslümanların ziyaret ettiği ve çok değer verdiği kutsal bir mekandır.

Bütün Müslümanların Hac ve umre vazifelerini orada yapmaları ve İslamiyet’te buna çok değer verildiği için çok değerlidir.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


BİLİYOR MUSUNUZ?


Allah’a (c.c.) ortak koşmak, O’ndan başka varlıkları tanrı kabul etmek ve onlara tapmak İslam dininde “şirk” olarak adlandırılır ve en büyük günah sayılır. Çünkü tek bir Allah (c.c.) vardır. O’na şirk koşmak insanın büyük bir hatanın içine düşmesine neden olur. Allah’a (c.c.) ortak koşanlara Kur’an-ı Kerim’de “müşrik” adı verilir. İslam dinine göre bir Müslümanın şirkten uzak durması gerekir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Mekke şehri ve Kâbe ile ilgili neler biliyorsunuz?

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Mekke şehri ve Kâbe ile ilgili neler biliyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Mekke şehri ve Kâbe ile ilgili neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mekke şehrinde peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin doğduğunu ve büyüdüğünü, evinin orada olduğunu, Kabe ile ilgili ise kıblemiz olduğunu ve peygamber efendimizin de bütün Müslümanların da Hac ve umre vazifelerini yapmak için oraya gittiklerini biliyorum.


“Mekke şehri ve Kâbe ile ilgili neler biliyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Müslümanlar için Mekke ve Kabe’nin değeri çok büyüktür.

Mekke Peygamber efendimizin doğup büyüdüğü şehir olması hasebiyle ve içerisinde Kabe’nin de bulunması orayı çok değerli kılmaktadır.

Kabe İbrahim aleyhisselam’dan beri bütün Müslümanların ziyaret ettiği ve çok değer verdiği kutsal bir mekandır.

Bütün Müslümanların Hac ve umre vazifelerini orada yapmaları ve İslamiyet’te buna çok değer verildiği için çok değerlidir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 112-113 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Cevapları Sayfa 112, 113


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 112-113


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 112-113 MEB Yayınları”

Soru : “Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünden ne anlıyorsunuz?


Kısa Cevap : ““Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Aslan yattığı yerden belli olur. ” Atasözü temizlikle ilgili atasözlerimizden bir tanesidir.

İnsanlar evlerinde kendi odalarında veya toplu paylaştıkları mutfak tuvalet gibi alanlarda veya okul gibi belirli sürelerde kaldıkları alanlarda temiz olup olmadıkları ortaya çıkar.

İster evimizde ister okulda isterse de bir park alanı gibi bir yerde olsun temizliğe dikkat etmek kişisel görevimizdir.

Bizlerin kirli alanlardan rahatsız olduğu gibi başkalarını da temiz alanlar görmesi için bulunmuş olduğumuz yerleri temiz bırakmalıyız.

“Aslan yattığı yerden belli olur” atasözünden anladığım da yukarıda ifade ettiğim gibi insanların temiz olup olmadığının anlaşılması için yaşadıkları veya belirli bir süre kaldıkları yere bakılması gerektiğidir.

Bir insan dışarıda ne kadar temiz görünürse görünsün eğer kendi evini , odasını, ayrılmış olduğu piknik alanını, okuldaki sırasını veya parkta yemiş olduğu yiyecekleri toplarken bile ne kadar dikkat etmemesinden temizliği anlaşılır.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


Soru : Dağınık bir çalışma odasında yaşanacak zorluklar nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Dağınık bir çalışma odasında yaşanacak zorluklar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dağınık bir çalışma odası aslında çalışmak için uygun bir alan değildir. Dağınık bir alanda çalıştığımız zaman hem konsantrasyonumuz bozulur hem de aradığımız şeyleri bulamayız.

İnsanlar kalabalık ve dağınık ortamları her ne kadar toplamaktan hoşlanmasalar da dağınık alanlar insanı huzursuz eder. Düzenli ve temiz yerlerde insanların daha mutlu ve huzurlu oldukları gözlemlenmiş bilimsel bir gerçektir.

Bizlerin çalışma odamızı toplu tutmamız da bizlere ders çalışmak için gerekli konsantrasyonunu sağlayacaktır.

Ayrıca dağınık bir odada gerekli olan materyalleri ve eşyaları bulmakta ya zor ya da imkansız olacaktır. Tam derse odaklanmışken kaybolan bir eşyamızı aramak veya bununla vakit geçirmek, zaman kaybetmek çok can sıkıcıdır.

Bunun için çalışma odamızı kullanırken çok fazla dağıtmamaya özen göstermek, aldığımız yerimize yerine koymak, minik çöp kutusu gibi çöplerimizi toparlayacak, küçük kutular gibi eşyalarımızı düzene sokacak eşyalarla odamızın toplu durmasını kolaylaştırabiliriz.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 112-113 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Dağınık bir çalışma odasında yaşanacak zorluklar nelerdir?

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dağınık bir çalışma odasında yaşanacak zorluklar nelerdir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Dağınık bir çalışma odasında yaşanacak zorluklar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Dağınık bir çalışma odasında yaşayacağımız en büyük zorluklardan bir tanesi dikkatimizi toparlayamamak veya en önemlisi de aradığımız şeyi bulamamamızdır.

Tam ders çalışma esnasında adapte olmuşken dağınıklığımız yüzünden eşyalarımızı bulamamak veya onları aramak için vakit kaybetmek bizlerin konsantrasyonunu bozar.


“Dağınık bir çalışma odasında yaşanacak zorluklar nelerdir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dağınık bir çalışma odası aslında çalışmak için uygun bir alan değildir. Dağınık bir alanda çalıştığımız zaman hem konsantrasyonumuz bozulur hem de aradığımız şeyleri bulamayız.

İnsanlar kalabalık ve dağınık ortamları her ne kadar toplamaktan hoşlanmasalar da dağınık alanlar insanı huzursuz eder. Düzenli ve temiz yerlerde insanların daha mutlu ve huzurlu oldukları gözlemlenmiş bilimsel bir gerçektir.

Bizlerin çalışma odamızı toplu tutmamız da bizlere ders çalışmak için gerekli konsantrasyonunu sağlayacaktır.

Ayrıca dağınık bir odada gerekli olan materyalleri ve eşyaları bulmakta ya zor ya da imkansız olacaktır. Tam derse odaklanmışken kaybolan bir eşyamızı aramak veya bununla vakit geçirmek, zaman kaybetmek çok can sıkıcıdır.

Bunun için çalışma odamızı kullanırken çok fazla dağıtmamaya özen göstermek, aldığımız yerimize yerine koymak, minik çöp kutusu gibi çöplerimizi toparlayacak, küçük kutular gibi eşyalarımızı düzene sokacak eşyalarla odamızın toplu durmasını kolaylaştırabiliriz.



 

Our Score

“Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünden ne anlıyorsunuz?

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı “Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünden ne anlıyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


““Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

” Aslan yattığı yerden belli olur. ” atasözünden kişinin ne kadar temiz olup olmadığını yaşadığı veya belli bir zaman da olsa bulunduğu yerden anlarız demek olduğunu anlıyorum.

Gerek bir piknik alanında gerekse kişinin okulunda veya evinde bıraktığı yerlerin nasıl olduğundan o kişinin temiz olup olmadığı anlaşılır.


““Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

“Aslan yattığı yerden belli olur. ” Atasözü temizlikle ilgili atasözlerimizden bir tanesidir.

İnsanlar evlerinde kendi odalarında veya toplu paylaştıkları mutfak tuvalet gibi alanlarda veya okul gibi belirli sürelerde kaldıkları alanlarda temiz olup olmadıkları ortaya çıkar.

İster evimizde ister okulda isterse de bir park alanı gibi bir yerde olsun temizliğe dikkat etmek kişisel görevimizdir.

Bizlerin kirli alanlardan rahatsız olduğu gibi başkalarını da temiz alanlar görmesi için bulunmuş olduğumuz yerleri temiz bırakmalıyız.

“Aslan yattığı yerden belli olur” atasözünden anladığım da yukarıda ifade ettiğim gibi insanların temiz olup olmadığının anlaşılması için yaşadıkları veya belirli bir süre kaldıkları yere bakılması gerektiğidir.

Bir insan dışarıda ne kadar temiz görünürse görünsün eğer kendi evini , odasını, ayrılmış olduğu piknik alanını, okuldaki sırasını veya parkta yemiş olduğu yiyecekleri toplarken bile ne kadar dikkat etmemesinden temizliği anlaşılır.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Cevapları Sayfa 110, 111, 112


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112 MEB Yayınları”

Soru : Uzun süre yıkanmadığımızda insanlarla ilişkilerimizde ne gibi sorunlar yaşarız?


Kısa Cevap : “Uzun süre yıkanmadığımızda insanlarla ilişkilerimizde ne gibi sorunlar yaşarız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar hava sıcaklığı uğraşmış olduğu işlere göre sık sık kirlenir ve yıkanma ihtiyacı hissederler.

Yıkanmak ve temiz olmak hem insanı iyi hissettirir hem de çevredeki insanların rahatsız olmasını engeller.

Özellikle sıcak havalarda insanlar belirli bir zaman yıkamadıkları zaman vücutları ter kokusundan dolayı kötü kokmaya başlar. Ayrıca uzun süre yıkanmadığımız zaman saçlarımız iyice kirlenir ve diğer organlarımız da çirkin görünmeye başlar.

Bu şekilde kötü kokan, saçları ve diğer vücudu kötü görünen bir insan çevredeki insanlara rahatsızlık verir. Böyle bir insandan en sevdiği arkadaşları bile rahatsızlık duyar ve ondan uzaklaşır. Böyle bir kişiyle kolay kolay hiç kimse arkadaşlık yapmak istemez ve yalnız kalırız.

Ayrıca insanlar bizden rahatsızlık duyduğu için aramızda sorunlar çıkabilir ve kalbimiz kırılabilir.

Ayrıca temizliğin olmadığı yerde mikroplar ve hastalıklar da baş göstereceği için hastalanma riskimiz kat kat artacaktır.

Bu yüzden bu kadar kirlenmeyi beklemeden ihtiyaç duydukça banyo yapmalı ve temiz olmaya özen göstermeliyiz.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


OKUYALIM


Sınıf Başkanı olan Ahmet Selim’in temizlik konusunda arkadaşlarına yaptığı konuşmayı okuyunuz.


Sevgili Sınıf Arkadaşlarım,

Bugün sizlerle beden ve elbise temizliği üzerine konuşmak istiyorum. Havalar ısındıkça bu konuda gerekli özeni göstermediğimizi düşünmeye başladım. Öncelikle unutmayın ki “Temizlik imanın yarısıdır.”

Allah (c.c.) bizim mutluluğumuz ve sağlığımız için temiz olmamızı istemiştir. Temiz olmazsak hastalanabilir ve çevremizdeki insanları rahatsız edebiliriz. Bu yüzden temizliğe öncelikle kendi bedenimizden başlamalıyız. Sabahları uyandığımızda ilk iş olarak ellerimizi ve yüzümüzü yıkamalıyız. Hz. Muhammed (s.a.v.), yemekten önce ve sonra ellerin yıkanmasını tavsiye etmiştir. Hatta bir hadisinde “Yemeğin bereketi yemekten önce ve sonra elleri yıkamaktır.”7 buyurmuştur. Ayrıca Hz. Muhammed (s.a.v.), ağız ve diş temizliğine de büyük önem vermiştir. Diş temizliğini misvakla yapmış ve Müslümanlara da “Misvak kullanın, çünkü misvak hem ağzı temizler hem de Rabbin rızasını kazandırır…”8 sözleriyle diş temizliğini tavsiye etmiştir.

Bu yüzden mutlaka dişlerimizin temizliğine de dikkat etmeliyiz. Evden çıkarken okul kıyafetlerimiz temiz ve düzenli olmalıdır. Saçlarımızı taramalı ve tırnaklarımızı düzenli olarak kesmeliyiz. Bu durum hem bizim sağlıklı olmamızı sağlayacaktır hem de çevremizin bize bakışını olumlu anlamda değiştirecektir. Hz. Muhammed (s.a.v.) de tertip ve düzene önem vermiş ve “… Kıyafetlerinizi düzeltin! … Çünkü Allah (c.c.) çirkin görünümü ve çirkin söz ve davranışları sevmez.”9 buyurarak bu konuda Müslümanları uyarmıştır.

Okuldan veya dışarıdan eve geldiğimizde ellerimizi, yüzümüzü, ayaklarımızı yıkamalı ve elbiselerimizi değiştirmeliyiz. Hatta çok terlediysek yıkanmalıyız. Özellikle sıcak havalarda sık sık yıkanmamız gerekebilir. Hz. Muhammed (s.a.v.) haftada en az bir kere bütün bedenimizi yıkamamızı öğütlemiştir.10 Temizliğe dikkat ettiğimizde Allah’ın (c.c.) sevgisini kazandığımız gibi çevremizdeki insanların da sevgisini kazanırız. Toplumda iyi bir şekilde karşılanır ve saygı görürüz. Böylece hem Allah’ın (c.c.) emrini yerine getirmiş oluruz hem de toplumda huzurlu, mutlu bir şekilde yaşamımızı sürdürürüz.
Hepinize sağlıklı ve temiz günler dilerim…


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


Soru : Beden ve giysi temizliği için neler yapılması gerektiğini şemada boş bırakılan yerlere yazınız.


Kısa Cevap : “Beden ve giysi temizliği için neler yapılması gerektiğini şemada boş bırakılan yerlere yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  1. Tırnaklarımızı haftada bir kesmeliyiz.
  2. Tırnaklarımızın arasına kil girmesi durumunda onları gerekli aparatlarla temizlemeliyiz.
  3. Ellerimizi yemekten önce ve sonra yıkamalıyız.
  4. Dışarıdan eve girdiğimiz zaman ellerimizi yüzümüzü ve ayaklarımızı sabunla güzelce yıkamalıyız.
  5. Saçlarımızı her gün taramalıyız.
  6. Kirli ellerimizle saçlarımıza veya vücudumuzdaki herhangi bir yere dokunmamalıyız.
  7. Kıyafetlerimiz ter koktuğu zaman mutlaka onları değiştirmeliyiz.
  8. Dişlerimizi en az günde bir kere fırçalamalı ve temizliğine dikkat etmeliyiz.
  9. Özellikle okul gibi toplu alanlara gittiğimiz zaman kokulu şeyler yemekten sakınmalıyız.

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!