8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 31-32-33-34 MEB Yayınları

Ortaokul 8. Sınıf İngilizce Kitabı Teen Life Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34


8. Sınıf İngilizce Kitabı Teen Life Revision Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 31-32-33-34 MEB Yayınları”

8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 31-32-33-34


1. Find the missing letters.

2.a Listen to the recording and complete the dialogue with a word or phrase. Then, act it out. 

2.b Read the dialogue. Put a mark “” or “X” in the chart. 

3. Put the sentences into the correct order.

4. Look at the pictures. What does Yavuz like/ dislike doing? Write your sentences.

1. Eksik harfleri bulun.

2.a Kaydı dinleyin ve diyaloğu bir kelime veya cümleyle tamamlayın. Sonra harekete geç. 

2.b Diyaloğu okuyun. Tabloya “✓” veya “X” işareti koyun. 

3. Cümleleri doğru sıraya koyun.

4. Resimlere bakın. Yavuz ne yapmayı seviyor/sevmiyor? Cümlelerinizi yazın.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Activity 1 : Solve the puzzle.

Etkinlik 1: Bulmacayı çözün.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Activity 2 : Match the questions with the correct answers. (There is one extra question.)

Activity 3 : Write sentences using love/ like/ enjoy. (There are two extra pictures.)

Etkinlik 2: Soruları doğru cevaplarla eşleştirin. (Ekstra bir soru daha var.)

Etkinlik 3: Sevgi/beğen/keyfini kullanarak cümleler yazın. (Ekstra iki resim daha var.)


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Activity 4 : Put the words/ phrases into the correct order. 

Activity 5 : Match the words/ phrases with the pictures.

Etkinlik 4: Kelimeleri/cümleleri doğru sıraya koyun.

Etkinlik 5: Kelimeleri/cümleleri resimlerle eşleştirin.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları”


 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28 SDR Dikey Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri İklim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28


8. Sınıf Fen Bilimleri İklim Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28 SDR Dikey Yayıncılık”

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Günlük değişen sıcaklık, yağış (yağmur, kar vb.), nem veya rüzgâr gibi hava olaylarının tahminleri nasıl yapılmaktadır? Hava olaylarının günlük yaşantımızdaki etkileri nelerdir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Kısa Cevap : “Günlük değişen sıcaklık, yağış (yağmur, kar vb.), nem veya rüzgâr gibi hava olaylarının tahminleri nasıl yapılmaktadır? Hava olaylarının günlük yaşantımızdaki etkileri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hava olaylarının tahminleri, meteorolojik gözlemler, uydu görüntüleri, radarlardan alınan veriler ve atmosferik ölçümler kullanılarak yapılır. Bu veriler, bilgisayar modelleri ve istatistiksel analizlerle işlenir. İşte bu süreçte kullanılan bazı yöntemler:

  1. Uydu ve Radar Verileri: Atmosferdeki bulut, yağış ve sıcaklık verileri uydu ve radarlar aracılığıyla toplanır.
  2. Meteorolojik İstasyonlar: Sıcaklık, nem, rüzgar hızı ve yönü gibi veriler, yerel meteoroloji istasyonları tarafından sürekli olarak ölçülür.
  3. Atmosfer Modelleri: Bilgisayar modelleri, hava durumunu tahmin etmek için atmosferin mevcut durumu ve geçmiş verileri kullanarak simülasyonlar yapar. Bu modeller, hava olaylarının gelişimini ve hareketini tahmin eder.
  4. Tarihsel Veriler ve İstatistiksel Modeller: Geçmiş hava durumu verileri, istatistiksel analizlerle güncel tahminlerde kullanılabilir.

Hava olaylarının günlük yaşantımızdaki etkileri şunlardır:

  • Giyim ve Ulaşım: Hava durumu, günlük giyim tercihlerimizi ve ulaşım planlarımızı belirler. Örneğin, yağmurlu bir günde şemsiye almak veya kar yağışında araçları kış lastikleriyle kullanmak gerekir.
  • Sağlık: Hava durumu, sağlık üzerinde doğrudan etkiler yapabilir. Örneğin, soğuk havalar solunum yolları hastalıklarını tetikleyebilir.
  • Tarım ve İnşaat: Tarım faaliyetleri, ekim ve hasat zamanları hava durumuna bağlı olarak düzenlenir. İnşaat işleri de yağış, rüzgar ve sıcaklık koşullarına göre planlanır.
  • Sosyal Etkinlikler ve Spor: Açık hava etkinlikleri ve spor faaliyetleri, hava durumu tahminlerine göre organize edilir. Fırtınalı bir günde açık hava konseri veya spor etkinliği iptal edilebilir.

Bu nedenlerle hava tahminleri, günlük yaşamın pek çok yönü için kritik bir rol oynar.


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Peki, iklim nedir? Hava olayları ve iklim aynı kavramlar mıdır?


Kısa Cevap : “Peki, iklim nedir? Hava olayları ve iklim aynı kavramlar mıdır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İklim, bir bölgenin uzun vadeli hava durumu koşullarının genel durumudur. Bu koşullar, sıcaklık, nem, rüzgar, yağış miktarı ve diğer atmosfer koşullarını içerir ve genellikle 30 yıl veya daha uzun süreli ortalamalarla tanımlanır.

Hava olayları ise, belirli bir zamanda ve yerde meydana gelen kısa vadeli atmosfer olaylarıdır. Bu olaylar arasında yağmur, kar, fırtına, sıcak dalgaları ve soğuk dalgaları gibi olaylar bulunur. Hava durumu, günlük veya haftalık tahminlerle açıklanırken, iklim, uzun dönemli trendler ve kalıplar üzerinde çalışır.

Özetle, hava olayları kısa vadeli ve anlık durumlarken, iklim uzun vadeli ve genel atmosfer koşullarını ifade eder.


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Küresel iklim değişikliğinin önlenmesi amacıyla pek çok ülke, çevreye son derece zararlı olan kömür gibi fosil yakıt kullanımını azaltmaya çalışmaktadır. 

Soru : Pek çok ülke bu alanda önlemler alırken acaba siz, bireysel olarak sera gazlarının salınımını önlemek amacıyla neler yapabilirsiniz? Bu konuda bir araştırma yaparak sunu hazırlayınız. Sunumunuzu sınıftaki arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

Madde Madde Bireysel olarak sera gazlarının salınımını önlemek için:

  • Enerji tasarrufu yapın.
  • Toplu taşıma veya bisiklet kullanın.
  • Yenilenebilir enerji kaynaklarını tercih edin.
  • Et tüketimini azaltın.
  • Geri dönüşümü destekleyin.
  • Su tasarrufu yapın.
  • Ağaç dikin ve yeşil alanları koruyun.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Bireysel olarak sera gazlarının salınımını önlemek amacıyla aşağıdaki adımları atabilirsiniz:

  1. Enerji Verimliliği: Evde enerji tasarrufu sağlayan ampuller kullanın, elektrikli aletleri gereksiz yere çalıştırmayın ve yalıtımı artırarak ısı kaybını minimize edin.
  2. Düşük Karbon Ayak İzi: Araba yerine bisiklet kullanın, toplu taşıma araçlarına binin veya yürüyün. Elektrikli araçları tercih edebilir veya aracınızı daha verimli kullanabilirsiniz.
  3. Yenilenebilir Enerji: Güneş veya rüzgar enerjisi gibi yenilenebilir enerji kaynaklarını tercih edin. Mümkünse evinizi güneş panelleri ile donatın.
  4. Daha Az Et Tüketimi: Et tüketimini azaltarak, özellikle kırmızı et yerine bitkisel protein kaynaklarına yönelin. Et üretimi, sera gazlarının önemli bir kaynağıdır.
  5. Atık Yönetimi: Geri dönüşümü destekleyin, plastik kullanımını azaltın ve atık miktarını minimize edin. Kompost yaparak organik atıkları değerlendirin.
  6. Su Kullanımını Azaltın: Su tasarrufu yaparak enerji kullanımını azaltın ve su israfını önleyin.
  7. Toprak ve Ağaç Dikimi: Ağaç dikin veya mevcut yeşil alanların korunmasına katkıda bulunun. Ağaçlar karbon emisyonunu azaltmada etkilidir.

Bu adımlar, kişisel karbon ayak izinizi azaltmanıza yardımcı olabilir ve küresel sera gazı emisyonlarının azaltılmasına katkıda bulunabilir.


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Kendimizi Değerlendirelim 1-2


1) Aşağıda iklim ve hava olaylarına ait özellikler karışık olarak verilmiştir. İklime ait özelliklerin harflerini iklim kutusunda verilen bölümlere, hava olaylarına ait özelliklerin harflerini hava olayları kutusunda verilen bölümlere yazınız.


Cevap :

İklim : A, Ç, D, F, G

Hava Olayları : B, C, E


2) Aşağıda verilen kavramlardan anlamlı cümleler kurunuz. Kurduğunuz cümleleri aşağıdaki alana yazınız.


Cevap :

  • Klimatoloji: Klimatoloji, dünya iklimlerinin geçmişi ve geleceği hakkında bilgi sağlar.
  • Hava Tahmini: Meteorologlar, hava tahminlerini yaparken radar ve uydu verilerini kullanırlar.
  • Meteorolog: Meteorologlar, günlük hava durumu tahminlerini yapmak için hava durumu modellerini incelerler.
  • Klimatolog: Klimatologlar, uzun vadeli iklim değişikliklerini ve küresel ısınmanın etkilerini araştırırlar.
  • Meteoroloji: Meteoroloji, hava durumu ve iklim koşulları hakkında bilimsel bilgiler sunar.
  • Sera Gazları: Sera gazları, atmosferdeki ısıyı tutarak küresel ısınmaya neden olur.


 

Our Score

8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 24-25-26-27-28-29-30 MEB Yayınları

Ortaokul 8. Sınıf İngilizce Kitabı Teen Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30


8. Sınıf İngilizce Kitabı Teen Life Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 24-25-26-27-28-29-30 MEB Yayınları”

8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 24-25-26-27-28-29-30


Warm Up : Tick ( ) the types of music you like. Share them with your classmates. 

Activity 1 : Listen to the recording. Fill in the blanks with the words/ phrase in the box. 

Activity 2 : What type of music do you prefer/ like/ dislike? Why? Use the adjectives in the box. 

Isınma : Beğendiğiniz müzik türlerini işaretleyin (✓). Bunları sınıf arkadaşlarınızla paylaşın.

Etkinlik 1: Kaydı dinleyin. Boşlukları kutudaki kelimeler/ifadelerle doldurun.

Etkinlik 2: Hangi tür müziği tercih edersiniz/beğenirsiniz/beğenmiyorsunuz? Neden? Kutudaki sıfatları kullanın.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Activity 1 : Work in pairs. Brainstorm about camping. Fill in the mind map with your ideas.

Activity 2 : Read the blog. Write a title for it.

Activity 3 : Read the blog again. Fill in the blanks according to the text.

Etkinlik 1: Çiftler halinde çalışın. Kamp hakkında beyin fırtınası yapın. Zihin haritanızı fikirlerinizle doldurun.

Etkinlik 2: Blogu okuyun. Bunun için bir başlık yazın.

Etkinlik 3: Blogu tekrar okuyun. Boşlukları metne göre doldurunuz.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-27-28-29-30 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Activity 1 : Study the sentences in the boxes. Work in pairs. Add one more sentence in each box.

Activity 2 : Work in pairs. Ask your partner about his/ her regular activities.

Etkinlik 1: Kutulardaki cümleleri inceleyin. Çiftler halinde çalışın. Her kutuya bir cümle daha ekleyin.

Etkinlik 2: Çiftler halinde çalışın. Partnerinize düzenli aktivitelerini sorun.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Activity 1 : Look at the book genres. Match them with the pictures.

Activity 2 : Listen to the recording. Tick (✓) the sentences True or False.

Activity 3 : What is your favorite daily activity? Give a simple description of it.

Etkinlik 1: Kitap türlerine bakın. Bunları resimlerle eşleştirin.

Etkinlik 2: Kaydı dinleyin. Doğru veya Yanlış cümlelerini işaretleyin (✓).

Etkinlik 3: En sevdiğiniz günlük aktivite nedir? Bunun basit bir tanımını yapın.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Activity 1 : Answer the following questions.

Activity 2 : Read the text. What are Mete Gazoz’s regular activities?

Activity 3 : Read the text again. Answer the following questions.

Activity 4 : Write a paragraph about your regular activites.

Etkinlik 1: Aşağıdaki soruları cevaplayın.

Etkinlik 2: Metni okuyun. Mete Gazoz’un düzenli faaliyetleri nelerdir?

Etkinlik 3: Metni tekrar okuyun. Aşağıdaki soruları cevaplayın.

Etkinlik 4: Düzenli etkinlikleriniz hakkında bir paragraf yazın.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Activity 1 : Work in groups of 3. Write group members’ names in the blanks. Ask these questions to them. Tick () their answers in the chart.

Activity 2 : Share the results in the classroom.

Etkinlik 1 : 3 kişilik gruplar halinde çalışın. Grup üyelerinin adlarını boşluklara yazın. Bu soruları onlara sorun. Cevaplarını çizelgede işaretleyin (✓).

Etkinlik 2 : Sonuçları sınıfta paylaşın.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Visual Dictionary : Keep expanding your visual dictionary by including new vocabulary items from this unit.

Do Your Best! : Read the characteristics of a music band. Write a paragraph of a music band as in the sample.

How well can you do these things? Tick (✓) the chart. 

Görsel Sözlük : Bu üniteden yeni kelime öğeleri ekleyerek görsel sözlüğünüzü genişletmeye devam edin.

En iyisini yap! : Bir müzik grubunun özelliklerini okuyun. Örnekteki gibi bir müzik grubunun bir paragrafını yazınız.

Bunları nasıl bu kadar iyi yapabiliyorsun? Grafiği işaretleyin (✓).


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları”


 

Our Score

8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 19-20-21-22 MEB Yayınları

Ortaokul 8. Sınıf İngilizce Kitabı Friendship Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22


8. Sınıf İngilizce Kitabı Friendship Revision Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 19-20-21-22 MEB Yayınları”

8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 19-20-21-22


1. What do they like doing with their friends? Write your sentences.

2. Circle the correct words/ phrases. 

3. Solve the puzzle. Write the words/ phrases you find in the blanks.

4. Read the dialogue. Tick (✓ ) the true sentences.

1. Arkadaşlarıyla ne yapmaktan hoşlanırlar? Cümlelerinizi yazın.

2. Doğru kelimeleri/ifadeleri daire içine alın. 

3. Bulmacayı çözün. Bulduğunuz kelimeleri/ifadeleri boşluklara yazınız.

4. Diyaloğu okuyun. Doğru cümleleri işaretleyin (✓).


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Activity 1 : Solve the puzzle.

Etkinlik 1: Bulmacayı çözün.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 19-20-21-22 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Activity 2 : Listen to the recording and complete the dialogue with a word or phrase. Then, act it out.

Activity 3 : Match the invitations with the responses. (There is one extra response.)

Etkinlik 2: Kaydı dinleyin ve diyaloğu bir kelime veya cümleyle tamamlayın. Sonra harekete geç.

Etkinlik 3: Davetiyeleri yanıtlarla eşleştirin. (Ekstra bir yanıt daha var.)


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Activity 4 : Put the words/ phrases into the correct order.

Activity 5 : You get an invitation of an art exhibition. Write a letter apologizing and giving reasons for not attending the after party of it.

Etkinlik 4: Kelimeleri/cümleleri doğru sıraya koyun.

Etkinlik 5: Bir sanat sergisi daveti alıyorsunuz. Özür dileyen ve partiden sonraki partiye katılmama nedenlerinizi açıklayan bir mektup yazın.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları”


 

Our Score

8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18 MEB Yayınları

Ortaokul 8. Sınıf İngilizce Kitabı Friendship Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18


8. Sınıf İngilizce Kitabı Friendship Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18 MEB Yayınları”

8. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18


Soru : Tick (✓) the activities you like doing with your friends. Share them with your classmates. 

Arkadaşlarınızla yapmaktan hoşlandığınız aktiviteleri işaretleyin (✓). Bunları sınıf arkadaşlarınızla paylaşın.


Activity 1 : Listen to the recording. Circle the correct phrases. 

Etkinlik 1: Kaydı dinleyin. Doğru ifadeleri daire içine alın.


Activity 2 : Suppose that one of your friends invites you to do an activity. Accept or refuse by giving explanations and reasons.

Etkinlik 2 : Arkadaşlarınızdan birinin sizi bir etkinliğe davet ettiğini varsayalım. Açıklamalar ve nedenler sunarak kabul edin veya reddedin.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Activity 1 : Match the words/ phrases with their explanations.

Etkinlik 1: Kelimeleri/cümleleri açıklamalarıyla eşleştirin.


Activity 2 : Read the text. How many buddies has Emel got?

Etkinlik 2: Metni okuyun. Emel’in kaç arkadaşı var?


Activity 3 : Read the text again. Complete the sentences with the bold words/ phrases in the text.

Etkinlik 3: Metni tekrar okuyun. Cümleleri metindeki kalın kelimelerle/ifadelerle tamamlayın.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Activity 1 : Study the sentences in the boxes. Work in pairs. Add one more sentence in each box.

Activity 1 :  Make a role play according to the instructions in the cards.

Etkinlik 1: Kutulardaki cümleleri inceleyin. Çiftler halinde çalışın. Her kutuya bir cümle daha ekleyin.

Etkinlik 1 : Kartlardaki talimatlara göre bir rol oyunu yapın.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Activity 1 : Tick (✓) the kind of movies you like watching.

Activity 2  : Listen to the recording. Write the names of invitees and tick ( ) the chart. 

Activity 3 : What kind of movies do you like watching? Explain by giving reasons. Share with your classmates. 

Etkinlik 1: İzlemeyi sevdiğiniz film türlerini işaretleyin (✓).

Etkinlik 2 : Kaydı dinleyin. Davetlilerin adlarını yazın ve tabloyu ( ) işaretleyin. 

Etkinlik 3: Ne tür filmleri izlemeyi seversiniz? Nedenlerini belirterek açıklayınız. Sınıf arkadaşlarınızla paylaşın.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Activity 1 : Where do you want to invite your friends? Tick (✓) the events.

Activity 2  : Read the invitation card. What should Burak bring with him?

Activity 3 : Read the invitation card again. Fill in the table.

Activity 4 : Suppose that you get an invitation card of a book fair. Write a short letter apologizing and giving reasons for not attending to the invitation.

Etkinlik 1: Arkadaşlarınızı nereye davet etmek istersiniz? Olayları işaretleyin (✓).

Etkinlik 2 : Davetiyeyi okuyun. Burak yanında ne getirmeli?

Etkinlik 3 : Davetiyeyi tekrar okuyun. Tabloda doldurunuz.

Etkinlik 4: Bir kitap fuarının davetiyesini aldığınızı varsayalım. Özür dileyen ve davete katılmama nedenlerinizi açıklayan kısa bir mektup yazın.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Activity 1 : Are you an Internet addicted? Choose the best option for you. Evaluate yourself. Work in pairs. Ask the questions to your pair. Write his/ her answers.

Activity 2  : Share the results in the classroom.

Etkinlik 1: İnternet bağımlısı mısınız? Sizin için en iyi seçeneği seçin. Kendinizi değerlendirin. Çiftler halinde çalışın. Soruları eşinize sorun. Cevaplarını yazın.

Etkinlik 2 : Sonuçları sınıfta paylaşın.


Cevap :

“8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları”

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Visual Dictionary : Prepare a visual dictionary by including new vocabulary items from this unit.

S – 1 Self-assessment : How well can you do these things? Tick (✓) the chart.

Görsel Sözlük : Bu üniteden yeni kelime öğelerini ekleyerek görsel bir sözlük hazırlayın.

S – 1 Öz değerlendirme : Bunları ne kadar iyi yapabiliyorsun? Grafiği işaretleyin (✓).


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.



 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81 SDR Dikey Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri Katı Basıncı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81


8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Katı Basıncı Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81


Günümüzde pek çok alanda iş makinelerinden faydalanılmaktadır. Yandaki görselde toprağı kazma işleminde kullanılan bir iş makinesi görüyorsunuz. Görseli dikkatlice inceleyiniz

Soru : İş makinesinin toprağı kazan kısmının ucu neden tek parça hâlinde değil de sivri ve dişli bir yapıya sahiptir?


Cevap :

İş makinelerinin toprağı kazan kısımlarının ucunun sivri ve dişli bir yapıya sahip olmasının birkaç önemli sebebi vardır:

  1. Toprağı Daha Etkili Kazma: Sivri ve dişli uçlar, toprağa daha kolay girerek kazma işlemini daha etkili hale getirir. Tek parça olan düz bir uç, toprağa nüfuz etmekte zorlanabilir ve daha fazla güç gerektirebilir.
  2. Güç Dağılımı: Dişli yapı, kazma sırasında uygulanan gücün daha geniş bir alana dağıtılmasını sağlar. Bu, makinenin daha dengeli çalışmasını ve parçaların daha az aşınmasını sağlar.
  3. Zemin Türüne Uyum: Farklı zemin türlerinde (örneğin sert kaya, yumuşak toprak, çakıl) dişli uçlar, zeminin yapısına daha iyi uyum sağlar ve kazma işlemini kolaylaştırır. Dişli uçlar, sert zeminlerde parçalama işlevi görerek daha verimli bir kazı sağlar.
  4. Daha Az Tıkanma: Dişli yapılar, toprağın ve diğer malzemelerin uç kısmında birikmesini ve tıkanmasını azaltır. Bu, iş makinesinin daha kesintisiz ve verimli çalışmasını sağlar.
  5. Malzeme Taşıma: Dişli uçlar, kazılan malzemeyi daha iyi tutar ve taşıma işlemini kolaylaştırır. Bu, iş makinesinin daha fazla malzeme kaldırmasını ve daha hızlı çalışmasını sağlar.

Bu nedenlerle, iş makinelerinin kazma uçlarının sivri ve dişli bir yapıya sahip olması, kazı işlemlerinin daha etkili, verimli ve dayanıklı olmasını sağlar.


Soru : İğne ya da çivinin uç kısmının diğer tarafına göre daha sivri bir şekilde tasarlanması ile iş makinesinin toprağı kazan kısmı arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap :

İğne veya çivinin ucunun sivri olması, daha az dirençle yüzeye nüfuz etmelerini sağlar; benzer şekilde, iş makinesinin dişli ve sivri kazma ucu, toprağa daha kolay girip etkili kazma yapar. Her iki tasarım da nüfuz etmeyi kolaylaştırmak için direnç azaltma prensibine dayanır.


Soru : Kesici ve delici aletlerin uç kısımlarının inceltilmesi günlük yaşantınıza nasıl bir yarar sağlamaktadır?


Kısa Cevap : “Kesici ve delici aletlerin uç kısımlarının inceltilmesi günlük yaşantınıza nasıl bir yarar sağlamaktadır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Kesici ve delici aletlerin uç kısımlarının inceltilmesi, günlük yaşamımızda şu yararları sağlar:

  1. Daha Az Güç Gereksinimi: İnce uçlar, malzemeye daha az dirençle nüfuz eder, bu da daha az güç kullanarak kesme veya delme işlemini kolaylaştırır.
  2. Kesim ve Delme Hassasiyeti: İnce uçlar, daha hassas ve kontrol edilebilir kesim ve delme işlemleri yapılmasını sağlar, böylece işlerin daha düzgün ve profesyonel görünmesine katkıda bulunur.
  3. Verimlilik ve Hız: İnce uçlar sayesinde işlemler daha hızlı ve verimli bir şekilde tamamlanır, bu da zaman tasarrufu sağlar.
  4. Malzeme Koruma: Daha az güç uygulandığından, malzemelerin çatlama veya kırılma riski azalır, bu da hem işin kalitesini artırır hem de malzeme israfını önler.

Bu yararlar, evdeki basit tamiratlardan profesyonel işlere kadar geniş bir yelpazede işlerin daha kolay, hızlı ve etkili yapılmasına olanak tanır.


Etkinlik 3-1 Basınç Nelere Bağlıdır? 


Gerekli Malzemeler
‣ Karton levha
‣ Harita çivisi
‣ Tornavida
‣ Raptiye
‣ Silgi

Etkinliğin Yapılışı
➜ Bir karton levhayı harita çivisi, tornavida, raptiye ve silgi ile eşit kuvvetler uygulayarak delmeye çalışınız.
➜ Delme işlemini cisimlerin sivri ve geniş kısımları ile eşit kuvvetler uygulayarak tekrarlayınız.
➜ Delme işlemini cisimlerin sivri uçları ile farklı kuvvetler uygulayarak tekrarlayınız.


Soru : ✔ Hangi cisimler ile karton levhayı daha kolay deldiniz? Karşılaştırınız.


Cevap :

Harita çivisi ‣ Tornavida ‣ Raptiye


Soru : ✔ Daha fazla kuvvet uygulamak delme işlemini kolaylaştırdı mı? Açıklayınız.


Cevap :

Evet kolaylaştırdı. Ancak ucu sivri cisimlerde işe yaradı. Yoksa diğer cisimlerde ne kadar kuvvet uygularsak uygulayalım yine de delme işlemi kolaylaşmaz.


Soru : ✔ Cisimlerin karton levhaya temas ettiği alanın değişmesi, delme işleminde değişikliğe neden oldu mu? Açıklayınız.


Cevap :

Alanın değişmesinin de çok büyük etkisi olmamaktadır. Çünkü önemli alan delinen alan değil deldiğimiz cisimlerdir.


Soru : ✔ Karton levhayı delerken cisimlere uyguladığınız kuvvet ile kuvvetin uygulandığı yüzey alanı arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.


Cevap :

Kuvvet ne kadar artarsa uygulanan yüzeydeki deformasyon yani bozulma da o derece artacaktır.


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Anne, baba, kardeş ya da akrabalarımız bizler için çok değerlidir. Onlar, üzüntümüzü ve neşemizi paylaşabileceğimiz, maddi veya manevi yönden bize her zaman destek olan gönül bağlarımızın kuvvetli olduğu kişilerdir. Yandaki görselde ailece kumsalda yürüyen kişileri ve onların ayak izlerini görüyorsunuz.

Soru : Sizce bu kişilerin kum zemindeki ayak izleri aynı derinlikte olabilir mi?


Cevap :

Hayır. Çünkü uyguladıkları kuvvet farklıdır.


Tüm cisimler ağırlıklarından dolayı temas ettikleri yüzeylere bir kuvvet uygular. Karlı, çamurlu veya kumlu bir zemine bastığınızda siz de ayak izlerinizi rahatlıkla fark edebilirsiniz. Bu izler, yere uyguladığımız kuvvet neticesinde oluşur. Kuvvet arttıkça kum zemindeki izlerin derinliği de artacaktır.

Soru : Tek ayağımızı kaldırdığımızda da izler yine derinleşecektir. Bu durumu nasıl açıklarsınız?


Cevap :

Uygulanan kuvvet daha fazla artacağı için derinleşir. Bunun temel nedeni ağırlığın tek bir nokta üzerinde yoğunlaşmasından kaynaklanmaktadır.


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Basıncın, uygulanan kuvvet ve yüzey alanı arasındaki ilişkiye bağlı olarak artmasına veya azalmasına neden olan günlük hayatta kullandığımız araç ve gereçlere örnekler bulunuz. Bu araç ve gereçlerde basıncı artırmak veya azaltmak için ne gibi değişiklikler yapıldığını sınıf ortamında arkadaşlarınız ile tartışınız.


Kısa Cevap : “Basıncın, uygulanan kuvvet ve yüzey alanı arasındaki ilişkiye bağlı olarak artmasına veya azalmasına neden olan günlük hayatta kullandığımız araç ve gereçlere örnekler bulunuz. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Günlük hayatta basıncın, uygulanan kuvvet ve yüzey alanı arasındaki ilişkiye bağlı olarak artmasına veya azalmasına neden olan araç ve gereçlere şu örnekler verilebilir:

  1. Bıçak: Kesici yüzeyi ince olduğu için uygulanan kuvvet küçük bir alana yoğunlaşır ve yüksek basınç oluşturur, bu da kesme işlemini kolaylaştırır.
  2. Çekiç ve Çivi: Çivinin sivri ucu, uygulanan kuvveti küçük bir alana odaklayarak yüksek basınç oluşturur ve çivinin yüzeye kolayca girmesini sağlar.
  3. Kar Ayakkabıları: Geniş tabanları sayesinde vücut ağırlığını daha büyük bir alana yayarak basıncı azaltır ve kar üzerinde batmadan yürümeyi sağlar.
  4. Dişli Kovalar: İş makinelerinde kullanılan dişli kovalar, toprağı kazarken daha küçük yüzey alanlarıyla yüksek basınç uygular, bu da toprağın daha etkili kazılmasını sağlar.
  5. İğne: Sivri ucu, küçük yüzey alanıyla yüksek basınç oluşturur, bu da iğnenin kumaşa veya deriye kolayca girmesini sağlar.
  6. Araç Lastikleri: Lastiklerin geniş yüzey alanı, araç ağırlığını yola yayarak basıncı düşürür ve daha dengeli bir sürüş sağlar.

8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Kendimizi Değerlendirelim 3-1 


1) Bazı araçların tekerleklerinin geniş ya da çok sayıda olması, iş makinesinin paletli olmasının nedeni nedir? Aşağıda verilen noktalı yere kısaca yazınız.


Kısa Cevap : “Bazı araçların tekerleklerinin geniş ya da çok sayıda olması, iş makinesinin paletli olmasının nedeni nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Bazı araçların tekerleklerinin geniş ya da çok sayıda olmasının ve iş makinelerinin paletli olmasının temel nedeni, ağırlığın geniş bir alana yayılmasıdır. Bu özellikler, aşağıdaki avantajları sağlar:

  1. Zeminde Batmayı Önleme: Geniş veya çok sayıda tekerlek, ağırlığı geniş bir alana yayarak zemine uygulanan basıncı azaltır. Bu, özellikle yumuşak veya zayıf zeminlerde batmayı önler.
  2. Daha İyi Stabilite ve Denge: Geniş tekerlekler veya paletler, aracın daha dengeli ve stabil olmasını sağlar, böylece kayma veya devrilme riskini azaltır.
  3. Daha Fazla Çekiş ve Dayanıklılık: Paletli sistemler, zemine daha fazla temas yüzeyi sağlayarak daha iyi çekiş gücü ve dayanıklılık sunar. Bu, özellikle zorlu arazi koşullarında iş makinesinin performansını artırır.
  4. Toprak ve Zemin Koruması: Geniş tekerlek veya paletler, zemini daha az deforme eder, bu da tarım arazileri veya hassas zeminlerde koruma sağlar.

Bu özellikler, araçların ve iş makinelerinin farklı zeminlerde daha verimli ve güvenli çalışmasını mümkün kılar.


2) Yanda G ağırlıklı özdeş cisimler farklı şekillerde verilmiştir. Bu cisimlerin zemine yaptıkları basınçları büyükten küçüğe doğru sıralayınız. 


Cevap :

  • II = III > I

3) Yandaki görselde tartı üzerine çıkan bir çocuk gösterilmiştir. Bu çocuğun tek ayağını kaldırması sonucunda;


a) Tartıda okunan değer nasıl değişir? Açıklayınız. 


Cevap :

Çocuğun kütlesi değişmeyeceği için tartıda okunan değer değişmez.


b) Çocuğun tartıya yaptığı basınç nasıl değişir? Açıklayınız. 


Cevap :

Tartıya temas eden yüzey alanı azalacağı için tartıya yapılan basınç artar.


c) Tartının zemine yaptığı basınç nasıl değişir? Açıklayınız. 


 Cevap :

Tartı ve tartının üzerindeki çocuğun ağırlığı ile tartının zemine etki eden yüzey alanı değişmediği için zemine etki eden basınç değişmez.



 

Our Score

8. Sınıf İngilizce Kitabı Cevapları MEB Yayınları

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Değerli öğrencilerimiz ; Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu yeni eğitim döneminde “8. Sınıf İngilizce Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu siz değerli öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmesi amacıyla İngilizce öğretmenimiz tarafından 8. Sınıf İngilizce Kitabı Cevapları sizler için hazırlanmıştır.


“8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplarınızı kontrol etmeniz için aşağıda yer alam mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklamanız veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak İngilizce ders kitabı cevaplarınıza ulaşabilirsiniz.

8. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları ve sormak istediğiniz 8. Sınıf İngilizce Kitabı sorularını konunun en alt kısmında yer alan yorum kısmına sorarak en hızlı ve en güvenilir cevapları değerli İngilizce Öğretmenimiz tarafından cevaplarınızı alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.


8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları


8. Sınıf İngilizce Kitabı MEB Yayınları Sayfa 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 1 : FRIENDSHIP


Friendship Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18


Friendship Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22


8. Sınıf İngilizce Kitabı MEB Yayınları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 2 : TEEN LIFE


Teen Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30


Teen Life Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34


8. Sınıf İngilizce Kitabı MEB Yayınları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 3 : IN THE KITCHEN


In The Kitchen Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42


In The Kitchen Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46


8. Sınıf İngilizce Kitabı MEB Yayınları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 4 : ON THE PHONE


On The Phone Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54


On The Phone Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58


8. Sınıf İngilizce Kitabı MEB Yayınları Sayfa 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 5 : THE INTERNET


The Internet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66


The Internet Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70


8. Sınıf İngilizce Kitabı MEB Yayınları Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 6 : ADVENTURES


Adventures Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78


Adventures Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa  79, 80, 81, 82


8. Sınıf İngilizce Kitabı MEB Yayınları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 7 : TOURISM


Tourism Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


Tourism Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94


8. Sınıf İngilizce Kitabı MEB Yayınları Sayfa 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 8 : CHORES


Chores Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102


Chores Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106


8. Sınıf İngilizce Kitabı MEB Yayınları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 9 : SCIENCE


Science Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114


Science Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117, 118


8. Sınıf İngilizce Kitabı MEB Yayınları Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 10 : NATURAL FORCES


Natural Forces Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


Natural Forces Revision Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130



 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 75-76 ATA Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Fen Bilimleri Biyoteknolojinin Olumlu ve Olumsuz Yönleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76


8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Biyoteknolojinin Olumlu ve Olumsuz Yönleri Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 75-76 ATA Yayıncılık”

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 75-76


Soru : Biyoteknoloji uygulamalarının olumlu ve olumsuz etkilerini genel ağ ve çeşitli kaynaklardan araştıralım. Sınıfınızda bu konu ile ilgili münazara yapıp biyoteknolojinin olumlu ve olumsuz etkilerini tartışalım.


Kısa Cevap : “Biyoteknoloji uygulamalarının olumlu ve olumsuz etkilerini genel ağ ve çeşitli kaynaklardan araştıralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Biyoteknoloji, birçok alanda önemli ilerlemeler sağlamış olsa da, çeşitli olumlu ve olumsuz etkileri de beraberinde getirmiştir. İşte biyoteknolojinin başlıca olumlu ve olumsuz etkileri:

Olumlu Etkiler

Sağlık Alanında Gelişmeler: Biyoteknoloji, ilaç geliştirme, aşı üretimi, genetik tedaviler ve teşhis yöntemlerinde büyük ilerlemelere yol açmıştır. Özellikle genetik hastalıkların tedavisinde umut verici gelişmeler sağlanmaktadır​.

Tarım Verimliliği: Genetik mühendislik sayesinde bitki türleri geliştirilmektedir. Bu, ürün verimliliğini artırmakta ve dayanıklı bitki türleri üretmeye olanak tanımaktadır. Böylece, kuraklık ve soğuk gibi zorlayıcı koşullara karşı dayanıklı bitkiler yetiştirilebilmektedir​.

Çevre Koruma: Biyoteknoloji, çevresel kirleticileri temizlemek ve biyoyakıt üretmek gibi çevre dostu çözümler sunar. Bu, doğal kaynakların korunmasına yardımcı olur​.

Gıda Üretimi: Genetik olarak değiştirilmiş organizmalar (GDO’lar) sayesinde daha besleyici ve dayanıklı gıdalar üretilmektedir. Bu, gıda güvenliğini artırarak açlık sorunlarına çözüm olabilir​​.

İlaç Üretimi: Biyoteknolojik yöntemler, karmaşık ilaçların üretim sürecini kolaylaştırarak daha etkili ve uygun maliyetli ilaçlar geliştirilmesini sağlar​​.

Olumsuz Etkiler

Çevresel Riskler: GDO’ların ekosistem üzerindeki etkileri konusunda endişeler bulunmaktadır. Genetik olarak değiştirilmiş bitkilerin polenleri, rüzgar ve böcekler aracılığıyla yayılabilir ve doğal türlerin genetik yapısını bozabilir​.

Sağlık Riskleri: GDO’ların insan sağlığı üzerindeki uzun vadeli etkileri tam olarak bilinmemektedir. Bazı durumlarda, bu ürünler alerjik reaksiyonlara ve toksik etkiler yaratabilir​ .

Etik Sorunlar: Genetik mühendislik ve klonlama gibi biyoteknolojik uygulamalar, etik ve dini değerlerle ilgili tartışmalara yol açmaktadır. İnsanların ve hayvanların genetik olarak değiştirilmesi, bu tartışmaların merkezinde yer almaktadır​.

Ekonomik Eşitsizlik: Biyoteknolojiye erişim ve bu teknolojilerin uygulanma maliyetleri, ekonomik eşitsizliklere yol açabilir. Yüksek verimli tohumlar ve biyoteknolojik ürünler, gelişmiş ülkelerdeki büyük şirketlerin kontrolünde olabilir, bu da küçük çiftçilerin ve gelişmekte olan ülkelerin rekabet gücünü azaltabilir​​.

Antibiyotik Direnci: Genetik mühendislik, antibiyotik direnci artmış genlerin mikroorganizmalara geçmesine neden olabilir, bu da halk sağlığı açısından ciddi riskler doğurabilir.

Biyoteknolojinin faydaları ve riskleri arasında dikkatli bir denge sağlanmalı ve bu teknolojiler sürekli olarak denetlenmelidir. Hem çevresel hem de sağlık üzerindeki etkileri yakından izlenmeli ve etik kurallar çerçevesinde hareket edilmelidir.


8. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Soru : Gelecekteki genetik mühendisliği ve biyoteknoloji uygulamalarının neler olabileceğini araştıralım. Bu konu hakkındaki tahminlerimizi bir sunu hâline getirip sunumumuzu arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Gelecekteki genetik mühendisliği ve biyoteknoloji uygulamalarının neler olabileceğini araştıralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Gelecekte genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanlarında birçok heyecan verici ve potansiyel olarak devrim niteliğinde uygulama beklenmektedir. İşte bazı öne çıkan alanlar ve bu alanlardaki olası gelişmeler:

  1. Sağlık ve Tıp:
    • Genetik Hastalıkların Tedavisi: Gen düzenleme teknolojileri, kalıtsal hastalıkların tedavisinde önemli bir rol oynayabilir. Özellikle CRISPR gibi yöntemlerle genetik mutasyonlar düzeltilebilir.
    • Organ Üretimi: Yapay organ üretimi, organ nakli bekleme sürelerini azaltabilir ve biyoyazıcılar kullanılarak organ ve doku üretimi mümkün hale gelebilir​.
    • Kişiye Özel Tıp: Genetik profilinize uygun kişiselleştirilmiş ilaç ve tedavi yöntemleri geliştirilebilir. Bu, kanser gibi kompleks hastalıkların tedavisinde büyük bir avantaj sağlayabilir​.
    • Tarım ve Gıda Üretimi:
    • Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO): Daha dirençli ve besleyici bitki ve hayvan türleri geliştirilerek tarım verimliliği artırılabilir. Böceklere ve hastalıklara dayanıklı bitkiler sayesinde tarım ilaçlarına olan ihtiyaç azalabilir​.
    • Biyoyakıt Üretimi: Genetik mühendislik ile mikroorganizmalar kullanılarak biyokütleden biyoyakıt üretimi artırılabilir. Bu, fosil yakıtlara bağımlılığı azaltabilir​.
  2. Çevre ve Enerji:
    • Çevre Temizliği: Genetik olarak değiştirilmiş mikroorganizmalar, çevre kirliliğini temizlemek ve atıkları daha etkili bir şekilde işlemek için kullanılabilir. Ayrıca, sera gazlarını atmosferden çekerek daha çevre dostu bitkiler üretilebilir​.
    • Sürdürülebilir Enerji: Güneş hücreleri ve biyogaz gibi yenilenebilir enerji teknolojilerinin geliştirilmesinde biyoteknolojinin rolü artacaktır​.
  3. Etik ve Sosyal Sorunlar:
    • Genetik Modifikasyon ve İnsan Yükseltme: İnsanların genetik özelliklerini geliştirmek amacıyla genetik mühendislik uygulamaları yapılabilir, ancak bu durum etik ve sosyal sorunları da beraberinde getirebilir. Genetik modifikasyonun sınırları ve etik kurallar bu alandaki en büyük tartışma konularından biri olacaktır​.

Gelecekte genetik mühendisliği ve biyoteknoloji, insan sağlığı, tarım, enerji ve çevre gibi birçok alanda büyük değişikliklere neden olabilir. Ancak, bu teknolojilerin etik, güvenlik ve sosyal sorumluluk konuları göz önünde bulundurularak dikkatlice yönetilmesi gerekmektedir.



 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 43-44-45 ATA Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Fen Bilimleri Nükleotid, Gen, DNA ve Kromozom İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45


8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Nükleotid, Gen, DNA ve Kromozom İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 43-44-45 ATA Yayıncılık”

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 43-44-45


Soru : Anne ve babamızla benzer ve farklı özelliklerimiz nelerdir? Bu özellikler nesiller boyunca nasıl aktarılır?


Cevap :

Bu özellikleri kendi ailenize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.


Soru : Bazı kaplumbağalar neden çift başlıdır?


Cevap :

Bazı kaplumbağaların çift başlı olmasının nedeni genetik bir anormalliktir. Bu durum, embriyonik gelişim sırasında meydana gelen bir hata sonucunda ortaya çıkar.

Genellikle “bicephalic” olarak adlandırılan bu durum, iki başın bir bedende gelişmesine neden olur. Çift başlı kaplumbağalar genellikle yaşamlarını sürdürebilir, ancak beslenme, hareket ve hayatta kalma açısından zorluklar yaşayabilirler. Bu tür anomaliler genellikle doğada nadir görülür ve genetik mutasyonların veya çevresel faktörlerin etkisiyle oluşabilir.


Soru : Deve, çöl ortamına uyum sağlamak için hangi özelliklere sahiptir?


Cevap :

Develer, çöl ortamına uyum sağlamak için birçok özelleşmiş özellik taşır:

  1. Su Depolama: Deve, yağ depolayarak su ihtiyacını uzun süre karşılayabilir.
  2. Ağır Deri ve Kalın Tüyler: Derileri, aşırı sıcak ve soğuktan korunmalarını sağlar.
  3. Uzun Kirpikler ve Göz Kapakları: Kum fırtınalarına karşı gözlerini korur.
  4. Ayak Yapısı: Geniş, yastıklı ayakları kumda batmadan yürümelerini sağlar.
  5. Düşük Su İhtiyacı: Günde sadece az miktarda su tüketirler ve vücutlarındaki su kaybını minimize ederler.

Soru : Bir canlının genetik kopyası yapılabilir mi?


Cevap :

Evet, bir canlının genetik kopyası yapılabilir. Bu işlem klonlama olarak bilinir ve en bilinen örneği 1996’da Dolly adlı koyunun klonlanmasıdır. Klonlama, genetik materyalin (genetik bilgiler) bir organizmadan alınarak başka bir organizmaya aktarılması işlemidir. Ancak, bu süreç oldukça karmaşık ve etik tartışmalar içermektedir.


8. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Bir saç teli ile kimlik tespiti yapılabilir mi?


Cevap :

Bir saç teliyle kimlik tespiti yapmak mümkündür, ancak bu işlem sınırlı bilgilere dayanır. Saçın kök kısmındaki DNA, bireysel tanımlama için kullanılabilir. DNA analizi, genetik profilleme yaparak kişinin kimliğini belirlemekte kullanılabilir. Ancak, saç telinden alınan DNA’nın kalitesi ve miktarı, analiz sonucunun doğruluğunu etkileyebilir. Ayrıca, saç teli sadece DNA analizi için kullanılabilir, diğer kimlik bilgileri (parmak izi, retina taraması gibi) için farklı yöntemler gereklidir.

Dolayısıyla, saç teli üzerinden kimlik tespiti yapılabilir, ancak bu yöntem, genellikle daha kapsamlı analiz ve genetik testler gerektirir.



 

Our Score

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67 SDR Dikey Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri Biyoteknolojinin Uygulama Alanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Biyoteknolojinin Uygulama Alanları Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67


“8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67 SDR Dikey Yayıncılık”

Soru : Canlılardaki göz rengi, boy uzunluğu gibi genetik bilgileri değiştirmeyi ister miydiniz? Genetik bilgiyi değiştirerek o canlının hangi özelliklerinin değişmesini isterdiniz? 


Cevap :

Canlılardaki genetik bilgiyi değiştirerek hastalıklara direnç kazandırmak ve yaşam kalitesini artırmak isteyebilirdim. Özellikle kalıtsal hastalıkların ortadan kaldırılması, uzun ve sağlıklı bir yaşam süresi sağlanması önemli olurdu. Estetik özelliklerin değiştirilmesi ise etik açıdan tartışmalıdır ve dikkatle ele alınmalıdır.


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Soru : Gelecekte biyoteknolojik çalışmaların nasıl bir sonuç doğuracağını sınıf arkadaşlarınızla tartışınız. 


Kısa Cevap : “Gelecekte biyoteknolojik çalışmaların nasıl bir sonuç doğuracağını tartışınız. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gelecekteki biyoteknolojik çalışmalar, sağlık, tarım, çevre ve endüstri alanlarında önemli ve geniş kapsamlı sonuçlar doğurabilir. İşte bazı potansiyel sonuçlar:

Sağlık Alanında

  1. Kişiselleştirilmiş Tıp: Genetik bilgilerin daha ayrıntılı analiz edilmesi, bireylere özel tedavi planlarının oluşturulmasını mümkün kılacak. Bu sayede hastalıkların önlenmesi ve tedavisi daha etkili hale gelecek.
  2. Genetik Hastalıkların Tedavisi: CRISPR gibi gen düzenleme teknolojileri, kalıtsal hastalıkların ve genetik bozuklukların düzeltilmesinde devrim yaratabilir. Gen terapisi, bozuk genleri onararak veya değiştirerek tedavi imkanı sunabilir.
  3. Rejeneratif Tıp ve Organ Nakli: Kök hücre araştırmaları ve biyobaskı teknolojileri, hasar görmüş dokuların ve organların yenilenmesini sağlayabilir. Bu, organ nakli bekleyen hastaların hayatını kurtarabilir ve yaşam kalitesini artırabilir.

Tarım ve Gıda Üretimi

  1. GDO ve Bitki Islahı: Genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO’lar) ve gelişmiş bitki ıslahı teknikleri, daha besleyici, hastalıklara ve çevresel streslere dayanıklı tarım ürünleri geliştirilmesini sağlayacak. Bu, gıda güvenliğini artırabilir ve açlıkla mücadelede önemli bir rol oynayabilir.
  2. Sentetik Biyoloji: Laboratuvar ortamında et üretimi gibi sentetik biyoloji uygulamaları, hayvancılık sektöründeki çevresel etkileri azaltabilir ve sürdürülebilir gıda üretimine katkı sağlayabilir.

Çevre ve Enerji

  1. Biyoyakıtlar: Mikroorganizmaların genetik olarak modifiye edilmesi, daha verimli biyoyakıt üretimini mümkün kılabilir. Bu, fosil yakıtlara olan bağımlılığı azaltarak çevresel sürdürülebilirliği artırabilir.
  2. Biyoremediasyon: Genetik olarak değiştirilmiş mikroorganizmalar, çevresel kirliliği temizlemek için kullanılabilir. Bu, toksik atıkların ve kirli su kaynaklarının temizlenmesine yardımcı olabilir.

Endüstri ve Üretim

  1. Biyomalzemeler: Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji, yeni ve sürdürülebilir biyomalzemelerin üretilmesini sağlayabilir. Bu malzemeler, biyoplastikler ve biyobozunur malzemeler gibi çevre dostu alternatifler sunabilir.
  2. Biyoprosesler: Endüstriyel üretim süreçlerinde mikroorganizmaların kullanılması, daha verimli ve çevre dostu üretim yöntemlerine geçişi hızlandırabilir.

Etik ve Sosyal Sorunlar

  1. Genetik Verilerin Gizliliği: Genetik bilgilere erişim ve bu bilgilerin kullanımı konusunda etik ve gizlilik sorunları önemli bir konu haline gelecek. Bu alandaki düzenlemeler ve politikalar, kişisel verilerin korunmasını sağlayacak şekilde geliştirilmelidir.
  2. Biyoteknolojinin Erişilebilirliği: Biyoteknolojik gelişmelere erişimdeki eşitsizlikler, sosyal adalet ve sağlık eşitliği konularında tartışmalara yol açabilir. Bu teknolojilerin herkes için erişilebilir olması önemlidir.

Gelecekteki biyoteknolojik çalışmaların potansiyeli büyük, ancak bu gelişmelerin güvenli, etik ve sürdürülebilir bir şekilde uygulanması kritik önem taşımaktadır.


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Gelecekte genetik mühendisliği ve biyoteknolojik uygulamalarının neler olabileceğini araştırarak sınıfınızdaki arkadaşlarınız ile paylaşınız. Bu paylaşımlarınızı rapor hâline getirip sınıf panosunda sergileyiniz.


Kısa Cevap : “Gelecekte genetik mühendisliği ve biyoteknolojik uygulamalarının neler olabileceğini paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gelecekte genetik mühendisliği ve biyoteknolojik uygulamaların olası gelişmeleri şu şekilde sıralanabilir:

  1. Hastalıkların Tedavisi ve Önlenmesi:
    • Gen tedavisi ile kalıtsal hastalıkların tamamen ortadan kaldırılması.
    • Kanser gibi kompleks hastalıkların genetik düzeyde tedavisi.
    • Bağışıklık sistemini güçlendiren genetik modifikasyonlar.
  2. Kişiselleştirilmiş Tıp:
    • Genom analizine dayalı kişiye özel ilaç ve tedavi planları.
    • Farmakogenomik uygulamalarla bireyin genetik yapısına uygun ilaç geliştirme.
  3. Tarım ve Gıda Üretimi:
    • Genetik olarak değiştirilmiş (GDO) bitkilerle daha yüksek verim, hastalıklara ve çevre koşullarına dayanıklılık.
    • Besin değeri artırılmış bitkiler ve hayvanlar.
    • Sentetik biyoloji ile laboratuvar ortamında et üretimi (hücre kültürü eti).
  4. Çevre Koruma ve İklim Değişikliği:
    • Karbon emilimini artıran bitkiler ve mikroorganizmalar geliştirme.
    • Kirleticileri parçalayabilen ve çevreyi temizleyen genetiği değiştirilmiş organizmalar.
  5. Rejeneratif Tıp:
    • Hasar görmüş dokuların ve organların onarılması veya yenilenmesi için kök hücre tedavileri.
    • 3D biyoprinting teknolojisi ile organ ve doku üretimi.
  6. İnsan Gelişimi ve Özellikleri:
    • Yaşam süresini uzatan ve yaşlanmayı yavaşlatan genetik modifikasyonlar.
    • Atletik performansı, zeka ve diğer yetenekleri artıran genetik değişiklikler.
  7. Biyosensörler ve Biyoelektronik:
    • Hastalıkların erken teşhisi için genetik olarak tasarlanmış biyosensörler.
    • Vücut içindeki biyolojik süreçleri izleyen biyoelektronik cihazlar.
  8. Mikrobiyom Modifikasyonu:
    • İnsan sağlığını iyileştirmek için bağırsak mikrobiyomunun genetik modifikasyonu.
    • Tarımda verimliliği artırmak için toprak mikrobiyomunu değiştirme.

Bu gelişmeler, teknolojik ilerlemelerle birlikte daha uygulanabilir hale gelebilir, ancak etik, güvenlik ve toplumsal kabul gibi konular da dikkate alınmalıdır.



 

Our Score
error: Content is protected !!