2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155, 156


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?


Kısa Cevap : “Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Diş sağlığımızı korumak için şunların yapılması gerekiyor ;

  • Diş ipi kullanmalı
  • Dişlerimizi doğru fırçalamalı
  • Meyve ve sebze tüketilmeli
  • Bol su içmeli
  • Çok fazla şekerli ve asidi içecekler içmemeli
  • Düzenli olarak dişlerimizi kontrol ve muayene ettirmeli
  • Diş sağlığına zararlı bir şeyler yedikten sonra mutlaka hemen dişlerimi fırçalanması
  • Günde en az iki kez dişlerimizi fırçalamalıyız

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Videoyu izlerken cümlelerdeki boşlukları dolduralım.


Cevap :

* Abur cubur yemeyi biraz ………………. kesmeli……………………. çikolata şekeri ölçülü yemeli.

* ………..Leblebi…………………………. kadar macun yeter dişlere.

* Kimi keser dişlerin, kimi ……………. çiğnemek…………………….. için.

* Sabah kalkıp fırçala, …………….. yemeklerden…………… sonra da.

* Atıştırmalardan sonra da ağzını …………..iyi……………………. çalkala.

* Elma, ……..peynir…………………………….. iyi gelir dişleri korumaya.


2. Etkinlik 


Soru : İzlediğimiz videonun konusunu yazalım.


Cevap :

İzlediğimiz videonun konusu diş sağlığı, bakımı ve dişlerimizi korumak için fırçalamaktır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplandıralım.


1. Videodaki karakterlerin isimleri nedir? 


Cevap :

Videodaki karakterlerin isimleri Kıpırdak, Şıpırdak’tır.


2. Videodaki karakterler nerede yaşıyor? 


Cevap :

Videodaki karakterler ormanda yaşıyor.


4. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz metne farklı başlıklar belirleyelim. 


Cevap :

Fırçala Dişleri

Dişlerimiz İçin


5. Etkinlik 


Soru : Videodaki karakterlerin beden dillerinden ne anlıyorsunuz?


Cevap :

Videodaki karakterlerin beden dillerinden diş sağlığına önem verdiklerini ve hareketli kişiler olduklarını anlıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dişlerimi korumak için dişlerime zarar veren abur cubur şeker gibi zararlı gıdalara dikkat ediyor, onları az tüketiyorum.

Şekerli bir şey yedikten sonra mutlaka dişlerimi fırçalıyor eğer fırçalama imkanım yoksa su ile çalkalıyorum.

Dişlerimi günde en az iki defa fırçalıyor ve diş sağlığıma dikkat ediyorum.

Dişleri besleyen sağlıklı yiyecekleri tüketmeye dikkat ediyorum.

Dişimde bir çürük veya sıkıntı olduğu zaman hemen doktora giderek tedavi oluyorum.


7. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerle izlediğimiz metindeki olayların oluş sırasına dikkat ederek bir yazı yazalım. Yazımızı düzenleyip arkadaşlarımızla paylaşalım. 

diş doktoru / sınıf / diş taraması / ödül / arkadaşlar 


Cevap :

Sevgili arkadaşlarım , diş sağlığımız çok önemlidir. Dişlerimiz konusunda bilinçlenmeli ve eğer çürürlerse bir daha asla geri dönmeyeceğini bilmeliyiz.

Düzenli olarak diş doktoruna gidip diş taraması yaptırmalıyız.

Kendimize bazen küçük ödüller ile şekerli v içecekler versek de ardından hemen dişlerimizi fırçalamalı veya o an imkanımız yoksa mutlaka hemen su ile çalkalamalıyız.

Dişlerimizi günde en az iki defa fırçalamalıyız.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 153-154-155-156 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149, 150, 151, 152


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Vücudumu temiz tutmayı çok önemsiyorum.

Vücudumu temiz tutmak için mutlaka düzenli olarak banyo yapıyorum.

Ellerime ve yüzümü, bazen de ayaklarımı uyanınca ve dışarıdan gelince mutlaka yıkıyorum.

Kış aylarında ellerini çatlamaması için nemlendirici sürüyorum.

Günde en az iki kere dişlerimi fırçalıyor ve kirlendikçe mutlaka banyo yapıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


Cevap :

Engel Kelimesi

Sözlük Anlamı : bir şeyin gerçekleşmesini önleyen sebep, mani, bariyer

Tahminim : yarışma veya yolda mani olan


Gövde Kelimesi

Sözlük Anlamı : Bir şeyin asıl bölümü

Tahminim : insan vücudunun ayak ile baş arasında kalan kısmı


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Vücudumuzun bölümleri nelerdir? 


Cevap :

Vücudumuzun bölümleri; baş, gövde, kol ve bacaktır.


2. Canlı kanlı bir vücut için ne yapmak gerekir? 


Cevap :

Canlı kanlı bir vücut için su içmemiz gerekir.


3. Sağlıklı ve dengeli bir vücut için neleri yememiz gerekir?


Cevap :

Sağlıklı ve dengeli bir vücut için sebze ve meyve yememiz gerekir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz şiire iki farklı başlık belirleyelim. 


Cevap :

Sağlıklı Bir Vücut İçin

Vücudumuz


4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangileri okuduğumuz şiirle ilgilidir?


Cevap :

Aşağıdaki görsellerden 1.,3. ve 4. Görsel okuduğumuz şiirle ilgilidir


5. Etkinlik 


“Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.”

Soru : Yukarıdaki sözden neler anladığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Kısa Cevap : ““Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.” sözden neler anladığımızı paylaşalım. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yukarıdaki söz çok anlamlıdır.

Hepimiz temiz bir çevrede yaşamak isteriz.

Mahallemizin ve gideceğimiz park gibi alanların tertemiz olmasını isteriz.

Ancak temiz bir çevre istediğimiz gibi bizim de bu alanları temiz bırakmamız ve kirlettikçe temizlememiz gerekmektedir.

Herkes üzerine düşen sorumluluğu yaptığı zaman bütün mahalle temizlenmiş ve toplu bir düzen sağlanmış olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kullanılmış ürünleri geri dönüştürmek istiyoruz. Önce ortadaki simgenin adını, sonra ürünlerin nereye atılacağını yazalım.


Cevap :

plastik atık : yoğurt kabı,  plastik şişe,

organik atık : yumurta kabukları,  çürük domates

cam atık : kırılmış kavanoz,

kâğıt atık : kullanılmış defterler,  eski gazete, süt şişesi


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Soru eklerinin yanlış yazıldığı cümleleri işaretleyelim. Yanlışları düzeltip cümleleri yeniden yazalım.


Sen de her sabah spor yapıyormusun?

Cevap :

Sen de her sabah spor yapıyor musun?


Bahçede oyun oynayanları gördün mü?

Cevap :

Bahçede oyun oynayanları gördün mü.


Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadımı?

Cevap :

Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadı mı?


Bu ay en temiz sınıf bizim sınıfmı?

Cevap :

Bu ay en temiz sınıf bizim sınıf mı?


Sen de benim gibi doğayı seviyor musun?

Cevap :

Sen de benim gibi doğayı seviyor musun?


8. Etkinlik 


Soru : “Temizlik“ konulu bir şiir yazalım. Şiirimize bir başlık belirleyelim ve arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : ““Temizlik“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Temiz Ol Sağlıklı Ol

Elleri yıkamalı

Sık sık banyo yapmalı

Tırnakları hep kesmeli

Yerlere yatmamalı

Sağlıklı olmak için

Bunlar kolay kurallar

Temiz ol sağlıklı ol

Mutlu olsun organlar


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-149-150-151-152 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146


2. Sınıf Türkçe Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Kahvaltıda neler yersiniz?


Kısa Cevap : “Kahvaltıda neler yersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kahvaltı önemli bir öğündür. Sağlıklı olmak ve okulda zihnimizin açık olması için sağlıklı bir kahvaltı yapmalıyız.

Kahvaltıda peynir, zeytin, yumurta mutlaka yemeliyiz.

Eğer mevsimi ise domates ve salatalığı soframızdan eksik etmemeliyiz.

Kahvaltıda börek, menemen, sucuk ve yumurta çeşitleri yiyebiliriz.

Mevsim yeşilliklerini ve maydanozu da kahvaltımızı ekleyebiliriz.

Ailemizin yapmış olduğu pankek, krep, pişi lor salatası, simit ve poğaça gibi kahvaltılıkları da yiyebiliriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz metne göre cevaplayalım.


1. Kahvaltı yapmadığımız zaman ne tür sıkıntılar yaşarız? 


Cevap :

Kahvaltı yapmadığımız zaman beynimizde yeterince enerji oluşmaz. Bu da biz de yorgunluk, baş ağrısı, dikkat ve algılama azlığı gibi sıkıntılar yaşatır.


2. Çocuklar kahvaltıda mutlaka ne yemelidir? 


Cevap :

Çocuklar kahvaltıda mutlaka bir bardak süt içmeli, 1 adet portakal, domates salatalık ve benzeri sebze ya da meyve tüketmelidir.

Süt içmeyen çocuklar yeterli miktarda peynir veya yoğurt tüketmeli, meyve suyu, domates, biber ve havuç gibi sebzeler yenilmelidir.

Ayrıca reçel, peynir , zeytin, yumurta,fındık ezmesi, ekmek ve kahvaltılık tahıl ürünleri kahvaltıya eklenmelidir.


3. Kahvaltıda ne içilmelidir? 


Cevap :

Kahvaltıda süt veya meyve suyu içilmelidir.


4. Kahvaltı yapmak neden önemlidir? 


Cevap :

Kahvaltı yapmak kuvvetli ve dinamik olmak, derslerimizi iyi anlayabilmek ve bağışıklığımız için önemlidir.


3. Etkinlik 


Soru : Metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Metnin konusu : Kahvaltı yapmanın önemi


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz? Arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yemekten önce ve sonra elleri yıkamalı çok fazla su tüketmemeliyiz.

Suyumuzu yemekten çok önce veya yarım, 1 saat kadar sonra içmeye devam edebiliriz. Bu sindirimimizi kolaylaştıracaktır

Yemeğin yanında asitli gazlı içecekler, hazır ve katkılı gıdalar tüketmemeye dikkat etmelidir.

Sağlıklı beslenmeye dikkat etmeli yemeğimizi ne az ne de çok miktarda yemeliyiz.


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki metni yazım hatalarını düzelterek yeniden yazalım.


Cevap :

Bayram Sabahı

Kurban Bayramı sabahı erkenden uyandım. Babamla ilk kez bayram namazına gideceğimiz için çok heyecanlandım. Hazırlanıp camiye gittik. Cami çıkışında fırından sıcak ekmek aldık. Eve geldiğimizde annem bayram kahvaltısını çoktan hazırlamıştı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.


Kısa Cevap : “Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yumurta ile yapılan yemeklerden bir tanesi de çıtır yumurta tarifidir.

Kaynayan suyun içerisine sirke ve tuz konularak kaynatılır.

Tenceredeki suyu kaşık yardımıyla karıştırıp bir göbek oluşturulur vks’ye kırılan yumurta bu girdabın içerisine yavaşça bırakılır.

Yaklaşık 3 dakika kadar pişirdikten sonra su süzdürülerek tencereden alınır ve pişirdiğimiz yumurta önce una sonra 1 adet çırptığımız yumurtaya bulanır.

Son olarak taze biberiye ile ekmek kırıntıları bir kasede karıştırılır. Un ve yumurtaya buladığımız yumurtaları ekmek kırıntısına bularız ve iki dakika arkalı önlü altın rengi olacak şekilde kızartırız.

Sıcak servis ederiz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Hangi spor dallarını biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Hangi spor dallarını biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bildiğim spor dalları

  • Artistik buz pateni
  • Atıcılık
  • Aikido
  • At yarışı
  • Atletizm
  • Badminton
  • Basketbol
  • Beyzbol
  • Bilardo
  • Binicilik
  • Bisiklet
  • Boks
  • Bowling
  • Bungee Jumping
  • Dağcılık
  • Dalgıçlık
  • Dark
  • Eskrim
  • Fitness
  • Futbol
  • Golf
  • Güreş
  • Hentbol
  • Jimnastik
  • Judo
  • Kayak
  • Koşu
  • Kriket
  • Kürek
  • Lakros
  • Maraton
  • Masa tenisi
  • Motor sporları
  • Okçuluk
  • Paintball
  • Paraşüt
  • Paten
  • Rafting
  • Snowboarding
  • Sokak kızağı
  • Su topu
  • Tekvando
  • Tenis
  • Voleybolda
  • Yağlı güreş
  • Yelken
  • Yüzme

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 Cevapları”

Soru : Yukarıdaki kelimelerle birer cümle yazalım.


Cevap :

pota =

Potaya atmış olduğu top tam isabet etmişti.

çevik =

Sporcu güçlü ve çevik olmalıdır.

basketbol =

Basketbol benim en sevdiğim spordur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Basketbolda her takımın amacı nedir? 


Cevap :

Basketbolda her takımın amacı topu karşı takımın potasına atmaktır.


2. Türkiye erkek ve kadın millî basketbol takımlarımızın isimleri nedir?


Cevap :

Türkiye erkek milli basketbol takımımızın ismi “12 Dev Adam”, kadın milli basketbol takımının ismi ise “Potanın Perileri” dir.


3. Basketbola ilgimiz ve yeteneğimiz varsa ne yapmalıyız? 


Cevap :

Basketbola ilgimiz ve yeteneğim yeteneğimiz var ise, Türkiye Basketbol Federasyonu ‘ nun pek çok yere açtığı “12 Dev Adam Basketbol Okulları”na kayıt yaptırabilir.


3. Etkinlik 


Soru : Tablodaki eş anlamlı kelimeleri eşleştirelim. Geriye hangi kelimelerin kaldığını yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki spor dallarının isimleri nelerdir?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları”

Soru : b) Yukarıdaki spor dallarından hangileri takım sporları, hangileri bireysel sporlardır?


Cevap :

Takım Sporları : Futbol, Voleybol, Kano

Bireysel Sporlar : Güreş, Yüzme, Kayak


5. Etkinlik 


Soru : Oyun ve fiziki etkinlikler dersinde hangi sporları yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Oyun ve fiziki etkinlikler dersinde hangi sporları yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyun ve fiziki etkinlikler dersi çocukların beden, zihin, ahlak, ruh ve Duygu bakımından dengeli ve sağlıklı bir şekilde gelişmelerine katkıda bulunmaktır.

Çocukların hareket becerilerini geliştirmek Ve spor dallarını tanıtmaya yönelik iyi bir imkandır.

Bu derste fiziksel aktiviteler yapılarak takma atma gibi hareketlerin doğru yapılması, futbol, basketbol ve voleybol gibi birçok spor dalı oynanır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Bir spor kulübüne başlayan kişilere sporcu kimlik kartı verilir. Aşağıdaki sporcu kartını dolduralım.


Cevap :

Bu kısmı kendi bilgilerinizle doldurmanız gerekmektedir.


7. Etkinlik 


Soru : Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

( – ) Ahmet, basketbol kursuna yazıldın mı?
( – ) Bu hafta babam yazdıracak.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : “Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi“ konulu bir yazı yazalım. Yazımızın sayfa düzenine ve temizliğine özen gösterelim. Yazımıza uygun bir resim çizelim.


Kısa Cevap : ““Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi“ konulu bir yazı yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi

Hepimiz sağlıklı ve hastalıksız bir yaşam istersin.

Bunu elde etmemiz için de sağlıklı beslenme ile beraber aynı zamanda düzenli bir şekilde egzersiz ve spor yapmamız da gerekmektedir.

Orta yoğunluklu bir egzersiz yaptığımız zaman kan dolaşımında yer alan bağışıklık hücrelerinin diğer hücrelere ulaşmasını sağlayarak bağışıklığı uyardığı ve böylelikle bağışıklığımızın kuvvetlendidiği bilinmektedir.

Kalp hastalığı, diyabet ve yüksek tansiyon gibi hastalıklar da düzenli egzersizle beraber daha kolay baş edilebilir hale gelir.

Düzenli egzersiz aynı zamanda stres, anksiyet ve depresyon gibi hastalıklara karşıda koruyucu hesap açıcıdır.

Düzenli spor yapmanın burada ele almadığımız birçok yararı bulunmaktadır.

O yüzden sağlıklı olmak için düzenli spor yapmamız çok önemlidir.

Mutlaka düzenli olarak spor yapmalı bunu bir hayat aktivitesi ve hayatımızın parçası haline getirmeliyiz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-136-137-138-139-140 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 130-131-132 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 130, 131, 132


2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 130-131-132


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 130-131-132 MEB Yayınları”

IHLAMUR AĞACI 

Aynı okula gidiyoruz anne Ihlamur ağacı ile.

O, bahçede yapıyor
Derslerini
Yaz kış
Ben, pencere önünde.

Benim Türkçem çok iyi
Onun
Hayat Bilgisi.

Güneş benim omzuma
Konuyor anne.
Kuşlar, onun dalına.

İçim rahat
O bakacak
Bundan sonra
İpi kopan Uçurtmama.


1, 2 ve 3. soruları yukarıda verilen şiire göre cevaplayalım. 


1. Ihlamur ağacı ve çocuk derslerini nerelerde yapıyor? 


Cevap :

Ihlamur ağacı derslerini bahçede çocuk ise pencerenin önünde yapıyor.


2. Çocuk ve ıhlamur ağacının başarılı olduğu dersler hangileridir? 


Cevap :

Çocuk ve ıhlamur ağacının başarılı olduğu dersler Türkçe ve Hayat Bilgisi’ dir.


3. Çocuğun içi neden rahattır? 


Cevap :

Çocuğun içi ipi kopan uçurtmaya o bakacak diye rahattır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


4. Aşağıdaki altı çizili kelimelerin eş anlamlılarıyla yeni cümleler yazalım.


• Kedim bu günlerde çok acayip davranıyor.

Cevap :

Garip davranışları herkesin dikkatini çekiyordu.


• Yapacağımız kurabiye için iki adet yumurta gerekiyor.

Cevap :

İki tane elmayı poşetine koydu.


• Köylüler tarlayı beraber sürdüler.

Cevap :

Birlikte hareket edersek çok başarılar elde ederiz.


• Bu şehirde çocuklar çok kitap okuyor.

Cevap :

Bu memleketin insanları çok çalışkandır.


Acele davranmazsak otobüsü kaçıracağız.

Cevap :

Çabuk hareketler yerine sakin davranmayı tercih etmelisin.


5. Verilen görselden hareketle soruları cevaplayalım. 


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 130-131-132 Cevapları”

a) Görselde neler görüyorsunuz? 


Cevap :

Görselde fabrikaların bacalarından tüten dumanı görüyorum.


b) Görseldeki sorunu gidermek için neler yapılmalıdır? 


Cevap :

Görseldeki sorunu gidermek için fabrikanın bacalarına filtre takılmalıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


6. Tarih yazımı doğru olan cümlelerin başına (D), yanlış olan cümlelerin başına (Y) yazalım.


Cevap :

(Yanlış) Okulumuzda Pazartesi günü fidan dikeceğiz.

(Doğru) 1 1 Eylül 1 992’de (bin dokuz yüz doksan iki) TEMA kuruldu.

(Doğru) 21-26 Mart arasında Orman Haftası kutlanır.

(Yanlış) Gülşah, 23 temmuz Cumartesi günü doğdu.

(Doğru)Gösteri 08.07.2000 (iki bin) tarihinde gerçekleşti.


7. Cümlelerin sonuna, doğru noktalama işaretlerini yazalım. 


Cevap :

Sabah olunca çiçekleri sularım (.)

Yaşasın, sonunda köpeğim bulundu (!)

Bahçeye çöpleri kim attı (?)

Kuşlar gökyüzünün süsleridir (.)

Eyvah, yine yağmura yakalandım  (!)

Okul gezisine katılacak mısın (?)


8. Aşağıdaki cümleleri uygun kelimelerle tamamlayalım. 


Cevap :

Üzerime düşen görevi yerine getiririm.

Hastalığım sebebiyle size gelemedim.

Dün gördüğüm rüya çok güzeldi.

Dedem bana hep çocukluk anılarını anlatır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 130-131-132 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-128-129 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-128-129


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-128-129 MEB Yayınları”

KUYRUKLU YILDIZ İLE KUTUP YILDIZI

Evvel zaman içinde kalbur saman içinde gökyüzündeki yıldızların sayısı dünyadaki çimenlerin sayısı kadarmış. Yıldızlar gündüz uyur, gece uyanırlarmış. Hepsi sarı elbiselerini giyer, gökyüzünde dolaşmaya çıkarlarmış. (…)
Bunların içinde kuyruklu yıldıza çok özendiği hâlde onun peşinden gidemeyen bir Kutup Yıldızı varmış. O hep aynı yerde dururmuş. Çok da parlarmış. (…)
Bir gün ona:
— Sen bu kadar parlak bir yıldızken niye bizimle dolaşmaya gelmiyorsun, diye sormuşlar.
Kutup Yıldızı da onlara:
— Aslında sizinle gelmeyi ben de çok istiyorum ama gelemem. diye cevap vermiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


Yıldızlar merakla sormuşlar:
— Neden bizimle gelemezsin?
“ Ben Dünya daki insanlara yönlerini bulmada yardımcı oluyorum. Yerimden ayrılırsam insanlar yönlerini bulamaz, demiş Kutup Yıldızı.
Günlerden bir gün yıldızlar:
— Kısa bir yolculuk yapacağız. Sadece Ay’ın etrafında dolaşıp geleceğiz. Ne olursun bizi kırma! Sen de bize katıl, diye ısrar etmişler.
Kutup Yıldızı arkadaşlarının ısrarlarına daha fazla dayanamamış. El ele tutuşup seyahat etmeye başlamışlar. Önce Dünyanın sonra Ay’ın sonra da diğer gezegenlerin etrafında dolaşmışlar. Onlar böyle gezinirken dünyadaki insanlar zor durumda kalmış. Denizdeki gemilerin kaptanları gökyüzüne bakmışlar ama Kutup Yıldızını görememişler. Karıncalar yuvalarına yiyecek götürürken yollarını kaybetmişler. Göçmen kuşlar gidecekleri yerleri şaşırmışlar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


Bir denizyıldızı, mehtabın ışıkları altında kıyıda dinleniyor- muş. Bütün bu olanları görmüş. Çok üzülmüş. Ne yapabileceğini düşünmüş.
— Bağırsam gökyüzündeki yıldızlar belki beni duyabilirler, demiş kendi kendine.
Olanca gücüyle Kutup Yıldızı na seslenmiş.
— Hey, Kutup Yıldızı! Artık gezmeyi bırak da gökyüzündeki yerini al. Dünya’daki insanlar ve hayvanlar yollarını şaşırdı. Sen hâlâ geziyorsun. Hiç vakit kaybetmeden görevinin başına dön, demiş. İşte tam o sırada Kutup Yıldızı, deniz- yıldızının sesini duymuş. (…)
Kutup Yıldızı, hemen görevinin başına geçmiş. (…) O günden sonra Kutup Yıldızı hiç yerinden ayrılmamış. (…)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 127-128-129 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Ormanların faydaları nelerdir?


Kısa Cevap : “Ormanların faydaları nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ormanlar bizim ciğerlerimizdir ve dünyamız için çok önemlidir.

Ormanların en önemli özelliği ve en önemli faydası oksijen kaynağı olmaları ve havaya oksijen vererek havayı temizlemeleridir.

Havadaki %21 oranında bulunan oksijenin %56’sını ormanlar üretmektedir.

Ormanlar bitkiler ve hayvanlar için doğal bir su şebekesi gibidir.

Ağaçlar yaprakları, dalları ,gövdesi ve kökleri ile yağan kar ve yağmuru tutarak sellerin ve taşkınların olmasını engellerler.

Yeraltı sularının oluşmasına yardım eder, barajların ekonomik ömrünü uzatır, doğal afetleri önleyerek ülke ekonomisine katkıda bulunurlar.

Ormanda bulunan ağaçlar yağmurların yeryüzüne direkt inmesini engelleyerek akıp gitmesini önler ve sularını havza tutarak korurlar.

Ormanlar erozyonu önlerler.

Kullanmış olduğumuz odun ve ahşap malzemeler ormanlardaki ağaçlar ile yapılmaktadır.

Ormanların gelmiş olduğu enerji ve temiz hava beden ve ruh sağlığımız üzerinde de olumlu etki yapmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Metnin görselinden hareketle şarkının konusunu tahmin edelim.


Cevap :

Metnin görselinden hareketle şarkının konusu tahmin ettiğim kadarıyla ağaçlar ve orman hakkındadır.


2. Etkinlik 


Soru : Şarkıyı dinlerken aşağıdaki boşlukları dolduralım.


Cevap :

AĞAÇ TÜRKÜSÜ

Dağlar taşlar ağaç olacak
Yaz gelecek, kış gelecek,
Ülkemiz cennet kalacak

Kazmalar elimizde çukur açalım
Kürekler elimizde toprak atalım
Yaz demeden, kış demeden
Ağaç dikelim hey………

Yaz demeden, kış demeden
Ağaç dikelim

Günler geçecek, aylar geçecek,
Yağmur yağacak, güneş açacak
Her bir fidan bizim, bu emek bizim
Biz çalışır, biz yoktan yaparız.

Bu can, bu bilek, bu yürek bizim
Bu ülke bizim, bu emek bizim
Biz çalışır, biz yoktan yaparız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Dinlediğimiz şarkı ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayalım.


1. Şarkıya göre ülkemiz nasıl Cennet olacaktır? 


Cevap :

Şarkıya göre ülkemiz dağlar taşlar ağaç olduğu için Cennet olacaktır.


2. Ağaç dikerken kullandığımız araçlar nelerdir? 


Cevap :

Ağaç dikerken kullandığımız araçlar kazma ve küreklerdir.


3. Bir fidanın ağaç olabilmesi için nelere ihtiyacı vardır? 


Cevap :

Bir fidanın ağaç olabilmesi için yağmura, güneşe, zamana ve onu iken kişiye ihtiyaç vardır.


4. Etkinlik 


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları”

Soru : Görsellerin isimlerini örnekteki gibi yazalım. Daha sonra bir ormanın nasıl oluştuğunu öğrendiğimiz şarkıdan hareketle arkadaşlarımıza anlatalım.


Cevap :

Ormanlar ağaçların çoğalmasıyla meydana gelir.

Öğrendiğimiz şarkıdan hareketle bakarsak kazmalarla çukur açmalı küreklerle toprak atmalı yaz demeden kış demeden ağaç dikerek dağları ve taşları ağaç yapmalıyız.

Üzerinden zaman geçip yağmur yağınca ve yeterli miktarda güneş alınca her bir fidan ağaca ağaçlar da ormanlara dönüşecektir


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Mehmet okulda fidan dikme etkinliğine katıldı. Aşağıdaki boşlukları doldurarak Mehmet’e bir tebrik kartı gönderelim. 


Cevap :

Sevgili Arkadaşım …………Mehmet…………………………………………………..,

Okul bahçemize …………..ağaç dikme……………………………………………………

etkinliğine katıldığın …….. için………… seni kutluyorum. Yaptığın

bu çalışma okul bahçemize güzellik katacaktır.

Arkadaşın

…………..Ahmet……………………..


6. Etkinlik 


Soru : Öğretmenimizin sayfa 261’te okuyacağı sözlü yönergeye uyalım. Dağıtılan A4 kâğıtlarına çalışmamızı yapalım ve panoda sergileyelim.


Cevap :

Bu kısımda yer alan etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 123-124-125-126 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122


2. Sınıf Türkçe Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?


Kısa Cevap : “Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğadaki hayvanları çok seviyorum ve onlara çok iyi davranıyorum. Onlara zarar veren insanlara müsaade etmiyorum.

Sokak hayvanlarını ve doğada bulunan hayvanları korumak için onlara zarar vermemeli onlara barınak, yiyecek ve içecek vererek hayatlarını kolaylaştırmalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları”

2. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz şiirin konusunu yazalım. 


Cevap :

Okuduğumuz şiirin konusu köpek sevgisidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Soruları şiire göre cevaplayalım.


1. Köpekler insana nasıl sevmeyi öğretir? 


Cevap :

Köpekler insana karşılıksız sevmeyi öğretir.


2. Şiirde köpeğin gerçek bir arkadaş olduğunu nereden anlıyoruz?


Cevap :

Şehirde köpeğin gerçek bir arkadaş olduğunu herkes küsüp gitse de onun yine de seninle kaldığını görerek anlıyoruz.


3. Şiirde köpeğin hangi özelliklerinden bahsediliyor?


Cevap :

Şiirde köpeğin sadakat, cesaret doğruluk ve sevgi özelliklerinden bahsediliyor.


4. Köpeklerin sevdiğimiz başka özelliklerini yazalım.


Cevap :

Köpeklerin sevdiğimiz başka özellikleri bizleri korumaları ve çok güzel olmalarıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki farklı yazı karakteri ile yazılmış metni okuyalım.


Cevap :

ŞEN ŞAKRAK DOĞAYI ANLATIYOR 

“Doğa“ kendi içinde sürekli gelişen, değişen varlıkların hepsidir. Yani biz kuşlar, siz insanlar, bu güzel orman, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler… Hepsi doğanın bir parçası ve her biri de kendisine özgü bir yaşam biçimini sürdürüyor. Üstelik birbirinin var oluşunu sürekli etkiliyor. İşte bu yüzden doğa bir bütündür.


Soru : b) “Köpeği Olan Bilir“ ve “Şenşakrak Doğayı Anlatıyor“ metinlerini türlerine göre doğru kutulara yazalım. 


Cevap :

“Köpeği Olan Bilir“ metni şiir, “Şenşakrak Doğayı Anlatıyor”  metni ise düz yazıdır.


5. Etkinlik 


Soru : Cümleleri doğru noktalama işaretleri ile tamamlayalım.


Cevap :

Soruyu nasıl çözdüğünü anlayamadım ( .)
Hangi göl kenarında piknik yaptınız (? )
Mavi boyalı eve nasıl gidilir ( ?)
Dağ havası herkese iyi geldi (. )


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Hayvanat bahçelerinin olumlu ve olumsuz yönleri ile ilgili düşüncelerimizi arkadaşlarımıza anlatalım. 


Kısa Cevap : “Hayvanat bahçelerinin olumlu ve olumsuz yönleri ile ilgili düşüncelerimizi arkadaşlarımıza anlatalım. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayvanat bahçelerinin olumlu yönleri hayvanları yakından görebilmemiz, onları görürken eğlenmemiz ve hayvanları yakından görme ve tanıma imkanı elde etmemizdir.

Ailemizle veya gittiğimiz kişilerle eğlenceli vakit geçirmiş oluruz.

Ancak hayvanat bahçelerinin olumsuz yönleri de vardır.

Buradaki hayvanlar kendi doğal ortamlarından koparılarak bir kafes içerisinde yaşamaya mecbur bırakılmış ve kendi fıtratlarına aykırı olarak yaşamak zorunda bırakılmışlardır.

Bu hayvanların vahşiliği giderilmesi için kendilerine ağır ilaçlar verilmektedir.

Bu da hayvanlara yapılan bir zulüm ve haksızlıktır.


7. Etkinlik 


Soru : Sevdiğimiz hayvanlarla ilgili bir şiir yazalım. Yazdığımız şiire bir başlık belirleyelim. 


Kısa Cevap : “Sevdiğimiz hayvanlarla ilgili bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünya Onlarla Güzel

Ne güzeldir hayvanlar

Kötülük istemezler

Kimse zarar vermezse

Kendi hallerindeler

Kedi köpek dostumuz

Maymunlar maskotumuz

Her iki karıncalar

Çalışkan dostlarımız

Doğa onlarla döner

Bu döngü onlarla var

İyi ki hepsi varlar

Dünya onlarla güzel


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116, 117


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : “Doğa“ denince aklınıza neler geliyor? 


Kısa Cevap : ““Doğa“ denince aklınıza neler geliyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Doğa“ insanların; hayvanların, bitkilerin yaşam sürdüğü; canlı ve cansız varlıkların oluşturdukları alana verilen isimdir.

Günlük yaşantımızda doğa denince aklımıza, yaşadığımız kentlerin dışında kalan; dağlardan, bayırlardan, ormanlardan, yaylalardan oluşan alanlar gelir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


Cevap :

Bitki Örtüsü Kelimesi

Sözlük Anlamı : Herhangi bir yer, bölge veya coğrafyada o çevrenin doğal şartlarına uygun olarak gelişen, ekolojik istekleri benzer olan bitkilerin meydana getirdiği topluluk; vejetasyon

Tahminim : bitkilerden meydana gelen alan, bitki çeşidi


Dere Kelimesi

Sözlük Anlamı : Çaydan küçük, yazın kuruyan veya suyu azalan küçük akarsu

Tahminim : küçük su kaynağı


Polen Kelimesi

Sözlük Anlamı : Bal arısının çiçeklere konduğunda kanatlarına yapışan çiçek tozlarından oluşturduğu, kovan girişine yerleştirilen kapanın altına dökülen, çeşitli renklerde besin kaynağı., çiçek tozu

Tahminim : çiçeklerde bulunan toz


Sel Kelimesi

Sözlük Anlamı : Sürekli yağan yağmurdan veya eriyen kardan oluşan, geçtiği yerlere zarar veren taşkın su; su taşkını

Tahminim : su taşkını


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Okuduğumuz metnin konusu ; doğadır.


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Doğanın içinde neler yer alır? 


Cevap :

Doğanın içinde kuşlar, insanlar, orman, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler, hayvanlar yer alır.


2. Kirli su içen hayvanların insanlara zararı ne olabilir?


Cevap :

Kirli su içen hayvanların insanlara zararı onları yiyen , sütlerini içen insanların da hastalanması olabilir.


3. Ağaçların kesilmesi nelere yol açar?


Cevap :

Ağaçların kesilmesi orada yaşayan hayvanların ev bulamamasına, sel olmasına yol açar.


4. Etkinlik 


Soru : Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.


Kısa Cevap : “Doğayı korumak için neler yaptığımızı yeni öğrendiğimiz kelimeleri kullanarak anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğayı korumak için hepimize düşen görevler ve sorumluluklar vardır. Doğayı korumak için yeryüzünde bulunan tüm sular, insan ve hayvan artıkları, çöp ve benzeri malzemeler ile kirletilmemelidir.

Çevremizi ağaçlandırmalı, ormanlarımızı ağaçlar ile zenginleştirmeliyiz. Böylelikle havamız temizlenecek daha doğal bir yaşam bizim olacaktır.

Doğanın kirlenmesi ve bitki örtüsünün tahrip olması doğal afetlere, sellere sebep olur. Çünkü selin oluşumunu engelleyen ve kökleri ile su tutan ağaçlar, bu konuda büyük görevler üstlenmektedir.

Derelerimiz kurumamalı ki orada yaşayan hayvanlar rahatlıkla yüzebilsinler.

Arılar çiçeklerden polen alabilsin, her yer rengarenk çiçeklere bürünebilsin. Hayat doğanın güzelliği ile güzel.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde tarih yazımına dikkat edelim.


Cevap :

• Bilinen bir tarihi anlatan ay ve gün adları büyük harfle yazılır.

17 Ağustos’ta Marmara depremi yaşandı.

• Ay ve gün adları yanında sayı olmadan yazılırsa küçük harfle yazılır. 

Okulumuzda salı günü ağaçlandırma çalışması yapılacak.


Soru : Tarih yazımı doğru olan cümlelerin başına (D), yanlış olan cümlelerin başına (Y) yazalım.


Cevap :

( Y) Kardeşim 15 aralık tarihinde doğdu.
(D ) Bu yıl temmuz ayı serin geçti.
( D) 8 Kasım Cuma günü veli toplantımız var.
(Y ) Her Perşembe günü mahallemize pazar kurulur.


6. Etkinlik 


Soru : “Orman“ konulu bir şiir yazalım. 


Kısa Cevap : ““Orman“ konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Orman

Orman memleketin süsü

Küçüğü ve büyüğü

Sahiplenmek gerektir

Yurdumun nazlı bülbülü

Havayı temizleyen

Hayvanlara yuva veren

Seli, afeti engelleyen

Güzelim ormanımsın

Ormanın kıymetini

Değerini bilmeli

Ağaçlara sahip çıkıp

Bol bol fidan dikmeli

Sen korursan onu

Oda korur bizleri


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-115-116-117 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112


2. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


1. Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir? 


Kısa Cevap : “Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gezegen , Güneş’in etrafında dolanan, kendine küresel bir biçim verecek kadar kütlesi olan uydusu olan veya olmayan cisimlere denir.

Güneş sisteminde sekiz gezegen olduğu kabul edilir. Bu gezegenlerin isimleri Merkür, Venüs, Dünya, Mars, Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün ve Plüton’ dur.


2. Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Satürn gezegeni hakkında bildiklerim şunlardır ;

  • 7 tane halkaya sahiptir.
  • Halkalar buz ve kaya parçalarından meydana gelir.
  • Çoğunlukla hidrojen ve helyumdan oluşur.
  • Yoğun bir atmosferi vardır.
  • 62 tane uydusu vardır.
  • Güneş sistemindeki İkinci büyük gezegendir.
  • Çıplak gözle dünya üzerinden seyredilebilir.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.


Cevap :

Kâşif Kelimesi

Sözlük Anlamı : Var olan ancak bilinmeyen bir şeyi bulan, ortaya çıkaran kimse; bulucu.

Tahminim : bulucu


Yarım Küre Kelimesi

Sözlük Anlamı : Yer veya gök kürenin Ekvator’la bölünmüş iki yarısından her biri; yarı küre.

Tahminim :  ekvatorun yarı kısmı


Dinozor Kelimesi

Sözlük Anlamı : Dinozorlar takımından, boyu 20 metre kadar olabilen, ilk çağlarda yaşamış, günümüze fosilleri kalmış bir sürüngen.

Tahminim : çok eski zamanlarda yaşamış hayvan türleri


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğumuz metni ana hatlarıyla anlatalım.


Cevap :

Gökay, bir uzay kaşifi olarak Satürn gezegenini ve onun özelliklerini araştırıyor. Ailesiyle birlikte tatil planları yaparken, annesi ona neden Satürn’ü bu kadar merak ettiğini soruyor.

Gökay, Satürn’ün halkaları hakkında bilgi verirken, bu halkaların ince bir kum tanesi kadar küçükten, bir dinozor kadar büyüğe kadar olan kaya ve buz parçalarından oluştuğunu söylüyor.

Ayrıca, Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı, bu halkaların gün ışığını engelleyeceğini ve bu nedenle kış aylarında kuzey ve güney yarı kürelerinin daha karanlık ve soğuk olacağını belirtiyor. Annesi ise bu bilgileri dinledikten sonra Gökay’a yaz yüzmesi öğrenmesi gerektiğini espriyle söylüyor. Metin, uzayın gizemli dünyasını ve bir çocuğun bu konudaki merakını eğlenceli bir şekilde anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Soruları metne göre cevaplayalım.


1. Gökay ve ailesi neye hazırlanıyorlar?


Cevap :

Gökay ve ailesi tatile gitmeye hazırlanıyorlar.


2. Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi nedir?


Cevap :

Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi Güneş ışınlarının yatay gelmesidir.


3. Satürn’ün halkaları nelerden oluşur?


Cevap :

Satürn’ün halkaları incecik bir kum tanesi kadar küçük, bir dinazor kadar büyük sayısız kaya ve buz parçalarından oluşur.


4. Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı neler yaşanırdı?


Cevap :

Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı kış ayları daha soğuk ve karanlık yaşanırdı.


4. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere doğru noktalama işaretlerini koyalım.


Cevap :

* Yaşasın ( ,) bu ödev de bitti (! )
* Aman dikkat (! )
* Çok ilginç (! )
* Ne olur, bana yardım edin ( !)
* Şimdi çok şaşırdım ( !)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Tablodaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacaya yerleştirelim.


Cevap :

1 sebep = neden
2 deniz = derya
3 yıl =sene
4 soru = sual
5 doğa = tabiat


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?


Kısa Cevap : “Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse bizimde diğer canlılarında yaşamı tehlikeye girer.

Su  insanlar için önemli olduğu gibi bitki ve hayvanların yaşaması, doğanın normal döngüsünde olması için bile olmazsa olmazdır. Su hayattır.

Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse salgın hastalıklar artar. Canlılar hızla yok olacağı için Dünya’nın sonu gelir.


7. Etkinlik 


Soru : Ali ile Ayşe deniz kirliliği ile ilgili neler söylemiş olabilirler? Konuşma balonlarına uygun cümlelerle yazalım.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 Cevapları”

Cevap :

Ali: İnsanlar neden denize atıklarını atıyor anlamıyorum. Hem denizi kirletiyor hem de canlılara zarar veriyorlar. Baksana, ölen balıklar olmuş.

Ayşe: Haklısın, bu gerçekten o kadar üzücü ve utanç verici ki.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 107-109-110-111-112 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!