5. Sınıf Matematik KitabıParantezli İşlemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83
5. Sınıf Matematik Kitabı Parantezli İşlemler Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83
Bulaşık deterjanı almak isteyen Deniz ve Demir aşağıdaki tabloda verilen market ilanlarını inceliyorlar. İki markette de fiyatı 9 TL olan bulaşık deterjanıyla ilgili yapılan kampanyalar aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Soru : Her iki markette de yapılan indirimler sizce aynı mıdır? Bu iki durumu nasıl bir işlemle ifade edebilirsiniz?
Cevap: Hayır aynı değildir. A markette 3 lira kazanırken, B markette 3 x 5 = 15 lira indirim elde ederiz.
Soru : Deniz ve Demir daha uygun fiyatla deterjan alabilmek için hangi marketi tercih etmeliler?
Cevap: B marketi tercih etmesi gereklidir.
Bunu Deneyelim Hangisi Önce?
Araç – Gereç: kâğıt, kalem
• Aşağıda verilen problemleri ve işlemleri inceleyiniz.
1) İçinde dörder adet kalem olan paketlerden önce 5 tane, sonra 3 tane alan Meryem toplam kaç kalem almıştır?
2) Meryem içinde dörder adet kalem olan paketlerden 5 paket almıştır. Sonra 3 kalem daha alan Meryem toplam kaç kalem almıştır?
Problemlerin çözümünde hangi işlemler kullanılmıştır?
Cevap: Çıkarma ve toplama işlemleri kullanılmıştır.
Aynı sayı ve işlemler kullanılmasına rağmen sonuçlar neden farklı bulunmuş olabilir?
Cevap: Parantez içerisinde yer alan önceliklere göre işlemlerde farklılıklar meydana gelmiştir.
Problemlerin çözümünde kullanılan işlemlerden hangisinin önce yapılacağına sizce nasıl karar verilmiş olabilir?
Cevap: Kutu içerisinden işlemleri parçalayarak bütüne doğru giden bir işlem izlenmesi gibi bir yola karar verilmiş olabilir.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları
Soru : Sayılar ile çarpma ve toplama işlemleri aynı olduğu hâlde sizce sonuçlar neden farklıdır?
Cevap:
Parantez içinde işlem yapıldığından sonuçlar farklı çıkmıştır.
Soru : Problemin çözümünde farklı renkte verilen kelime ile çözümde kullanılan parantez arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap:
Parantez içine alınması gerektiğini önce diyerek belirtmiş.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
Soru : 75 – 16 x 3 işleminin sonucunun 27 olması için parentezi uygun yerlere yerleştiriniz.
Cevap:
75 – 16 x 3 işleminde 16 x 3 parantezi içine alıyoruz.
75- (16 x 3 ) = 27
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları
Soru : (4²- 10) x 12 işleminin sonucunu bulunuz.
Cevap:
( 16 – 10 ) x 12 = 6 x 12 = 72
1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız.
Cevap:
a) (146 + 24) ÷ 5 = 170 ÷ 5 = 34
b) 48 – (6 x 3) = 48 – 18 = 30
c) 42 + (75 – 36) = 42 + 39 = 81
ç) (12 x 6) ÷ 24 = 72 ÷ 24 = 3
2) Aşağıda verilen işlemleri kontrol ediniz. Hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.
Cevap:
a) 2 x (5 + 9) = 10 + 9 =19 = Yanlış 2 x 14 = 28
b) (12 + 16) ÷ 4 = 28 ÷ 4 = 7 = Doğru
c) 78 – (4 x 5) = 74 x 5 = 370 = Yanlış 78 – 20 = 58
3) Aşağıda verilen eşitliklerin doğru olması için parantezleri uygun yerlere yerleştiriniz.
Cevap:
a) 3 x (18 – 12) = 18
b) 4 x (8 + 9) = 68
c) 60 ÷ (15 + 5) = 3
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
4) Aşağıda verilen işlemler ile sonuçlarını eşleştiriniz.
Cevap:
a) (18 + 4) x 2 = IV) 44
b) 75 – (16 x 3) = V) 27
c) 52 x (4 + 3) = I) 175
ç) (9 x 6) ÷ 33 = II) 2
5) Aşağıda verilen işlemlere uygun birer problem kurunuz.
Cevap:
3 kişilik 4 gruba elma dağıtan bir öğretmen sınıfında herkese elma vermiş ve öğretmenin elinde 2 tane elma kalmıştır. Buna göre öğretmenin elinde kaç tane elma vardı?
2 sarı elma ve 4 kırmızı elma olacak şekilde 3 gruba elma verilmesi gerekiyor. Buna göre toplam kaç tane elma olması gerekir?
6) Hesap makinesinde aşağıdaki işlemleri yapan Fatma, aynı sayılarla bölme ve toplama işlemleri yaptığı hâlde iki farklı sonuç bulmuştur.
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83 MEB Yayınları”
İşlemleri inceleyiniz. Sonuçlar neden farklı çıkmıştır? Açıklayınız.
Cevap:
İşlem önceliği olan işlemleri hatalı olduğu için farklı çıkmıştır. İlk olarak çarpma ve bölme işlemlerini yapmamız gerekir. Ardından toplama ve çıkarma işlemlerini yapmamız gerekmektedir.
7) Verilen sonuçların doğru olması için boşluklara uygun işlem işaretlerini yazınız.
Cevap:
a) 15 * (21 * 9) = 180 = 15 x (21 – 9) = 15 x 12 = 180 b) (45 * 39) * 7 = 12 = (45 + 39) : 7 = 84 : 7 = 12
8) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz.
5. Sınıf Matematik KitabıBir Sayının Karesi ve Küpü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78
5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Sayının Karesi ve Küpü Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78
Satranç Tahtası ve Buğday Taneleri
Bugün satranç diye bildiğimiz oyunu kurgulayan bilge, oyunu Pers kralına sunduğunda bu duruma çok memnun olan kral, “Dile benden ne dilersen.” demiş. Bilge, kraldan satranç tahtasının sol alt köşesindeki kareye bir buğday tanesi koymasını ve sonra her kareye bir önceki karedeki buğday tanesinin iki katı kadar buğday tanesi koymasını ve bu şekilde 64. kareye kadar gitmesini istemiş. “Bana bu kadar buğday verseniz yeter.” demiş. Zenginliğinden gurur duyan kral, tebessümle, bilgenin alçak gönüllülüğünü övüp vezirine “Dileği yerine getirin.” diye emir vermiş.
Ancak ambardaki buğdayların bilgenin istediği miktarı karşılamadığı anlaşılmış. Sadece ambardaki değil, o yıl yetişecek buğdayların bile o miktarı karşılamaya yetmeyeceği ortaya çıkınca kral bunun nasıl mümkün olabileceğini merak etmiş.
Soru : Sizce satranç tahtasının üçüncü karesindeki buğday sayısı nasıl ifade edilir?
Cevap: Bence satranç tahtasının üçüncü karesindeki buğday sayısı 2³ olarak ifade edilir
Soru : Son kareye eklenecek buğday tanesi sayısı nasıl hesaplanabilir?
Cevap: Son kareye eklenecek buğday tanesi sayısı 2⁶⁴ olarak hesaplanabilir.
Bunu Deneyelim Çarpımları Buluyorum
Araç – Gereç: farklı renkli kalemler
• Aşağıda kareli kâğıtta verilen adımları ve her adımdaki toplam boyalı bölgeleri inceleyiniz. • Örneklere göre 4 ve 5. adımı boyayınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 MEB Yayınları”
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları
• Oluşturduğunuz karesel bölgelerden yararlanarak tabloda boş olan yerleri doldurunuz.
Soru : Boyalı bölgenin satır ve sütunundaki birimlerin çarpımı farklı şekilde nasıl gösterilebilir?
Cevap:
“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları”
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları
Soru : Birim karelerin sayısı ile üslü ifadenin değeri arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap:
Üslü ifadenin sayısı ne kadar ise sayının değeri kadar kutu ilişkisi vardır.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
Oyun Zamanı Karesini Bulalım
• Yanda verilen sayı çarkını bir kâğıda çizip kesiniz. Çarkı yandaki gibi ortasından bir kalemin ucuna takınız.
• Çarkın etrafında sabit bir nokta belirleyiniz ve sırayla çarkı çeviriniz.
• Belirlediğiniz noktaya gelen sayının karesini alınız. Oyun kâğıdı üzerinde doğru cevabın yazılı olduğu kutulardan istediğinizi seçerek kendi belirlediğiniz bir renk ile boyayınız.
• Her oyuncu çarkı yalnızca bir kere çevirir ve gelen sayının karesini alır. Sayının karesini alamadığınızda sıra diğer oyuncuya geçer.
• Yatay, dikey ya da çapraz olarak, birbirine bitişik 3 kutuyu boyamayı başaran ilk oyuncu oyunu kazanır.
Cevap:
Bu oyunu sınıfta gruplar oluşturarak arkadaşlarınızla birlikte oynamanız gerekmektedir.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
Soru : Birimküplerin sayısı ile üslü ifadenin değeri arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap:
Bir sayısının üstüne yazan üs, o sayıdan o kadar tanenin çarpılacağı anlamına gelir. Yani 43 sayısı, 3 tane 4 ün çarpılacağı anlamına gelir.
Soru : 15’in karesi satırındaki boşlukları da siz doldurunuz.
Cevap:
15’in karesi : 15 x 15 – 15²- 225
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
1) Aşağıda verilen tablodaki boşlukları doldurunuz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 Cevapları”
2) Üç katlı bir apartmanın her katında 3 daire, her dairede 3 oda vardır. Toplam oda sayısını gösteren üslü ifadeyi yazarak değerini bulunuz.
Cevap:
3³ = 3 x 3 x 3 = 27
3) “9’un küpünün değerini bulunuz.” ifadesini yanda verilen tablodaki gibi çözen Hatice’nin çözümünde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.
Cevap:
2. adım yanlışlık yapılmıştır. Doğru cevap: 9 x 9 x 9 = 729
4) Bir at çiftliğinde 13 tane ahır ve her ahırda 13 tane at olduğuna göre bu çiftlikteki toplam at sayısını üslü ifade olarak göstererek çiftlikte kaç at olduğunu bulunuz.
Cevap:
13² = 13 x 13 = 169 tane at vardır.
5) 4² ile 4 x 2 işlemlerini modelleyerek sonuçlarını karşılaştırınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 Cevapları”
5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71
Yaşanmış, yaşanması mümkün olayların veya insan yaşamının çeşitli yönlerinin sahnede canlandırılarak oynanmasına yönelik eserlere tiyatro denir. Tiyatro, bütün sanatları kullanıp bunları uyumlu bir biçime dönüştüren bir sanattır. Bir tiyatro yapıtının, kendine özgü kuralları ve nitelikleri vardır. Özünde hareket vardır. Sözü görünüşe, düşünceyi eyleme dönüştürür. Günümüzde tiyatro 19. yüzyıl öncesi kadar ilgi görmemesine rağmen, tiyatrolarda sergilenen eser sayısı giderek artmaktadır. 2014-2015 sezonunda Türkiye genelindeki tiyatro salonlarında 6825 eser sergilenmiştir
Soru : Hiç tiyatro oyunu izlediniz mi?
Cevap:
Evet 2 3 defa tiyatro oyunu izlemeye gitmiştim.
Soru : Ülkemizde 2014-2015 sezonunda gösterilen eser sayısına göre, 81 ilin her birinde yaklaşık kaç eser sergilenmiş olabilir?
Cevap:
6825 ÷ 81 = 84 tane yaklaşık tiyatro gösterisi.
1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız.
Cevap:
a) 24 ÷ 8 = 3
b) 216 ÷ 4 = 54
c) 986 ÷ 58 = 17
ç) 543 ÷ 25 = 21 Kalan 18
d) 435 ÷ 29 = 15
2) Aşağıdaki işlemlerde verilmeyenleri bulunuz.
Cevap:
a) 52 ÷ 4 = 13
b) 19 x 42 = 789
3) Fiyatı 968 TL olan cep telefonunu 8 taksitle ödeyecek olan Bilge’nin ödeyeceği aylık taksit miktarı kaç TL’dir?
Cevap:
968 ÷ 8 = 121 TL
4) Aşağıdaki bölme işlemlerini kısa yoldan yapınız.
Cevap:
a) 37 200 ÷ 10 = 3.720
b) 147 000 ÷ 1000 = 147
c) 27 400 ÷ 100 = 274
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
Bunu Deneyelim Bölme İşlemi
Araç – Gereç: kâğıt, kalem
• Arkadaşınızdan üç basamaklı bir sayı söylemesini isteyiniz ve bu sayıyı kendi belirlediğiniz iki basamaklı bir sayıya bölünüz.
• İşlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan dört basamaklı bir sayı söylemesini isteyiniz ve bu sayıyı kendi belirlediğiniz iki basamaklı bir sayıya bölünüz.
• İşlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Bölme işlemi yaparken kullandığınız yöntemi arkadaşınıza anlatınız.
Kaç basamaklı sayılarla bölme işlemi yapmak daha kolaydı?
Cevap: Az basamaklı ve sıfırlı olan işlemleri yapmak daha kolaydır.
Bölme işlemini yapmadan önce bölümün kaç basamaklı olduğunu tahmin edebilir misiniz?
Cevap: Evet. Verilen değerlere bakarak kaç basamaklı olduğunu kolayca tahmin edebilirim.
Bölümün kaç basamaklı olduğunu tahmin etmek işlemlerinizde nasıl bir kolaylık sağlar?
Cevap: İzlememiz gerek strateji hakkında bizlere bilgi verir.
Bölme işlemi yapmak için farklı yöntemler biliyor musunuz?
Cevap: Daha uzun yöntemlerle yapılabilir.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları
Soru : Yukarıdaki bölme yöntemini kullanarak 540 ÷ 45 işlemini de siz yapınız.
Cevap:
540 ÷ 45 x 10 = 450
540 – 450 = 90
45 x 2 = 90
90 – 90 = 0
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları
Soru : 10, 100, 1000 ve katlarıyla zihinden bölme işlemi yapılırken neden bölenin sonundaki sıfır kadar bölünenin sonundaki sıfır silinerek işlem yapılır?
Cevap:
İşlemler daha hızlı ve pratik yapılabilmesi amacıyla yapılır.
Soru : 75 x 5 işleminin sonucunu zihinden hesaplayınız.
Cevap:
2 x 5 = 10
75 x 2 = 150
150 ÷ 10 = 15
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları
1) Aşağıdaki işlemleri yapınız.
Cevap:
a) 575 ÷ 25 = 23
b) 8932 ÷ 28 = 312
c) 4992 ÷ 24 = 208
ç) 729 ÷ 3 = 243
2) Kutular arasındaki işlemlere göre sonuçları bularak ilgili kutulara yazınız.
Cevap:
a) 7020 ÷ 45 = 156 – 123 = 33
b) 8960 ÷ 35 = 256 ÷ 32 = 8
3) 9936 ÷ 48 işlemini yandaki gibi çözen bir öğrencinin işleminde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.
Cevap:
9936 ÷ 48 = 207
İşlem 207 olması gerekir.
4) 1975 kilogram buğday 30 kilogramlık çuvallara doldurulacaktır. Bu iş için en az kaç tane çuval gereklidir?
Cevap:
1975 ÷ 30 = 65,6 en az 66 çuvala ihtiyaç var.
5) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz.
Cevap:
a) 179 x 27 = 4833
b) 48 x 36 = 1728
1728 ÷36 = 48
6) Yandaki tabloda iki marketteki aynı ürünlerin fiyatları gösterilmiştir. 12 paket peçete ve 20 litre su için en az kaç TL ödeme yapmak gerekir?
Cevap:
En ucuz H marketinde
12 paket peçete 9 TL
20 Litre su 8 TL
9 + 8 = 17 TL
7) 18 elmayı 4 arkadaş eşit olarak paylaştıklarında her birinin payına ne kadar elma düşer?
Cevap:
18 ÷ 4 = 4,5 elma
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
8) Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizle gerçek sonuçları karşılaştırınız.
9) Aşağıda verilen işlemleri uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İşlem sonucunuzu ve izlediğiniz adımları yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”
10) Aşağıda verilen problemlerin çözümlerini yapınız.
a) Melike ve ailesi bir gezi turu kapsamında günde 90 kilometre yol giderek 15 günde farklı şehirleri ziyaret ettiklerine göre kaç kilometre yol gitmişlerdir?
Cevap:
15 x 90 = 1350 kilometre yol gitmiş olur.
b)Neriman ve ailesi bir gezi turu kapsamında her gün eşit mesafede yol alarak 20 günde toplam 2220 kilometre yol gitmişlerdir. Buna göre bir günde kaç kilometre yol gitmişlerdir?
Cevap:
2220 ÷ 20 =111 kilometre yol gitmişlerdir.
11)Mevcudu 38 olan bir sınıftaki öğrenciler 9 kişilik takımlar oluşturarak yakan top oynayacaklardır. Buna göre kaç takım oluşturulur?
Cevap:
38 ÷ 9 =4 takım ve kalan 2 oyuncu olacaktır.
12) 73 tane kitap sırasıyla İnci, Gonca ve Canan’a birer birer paylaştırılıyor. Paylaştırma işlemi kitaplar bitene kadar sürüyor.
Buna göre aşağıdaki boşlukları doldurunuz.
Cevap:
a) En çok kitabı İnci almıştır.
b) Canan 24 tane kitap almıştır.
c) Eşit sayıda kitap alabilmeleri için en az 2 tane daha kitap dağıtılmalıdır.
5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57
Napier Çubukları
Günümüzde teknolojinin de yardımı ile büyük sayılarla çarpma işlemi daha kolay yapılabiliyor. 17. yüzyılda teknoloji şimdiki kadar gelişmediği hâlde büyük sayıların çarpımı kolaylıkla yapılabiliyordu.
1550-1617 yılları arasında yaşamış İskoç Matematikçi John Napier (Con Neypiyır) büyük sayılarla çarpma işlemini kolayca hesaplamak için bir yöntem geliştirdi.
Napier’ın geliştirdiği yöntemi uygulamak için dikdörtgen bir pano ve 9 adet dar uzun tahta çubuk gerekliydi.1600’lü yıllarda tahta yerine bazen metal, fildişi veya kemik kullanıldığından bu tahtalara Napier’in Kemikleri denirdi. Napier’in Çubukları, matematik dünyasında modern abaküs olarak nitelendirilir.
Soru : Bu çarpma yöntemine neden ihtiyaç duyulmuş olabilir?
Cevap: Bu çarpma yöntemine büyük sayıları çarpmak için ihtiyaç duyulmuş olabilir.
Soru : Abaküste 9 çubuk kullanılmasının sebebi nedir?
Cevap: İşlemleri daha kolay yapmak için 9 çubuk kullanılmasının sebebidir.
1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız.
Cevap:
57 x 23 = 1.311
756 x 3 = 2.268
507 x 68 = 34.476
2) Bir mağazada tanesi 45 TL olan gömleklerden 125 tane satılmıştır. Mağaza bu satıştan yaklaşık kaç TL gelir elde etmiştir? Tahmin ediniz. Bulduğunuz sonucu mağazanın elde ettiği gelir ile karşılaştırınız.
Cevap:
12 x 45 =5.625
3) Aşağıdaki çarpma işlemlerinde şekillerin yerine gelmesi gereken rakamları bulunuz.
Cevap:
Yıldız: 3
Daire: 3
Kare: 2
Beşgen: 6
Altıgen:5
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları
4) Aşağıda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlemleri yaparak tahminlerinizle karşılaştırınız.
Cevap:
a) 52 x 7 = 364
b) 78 x 4 = 312
5) Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız.
Cevap:
a) 159 x 10 = 1.590
b) 508 x 100 = 50.800
c) 23 x 1000 = 23.000
Bunu Deneyelim? Zihinden Çarpma
Araç – Gereç: kâğıt, kalem, hesap makinesi, saat
• Bir arkadaşınızdan iki basamaklı bir sayı söylemesini isteyiniz.
• Bu sayıyı zihninizden 5, 8, 9 ve 10 ile çarpmaya çalışınız. Bu sırada arkadaşınızın süre tutmasını isteyiniz.
• Bulduğunuz sonuçları ve süreyi kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan çarpma işlemi sonuçlarını hesap makinesi ile kontrol etmesini isteyiniz.
Bulduğunuz sonuçlar ile hesap makinesindeki sonuçlar arasında fark var mıdır?
Cevap: Evet. Vardır.
Zihninizden işlem yaparken nasıl bir strateji izlediniz?
Cevap: En yakın onluğa yuvarlayarak strateji izledik.
Zihninizden işlem yaparken ne gibi zorluklarla karşılaştınız?
Cevap: Çarpanlar büyüktü.
Sayıları 5, 8, 9 ve 10 ile daha kolay ve hızlı çarpmanın farklı yöntemleri var mıdır?
Cevap: Onluğa yuvarlama yöntemi olabilir.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
Soru : Mehmet Usta, 432 tane koliyi yaklaşık 400 koli ve her kolinin içindeki 65 şapkayı yaklaşık 60 şapka olarak düşünseydi gerçek sonuç ile tahmin arasındaki fark nasıl değişirdi?
Cevap:
400 x 60 = 24000
432 x 65 = 28080
28080 – 24000 = 4080 fark oluşur.
Soru : Yuvarlayarak işlem yapılırken, yuvarlama yapılan basamak büyüdükçe tahminle gerçek sonuç arasındaki fark nasıl değişir?
Cevap:
Basamak değerinin katında fark oluşur.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları
Soru : Siz olsaydınız sıfırları yazarak işlem yapar mıydınız? Sıfır olan basamağı atlayarak işlem yapmanın bir avantajı var mıdır?
Cevap:
Sıfırları yazarak işlem yapmazdım. Sonra eklemek daha avantajlıdır.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
Soru : • Bir sayıyı 5 ile zihinden çarpmak için farklı yollar var mıdır?
Cevap:
10 ile çarparak 2’ye bölebiliriz. Ya da yarısı alarak 0 ekleriz.
Soru : • 79 x 5 işlemini zihninizden yapınız.
Cevap:
79 x 5 = 80 x 5 = 400 olarak zihinden buluruz.
Soru : Siz de 92 x 8 işlemini farklı yöntemler kullanarak yapınız.
Cevap:
92 x 4 = 368
368 x 2 = 736
92 x 8 = 736
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
Soru : 9 ile zihinden çarpma işleminin farklı yolları var mıdır? Bu yollardan birini kullanarak 76 x 9 işlemini de siz yapınız.
Cevap:
76 x 9 = 117
(70 x 9) + (6 x 9) = 117
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları
1) Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız.
Cevap:
a) 492 x 22 = 10.824
b) 671 x 365 = 244.915
c) 768 x 305 = 234.240
ç) 256 x 149 = 38.144
2) Aşağıda verilen çarpma işlemlerinin sonuçlarını uygun boşluklara yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları”
3) Her gün düzenli olarak 11 kilometre yürüyen Hatice 4 haftada toplam kaç kilometre yol yürümüş olur?
Cevap:
11 x 4=44 km yürümüş olur.
4) Kutular arasındaki işlemlere uygun olarak sonuçları bulunuz. İlgili kutulara yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57 MEB Yayınları”
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
5) Bir kalem fabrikasında hazırlanan her bir kolide 12 kutu vardır. Her bir kutunun içinde 36 adet kalem bulunmaktadır. Bu fabrikadan 32 koli satın alan bir kişi kaç adet kalem satın almıştır?
Cevap:
1 koli kalem sayısı: 12 x 36 = 432
32 koli toplam kalem sayısı: 32 x 432 = 13 824
6) Her bir satış sorumlusunun 8 farklı üründen sorumlu olduğu bir mağazada toplam 63 satış sorumlusu bulunduğuna göre bu mağazada en çok kaç farklı ürün vardır?
Cevap:
63 x 8 = 504 farklı ürün vardır.
7) Veysel 748 x 109 işlemini yandaki gibi yapmıştır. Veysel’in yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.
Cevap:
748’i bir basamak sola kaydırarak yazması gerekiyordu. Doğru sonuç:81 532
8) Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.
9) Aşağıda verilen işlemleri uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İzlediğiniz adımları yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57 Cevapları”
10) İki yolcu otobüsü firmasının bilet fiyatları ve yolcu kapasiteleri yandaki tabloda verilmiştir. Otobüsler tam dolu şekilde sekizer sefer yaptıklarında hangi otobüs firmasının geliri daha fazla olur?
Cevap:
A firması için : 32 x 25 x 8=6400
B firması için: 45 x 18 x 8=6480
B firması daha fazla kazanmıştır.
11) Sami 43 x 12 işlemini yanda verilen tablodaki gibi zihninden yapmıştır. Sami’nin yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.
5. Sınıf Matematik KitabıZihinden Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45
5. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45
Bir mağazadan alışveriş yapan İbrahim yanda verilen ürünlerden satın almıştır. Kasada ödeyeceği miktarın 120 TL olduğunu öğrenen İbrahim aldığı ürünlerin fiyatlarını zihninden hesaplayarak tutarın yanlış olduğunu söylemiştir.
Soru : İbrahim ödemesi gereken miktarı zihninden nasıl hesaplamış olabilir?
Cevap:
En yakın onluğa yuvarlayarak hesaplamış olabilir.
Soru : İbrahim’in aldığı ürünler kaç TL tutmuştur?
Cevap:
28 TL + 45 TL + 42 TL = 115 TL tutmuştur.
Soru : Zihinden hesaplama yaparken kullanabileceğiniz stratejilere örnek veriniz.
Cevap: 1, 2, 3, 4 sayıları aşağıya doğru, 5, 6, 7, 8, 9 sayılarını ise yukarıya doğru en yakın onluğa çevirmemiz gerekir.
1) Aşağıda verilen işlemleri zihninizden yapınız. Kullandığınız yöntemleri belirtiniz.
Cevap:
a) 49 + 31 = 80
b) 54 + 26 = 80
c) 451 – 9 = 442
2) Aşağıda verilen işlemleri zihninizden yaparak tabloları tamamlayınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları”
Bunu Deneyelim? Hangisi Kolay?
Araç – Gereç: kâğıt, kalem, hesap makinesi, saat
• Bir arkadaşınızdan iki basamaklı iki sayı söylemesini isteyiniz ve bu sayıları farklı yöntemlerle en kısa sürede zihinden toplamaya çalışınız.
• Kullandığınız yöntemlere göre işlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan işlem sonucunuzu hesap makinesi ile kontrol etmesini isteyiniz.
• Arkadaşınızdan iki basamaklı iki sayı söylemesini isteyiniz ve farklı yöntemlerle bu sayılardan küçük olanı büyük olandan en kısa sürede zihinden çıkarmaya çalışınız.
• Kullandığınız yöntemlere göre işlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan işlem sonucunuzu hesap makinesi ile kontrol etmesini isteyiniz.
Soru : Kullandığınız yöntemleri arkadaşlarınıza anlatınız. Hangi yöntemi kullanarak işlemi daha kısa sürede yaptınız?
Cevap:
En yakın onluğa yuvarlayarak kısa yoldan bulduk.
Soru : Sizce en kısa ve kolay yoldan zihinden toplama ve çıkarma işlemlerini yapmayı sağlayan işlem stratejisi nedir?
Cevap:
En yakın onluğa yuvarlama stratejisi.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları
5. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39
5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39
Kan Bağışı Hayat Kurtarır
1868’den bugüne birçok savaş ve afette binlerce insana yardım eli uzatan Türk Kızılayı, gönüllü bağışçılardan alınan kanları ihtiyaç sahiplerine ulaştırmaktadır. Bağışlanan bir ünite kan, 3 kişinin hayatını kurtarmaktadır. 17 bölgede kan bağışı merkezi bulunan Kızılay’a, 2016 yılında Orta Karadeniz Bölgesi Kan Merkezi’nden 92 923, Batı Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden 79 180, Doğu Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden ise 51 874 ünite kan bağışı yapılmıştır.
Soru : Kan bağışının önemi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Kan bağışı, gerek ihtiyaç sahibi olanlar için, gerekse kan bağışçısı açısından çok önemli ve hayati bir öneme sahip olan örnek bir davranış olarak kabul edebiliriz.
Kan bağışı yapan kişi vücut içerisinde kan hücrelerinin yenilenmesi sayesinde sağlık bir vücut yapısına sahip olacaktır. Elde edilen kan ise kazalarda, ameliyatlarda ve ihtiyacı olan tüm insanların hayatlarını kurtardığından dolayı kan bağısı biz insanlar için çok önemli bir davranış olarak ifade edebiliriz.
Soru : Her bölgeden az miktarda da olsa kan bağışı yapıldığında bu bağışlar nasıl bir fark oluşturur?
Cevap:
Kan bağışlarının önemli bir seviyeye gelerek ihtiyacı olan insanların iyileşmesine katkı sağlamıştır.
Soru : Bu üç bölgeden 2016 yılında tahmini kaç ünite bağış yapılmış olabilir?
Cevap: Toplam : 223.977
Karadeniz Bölgesi Kan Merkezi’nden 92 923,
Batı Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden 79 180,
Doğu Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden ise 51 874
1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız.
Cevap:
1984 + 9637 = 11.621
5167 + 2203 + 196 = 7.566
7082 – 1453 = 5.629
2) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelecek rakamları bulunuz.
Cevap:
a) 4833 + 9615 = 14448
b) 9503 – 4271 = 5232
3) Çıkanı 438, farkı 5098 olan çıkarma işleminin eksileni kaçtır?
Cevap:
5536 dır.
4) Aşağıdaki toplama ve çıkarma işlemlerinin tahmini sonuçlarını bulunuz.
Cevap:
a) 3458 + 218 = 3676
b) 5210 + 4089 = 9299
c) 2704 – 362 = 2342
ç) 8646 – 1435 = 7211
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları
Bunu Deneyelim? Eksik mi? Fazla mı?
Araç – Gereç: kutu, eş büyüklükte kesilmiş 9 adet kâğıt, kalem, hesap makinesi
• Kâğıtlara 1’den 9’a kadar olan rakamları yazınız ve kâğıtları kutuya atınız.
• İki kez, rastgele 4 kâğıt çekerek 4 basamaklı iki sayı oluşturunuz. Sayıların toplamını 10 saniye içinde tahmin etmeye çalışınız.
• Arkadaşınızdan sayıların toplamını hesap makinesiyle kontrol etmesini isteyiniz.
Tahmininizi gerçek sonuç ile karşılaştırınız. Tahmininiz gerçek sonuçtan eksik mi çıktı, yoksa fazla mı? Tahmin yaparken hangi yöntemi kullandınız? Arkadaşlarınıza açıklayınız.
• Kullandığınız kâğıtları tekrar kutuya atıp önce 5 tanesini seçerek 5 basamaklı bir sayı oluşturunuz sonra kullandıklarınızı kutuya geri atarak 4 tanesini seçiniz ve 4 basamaklı bir sayı oluşturunuz.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
• Oluşturduğunuz sayıların farkını tahmin etmeye çalışınız.
• Arkadaşınızdan sayıların farkını hesap makinesiyle kontrol etmesini isteyiniz.
• Tahmininizi gerçek sonuç ile karşılaştırınız.
Tahmininiz gerçek sonuçtan eksik mi çıktı, yoksa fazla mı?
Cevap: 1 sayı eksik çıktı.
Tahmin yaparken hangi yöntemi kullandınız? Arkadaşlarınıza açıklayınız.
Cevap: İlk olarak binler yüzler sonra onlar ve birler basamağını topladım.
Hangi sayılarla tahmin yapmak daha kolaydı?
Cevap: Eldesiz olan işlemler daha kolaydı.
Toplama ve çıkarma işlemlerini yaparken hangi yöntemlerden faydalandınız?
Cevap: Eldeli ve eldesiz yöntemini kullandık.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
Soru : İlk maça gelen seyirci sayısını 17 200 kişi, ikinci maça gelen seyirci sayısını 31 200 kişi olarak düşünseydik tahmini sonucumuz ile gerçek sonuç arasındaki fark nasıl değişirdi?
Cevap:
Toplam seyirci sayısı 17 200 + 31 200 = 48 400 kişi civarındadır.
48 400- 48 397= 3 kişidir.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları
Soru : Yıl sonunda toplam ziyaretçi sayısının 100 000 olması için yaklaşık kaç kişinin daha müzeyi ziyaret etmesi gerekirdi?
Cevap:
Tahmini sonuç gerçek sonuçtan 14000 daha azdır.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
Soru : Kan bağışının yaygınlaşması için neler yapılabilir?
Kan bağışının yaygınlaşması için insanlara kan bağışının ne kadar büyük bir öneme sahip olduğu hakkında bilgilerin verilmesi gerekmektedir. Çünkü kan bağışı insanların hayatta kalabilmesi için acil durumlarda hayati bir önem taşımaktadır.
İşte bu nedenle Kan bağışının yaygınlaşması için şunların yapılması gerekmektedir ;
İnsanlara eğitim verilmesi,
Televizyon, radyo gibi iletişim araçlarında kamu spotları
Kan bağışı hakkında konferanslar,
Eğitimci reklamların yapılması,
Okullar da çocukların eğitilmesi
İnsanların teşvik edilmesi
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
Soru : Tahmin ile gerçek sonuç arasındaki farkı en aza indirebilmek için nasıl bir yol izlenebilir?
Cevap:
En yakın onluğa yuvarlayarak tahmin ile gerçek sonuç arasındaki farkı en aza indirebiliriz.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
1) Aşağıda verilen toplama ve çıkarma işlemlerini yapınız.
2) Bir tarladan iki yılda toplam 43 215 kilogram ürün alınmıştır. Birinci yıl 25 763 kilogram ürün alındığına göre ikinci yıl kaç kilogram ürün alınmıştır?
Cevap:
43.215 – 25.763 = 17.452
3) Tablolardaki toplama ve çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
4) Erdem 76 805 ile 15 349 sayılarını topladığında sonucu 91 144 bulmuştur. Erdem’in yaptığı toplama işleminde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.
Cevap:
Evet vardır.
76.805 + 15.349 = 92.154
5) Hesap makinesi ile 67 348 sayısından 36 593 sayısını çıkaran Muhsin eksilen sayının binler basamağını yanlışlıkla 3 olarak yazdığını fark ediyor. Muhsin’in bulduğu sonuçla gerçek sonuç arasındaki fark kaçtır?
Cevap:
Basamak yazdığı rakam ile çıkan sonuç 33755 tir.
Gerçek sonuç : 30755 tir.
Aralarındaki fark 3000
6) Yanda verilen işlemin sonucunu Tuna toplananları en yakın onluğa, Ada en yakın yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediyor. İki arkadaşın tahminlerini bularak karşılaştırınız. Hangisinin sonucu gerçek sonuca daha yakın çıkmıştır?
Cevap:
Yanda verilen işlemin sonucuna Tuna daha çok yaklaşmıştır.
7) Kutular arasındaki toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını uygun olan boşluklara yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları”
8) Karpuz yüklü bir kamyonun kütlesi 44 658 kilogramdır. Kamyondaki karpuzların kütlesi 32 439 kilogram olduğuna göre kamyonun karpuz yüklenmeden önceki kütlesi kaç kilogramdır?
Cevap:
Kamyonun karpuz yüklemeden önceki kilosu 12219 kilodur.
9) Hayriye, Fatma ve Ayşe’nin yaşları toplamı 78’dir. Hayriye grubun en büyüğüdür. Fatma 30 yaşındaki en büyük grup üyesinden 7 yaş küçüktür. Her birinin yaşlarını bulunuz.
Cevap:
Grubun en büyüğü olan Hayriye’nin yaşı 30 dur. Fatma’ nın yaşı 23 Ayşe’nin ki ise 25′ tir.
10) “Annem 34, ben 10 yaşındayım. Babam, annemden 8 yaş büyük olduğuna göre babam kaç yaşındadır?” problemini çözünüz. Problemin çözümünde kullanmadığınız veri oldu mu?
Cevap:
Çocuğun yaşı kullanılmadan babanın yaşı 42 dir.
11)7814 + 5278 işleminin sonucunu Kübra toplananları en yakın binliğe, Ersin en yakın yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediyor. İkisinin bulduğu sonuçları gerçek sonuçla karşılaştırınız. Kimin tahmini gerçek sonuca daha yakındır? Neden?
Cevap:
Toplananları en yakın binliğe yuvarlayan Kübranın işleminin sonucu 13000 dir.
En yakın yüzlüğe yuvarlayan Ersin in işleminin sonucu 13100 dür.
Gerçek sonuç 13092 olduğuna göre sonuca en çok yaklaşan Ersin dir
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
12)Mangala, bir Türk zeka ve strateji oyunudur. İki kişi ile oynanır. Oyun tahtası üzerinde karşılıklı altışar adet olmak üzere 12 küçük kuyu ve her oyuncunun taşlarını toplayacağı birer büyük hazine kuyusu bulunmaktadır.
Bir ortaokulda 64 öğrencinin katıldığı mangala turnuvası düzenlenecektir. Turnuva eleme usulüne göre yapılacaktır. Yani bir oyun kaybeden oyuncu turnuvadan elenecektir. Buna göre şampiyonu belirlemek için kaç müsabaka yapılmalıdır?
Cevap:
32+16+8+4+2+1= 63
13)Çocuk odası için dolap, yatak ve masa almak isteyen Şahin ailesi, bu iş için 4000 TL bütçe ayırmıştır. Almak istedikleri ürünlerin fiyatları yandaki tabloda verilmiştir
a)Yanda verilen ürünlerin toplam fiyatının yaklaşık kaç TL olduğunu tahmin ediniz.
Cevap:
Yanda verilen ürünlerin yaklaşık toplam fiyatı 4780.
4800 TL (2350+1800+650)
b)Ailenin ayırdığı bütçe bu ürünleri almak için yeterli midir?
Cevap:
Ailenin ayırdığı bütçe bu ürünleri almak için yeterli değildir.
14)Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi gerçek sonuçlarla karşılaştırınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları”
15)Aralık 2016 istatistiklerine göre Marmaray istasyonlarındaki günlük ortalama yolcu sayısı yanda verilen tabloda gösterilmiştir.
Buna göre Marmaray istasyonlarını kullanan toplam ortalama yolcu sayısını tahmin ediniz.
Cevap:
Aralık 2016 istatistiklerine göre Marmaray istasyonlarındaki günlük ortalama yolcu sayısı 181000.
5. Sınıf Matematik KitabıÖrüntüler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
5. Sınıf Matematik Kitabı Örüntüler Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29
Tarihi binalarda, kilim desenlerinde, kaldırım taşlarında ve çinilerde genellikle geometrik şekiller belli düzende ve sayıda kullanılır. Özellikle tarihi eserlerde bu şekillerin varlığı açıkça görülmektedir.
Soru : Evinizde kullandığınız halı ya da kilim desenlerinde dikkatinizi çeken geometrik şekiller nelerdir?
Cevap:
Masa, televizyon, sehpa gibi örnekler geometrik şekillere örnek olarak verebiliriz.
1) Aşağıda verilen örüntülerin kuralını belirleyiniz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 MEB Yayınları”
2) Aşağıda verilen sayı örüntülerine göre boş bırakılan adımları tamamlayınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları”
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları
Soru : Aşağıda adımları arasındaki farkı sabit olan sayı örüntüleri verilmiştir. Örüntülerin ilk beş
adımını bulunuz ve verilen alanda seçtiğiniz bir şekil ile modelleyiniz.
Cevap:
a) 1’den başlayan ve dörder artan sayı örüntüsü: 1-5-9-13-17
b) 3’ten başlayan ve ikişer artan sayı örüntüsü: 3-5-7-9-1
1 c) 2’den başlayan ve üçer artan sayı örüntüsü: 2-5-8-11-14
Örüntüler için tercih ettiğiniz şekilleri neye göre seçtiniz?
Cevap: Anlaşılabilir düzgün bir şekil olarak seçtim.
Yukarıda verilen örüntülerin hepsi aynı şekil ile modellenebilir mi?
Cevap: Evet bu örüntüler aynı şekil ile modellenebilir.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : Emine 19. sayıyı söylediğinde Sezgin hangi günü söyleyecektir?
Cevap:
Cuma günü söyleyecektir.
Soru : Canan’ın almak istediği elbise 55 TL olsaydı kaç hafta daha para biriktirmesi gerekirdi?
Cevap:
4 Hafta daha para biriktirmesi gerekecekti.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
Soru : Verilen örüntünün bir sonraki adımının modelini çiziniz.
Cevap:
16 kare çiziniz ve 4 tanesini boyayınız.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
Soru : 12. adımı oluşturmak için kaç tane çini işlemeli altıgen karo gereklidir?
Cevap:
12. adım, 23 tane çini işlemeli altıgen karodan oluşacaktır.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
1) Aşağıda adımları arasındaki farkı sabit olan sayı örüntüleri verilmiştir. Örüntülerin sonraki üç adımını yazınız.
Cevap:
a) 3, 11, 19, 27, 35, 43
b) 15, 24, 33, 42, 51, 60
2) Adımları arasındaki farkı sabit olan ve 5, 9, 13, … şeklinde devam eden sayı örüntüsünün sonraki iki adımını bularak örüntünün ilk beş adımını uygun bir şekil ile modelleyiniz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”
3) Yukarıda dikdörtgen şeklindeki tuğlalardan oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.
a) Örüntünün bir sonraki adımını çiziniz.
Cevap:
9 tane kare çiziniz.
b) Örüntünün adım sayısı ile adımları oluşturan dikdörtgen şeklindeki tuğla sayısını bir tablo ile gösteriniz.
Cevap:
3 – 5 – 7 – 9
c) Bu örüntüyü farklı bir şekil ile modelleyiniz.
Cevap:
Yuvarlaklar çizerek örüntüyü farklı bir şekil ile modelleyebiliriz.
4) Yukarıda üçgen ve dairelerden oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.
a) Bu örüntünün 4. ve 5. adımını çiziniz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 Cevapları”
b) Örüntünün 10. adımının kaç tane üçgen, kaç tane daireden oluştuğunu bulunuz.
Cevap:
Örüntünün 10. adımında 21 tane üçgen ve 19 tane daire oluşur.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
5) Yukarıda çubuklarla oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir. 34 adet çubuk ile bu örüntü kaç adım daha devam ettirilebilir?
Cevap:
Çubuklarla oluşturulan şekil 34 adet çubuk ile 2 adım daha ilerleyebilir.
6) Yukarıda dairelerden oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.
a) Verilen tablodaki boşlukları şekil örüntüsüne göre doldurunuz.
Cevap:
1. Adım : 5
2. Adım : 7
3. Adım : 9
4. Adım : 11
b) 6. adım kaç tane daireden oluşur? Çizerek gösteriniz.
Cevap:
6. Adım : 15 tane daire çiziniz.
c) Adımlar devam ettirildiğinde 12. adımın kaç tane daireden oluşacağını daireleri çizmeden bulunuz.
Cevap:
Adımlar devam ettiğinde 12. adım da 27 tane daire bulunur.
2n+3
2 x 12+3=27
7) Bir alışveriş merkezinin giriş katında 5 mağaza, 1. ve diğer katlarında ise sekizer mağaza vardır. Mağazalar 1’den başlayarak numaralandırıldığına göre 24 numaralı mağazaya gidecek Neşe kaçıncı kata çıkmalıdır?
Cevap:
Neşe 24 numaralı mağazaya gitmek için 3. kata çıkması gerekmektedir.
8) Kış Olimpiyatları 4 yılda bir yapılmaktadır. Buna göre:
a) İlk Kış Olimpiyatı 1924 yılında yapıldığına göre 1940 yılında kaçıncısı yapılmıştır?
Cevap:
2018-2022-2026-2030-2034-2038-2042 (+4)
b) 22. Kış Olimpiyatı 2014 yılında yapıldığına göre 27. Kış Olimpiyatı hangi yıl yapılacaktır?
5. Sınıf Matematik KitabıMilyonlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
5. Sınıf Matematik Kitabı Milyonlar Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21
Galaksimizde birçok gezegen vardır. Bu gezegenlerden bazılarının Güneş’e olan ortalama uzaklıkları aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Soru : Siz bir astronot olsaydınız hangi gezegene yolculuk yapmak isterdiniz?
Cevap: Mars’a yolculuk yapmak isterdim.
Soru : Tablodaki sayıları okumaya çalışınız.
Cevap:
Merkür : 58 000 000 = Elli sekiz milyon
Dünya : 150 000 000 = Yüz elli milyon
Mars : 228 000 000 = İki yüz yirmi sekiz milyon
Soru : Milyon ve milyar sözcüklerini daha önce duydunuz mu? Örnekler veriniz.
Cevap: Evet duydum. Ailem haber dinlerken televizyondan milyon ve milyarlar sözcüklerini duydum.
1) Aşağıda verilen doğal sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
a) 1984: Bin dokuz yüz seksen dört
b) 593 201: Beş yüz doksan üç bin iki yüz bir
c) 70 423: Yetmiş dört bin yirmi üç
ç) 200 004: İki yüz bin dört
2 ) Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları yazınız.
Cevap:
a) On altı bin yetmiş üç: 16.073
b) İki bin yetmiş beş: 2075
c) Altı yüz seksen üç bin on yedi: 683.017
3) Tablodaki boşlukları uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları”
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Bunu Deneyelim Milyon Oluşturuyorum
Araç – Gereç: eş büyüklükte kesilmiş 9 adet kâğıt, kalem Birlikte Yapalım 1
• 1’den 9’a kadar olan rakamları birer kâğıda yazınız ve kâğıtları katlayarak karıştırınız.
• Sınıftan 6 arkadaşınızı belirleyerek rakamların yazılı olduğu birer kâğıt seçtiriniz ve seçtikleri kâğıtlardaki rakamlarla bir sayı oluşturmalarını isteyiniz. Oluşan 6 basamaklı sayıyı okuyunuz.
• Grubun dışından başka bir arkadaşınıza da yeni bir kâğıt seçtirerek grubun sol tarafına geçmesini isteyiniz.
Yeni oluşan sayı kaç basamaklıdır? Bu sayıyı okuyabiliyor musunuz?
Oluşan yeni sayıda farklı bölük veya basamaklar var mıdır?
Cevap:
Bu etkinliği sınıfta gruplar oluşturarak arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
Soru : 1 000 001 sayısının okunuşunu yazınız.
Cevap:
Bir milyon bir
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
Soru : Okunuşu “seksen iki milyon yüz yirmi sekiz” olan sayıyı yazınız.
Cevap:
Sayı : 82.000.128
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
Soru : 9 basamaklı bir sayının değeri en yüksek basamağı hangisidir?
Cevap:
En büyük basamağı yüzmilyonlarbasamağı olarak ifade edebiliriz.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
Oyun Zamanı Şifreyi Buluyorum
Soru : • Aşağıda istenenleri basamak değerleri tablosunda bularak, karşılık gelen harfleri belirleyiniz.
• Bulduğunuz harfleri şifre bölümüne yerleştiriniz ve şifreyi bulunuz.
Cevap: ŞİFRE : MİLYON
1. 49 753 sayısının binler bölüğündeki en küçük rakamın basamak değeri = (40.000 – M)
2. 316 145 267 sayısındaki en büyük rakamın basamak değeri = (7 – İ)
3. 678 179 244 sayısındaki en küçük rakamın basamak değeri = (100.000 – R/L)
4. 96 451 867 sayısının milyonlar basamağındaki rakamın basamak değeri = (6.000.000 – Y)
5. 201 638 256 sayısının binler bölüğündeki en büyük rakamın basamak değeri = (8.000 – O)
6. 530 056 009 sayısının milyonlar bölüğündeki en büyük rakamın basamak değeri = (500.000.000 N)
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
Soru : Siz de yukarıdaki sayıda verilen sıfır rakamlarının basamak değerlerini bulunuz.
Cevap:
1 = Yüz binler basamağı
0 = On binler basamağı
0 = Binler basamağı
0 = Yüzler basamağı
0 = Onlar basamağı
0 = Birler basamağı
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
Soru : Verilen rakamlarla oluşturulabilecek 9 basamaklı en küçük sayının birler bölüğündeki sayıyı bulunuz.
Cevap:
Birler basamağı 0’dır.
Soru : Atatürk Havalimanı’ndan yolculuk yapanların sayısı 4 534 064’ten fazla olsaydı * yerine hangi rakamlar yazılabilirdi?
Cevap:
5-6-7-8-9 rakamlarını yazabiliriz.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
1) Aşağıda verilen doğal sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
a) 27 418 906: Yirmi yedi milyon dört yüz on sekiz bin dokuz yüz altı
b) 706 564 123: Yedi yüz altı milyon beş yüz altmış dört bin yüz yirmi üç
c) 6 493 509: Altı milyon dört yüz doksan üç bin beş yüz dokuz
ç) 19 008 473: On dokuz milyon sekiz bin dört yüz yetmiş üç
2) Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları yazınız.
Cevap:
a) Yirmi milyon yüz bir bin dokuz yüz seksen dört: 20 101 980
b) Yüz doksan sekiz milyon üç yüz yirmi iki bin otuz beş: 198 322 135
c) Elli sekiz milyon on altı bin elli altı: 58 0160 056
ç) Dört milyon dokuz yüz yetmiş üç bin yüz on: 4 473 110
3) Aşağıdaki tabloda verilen bilgileri kullanarak boşlukları doldurunuz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20-21 Cevapları”
4) Aşağıda boş bırakılan yerleri uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 MEB Yayınları”
5) Ayşegül okunuşu “dört milyon seksen altı bin dokuz yüz üç’’ olan doğal sayıyı 4 860 903 olarak yazıyor. Sayının yazılışında hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.
Cevap:
4.086.973
6) Aşağıda verilen soruları cevaplayınız.
a) Verilen sayıları büyüklük, küçüklük ya da eşitlik durumlarına göre karşılaştırınız.
Cevap:
• 17 000 561 ile on yedi milyon beş yüz altmış bir : 17 000 561 > Yedi milyon beş yüz altmış bir
b) Konya’nın nüfusu 2 161 303, Bursa’nın nüfusu 2 901 396 kişi ise bu şehirlerden hangisinin nüfusu daha fazladır?
Cevap:
Konya’nın Nüfusu: 2 161 303
Bursa’nın Nüfusu: 2 901 396
2 901 396 > 2 161 303
Bursa şehrinin nüfusu daha fazladır.
c) Türkiye’nin nüfusu 79 814 871, İngiltere’nin nüfusu 66 030 000 kişi ise bu ülkelerden hangisinin nüfusu daha azdır?
Cevap:
Türkiye’nin Nüfusu : 79 814 871
İngiltere’nin Nüfusu : 66 030 000
79 814 871 > 66 030 000
Türkiye’nin nüfusu daha fazladır.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
7) 87 000 005 > 8 973 009 ifadesinin doğru olabilmesi için yerine yazılabilecek rakamları bulunuz.
Cevap:
0-1-2-3-4-5-6 rakamları yazılabilir.
8) Şükran Öğretmen, Murat’tan tahtaya “yedi yüz bir milyon dört yüz üç bin dört yüz altmış dokuz” sayısını yazmasını istiyor. Murat bu sayıyı 71 403 469 olarak yazıyor.
Buna göre aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına ‘‘D’’, yanlış olanların başına ‘‘Y’’ yazınız.
Cevap:
(Doğru)Murat istenen sayıyı doğru yazmıştır.
(Doğru) Murat’ın yazdığı sayının sayı değerleri toplamı 34’tür.
(Doğru) Murat’ın yazdığı sayıdaki en küçük basamak değerine sahip rakam 9’dur.
(Yanlış) Şükran Öğretmen’in okunuşunu verdiği sayı dokuz basamaklıdır.
(Yanlış) Şükran Öğretmen’in okunuşunu verdiği sayının on milyonlar basamağında 1 vardır.
9) Aşağıda verilen sayıları okunuşları ile eşleştiriniz.
Cevap:
a) 15 318 952 -> III
b) 903 140 009 -> VI
c) 7 684 050 -> I
ç) 21 022 017 -> II
10)Okunuşu “dört yüz yetmiş beş milyon seksen altı bin doksan üç” olan sayıyı abaküste gösteriniz. Abaküsteki basamak ve bölük adlarını yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 Cevapları”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli ziyaretçilerimiz ; Yeni eğitim ve öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin eğitim hayatında başarılı olabilmesi amacıyla Matematik Öğretmenimiz tarafından “5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu açılarak Matematik ödevlerinizi kontrol ederek doğru cevaplara ulaşabilmeniz hedeflenmektedir.
“5. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
“5. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmeniz amacıyla mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklayarak cevaplara ulaşabilir veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak Matematik sayfa cevaplarından ödevleriniz kolay bir şekilde kontrol edebilirsiniz.
“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusunda aklınıza takılan Matematik konularını sitemizin en alt kısmında yer alan yorumlar kısmına sorarak kolay bir şekilde Matematik Öğretmenimizden hızlı ve güvenilir bütün cevaplarınızı alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.