Hz. Musa (a.s.) kıssasından çıkarılacak sonuçlar nelerdir?

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Musa (a.s.) kıssasından çıkarılacak sonuçlar nelerdir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Hz. Musa (a.s.) kıssasından çıkarılacak sonuçlar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Maddeler halinde Hz. Musa (a.s.) kıssasından çıkarılacak sonuçları şunlardır ;

  1. Pegamberler büyük mücadeleler vermişlerdir
  2. Bazı insanları ne kadar uğraşsakta iman ettiremeyiz
  3. İnsanları hak yoluna davet etmekte sabırlı olmalıyız
  4. İnsanlar ne kadar iyilik yaparsanız yapın nankörlük yapabilirler
  5. İnsanlar bir an bile boş bırakıldıkları zaman inandıklarından dönebilirler
  6. Musa aleyhisselam diğer Peygamberler gibi hep tevhit ve Hak yoluna davet etmiştir
  7. İnsanların yaptıkları hatalara uyarı ve sabır ile karşılık verilmelidir

“Hz. Musa (a.s.) kıssasından çıkarılacak sonuçlar nelerdir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Madde madde Hz. Musa (a.s.) kıssasından çıkarılacak sonuçları şunlardır ;

  1. Allah bir insanı isterse düşmanının sarayında bile koruyabilir
  2. Eğer ölüm vakti gelmemişse Firavun gibi bir zalim bile kimseyi öldüremez
  3. Peygamberler büyük sıkıntılar çekmişlerdir
  4. Bir dava için büyük fedakarlıklar lazımdır
  5. İnsanlar bir Peygamberin zamanında yaşamış olsalar bile inkar ve zulümde inat edebilirler
  6. Mucizeler olsa bile insanlardan inanmayacak olanlar inanmazlar
  7. Büyük iyilikler bile nankörlüklerle karşılanabilir
  8. İnsanlar inandıkları şeye tam olarak inanmazlarsa ufak şeylerde hemen geri dönebilirler
  9. Bir davayı sürdürebilmek için sabırlı olmak gerekir
  10. Büyük insanlar büyük sıkıntılar çekmişlerdir


 

Our Score

Hz. Musa (a.s.) hakkında neler biliyorsunuz?

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Musa (a.s.) hakkında neler biliyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Hz. Musa (a.s.) hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Hz. Musa aleyhisselam Yakup aleyhisselamın soyundandır. Annesinin adı İmran’ dır. İsrailoğullarına peygamber olarak gönderilmiştir. Kendisine kitap verilen Peygamberlerdendir. Tevrat kendisine indirilmiştir.

Firavun zamanında yaşamış insanları dine davet etmiştir. Şuayb aleyhisselamın kızıyla evlenmiştir. Kuranı Kerim’ de (Allah ile konuşan) manasında Kelimullah sıfatına mazhar olmuştur. Hızır as ile yaşadıkları Kuranı Kerim’ de geçmektedir.

Kızıldenizi yararak İsrailoğullarını kurtarmış ve kendisine birçok mucize verilmiştir. Musa Aleyhisselam 120 yaşında vefat etmiştir. Kudüs’ te gömülü olduğu rivayet edilmektedir.


“Hz. Musa (a.s.) hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Hz. Musa Ulu’l-Azim peygamberlerden biridir. Allahu Teala dört büyük kitaptan biri olan Tevrat’ ı kendisine vermiştir. Hz. İbrahim (a.s)’in soyundandır. Tevhid ve küfür ile mücadeleleri Kur’ân-ı Kerim’de uzun uzun anlatılmaktadır.

Mûsa (a.s) da, Allahuteâlâ tarafından İsrailoğullarına gönderilmiş bir peygamberdir. İsrailoğullarını ve Firavun’ u Allah’a iman etmeye çağırdı. Firavun ilâhlık iddiasında bulunuyor ve kavmine zulmediyordu. “Kur’ân’da Musa’yı da an. Çünkü o ihlâs sahibi idi ve İsrailoğulları’na gönderilmiş bir peygamber idi.”(Meryem, 19/51)

Hz. Musa’ nın Nesebi Yakub (a.s)’a ulaşır. Harun (a.s) onun kardeşidir. Cenabı Hak Musa aleyhisselamın davasında bir yardımcı isteği üzerine Musa (a.s)’yı Firavun’a, imana davet için gönderdiğinde, Hz. Harun (a.s)’ı da ona yardımcı olarak seçmiş ve görevlendirmişti.
“Bir de bana ehlimden bir vezir, (yardımcı) ver. Kardeşim Harun’u (ver).” (Tâhâ, 20/29 ve 30).
Mısır’da çok zulme uğrayan halk atalarının yurdu olan Kenan’ a gitmek istiyor ancak onlardan faydalanan Firavun buna müsade etmiyordu.

Firavun, İsrailoğulları’na çok kötü eziyetlerde bulundu; onları köle yaptı, en çirkin ve adî işlerde çalıştırdı ve gördüğü bir rüua üzerine tahtı korkusundan dolayı doüan erkek çocuklarını öldürdü.

Kıptîlerin ileri gelenleri Firavun’a giderek, “Eğer böyle öldürmeye devam ederseniz, ileride bizim işlerimizi yapacak kimse bulamayacağız.” dediler. Firavun da erkek çocukların bir sene öldürülmesini, bir sene de öldürülmemesini emretti. Erkek çocukların öldürülmediği sene Harun (a.s) doğdu. Öldürüldükleri sene ise Musa (a.s) doğdu ancak Allah Teala onu korudu.

“Musa’nın annesine: ‘Çocuğu emzir, başına geleceklerden korktuğun zaman onu suya (Nil’e) bırak. Korkma, üzülme. Biz şüphesiz onu sana döndüreceğiz ve peygamber yapacağız.’ diye bildirmiştik.” (Kasas, 28/7).

Annesi bunun üzerine O’ nu bir sandığa koyarak tevekkül ile nehre bıraktı. Firavun’un sarayına ulaştı. Yıkanmakta olan cariyeler, sandığı bulup Firavun’un karısına götürdüler.

Asiye annemiz bu çocuğa Allah’ ın verdiği bir sevgi ile bağlandı ve Firavun eşine olan zaafından dolayı O’ nu öldürmedi.
Musa aleyhisselam Firavun’un sarayında büyüdü.

Musa aleyhisselam birini korumaya çalışırken yanlışlıkla öldürdü ve öldürülmemek için şehirden çıkmak zorunda kaldı. Musa aleyhisselam Medyen’ e gitmiş, Şuayb aleyhisselam ile tanışmış ve kızı ile evlenmişir. Şuayb aleyhisselamın isteği üzerine on yıl çobanlık yapmıştır.

Eşi ile beraber dönerken Allah’ u Teala kendisine vahiy verdi ve Firavun’ a tebliğ yapması için vazifelendirdi. Firavun, bu davete icabet etmedi ve direndi.

Musa (a.s)’da Firavun’a, belki iman eder diyerek, ispat edici bir delil getirmek istedi. Asasını yere attı, kocaman bir yılan oldu. Elini koynuna sokup çıkardı, gözleri kamaştıran bir güneş parçası oluverdi. Firavun sihirbazlarını çağırsa da sihirbazlar da onun mucizelerinin büyüklüğünü anlayıp iman ettiler.

Firavun inkâr ettikçe, Allahuteâlâ onun kavmine tufan, çekirge, haşarat, kurbağa, kan gibi çeşitli azaplar gönderdi. Ancak iman etmelerini sağlayamadı.

Allahu Teala , Musa (a.s)’a İsrailoğullarını bir gece Mısır’dan çıkarıp Filistin diyarına götürmesini vahyetti. Bir gece Musa (as) ve kavmi şehirden çıkıp gittiler. Firavun peşlerine takıldı. Musa aleyhisselam yine bir mucize göstererek denizi Allah’ ın izni ile yardı kendi kavmini geçirdi. Firavun ve büyük ordusu ise boğularak can verdi.

Allahu Teala Hz. Musa (as)’a, Filistin’e gitmeyi emretti. Orada zalim bir topluluk olduğu için savaşmak istemediler. “Ey Musa! Onlar orada oldukça biz asla oraya girmeyeceğiz. Sen ve Rabbin gidin savaşın, doğrusu biz burada oturacağız, demişlerdi.” (Maide, 5/24)
Allah da onları Tih çölüne attı ve yollarını şaşırttı.

İsrailoğulları, Tur dağında kırk gün geçirdiği bir zamanda, de birinin yaptığı buzağıya taptılar. Sâmirî ismminMusa (a.s) döndüğünde buzağıya tapınmaktan vazgeçirmeye çalıştı. 120 yaşında vefat etti.



 

Our Score

Hz. Ömer’in (r.a.), boş gezen bu insanlara söylediklerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Ömer’in (r.a.), boş gezen bu insanlara söylediklerini nasıl değerlendiriyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Hz. Ömer’in (r.a.), boş gezen bu insanlara söylediklerini nasıl değerlendiriyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Hz Ömer’in (r.a.) , boş gezen bu insanlara söylediklerini Çok doğru buluyorum. Çünkü peygamber efendimiz de hayatı boyunca çalışmış ve   Allah’a tevekkül etmiştir.

Bizlerin de bu şekilde elimizden geleni yaptıktan sonra tevekkül etmemiz gerekmektedir.


“Hz. Ömer’in (r.a.), boş gezen bu insanlara söylediklerini nasıl değerlendiriyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin hayatına baktığımız zaman çalıştığını emek harcadığını ve mücadele ettiğini görmekteyiz.

Allahu Teala ayet-i kerimelerinde peygamber efendimize örnek almamızı bizlere emretmektedir.

Madem ki peygamber efendimiz bizlerin hayatına örnektir o halde O’ nun bu şekilde çalışıp ancak çalışmasına rağmen her durumda Allah tevekkül etmesini örnek almalıyız.

Bizler de ister rızık ister hayatın her alanında olursa olsun gerekli önlemimizi almalı ancak olacaklar konumuza tevekkül ederek işin sonucunu Allah’a bırakmalıyız.

Bu yüzden Hz Ömer’in söylemiş olduğu bu sözü çok yerinde ve doğru buluyorum.



 

Our Score

Sizce ecel ile kader arasında nasıl bir ilişki vardır?

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sizce ecel ile kader arasında nasıl bir ilişki vardır? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sizce ecel ile kader arasında nasıl bir ilişki vardır?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bence ecel yani kişinin ölümü Allahü Teala insanların dünyada nasıl yaşayacaklarını bildiği için takdir edilmiş ve kader olarak yazılmıştır.

İnsanlar ecelleri geldiği zaman bunu öne alamaz veya erteleyemez vakti gelince ölürler.


“Sizce ecel ile kader arasında nasıl bir ilişki vardır?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ecelin kader olduğunu ifade eden ayeti kerime

  • Nerede olursanız olun -korunaklı burçlarda dahi olsanız- ölüm sizi bulacaktır. Onların başına bir güzellik geldiğinde: “Bu, Allah’tandır.” diyorlar. Başlarına bir kötülük geldiğinde: “Bu, senden dolayıdır.” diyorlar. De ki: “Hepsi Allah’tandır.” Ne oluyor bu topluluğa? Neredeyse hiçbir sözü anlamayacaklar. (4/Nisâ 78)
  • Sizi çamurdan yaratan sonra da (öleceğiniz zamanın) müddetini belirleyen O’dur. (Diriliş zamanının) müddeti O’nun yanındadır. Sonra siz (hâlâ) şüphe edersiniz. (6/En’âm 2)
  • Gece sizi vefat ettirip gündüz yaptıklarınızı bilendir. Sonra sizi (gündüzün) içinde diriltir ki belirlenmiş olan ecel tamamlansın. Sonra dönüşünüz O’nadır. Sonra yaptıklarınızı size haber verecektir. (6/En’âm 60)
  • Her ümmetin bir eceli vardır. Ecelleri geldiğinde ne bir saat/bir an onun gerisinde kalır ne de önüne geçebilirler. (7/A’râf 34)
  • Rabbinizden bağışlanma dileyin sonra da O’na tevbe edin. (Buna karşılık) sizi belirlenmiş bir süreye kadar güzellikle faydalandırır ve her fazilet sahibine lütuf ve ihsanından verir. Şayet yüz çevirirseniz, şüphesiz ki sizin için büyük günün azabından korkmaktayım. (11/Hûd 3)
  • Şayet Allah, insanları yaptıkları zulümlerle yargılasa yeryüzünde tek bir canlı bırakmazdı. Fakat onları belirlenmiş bir süreye erteler. Ecelleri geldiğinde ne bir saat/bir an onun gerisinde kalır ne de önüne geçebilirler. (16/Nahl 61)
  •  “(Buna karşılık) günahlarınızı bağışlasın ve sizi belirlenmiş bir süreye kadar ertelesin. Şüphesiz ki Allah’ın eceli, (size) geldiğinde ertelenmez. Keşke bilmiş olsaydınız.” (71/Nûh 4)

Ecelin kader olduğunu ifade eden hadisi şerif

Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) yere bir çizgi çizdi ve: “Bu insanı temsil eder” buyurdu. Sonra bunun yanına ikinci bir çizgi daha çizerek: “Bu da ecelini temsil eder” buyurdu. Ondan daha uzağa bir çizgi daha çizdikten sonra: “Bu da emeldir” dedi ve ilave etti: “İşte insan daha böyle iken (yani emeline kavuşmadan) ona daha yakın olan (eceli) ansızın geliverir.” Kaynak: Buhari, Rikak 4; Tirmizi, Zühd 25, (2335); İbnu Mace, Zühd 27, (4232).



 

Our Score

Kader denince aklınıza hangi kavramlar gelmektedir?

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kader denince aklınıza hangi kavramlar gelmektedir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kader denince aklınıza hangi kavramlar gelmektedir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kader deyince aklıma gelen kavramlar şunlardır ;

  • alın yazısı
  • Takdir
  • Baht ve felek
  • Kısmet
  • Ömür
  • Talih
  • Yazgı
  • Rızk
  • Ecel

“Kader denince aklınıza hangi kavramlar gelmektedir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kader Allahu Teala hazretlerinin ilmi ile olacakları önceden bilip takdir etmiş olduğu şeylerdir denebilir.

Kader dendiği zaman aklıma en çok yazılmış olan kaderin meydana gelmesi durumunda oluşan olaylara kaza denmesi gelmektedir.

Aynı zamanda rızık konusunda da kader kavramı kullanılmakta ve insanların maddi ve manevi olarak elde etmiş olduğu kazanca da kader denmekte ve kadere bağlanmaktadır.

Kader deyince aklımıza gelen bir başka şey ise eceldir ki bu da her canlının belli bir millet yaşaması ve zamanı geldiğinde ölmesi manasında kullanılır.

Kader deyince halk arasında genel olarak kullanılan alın yazısı ve Yazgı ifadeleri de akla gelmektedir

Ayrıca Kader dendiği zaman baht ve talip de akla gelen ifadeler arasındadır.



 

Our Score

Ecel, ömür, rızık ve sünnetullah ne demektir? Araştırıp öğreniniz.

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Ecel, ömür, rızık ve sünnetullah ne demektir? Araştırıp öğreniniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Ecel, ömür, rızık ve sünnetullah ne demektir? Araştırıp öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ecel: Allah tarafından önceden kararlaştırılmış olduğuna inanılan ölüm zamanı, yaşamın sonu demektir.

Ömür: doğumla ölüm ya da var oluşla yok oluş arasında geçen süre, yaşama ya da var olma süresi demektir.

Rızık: İnsana fayda veren, yenilebilen, içilebilen ve Allah’ın herkese nasip ettiği, kendisinden faydalanılan diğer maddî ve manevî şeyler.

Sünnetullah: Allah’ın koyduğu kanun, nizam demektir. Ateşin yakması gibi bütün kurallar buna dahildir.


“Ecel, ömür, rızık ve sünnetullah ne demektir? Araştırıp öğreniniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ecel:
Sözlükte belirlenmiş zaman, muayyen bir müddetin sonu” anlamına gelmektedir.

Kur’ân-ı Kerîm’de hayat süresinin sonu (ölüm vakti), borç için belirlenen son ödeme tarihi, boşanan veya eşi ölen kadının tekrar evlenmeden önce beklemesi gereken süre (iddet), kâfirlerin helâk edilmeden evvel kendilerine tanınan müddet anlamlarındada kullanılmıştır.
Her ümmetin bir eceli vardır. Ecelleri geldiğinde ne bir saat/bir an onun gerisinde kalır ne de önüne geçebilirler. (7/A’râf 34)

  •  “(Buna karşılık) günahlarınızı bağışlasın ve sizi belirlenmiş bir süreye kadar ertelesin. Şüphesiz ki Allah’ın eceli, (size) geldiğinde ertelenmez. Keşke bilmiş olsaydınız.” (71/Nûh 4)
  • Hz. Enes (ra) anlatıyor: Resûlullah (sav) yere bir çizgi çizdi ve: “Bu insanı temsil eder” buyurdu. Sonra bunun yanına ikinci bir çizgi daha çizerek: “Bu da ecelini temsil eder” buyurdu.
  • Ondan daha uzağa bir çizgi daha çizdikten sonra: “Bu da emeldir” dedi ve ilave etti: “İşte insan daha böyle iken (yani emeline kavuşmadan) ona daha yakın olan (eceli) ansızın geliverir.” (Buhari)

Ömür:

Ömür, sınırlı bir imtihan müddetidir. Tekrarı yoktur. İmtihanın kazanıp kazanmayacağımızın belli olup olmadığı tek imtihandır. Ömür de, ölüm de bir sefere mahsustur. Ömür bize verilen başı ve sonu olan bir zaman dilimidir. Her insan için farklı farklıdır. Bize verilen vakti en güzel şekilde değerlendirmek lazımdır.

“O (Allah) ki, hanginizin daha güzel davranacağını imtihan etmek için ölümü ve hayatı yaratmıştır…” (el-Mülk, 2)

Rızık:

Sözlükte “yiyecek vermek, rızıklandırmak” anlamındaki rezk kökünden gelmektedir. İslâm âlimleri bütün canlıların rızkını Allah’ın verdiği noktasında ittifak etmiştir.
Alimler rızkı “Cenâb-ı Hakk’ın hayatlarını sürdürebilmeleri için canlılara verdiği her türlü imkân” şeklinde tarif etmişler sadece maddiyat olarak tarif etmemişlerdir.

Rızık ile ilgili hadisler

“Sizden aşağıda olanlara bakın; yukarıda olanlara bakmayın. Bu, Allah’ın (size verdiği) nimetleri küçümsememeniz bakımından daha uygun olur.” (Müslim, Zühd, 9)

“Allah’ın eli doludur. Gece gündüz yaptığı cömertçe lütuflar, O’nun elindekileri tüketmez.”; “Gökleri ve yeri yarattığı günden beri neler verdiğini görmüyor musunuz? (Bütün bu verdikleri) Allah’ın elindeki hiçbir şeyi eksiltmemiştir.” Ve ekledi: “O’nun arşı, suyun üzerindedir. Diğer elinde de terazi vardır (âdildir). O, kimine az verir, kimine de çok verir.” (Buhârî, Tevhîd, 19)

Sünnetullah:

Allâh’ın sünneti, Allâh’ın koyduğu nizâm. Tabiat kânunu anlamlarına gelir.
Sünnet lugate “yol” manasında kullanılır. “Allah” adıyla birlikte kullanıldığında, Allah’ın kâinatı idare ederken koyduğu kurallar; Cenab-ı Allah’ın yaratıkları hakkındaki hüküm ve âdetleri demek olur.
Ateşin yakması, anne ve babadan neslin devam etmesi gibi bütün kurallar bu kısma dahildir. Yeryüzünde alışılagelmiş ve olan bir çok kural aslında Allah’ ın yaratmasıyladır.



 

Our Score

Ayete’l-Kürsi’nin anlamını bularak okuyunuz. Bu ayetten Yüce Allah’ın (c.c.) sıfatları hakkında ne gibi sonuçlar çıkarılabilir?

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Ayete’l-Kürsi’nin anlamını bularak okuyunuz. Bu ayetten Yüce Allah’ın (c.c.) sıfatları hakkında ne gibi sonuçlar çıkarılabilir? Belirlemeye çalışınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Ayete’l-Kürsi’nin anlamını bularak okuyunuz. Bu ayetten Yüce Allah’ın (c.c.) sıfatları hakkında ne gibi sonuçlar çıkarılabilir? Belirlemeye çalışınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bu ayetten Yüce Allah’ın (c.c.) sıfatları hakkında çıkarılacak sonuçlar

El-Hayy: Diri, her şeyi bilen, her şeye gücü yeten anlamına gelir.
El-Kayyum: Gökleri ve yeri her şeyi tutan anlamına gelir.
El- Aliyy: Pek Yüce, pek yüksek anlamına gelir.
El- Azim: Çok azametli olan anlamına gelir.

Muhalefetül lil Havadis: Zati sıfatıdır. Anlamı, Allah (c.c) yaratılmışlardan farklıdır.
İlim: Subuti sıfattır. Allah’u Teala’nın her şeyi bilmesi, bilgisinin her şeye yetmesidir.
Basar: Subuti sıfattır. Allah’ın yaşanan her şeyi gördüğüdür. Yüce Allah’ın görmesi için herhangi bir uzva ihtiyaç duymaz.


“Ayete’l-Kürsi’nin anlamını bularak okuyunuz. Bu ayetten Yüce Allah’ın (c.c.) sıfatları hakkında ne gibi sonuçlar çıkarılabilir? Belirlemeye çalışınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ayete’l-Kürsi’nin anlamı

Rahmân ve rahîm olan Allah’ın adıyla.

“Allah kendisinden başka hiçbir ilah olmayandır. Diridir, kayyumdur. Onu ne bir uyuklama tutabilir, ne de bir uyku. Göklerdeki her şey, yerdeki her şey onundur. İzni olmaksızın onun katında şefaatte bulunacak kimdir? O, kulların önlerindekileri ve arkalarındakileri (yaptıklarını ve yapacaklarını) bilir. Onlar onun ilminden, kendisinin dilediği kadarından başka bir şey kavrayamazlar. Onun kürsüsü bütün gökleri ve yeri kaplayıp kuşatmıştır. (O, göklere, yere, bütün evrene hükmetmektedir.) Gökleri ve yeri koruyup gözetmek ona güç gelmez. O, yücedir, büyüktür.” (Bakara suresinin 255)

Ayete’l-Kürsi’nin Fazileti Hakkında Hadisler

Hz. Peygamber efendimiz (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Her kim Ayete’l Kürsi’yi namazlardan sonra okursa, yedi gök yarılır ve Allah Teala, Ayete’l Kürsi’yi okuyana rahmet gözüyle bakmayana kadar onlar kapanmaz ve bir melek görevlendirerek o andan bir gün sonraya kadar onun işlerini yazmasını ve kötü işlerini silmesini ister.”

Hz. Peygamber efendimiz (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Ey Ali! Farz namazlardan sonra Ayete’l Kürsi okumak senin üzerine olsun (onu oku). Zira Peygamberler, Sıddıklar ve şehitler dışında kimse namazlardan sonra onu okumak için ihtimam göstermez. Her kim namazlardan sonra Ayete’l Kürsi’yi okursa, Allah’tan başkası onun ruhunu kabzetmez ve Allah’ın peygamberleri ile birlikte cihat ederek şehit olanlar gibi olur.” Ayrıca şöyle buyurmuştur: “(Böyle birisi) öldükten hemen sonra cennete girecektir. Sıddık ve abidlerden başkası Ayete’l Kürsi’yi okumak için ihtimam göstermez.”

Başka bir rivayette İmam Muhammed Bakır (a.s) efendimiz şöyle buyurmuştur: “Her kim Ayete’l Kürsi’yi her namazdan sonra okursa, yoksulluk ve çaresizlikten güvende olur ve rızkı genişler. Allah Teala ona kendi fazl ve lütfundan fazla mal verir.”

Ayetel Kürsü ‘ den Yüce Allah’ın (c.c.) sıfatları hakkında çıkarılacak sonuçlar

El-Hayy

El-Kayyum

El- Aliyy

El- Azim

Muhalefetül lil Havadis

İlim

Basar



 

Our Score

Hz. Musa (a.s.) hakkında bir araştırma yapıp sunu hazırlayınız.

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Musa (a.s.) hakkında bir araştırma yapıp sunu hazırlayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Hz. Musa (a.s.) hakkında bir araştırma yapıp sunu hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Hz. Musa (a.s.)

Musa aleyhisselam Yakup Aleyhisselam’ın soyundan olup Mısır’da doğmuştur. Harun aleyhisselam ile kardeştirler.

Tevrat isimli kutsal kitap Musa aleyhisselam’a gönderilmiştir.

Dünyaya geleceği zamanlarda mısır’ın hükümdarı olan Firavun’un görmüş olduğu bir rüya ile tüm erkek çocukları öldürüldü. Annesi oğlunu kurtarmak için sandık içerisinde nehre bıraktı. Firavunun sarayına giden sandık Asiye annemize ulaştı ve onu çok sevdiği için evlat edindi.

Musa aleyhisselam Firavun’ un sarayında büyüdü. Birini kurtarmaya çalışırken yanlışlıkla diğer kişinin düşüp ölmesi sebebiyle kısas olarak öldürülme kararı alındı. Bu yüzden Medyen’ e gitti . Ve Şuayb aleyhisselamın kızı ile evlendi.

Şuayb aleyhisselamın kızı olan Safura ile evlendi ve 10 yıl boyunca onların koyunlarına bakarak çobanlık yaptı.

Mısır’ a dönerken kendisine Peygamberlik verildi ve Firavun’  tebliğ emri ile mucizeler verildi.  Firavun’ un iman etmemesi üzerine İsrailoğullarını alarak denizi yardı, onları kurtardı, Firavun ve ordusu ise boğularak öldü.

Musa Aleyhisselam 120 yaşında vefat etmiş Kudüs civarına gömülmüştür.


“Hz. Musa (a.s.) hakkında bir araştırma yapıp sunu hazırlayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Musa aleyhisselam Mısır’da doğmuştur. Yakup Aleyhisselam’ın soyundandır . Annesinin adı imran’dır. Harun aleyhisselam ile kardeştirler

Musa Aleyhisselam’ın yedi cüceli ve düz saçlı olduğu rivayet edilmektedir.

Ayetlerde ismi  136 defa geçmektedir. Tevrat isimli kutsal kitap Musa aleyhisselam’a gönderilmiştir.

Allahü Teala’nın onunla konuşması sebebiyle kur’an-ı Kerim’de kendisine “Kelimullah” denmiştir.

Dünyaya geleceği zamanlarda mısır’ın hükümdarı olan Firavun’un görmüş olduğu bir rüya ile tüm erkek çocukları öldürüldü. Musa Aleyhisselam’ın annesi ise çocuğunu korumak için onu bir sandık içerisinde Nil nehrine bıraktı ve Allah’ın yardımı ile bu sandık Firavun’un sarayına kadar gitti ve Firavun’un hanımı Asiye bu çocuğu çok severek sahiplendi.

Asiye annemizin Musa aleyhisselamı çok sevmesi sebebiyle firavun onu öldürmedi ve sarayda kalmasına izin verdi.

Musa Aleyhisselam’ın yanlışlıkla yardım isteyen ve şiddet gören birini kurtarmaya çalışıp diğer kişiyi hafifçe itelerken o kişi düştü ve öldü . bir adamı öldürmesi sonucunda firavun ona kısas yapmak istedi bunun üzerine mısır’dan ayrılarak medyene gitti.

Medyende Şuayb aleyhisselam ile tanıştı ve kızı olan Safura ile evlendi ve 10 yıl boyunca onların koyunlarına bakarak çobanlık yaptı.

Firavun’un zulmü altında olan Mısır halkını kurtarmaya giderken tur dağı’nda kendisine iki mucize ile beraber peygamberlik ve Allahü Teala’nın kendisiyle konuşması şerefi verildi ve firavunla konuşması için görevlendirildi.

Musa aleyhisselama kendi peygamberliğini göstermesi için mucize olarak asa ve elini koynuna soktuğunda parlak bir güneş gibi bembeyaz bir hale gelmesi mucizeleri verilmiştir.

İnanmaya meyil etse de yanında bulunan kişilerin araya girmesiyle intiharını sürdürdü ve işkencelerini artırarak devam etti.

Musa Aleyhisselam ima edenleri de alarak mısır’dan ayrıldı ve Karadeniz’e geldiklerinde Deniz ikiye ayrıldı onlar sağlamca geçerken firavun ve halkı bu olarak can verdi

Musa aleyhisselam turi Sina dağına çıkmak için yerine kardeşi olan Harun aleyhisselam’a vekil olarak bıraktı.

Ancak samiri isimli kötü huylu bir Yahudi Musa Aleyhisselam’ın yokluğunu fırsat bilerek buzağı yaptı ve halkı ona tapması için ikna etti.

Musa Aleyhisselam 120 yaşında vefat etmiş Kudüs civarına gömülmüştür.



 

Our Score

İçerisinde kader kavramı geçen deyim, atasözü ve şiirler bularak paylaşınız.

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı İçerisinde kader kavramı geçen deyim, atasözü ve şiirler bularak paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İçerisinde kader kavramı geçen deyim, atasözü ve şiirler bularak paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İçerisinde kader kavramı geçen deyim, atasözü ve şiirler

Kadere meydan okumak

Kadersiz

Şiir

KADER

Dünyada gerçi olmadı bir şeyde kârımız
Ukbâda belki olsa gerek itibârımız.
Ağyâr gül kopardı dikenden demet demet,
Hâr oldu bağrımızda çiçek yüzlü yârımız.
Yükseldi arşa neşvesi dünun, esâfilin;
Toprakta gizli kaldı bizim âh ü zârımız.
Baş eğmedik edâniye ikbâl ü câh için;
Mâziye, ırka, sancağadır iftihârımız.
Şâd olmamak olur mu, Kızıl Elma semtine
Bir gün dönerse râyet-i âli-tebârımız.
Hiçbir emel gönülde karâr etmiyor bugün,
Ermektedir, şitâya hazin sonbahârımız.
Hakanların dikilmeli Altay’da tuğları,
Varsın cihanda olmayagörsün mezârımız.

Hüseyin Nihal Atsız


“İçerisinde kader kavramı geçen deyim, atasözü ve şiirler bularak paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İçerisinde kader kavramı geçen deyimler 

Kör kader
Kadersiz
Kadersiz başım

İçerisinde kader kavramı geçen deyimler atasözleri

Kadere meydan okumak
Kaderin buyruğuna boyun eğmek
Kaderine küsmek (talihine küsmek)

Kaderi açılmamak

Kader olmayınca kadir bilinmez .

Kadere meydan okumak
Kaderi galebe çalmak

Kader Böyle İmiş
Bizim ilin koyunları kuzular
Derdim artar yaralarım sızılar
Anayı babayı gönül arzular
Kader böyle imiş kime ne deyim

Bizim ilde lale sümbül top biter
Bülbülün kumrusu firkatli öter
Sılada sevdiğim gözümde tüter
Kader böyle imiş kime ne deyim

Dadaloğlu



 

Our Score

Kader, kara talih, alın yazısı, baht, kısmet kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kader, kara talih, alın yazısı, baht, kısmet kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kader, kara talih, alın yazısı, baht, kısmet kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kader : Sözlükte “gücü yetmek; planlamak, ölçü ile yapmak, bir şeyin şeklini ve niteliğini belirlemek, kıymetini bilmek; rızkını daraltmak” anlamlarına gelir. “Allah’ın bütün nesne ve olayları ezelî ilmiyle bilip belirlemesi” demektir.

Kara talih : Kaderin veya alın yazısının kötü olarak yazıldığına olan halk arasındaki inançtır.

Alın Yazısı : Kader manasında kullanılan bir sözdür.

Baht : şansı, talihi kapalı (olmak).

Kısmet : her kişiye uygun gördüğü yaşama durumu , rızk ve evlilik olarak ifade edilen olaylardır.


“Kader, kara talih, alın yazısı, baht, kısmet kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kader : Kader, “Allah Teala’ nın, ezelden ebediyete kadar olacak bütün şeylerin zaman ve yerini, özellik ve niteliklerini, ezelî ilmiyle bilip sınırlaması ve takdir etmesi” demektir.

Cenâb-ı Hakk’ın ezelde irade ettiği ve takdir buyurduğu şeylerin zamanı gelince, her birisini ezelî ilim, irade ve takdirine uygun biçimde meydana getirmesi ve yaratmasına ise kaza denmektedir.

Allahu Teala tarafından takdir edilen şeylere kaza , bunların zamanı gelince olmasına kaza denir.

Kara talih : İnsanların başlarına gelen olayları kendi sorumluluklarını göz ardı ederek kadere yüklemeleri sonucunda oluşmuş bir terimdir. İnsanlar başarısızlık veya yanlışlarını kara talihe vererek kaderi suçlayarak batıl bir inanç oluştururlar.

Alın Yazısı : Alın yazısı, daha doğmadan önce insanın başına gelecek şeylerin Allahu Teala tarafından yazılması ve bilinmesi demektir ki halk arasında buna “alınyazısı” denmektedir. Halk arasında kaderi ifade etmek için kullanılsa da aslında burada alna yazılan birşey yoktur.

Baht : Baht talih manasında kullanılır. Halk arasında ” kara bahtım” veya “bahtın açık olsun” ifadeleri yaygın olarak kullanılır. Bunlarla kader , olacak olan olaylar kast edilir.

Kısmet : Kısmet takdir edilenler anlamına gelmektedir. Halk arasında evlenme adayları, rızk anlamında da sıklıkla kullanılmaktadır.



 

Our Score
error: Content is protected !!