4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 63-64 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Fatiha Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 63, 64


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Fatiha Duası ve Anlamı Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınevi Kitabı Sayfa 63-64


Etkinlik


“…Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunları hakkıyla düşünür.” Zümer suresi, 9. ayet.


Soru : Yukarıdaki ayetin vermek istediği mesaj nedir? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Yukarıdaki ayetin vermek istediği mesaj ilmin ve bir bilginin ne kadar değerli olduğudur.

Bir konuda bilgisi olan bir kişi ile olmayan bir kişi arasında bu konu ne kadar önemli veya önemsiz olursa olsun mutlaka büyük farklar vardır.

Ahiret ve dini bilgiler hakkında bilgisi olan bir kişi islamiyet’in getirmiş olduğu yararları bilir ve ahireti için çabalar. Ancak din ve ahilik hakkında bilgisi olmayan bir kişi kendisi için oluşabilecek kar ve zararları bilemez.

Yukarıdaki ayette de bilginin önemi vurgulanmış bilenle bilmeyenin bir olmayacağı ifade edilmiştir.


Etkinlik


Soru : Fâtiha suresinde üzerinde durulan hususlar nelerdir? Belirleyip bunları aşaıya yazınız.


Kısa Cevap : “Fâtiha suresinde üzerinde durulan hususlar nelerdir? Belirleyip bunları yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Fatiha Suresi Anlamı (Diyanet Meali)
Hamd, Âlemlerin Rabbi, Rahmân, Rahîm, hesap ve ceza gününün (ahiret gününün) maliki Allah’a mahsustur. (Allahım!) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz. Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.

Yukarıdaki Fatiha suresinin mealinden de anlaşıldığı gibi Fatiha suresinde Allahû Teala ‘ya öncelikle hamd edilmiştir.

Daha sonra Rahman ve Rahim sıfatları ile övülmüştür.

Kıyamet gününün sahibinin Allah olduğu ve yalnızca ona ibadet edilmesi gerektiği vurgulanmıştır.

Yalnız Allah’tan istenmesi gerektiği üzerinde durulmuş daha sonra da Allah’tan bizleri hidayete erişilmesi için duada bulunulmuştur.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Salli ve Barrik Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 91, 92


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı  4. Sınıf Din Kültürü Bir Dua Tanıyorum : Salli ve Barrik Duası ve Anlamı Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 91-92


Etkinlik


Soru : Ehl-i beytin kimlerden oluştuğu ve toplumumuzda ehl-i beyte verilen önem hakkında bir araştırma yapınız. Ulaştığınız bilgileri, sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Ehl-i beytin kimlerden oluştuğu ve toplumumuzda ehl-i beyte verilen önem hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ehli Beyt sevgisi ehli sünnetin alametlerinden bir tanesidir. Toplumuzu Osmanlı’ dan beri ehli beyte çok değer vermiş ve anıldıkları zaman bile saygı ifadeleri ile onlara tazimlerini bildirmişlerdir.

Ehli Beytin isimlerinin çocuklara verilmesi ve bu isimlere hürmet edilmesi de saygı ve sevgidendir.

Ehl-i beyt Peygamber Efendimizin eşleri, çocukları, torunları , Hz Ali, , Peygamber (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)in amcası Hazret-i Abbas (Radıyallâhu Anh) ile amcaoğulları Hazret-i Akîl (Radıyallâhu Anh) ve Hazret-i Câ’fer (Radıyallâhu Anh) ile bunların ev halkı da Ehl-i Beyt’e dâhildir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73-74 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Ailesi Metni Cevapları Sayfa 72, 73, 74


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Ailesi Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınevi Kitabı Sayfa 72-73-74


Düşünelim


Soru : “Aile büyükleri” ifadesiyle kastedilen sizce kimlerdir?


Kısa Cevap : ““Aile büyükleri” ifadesiyle kastedilen sizce kimlerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Aile büyükleri” ifadesi ile kastedilen bence kişinin ailesi ve yakın akrabalarından oluşan kendisinden büyük olan yakınlarıdır.

Bunun içerisindeki kişinin anneanne, babaanne , büyük babaları , teyzeleri , halaları, amcaları, dayıları, teyzeleri, abi ve abla gibi büyüklere de girer.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Etkinlik


Soru : Aşağıda verilen kimlik belgesini doldurunuz.


Cevap :

  • ADI; Muhammed (sav)
  • DOĞUM YERİ; Mekke
  • DOĞUM TARİHİ; 571
  • AİLE BİLGİLERİ;
  • ANNE ADI; Amine
  • BABA ADI; Abdullah
  • DEDE ADI; Abdülmüttalip
  • SÜT ANNE ADI; Süveybe ve Halime
  • SÜT KARDEŞLERİ; Abdullah İbni Hâris, Uneys binti Haris ve Şeyma’ dır.


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine Yılları Metni Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine Yılları Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90


Etkinlik


Soru : Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız. Onun güzel ahlakıyla sizin davranışlarınız arasında ne gibi fark ve benzerlikler olduğunu değerlendiriniz.


Kısa Cevap : “Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin çocukluk ve gençlik dönemlerine baktığım zaman aramızda birçok benzerlikler ve farklılıklar var.

Ben de peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem gibi dürüst olmaya, aile büyüklerime karşı saygılı Birgül çocuklara karşı anlayışlı ve sevgili elimden geldiği kadar çalışkan olmaya dikkat ediyorum.

Ancak peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem gibi daima güler yüzlü ve insanlara karşı her zaman anlayışlı olamıyorum.


Düşünelim


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v.) hangi yılda peygamber olmuştur? Onun peygamberlik hayatının kaç yılı Mekke’de, kaç yılı Medine’de geçmiştir?


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) hangi yılda peygamber olmuştur? Onun peygamberlik hayatının kaç yılı Mekke’de, kaç yılı Medine’de geçmiştir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem 610 yılında Hira dağı’nda kendisine Cebrail Aleyhisselam’ın ilk ayeti getirmesi ile beraber kendisine peygamberlik verilmiş ve peygamber olmuştur.

Peygamber efendimizin peygamberliği 23 yıl sürmüş ve bu 23 yılda kur’an-ı Kerim yavaş yavaş kendisine indirilmiştir.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem peygamberlik hayatının 13 yılını Mekke’de geçirmiş ve Mekke’de üyük bir mücadele ile İslam dini anlatılmaya çalışılmıştır.

Büyük işkence ve baskılardan sonra Allahu Teala’nın hicret izni gelince Mekke’de bulunan müslümanlar sıra sıra Medine’ye göç etmiş ve böylece en sonunda peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem de Medine’ye göç ettikten sonra 10 yıl burada peygamberlik görevine devam etmiştir.

622 yılında hiddet olduktan sonra 632 yılına kadar peygamberlik vazifesini en güzel şekilde ifa etmiş ve insanlara bir müslümana nasıl olması gerektiğini kendi güzel ahlakıyla yaşayarak göstermiştir.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem İslam dinini yayıp görevini bitirdikten sonra vefat etmiş ve Medine’de toprağa verilmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Etkinlik


Soru : Müddessir suresinin ilk beş ayetinde Allah (c.c.), Hz. Muhammed’den (s.a.v.) neler istemektedir?


Kısa Cevap : “Müddessir suresinin ilk beş ayetinde Allah (c.c.), Hz. Muhammed’den (s.a.v.) neler istemektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Müddessir Suresi ilk 5 ayeti Türkçe Anlamı (Diyanet Meali)

Rahmân ve Rahîm (olan) Allah’ın adıyla.

1. Ey bürünüp sarınan (Resûlüm)!

2. Kalk, ve (insanları) uyar.

3. Sadece Rabbini büyük tanı.

4. Elbiseni tertemiz tut.

5. Kötü şeyleri terket.

Aynı kelimelerde hitap her ne kadar Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’e gelse de peygamberimizden kötü bir iş görülmediği için buradaki hitabın bütün inananlara olduğu anlaşılmaktadır ki alimlerimiz bu şekilde tefsir etmişlerdir.

Müddessir suresinin ilk 5 ayetine baktığımız zaman Allahu Teala hazretleri korkup örtüye bürünen Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’e kalkmasını ve insanları uyarmasını, rabb’inin büyüklüğünü tanıyarak elbisesini tertemiz tutmasını ve kötü şeyleri herkesin terk etmesi gerektiğini emretmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Düşünelim


Soru : Bir dünya haritasından Habeşistan’ın yerini belirlemeye çalışınız.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90”

Etkinlik


Soru : Mekkeli müşrikler bir elçi göndererek Habeşistan kralından, ülkesine gelen Müslümanları geri göndermesini istediler. Ancak kral, onların bu isteğini kabul etmedi. Sizce Habeşistan kralı Mekkeli müşriklerin isteğini niçin kabul etmemiş olabilir? Öğretmeninizden de bilgi alarak bu konuda sınıfınızda tartışma ortamı oluşturunuz.


Kısa Cevap :“Sizce Habeşistan kralı Mekkeli müşriklerin isteğini niçin kabul etmemiş olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin peygamberliği gerek Yahudiler gerekse Hristiyanlar tarafından zaten bilinen bir gerçekti ki kitaplarında bunlar yazılıydı.

Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’i çocukken gören bilgili Yahudi ve Hristiyan alimleri onun peygamber olduğunu fark etmiş ve bunu aile büyüklerine haber vermişlerdir.

Ancak bir peygamberin kendi soylarından çıkacak olan biri olduğunu düşündükleri için Peygamber efendimizin peygamberliğine kibirlerinden ve inatlarından dolayı kabul etmemişlerdir.

Adaletle hükmedeceğini bildiğinden dolayı Müslümanlar hicreti oraya etmiş ve gerçekten de Mekke müşrikleri ile sahabeleri bir araya getirerek onları teker teker dinlemiş ve kendi kitaplarını da yazdığı gibi gerçek peygamberin Hz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem olduğunu anlamış ve sahabeleri haklı bularak onlara geri göndermemiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Etkinlik


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v) Taif’e niçin gitmiştir? Orada nasıl karşılanmıştır?


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v) Taif’e niçin gitmiştir? Orada nasıl karşılanmıştır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İslamiyet inancı, kölelerin de İslamiyet’te belli bir statü kazanması ve İslamiyet’te sadece din bakımından Üstün olması zengin ve kibirli olan Mekke müşriklerin hoşuna gitmemiş kendi kötü huylarını değiştirmek istemediklerinden İslamiyet’i engellemek ve kendi dillerine devam etmeleri için Müslümanlara türlü türlü işkencelerde bulunmuşlardır.

Hem İslam’a davet etmek için hem de Mekke müşriklerinin bu işkencelerine karşı yardım etmek için peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem Taif’ e gitmiş ancak orada hakaret ve taşlanmakla karşılaşmıştır.

Buna rağmen Peygamber Efendimiz merhameti gereği onlara bir bedduada bulunmamıştır.


Düşünelim


Soru : Hangi kandillerin isimlerini biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Hangi kandillerin isimlerini biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kandil kelimesi Osmanlı’da kandillere verilen değeri vurgulamak için o gece de kandillerin yakılması ve o geceye hürmet edilmesinden sonra halk dilinin alışmış olduğu bir isimdir.

Aslında bu gecelerin adı kandil değil İslamiyet’te olan özel ve gün geceler olup hepsinin ismi birbirinden farklıdır.

İsmini bildiğim kandiller; Miraç kandili, Berat kandili, Regaip kandili, Mevlid kandili ve Kadir gecesi.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Etkinlik


Soru : Miraç Gecesi, Müslümanlar için önemli bir zaman dilimidir. Bu gece, Müslüman toplumlarda Miraç Kandili olarak kutlanır. Çevrenizde kandillerde neler yapılmaktadır?


Kısa Cevap : “Çevrenizde kandillerde neler yapılmaktadır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kandillerde günler öncesinde yapılacak olan ibadetler hakkında bilgilendirme mesajları veya sohbetler yapılarak insanlar bilgilendirilir.

İnsanlar kandil gecesi veya kandilin gündüzünde kandillerini kutlayacak mesajları birbirlerine yollarlar.

Annem kek poğaça veya kandil simidi gibi şeyler yaparak hem bize hem de misafirlerimize ya da komşulara ikram eder.

O gün kılınacak olan namazlar ve ibadetler yapılarak dualar edilir ve sohbetler dinlenir.

Babam camiye giderek hocaların sohbetlerini dinler ve edinmiş olduğu bilgileri bizlere aktarır.


Düşünelim


Soru : Hicret ve muhacir kavramları hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Hicret ve muhacir kavramları hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hicret; bir yerden bir yere belirli bir sebep ile gitmek zorunda kalmak demektir.

Muhacir; hicret etmek zorunda kalan kişiye verilen isimdir.

Müslümanlar Mekke’den Medine’ye hicret etmek zorunda kaldıkları zaman bütün mal varlıklarını evlerini ve hayatlarının geçmiş olduğu anılarını Mekke’de bırakarak büyük bir üzüntü yaşamışlardır.

Allah rızası için ve dinlerini yaşamak için bunu yaptıkları için kendilerine “muhacir” denilmiştir.

Bu hicret yapan kişi manasına gelir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Etkinlik


Soru : Akabe biatlarının Müslümanların Mekke’den Medine’ye hicret etmesindeki rolü ve önemi nedir? Sınıfınızda tartışınız.


Kısa Cevap : “Akabe biatlarının Müslümanların Mekke’den Medine’ye hicret etmesindeki rolü ve önemi nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem İslamiyet’i yaymak görevi olduğu için İslamiyet’i yaymış ve Medine’de bulunan Müslümanlarla biat yani bir nevi söz almıştır.

Bu bir atlar sayesinde Medine’ye dönen Medineli Müslümanlar hem İslamiyet’i tanıtmış hem de bilmiş olduğu bilgileri insanları aktararak peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin gelişini heyecanla bekleyen insanların oluşmasına katkı sağlamıştır.

Mekke’deki zulüm ve işkencelerden bakan Mekkeli Müslümanlar Medine’ye gittikleri zaman İslamiyet’in vermiş olduğu aşkla da heyecanla karşılanmışlardır.

Böylece İslamiyet zulümlerden kurtulup daha çok yayılma ve bir devlet haline gelme şeklini almıştır.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 89 Cevapları


Düşünelim


Soru : Medine, Müslümanlar açısından neden önemlidir?


Kısa Cevap : “Medine, Müslümanlar açısından neden önemlidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Medine Müslümanlar açısından çok değerlidir. Çünkü peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in kabri burada bulunmaktadır.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem Mekke’den Medine’ye zulümlerden kaçarak sığınmış ve Medineli ile Müslümanlar onlara büyük bir cömertlikle kucak açmıştır.

Peygamber Efendimiz 10 yıl boyunca peygamberlik hayatını burada sürdürmüş ve burada vefat ederek orada gömülmüştür.

Hz Ebubekir Hz Ömer, Hz Osman ve Hz Ali gibi büyük sahabelerin de burada halifelik yapma sebebiyle Medine ayrı bir önem taşımaktadır.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79-80-81 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınevi Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79-80-81


Düşünelim


Soru : Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu yerle ilgili neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu yerle ilgili neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hz. Muhammed sallallahu aleyhi ve sellemin Arabistan’da bulunan Mekke şehrinde dünyaya geldiğini, Mekke’de insanların Hac ve umre yapmak için gitmiş oldukları Kabe’nin bulunduğunu, çöl iklimine sahip ve sıcak bir bölge olduğunu, peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin 622 yılına kadar burada yaşadığını ve ilk peygamberlik vazifesini burada aldığını biliyorum.

Peygamber efendimizin doğmuş olduğu yıllarda burası sıcak bir bölge olduğu için çocukları süt anneye verildiğini ve peygamber efendimizin de Halime adındaki süt anneye verildiğini biliyorum.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Etkinlik


Soru : Allah’ın Kutlu Elçisi Hz. Muhammed (s.a.v.), doğmadan önce babasını, altı yaşında da annesini kaybetmiştir. Bu durum, onun ne gibi zorluklar yaşamasına sebep olmuş olabilir? Düşüncelerinizi aşağıdaki satırlara yazınız.


Kısa Cevap : “Allah’ın Kutlu Elçisi Hz. Muhammed (s.a.v.), doğmadan önce babasını, altı yaşında da annesini kaybetmiştir. Bu durum, onun ne gibi zorluklar yaşamasına sebep olmuş olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir insanın annesini ve babasının olması çok önemlidir. Ben anne babamı çok seviyorum ve onların daima yanımda olmasını istiyorum.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem doğmadan önce babasını 6 yaşındayken de annesini kaybettiğinde bence çok üzülmüş ve annesi babası olan çocuklara imrenmiştir.

Dedesi ve amcası her ne kadar iyi insanlar olsa da bence bu kalbindeki kırıklık asla geçmemiştir.

Nitekim peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem peygamberlik zamanlarında bile annesine olan sevgisini dile getirmiştir. Bu içerisinde bulunan anne özlemine işaret etmektedir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Etkinlik


Soru : Hılfu’l-Fudûl topluluğuna katılması, Peygamber Efendimizin (s.a.v.) hangi ahlaki özelliklere sahip olduğunu gösterir?


Kısa Cevap : “Hılfu’l-Fudûl topluluğuna katılması, Peygamber Efendimizin (s.a.v.) hangi ahlaki özelliklere sahip olduğunu gösterir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hılfu’l-Fudûl topluluğuna katılması, Peygamber Efendimizin (s.a.v.) in cesaretini göstermektedir. Çünkü zalimliğin üst seviyede olduğu bir toplumda haksızın elinden tutmak ve güçlü olsa da zalime karşı durmak büyük bir cesaret gerektirir.

Ayrıca bu peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin adalete verdiği önemi ve merhametini göstermektedir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Etkinlik


Soru : Yukarıdaki olay, Sevgili Peygamberimizin (s.a.v.) kişiliği ve toplumdaki konumu hakkında size nasıl bir fikir vermektedir?


Kısa Cevap : “Yukarıdaki olay, Sevgili Peygamberimizin (s.a.v.) kişiliği ve toplumdaki konumu hakkında size nasıl bir fikir vermektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem kendisine peygamberlik gelmeden önce de adaleti, doğruluğu ve üstün zekasıyla bilinen biriydi.

Yukarıdaki olaydan da anlaşıldığı gibi peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem herkese ikna edecek ve herkesi memnun edecek bir zeka örneği göstermiş ve adaletiyle hükmetmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Etkinlik


Soru : Peygamberimizin (s.a.v.), kendisinin üzerinde emeği olan büyüklerine karşı davranışları, onun hangi ahlaki özelliklere sahip olduğunu gösterir? Sınıfınızda  tartışınız.


Kısa Cevap : “Peygamberimizin (s.a.v.), kendisinin üzerinde emeği olan büyüklerine karşı davranışları, onun hangi ahlaki özelliklere sahip olduğunu gösterir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem hem yanında yaşamış olduğu dedesi gibi büyüklerine çok değer vermiş hem de peygamberlikten sonra bile gerek süt annesini gerek süt annesinin akrabalarını gerekse de annesinin akrabalarını bile gözeterek vefasını göstermiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Etkinlik


Soru : Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız. Onun güzel ahlakıyla sizin davranışlarınız arasında ne gibi fark ve benzerlikler olduğunu değerlendiriniz.


Kısa Cevap : “Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin daima güler yüzlü olması, kendisine bir şey söylendiği zaman anlayışla ve kibarlıkla karşılık vermesi, bu kadar zalim bir toplumda bu kadar cesur olmasını takdir ediyor ben de onun gibi olmaya çalışıyorum.

Ama zaman zaman sinirlenerek sinirlerimi hakim olamıyor ve söylememesi gereken sözler söyleyebiliyorum.


Düşünelim


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v.) hangi yılda peygamber olmuştur? Onun peygamberlik hayatının kaç yılı Mekke’de, kaç yılı Medine’de geçmiştir?


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) hangi yılda peygamber olmuştur? Onun peygamberlik hayatının kaç yılı Mekke’de, kaç yılı Medine’de geçmiştir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem 610 yılında Ramazan ayında Hira dağı’nda kendisi 40 yaşındayken peygamber olmuştur.

Peygamberlik hayatı 23 yıl sürüp 13 yıllık Mekke’de 10 yılı ise Medine’de geçmiştir.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem peygamberlik hayatı boyunca büyük zekası ve büyük ahlakıyla görevini yerine getirmiş ve kıyamete kadar bütün insanlara örnek olmuştur.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 95


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 95


Hazırlık Çalışmaları


1. İslam dininin temizliğe verdiği önemi ilmihâl kitapları, Genel Ağ gibi kaynaklardan araştırınız.


Kısa Cevap : “İslam dininin temizliğe verdiği önemi ilmihâl kitapları, Genel Ağ gibi kaynaklardan araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İmanlı bir insanın temiz olması gerekmektedir. “Temizlik imanın yarısıdır” hadisi bunu açıkça göstermektedir.

İslamiyet namaz, Hac gibi ibadetlerin başına her zaman temizlik olan abdest ve guslü  koyarak insanların daima temiz olmasını sağlamıştır. Yine namaz kılacak olan bir insan namazının geçerli olması için abdest alması, namaz kılacağı yeri ve elbiselerini temizlemesi gerekmesi onu temiz olmaya teşvik edecektir.

Müslüman hem ibadetleri yapmak , hem ibadetlerin ön hazırlıkları olan temizlikleri yapmaktan sevap aldığı gibi aynı zamanda bir yandan da temiz olmayı elde etmiş olur. Bu sevabın yanında büyük bir kazanımdır.

Yine İslamiyette mescitlere hürmet eden ve temizleyen kişilere bile mükafaatlar, kendi evini temizleyen bir insana bile mükafatlar verilerek temiz olmak amaçlanmıştır.


2. Taharet, abdest ve manevi temizlik kavramlarının anlamlarını araştırınız.


Kısa Cevap : “Taharet, abdest ve manevi temizlik kavramlarının anlamlarını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Taharet; Sözlük manası ” temizlemek” tir. İslamiyette kullanış şekli ise hakiki ve hükmi necasetlerden temizlenmek demektir.

Abdest; Kuran’ da emrettiği şekilde emredilen organları yıkamaktır.

Manevi temizlik; Kişinin ruhunu temizlemesi yani iyi bir insan olmak için kendini eğitmesi demektir.


3. Temizlikle ilgili bir hadis öğreniniz. Öğrendiğiniz hadisi ve bu hadisten ne anladığınızı defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Temizlikle ilgili bir hadis öğreniniz. Öğrendiğiniz hadisi ve bu hadisten ne anladığınızı defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir hadiste peygamber efendimiz ” temizlik imanın yarısıdır “buyurmuştur.

Bu hadisten İslamiyet’in temizliğe ne kadar önem verdiğini anlamış oluyorum.

İbadetlerin başında ön hazırlık olarak guslün veya abdestin şart kılınmış olması ibadetlerini yerine getiren Müslümanların aslında bu hazırlıkları yaparken ne kadar da temiz olabileceklerini göstermektedir.

Namaz kılmak için abdest almak eğer abdestiniz yoksa farzdır. Böylece kişi sadece 5 vakit namazını kılmak için bile el yüz ayak boyun ve baş gibi vücut organlarını temizlemiş olmaktadır. Bu kişinin temiz kalması için çok büyük bir fırsattır.

Bu hadisten anladığım kadarıyla imanlı bir kişi temizliğe önem vermeli denmek istenmiş olabilir.

Müslüman olmanın en önemli özelliği imandır. Bu hadis-i şerifte de iman temizlikle ilişkilendirilip, bir Müslüman için temizliğin ne kadar önemli olduğu ifade edilmek istenmiş olabilir.

Temiz olmayan kişinin her ne kadar imanın gitmiş olmasa da dikkat çekilmek için ve temizliğin önem belirlemek için bu şekilde buyrulmuş olabilir.


4. Temizliğe neden önem vermemiz gerektiğini aile büyüklerinizle konuşunuz.


Kısa Cevap : “Temizliğe neden önem vermemiz gerektiğini aile büyüklerinizle konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyüklerim temizliğin her açıdan önemli olduğunu ifade ettiler. Temizlik mikropların giderilmesine yardımcı olduğu için kişiyi hastalıklardan korur ve mikropların vücuda girmesini engellermiş.

Temiz olmayan kirli kişilerin daha çabuk hastalıklara yakalanma riskinin fazla olduğunu söylediler.

Temiz olmayan insanlarla diğer insanların beraber olmaktan tiksinti duyduğunu ve kirli olan insanlara insanların yaklaşmak istemediğini söylediler. Gerçekten de vücut temizliğine dikkat etmeyen insanların yanında bulunmak tiksinti vericidir.

Ayrıca temizliğe dikkat eden kişiler psikolojik olarak da daha mutlu olurlar. Vücudu , elbiseleri ve çevresi temiz olan bir insan kendini mutlu ve huzurlu hisseder.

Sonuç olarak ; hem çevredeki insanların tiksintisini uyandırmamak hem de kendi psikolojik ve fizyolojik sağlığımızı korumak için temiz olmak çok önemlidir.


5. Çevrenin temiz olması için neler yapabiliriz? Bu konudaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Çevrenin temiz olması için neler yapabiliriz? Bu konudaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevremizin temiz olması için öncelikle bizlerin temiz olması ve buna önem göstermesi gerekmektedir.

Okul, sokak ve şehrin her tarafında insanlar nerede yaşıyor ve ne yapıyor olurlarsa olsunlar kendi temizliklerini sağlamaları ve çevreye zarar verecek, kirletecek eylemlerden uzak durmaları işleri bittiği zaman çevrelerini temiz bırakmaları çevreye katkı sağlar.

Çevremizin havasını temiz olması da bize düşen görevlerdendir. Mümkün mertebe toplu taşıma araçlarını tercih etmemiz veya bisiklet gibi araçları kullanmakta havanın temizliğine katkı sağlayacaktır.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 107, 108, 109


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınevi Kitabı Sayfa 107-108-109


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İslamiyetin temizliğe verdiği önemi anlatınız.


Kısa Cevap : “İslamiyetin temizliğe verdiği önemi anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Allahu Teala müddessir suresinin 4 ve 5 ayeti kelimelerinde diğer birçok ayeti kerimede olduğu gibi temizliği vurgulanmış ve temizlikten bahsetmiştir.

“Elbiseni tertemiz tut”ve”Maddi-manevî her türlü pislik ve kötülükten uzak dur.” Müddessir 4-5. Ayetler

Bir hadis-i şerifte de peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem
” Şüphe yok ki Yüce Allah temizdir, temizliği sever. İkramı boldur, ikramı sever. Cömerttir, cömertliği sever. Artık evlerinizin çevresini temiz tutun.” Buyurmuştur.

Örnekleri artırmak istersek birçok hadis-i Şerif ve ayeti kerime de temizliğe temas etmiştir.

Temizlik hem dışarıdan gören insanları celbeder ve o insanlara karşı bir sevgi uyandırır hem de sağlıklı olmasını sağlayarak ibadete kuvvet kazandırır.

Bunun için biz Müslümanlara düşen görev her zaman temiz olmayı sağlamaktır.


2. İbadetle temizlik arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “İbadetle temizlik arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar hem fizyolojik açıdan sağlıklı olmak hem de diğer insanlara karşı tiksinti uyandıracak davranışlardan sakınmak için sık sık temizlenir ve temizliğe dikkat ederler.

Temizlik insanın doğasında olan kirlilik ise insanın doğasına aykırı bir durumdur ki bu yüzden kirli olması durumunda birçok hastalık meydana gelmektedir.

Bizler doktora, dışarıya gezmeye çıkarken bile veya resmi bir kuruluşa giderken bile üzerimizi değiştirir elbiselerimizin temiz ve düzenli olmasına dikkat ederiz.

Dışarıdaki insanlara duymuş olduğumuz saygıdan dolayı bunları yaparken bizleri yaratan ve sayısız nimetler veren allahû Teala’nın huzuruna çıkarken yani ona ibadet ederken de bu şekilde temiz ve düzenli olmalıyız.

Bu yüzden ibadetlerin öncesi temizlik ön şartı konulmuş ve böylece ibadet ile temizlik doğrudan orantılı olmuştur. Çünkü temizlik olmadan ibadetler olmaz.


3. Temizliğin sağlık açısından önemi nedir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Temizliğin sağlık açısından önemi nedir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Temizliğin sağlık açısından önemi büyüktür.

Gerek korona virüs gerek bütün bulaşıcı hastalıklarda temiz olmanın önemi çok büyüktür.

Temizliğin olmadığı yerde mikroplar ve hastalıklar baş gösterir. Bu hastalıkları uzaklaştırmanın ve bağışıklığı kuvvetlendirmenin yolu ise devamlı şekilde temizliği korumaktır.

Temizliği insan psikolojisi açısından ele alırsak ise insanların geri gezmek için gerekli ev ortamlarında temiz ve düzenli ortamlarda daha mutlu ve huzurlu hissettikleri gözlemlenmiştir.

Evimizin zaman zaman dağılması ve kirlenmesi normal olsa da önemli olan bunu sürekli hale gelmemesidir.

Çünkü insan olduğumuz için zaman zaman kirlenebilir veya kirletebiliriz. Önemli olan bu kir üzerine devam etmemek ve gerekli temizlikleri yaparak tekrar eski temiz haline çevirmektir.


4. Çevreyi temiz tutmak için bireylere ne gibi görevler düşmektedir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Çevreyi temiz tutmak için bireylere ne gibi görevler düşmektedir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çeviri ortak kullanım alanı olduğu için sadece bir bireyin farkındalığı yeterli olmayıp bütün bireylerin aynı farkındalıkla hareket etmesi gerekir ki çevremiz tertemiz olsun.

Temizlik farkındalığına sahip olan bir birey çöplerini asla yere atmaz, çöplerini çöp kutusuna atarak doğayı kirletmez.

Oyun alanlarında veya piknik alanlarında piknik yaparken veya bir şeyler yerken çekirdeklerini yere atmaz veya kullanmış olduğu şeylerin kabuklarını veya yakmış olduğu Ateş ortada bırakmayarak onları temizleyerek oradan ayrılır.

Doğada sadece bir çöpümüzü bıraktığımızı varsayarsak bile oraya milyonlarca insanların gelmesi durumunda bu orada milyonlarca çöpün olması demek olacaktır ki buna bile dikkat etmeliyiz.


5. Evimizin temiz olması için neler yapabiliriz? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Evimizin temiz olması için neler yapabiliriz? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir evin temiz olması ve o temizliğin devam etmesi sadece bir insanın üzerine yakılması büyük bir yanlıştır.

Annelerimiz veya babalarımız her ne kadar ev temizliğini sağlasalar da bizlerin de bu konuda duyarlı olması ve dikkat etmesi hepimize düşen bir görevdir.

Artık yaşımız büyüdüğü için ev içerisinde belirli görevler almak ve ev temizliğine de elimizden geldiğince yardım etmek bizlerin görevleri arasındadır.

Banyo tuvalet gibi adamları kullandıktan sonra veya mutfakta bir şeyler yedikten sonra, ödev veya etkinlik gibi oyunlar oynadıktan sonra oyuncaklarımızı, eşyalarımızı toplayarak bulunmuş olduğumuz alanları temiz ve düzenli bırakmak ev temizliğine büyük yardımcı olacaktır.

Bu şekilde zor olmayan görevleri yaparak evimizin daima temiz olmasını sağlayabiliriz.


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi, doğrudan beden temizliğiyle ilgili bir durumdur?


A) Ayakkabıların temiz ve boyalı olması
B) Giysilerin temiz ve ütülü olması
C) El ve yüzün sık sık yıkanması
D) Çevrenin ağaçlandırılması


2. Aşağıdakilerden hangisi, maddi temizlik kapsamında değerlendirilir?


A) Dürüstlük
B) Tırnak kesmek
C) Emaneti korumak
D) Sözünde durmak


3. “İslam dininde temizlik için …………………. kavramı kullanılır . …………………… kavramı bedenin, elbiselerin, çevrenin temiz olmasını; abdest almayı ve manevi temizliği kapsar. Yukarıdaki cümlede boş bırakılan bölümlere hangi ifade getirilmelidir?


A) Kefaret
B) Taharet
C) Rahmet
D) Merhamet


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 108 Cevapları


C. Aşağıdaki hadislerde boş bırakılan yerlere, kutucuklardaki kelimeler uygun şekilde yerleştiriniz.


1.“Doğruluğa yapışın, ondan ayrılmayın. Çünkü doğruluk ………..……………, iyilik de ………..…….…… iletir. Yalandan kaçının. Çünkü yalan ………..…….…..… götürür, kötülük de ………..…….……….. iletir…” (Müslim, Birr, 102.)


(cehenneme-cennete-iyiliğe-kötülüğe-sevaba)


Cevap :

1.“Doğruluğa yapışın, ondan ayrılmayın. Çünkü doğruluk iyiliğe , iyilik de Cennet‘ e iletir. Yalandan kaçının. Çünkü yalan kötülüğe götürür, kötülük de Cehennem’e iletir…” (Müslim, Birr, 102.)


2. “Münafığın alameti üçtür: Konuştuğu zaman ………..…….…… söyler, vadederse (söz verirse) sözünü ………..…….…… getirmez, kendisine bir şey ………..…….…… edildiği zaman ona ………..…….…… eder.” (Buhârî, İman, 25.)


(hıyanet-yerine-emanet-teslim-yalan)


Cevap :

 “Münafığın alameti üçtür: Konuştuğu zamanyalan söyler, vadederse (söz verirse) sözünüyerine getirmez, kendisine bir şeyamanet edildiği zaman onahıyanet eder.” (Buhârî, İman, 25.)


Ç. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, “maddi, eller, kul, sabun, temizliği, misvak, abdest, ellerimi, ayaklar, manevi” kelimelerini uygun şekilde yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Yemekten önce ve sonra, tuvaletten çıkınca ellerimi mutlaka sabun ve suyla temizlerim.
  2. Namazdan önce abdest almak şarttır.
  3. Beden, elbise ve çevre temizliği maddi temizlik; duygu ve düşüncelerin temiz olması da manevi temizlik olarak adlandırılır.
  4. İslamiyet, temizliği bazı ibadetlerin ön şartı saymıştır.
  5. Abdest alırken ilk önce eller, en son da ayaklar yıkanır.
  6. Çevrenin kirletilmesi dinimize göre kul hakkı yemektir ve günahtır.

4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 109 Cevapları


D. Okulumuzun temiz ve düzenli olması için neler yapabiliriz? Aşağıdaki şemaya yazınız.


Cevap : “Okulumuzun temiz ve düzenli olması için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

  • Ayakkabılarımıza yapışan kir, çamur gibi şeyleri temizlemeye ve silmeye çalışmalı, paspas varsa mutlaka silmeliyiz.
  • Çöplerimizi çöp kutusuna atmalıyız.
  • Yerlere tükürmemeliyiz.
  • Sıralarımızı çıkarken düzelterek çıkmalıyız.
  • İster yemekhanede ister bahçede bir şeyler yerken arkamızı toparlamalı ve temiz bırakmalıyız.


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları ANKA Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Anka Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları


Yeni eğitim yılında siz değerli öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Cevapları” konusu sizler için değerli öğretmenlerimiz tarafından hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları ANKA Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Cevapları” konusunda cevaplara ulaşmak amacıyla aşağıda yer alan mavi renkli metin isimlerini ya da yeşil renkli sayfa sayılarına tıklayarak cevaplara ulaşabilirsiniz. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Cevapları” konusu hakkında aklınıza takılan tüm soruları en aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları ile ilgili tüm cevaplara ulaşabilirsiniz.


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29. Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE GÜNLÜK HAYATTAKİ DİNÎ İFADELER


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları 1. Ünite Hazırlık Çalışmaları  Cevapları Sayfa 9


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Günlük Konuşmalarda Dini İfadeler Metni Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Dilek ve Dualarda Geçen Dini İfadeler Metni Cevapları Sayfa 23, 24, 25


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı Metni Cevapları Sayfa 26


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları 1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 27, 28


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Cevapları Sayfa 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50. Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE İSLAM’I TANIYALIM


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları  Cevapları Sayfa 29


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları İslam’ın İnanç Esasları Metni Cevapları Sayfa 30, 31, 32


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları İslam’ın Şartları Metni Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Kur’an-ı Kerim Metni Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Bir Dua Tanıyorum: Âmentü Duası ve Anlamı Metni Cevapları Sayfa 46


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 47, 48


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67. Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE GÜZEL AHLAK


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları 3. Ünite Hazırlık Çalışmaları  Cevapları Sayfa 49


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Din Güzel Ahlaktır Metni Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Bir Sure Tanıyorum: Fâtiha Suresi ve Anlamı Metni Cevapları Sayfa 63, 64


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 65, 66


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95. Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE HZ. MUHAMMED’İ (S.A.V.) TANIYALIM


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları 4. Ünite Hazırlık Çalışmaları  Cevapları Sayfa 67


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğduğu Çevre Metni Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Ailesi Metni Cevapları Sayfa 72, 73, 74


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine Yılları Metni Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Bir Dua Tanıyorum: Salli ve BArik duaları ve Anlamları Metni Cevapları Sayfa 91, 92


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 93, 94


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Cevapları Sayfa 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110. Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE DİN VE TEMİZLİK


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları  Cevapları Sayfa 95


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları İslam Dini ve Temizlik Metni Cevapları Sayfa 96, 97, 98


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Cevapları Sayfa 99, 100, 101


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Cevapları Sayfa 102, 103


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları Çevremi Temiz Tutarım Metni Cevapları Sayfa 104, 105, 106


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Yayınları 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 107, 108, 109


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 95


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 95 Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 ANKA Yayınları”

5. Ünite Hazırlık Çalışmaları


1. İslam dininin temizliğe verdiği önemi ilmihâl kitapları, Genel Ağ gibi kaynaklardan araştırınız.


Cevap : “İslam dininin temizliğe verdiği önemi ilmihâl kitapları, Genel Ağ gibi kaynaklardan araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

İslam dini temizliğe büyük oranda önem vermiş ve temizliği ayet ve hadislerle destekleyerek ne kadar önemli olduğunu ifade etmiştir. Ve hadis şeriflerde geçen gusül, abdest gibi bütün temizlik emirleri ibadet olmakla beraber insanın temiz olması içindir.

İnsanın beş vakit namaz kılmak için abdest alması, sünnet ve farz olan vakitlerde gusül abdesti alması ki Buda banyo yapması anlamına gelir, her hafta tırnak kesmenin temizliğinin sünnet olması, saç taramak ve vücut temizliğine önem vermek gibi hadi seferin olması İslamiyetin temizleyene kadar önem verdiğini göstermektedir.


2. Taharet, abdest ve manevi temizlik kavramlarının anlamlarını araştırınız.


Cevap : “Taharet, abdest ve manevi temizlik kavramlarının anlamlarını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Teharet: İslam’da necaset denen maddi pisliklerle, hades denen hükmi pisliklerden temizlenmek demektir.

Abdest: Arapça’da “güzellik ve temizlik” mânasına gelen vudû’ (وضوء) kelimesinden gelmektedir. Fıkıhta, abdeste tahâret-i suğrâ (küçük temizlik), gusüle de tahâret-i kübrâ (büyük temizlik) denir.

Manevi temizlik: Manevi temizlik dendiğinde anlatılmak istenen kalp ve dil temizliğidir. Buda günahlara ve kötü düşüncelere girmeden iyi bir insan olmak demektir. Dille ve bedenen hemde kalben bile kötülükten uzak olmak demektir.


3. Temizlikle ilgili bir hadis öğreniniz. Öğrendiğiniz hadisi ve bu hadisten ne anladığınızı defterinize yazınız.


Cevap : “Temizlikle ilgili bir hadis öğreniniz. Öğrendiğiniz hadisi ve bu hadisten ne anladığınızı defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Ümmetimi (veya insanları) zora sokmaktan endişe etmeseydim, onlara her namaz vaktinde misvakla dişlerini temizlemelerini emrederdim.” (Buhârî, Cum’a 8, Temennî 9, Savm 27; Müslim, Tahâret 42)

Bu hadistende anladığımız üzere diş fırçalamak ve diş temizliği bu şekilde namaz kılan insanın günde en az beş kere temizlik yapması demek olur ki buda tertemiz ve sağlıklı dişler demek olacaktır.


4. Temizliğe neden önem vermemiz gerektiğini aile büyüklerinizle konuşunuz.


Cevap : “Temizliğe neden önem vermemiz gerektiğini aile büyüklerinizle konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Temizlik insanlar için hatta diğer canlılar için de olmazsa olmazıdır. Hayvanlar bile kendi köylerini ve yaşadıkları ortama sık sık temizlerler. Bitkilerin bile yetişebilmesi için bile yabani otların koparılması gibi ilgilenmeler lazımdır.
İnsanlar kelime dağınık ortamlarda kendilerini edemezler. Kirli ortamlarda insanların uzun süreli mutlu olamayacağı gibi sağlıksal sorunlar da arda ardına gelecektir. Bunun için gereken temizlikler yapılmalıdır.
Aile büyüklerim temizliğin her insan için bir ihtiyaç olduğunu ve buna çok dikkat edilmesi gerektiğini ısrarla söylediler.


5. Çevrenin temiz olması için neler yapabiliriz? Bu konudaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.


Cevap : “Çevrenin temiz olması için neler yapabiliriz? Bu konudaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Çevremiz içinde yaşamış olduğumuz ikinci bir ev gibidir. Çevrenin temiz olması orada yaşayan canlıların da sağlıklı olması ve mutlu olması demektir. Kirli bir ortamda insanlar biraz sabretseler de genel olarak huzurlu ve mutlu olmazlar. Ayrıca bu pis durum hastalıkları da beraberinde getirebilir.

Çevremizi temiz tutmak için çöplerimizi mutlaka çöp kutusuna atmalı, plastik cam gibi attıkları eğer varsa ayrı bir şekilde toplama yerlerine götürmeli, herkese çevre konusunda bilinçlendirmeli ve doğada çözülmesi zor olan naylon gibi atıkların kullanımı elinden geldiği kadar azaltılmalıdır.

Fabrika gibi kuruluşlara da gerekli önlemler alınması konusunda takipler olmalı ve denetimler yapılmalıdır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Salli ve Barrik Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 91, 92


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Salli ve Barrik Duası ve Anlamı Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 91-92


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 ANKA Yayınları”

Soru : Ehl-i beytin kimlerden oluştuğu ve toplumumuzda ehl-i beyte verilen önem hakkında bir araştırma yapınız. Ulaştığınız bilgileri, sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Ehl-i beytin kimlerden oluştuğu ve toplumumuzda ehl-i beyte verilen önem hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Zeyd bin Erkam -radıyallâhu anh- şöyle demiştir:

“Birgün Rasûlullâh -sallâllâhu aleyhi ve sellem-, Mekke ile Medîne arasındaki Hum suyu başında ayağa kalkarak bize bir konuşma yaptı. Allâh’a hamd ü senâdan sonra bize nasîhatte bulundu. Sonra da şöyle buyurdu:

«–Ey insanlar! Ben de bir insanım. Yakında Rabbimin elçisi bana da gelecek ve ben onun dâvetine icâbet edip gideceğim. Size iki mühim şey bırakıyorum. Biri, insanı doğruya götüren bir rehber ve nûr olan Allâh’ın Kitâbı Kur’ân’dır. Ona yapışın ve sımsıkı sarılın!..»
Hazret-i Peygamber -aleyhissalâtü vesselâm- Kur’ân-ı Kerîm’e sarılma ve ona bağlanma konusunda tavsiyelerde bulundu. Sonra sözüne şöyle devâm etti:

«–Size bir de Ehl-i Beyt’imi bırakıyorum. Allâh’tan korkun da Ehl-i Beyt’ime saygılı davranın! Allâh’tan korkun ve Ehl-i Beyt’ime saygılı davranın!»”
“–Peygamber’in Ehl-i Beyt’i kimdir yâ Zeyd!? Hanımları da Ehl-i Beyt’inden değil midir?” diye sorulunca Zeyd:
“–Hanımları da Ehl-i Beyt’indendir. Fakat O’nun asıl Ehl-i Beyt’i, kendisinden sonra da sadaka almaları harâm olanlardır.” dedi.
“–Sadaka almaları harâm olanlar kimlerdir?” diye soruldu.
“–Ali, Akîl, Câfer ve Abbâs’ın âileleridir.” dedi. (Müslim, Fedâilü’s-Sahâbe, 36

Ayet-i Kerime’de şöyle buyrulmaktadır:
* النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ.. (الاخزاب33/6)
“Peygamber, müminlere kendi canlarından daha yakındır. Eşleri ise, onların analarıdır.” (Ahzab 33/6)
– عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «فَوَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لاَ يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ حَتَّى أَكُونَ أَحَبَّ إِلَيْهِ مِنْ وَالِدِهِ وَوَلَدِهِ» خ/الايمن,7


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!